Kun kävin kasteella, niin ainoa mitä tein oli että kävelin kastajan viereen ja laitoin kädet ristiin rintani päälle... loput teki kastaja... Joten eipä nyt oikein mene jakeluun tuo lapsikasteen puolustajien väite että kyseessä olisi tekojen tekemistä... kun tälle tielle on lähtenyt...
Varsinkin kun ehtoollisessahan tehdään itse paljon enemmän.... siinä joutuu syödä leipää ja juoda viiniä... aika isoja tekoja siihen verrattuna että joku kaataa sut selälleen veteen...
Ehtoollinen on enemmän teko kuin kasteelle meno...
43
66
Vastaukset
- sfghfghfdhv
Lapsikasteen puolustajien väite siitä että uudestikaste on tekojen tekemistä perustuu siihen, että kyseistä kastetta harrastavat tekevät kasteesta ihmisen kuuliaisuuden teon, ts. lain teon. He siis hylkäävät sen raamatullisen opin, että kasteessa Jumala toimii antaen synnit anteeksi. Tästä on kysymys. Jos meneee kasteelle ilman että uskoo Jumalan siinä uudestisynnyttävän ja jakavan lahjojaan, kaste on silloin väistämättä tekojen kaste, jollaista Raamattu ei tunne. Ja kuten Raamattu sanoo, "Te, jotka pyritte vanhurskauteen lakia noudattamalla, olette joutuneet eroon Kristuksesta, armon ulkopuolelle" (Gal. 5:4)
- asiastakyse
Tiedätkö mitä Paavali tarkoitti tuolla tekojenlailla. Hän tarkoitti ympärileikkauksia, aikoihin perustuvia tekoja, uhrauksia ja muita sen kaltaisia tekoja, joita tehtiin vanhassa liitossa ja joita juutalaiset, jotka eivät tunteneet Herraa vaativat uudessa liitossakin tehtäväksi.
Paavali oli itse moiteeton lakiin nähden, eli vanhan liiton lakiin nähden, mutta ei tuntenut ennen Jeesuksen tulemista Herrakseen uuden liiton lakia: Rakasta Jumalaa yli kaiken ja lähimmäistä kuin itseäsi. Tuo laki, eli KAKSI suurta käskyä pitää ikuisen lain voimassa. Ikuinen laki on liitonarkissa tallella. Vanhan liiton laki on liiton arkin sivulla, ei sisällä liiton arkissa.
Ikuinen laki on Jumalan omalla sormellaan kirjoittamat kymmenen käsky, jotka ovat jokaisen ihmisen sisälle kirjoitettu ja jotka avautuvat käsitetetyksi ja pidetyksi uskon kautta Jeesukseen. - asiastakyse
asiastakyse kirjoitti:
Tiedätkö mitä Paavali tarkoitti tuolla tekojenlailla. Hän tarkoitti ympärileikkauksia, aikoihin perustuvia tekoja, uhrauksia ja muita sen kaltaisia tekoja, joita tehtiin vanhassa liitossa ja joita juutalaiset, jotka eivät tunteneet Herraa vaativat uudessa liitossakin tehtäväksi.
Paavali oli itse moiteeton lakiin nähden, eli vanhan liiton lakiin nähden, mutta ei tuntenut ennen Jeesuksen tulemista Herrakseen uuden liiton lakia: Rakasta Jumalaa yli kaiken ja lähimmäistä kuin itseäsi. Tuo laki, eli KAKSI suurta käskyä pitää ikuisen lain voimassa. Ikuinen laki on liitonarkissa tallella. Vanhan liiton laki on liiton arkin sivulla, ei sisällä liiton arkissa.
Ikuinen laki on Jumalan omalla sormellaan kirjoittamat kymmenen käsky, jotka ovat jokaisen ihmisen sisälle kirjoitettu ja jotka avautuvat käsitetetyksi ja pidetyksi uskon kautta Jeesukseen.Vaikka Paavali oli lain alaisille ikäänkuin lainalainen, ei hän ollut Kristuksen tuntemuksensa kautta lain alla, vaan oli Krituksen laissa. Paavali ei elännyt ilman lakia, vaan eli täytetyssä laissa, joka on RAKKAUS. Rakkaus ei saata tehdä pahaa.
21 ilman lakia oleville ikäänkuin olisin ilman lakia-vaikka en ole ilman Jumalan lakia, vaan olen Kristuksen laissa-voittaakseni ne, jotka ovat ilman lakia;
1. Korinttolaiskirje 9
19 Sillä vaikka minä olen riippumaton kaikista, olen tehnyt itseni kaikkien palvelijaksi, voittaakseni niin monta kuin suinkin,
20 ja olen ollut juutalaisille ikäänkuin juutalainen, voittaakseni juutalaisia; lain alaisille ikäänkuin lain alainen, vaikka itse en ole lain alainen, voittaakseni lain alaiset;
21 ilman lakia oleville ikäänkuin olisin ilman lakia-vaikka en ole ilman Jumalan lakia, vaan olen Kristuksen laissa-voittaakseni ne, jotka ovat ilman lakia;
22 heikoille minä olen ollut heikko, voittaakseni heikot; kaikille minä olen ollut kaikkea, pelastaakseni edes muutamia. - asiastakyse
asiastakyse kirjoitti:
Vaikka Paavali oli lain alaisille ikäänkuin lainalainen, ei hän ollut Kristuksen tuntemuksensa kautta lain alla, vaan oli Krituksen laissa. Paavali ei elännyt ilman lakia, vaan eli täytetyssä laissa, joka on RAKKAUS. Rakkaus ei saata tehdä pahaa.
21 ilman lakia oleville ikäänkuin olisin ilman lakia-vaikka en ole ilman Jumalan lakia, vaan olen Kristuksen laissa-voittaakseni ne, jotka ovat ilman lakia;
1. Korinttolaiskirje 9
19 Sillä vaikka minä olen riippumaton kaikista, olen tehnyt itseni kaikkien palvelijaksi, voittaakseni niin monta kuin suinkin,
20 ja olen ollut juutalaisille ikäänkuin juutalainen, voittaakseni juutalaisia; lain alaisille ikäänkuin lain alainen, vaikka itse en ole lain alainen, voittaakseni lain alaiset;
21 ilman lakia oleville ikäänkuin olisin ilman lakia-vaikka en ole ilman Jumalan lakia, vaan olen Kristuksen laissa-voittaakseni ne, jotka ovat ilman lakia;
22 heikoille minä olen ollut heikko, voittaakseni heikot; kaikille minä olen ollut kaikkea, pelastaakseni edes muutamia.Paavali kehuu lakia hyväksi ja kertoo, että ilman lakia hän ei olisi tullut tuntemaan syntiä. Hän kertoo, että Jeesuksen herätettyä hänet hän sai tulla tuntemaan Jumalan lain ja sai nähdä oman syntisyytensä, jota hän ei ollut nähnyt aikaisemmin.
- hjght5
Todellakin, omavanhurskauden kaste on pahasta!
- ngklj4kj
asiastakyse kirjoitti:
Tiedätkö mitä Paavali tarkoitti tuolla tekojenlailla. Hän tarkoitti ympärileikkauksia, aikoihin perustuvia tekoja, uhrauksia ja muita sen kaltaisia tekoja, joita tehtiin vanhassa liitossa ja joita juutalaiset, jotka eivät tunteneet Herraa vaativat uudessa liitossakin tehtäväksi.
Paavali oli itse moiteeton lakiin nähden, eli vanhan liiton lakiin nähden, mutta ei tuntenut ennen Jeesuksen tulemista Herrakseen uuden liiton lakia: Rakasta Jumalaa yli kaiken ja lähimmäistä kuin itseäsi. Tuo laki, eli KAKSI suurta käskyä pitää ikuisen lain voimassa. Ikuinen laki on liitonarkissa tallella. Vanhan liiton laki on liiton arkin sivulla, ei sisällä liiton arkissa.
Ikuinen laki on Jumalan omalla sormellaan kirjoittamat kymmenen käsky, jotka ovat jokaisen ihmisen sisälle kirjoitettu ja jotka avautuvat käsitetetyksi ja pidetyksi uskon kautta Jeesukseen.asiastakyse: "Ikuinen laki on Jumalan omalla sormellaan kirjoittamat kymmenen käsky, jotka ovat jokaisen ihmisen sisälle kirjoitettu ... "
Hyviä sanoja ovat tosiaan nämä "kunnioita isääsi ja äitiäsi", "muista pyhittää lepopäivä" jne.
- Ei ihmistekoja
Lapsikaste on ensimmäiseen ja viimeiseen pisaraan asti ihmisen teko, ihmisteko.
vanhgemmat kantavat lapsen kummiensa kanssa papin luo ja kastemaljan viereen. Lapsden itkusta ja vastaan pyristelystä huolimatta pappi kastaa tuon ihmistaiemn, joka ei sitä itse tahdo.- sfghfghfdhv
Kaste on Raamatussa alusta loppuun Jumalan teko, riippumatta siitä kuka kastettava on. Ja lapsi jos kuka tahtoo Jumalan armon, sen Jeesus itse todisti. Uudestikastajien kaste on epäraamatullinen ihmisteko, täydellinen harha.
- asiastakyse
En minäkään ole koskaan käsittänyt tuota, että ihmistä kielletään tekemästä tekoja. Raamattu on täynnä käskyjä ja neuvoja ihmisen TEHDÄ. Vanhemmat, jotka vievät lapsensa kastelle, ovat alunalkaen tehneet sen uskonsa takia, tai aikuinen, joka ottaa kasteen, tekee sen käsistettyään Jumalan Sanan vaativan sen ottamisen opetuslapseuteen liittämisen takia.
Otin aivan pienen otannan sanalla TEE Raamatusta:
Matt. 23:3
Sentähden, kaikki, mitä he sanovat teille, se tehkää ja pitäkää; mutta heidän tekojensa mukaan älkää tehkö, sillä he sanovat, mutta eivät tee.
Mark. 10:19
Käskyt sinä tiedät: 'Älä tapa', 'Älä tee huorin', 'Älä varasta', 'Älä sano väärää todistusta', 'Älä toiselta anasta', 'Kunnioita isääsi ja äitiäsi'."
Luuk. 3:9
Jo on myös kirves pantu puitten juurelle; jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, siis hakataan pois ja heitetään tuleen."
Luuk. 4:23
Niin hän sanoi heille: "Kaiketi aiotte sanoa minulle tämän sananlaskun: 'Parantaja, paranna itsesi'; 'tee täälläkin, kotikaupungissasi, niitä suuria tekoja, joita olemme kuulleet tapahtuneen Kapernaumissa'."
Luuk. 6:46
Miksi te huudatte minulle: 'Herra, Herra!' ettekä tee, mitä minä sanon?
Luuk. 6:49
Mutta joka kuulee eikä tee, se on miehen kaltainen, joka perustusta panematta rakensi huoneensa maan pinnalle; ja virta syöksähti sitä vastaan, ja heti se sortui, ja sen huoneen kukistuminen oli suuri."
Luuk. 7:8
Sillä minä itsekin olen toisen vallan alaiseksi asetettu, ja minulla on sotamiehiä käskettävinäni, ja minä sanon tälle: 'Mene', ja hän menee, ja toiselle: 'Tule', ja hän tulee, ja palvelijalleni: 'Tee tämä', ja hän tekee."
Luuk. 10:28
Hän sanoi hänelle: "Oikein vastasit; tee se, niin sinä saat elää".- Rakastan totuutta
Kyse onkin siitä, pistääkö teot Jeesuksen rinnalle pelastuksen ehdoksi. Tai siitä pitääkö omien tekojen takia itseään "parempana" kristittynä. Kristityn tulee tehdä hyviä tekoja ja olla kuuliainen, mutta katse ei saa olla teoissa, vaan Jeesuksessa.
- Huomioitavaa
Rakastan totuutta kirjoitti:
Kyse onkin siitä, pistääkö teot Jeesuksen rinnalle pelastuksen ehdoksi. Tai siitä pitääkö omien tekojen takia itseään "parempana" kristittynä. Kristityn tulee tehdä hyviä tekoja ja olla kuuliainen, mutta katse ei saa olla teoissa, vaan Jeesuksessa.
Toden totta hyvät teot tuttavat hyvän hedelmän ja hedelmistään puu tunnetaan.
- asiastakyse
Rakastan totuutta kirjoitti:
Kyse onkin siitä, pistääkö teot Jeesuksen rinnalle pelastuksen ehdoksi. Tai siitä pitääkö omien tekojen takia itseään "parempana" kristittynä. Kristityn tulee tehdä hyviä tekoja ja olla kuuliainen, mutta katse ei saa olla teoissa, vaan Jeesuksessa.
Hyvä puu ei kasvata huonoa hedelmää ja paha puu ei hyvää hedelmää. Hedelmistä, eli teoista nähdään missä puussa uskovainen on. Kaste on ensimmäinen teko ihmisen uskontien alkuun. Sen teon tekee kastaja uskonsa kautta ja vaikutuksesta, mutta itse kastajalla ei ole mitään annettavaa kasteeseen. Hän vain toimii Jumalan käsinä ja suuna kastetilaisuudessa.
Vanhemmat TEKEVÄT oikein viedessään lapsensa kastettavaksi, sillä Jeesus muistutti erityisesti lasten olevan kelvollisia opetuslapsetueen ja niinhän se on. Itsekin muistamme miten alusta asti halusimme kuulla Jumalasta.
On tietenkin sellaisiakin lapsia, jotka eivät halua kuulla Jumalasta "opettajien" vastuuttomuuden takia. Jos lasta pelotellaan, painostetaan ja pakotetaan uskomaan, lapsi kulkeutuu kauemmas ja kauemmas kasteen lahjojen vastaanottamisesta. Olisi parempi kuin myllynkivi laitettaisiin tuollaisten ihmisten kaulaan kuin, että heidän annettaisiin jatkaa tekojaan. - ihme tapaus
asiastakyse kirjoitti:
Hyvä puu ei kasvata huonoa hedelmää ja paha puu ei hyvää hedelmää. Hedelmistä, eli teoista nähdään missä puussa uskovainen on. Kaste on ensimmäinen teko ihmisen uskontien alkuun. Sen teon tekee kastaja uskonsa kautta ja vaikutuksesta, mutta itse kastajalla ei ole mitään annettavaa kasteeseen. Hän vain toimii Jumalan käsinä ja suuna kastetilaisuudessa.
Vanhemmat TEKEVÄT oikein viedessään lapsensa kastettavaksi, sillä Jeesus muistutti erityisesti lasten olevan kelvollisia opetuslapsetueen ja niinhän se on. Itsekin muistamme miten alusta asti halusimme kuulla Jumalasta.
On tietenkin sellaisiakin lapsia, jotka eivät halua kuulla Jumalasta "opettajien" vastuuttomuuden takia. Jos lasta pelotellaan, painostetaan ja pakotetaan uskomaan, lapsi kulkeutuu kauemmas ja kauemmas kasteen lahjojen vastaanottamisesta. Olisi parempi kuin myllynkivi laitettaisiin tuollaisten ihmisten kaulaan kuin, että heidän annettaisiin jatkaa tekojaan.Lopeta tuo höpötys kasteen lahjoista !
Mitään sellaista ei ole muualla kuin porukkasi oppi-isien päässä ! - doordoor
ihme tapaus kirjoitti:
Lopeta tuo höpötys kasteen lahjoista !
Mitään sellaista ei ole muualla kuin porukkasi oppi-isien päässä !Raamattu opettaa selvästi kasteessa saatavista lahjoista. Vain uudestitajalahkot eivät sitä näe
- sokea
doordoor kirjoitti:
Raamattu opettaa selvästi kasteessa saatavista lahjoista. Vain uudestitajalahkot eivät sitä näe
No kerro missä kohtaan?
- doordoor
sokea kirjoitti:
No kerro missä kohtaan?
Apt. 2:38-39, 1. Piet. 3:21, Joh, 3:5, Tit. 3:5, Heb. 10:22, 1. Kor. 12:13, Apt. 22:16, Kol. 2:11-12, Room. 6:3-4, Kol. 2:12, Gal. 3:27, jne. jne. Jo kastekäskystä käy ilmi, että kaste on Jumalan työ kun kerta Hänen nimeensä kastetaan. Jos kaste olisi sitä mitä uudestikastajalahkot opettavat, kaste suoritettaisiin kastettavan itsensä nimeen.
- putkinäköinen
doordoor kirjoitti:
Apt. 2:38-39, 1. Piet. 3:21, Joh, 3:5, Tit. 3:5, Heb. 10:22, 1. Kor. 12:13, Apt. 22:16, Kol. 2:11-12, Room. 6:3-4, Kol. 2:12, Gal. 3:27, jne. jne. Jo kastekäskystä käy ilmi, että kaste on Jumalan työ kun kerta Hänen nimeensä kastetaan. Jos kaste olisi sitä mitä uudestikastajalahkot opettavat, kaste suoritettaisiin kastettavan itsensä nimeen.
En löytänyt kuin Pyhän Hengen lahjan. Joten ei voi puhua lahjoista. Voiko sanoa että syntien anteeksisaaminen on lahja?? No ei varmaan. Ehkä se on oikeastaan armon asiaa.
- lkhh3gklhj
putkinäköinen kirjoitti:
En löytänyt kuin Pyhän Hengen lahjan. Joten ei voi puhua lahjoista. Voiko sanoa että syntien anteeksisaaminen on lahja?? No ei varmaan. Ehkä se on oikeastaan armon asiaa.
" ... Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme." (Room. 6:23) - ajatella, moni ihminen on saanut iankaikkisen elämän - tuon armolahjan! - silloin kun hänet on kastettu Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen! Ja moni ihminen on saanut myös Pyhän Hengen silloin kun hänet on kastettu Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen!
- gkdhe
lkhh3gklhj kirjoitti:
" ... Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme." (Room. 6:23) - ajatella, moni ihminen on saanut iankaikkisen elämän - tuon armolahjan! - silloin kun hänet on kastettu Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen! Ja moni ihminen on saanut myös Pyhän Hengen silloin kun hänet on kastettu Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen!
Iankaikkinen elämä on lahja! Sitä ei voi ansaita!
- IsoP.
gkdhe kirjoitti:
Iankaikkinen elämä on lahja! Sitä ei voi ansaita!
Iankaikkisen tuomion voi ansaita. Kertomalla, että vesikasteessa saa iankaikkisen elämän.
- 5423
IsoP. kirjoitti:
Iankaikkisen tuomion voi ansaita. Kertomalla, että vesikasteessa saa iankaikkisen elämän.
Raamatun mukaan vesikasteessa saa iankaikkisen elämän, jos sen ottaa uskolla vastaan.
- IsoP.
5423 kirjoitti:
Raamatun mukaan vesikasteessa saa iankaikkisen elämän, jos sen ottaa uskolla vastaan.
Vesikasteessa ei saada yhtään mitään.
Iankaikkinen elämä saadaa kun uskotaan Jeesukseen ja se riittää. - 5423
IsoP. kirjoitti:
Vesikasteessa ei saada yhtään mitään.
Iankaikkinen elämä saadaa kun uskotaan Jeesukseen ja se riittää.Jeesus sanoo: "joka uskoo ja kastetaan, pelastuu. Piste.
- IsoP.
5423 kirjoitti:
Jeesus sanoo: "joka uskoo ja kastetaan, pelastuu. Piste.
Totta
- glkjkhw
5423 kirjoitti:
Jeesus sanoo: "joka uskoo ja kastetaan, pelastuu. Piste.
"Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, HENKIKASTAMALLA heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ... "
"Joka uskoo ja HENKIKASTETAAN, se pelastuu ... "
"Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä HENKIKASTEEN Jeesuksen Kristuksen nimeen ... " - 5423
IsoP. kirjoitti:
Totta
No nii, mitä siis intät. Jeesus itse sanoi kasteen pelastavan
5423 kirjoitti:
No nii, mitä siis intät. Jeesus itse sanoi kasteen pelastavan
Etkö huomaa, että sinä itse laitat siis siihen kohtaan sanan vesi !
Siis kyse on siitä, että mikä kaste pelastaa, Sanan mukaan se ei ole kuitenkaan vesi, vedellä kastetaan VAIN parannukseen !
Joten jos mietit seurravaa Sanan kohtaa:
Matt. 3:11 Minä kastan teidät vedellä parannukseen, mutta se, joka minun jäljessäni tulee, on minua väkevämpi, jonka kenkiäkään minä en ole kelvollinen kantamaan; hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella.
Mark. 1:8 Minä kastan teidät vedellä, mutta hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä."
Luuk. 3:16 niin Johannes vastasi kaikille sanoen: "Minä kastan teidät vedellä, mutta on tuleva minua väkevämpi, jonka kengänpaulaakaan minä en ole kelvollinen päästämään; hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella.
Kolme todistajaa kirjoittavt samoin, eli mitä siinä sanotaan ?
Johannes kastoi vedellä parannukseen, mutta TEIDÄT JEESUS KASTAA PYHÄLLÄ HENGELLÄ, ja se Hengellä kastaminen uudestisyntymässä vain pelastaa !
Siis hyvin hyvin moni ITSE sijoittaa tuohon Sanan kohtaan sanan vesi, vaikka se ei siinä lue, ja sinäkin siis olet sokea koko asialle saamasi vesikaste opetuksen vuoksi !- 5423
vr62 kirjoitti:
Etkö huomaa, että sinä itse laitat siis siihen kohtaan sanan vesi !
Siis kyse on siitä, että mikä kaste pelastaa, Sanan mukaan se ei ole kuitenkaan vesi, vedellä kastetaan VAIN parannukseen !
Joten jos mietit seurravaa Sanan kohtaa:
Matt. 3:11 Minä kastan teidät vedellä parannukseen, mutta se, joka minun jäljessäni tulee, on minua väkevämpi, jonka kenkiäkään minä en ole kelvollinen kantamaan; hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella.
Mark. 1:8 Minä kastan teidät vedellä, mutta hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä."
Luuk. 3:16 niin Johannes vastasi kaikille sanoen: "Minä kastan teidät vedellä, mutta on tuleva minua väkevämpi, jonka kengänpaulaakaan minä en ole kelvollinen päästämään; hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella.
Kolme todistajaa kirjoittavt samoin, eli mitä siinä sanotaan ?
Johannes kastoi vedellä parannukseen, mutta TEIDÄT JEESUS KASTAA PYHÄLLÄ HENGELLÄ, ja se Hengellä kastaminen uudestisyntymässä vain pelastaa !
Siis hyvin hyvin moni ITSE sijoittaa tuohon Sanan kohtaan sanan vesi, vaikka se ei siinä lue, ja sinäkin siis olet sokea koko asialle saamasi vesikaste opetuksen vuoksi !"Siis hyvin hyvin moni ITSE sijoittaa tuohon Sanan kohtaan sanan vesi" Onpa hassua! Minun Raamatussani siinä kohdassa lukee sana "vesi". Riippumatta siitä mitä käännöstä käytän."Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny VEDESTÄ ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan" (Joh. 3:5). Vesi on siinä, eikä sitä saa siitä pois, vaikka sinä sitä haluaisit.
Kasteita ei ole kahta erilasta vaam YKSI kaste (Ef. 4:5) Vesikaste on myös Pyhän Hengen kaste (Apt. 2:38-39) Vesikasteessa nimenomaan Jumala, Isä, Poika ja Pyhä Henki, on se joka kastaa (Matt. 28:19) Menet harhaan siinä, että erotat vedellä ja henhellä kastamisen. Johanneksen kasteesas ei ollut Pyhää Henkeä niin kuin kristillisessä kasteessa. - yksikaste!
5423 kirjoitti:
"Siis hyvin hyvin moni ITSE sijoittaa tuohon Sanan kohtaan sanan vesi" Onpa hassua! Minun Raamatussani siinä kohdassa lukee sana "vesi". Riippumatta siitä mitä käännöstä käytän."Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny VEDESTÄ ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan" (Joh. 3:5). Vesi on siinä, eikä sitä saa siitä pois, vaikka sinä sitä haluaisit.
Kasteita ei ole kahta erilasta vaam YKSI kaste (Ef. 4:5) Vesikaste on myös Pyhän Hengen kaste (Apt. 2:38-39) Vesikasteessa nimenomaan Jumala, Isä, Poika ja Pyhä Henki, on se joka kastaa (Matt. 28:19) Menet harhaan siinä, että erotat vedellä ja henhellä kastamisen. Johanneksen kasteesas ei ollut Pyhää Henkeä niin kuin kristillisessä kasteessa.Yksi harhan tuntomerkki on tämä opetus:
(1) "yksi Herra, yksi usko, vähintään kaksi kastetta".
"Kaksi kastetta"? Jotkut siis opettavat, että seurakunnassa on voimassa vähintään kaksi kastetta, joista he käyttävät sanoja "vesikaste" ja "henkikaste".
Vertaa tuota harhaisaa opetusta (1) tähän apostolien opetukseen:
(2) "yksi Herra, yksi usko, yksi kaste" (Ef. 4:5)
Kohdassa (Hebr. 6:2) tarkoitetaan sanalla "kasteista" sitä, että tulee kertoa Jeesuksen tulleen Johannes Kastajan kastamaksi (Johanneksen kaste). Nyt ei enää kukaan voi tulla Johannes Kastajan kastamaksi (Johanneksen kaste), vaan nyt helluntaista (Apt. 2) lähtien tulee kaikkien - sekä juutalaisten että ei-juutalaisten - kastamisessa noudattaa kohtaa (Apt. 2:38). yksikaste! kirjoitti:
Yksi harhan tuntomerkki on tämä opetus:
(1) "yksi Herra, yksi usko, vähintään kaksi kastetta".
"Kaksi kastetta"? Jotkut siis opettavat, että seurakunnassa on voimassa vähintään kaksi kastetta, joista he käyttävät sanoja "vesikaste" ja "henkikaste".
Vertaa tuota harhaisaa opetusta (1) tähän apostolien opetukseen:
(2) "yksi Herra, yksi usko, yksi kaste" (Ef. 4:5)
Kohdassa (Hebr. 6:2) tarkoitetaan sanalla "kasteista" sitä, että tulee kertoa Jeesuksen tulleen Johannes Kastajan kastamaksi (Johanneksen kaste). Nyt ei enää kukaan voi tulla Johannes Kastajan kastamaksi (Johanneksen kaste), vaan nyt helluntaista (Apt. 2) lähtien tulee kaikkien - sekä juutalaisten että ei-juutalaisten - kastamisessa noudattaa kohtaa (Apt. 2:38).Huom. tuossa Apt 2:38 puhutaan Israelilaisille, ei pakanoille !
Jos uudessa liitossa olisi yhä vesikaste, niin silloin olisi siis kaksi kastetta, eli vesi kaste, jonka suorittaa ihminen, eli ulkoinen toimitus, joka kaiken kaikkiaan kuuluu kuten ne muut ulkoiset toimitukset vanhan liiton aikaan.
Ja sitten olisi siis toinen kaste, josta jo Johannes Kastaja selvästi todistaa:
Matt. 3:11 Minä kastan teidät vedellä parannukseen, mutta se, joka minun jäljessäni tulee, on minua väkevämpi, jonka kenkiäkään minä en ole kelvollinen kantamaan; hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella.
Uudessa liitossa on siis yksi kaste, ja se kaste todella pelastaa, eli tuo Jeesuksen uudestisyntymässä suorittama kastaminen Pyhällä Hengellä.
Mark. 16:16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
Tuossa muuten sanotaan, että joka uskoo ja kastetaan, eli siis tulee kastetuksi Hengellä Jeesuksen kastamana uudestisyntymässä, jossa siis uskova saa Hengen sisinpäänsä, mutta jos siis ihminen ei usko, ei hän tule myöskään kastetuksi Jeesuksen taholta Hengellä.
Siis siinä ei sanota, että joka ei usko ja kasteta (vesikasteta) vaan pelkästään siis joka ei usko, eli vaikka hänet joku kastaisi vedellä, ei se mitään hyödyttäisi !
Siksi pelstus tulee vain Jeesuksen suorittaman Hengellä kastamisen kautta, sillä Herra vain näkee, milloin Usko on syttynyt ihmiseen, kukaan ihminen ei sitä kykene arvioimaan ulkoa käsin !
Ja siksi tuossa siis sanotaan, että joka uskoo ja kastetaan(Hengellä) se pelastuu, sillä ilman Henkeä ei ole ikuista elämää, siis toistan, ilman Henkeä ei ole ikuista elämää !
Tästä asiasta on kuva vanhan liiton ajalta, ilmestysmaja oli ulkoa päin, kuin mikä tahansa maja, eivätkä ne esineet itsessään olleet pyhiä, vaan vain tavaroita, mutta kun Pyhä Henki tuli ilmestysmajaan, niin siitä tuli pyhä.
Samoin on uskovan kanssa, eli kun Pyhä Henki tulee siinä Jeesuksen suorittamassa Pyhällä Hengellä kastamisessa uskovan maalliseen majaan, niin uskovasta sen Pyhän Hengen läsnäolon ja uskovassa asumisen kautta vain tulee pyhä !
Jos uskova luopuu uskostaan lähtee Pyhä Henki uskovasta, ja silloin hän ei enää toki ole pyhä.
Eli meillä on siis lahja vanhurskaus, ei omaa vanhurskautta, sillä vanhurskautemme on Kristus ja Hän siis asuu uskovassa Henkensä kautta jonka on uskovalle lahjoittanut !
Joten Henki toimii sinettinä ja vakuutena lunastuksestamme, eli jos Henki poistuu uskovasta menee vakuus ja sinetti saman tien, ja tiemme johtaa kadotukseen silloin !
Efesolaiskirje 1
13 Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti,
14 sen, joka on meidän perintömme vakuutena, hänen omaisuutensa lunastamiseksi-hänen kirkkautensa kiitokseksi.
Ja jotkut ova selitelleet sitä ja tätä Hengen saamisen ajankohdasta, mutta tuossa siis sanotaan, että kun ihminen kuulee evankeliumin sanoman ja sen uskoo, tulee hänestä uskova ja hän tuon Hengen kautta uudestisyntyy siinä samassa, sillä siinä siis synnytään kuten Sana sanoo Hengestä.
Tässä vielä varmistus Paavalin sanojen kautta:
1. Kor. 4:15 Sillä vaikka teillä olisi kymmenentuhatta kasvattajaa Kristuksessa, niin ei teillä kuitenkaan ole monta isää; sillä minä teidät synnytin evankeliumin kautta Kristuksessa Jeesuksessa.
Evankeliumin kautta he syntyivät siis eli syntyivät uudesti ylhäältä, eli uudestisyntyivät, eli syntyivät Hengestä !
Joh. 3:6 Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.- yksikaste!
vr62 kirjoitti:
Huom. tuossa Apt 2:38 puhutaan Israelilaisille, ei pakanoille !
Jos uudessa liitossa olisi yhä vesikaste, niin silloin olisi siis kaksi kastetta, eli vesi kaste, jonka suorittaa ihminen, eli ulkoinen toimitus, joka kaiken kaikkiaan kuuluu kuten ne muut ulkoiset toimitukset vanhan liiton aikaan.
Ja sitten olisi siis toinen kaste, josta jo Johannes Kastaja selvästi todistaa:
Matt. 3:11 Minä kastan teidät vedellä parannukseen, mutta se, joka minun jäljessäni tulee, on minua väkevämpi, jonka kenkiäkään minä en ole kelvollinen kantamaan; hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella.
Uudessa liitossa on siis yksi kaste, ja se kaste todella pelastaa, eli tuo Jeesuksen uudestisyntymässä suorittama kastaminen Pyhällä Hengellä.
Mark. 16:16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
Tuossa muuten sanotaan, että joka uskoo ja kastetaan, eli siis tulee kastetuksi Hengellä Jeesuksen kastamana uudestisyntymässä, jossa siis uskova saa Hengen sisinpäänsä, mutta jos siis ihminen ei usko, ei hän tule myöskään kastetuksi Jeesuksen taholta Hengellä.
Siis siinä ei sanota, että joka ei usko ja kasteta (vesikasteta) vaan pelkästään siis joka ei usko, eli vaikka hänet joku kastaisi vedellä, ei se mitään hyödyttäisi !
Siksi pelstus tulee vain Jeesuksen suorittaman Hengellä kastamisen kautta, sillä Herra vain näkee, milloin Usko on syttynyt ihmiseen, kukaan ihminen ei sitä kykene arvioimaan ulkoa käsin !
Ja siksi tuossa siis sanotaan, että joka uskoo ja kastetaan(Hengellä) se pelastuu, sillä ilman Henkeä ei ole ikuista elämää, siis toistan, ilman Henkeä ei ole ikuista elämää !
Tästä asiasta on kuva vanhan liiton ajalta, ilmestysmaja oli ulkoa päin, kuin mikä tahansa maja, eivätkä ne esineet itsessään olleet pyhiä, vaan vain tavaroita, mutta kun Pyhä Henki tuli ilmestysmajaan, niin siitä tuli pyhä.
Samoin on uskovan kanssa, eli kun Pyhä Henki tulee siinä Jeesuksen suorittamassa Pyhällä Hengellä kastamisessa uskovan maalliseen majaan, niin uskovasta sen Pyhän Hengen läsnäolon ja uskovassa asumisen kautta vain tulee pyhä !
Jos uskova luopuu uskostaan lähtee Pyhä Henki uskovasta, ja silloin hän ei enää toki ole pyhä.
Eli meillä on siis lahja vanhurskaus, ei omaa vanhurskautta, sillä vanhurskautemme on Kristus ja Hän siis asuu uskovassa Henkensä kautta jonka on uskovalle lahjoittanut !
Joten Henki toimii sinettinä ja vakuutena lunastuksestamme, eli jos Henki poistuu uskovasta menee vakuus ja sinetti saman tien, ja tiemme johtaa kadotukseen silloin !
Efesolaiskirje 1
13 Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti,
14 sen, joka on meidän perintömme vakuutena, hänen omaisuutensa lunastamiseksi-hänen kirkkautensa kiitokseksi.
Ja jotkut ova selitelleet sitä ja tätä Hengen saamisen ajankohdasta, mutta tuossa siis sanotaan, että kun ihminen kuulee evankeliumin sanoman ja sen uskoo, tulee hänestä uskova ja hän tuon Hengen kautta uudestisyntyy siinä samassa, sillä siinä siis synnytään kuten Sana sanoo Hengestä.
Tässä vielä varmistus Paavalin sanojen kautta:
1. Kor. 4:15 Sillä vaikka teillä olisi kymmenentuhatta kasvattajaa Kristuksessa, niin ei teillä kuitenkaan ole monta isää; sillä minä teidät synnytin evankeliumin kautta Kristuksessa Jeesuksessa.
Evankeliumin kautta he syntyivät siis eli syntyivät uudesti ylhäältä, eli uudestisyntyivät, eli syntyivät Hengestä !
Joh. 3:6 Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki."Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan." (Apt. 2:38)
Mikä ihana lupaus tuo (Apt. 2:38) on siitä miten Pyhän Hengen lahja voidaan saada!
vr62: "tuossa Apt 2:38 puhutaan Israelilaisille, ei pakanoille!"
Kyllä puhutaan myös ei-juutalaisille, myös tällä meidän ajallamme eläville!
Lue tarkemmin keille tuo lupaus (Apt. 2:38) on:
"Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu." (Apt. 2:39) yksikaste! kirjoitti:
"Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan." (Apt. 2:38)
Mikä ihana lupaus tuo (Apt. 2:38) on siitä miten Pyhän Hengen lahja voidaan saada!
vr62: "tuossa Apt 2:38 puhutaan Israelilaisille, ei pakanoille!"
Kyllä puhutaan myös ei-juutalaisille, myös tällä meidän ajallamme eläville!
Lue tarkemmin keille tuo lupaus (Apt. 2:38) on:
"Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu." (Apt. 2:39)Lupaus on siis kaikille, sitä en kiistä, mutta keille siis puhuttiin ja ketkä kastettiin ?
36 Varmasti tietäköön siis koko Israelin huone, että Jumala on hänet Herraksi ja Kristukseksi tehnyt, tämän Jeesuksen, jonka te ristiinnaulitsitte."
37 Kun he tämän kuulivat, saivat he piston sydämeensä ja sanoivat Pietarille ja muille apostoleille: "Miehet, veljet, mitä meidän pitää tekemän?"
Siis varmasti tietäköön koko ISRAELIN HUONE !
Miehet VELJET !
Ja Juutalaiset ottivat itse syyn siitä rsitiin naulitsemisesta !
Nuo vedellä kastetut olivat siis SELVÄSTI Israililaisia, kuten JO sanoin !
Ensimmäinen pakana oli siis Korneelius, ja hän siis sai uudestisyntymässä luvatun Hengen eikä vesikasteessa tai sen jälkeen tai kätten päälle panon kautta !
Tämä Korneeliuksen tapaus siis oli vasta Apostolien teot 10 kohdassa.
Ja silloin ja sen tapauksen jälkeen vasta Pietari siis ITSE ymmärsi saman lupauksen koskevan myös pakanoita.
Pietari muuten joutui tilille tuosta vedellä pakanan kastamisestaan, ja siitäkin huomaamme siis, että IHAN KAIKKI ennen Korneliusta vedellä kastetut olivat Israililaisia !
Mutta lue uudestaan ne Paavalin sanat:
1. Korinttolaiskirje 1
14 Minä kiitän Jumalaa, etten ole kastanut teistä ketään muita kuin Krispuksen ja Gaiuksen,
15 niin ettei kukaan saata sanoa, että te olette minun nimeeni kastetut.
16 Kastoinhan tosin Stefanaankin perhekunnan; sitten en tiedä, olenko ketään muuta kastanut.
17 Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan-ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi.
18 Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.
Jos teidän vesi kaste oppinne olisi oikein, miksi Paavali sanoo, että Jeesus ei lähettänyt Paavalia vedellä kastamaan vaan evankeliumia julistamaan !
Hän sanoo toisaalla siis evankeliumin sanalla uudestisynnyttäneensä kuulijansa !
Miksi Paavali kiittää jopa Jumalaa, että ei ole kastanut kuin pari ?
Jos tulkintanne olisi oikein, ja vesikaste olisi erittäin tarpeellinen pakanoille,
niin Paavali olisi varmasti kastanut joka ikisen, ja silloin hän myös sanoisi aivan toisin, kuin tässä sanoo, eli että Jeesus ei lähettänyt häntä vedellä kastamaan !
Lukekaa ja tutkikaa kunnolla, Paavali oli siis pakanoiden apostoli !
Mutta miksi siis hän osan kastoi ?
Kun Paavali kulkiessaan evankeliointi matkoillaan aina paikkakunnalle tullessaan ENSIN julisti ns. Juutalaisille sanoman Jeesuksesta, ja vasta sen jälkeen hän julisti Ilosanoman Isästä ja Pojasta ja Pyhästä Hengestä pakanoille.
Ja paavali siis sanoo sen ilosanoman kautta synnyttäneensä heidät, ei vesi kasteen kautta.
Ja Paavali tuossa kohdassa vielä kertoo, miksi Herra Jeesus ei lähettänyt häntä kastamaan vedellä !
Että ei Kristuksen risti menisi mitättömäksi, mikä on selvästi nykyään sitten tapahtunut, kun moni julistaa että vesi kasteen kautta vain ihminen pelastuu !
Siis tuolla tavalla Kristuksen risti on mitätöity, ja vesi kaste teon kautta mukamas pelastutaan ja liitytään Seurakuntaan, eli saadaan Pyhä Henki.
Eli vesi kaste sotkulla on Kristuksen risti mitätöity JO todella pahasti nykyään, ja kirkkokunnat siis julistavat käytännössä lapsi kasteen siis pelastavan eikä Kristuksen ristin työn !
Siis lukekaa hyvät ihmiset ajatuksella Sanaa, ja mietikää ja tutkikaa ja märehtikää sitä, ja anokaa Herralta sitä, että Pyhä Henki sen kautta Totuuden avaisi !- yksikaste!
vr62 kirjoitti:
Lupaus on siis kaikille, sitä en kiistä, mutta keille siis puhuttiin ja ketkä kastettiin ?
36 Varmasti tietäköön siis koko Israelin huone, että Jumala on hänet Herraksi ja Kristukseksi tehnyt, tämän Jeesuksen, jonka te ristiinnaulitsitte."
37 Kun he tämän kuulivat, saivat he piston sydämeensä ja sanoivat Pietarille ja muille apostoleille: "Miehet, veljet, mitä meidän pitää tekemän?"
Siis varmasti tietäköön koko ISRAELIN HUONE !
Miehet VELJET !
Ja Juutalaiset ottivat itse syyn siitä rsitiin naulitsemisesta !
Nuo vedellä kastetut olivat siis SELVÄSTI Israililaisia, kuten JO sanoin !
Ensimmäinen pakana oli siis Korneelius, ja hän siis sai uudestisyntymässä luvatun Hengen eikä vesikasteessa tai sen jälkeen tai kätten päälle panon kautta !
Tämä Korneeliuksen tapaus siis oli vasta Apostolien teot 10 kohdassa.
Ja silloin ja sen tapauksen jälkeen vasta Pietari siis ITSE ymmärsi saman lupauksen koskevan myös pakanoita.
Pietari muuten joutui tilille tuosta vedellä pakanan kastamisestaan, ja siitäkin huomaamme siis, että IHAN KAIKKI ennen Korneliusta vedellä kastetut olivat Israililaisia !
Mutta lue uudestaan ne Paavalin sanat:
1. Korinttolaiskirje 1
14 Minä kiitän Jumalaa, etten ole kastanut teistä ketään muita kuin Krispuksen ja Gaiuksen,
15 niin ettei kukaan saata sanoa, että te olette minun nimeeni kastetut.
16 Kastoinhan tosin Stefanaankin perhekunnan; sitten en tiedä, olenko ketään muuta kastanut.
17 Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan-ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi.
18 Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.
Jos teidän vesi kaste oppinne olisi oikein, miksi Paavali sanoo, että Jeesus ei lähettänyt Paavalia vedellä kastamaan vaan evankeliumia julistamaan !
Hän sanoo toisaalla siis evankeliumin sanalla uudestisynnyttäneensä kuulijansa !
Miksi Paavali kiittää jopa Jumalaa, että ei ole kastanut kuin pari ?
Jos tulkintanne olisi oikein, ja vesikaste olisi erittäin tarpeellinen pakanoille,
niin Paavali olisi varmasti kastanut joka ikisen, ja silloin hän myös sanoisi aivan toisin, kuin tässä sanoo, eli että Jeesus ei lähettänyt häntä vedellä kastamaan !
Lukekaa ja tutkikaa kunnolla, Paavali oli siis pakanoiden apostoli !
Mutta miksi siis hän osan kastoi ?
Kun Paavali kulkiessaan evankeliointi matkoillaan aina paikkakunnalle tullessaan ENSIN julisti ns. Juutalaisille sanoman Jeesuksesta, ja vasta sen jälkeen hän julisti Ilosanoman Isästä ja Pojasta ja Pyhästä Hengestä pakanoille.
Ja paavali siis sanoo sen ilosanoman kautta synnyttäneensä heidät, ei vesi kasteen kautta.
Ja Paavali tuossa kohdassa vielä kertoo, miksi Herra Jeesus ei lähettänyt häntä kastamaan vedellä !
Että ei Kristuksen risti menisi mitättömäksi, mikä on selvästi nykyään sitten tapahtunut, kun moni julistaa että vesi kasteen kautta vain ihminen pelastuu !
Siis tuolla tavalla Kristuksen risti on mitätöity, ja vesi kaste teon kautta mukamas pelastutaan ja liitytään Seurakuntaan, eli saadaan Pyhä Henki.
Eli vesi kaste sotkulla on Kristuksen risti mitätöity JO todella pahasti nykyään, ja kirkkokunnat siis julistavat käytännössä lapsi kasteen siis pelastavan eikä Kristuksen ristin työn !
Siis lukekaa hyvät ihmiset ajatuksella Sanaa, ja mietikää ja tutkikaa ja märehtikää sitä, ja anokaa Herralta sitä, että Pyhä Henki sen kautta Totuuden avaisi !Etkö lue vai etkö ymmärrä? Asia ei muutu miksikään siitä oliko tuolloin helluntaina (Apt. 2) nuo noin 3000 kastettua ihan kaikki juutalaisia vai ei. Jumala sanoi apostoli Pietarin kautta nämä sanat:
"Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu." (Apt. 2:39)
Huomaa, ei näin harhaisesti:
"Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille JUUTALAISILLE, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu",
tai
"Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille VAIN JUUTALAISILLE, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu".
Älä lisäille - edes mielessäsi! - tuolla tavalla pyhiin kirjoituksiin!
Tuo ihana lupaus (Apt. 2:38) on myös sinulle, ihan riippumatta siitä oletko juutalainen vai et, kun Jumala sinua kutsuu! Kiitä Jumalaa!
Jos Pyhän Hengen kielillä puhuen vastaanottanut ei-juutalainen Kornelius olisi jätetty Herran nimeen kastamatta (tietty vesitoimitus), tuo Kornelius olisi jäänyt Jumalan seurakunnan ulkopuolelle. Siinä olisi koetettu estää Jumalaa! Hänet piti ehdottomasti kastaa Herran nimeen! Jumala tahtoo, että myös ei-juutalaisia tulee Jumalan seurakuntaan. Jos sinua, olet sitten juutalainen tai ei-juutalainen, ei ole kastettu Herran nimeen (mikä on tietty toimitus konkreettisella vedellä), olet Kristuksen seurakunnan ulkopuolella. Näin on vaikka olisit todella uskossa Jeesukseen Kristukseen ja jopa Pyhän Hengen kielillä puhuen vastaanottanut. yksikaste! kirjoitti:
Etkö lue vai etkö ymmärrä? Asia ei muutu miksikään siitä oliko tuolloin helluntaina (Apt. 2) nuo noin 3000 kastettua ihan kaikki juutalaisia vai ei. Jumala sanoi apostoli Pietarin kautta nämä sanat:
"Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu." (Apt. 2:39)
Huomaa, ei näin harhaisesti:
"Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille JUUTALAISILLE, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu",
tai
"Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille VAIN JUUTALAISILLE, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu".
Älä lisäille - edes mielessäsi! - tuolla tavalla pyhiin kirjoituksiin!
Tuo ihana lupaus (Apt. 2:38) on myös sinulle, ihan riippumatta siitä oletko juutalainen vai et, kun Jumala sinua kutsuu! Kiitä Jumalaa!
Jos Pyhän Hengen kielillä puhuen vastaanottanut ei-juutalainen Kornelius olisi jätetty Herran nimeen kastamatta (tietty vesitoimitus), tuo Kornelius olisi jäänyt Jumalan seurakunnan ulkopuolelle. Siinä olisi koetettu estää Jumalaa! Hänet piti ehdottomasti kastaa Herran nimeen! Jumala tahtoo, että myös ei-juutalaisia tulee Jumalan seurakuntaan. Jos sinua, olet sitten juutalainen tai ei-juutalainen, ei ole kastettu Herran nimeen (mikä on tietty toimitus konkreettisella vedellä), olet Kristuksen seurakunnan ulkopuolella. Näin on vaikka olisit todella uskossa Jeesukseen Kristukseen ja jopa Pyhän Hengen kielillä puhuen vastaanottanut.En jaksa toistaa sanojani, kun sinulle ei maistu, niin ei maistu, ja kun et kunnolla tutki, niin et tutki, minä toin asiat riittävän selvästi jo, en jää enää jankuttamaan !
- doordoor
vr62 kirjoitti:
En jaksa toistaa sanojani, kun sinulle ei maistu, niin ei maistu, ja kun et kunnolla tutki, niin et tutki, minä toin asiat riittävän selvästi jo, en jää enää jankuttamaan !
vr62, et todellakaan tuonut asiaa selvästi esiin. Olet poikennut totuuden tieltä kasteasiassa.
- yksikaste!
vr62 kirjoitti:
En jaksa toistaa sanojani, kun sinulle ei maistu, niin ei maistu, ja kun et kunnolla tutki, niin et tutki, minä toin asiat riittävän selvästi jo, en jää enää jankuttamaan !
Kyllä sen asian selvästi toit esiin, että valitettavasti lisäät (ilmeisesti vielä tällä hetkellä vain mielessäsi!) kohtaan (Apt. 2:39) sanan "juutalaisille" eli lisäilet näin:
"Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille JUUTALAISILLE, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu". yksikaste! kirjoitti:
Kyllä sen asian selvästi toit esiin, että valitettavasti lisäät (ilmeisesti vielä tällä hetkellä vain mielessäsi!) kohtaan (Apt. 2:39) sanan "juutalaisille" eli lisäilet näin:
"Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille JUUTALAISILLE, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu".Kirjoitan tämän nyt enää yhden kerran, jos se siitä selviää tai ei ?
Siinä sanottiin siis:
36 Varmasti tietäköön siis koko Israelin huone, että Jumala on hänet Herraksi ja Kristukseksi tehnyt, tämän Jeesuksen, jonka te ristiinnaulitsitte."
Siis puhutaan VAIN Israelin huoneelle, eli ns. juutalaisille !!!
Nämä vastaavat Pietarille:
37 Kun he tämän kuulivat, saivat he piston sydämeensä ja sanoivat Pietarille ja muille apostoleille: "Miehet, veljet, mitä meidän pitää tekemän?
Tässä kuulijat vastaavat VELJET, juutalainen ei todellakaan sano pakanoita veljikseen, siis vain israelin kansaan kuuluvat olivat ja ovat veljiä heille, ja jos luet hiemankin sanaa, eivät edes seurustele syntisten juutalaisten kanssa:
10 Ja kun hän aterioi hänen kodissaan, niin katso, tuli monta publikaania ja syntistä, ja he aterioivat Jeesuksen ja hänen opetuslastensa kanssa.
11 Ja kun fariseukset sen näkivät, sanoivat he hänen opetuslapsilleen: "Miksi teidän opettajanne syö publikaanien ja syntisten kanssa?"
Joh. 4:9 Niin Samarian nainen sanoi hänelle: "Kuinka sinä, joka olet juutalainen, pyydät juotavaa minulta, samarialaiselta naiselta?" Sillä juutalaiset eivät seurustele samarialaisten kanssa.
Ja yhä siis se sama asia vahvistaa tämän, että Pietari ei todellakaan olisi tässä kohtaa vielä kastamaan pakanoita, se vaati Herran nuhtelun moneen kertaan:
kuten Apt 10 kohta kertoo !
28 Ja hän sanoi heille: "Te tiedätte, että on luvatonta juutalaisen miehen seurustella vierasheimoisen kanssa tai mennä hänen tykönsä; mutta minulle Jumala on osoittanut, etten saa sanoa ketään ihmistä epäpyhäksi enkä saastaiseksi.
Mutta yhä sanon siis, että tämä viimeinen kerta, ota tai jätä !- yksikaste!
vr62 kirjoitti:
Kirjoitan tämän nyt enää yhden kerran, jos se siitä selviää tai ei ?
Siinä sanottiin siis:
36 Varmasti tietäköön siis koko Israelin huone, että Jumala on hänet Herraksi ja Kristukseksi tehnyt, tämän Jeesuksen, jonka te ristiinnaulitsitte."
Siis puhutaan VAIN Israelin huoneelle, eli ns. juutalaisille !!!
Nämä vastaavat Pietarille:
37 Kun he tämän kuulivat, saivat he piston sydämeensä ja sanoivat Pietarille ja muille apostoleille: "Miehet, veljet, mitä meidän pitää tekemän?
Tässä kuulijat vastaavat VELJET, juutalainen ei todellakaan sano pakanoita veljikseen, siis vain israelin kansaan kuuluvat olivat ja ovat veljiä heille, ja jos luet hiemankin sanaa, eivät edes seurustele syntisten juutalaisten kanssa:
10 Ja kun hän aterioi hänen kodissaan, niin katso, tuli monta publikaania ja syntistä, ja he aterioivat Jeesuksen ja hänen opetuslastensa kanssa.
11 Ja kun fariseukset sen näkivät, sanoivat he hänen opetuslapsilleen: "Miksi teidän opettajanne syö publikaanien ja syntisten kanssa?"
Joh. 4:9 Niin Samarian nainen sanoi hänelle: "Kuinka sinä, joka olet juutalainen, pyydät juotavaa minulta, samarialaiselta naiselta?" Sillä juutalaiset eivät seurustele samarialaisten kanssa.
Ja yhä siis se sama asia vahvistaa tämän, että Pietari ei todellakaan olisi tässä kohtaa vielä kastamaan pakanoita, se vaati Herran nuhtelun moneen kertaan:
kuten Apt 10 kohta kertoo !
28 Ja hän sanoi heille: "Te tiedätte, että on luvatonta juutalaisen miehen seurustella vierasheimoisen kanssa tai mennä hänen tykönsä; mutta minulle Jumala on osoittanut, etten saa sanoa ketään ihmistä epäpyhäksi enkä saastaiseksi.
Mutta yhä sanon siis, että tämä viimeinen kerta, ota tai jätä !Sanaa "veli" juutalainen Jeesukseen uskova saattoi käyttää sekä toisesta Jeesukseen uskovasta tai sitten yleisesti toisesta juutalaisesta (siis vaikkei tämä ollutkaan Jeesukseen uskova). Näin on. Mutta kyse ei ole tästä, vaan siitä, että lisäät eli väärennät kohtaan (Apt. 2:39) sanan "juutalaisille" (haluat siis asettaa siihen tuollaisen rajoituksen!), siis näin:
"Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille JUUTALAISILLE, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu".
Oma on asiasi jos edelleen haluat väärentää pyhiä kirjoituksia.
Toivottavasti ymmärrät, että apostoli Pietari varmisti sen totuuden, että myös ei-juutalaisia tulee kastaa Herran nimeen (tietty toimitus konkreettisella vedellä), käskemällä kastaa Herran nimeen ei-juutalaisen Korneliuksen. Lue tämä ja myös ymmärrä! :
"Ja hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimeen." (Apt. 10:48a)
Siinä on mallia noudatettavaksi! Sillä sinun tulisi pysyä apostolien opetuksessa. - yksikaste!
yksikaste! kirjoitti:
Sanaa "veli" juutalainen Jeesukseen uskova saattoi käyttää sekä toisesta Jeesukseen uskovasta tai sitten yleisesti toisesta juutalaisesta (siis vaikkei tämä ollutkaan Jeesukseen uskova). Näin on. Mutta kyse ei ole tästä, vaan siitä, että lisäät eli väärennät kohtaan (Apt. 2:39) sanan "juutalaisille" (haluat siis asettaa siihen tuollaisen rajoituksen!), siis näin:
"Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille JUUTALAISILLE, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu".
Oma on asiasi jos edelleen haluat väärentää pyhiä kirjoituksia.
Toivottavasti ymmärrät, että apostoli Pietari varmisti sen totuuden, että myös ei-juutalaisia tulee kastaa Herran nimeen (tietty toimitus konkreettisella vedellä), käskemällä kastaa Herran nimeen ei-juutalaisen Korneliuksen. Lue tämä ja myös ymmärrä! :
"Ja hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimeen." (Apt. 10:48a)
Siinä on mallia noudatettavaksi! Sillä sinun tulisi pysyä apostolien opetuksessa."Siinä on mallia noudatettavaksi! Sillä sinun tulisi pysyä apostolien opetuksessa."
Ja tietenkin ensin jättää omat keksinnöt pois ja tulla apostolien opetukseen ja niin sitten voit sitten pysyä apostolien opetuksessa! - IsoP.
glkjkhw kirjoitti:
"Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, HENKIKASTAMALLA heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ... "
"Joka uskoo ja HENKIKASTETAAN, se pelastuu ... "
"Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä HENKIKASTEEN Jeesuksen Kristuksen nimeen ... "Jos joku sanoo että vr62 harhassa, niin se kyllä on täysin eksyksissä ja hukassa, joka sanoo että vesikaste on tippaakaan ehto pelastukselle.
Kaste josta Jeesus puhuu ja jonka Hän toimittaa ja joka "pelastaa" on Pyhän Hengen kaste. - wingi
IsoP. kirjoitti:
Jos joku sanoo että vr62 harhassa, niin se kyllä on täysin eksyksissä ja hukassa, joka sanoo että vesikaste on tippaakaan ehto pelastukselle.
Kaste josta Jeesus puhuu ja jonka Hän toimittaa ja joka "pelastaa" on Pyhän Hengen kaste.Vesikaste = Pyhän Hengen kaste. Ei nii tarvitse erottaa toisitan ja keksiä useampia kasteita.
- IsoP.
wingi kirjoitti:
Vesikaste = Pyhän Hengen kaste. Ei nii tarvitse erottaa toisitan ja keksiä useampia kasteita.
Vesikaste= hölynpölykaste. Näitä ei pidä erottaa.
Kerro Raamatun paikka joka kertoo parhaiten, että Vesikaste = Pyhän Hengen kaste.
Jos se paikka sisältää "vedestä ja Hengestä" osan, niin unohda koko juttu.
- Näin on uskonasia !
Kasteela käynti ja Ehtoollinen on Uskovan käsikädessä kulkeva teko,ehtoollinen on vain se joka uusitaan Jeesuksen muistoa kunnioittaen ,mutta kaste on liitto Jumalan kanssa,ollaan siitä etiäpäin Jumalan lapsia ja pelastettuja! Ari
Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
eerikäinen novassa sanoi ei kukaan enää aja manuaalivaihteilla
meillä on 3 autoa talissa ja kaikissa manuaalilaatikot, on meillä vielä tämmöiset vaikka toisin puhutaan.2122258Ilo, joka nousee silmiisi saakka
kun katseemme kohtaavat. Olet energinen, aito, ihana. Välillä tuijotat suoraan silmiini - enkä hämmenny, katson takaisin691746Jokaisella on omat syntinsä
Minä olisin niin mielelläni sinun. Ehkä joskus viittasitkin siihen. Olet nainen ajatuksissani jatkuvasti ja taidat tietä831565- 531452
En oikeasti
Tiennyt että sinulla on ollut vaikeuksia ja huonoja aikoja. Olen oikeasti pahoillani, ja olisin myös toiminut eritavoin147144790-luvulla maa syöksyi lamaan, ja silloinkin oli syypäinä samat tahot kuin nyt
Laman aiheuttajat olivat demarivetoinen virheellinen finanssipolitiikka, sekä ay-liikkeen taipumattomuus tilanteessa mik1331173Vakava varoitus perussuomalaisista!
Keskustan Annika Saarikolta veret seisauttavaa tekstiä, lukekaa uutinen kokonaisuudessaan, tässä siitä maistiainen: ”Ke2241058- 173997
Olisitko ihminen minulle. Ihan ihminen vain.
Tiedätkö, että saan kyyneleet silmiini, niin syvästi sinua kaipaan. Meidän välillä on jotain todella syvää, kaunista ja55892Mä olisin niin iloinen
Jos vielä joskus nähtäis.. Ollaanko tulkittu mies toisiamme väärin?. Kumpikin luuli ettei toinen tykkää, vaikka molemmat61811