usko vs kaste

IsoP.

Kun henkilö tulee uskoon tietämättä vesikasteesta mitään. Jos vesikasteessa saadaan Pyhä Henki, synnit anteeksi ja uskon lahja. Pitääkö hänet kastaa uskoontulon jälkeen että hän saisi kyseiset asiat? Mutta silloinhan se tekee uskoontulon turhaksi tai sitten kasteen armo on valhetta.

9

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asiastakyse

      IsoP, koittaisit käsittä,että ilman Jumalan Sanan, Jumalan AINOAN Pojan tuntemista ihminen ei voi tulla kristinuskoon. Voi toki tulla monenkaltaiseen ja moniin jumaliin uskovaksi, mutta ei Jeesuksen uskovaksi.
      Ilman Sanan tuntemista ei voi uskoa Sanaan, eli Jeesukseen. Et voisi uskoa vaikkapa kemianoppiin, jos et kemiasta mitään tietäisi. Saattaisit luulla uskovasi, mutta tekisitkin vain hallaa opettaessai muita kemialla, jota ei itsekkään tunne ja käsitä.
      Vesikasteessa on kristinopin LUPAUS Pyhän Hengen lahjasta, joka tulee KIRKASTAMAAN Jumalan Ainoan Pojan ja joka uskoo tuohon Poikaan ja tekee Hänen käskemiään ja opettamiaan tekoja, saa synnit anteeksi ja Pyhän Hengen kasteen, eli syntyy Sanan voimasta uuteen elämään.

    • opetusta...

      IsoP:lle!

      Samalla tavoin, kun kykenemme kuulemaan, näkemään ja aistimaan tuulen. Samalla tavoin Herra antaa meidän kuulla alkeita Hänen opetuksistaan Suomessa, jossa suurin osa ihmisistä ovat kristittyjä.

      Samalla tavoin meillä on ensin tiedon alku ja aikuiset saavat valita antavatko kastaa lapsensa. Kummien tehtävä olisi antaa kummilapsille hengellistä ravintoa, mutta tämähän ei monestikkaan toteudu.

      Kuitenkin saamme Jeesuksesta tietoa ja saamamme vesikaste antaa meille mahdollisuuden vastata Jeesuksen meiltä sitä kysyessä, että TAHDON, minä Jeesus tahdon olla sinun opetuslapsesi ja minä TAHDON tuntea Sinut ja sinun Sanasi, jotta voisin kasvaa ottamaan vastaan myös Pyhän Hengen kasteen.

      Ilman vesikastetta, meitä ei yhdistetä opetuslapseuteen, joka on meille perinnöksi annettu ja joka sisältää lupauksen tulevasta uudestisyntymästä ja perisynnin katkaisemisesta, kulkien sitä kautta ensin kasvuun ja sitä kautta läpi ahtaan portin, siitä synnyttäen uuden ihmisen, joka voi itseltään syntiteot Jeesuksen nimen voimalla kieltää. Häneen ei ryhdy se paha enää.

      Näin meillä on laki ja rakkaus ja suurin niistä on rakkaus, joka ei tallo Jeesuksen, eikä meidän, eikä myöskään muiden oikeuksia. Näin laki ja Jeesuksen sovitustyö tulevat täyteen mittaansa maan päällä.

      Muuta tietä ei ole, kuin Jeesus itse eli Hänen Sanansa.

    • Usko on kova päätös!

      Ensin tullaan Uskoon ja sitten Kastetaan,eikä kumpaakaan jätetä tekemättä,jos aidosti tullaan uskoon,jos jättää jomman kumman pois on rannalla,ei pelastusta hänellä ole,mutta Kaste on niin Pyhä kun Ehtoollinenkín,että se pitää harkita kunnolla,ennen kun on ne tekevä,kaste on pyhä ja siinä tullaan tekeen kova päätös,ei mielijohteesta että tulee jumalan lapseksi ja Ehtoollinen on sitä myös,sekin vaatii tilan,ei ehtoollista oteta noin vain,jos ei ole ollut aivan puhdas uskossaan,ne asiat pitää laittaa kuntoon,mitkä on pielessä Jumalan edessä! Ari

    • Rakastan totuutta

      "Pitääkö hänet kastaa uskoontulon jälkeen että hän saisi kyseiset asiat?"
      - Kyllä Jeesuksen käskyn mukaan. Pyhä Henki, joka tietysti uskon synnyttää, voi olla jo ennen kastettakin (tästähän on esimerkki Raamatussa) mutta ei ketään saa jättää kastamatta. Laitat tässä uskon ja kasten toisiaan vastaan. Kaste ja usko kuuluvat yhteen. Kasteen armo ei ole valhetta, vaan selvä Raamatun opetus.

    • seurakuntal=rakkaus?

      Olen ollut vuosia tekemisissä eri suuntauksien edustajien kanssa, mutta aitoa sydämen uskoa löytyy vain harvoista seurakunnista ja heidän seurakuntalaisistaan ja siksi kovien sydänten arvomaailma ei heillä tule koskaan muuttumaan.
      Rakkaus ei yksinkertaisesti ole täydellinen, kuten se raamatun mukaan voisi uudestisyntyneellä Jeesuksen kautta olla.

      Jos sinut on nyt kastettu jossain tietyssä järjestyksessä tai vaikka miten päin missä tahansa aikajärjestyksessä, mutta sinulta puuttuu se rakkaus, niin koko uskosi on täysin turha. Ja tämä asia on raamatun mukaan, kuten edellä kirjoitin.

      Jos sydämesi on musta, niin mitä hyötyä on uskostasi?

      • asiastakyse

        Jos ihminen on saanut kasteen jossakin vaiheessa elämäänsä, hänen tulee tyytyä siihen, tai jos ei ole saanut koskaan kastetta, niin menköön ottamaan kasteen.
        Paavali puhuu vakavasti rakkaudesta. Vaikka ihminen omistaisi kaiken tiedon ja puhuisi millä kielellä tahansa ja hänen käytettävänään olisi kaikki Hengen vaikuttamat lahjat, olisi hän ilman rakkautta vain helisevä vaski tai kilisevä kulkunen. Ahtaasta potista on todella ahdas mennä, sillä kahden suuren käskyn tulee nousta uskotuksi ja pitää tavoitella niiden pitämistä ennen kuin portti aukeaa; RAKASTA JUMALAA YLI KAIKEN JA LÄHIMMÄISTÄ KUIN ITSEÄSI.
        Portti on todella ahdas, sillä kyllähän jokainen, tai ainakin melkein jokainen perhekuntalaisiaan rakastaa, mutta mitäpä jos pitääkin rakastaa kaikkia, jopa vihollisia. Tuo Jumalan vaatimus on kova, mutta kun sen uskoo, saa kasvaa vapauteen ja rauhaan. Jumala antaa VOIMAN tulla Jumalan lapseksi.
        1. Korinttolaiskirje 13
        1 Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä, mutta minulla ei olisi rakkautta, olisin minä vain helisevä vaski tai kilisevä kulkunen.
        2 Ja vaikka minulla olisi profetoimisen lahja ja minä tietäisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon, ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin vuoria siirtää, mutta minulla ei olisi rakkautta, en minä mitään olisi.
        3 Ja vaikka minä jakelisin kaiken omaisuuteni köyhäin ravinnoksi, ja vaikka antaisin ruumiini poltettavaksi, mutta minulla ei olisi rakkautta, ei se minua mitään hyödyttäisi.
        4 Rakkaus on pitkämielinen, rakkaus on lempeä; rakkaus ei kadehdi, ei kerskaa, ei pöyhkeile,
        5 ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaansa, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa,
        6 ei iloitse vääryydestä, vaan iloitsee yhdessä totuuden kanssa;
        7 kaikki se peittää, kaikki se uskoo, kaikki se toivoo, kaikki se kärsii.
        8 Rakkaus ei koskaan häviä; mutta profetoiminen, se katoaa, ja kielillä puhuminen lakkaa, ja tieto katoaa.
        9 Sillä tietomme on vajavaista, ja profetoimisemme on vajavaista.
        10 Mutta kun tulee se, mikä täydellistä on, katoaa se, mikä on vajavaista.
        11 Kun minä olin lapsi, niin minä puhuin kuin lapsi, minulla oli lapsen mieli, ja minä ajattelin kuin lapsi; kun tulin mieheksi, hylkäsin minä sen, mikä lapsen on.
        12 Sillä nyt me näemme kuin kuvastimessa, arvoituksen tavoin, mutta silloin kasvoista kasvoihin; nyt minä tunnen vajavaisesti, mutta silloin minä olen tunteva täydellisesti, niinkuin minut itsenikin täydellisesti tunnetaan.
        13 Niin pysyvät nyt usko, toivo, rakkaus, nämä kolme; mutta suurin niistä on rakkaus.


    • sdlklkj3

      IsoP: "Kun henkilö tulee uskoon tietämättä vesikasteesta mitään."

      Jos henkilö on todella tullut uskoon, hän on siinä uskoon tullessaan saanut synnit anteeksi ja uskon lahjan. Mutta ei välttämättä Pyhän Hengen.

      IsoP: "Jos vesikasteessa saadaan Pyhä Henki, synnit anteeksi ja uskon lahja."

      Ei automaationa. On monia Herran nimeen kastettuja, todella uskovia, jotka eivät ole vielä koskaan elämässään saaneet Pyhän Hengen.

      • IsoP.

        Tiesitkö sitä? Jumala on automaatti. Jumala antaa Pyhän Hengen jokaiselle, joka uudestisyntyy!! Semmonen robotti se on. Todella uskovat ovat feikki uskovia, niitä kannatta välttää, ne ei saa koskaan Pyhää Henkeä. Joulupukki on se, joka jakaa uskon lahjoja, ken häneen uskoo.

        Miten on, pitäisikö sun lukea Raamattua kaikessa rauhassa yksin ja kuunnella muita hieman vähemmän? Niin raamattu saattaisi alkaa avautumaan, jotenkin paremmin.


        Kivoja luku hetkiä sulle.


      • sdlklkj3 nyt on hieman hakusessa asiat !

        Kun Sanassa sanotaan:

        Johannes 3
        5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
        6 Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.
        7 Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.

        Hengestä syntyminen siis tarkoittaa sitä, että ihminen on saanut Pyhän Hengen sisimpäänsä !

        Siis ei voi olla uudesti syntynyt, jos ei ole syntynyt Hengestä, se on sula mahdottomuus !

        Jer. 31:33

        Vaan tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa niiden päivien tultua, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä ja kirjoitan sen heidän sydämiinsä; ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.

        Tuossa asia sanotaan myös, jos sen osaa lukea, eli Pyhä Henki on se laki, eli kuten Jeeusus sanoo itse:

        Joh. 14:26

        Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut.

        Siis Henki on se jonka kautta meillä on KOKO Sana eli laki itsessämme, ja toisin sanoin Kristus asuu meissä, eli Sana !

        Ei pidä tehdä päätelmiä ulkoisesti, eli jos ei joku puhu vaikka kielillä, ei se vielä mitään kerro, se siis kertoo parhaiten, että aukeaako uskovalle itselleen Sana sen Pyhän Hengen hänessä asumisen kautta.

        Sillä uskosta osattomalle raamattu on vain kirja muiden joukossa!

        Eli ei kannata ulkoisen perusteella ja omien luulojen kautta arvioida, että kenellä on Pyhä Henki ja kenellä ei, tästä jo Herra varoitti osaltaan:

        24 Toisen vertauksen hän puhui heille sanoen: "Taivasten valtakunta on verrattava mieheen, joka kylvi hyvän siemenen peltoonsa.
        25 Mutta ihmisten nukkuessa hänen vihamiehensä tuli ja kylvi lustetta nisun sekaan ja meni pois.
        26 Ja kun laiho kasvoi ja teki hedelmää, silloin lustekin tuli näkyviin.
        27 Niin perheenisännän palvelijat tulivat ja sanoivat hänelle: 'Herra, etkö kylvänyt peltoosi hyvää siementä? Mistä siihen sitten on tullut lustetta?'
        28 Hän sanoi heille: 'Sen on vihamies tehnyt'. Niin palvelijat sanoivat hänelle: 'Tahdotko, että menemme ja kokoamme sen?'
        29 Mutta hän sanoi: 'En, ettette lustetta kootessanne nyhtäisi sen mukana nisuakin.
        30 Antakaa molempain kasvaa yhdessä elonleikkuuseen asti; ja elonaikana minä sanon leikkuumiehille: Kootkaa ensin luste ja sitokaa se kimppuihin poltettavaksi, mutta nisu korjatkaa minun aittaani.'"


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5730
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3607
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      215
      1804
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1732
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      94
      1192
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      29
      1155
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      927
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      263
      910
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      74
      867
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      848
    Aihe