Peugeot 406

eka pösö perheessä

Keväällä ostin pojalle 1.8 SR 406 -02 135tkm ajettu, kesän tomikin suht ok, pyöralaakerit eteen piti vaihdattaa ja vänkärin puoleinen vetoakseli ja jotku releet jotka puhaltimia ohjasi kun alkoivat tallissa tohiseen omia aikojaan vaikka moottori oli kylmä, mutta nyt kun pikku pakkaset tuli niin öljyn katku oli alkanut haiseen, öljyn mittatikku oli noussut ja sieltä roiskinut jonkun verran öljyä, keväällä huollettu: total 5w40 classic yms öljyt oli laitettu vajaa 1500km ajettu em öljyillä, onkos noi väärät öljyt vai miksi vuotaa mittatikun reiästä ? autolla vain yksi aikaisempi omistaja, joka tieten sanoi että ei se minun aikana... mustaa solukumia yms eristettä näkyi olevan huohotusletkujen päällä

36

688

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jkcgfxtyhvkj

      Huohotinletkut putsaten niin taas menee, olikohan tossa mallissa sihti siellä letkussa. Jos on niin kannattaa poistaa.

      • olihan kokemus

        Ei ollut peugeotista autoksi: ohjaustehostin alkoi vuotaan ja ohjaus paukkui ja kuskin puoleinen etujousi katkesi ja noilla kilometreillä, mutta vaihdettiin oikeaan autoon toki takkiin tuli, pösöihin erikoistuneessa korjaamossa kun käytin niin tyyppi sanoi että normi juttuja yli 100tkm ajetussa 406 pösössä, seuraavaksi kuulemma mittaristo tilttaa kun jotain huonoja juotoksia ja kun talvi ja pakkaset tulee muuta ikävää odotettavissa, takapenkin alusen kehoitti katsomaan: sehän oli märkä ja lahonnut. tarkistin noi kilometrit trafin palvelusta ja kyllä oli katsastettu aina a-katsastuksessa tiedot löytyi ja yksi aikaisempi omistaja, no tulipahan oppirahat maksettua, silläpä piti häivyttää äkkiä pois


      • kljhkcgjxfhghcgjvhkb
        olihan kokemus kirjoitti:

        Ei ollut peugeotista autoksi: ohjaustehostin alkoi vuotaan ja ohjaus paukkui ja kuskin puoleinen etujousi katkesi ja noilla kilometreillä, mutta vaihdettiin oikeaan autoon toki takkiin tuli, pösöihin erikoistuneessa korjaamossa kun käytin niin tyyppi sanoi että normi juttuja yli 100tkm ajetussa 406 pösössä, seuraavaksi kuulemma mittaristo tilttaa kun jotain huonoja juotoksia ja kun talvi ja pakkaset tulee muuta ikävää odotettavissa, takapenkin alusen kehoitti katsomaan: sehän oli märkä ja lahonnut. tarkistin noi kilometrit trafin palvelusta ja kyllä oli katsastettu aina a-katsastuksessa tiedot löytyi ja yksi aikaisempi omistaja, no tulipahan oppirahat maksettua, silläpä piti häivyttää äkkiä pois

        Että sä jaksat. Ilmeisen paha ahdistus sulla näyttää olevan.


      • Heh heh mitä sontaa
        kljhkcgjxfhghcgjvhkb kirjoitti:

        Että sä jaksat. Ilmeisen paha ahdistus sulla näyttää olevan.

        Jos nyt jonkun osan ajattelisi kestää koko auton elinkaaren, niin käsijarrukahva...pösössä sekään ei kestä....;

        http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=66242.0


      • Näin mulle kävi
        Heh heh mitä sontaa kirjoitti:

        Jos nyt jonkun osan ajattelisi kestää koko auton elinkaaren, niin käsijarrukahva...pösössä sekään ei kestä....;

        http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=66242.0

        Itselläni hajosi vastaavalla tavalla käsijarrukahva niinkin erikoisesta autosta kuin mazda 626.

        Mutta toki, mazda ei kestänyt muutenkaan kuin 13 vuotta, oli meinaan siinä vaiheessa läpimätä.


      • Kahva to Kahva
        Heh heh mitä sontaa kirjoitti:

        Jos nyt jonkun osan ajattelisi kestää koko auton elinkaaren, niin käsijarrukahva...pösössä sekään ei kestä....;

        http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=66242.0

        Heh heh notta jääny kahva käteen, et varmaan ole ainoo jolla eri yhteyksissä jääny kahva käteen. Joku jossain muistaakseni sanonu, notta ei jääny mitään käteen, vaan kaikki meni heh heh. Itsellä ollu 8 Pösöä, ja kaikissa on kahvat kestäny yhteensä noin 3 miljoonaa kilometriä.


    • hmmmmm

      2000-luvun 406 mallit ovat olleet murheellisia Peugeotille. Ei ole samanlaista laatua mitä aiemmin.

      Mitä tuohon nyt voi sanoa, niin ostat käytetyn auton ja odotat ettei mitään korjaustarvetta ilmene. Heh heh. Noilla korjauksilla auto olisi varmasti ollut kelvollinen peli, mutta ei ei.

      Osta uusi auto ja vaihda usein, niin ei tarvitse korjauttaa.

      • TojoTero

        Mene Tojopalstalle kertomaan satujasi.


      • hmmmmmm
        TojoTero kirjoitti:

        Mene Tojopalstalle kertomaan satujasi.

        Eiköhän tässä ole lopulta vaan kyse siitä, että aloittaja on ostanut käytetyn auton ja odottanut, ettei joutuisi tekemään siihen investointeja. 406 on ollut peugeoteissa hylkäystilastojen kärjessä, ei sillä etteikö siitä saisi ihan kelpo käyttöautoa.

        Oiskohan nuo takapenkin alustassa kuitenkin vaan pintaruostetta? =) Tuskin on läpimätä. Ton ikäsissä autoissa on jossain kohtaa pintaruostetta, mutta millonkaan ne ei mätäne samalla tavalla kuin tojot.

        Eiköhän kaikki nuo edellä mainitut ole ihan odotettavia korjauskohteita noilla kilsoilla ja sitäpaitsi, eikös nuo kilsat ole vähän yli kolme kertaa maapallon ympärysmitta. Siinä saa sitte huulipyöreenä mennä vaihtamaan "oikeeseeen autoon", johon ei tietenkään tule niitä vikoja ja saa suoraan paalata sitten aikanaan kun tipahtaa pohjanläpi tielle.


      • kokemus
        hmmmmmm kirjoitti:

        Eiköhän tässä ole lopulta vaan kyse siitä, että aloittaja on ostanut käytetyn auton ja odottanut, ettei joutuisi tekemään siihen investointeja. 406 on ollut peugeoteissa hylkäystilastojen kärjessä, ei sillä etteikö siitä saisi ihan kelpo käyttöautoa.

        Oiskohan nuo takapenkin alustassa kuitenkin vaan pintaruostetta? =) Tuskin on läpimätä. Ton ikäsissä autoissa on jossain kohtaa pintaruostetta, mutta millonkaan ne ei mätäne samalla tavalla kuin tojot.

        Eiköhän kaikki nuo edellä mainitut ole ihan odotettavia korjauskohteita noilla kilsoilla ja sitäpaitsi, eikös nuo kilsat ole vähän yli kolme kertaa maapallon ympärysmitta. Siinä saa sitte huulipyöreenä mennä vaihtamaan "oikeeseeen autoon", johon ei tietenkään tule niitä vikoja ja saa suoraan paalata sitten aikanaan kun tipahtaa pohjanläpi tielle.

        Ettekö nyt helkkarissa tajua, että auton normaalihuolto on kerran vuodessa.
        Nämä hylkytilastot ovat juuri laiminlyönnin seurauksia.


      • pökötti2003

        kyllä pösö 406bpärjää millle autolle tahansa ainakin kilometreissä

        eipähän tarvitse käöyttää merkkihuollossa 15000 km välein


    • pösö
      • kjhcgxfhgdfhcgjvhkbj

        Tule kertomaan toi mun 1997 malliselle 406:lle, se ei ole jostakin syystä saanut tietoa asiasta eikä ole osannut ruostuttaa tuota paikkaa.

        Kävin muuten autolla katsastuksessa tänään. Katsastusmies tykkäsi autosta ja sanoi että onpa siistissä ja hyvässä kunnossa. Katsastuksesta läpi ja taas vuosi ajellaan.


      • rujanki
        kjhcgxfhgdfhcgjvhkbj kirjoitti:

        Tule kertomaan toi mun 1997 malliselle 406:lle, se ei ole jostakin syystä saanut tietoa asiasta eikä ole osannut ruostuttaa tuota paikkaa.

        Kävin muuten autolla katsastuksessa tänään. Katsastusmies tykkäsi autosta ja sanoi että onpa siistissä ja hyvässä kunnossa. Katsastuksesta läpi ja taas vuosi ajellaan.

        Mulla 1997 406 farkku, 300 000 km tuli täyteen eilen, myös taas huomautuksetta läpi katsastuksesta. 5 vuotta mulla ollut ja eipä ole tarvinnut korjaamolla käydä kuin kerran, vaihdatin jakohihnan.


      • pösö
        kjhcgxfhgdfhcgjvhkbj kirjoitti:

        Tule kertomaan toi mun 1997 malliselle 406:lle, se ei ole jostakin syystä saanut tietoa asiasta eikä ole osannut ruostuttaa tuota paikkaa.

        Kävin muuten autolla katsastuksessa tänään. Katsastusmies tykkäsi autosta ja sanoi että onpa siistissä ja hyvässä kunnossa. Katsastuksesta läpi ja taas vuosi ajellaan.

        Onneksi olkoon hyvästä yksilöstä joita tämän ikäiset autot alkavat olla.
        Ja hieman sisäluku taitoa pösöfoorumin linkissä "mahdollinen ruostepaikka takapenkin alla"

        Lisäksi katsuri nyt tuskin nostaa takapenkkejä ylös ja repii äänieristeen paikaltaan koska siten on helpoin keino päästä näkemään tulpat jos ei irrottele tankkia. Huomasin itsellä samaisen vian kun eristeet olivat kosteat.

        Lisäksi mielenkiintoinen kun omani kävi katsurilla ja pääsi läpi kehujen kanssa "hyvä kuntoinen tolla ajelee vielä vuosia." apukusin puoleinen helma ruostunut sisältä, ulkoa päin näytti aivan puhtaalta maalipinta kimalsi ja suora eikä mitään merkkejä ruosteesta. Kun helmaa koputti kuulosti siltä kuin olisi koputellut märkää sanomalehteä ääni ero selvä kun vertaa terveen puolen helmaan.

        Auto meni paaliin toisen osapuolen hölmöilyn johdosta, mutta eipä hätiä sain
        2 . vuotta tuoreemman yksilön hinta/koko/harmi suhde on ehdottomasti parasta mitä tällä hetkellä on saatavilla. Kun muistaa tietyt tarkastus kohteet hankittaessa.

        Tosin uudemmassa vedenpoisto reiät takana lattiamaton alta ruostunee,t tulpat ei pysy paikalla kunnolla. Ja siitä johtuen matot ovat märät, onneksi helppo hitsata laput aukkojen päälle. Massa päälle ja kovaa ajoa ja kuluvien osien vaihtelua.


    • kiinnostunut

      Tottakai käytettyä autoa pitää huoltaa ja vaihtaa osia enemmän kuin uuteen. Ei se kerro merkistä mitään, kaikilla autoilla on sama, mitä enemmän sillä on ajettu, sitä enemmän pitää huoltaa. Miksi ostaa sitten käytetty auto jos ei aio hoitaa sitä muutakuin katsastukset?

    • PSA1

      3, miljoonaa kilsaa useammalla Peugeotilla ajaneena, totean vain hyvin ovat kestäneet, kolme viimeistä, joista kaksi 406 sta ajettu 400000-600000 km, ja kyyti paree kuin monissa "paremmissa" autoissa. Mamisten ei kantsi ostaa käytettyä autoa, jos jotain sattuu niin itkua pukkaa.

      • 406 2.1 d breik

        Mainettaan parempi auto tosi hiljanen ja pemeät kyytit ,ainoastaan kuluvat osat kuluu
        eikä ruostu mistään.


      • kjthrgsdtfyuguhioudt
        406 2.1 d breik kirjoitti:

        Mainettaan parempi auto tosi hiljanen ja pemeät kyytit ,ainoastaan kuluvat osat kuluu
        eikä ruostu mistään.

        "eikä ruostu mistään"

        Ihan varmasti ruostuu, suosituimmat paikat:

        -takapenkin alunen
        -helmat
        -2000 mallisessa ja uudemmassa konepelti


      • 8.s Peugeot
        kjthrgsdtfyuguhioudt kirjoitti:

        "eikä ruostu mistään"

        Ihan varmasti ruostuu, suosituimmat paikat:

        -takapenkin alunen
        -helmat
        -2000 mallisessa ja uudemmassa konepelti

        Hehe, mikä automerkki on ikuinen, ei toki Peugeot kaan ole "ikuisesti" ruostumaton, mutta yksi parhaiten säilyvistä autoista mitä tulee ruostumiseen, vallankin jos edes jotain tekee asian hyväksi. Tiedän 309 jolla ajettu 550000 km eikä pellit ole läpi mistään, eikä mitään suojaustoimenpiteitä ole tehtaalta lähdön jälkeen tehty laisinkaan. 406 joka suhteessa verraton auto.Toki kaikkea voi haukkua jos se tuottaa jotain mielihyvää, varsinkin nikin takaa helppo puhua, ja kerätä muka kokemuspohjaista tietoa, vaikka ei kyseistä autoa ollut koskaan omistuksessa.


      • hampaaton jalopeura
        8.s Peugeot kirjoitti:

        Hehe, mikä automerkki on ikuinen, ei toki Peugeot kaan ole "ikuisesti" ruostumaton, mutta yksi parhaiten säilyvistä autoista mitä tulee ruostumiseen, vallankin jos edes jotain tekee asian hyväksi. Tiedän 309 jolla ajettu 550000 km eikä pellit ole läpi mistään, eikä mitään suojaustoimenpiteitä ole tehtaalta lähdön jälkeen tehty laisinkaan. 406 joka suhteessa verraton auto.Toki kaikkea voi haukkua jos se tuottaa jotain mielihyvää, varsinkin nikin takaa helppo puhua, ja kerätä muka kokemuspohjaista tietoa, vaikka ei kyseistä autoa ollut koskaan omistuksessa.

        Nissan sunny oli 7-v 385tkm ku paaliin lähti ja -90 mallia , ruostuhan se..kaverilla samaan aikaan 406 2.0 ST ja vikoja riitti alle 150tkm ajetussa, ruostui sekin: helmat, konepelti, ja juurikin takapenkin alta läpilaho...juu eihäs se katsuri sinne kurki, pösömiehet tykkää kun penkki homeessa...ja sunny oli ikiliikkuja, pösö....eihän ne kelpaa täysipäisille...nettiautos useampikin siisti 406 myynnis ja vähän ajettuna, mutta ei kannata laittaa ilmoitukseen että 1,5 v aikana 30tkm ajanut omistuksen aikana ja 1500euron edestä remonttia tehty ja huollot päälle..., kokeilkaa kunnon autoa, löytyy niitäkin..tietty jos pösö tullut "verenperintönä" vikoihinkin tottuu ja alkaa tuntuun luotettavalta jos ei ihan joka päivä tarvi korjata ja moottoria pestä kun öljyt roiskuu koneesta ta ohjaustehostimesta kun aurinko menee pilveen....


      • kjthrgsdtfyuguhioudt
        8.s Peugeot kirjoitti:

        Hehe, mikä automerkki on ikuinen, ei toki Peugeot kaan ole "ikuisesti" ruostumaton, mutta yksi parhaiten säilyvistä autoista mitä tulee ruostumiseen, vallankin jos edes jotain tekee asian hyväksi. Tiedän 309 jolla ajettu 550000 km eikä pellit ole läpi mistään, eikä mitään suojaustoimenpiteitä ole tehtaalta lähdön jälkeen tehty laisinkaan. 406 joka suhteessa verraton auto.Toki kaikkea voi haukkua jos se tuottaa jotain mielihyvää, varsinkin nikin takaa helppo puhua, ja kerätä muka kokemuspohjaista tietoa, vaikka ei kyseistä autoa ollut koskaan omistuksessa.

        "Hehe, mikä automerkki on ikuinen"

        Automerkki? Eikö tässä puhuttu yksittäisestä automallista?

        "ei toki Peugeot kaan ole "ikuisesti" ruostumaton"

        Peugeot on tehnyt sangen montaa mallia, mielestäni tässä puhuttiin edelleenkin valmistajan yhdestä mallista.

        "Tiedän 309 jolla ajettu 550000 km eikä pellit ole läpi mistään, eikä mitään suojaustoimenpiteitä ole tehtaalta lähdön jälkeen tehty laisinkaan."

        Niin, ei tässä tainut olla kyse 309 mallista. Minullakin oli 405, jota ei 25 vuoden iässä oltu hitsattu mistään.

        "406 joka suhteessa verraton auto."

        Tuo on paljon sanottu. Kun verraton on sanakirjan mukaan sama kuin : erinomainen, ainutlaatuinen, tavaton, suurenmoinen, mainio, etevä, suuri jne. On vaikea uskoa todeksi että 406 olisi joka suhteessa suurenmoinen auto.

        "Toki kaikkea voi haukkua jos se tuottaa jotain mielihyvää"

        Onko toden puhuminen haukkumista? 406 ruostuu edelleenkin helmoista, takapenkin alta sekä uudemmat vuosimallit konepellistä. Muitakin ruosteherkkiä paikkoja autossa on.

        "varsinkin nikin takaa helppo puhua, ja kerätä muka kokemuspohjaista tietoa, vaikka ei kyseistä autoa ollut koskaan omistuksessa."

        Itse ostin oman 406-mallini 14.3.2008, joten kohtahan sillä on 6 vuotta ajeltu yhteistä matkaa. Tuo on kuudes omistamani peugeot.


      • selv.
        8.s Peugeot kirjoitti:

        Hehe, mikä automerkki on ikuinen, ei toki Peugeot kaan ole "ikuisesti" ruostumaton, mutta yksi parhaiten säilyvistä autoista mitä tulee ruostumiseen, vallankin jos edes jotain tekee asian hyväksi. Tiedän 309 jolla ajettu 550000 km eikä pellit ole läpi mistään, eikä mitään suojaustoimenpiteitä ole tehtaalta lähdön jälkeen tehty laisinkaan. 406 joka suhteessa verraton auto.Toki kaikkea voi haukkua jos se tuottaa jotain mielihyvää, varsinkin nikin takaa helppo puhua, ja kerätä muka kokemuspohjaista tietoa, vaikka ei kyseistä autoa ollut koskaan omistuksessa.

        309 ei ole oikeasti Peugeot vaan Talbot Arizona. Muuten kyllä oli ihan kelpo auto.


      • 406
        kjthrgsdtfyuguhioudt kirjoitti:

        "eikä ruostu mistään"

        Ihan varmasti ruostuu, suosituimmat paikat:

        -takapenkin alunen
        -helmat
        -2000 mallisessa ja uudemmassa konepelti

        406 sinkitty kori, ei ainakaan helpolla ruostu, sitäpaitsi pösöllä on 12v takuu, itse sain juuri 11,5 v vanhaan autoon uuden konepellin, kun etukouruun oli tullu vähän väriä, mutta katopa 1015v vanhoja mersuja esim,
        kyllä kukkii


      • OnnistuuToki
        406 kirjoitti:

        406 sinkitty kori, ei ainakaan helpolla ruostu, sitäpaitsi pösöllä on 12v takuu, itse sain juuri 11,5 v vanhaan autoon uuden konepellin, kun etukouruun oli tullu vähän väriä, mutta katopa 1015v vanhoja mersuja esim,
        kyllä kukkii

        Osassa 406:sta on tosiaan 12 vuoden ruostumattomuustakuu.

        Ainahan se ruostuvampi vaihtoehto jostakin löytyy. Mersu on jostakin syystä ollut "aina" (olen nähnyt noita 70-luvulta asti) kovin ruostuva.

        Jos 406:ta verrataan vaikka Audin A8:iin ruostumisen kannalta niin 406 on kovin lahoavaa laatua.


    • PSA 406

      Sori ei ollut tarkoitus sotkea tämän saitin järjestytä, kun "lipsahti" väärä automalli 406 palstalle. Vieläkin olen tyytyväinen PSA autoihin.

    • PÖSÖN MIES.KAINUUSTA

      Kainuun mies.Mulla pösö406.mallia2003.oliskos kelään tietoa .mulla meni yönaikana ,virrat ajotietokoneesta.Missä vika On tutkittu kaikki sulakeet korjaamolla mittareilla ,ne ehjät.Ei toimi ilmastointi eikäs radiokaan.koko ajotietokone pimeenä,muutes auto toimii normaalisti,pystyy ajamaan.voiskos jota mies epäili.virtalukkoa.KIITOS JOS JOKU ANTAIS VAUSTAUKSEN KIITOS.

      • Joskus 406

        Sulakekotelosta juotos ratkennut? Jollei löydy joku johdon liitos mikä härnää hermoja.


    • Pöson mies.

      Eikös kukaan voinut vastata .nimimerkille Kainuun mies.Pösö 406.

      • Pösö 406 +2

        Ei ole tietoa kyseisestä viasta, 1,2 mijoonaa takana kahdella 406 eikä moisesta tietookaan.


      • Pösön mies.406
        Pösö 406 +2 kirjoitti:

        Ei ole tietoa kyseisestä viasta, 1,2 mijoonaa takana kahdella 406 eikä moisesta tietookaan.

        Harmi kun kukaan ei voinut vastata kyseisestä viasta.Pösön mies.Kainuusta


    • Pösö

      Hei,Pösönmies.406. voiskos olla virtalukko,jos ajotietokoneesta on virart poikki.Muutes auto toimii.Lämmötkin on täysillä 30.jäänyt ,tällä ilmalla kyllä tarkenee.Edellisenä päivänä toimi vielä ajotietokonen,aamulla tarttasin töihin .ei enää toiminut.Menikös ihan turhaan ostos ,kun tilasin uuden virtalukon,joka piti tilata Ranskasta.Paikalaan oleva virtalukko on väljä sisältä.Onkohan edeleen vika siinä virtalukossa. vastaiskohan joku .Jos on samanlaista vikaa ilmennyt pösössä 406.Vuosimallia 2003.

      • ,,,,,,,lll

        Ei ole ollut 35 vuoteen virtalukko-ongelmaa Pösössä, mutta hajottamolta saa hyviä virtalukkoja, voip heti kokeilla että toimii.


      • 406 2.0 st paloi
        ,,,,,,,lll kirjoitti:

        Ei ole ollut 35 vuoteen virtalukko-ongelmaa Pösössä, mutta hajottamolta saa hyviä virtalukkoja, voip heti kokeilla että toimii.

        Minun 406 paloi pihalle: tuulettimen flektit oli lähtenyt päälle omia aikojaan, siis konehuone kärähti, 125tkm ajettu oli, minulla ehti olla 6 kuukautta ja noille kilometreille uskomattoman paljon vikoja: mittaristo, etujouset katkesi, pyörälaakerit, takajarrut jumi kun hajosi käsijarrumekanismi, takapenkin alusta oli homeessa ja märkä, vuoti vettä jostain, sen virheen tein että luulin pösönkin jopa kestävän kun ostaessa oli vain 120tkm ajettu ja yksi aikaisempi omistaja, Peugeot forumia tuli luettua liian myöhään...siellähän oli juttua kuinka ala-arvoinen Peugeot on, noita em vikoja siellä pidettiin ihan normaalina kun kuitenkin yli 100tkm ajettu....


      • hohohohohoho
        406 2.0 st paloi kirjoitti:

        Minun 406 paloi pihalle: tuulettimen flektit oli lähtenyt päälle omia aikojaan, siis konehuone kärähti, 125tkm ajettu oli, minulla ehti olla 6 kuukautta ja noille kilometreille uskomattoman paljon vikoja: mittaristo, etujouset katkesi, pyörälaakerit, takajarrut jumi kun hajosi käsijarrumekanismi, takapenkin alusta oli homeessa ja märkä, vuoti vettä jostain, sen virheen tein että luulin pösönkin jopa kestävän kun ostaessa oli vain 120tkm ajettu ja yksi aikaisempi omistaja, Peugeot forumia tuli luettua liian myöhään...siellähän oli juttua kuinka ala-arvoinen Peugeot on, noita em vikoja siellä pidettiin ihan normaalina kun kuitenkin yli 100tkm ajettu....

        No tämä yksi aikaisempi omistaja on ollut autoa pitäessään huolimaton. Ikä tekee tehtävänsä jopa pösölle ja huolenpitoa se vaatii.

        Jarruongelmat ovat tyyppillisiä vanhoille autoille, varsinkin jos ei ole jarrunesteitä vaihdettu säännöllisesti, mutta myös käsijarrumekanismi/vaijeri menee joskus uusiksi.... ikä yksinkertaisesti tekee tehtävänsä, ei sille mitään mahda.

        Mitä tuosta nyt vois päätellä, ettei ekalle 100 tkm ole tehty tarvittavia huoltoja. Eli olet yksinkertaisesti ostanut rotiskon, josta on ollut tarvittavat korjaukset ja huollot tekemättä.

        Sitten on hyvä valittaa, kun ostaa huonon yksilön. Parempia yksilöitä olisi varmasti ollut tarjolla.

        Autoissa ikä tekee paljon ja auto vanhenee vaikkei sillä ajettaisi.


    • opelius

      Ja kas kun laitatte tai googletatte sen oman auton tyyppiviat, ja voi sitä murehetta jos omistatte muun kuin polkuauton.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      105
      1726
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      81
      1347
    3. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      4
      1250
    4. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      92
      1230
    5. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      143
      1215
    6. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      22
      1116
    7. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      586
      1085
    8. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      10
      1081
    9. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      6
      1004
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      11
      914
    Aihe