Suuteleva koira

Laiminlyönti

Istuin lattialla tätini (kuollut jo) luona ja kysyin missä koiramme on. Tunsin laiminlyöneeni tai unohtaneeni sen. Joku sanoi sen olevan tuolin alla ja niin kutsuin sitä luokseni. Koiran turkki oli vahvan ruosteen punainen, hieman punaisempi kuin oikeasti oli ollut. Se halusi "suudella" minua ja minä vetäydyin taaksepäin, ettei sentään koiran tarvitse suuhun tulla :).

Tuleeko jollekin tästä jotain mieleen? Olen naishenkilö, keski-ikäinen, onnellisesti naimisissa. Mitä ja ketä tässä laiminlyön? Pidin kovasti ko. koirasta.

7

702

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tämä on erikoinen ja vaikeasti selitettävä uni. Tähän ei vaikuta liittyvän mitään kovin voimakkaita tunteita ja se tekee tulkitsemisesta vaikeaa.

      Ottaen huomioon, että unennäkijä on hieman varttuneempi ja sitä kautta viisaampi, hän on saattanut joskus törmätä termiin punainen koira. Tällä tarkoitetaan vihurirokkoa, joka on siis tarttuva kuumetauti ikävine iho-oireineen.

      Tämä tulkinta koiran merkitykselle saattaisi rajata laiminlyötyä. Tämä ei siis tarkoita, että "laiminlyöty/unohdettu" olisi sairas ja pelkäisit tartuntaa, vaikka mahdollistahan sekin olisi. Pikemminkin hän on joku, jonka et haluaisi vaikuttaa itseesi, mutta koet kuitenkin, että olet laiminlyönyt häntä taikka unohtanut hänet. Et siis ole antanut hänelle sitä arvostusta, jonka hän kenties ansaitsisi.

      Olet unessa tätisi luona ja istut lattialla. Tämä voisi viitata lapsuuteen ja kuitenkin olet tätisi luona etkä kotonasi. Tällä perusteella vaikuttaisi, että uni liittyy jotenkin vanhempiisi taikka sisaruksiisi. Tämän unen kohdalla täytyy tosin olettaa paljon. Unissa voidaan käydä läpi ajatuksia, jotka eivät liity toisiinsa, mutta tiivistyessään ne saavat loogisen ja mielekkään muodon.

      Erikoinen uni. Kiitos, että jaoit sen.

    • laiminlyönti

      Kiitos että mietit tätä unta. Koira oli minlle hyvin rakas ja jotain elämässäni olen antanut ruostua, koira kun oli unessa ruosteenpunainen.

    • Olen usein kuullut, että keski-iässä unet muutuvat surumielisiksi. Itse en ole tällaista ilmiötä huomannut omalla kohdallani, mutta muistan kokeneeni muutaman hyvinkin melankolisen unen, joita en ole ikinä nuorempana kokenut.

      Saatamme yksinkertaisesti muistella unissammekin menneitä aikoja ja kokemus niiden menettämisestä seuraa alakuloisena mukana.

      Ehkäpä tosiaan koit ajan kulumisen ruosteena lempikoirasi hahmossa. Voiko rakkaus ruostua?

      Unet missä ei ole selkeää ahdistavaa tekijää vaativat paljon enemmän assosioimista. Mietimme öisin niin monia asioita, ettei niiden esittäminen ole mahdollista muuten kuin päällekäisinä kuvina.

      Unen miettiminen pitää aloittaa kokonaisuudesta ja sen yleisesti herättämästä tunnetilasta. Oliko se siis ahdistava, iloinen, surumielinen, seksuaalinen taikka ilman mitään mainittavaa tunnetta? Usein huomaamme, että montakin tunnetta esiintyy jopa samanaikaisesti.

      Unessasi koira vaikuttaa tosiaan olevan tärkein ja olennaisin elementti. Se, että kaipasit koiraasi tätisi lattialla istuen, ei ehkä vaikuta tärkeältä seikalta, mutta on outoa, että se esittyy sillä tavalla. Tosin kukaan muu kuin sinä ei tiedä lapsuuden asioistasi.

      Kerroit myös, että koira oli tuolin alla kun kutsuit sitä. Tuoko se mieleesi jotain? Oliko koira yleensä siellä vaiko vain tietyissä tilanteissa? Entäpä lattialla istuminen tätisi luona? Tuoko se mieleesi jotain?

      Olet kokenut unessasi tunnetta että olet laiminlyönyt jotakin sinulle rakasta. Koirasi on ollut sinulle rakas. Koetko oikeasti, että olisit laiminlyönyt koiraasi? Ruostunut voisi viitata johonkin vanhaan asiaan.

      Koiran "suudelma", jäi vaivaamaan minua jo ensimmäisellä kerralla. Tarkoititko sillä tavanomaista koiran nuolaisua? Oliko koiran kuono normaali kuono vai muistuttiko jotain muuta? Normaalisti koiran nuolaisu kasvoihin inhottaa.

      Unessa näkyneitä yksityiskohtia on syytä miettiä jokaista erikseen ja niiden herättämien mielleyhtymien kautta. Toisin sanoen tulee miettiä kaikkia yksityiskohtia ja kaikkea sitä mitä niistä tulee mieleen. Jokaisesta yksityiskohdasta tulee mieleen monia asioita. Niitä voi vaikka kirjoittaa ylös, koska niiitä ei välttämättä muista enää hetken kuluttua. Loppujen lopuksi saatetaan huomata, että unen yksityiskohdat alkavat mielleyhtymien kautta lähestyä jotain tiettyä aihealuetta.

      Detaljien miettimistä ei välttämättä kannata lopettaa ensimmäiseen kerrokseen vaan tehdä kysely mieleenheräävistä seikoista myös toisessakin kerroksessa ja edelleen.

      Esimerkki: Kerro mitä tulee ensimmäiseksi mieleesi sanasta koira. Koira-kissa; entäpä sanasta kissa, kissa-koti, koti-äiti, äiti-turva. Näin olimme päätyneet mielleyhtymien kautta koirasta turvallisuuden tunteeseen.

      Esimerkkini on huono varsinkin tämän unen kannalta, koska sen eräs osatekijä on koira lapsuudesta.

      Tämä on kuitenkin askel kohti tekniikkaa, jolla aukaistaan ajatuksia unien takana.

      Uni on siis monen ajatuksen ja mielikuvan tuottama kokonaisuus joka esiintyy hyvin tiivistetyssä muodossa. Kaikki se mitä unissasi näet on omasta mielestäsi, ajatuksistasi ja muistoista peräisin. Kertomallani tekniikalla ajatukset unen takana voidaan sieltä ainakin osittain jäljittää.

      Kysymykseni vaikuttavat varmasti niuhotukselta. Älä kuitenkaan pelkää mielleyhtymiä taikka ajatuksia joita ajatuksesi herättävät. Ne ovat vain ajatuksia, satunnaisia mielenliikkeitä kenties.

    • Laiminlyönti

      Kysymyksesi eivät lainkaan niuhota. Päädyin siihen, että koira halusi kiihkeästi sanoa, että olen laiminlyönyt tarpeitani (pidin sen turkin loistokunnossa), antanut niiden olla tuolin alla, pois jaloista, numeroa tekemättä. Muut istuivat tuoleilla, minä lattialla, vaikkakin leikkimielellä, mutta tuo mieleen matalan profiilin. Koiramme oli hyvin leikkisä ja itsevarma ja kuitenkin "sielukas." Tätini kansannaisen suoraviivaisuus usein nauratti minua. Tässä on haastetta suoraviivaisuuden tarpeeni ja harmoniahakuisuuteni kanssa, kun niihin on tarvis ripotella leikkisyyttä ja sielukkuutta. Kaikella itsevarmuudella. Jännittävä yhdistelmä ja aikamoinen cocktail. Kiitokset kotitehtävästäsi :)

    • Ihmismieli on monimutkainen kapistus, ainakin mitä tulee sen kykyyn visualisoida tunteita ja ajatuksia unen aikana. Tämäkin uni vaikuttaa äkkisältään lyhkäiseltä ja voisi kuvitella, ettei siihen liity juuri muuta kuin mitä siinä näkyy. Kuitenkin kun alkaa miettimään, että mitä kaikkea niistä lukuisista yksityiskohdista tulee mieleen, huomataan unen ja ajatusten syvyys sekä lukuisat yhteydet niiden välillä.

      Tämä uni on myös erinomainen esitys siitä, että vain unennäkijä itse voi tietää unensa merkityksen. Muut voivat esittää vain arveluja.

      • Laiminlyönti

        Niin uskon ja että itse pitää nähdä vaivaa ja olla rehellinen. Itse on joskus itsensä tiellä, liian lähellä ja silloin toiselta voi saada hyviä viitteitä.


    • Anonyymi

      Olen noin neljäkymmentä kotiäiti, näen toisinaan unta että meidän koira seuraa sisällä yhdessä unessa olin keittiössä koira istui takana ja yhtä-äkkiä oli hameen alla nuoli pillua yritin hätistää pois oli kuin liimattu ja nuoli koko ajan toruin koiraa se meni pöydän alle, menin vessaan istuin pytyllä koira tuli ja alkoi nuolemaan kun yritin työntää murisi, annoin sen nuolla kun sain unessa orgasmia pissaa valui koko ajan pillusta. Kun heräsin meidän koira hyppäsi sänkyyn piti kuonoa jalan päällä aivan pillun edessä näin kuinka sieraimet imi pillun hajua tiesin että kiimaa on pillussa kun sillai kuumotti koiran kuono kävi jo kiinni pikkareissa tunsin pillussa ilmavirran nousin ylös ja vein koiran ulos.
      Sitten muistin miksi ehkä näin unta joku päivä ennen koira hyppäsi sänkyyn kun olin riisuutunut rapsutin sitä ja puhuin sille oletko minun varamies kun ukko on töissä, otim koiran aivan viereen kuin kainaloon koira alkoi nuolla yritin kääntyä että ei yllä naamalle tuli siinä päälle haarojen väliin tunsin pikkaria vasten sen kalun painavan huulia rapsutin sitä siinä rinnan päällä tunsin kuinka se paineli kalulla onneksi housut oli välissä kun se pääsi sentin pari sisään ennenkuin vein sen pois kokeilin housuja ne oli märät haistoin oli jo laskenut spermaa niihin haistelin useasti ei paha.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      254
      2403
    2. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      72
      1814
    3. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      332
      1526
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      174
      1524
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      41
      1065
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      84
      949
    7. Oho! Niko Saarinen saa melko persoonattomaan kotiinsa luksus faceliftin - Katso ennen-jälkeen kuvat!

      Niko Saarinen ja aika näyttävä face lift! Palkitun radiojuontajan koti sai aivan uutta lämpöä ja hehkua tv-ohjelmassa.
      Suomalaiset julkkikset
      5
      795
    8. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      176
      780
    9. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      205
      731
    10. Ettet vaan pety niin

      Varoitan etukäteen kaiken kokemamme jälkeen että en tule laittamaan viestiä enää (ensin) enkä lähestymään (ensin) enää.
      Ikävä
      50
      730
    Aihe