Suzuki GR 650 kysymyksiä...

Jari

Ostin tuollaisen GR:rän, -86 mallia.
Tyhjäkäynnillä moottori käy useimmiten hyvin, mutta joskus "helkyttää" ja kaasuttamalla asettuu taas.
Viitosvaihde ääntää; "rorrrrorrrorrrorr" ajaessa.

Mistä nuo johtuvat ?

Mistä varaosia edullisesti ?
Räjäytyskuvia ?
Korjausopas ?

Onko noissa mitä tyyppivikoja ?'

Kiitokset tietäjille.

12

5968

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Seppo

      Mulla on kopioituna tuo GR:n korjausopas. Lähetä yhteystiedot niin voin sen kopsia sinulle tässä syksyn aikana ja toimittaa postilla.

      • Benko

        Hei Seppo.
        Satuin lukemaan viestisi että sinulla on ko pyörän korjausopas ja olisit valmis kopioimaan sen. Voisitko kopioida minulle myös tai edes kertoa mistä sen saisin.Maksan mielelläni vaivasta.

        Terv. Bengt Kullberg
        Harjumäentie 21
        07980 Kuninkaankylä.

        [email protected]
        puh. 040-59156914


      • ***********************************************************
        Mistähän saisi GR:n Manuaalin/Korjausoppaan,edes kopiotuna ?,
        myyntiesite myös kiinnostaa.

        Kari / 0500-805928


      • kentsu 1
        ksx kirjoitti:

        ***********************************************************
        Mistähän saisi GR:n Manuaalin/Korjausoppaan,edes kopiotuna ?,
        myyntiesite myös kiinnostaa.

        Kari / 0500-805928

        Minulla on alkuperäinen sevice manuaali,soittele niin sovitaan miten saisit kopioita tms.
        terv:kentsu 0400-456996


      • kentsu 1 kirjoitti:

        Minulla on alkuperäinen sevice manuaali,soittele niin sovitaan miten saisit kopioita tms.
        terv:kentsu 0400-456996

        Kiitos,mutta löysin rompetorilta manuaalin,Esite vielä kiinnostaa. T : Kari,0500-805928


      • Anonyymi
        ksx kirjoitti:

        Kiitos,mutta löysin rompetorilta manuaalin,Esite vielä kiinnostaa. T : Kari,0500-805928

        Moi, olisiko vielä korjausopasta jollakin tallessa? Voin ostaa jos joltain sellainen löytyisi!
        p. o5o 3I3 2878


    • korjausta tiedossa

      Oireet viittaavat puutteellisesta voitelusta aiheutuneisiin vikoihin. Ehkä joskus on ajettu liian vähällä öljyllä jolloin kannen voitelu on jäänyt huonoksi. Vaihteistossa on todennäköisesti kuluneita hammaspyöriä ja/tai laakereita.
      Suzukin varaosahuolto on lievästi tuuliajolla. Edullisia (halpoja) varaosia ei uutena voi ostaa oikeastaan mistään. Sama taitaa koskea kaikkia 80-luvun japsimerkkejä. Esim. samanikäisen ja samankokoisen Guzzin osat maksavat murto-osan japsien hinnoista.
      Räjäytyskuvasta löytyy malli JOE BAR Team sarjakuvakirjan n:o 1 sivulta 24, Heh, heh.
      Korjausopas löytyy todennäköisesti Alfameriltä.
      Tämänikäinen laite on jo ohittanut "tyyppivikaiän", niitä on yleensä muutaman vuoden ikäisissä laitteissa. Sen jälkeen alkaa vanheneminen ja puutteellinen huolto aiheuttaa "vikoja".

    • Twin

      Hei

      Itsellä oli ainakin vaikeuksia nokkaketjun kiristäjän kanssa. Välillä kuumana kuului koneesta sellainen tikittävä ääni. Kiristäjän vaihdolla ongelma poistui. Toinen ongelma olin takalokasuoja, joka murtuu helposti, kun takavalo paino ja tärinä väsyttävät pellin.

      • kuuluuko

        tuollaisen enää käydäkään?


    • Osku K

      Itselläni oli sama peli aikoinaan 80-luvun lopussa, ja piti myös ääntä, varsinkin kierroksilta laskiessa lämpimänä kliksutteli ravia. Kuulin tuolloin, että venttiiliohjurit saattava liikkua venttiilin mukana ja pitää moisen äänen. Tuossa Gr:sähän oli myös vastapaino, jonka tehtävänä oli antaa vääntöä alhaisilla kieroksilla ja pudota kyydistä kierroksia nostaessa, voisihan moinen ääni mahdollisesti siitäkin tulla...

      • Omista gr650 88

        seon juurikin tuo osa jousi on kuoleutunut jokakiristää nokka ketjun nokka ketju on todennäköisesti venynyt noin 60-70000km ajon jälkeen miltei vaihtokuntoon ja sen vaihtamala tuo kiristäjässäkin tuo jousi menee kireämmälle ja parempiin nosto uriin niin hiljenee kalkatus. kalkatuksen saa myös pois vaihtamalla jousen tai vähän venyttämällä sitä kiristäjästä mutta se saattaa palatua muutaman tonnin jälkeen.


      • Gr 650
        Omista gr650 88 kirjoitti:

        seon juurikin tuo osa jousi on kuoleutunut jokakiristää nokka ketjun nokka ketju on todennäköisesti venynyt noin 60-70000km ajon jälkeen miltei vaihtokuntoon ja sen vaihtamala tuo kiristäjässäkin tuo jousi menee kireämmälle ja parempiin nosto uriin niin hiljenee kalkatus. kalkatuksen saa myös pois vaihtamalla jousen tai vähän venyttämällä sitä kiristäjästä mutta se saattaa palatua muutaman tonnin jälkeen.

        Joo niinpä ja tuo rourou on todellakin 5 ja 3 vaihteen rattaat siellä on pittinkiä eli irronnutta pintaa huonovoitelu ollut tai näyttäis olevan aika monessa gr ssä eli kait tyyppivika mutta kaipa se kestää jonkin verran tuota pittinkiä et itse ainakin vajaa 10000 ajanu tuolla rallatuksella.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      371
      3282
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      146
      1292
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      62
      1188
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      140
      1038
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      833
    6. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      762
    7. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      160
      762
    8. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      23
      737
    9. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      113
      727
    10. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      40
      709
    Aihe