botuliinipistokset migreeniin?

krooninenmigreeni

Hei! Olen 16-vuotias tyttö ja "sairastanut" migreeniä nyt noin 7 vuotta. Migreeni pääsi kroonistumaan viime keväänä. Estolääkkeitä on kokeiltu nyt yhteensä neljää (propral, emconcor, tobimax ja triptyl) eikä mistään ole ollut apua. Kohtauslääkkeitä on ollut käytössä kolmea eri sorttia (miranax, imigran ja relert) eikä mikään ole ollut täysin toimiva. Ymmärrän toki että mikään lääke ei voi viedä kipua jo kroonistuneesta migreenistä. Kohta ois neurologille taas aikaa ja aletaan miettimään näitä botuliini pistoksia. Siispä onko kellään mitään kokemuksia näistä pistoshoidoista? Nimittäin hirvittää hieman ajatus botoxista päänahan alla...

5

353

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Entinen nuori

      Hei! Nostin sinulle luettavaksi yhden vanhemman keskustelun.
      Olen itsekin migreeniä sairastava, mutta minulla on juuri 16 täyttävä poika, joka myös kärsinyt migreenistä pitän. Todennäköisesti päänsärkyjä oli jo ennen kouluikää..me vanhemmat emme vain oikein ymmärtäneet asiaa. Nyt migreenikohtauksia on noin 3-5 päivänä viikossa. Samat lääkkeet kokeiltu kuin sinulla.
      Miten sinä olet koulussa saanut käytyä? Kuinka usein särkypäiviä on?
      Botox-pistoksista ei ole meidän kohdalla vielä puhuttu. Valitettavasti siihen ei siis kokemuksia jaettavaksi. Ehkä tuossa vanhassa keskustelusa on jotain hyödyllistä sinulle.

      • krooninenmigreeni

        Minulla on suunnilleen sama määrä kohtauksia viikossa, kuin pojallasi. Olen huomannut, että aloitettuani lukion kynnys jäädä kotiin on kasvanut. Olen tunnollinen koulussa kävijä ja viime keväänä pakotin itseni välillä jäämään kotiin parantelemaan, tosin kipu oli silloin hieman voimakkaampaa kuin nyt. Tämän syksyn aikana olen ollut kuitenkin vain yhden päivän pois koulusta.


    • kroonikkopotilas

      Minulla kokeiltiin botuliinia mutta en saanut siitä apua. Itse pistäminen ei juurikaan sattunut mutta rahapussia tämän kokeilu hieman kevensi. Botuliini maksoi 180 e ja lääkärinpalkkio päälle. Neurologin mukaan vain n.30 prossaa saa siitä avun ja minä kuuluin siihen toiseen porukkaan. Lääkärin mukaan botuliini ei auta sellaisia potilaita, joilla on kohtauksia harvemmin eli pitäisi olla siinä porukassa, jossa särkee päätä vähintään joka toinen päivä. Kaikkea voi tietty kokeilla. Yhdellä auttaa yksi juttu ja toiselle toinen. Eri neurologitkin tuntuvat antavan vähän erilaisia neuvoja. Botuliinin pisto ei minua ainakaan satuttanut sen enempää kuin normi rokotus. Laitettiin varmaan n. 10 pistoa,muutama silmien yläpuolelle loput takaraivoon. Kokeilemisen arvoinen asia mielestäni.

      • Botox

        Sain botox-piikityksen migreeniin reilu pari viikkoa sitten, n. 30 piikkiä eri puolille päätä. Vasta nyt tuntuu, että on lamannut lihakset. Jäi kysymättä lääkäriltä, että voinko mennä värjäyttämään hiukset. Tuntuu, että piikeistä on jo ollut apua. Onko tuo piikitys este värjäykselle? Tietääkö kukaan?


    • Mae

      Minulla on ollut 2 vuotta krooninen sekatyyppinen päänsärky joka siis käsittää kroonisen migreenin ja jännityspäänsärkyn. Kaikki mahdolliset lääkkeet on kokeiltu ja seuraavaksi pitäisi kokeilla botuliinipistoksia. Pistäminen ei kauheasti kauhistuta, mutta se hinta! 530€ paristasadasta yksiköstä ja takuita hoidon tehosta ei ole. Mutta pieni raha sekin on jos kerrankin saisi elää ilman joka päiväistä päänsärkyä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1398
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1261
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1195
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1145
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      26
      1137
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1067
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      33
      1038
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1033
    9. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1033
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1032
    Aihe