Muuttamassa Espanjaan

Auringosta voimaa

Suunnittelen muuttoa Espanjaan , Aurinkorannikon seudulle ensi vuoden puolella.Onko ketä muuta suunnittelemassa / muuttamassa ? Olisi kiva vaihtaa mielipiteitä ja tietoja aiheesta. Talon ostamisesta sieltä, olisi myös kiva saada vinkkejä muiltakin.Minulla haastetta muuttamiseen tuo se , että eläimet muuttavat mukana

17

441

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • don Luis

      Kokeile vuokralla asumista ensin,niin pääset ikäänkuin sisään asiaan.Sen jälkeen olet viisaampi joka suhteessa.

      • Auringosta voimaa

        Niin, ne vuokra-asunnot taitaa olla kerros / rivitaloja joihin en halua. Miten se vuokralla asuminen avaa Espanjaa paremmin minulle ?


      • Mijas Pueblo
        Auringosta voimaa kirjoitti:

        Niin, ne vuokra-asunnot taitaa olla kerros / rivitaloja joihin en halua. Miten se vuokralla asuminen avaa Espanjaa paremmin minulle ?

        On siellä runsaasti talojakin vuokrattavana.


      • Oma koti
        Auringosta voimaa kirjoitti:

        Niin, ne vuokra-asunnot taitaa olla kerros / rivitaloja joihin en halua. Miten se vuokralla asuminen avaa Espanjaa paremmin minulle ?

        Ehdottomasti tulisi tietää minkälaiselle alueelle olet muuttamassa. Vai haluatko että viereisellä pellolla sijaitsee 200 hengen mustalaisleiri?
        Tai hylättyjä taloja joissa kenties asuu narkkareita?

        On onnenkauppaa jos tuntematta seutua lainkaan, saa unelmiensa talon. Edes vuokrattua, saati sitten pistää rahojaan likoon sokeana ostamiseen.


      • KKK.
        Auringosta voimaa kirjoitti:

        Niin, ne vuokra-asunnot taitaa olla kerros / rivitaloja joihin en halua. Miten se vuokralla asuminen avaa Espanjaa paremmin minulle ?

        "Miten se vuokralla asuminen avaa Espanjaa paremmin minulle ? "

        Ei mitenkään. Siinä vaan säästää vähintään tuhansia euroja, jos eka ostoasunto ei satukaan miellyttämään jostain syystä. Veroja ja maksuja menee asuntokaupoissa aika lailla.

        Toki jos rahaa on vaikka poltettavaksi asti voit ostaa päräyttää vaikka muutamia taloja sieltä täältä ja asua niissä koeluontoisesti vaikka vuoroviikoin. Tässä tapauksessa suosittelen espanjalaisen asiainhoitajan palkkaamista.


    • don Luis

      Espanja on suuri maa,jopa aurinkorannikkoakin riittää pitkälti.Jos menet Fuengirolan alueelle niin voit lopettaa lukemisen.
      Pitkin aurinkorantaa on useita hienoja taajamia joihin voi asettua asumaan.Jos ostat "kokeilematta"niin hankinnan sijainti voi olla sinulle epämieluisa,joten vuokrakämppään et ole sidoksissa.Kun hyvä paikka on löytynyt,niin kaupat voi tehdä eikä tarvitse jälkeenpäin katua.

      • Rannikon veteraani

        Ei Fuengirolakaan ole paha paikka, kun ei liittoudu mihinkään suomalaisten juttuihin, vaan pysyy niistä erossa, sillointällöin käyn joissain suomalaisten tapahtumissa, esim joulukirkossa kuuntelemassa kauneimmat joululaulut (niistä ei vielä ole kenelläkään ollut pahaa sanomista), mutta yleensäkin kannattaa varoa ihmisten tietämisiä asioista, monta kertaa saa täysin väärää infoa, kaikki luulee tietävänsä kaiken parin vuoden asumisen jälkeen, tärkeissä asioissa kannattaa käyttää asiantuntijoita, joilla on homma hallinnassa, ei mulla ole ongelmaa asua Fuengirolassa, mutta mulla onkin ihan oma elämä, muutama hyvä ystävä myös suomalaisissa, mutta myös muunmaalaisia. Vapaalla puuhailen perheeni ja ystävieni kanssa, myöskin harrastusmahdollisuuksia on monia, joten ei aika tule pitkäksi, jos ei halua. Tervetuloa joukkoon!
        Jos harkitset talon ostoa, asu ensin vuokralla ja kattele yksi talvi (etsien unelmapaikkaa rauhassa, sillä kun päivä on lyhyin talvella, näet kunnolla mihin aurinko uloittuu ja mihin ei, ehkäpä talo onkin koko kylmimmän ajan täysin varjossa, toisin kuin keväällä, kesällä ja syksyllä, ja silloin on lämmityskustannukset kovat) Suosittelen myös talokauppoihin lakitoimistoa, táällä on tapahtunut vaikka mitä!!!


      • don Luis
        Rannikon veteraani kirjoitti:

        Ei Fuengirolakaan ole paha paikka, kun ei liittoudu mihinkään suomalaisten juttuihin, vaan pysyy niistä erossa, sillointällöin käyn joissain suomalaisten tapahtumissa, esim joulukirkossa kuuntelemassa kauneimmat joululaulut (niistä ei vielä ole kenelläkään ollut pahaa sanomista), mutta yleensäkin kannattaa varoa ihmisten tietämisiä asioista, monta kertaa saa täysin väärää infoa, kaikki luulee tietävänsä kaiken parin vuoden asumisen jälkeen, tärkeissä asioissa kannattaa käyttää asiantuntijoita, joilla on homma hallinnassa, ei mulla ole ongelmaa asua Fuengirolassa, mutta mulla onkin ihan oma elämä, muutama hyvä ystävä myös suomalaisissa, mutta myös muunmaalaisia. Vapaalla puuhailen perheeni ja ystävieni kanssa, myöskin harrastusmahdollisuuksia on monia, joten ei aika tule pitkäksi, jos ei halua. Tervetuloa joukkoon!
        Jos harkitset talon ostoa, asu ensin vuokralla ja kattele yksi talvi (etsien unelmapaikkaa rauhassa, sillä kun päivä on lyhyin talvella, näet kunnolla mihin aurinko uloittuu ja mihin ei, ehkäpä talo onkin koko kylmimmän ajan täysin varjossa, toisin kuin keväällä, kesällä ja syksyllä, ja silloin on lämmityskustannukset kovat) Suosittelen myös talokauppoihin lakitoimistoa, táällä on tapahtunut vaikka mitä!!!

        Vastustan varmaan ikuisesti sitä,että joillekin Fuengirola on yhtä kuin aurinkorannikko,vaikka se on vain mitätön osa sitä.Paljonkin kesäisin aurinkorannalla aikaa viettäneenä ajan takaa juuri tuota ,että hyvän paikan(itselle)löytäminen vaikuttaa viihtymiseen aivan ratkaisevasti.
        Toivotan silti mielenkiintoista asuinpaikan etsintää alkuperäisille kirjoittjalle.


    • Alquiler de fincas

      Katsele kiinteistö ilmoituksia, googlaa: casas/fincas alquiler/ venta. Näin näet minkälaisia taloja ja tiloja on vuokralla/myytävänä ja mhin hintaan. Kaupoissa käytetään aina notaaria.
      Sähkö on käsittääkseni 3 kertaa kalliimpaa kuin Suomessa ja talvella joutuu lämmittämään ja kesällä viilentämään.

      • Koiratalo

        Oli jotenkin epäselvä esittely, asiatietoa vähän, oli sitä 360 kuvaa etupäässä.Se sähkön kulutus taitaa jäädä vähemmäksi kuin Suomessa. Joku muu sitten on halvempaa kuin Suomessa


      • Casas y fincas
        Koiratalo kirjoitti:

        Oli jotenkin epäselvä esittely, asiatietoa vähän, oli sitä 360 kuvaa etupäässä.Se sähkön kulutus taitaa jäädä vähemmäksi kuin Suomessa. Joku muu sitten on halvempaa kuin Suomessa

        Ei kukaan osta fincaa tai taloa netistä. Ilmoitettujen kuvien/tietojen perusteella otetaan yhteyttä välittäjään ja siitä se sitten lähtee etenemään.

        Missä nyt oli epäselvyyttä? Espanjassa on satoja ja taas satoja välittäjiä, ja heillä tuhansia asiakkaita. Suuri osa on alkanut prosessin katsottuaan ilmoitusta netistä. Kielitaitoa saatetaan tarvita, kaikki välittäjät kun eivät välttämättä puhu suomea. Ja tietysti paikan päällä pitää kierrellä useissakin paikoissa, ennen kuin se oikea löytyy. Tätä asiaa kun nyt vaan ei voi hoitaa loppuun netin välityksellä, mars matkaan !


      • koiratalo
        Casas y fincas kirjoitti:

        Ei kukaan osta fincaa tai taloa netistä. Ilmoitettujen kuvien/tietojen perusteella otetaan yhteyttä välittäjään ja siitä se sitten lähtee etenemään.

        Missä nyt oli epäselvyyttä? Espanjassa on satoja ja taas satoja välittäjiä, ja heillä tuhansia asiakkaita. Suuri osa on alkanut prosessin katsottuaan ilmoitusta netistä. Kielitaitoa saatetaan tarvita, kaikki välittäjät kun eivät välttämättä puhu suomea. Ja tietysti paikan päällä pitää kierrellä useissakin paikoissa, ennen kuin se oikea löytyy. Tätä asiaa kun nyt vaan ei voi hoitaa loppuun netin välityksellä, mars matkaan !

        No en ole niin kuvitellukaan että netin kautta talo ostetaan. Ei ole eka kerta kun taloa ostan, eikä toinenkaan kerta. Käyn itse katsomassa paikan päällä kun ensin ystävä katsastaa ne vaihtoehdot jotka miellyttää ennalta saatavien tietojen perusteella.Jos ei englannilla ja suomella pärjää niin palkataan tulkki. On siellä suomalaisia välittäjiäkin, Ystävä hankki juurii asunnon suomenkielisen välittäjän kautta. Tämä keskustelu meni eri asiaan kuin avauksessa tarkoitin ,eli etsin henkilöitä jotka suunnittelevat muuttoa täältä Suomesta käsin . En kaipaa provosoivia mielipiteitä , jotkin näköjään tekevät sitä harrastuksenaan


      • jaakkuppi
        koiratalo kirjoitti:

        No en ole niin kuvitellukaan että netin kautta talo ostetaan. Ei ole eka kerta kun taloa ostan, eikä toinenkaan kerta. Käyn itse katsomassa paikan päällä kun ensin ystävä katsastaa ne vaihtoehdot jotka miellyttää ennalta saatavien tietojen perusteella.Jos ei englannilla ja suomella pärjää niin palkataan tulkki. On siellä suomalaisia välittäjiäkin, Ystävä hankki juurii asunnon suomenkielisen välittäjän kautta. Tämä keskustelu meni eri asiaan kuin avauksessa tarkoitin ,eli etsin henkilöitä jotka suunnittelevat muuttoa täältä Suomesta käsin . En kaipaa provosoivia mielipiteitä , jotkin näköjään tekevät sitä harrastuksenaan

        en ole provosoimasa, mutta täällä on pikkasen toiset tavat ollut ja tulee olemaan. ei aina auta kielitaido, oma pää järjestä asiat parhatteen. mutta ennen on katsottava itse, suosittelen


    • Aurinkoon!

      Mitä eläimiä kanssasi on muuttamassa? Kissa, koira?
      Tervetuloa, täällä ne saavat nauttia auringosta ja lämmöstä. ei tarvitse kulkea kinoksissa varpaat kylmästä kippurassa.

      • koiratalo

        Minulla on muutama jättiläiskoira ja kymmenkunta näyttely / jalostuskissaa / lemmikkiä , joiden kanssa lähden sitten matkaan. Kissat nauttivat lämmöstä ja koirat on espanjalaista alkuperää olevaa rotua .On ainakin kunnon talonvahteja


    • jaakuppi

      olen asunu, elche ympäristössá 11 vuotta. mutta suosittelen, aluksi asua ja kattoa ympäriin, ennen kun rupeat ostamaan mitään. vast sitten tiedät mitän tarvit ja mihiin jne. jne. Jaakko

      • Kyselijä

        Tuota kuinka olet viihtynyt siellä elchen ympäristössä? Onko paljon suomalaisia?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1888
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      128
      1874
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1838
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1620
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1442
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe