Chihuahua - hoidosta kysymyksiä

Outoja kysymyksiä

Isä voisi auttaa minua sen kanssa koska silä on ollu koko ikänsä koiria ja nyt se on kasvattanu meidän kunnan jonkunlaisen juniorimestarin? myös on hirviseuran joku puheenjohtaja ja ravaa koirien kanssa metällä yms.
1 Paljonko se chihuahua maksaa?
2 Kummat oppii parhaiten sisäsiistiksi? (uros,narttu)
3 Entäpä talvella, ajattelin lyhytkarvasta että onko jotain pakkasrajaa ettei mene silloin ulos?
4 Kuinka pitkä lenkki mieluiten?
5 Jos pitää tavallisen tapakasvatuksen niin tuleeko kiltt?
6 Onko agressiivinen vieraita kohtaan?

Me ollaan isän kanssa ostettu sekarotuinen kettuterrieri että ne on aika ärhäköitä ja voimakkaita. nykyään ehkä 15-20 viikkoo ja sisäsiisti, ei ole pissannut tai kakannut kuukauteen :) Sekä ei pure paitsi vahingossa kun leikkii.

7 Onko jommalla kummalla sukupuolella taipumusta johonkin? (agressiivisuus? tms)
8 Tarvitseeko lyhytkarvasta pestä? Asutaan maalla mutta onko lyhtkarvasella joitakin tiettyjä väliaikoja?
9 Entä ruokinta? osina vai? ei ole löytynyt oikein tarkkaa tietoa.
10 Onko jompi kumpi sukupuoli seurallisempi ja hintavampi?


Ajattelin muuttaa kaupunkiin 15 vuotiaana (oon 10 :DD) opintojen perään. Jos ei ole pihaa ja on vaikka kerrostalo asunto, onko haittaa sille ettei pääse koko ajan ulos?

2

164

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • netistä löytyy

      Kaikki tiedot löytyy kyllä netistä.. En kyllä suosittelis että otat lemmikkiä 15 vuotiaana? Se on kuitenkin 10-15 vuotta kestävä ostos, eli sulla saattaa olla jo lapsia, kun sulla on yhä edelleen se chihu, eikä yksin muuttaminenkaan oo hyvä juttu, ihan vaan sua ajatellen, mutta miten haluat.

      1. Katso koiratori.fi , rekisteröimättömästä perhechihujen pennuista saa maksaa 800-1000e. Rekisteröidyista 1000--> Älä maksa yli 2000 ! Et luultavasti tarvitse rekisteröityä pentua, ellet aijo mennä näyttelyihin. Muista silti tarkistaa vanhempien lapuista polvet ja silmät.

      2. Varmaan aika samanlailla oppii, nartulla kuitenkin juoksut kerran kaksi vuodessa, joten sotkua tulee! Nartulle kannattaa hankkia juoksujen ajaksi vaippa.

      3. -10 - -15 on sellanen missä ne vielä tykkää olla, jos on jotain lämmikettä päällä. Toppatakilla saattaa suostua vielä yli -20 asteen pakkasilla.

      4. 6km päivässä aamu ja ilta lenkit.

      5. Tulee, jos kohdellaan niinkuin vähän isompaakin koiraa. Chihut on kuitenkin luotu SEURAkoiriksi joten niitä tulee kyllä vähän paijata ;)

      6. Riippuu juurikin kasvatuksesta, ja pentu vaiheessa tapahtuvasta kasvatuksesta nimenomaan. Vie pentuna bussiin, kylään, lähelle lapsia, kaupunkiin kävelylle, koira puistoon. Älä kuitenkaan pakota sitä mihinkään mitä se ei halua tehdä. Esimerkiksi koirapuistossa käyminen kannattaa aloittaa sillä että menette vain seuraamaan ulkopuolelta mitä sisällä tapahtuu, niin pentu ei traumatisoidu jos sen mielestä muut koirat on pelottavia. Chihut suosii toisia chihuja. Vieraita kannattaa kutsua pentuaikana kylään paljon, melkein päivittäin.

      7. En sanoisi että on. Persoonallista. Pippurinen rotu kuitenkin kyseessä, väärällä kasvatuksella ja vääränlaisella pentuvaiheella saatte koirasta kunnon Hitlerin.

      8. Tarvitsee, kerran kuussa riittää kun on selvästi likainen.

      9. Osina? Itse kannatan B.A.R.F. ruokintaa. Siinä on sekoitettuna luita ja raakaa lihaa, ja kasviksia. 10x10x2 kokoinen pala aamuin illon 0,5 desia kuivaruokaa on sopiva määrä chihulle.

      10. Olen kuullut että pojat olisivat aivan hivenen seurallisempia, en vanno. Tässäkin varmaan kyse kasvatuksesta, ja koiran persoonasta. Jos vanhemmat ovat seurallisia, varmaan on pentukin.

      Mitä tarkoitat koko ajan ulos? Ei koirat yleensäkkään pääse ulos silloin kun niitä huvittaa. Koira viedään ulos vähintään 3x päivässä ja vähintään 8km yhteensä, ellet halua että se purkaa järkyttävää energiamääräänsä huonekaluihin, tai siihen että on ärtyisä.

      Kannattaa hankkia koira vasta sitten, kun olet kypsä ja osaat ajatella, ja hakea tietoa itse. Jos päätät ottaa koiran jo nyt, käy senkanssa ainakin muutamalla käytös kurssilla, jossa saat tarvittavaa apua koiran kouluttamiseen ja hoitoon! Netistä tosiaan olen itse löytänyt nämä tiedot, itselläni ei ole chihuahuaa. Olen kerännyt tietoa jo puolisen vuotta, enkä vieläkään tunne olevani täysin valmis koiran ottoon, joten älä sinäkään ota koiraa vain hetken huumasta, mieti 10 vuotta eteenpäin!
      Toivottavasti autoin.

    • vastaaja1

      1. Ei yli 2000.
      2. Molemmat samalla lailla.
      3. Toppatakin kanssa miinus 20 asteen pakkasilla korkeintaan.
      4. 30-60 minuuttia kerrallaa kolme kertaa päivässä( aamulla, päivällä ja illalla).
      5. Tulee.
      6. Ei pitäisi olla.
      7. Ei.
      8. Kerran kuussa.
      9. Sekoitusta.
      10. Kumpikaan ei ole seurallisempi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      174
      3184
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2131
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2054
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1905
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1588
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1351
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1241
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe