Leikkaukseen vai ei?

En osaa päättää...

Äh nyt on taas hankala tilanne! :(

Mulla poistettiin viime vuonna kaksi hyvänlaatuista kasvainta toisesta rinnasta.
Poistettiin siksi koska aiheuttivat kyljellään nukkuessa rinnan särkyä ja pistelyä (kova kasvainkudos painoi pehmeää rintakudosta).

Nyt mulla on taas samanlaisia kasvaimia mutta hieman isompia ja enemmän SAMASSA rinnassa kuin viimeksi (kävin äsken ultrassakin).
Eivät aiheuta sietämätöntä kipua mutta toisinaan tulee sitä pientä särkyä ja pistelyä tosiaan jos nukkuu kyljellä tai rintaliivit on pitkään päällä tai tiukalla.

Möllykät tuntuu siis selvästi sormin mikä iljettää siinä mielessä että esim mun mies ei koske mun rintoihin enään kun siellä muljuaa tavaraa. :/

Haluaisin ne pois mutta ultran ottanut nainen sanoi että pitää jutella leikkaavan lääkärin kanssa että kannattaako edes poistaa kun ovat hyvälaatuisia ja leikkauksesta kumminkin tulisi taas arpi.

Minua ei arvet sinänsä haittaa.

Pitäisikö mennä leikkaukseen vai ei? Mitä itse tekisit? Kasvaimia on siis jotain 3-4 joista kaksi on isompaa eli aika paljon näin pienirintaisella naiselle.

Tässä on tosiaan se juttu että näitä voi tulla vielä lisää kun on jo kaksi poistettu ja nyt taas on... kyllähän se rinta alkaa aika silvotulle näyttää jos juoksen leikkauksessa koko ajan. Mutta jos ei leikkaa ja tulee lisää niin kipujen koveneminen on aika varmaa.

5

65

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lisätutkimuksiin

      Pelkkä ultra ei todennäköisesti riitä diagnoosiin. Kannattaa ottaa ainakin ohutneulanäyte että ovat todellakin hyvänlaatuisia etteivät olekin tällä kerralla pahanlaatuisia.

      itse ainakin poistattaisin koska häiritsevät rintojen omatutkimusta ja rintasyöpä voisi yllättää.

      • En osaa päättää...

        Viime kerralla otettiin ohutneulanäyte ja olivat siis hyvänlaatuisia, mutta eivät häviä ilman leikkaamista. Nämä nykyiset tuntuu täysin samalta kuin viimeksi kun koskettelee, kova ja liikkuu hieman rinnassa. Isän äiti kuoli rintasyöpään että senkin takia olen poistofiiliksellä tälläsissä asioissa. Tutkittu on näitä nykyisiä ihan käsin ja ultrassa.


    • kysellen ratkaise

      Minä kyselisin tarkkaan lääkriltä, siltä leikkavalta tai joltain, joka tietää, että mitä kasvaimia ovat, onko neulanäyte otettu, miksi ei, nestekystia vai kiinteitä, lisäntyvätkö yleensä itsestään, lisääntyvätkö herkemmin, jos aluetta leikataan, lisääntyvätkö horminien vaikutuksesta, voivatko muuttua pahanlaatuisiksi, erottaako ultraäänellä, jos joukossa on yksi uusi erilainen, ehkä pahanlaatuinen kasvain? ym. Sitten miettisin ja lukisin netistä juuri sillä diagnoosilla hakien tietoa. Sitten vasta päättäisin.

      • En osaa päättää...

        Viime kerralla olivat ainakin fibroadenoomia, sekä neulanäyte että rinnasta leikatut osat mitkä leikkauksen jälkeen tutkittiin. Nämä tuntuvat ja näyttävät ultrassa samalle kuin viime kerralla olleet. Syön kyllä e-pillereitä mutta toivottavatsi ne eivät ole syy näihin. :/


    • En osaa päättää...

      Eipä enään näköjään mitään kun nössö kirurgi ei suostu kaikkia poistamaan. :(
      Ahdistavaa kun tietää että rinnassa on jotain sinne kuulumatonta, hirveet henkiset paineet - muista kivuista puhumattakaan.
      Yksi pinnassa oleva poistetaan ja paikallispuudutuksesssa, 15min toimenpide.
      Ehkä yksityisellä olisi osaava kirurgi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6323
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      4066
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      263
      2476
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1970
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      28
      1458
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1326
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1097
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1070
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1016
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      991
    Aihe