Raskausajan HIMOT? ;)

Ahmija

Onko sulle tullut himoja odotusaikana? Lähinnä ruoasta puhun mutta kerro ihmeessä jos jokin muukin himo on sinut yllättänyt? ;) Mun tekee mieli ihan älyttömästi katkarapunuudelia ja naminameja!!! (vanukkaita)

35

5574

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei juuri himiksii....

      Ei mitään himoja, mut olen syönyt hedelmiä jostain syystä enemmä mitä aikasemmin, yksi niistä on tuore ananas. Karkkia taas jostain syystä uppoo vain muutama ja sit riitti.

      • vesimeloonia

        olisin voinut vaikka sillä pelkästään elää, jos se olisi ollut itsestä kiinni. toki masussa kehittyvä lapsi tarvitsee muutakin ravintoa :) yhdessä vaiheessa vain tuntui, että kaikki muut ruoka-aineet yökötti, eikä tehnyt mieli syödä muuta.


    • fgdfghf

      raparperi ja sitruuna :D melkein valui kuola suusta kun ajattelinkin jompaa kumpaa. vuodenaika oli raparperin suhteen huono, mutta sitruunoita laikkasin viipaleiksi ja imeskelin ja sitä mehutiivistettä lusikkakaupalla, mitä leivontaan käytetään (ei sitruunanmallinen vaan ihan lasipullo).
      toisen kolmanneksen lopulla näin jatkuvasti mielessäni näyn, kun maitoa kaadetaan lasiin, mutta yrityksistä huolimatta en kyennyt juomaan kuitekaan maitoa.en ole koskaan pitänyt maidosta pelkältään, lakkasin lapsena juomasta, ja siksi tuntui oudolta, että on sellainen mieliteko.. neuovolan täti kehotti hakemaan kalkkitabletteja ja niillä se mieliteko helpotti. ilmeisesti oli kalkinpuutostila ja elimistö kertoi mieliteolla että tarvitsen sitä itselleni ja vauvalle.

    • Titta Po

      Mua himottaa jätkänmakkara! Nuolen ensin ja puren sitten!

    • näin minulla

      Tekisi mieli syödä enemmän maksamakkaraa. Tekisi mieli syödä graavia lohta. Pizza. Hedelmät. Hesburgerin smoothie. Moni ruoka sen sijaan inhottaa...

    • Näin minulla

      ruokapuoleen ei mitään erikoista himoa ole,mutta seksiä pitäisi saada mieheltäni nyt useamman kerran päivässä.

    • himot jokaisella

      Mulle tuli himo aluksi tomaatteihin ja vihreisiin omenoihin, nämä himot loppuivat siinä rv 19. Sen jälkeen tuli himo MAITOON ja klementiineihin.. Erikoisempia himoja mulla tuli kans, nimitykseltään Pica-himot. Tekisi mieli syödä hiekkaa tai multaa, mutta onneksi en ole antautunut näille ajatuksille... Tällä hetkellä rv 35

    • JÄÄPALAT

      Ei sitten niin mikäänlaisia ollut vaikka niitä kovasti odotin että koska tulee..

      Mutta sitten rv33 eteenpäin niin sitten se vasta iski! JÄÄPALAT!

      Lapsi on nyt siis jo 3kk ja melkein tekisi mieli pamauttaa ittensä taas paksukis että saisi taas jääpaloja, toki voi niitä nytkin syödä mutta ei ne enää niin hyvinltä maistu. en oo eläissäni syöny mitään niin hyvää!!!

    • rv 12+6

      Enimmäkseen olen huomannut, että en voi sietää raa'an kalan hajua. Edes katkaravut ei mene kuin kuumana. Salmiakkia tekee koko ajan mieli. Hermostuttaa, kun ei saa syödä niitäkään.

    • Lettuja,nam

      Itsellä teki mieli koko raskauden ajan lettuja minkä kanssa mansikkahilloa,kermavaahtoa ja kinuskikastiketta!!
      Ajattelin usein kyseistä annosta mielessäni namm..
      No loppuraskaudesta päätin sitten syödä annoksen ja kun sain sen valmiiksi niin koko näky kävi ällöttämään, meni sitten miehen syötäväksi:)

    • Mosss

      Parsakaali ja kukkakaali.. :) Njaaaam.

      Ja esikoisen kanssa oli sama homma, että kaikki rasvaisempi ja tuhdimpi ällötti. Muistan silloin tulleen Hesen tv-mainoksen, joka julisti tirisevällä hammarin kuvalla "Teimme sinulle hampurilaisen, josta et voi kieltäytyä" ja silloin minä laitoin silmät kiinni, ettei olisi tullut oksennus pelkästä kuvasta.

    • äitiiii

      Mun tekee mieli äyriäisiä ja kurkkua! Söin kokonaisen kurkun yhdeltä istumalta. Äyriäisiä lääkäri käski välttämään... :O

      • Hdhhh

        Ja millähän perusteella? Käski siis äyriäisiä välttämään.


      • dsasfadsf
        Hdhhh kirjoitti:

        Ja millähän perusteella? Käski siis äyriäisiä välttämään.

        Varmaan Listeria bakteerin varalta? se tulis ekana mieleen


      • Hdhhh
        dsasfadsf kirjoitti:

        Varmaan Listeria bakteerin varalta? se tulis ekana mieleen

        Niitä äyriäisiähän ei ole pakko syödä raakana. Ympäristömyrkyt lienevät yksi syy, mutta esimerkiksi kasvatetuissa ravuissa niitä ei ole nimeksikään. Samoin, jos äyriäisiä ylipäätään nauttii harvoin, ei niistä pitäisi mitään haittaa olla myrkkyjenkään suhteen.


      • fdxcgxcb
        Hdhhh kirjoitti:

        Niitä äyriäisiähän ei ole pakko syödä raakana. Ympäristömyrkyt lienevät yksi syy, mutta esimerkiksi kasvatetuissa ravuissa niitä ei ole nimeksikään. Samoin, jos äyriäisiä ylipäätään nauttii harvoin, ei niistä pitäisi mitään haittaa olla myrkkyjenkään suhteen.

        minulle sanottiin neuvolassa, että tulisi välttää tai syödä tosi vähän äyriäisiä, makeanveden kaloja (iso elophopea pitosuus tai jotain?), mätiä ja majoneesia (raakaa kananmunaa sisältäviä juttuja). sekä luomumaitotuotteita, ja tietysti lehmänmaitoa tuoreeltaan, mutta sen nauttiminenhan nyt on ylipäätään melkosen harvinaista.


      • Hdhhh
        fdxcgxcb kirjoitti:

        minulle sanottiin neuvolassa, että tulisi välttää tai syödä tosi vähän äyriäisiä, makeanveden kaloja (iso elophopea pitosuus tai jotain?), mätiä ja majoneesia (raakaa kananmunaa sisältäviä juttuja). sekä luomumaitotuotteita, ja tietysti lehmänmaitoa tuoreeltaan, mutta sen nauttiminenhan nyt on ylipäätään melkosen harvinaista.

        Taidat asua jossain muualla kuin Suomessa? Tosiaankin ihmettelin vain tuota "kehotti välttämään äyriäisiä", kun niitä kuitenkin voi nauttia rajoitetusti ja esim. niitä kasvatettuja rapuja useamminkin (tosin kovin moni ei hirveän usein rapuja syö, mutta jos nyt rapujuhlakaudella haluaa, niin se on mahdollista). Suomessa ei myöskään tarvitse välttää raakaa kananmunaa, koska salmonellaa ei täällä munissa tai broilerissa ole (riski on niin pieni, että ei tarvitse välttää). Valmismajoneeseissa taas käytetään lähes aina pastöroituja munia, joten senkään täysvälttämiselle ei ole oikein perusteita. Luomumaitotuotteet taitavat teillä päin olla pastöroimattomia? Suomessahan ne eivät ole, joten niiden välttämiselle ei täällä taas ole mitään perusteita.


    • Tuleva äiti (HKI)

      Mulla ei juuri ole ollut ruokahimoja, mutta karkkeja (etenkin irtokarkkeja) kuluu kyllä vähän enemmän kuin normaalisti. Sen verran epäterveellinen mieliteko, etten ole täysin antautunut sille. :D

    • <3<3<3

      Suolapähkinät, suolatut cashewpähkinät..ja kolmessa raskaudessa sama homma!

    • En söis mut pakko

      Ei himoja. En syö mitään ellei ole nälkä. Syön elääkseni enkä paa suuhun mitään ellei ole pakko. Mut kun pakko on elää :) Painoakaan ei ole tullut kuin kilon verran kai tuon takia, rv 24 1

    • hehhehhoo

      Ihme himo mulla on tullut piparminttuun, mitä on siis purkassa ja hammastahnassa. Hammastahnakin tekis mieli nielaista :D,mutta en siis tietenkään nielaise.

    • PRRRRRRRRRRRRRRR

      Jos tulee jotain ruokahimoja, niin silloin on yleensä puutosta jostain vitamiinista tai mineraalista. Kannattaisi pitää ravitsemus kunnossa, jo ennen raskautta, niin välttyisi tuollaisilta epäterveellisiltä himoilta kuten vanukkailta.

    • goottiäiti

      Olen viikolla 9 ja alusta asti olen tuntenut pahoinvointia ja kuvotusta vain ajatellessanikin lämmintä ruokaa tai maitotuotteita. Tällä hetkellä kauhea himo tuoreisiin hedelmiin ja tölkkipersikoihin. Myös tomattinuudelikeittoa voisin ahmia vaikka ämpärillisen. :D

    • karkkia

      Kirsikkatomaatteja menisi rasiatolkulla, samoin hedelmiä tekee mieli. Erään kerran oli pakko tehdä perunamuussia ja kalapuikkoja kun en saanut sitä mielestäni millään :).

      Karkkia taas ei tee mieli eikä juuri muutenkaan mitään makeaa. Mikä on outoa, koska ennen raskautta olisin voinut syödä ruoaksi karkkia päivän jokaisella aterialla...

      • himot

        Kaikkia "kovia" karkkeja, hampaat tykkää ja kitalaki on ruvella, muttakun.. 8) roskaruoka etoo ja kotiruoka omomom:) kaikki raikas, ananas, tomaatti, satsumat, appelsiinit, ikävä kyllä mehut, joita en oo 20 ikävuoteen ikinä juonu:)


    • himottaaa

      Kaurakeksejä voisin syödä vaikka kuinka paljon,samaten nacho juustopalloja :-P ja omenamehua voisin juoda litratolkulla, ja kalapuikkoja ketsupilla MMMmmmm :-P
      myös tuttuja on nämä täälläkin mainitut pica-himot, haistelen pyykinpesujauhetta ja tekisi mieli kovastikkin maistaa, mutta ei kuitenkaa varmastikkaan kannata.

      alkoholin ja erityisesti oluen haju pistää yökkimään :-X

      Mamma & Pötkylä 3 4

    • nomno_nom

      valkosipulia joka ruokaan melkein, se vaan on nii hyvää :D

    • semmosta mulla..

      pottumuusi,mustat suolaset karkit,tomaatti,tee ja semmoset suolaset yleensä :)

    • Milala

      Rv 12 tuli viikoksi ihan järkky murohimo! Viikon aikana mussutin paketin suklaamuroja ja toisen karamellimuroja. Tällä hetkellä (rv 17) maistuisi kaikki suolainen ja erityisesti lihapiirakat ja nakit. Olin ennen raskautta kasvissyöjä..

    • Hissuliini

      Ahmin kahvinpuruja jostain syystä lusikalla mutta hyvvää onnamskislurps:D

    • Namnamnamm

      Taffelin juustonaksut (joiden hajua en edes normaalisti voi sietää, saatika makua) ja sitruuna, söin päivässä n. 2-4 kokonaista sitruunaa (ikenet, huulet, kitalaki ja kieli verillä syön niitä ja silti nautin). Kaikki muu oksetti...

    • Hmmq

      Himoi ei ole sillai ollu, mutta kalja alkanu tuoksuu tosi hyvälle. Nikolaita varmaa josai vaiheessa tulee juotua ja maito ei maistu hyvälle

    • lisäähaluja

      Kalkkitabletit, (sellaiset mauttomat). Söin kalkkitabletteja päivässä varmaan kymmenen, tosin osa piti syljeskellä pois. Jääpalat maistui kanssa.

      Lisäksi tietyt hajut olivat uskomattoman hyviä. Kerrostalon pyöräkellari oli yksi, samoin uusittu ja remontoitu kerrostalon rappukäytävä. Kävin välillä pyöräkellarissa vain haistelutarkoituksessa :)

    • Tiixu

      Mulla 10 4 ja nyt alkanut himottaa mustikkamaito! Eli pakastemustikoita mikroon ja maitoo päälle:) makeat maistuu kans vähän liian hyvin, niitä koitan rajoittaa..

    • Tuplaaaa

      Tupla patukat.. Söin joka päivä ainakin yhden :D ja ei, ei jäänyt raskauskiloja ;) Nykyään ne maistuu pahville..

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2131
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1938
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1888
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1690
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1488
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1180
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe