Haussa rantapläntti ilman tietä

Erämökkeilijä

Hyvät maakauppamiehet ja -naiset. Miten löytäisin järvenrantapläntin jonka läheisyyteen ei tule tietä? Etäämmälle, esim vastarannalle, voi tie tulla, mutta sitäkään ei tarvitse. Kulku kävellen/veneellä käy hyvin.

Kaavoittamaton alue luonnollisesti ja ilman kunnallistekniikkaa. Poikkeusluvalla rakentaisin saunamökin.

Myynti-ilmoituksissa löytyy joko kaavoitettuja tiellisiä tontteja tai käyttötarkoitukseen epäsoveliaita määräaloja.

Mistä ja miten kannattaisi etsiä?

Kiitos ja ensilumia kaikille,

Erkki

10

186

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Erämökkeilijä

      Unohtui vielä mainita että saaritontti ei käy. Saa olla soinenkin ympäristö kunhan löytyy kuivempaa kangasta mökille.

    • sorivaan1

      etpä sitä poikkeuslupaa saa rantamökillesi jos paikka ei ole tarkoitettu rantarakentamiseen.

    • Erämökkeilijä

      Ymmärrän. Täytynee selvittää että mitkä kriteerit tekee rakentamisesta rantarakentamista. Kuinka kaukana rannasta yms.

      Jos löydän sellaisen pläntin jossa jokin rakennus jo on, niin sellaisen voin kai kunnostaa. Voikohan silloin saada lupaa uudisrakennukseen?

      • Olemassa olevan rakennuksen paikalle saa lähtökohtaisesti rakennusluvan uudelle rakennukselle. Joitakin poikkeuksia löytyy, lähinnä silloin kun asemakaava/ranta-asemakaava on muuttunut vanhan rakennuksen rakentamisen jälkeen, ja alue on siinä määritelty esim. maa- ja metsätatalousalueeksi jolle ei sallita asuinrakennusten rakentamista. Yhden tapauksen tiedän jossa saaressa sijaitseva vapaa-ajanasunto paloi eikä uutta saanut rakentaa tilalle kaavan muuttumisen vuoksi.

        Lisäksi jokaiselle asuinkiinteistölle (koskee myös vapaa-ajanasuntoa) tulee olla kulkuyhteys. Muuten rakennuslupaa ei myönnetä. Keskellä korpea olevan kiinteistön kohdalla se käytännössä tarkoittaa tierasiteoikeuden perustamista (yksi harvoista mahdollisista pakkorasitteista) yhdelle tai useammalle kiinteistölle. Ja eiköhän se rakentaminenkin ole helpompaa kun tavarat saa autolla pihaan...


    • Vastarannan Kiiski

      Kiitos neuvoista!

      Jos en mökin rakennustarpeita saa perille vesitse ja jäitse, niin minun lienee parempi pysyä täällä kaupunkiyksiössä Hesburgeria vastapäätä Siwan yläkerrassa. Ei se elämisen helppous, vaan sen mielekkyys.

      Hetkinen. Vesitie lienee kulkuyhteys sekin? Jos metsätie johtaa vastarannan läheisyyteen, jossa venevalkama, niin se kai riittää? Kuinka muuten saareenkaan voisi saada rakennuslupaa...

      Noh, se kaava-alue ei jokatapauksessa käy. Etsimään siis eristyksissä olevaa tietöntä autiotilaa tai mökkiä tms. jonka omistaja haluaisi myydä. Tiedän pari sellaista, mutta kovin pidettyjä mökkejä/tiloja eivätkä siis myynnissä.

      Kuinka löytäisin?

      Olen ketjun aloittaja "erämökkeilijä", mutta vaihdoin nimimerkiksi "vastarannan kiiski", koska se lienee kuvaavampi.

      Kiitoksia jo neuvoista!

    • voin tarjota

      jos haluat saaritontin,,kaavoitetulle saarelle,,rak.luvat on

    • Samoin minä

      Valmis kaavoitettu saaritontti 2000m2, venematka 5km. Mäntyjä kasvaa ja vaikka kätevänä miehenä tekisit saunamökin itse!

      • Samoin minä

        Sorry äskeiseen, venematka 1,5 km


    • omaa rauhaa

      Täällä olisi tarjolla Pohjois-Savossa, Leppävirralla rantatontti (400m rantaviivaa koivikossa, järeämpää metsää ympärillä). Rauhallinen ja kaunis paikka, ja riittävästi maata moneen tarpeeseen. Jos kiinnostaa, ota yhteyttä [email protected], tarkemmat tiedot ja kuvia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      361
      4314
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1809
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      64
      1549
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1546
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1370
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1341
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      53
      1333
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      205
      1325
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1215
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1208
    Aihe