Eräs, kenties naispappi tai kirkon työläinen asialla?

Ainoa asiakas

Kirjoitti: " Naispapitkin ovat yksilöitä ja heidän parissaan on mitä erilaisimpia mielipiteitä. Monessa tapauksessa miespapilla on paljon liberaalimmat näkemykset kuin naispapilla.

Aiheena oli epäkorostetusti Jumalan tahto. Pääkorostus oli naispappien erilaisilla mielipiteillä, jotka eroavat Jumalan tahdosta.

Tuossa tulee tarkoittamatta tai tarkoituksella sanottua jotakin muutamassalauseessa, jotka lainasin. Huomaatko mikä rinnastuu Jumalan tahdon vastuudeksi?

Ps. Seurakunnan paimen olkoon mies, lukee Raamatussa.

18

89

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Varmasti mielipidejako/ erilaisuus ei tosiaankaan kulje nais-/miesakselilla.

      Tuula -pappi

      • Nasse.

        Juu ei. Fundamentalisteja löytyy Tulla-papin lisäksi myös ainakin Antti-papista.

        Samoin Raamatun tuntemus on heikko myös monella miespappilla, sekään ei ole mitenkän naisten etuoikeus.


    • Jumalan tahto on korvattu ihmisten mielipiteillä :))

    • Kalle Ankka

      " Huomaatko mikä rinnastuu Jumalan tahdon vastuudeksi? "

      Niin, liberaalisuus sisältää mitä erilaisimpia ihmistahtoisia mielipiteitä,mutta Jumalan ilmoitus on yksi selkeä ja selvä jumalatahtoinen " mielipide ".

    • Ihmisen ja ihmisen.... Eiköhän meistä moni etsi Jumalan tahtoa. Muistakaa, että te ette näe toisen ihmisen sisimpään.

      Ihmetelen teitä, jotka aina olette "tietämässä" toisten yli, mikä on Jumalan tahto. Oletteko yli-ihmisiä? Älkää ottako Jumalan paikkaa itsellenne.

      Tuula -pappi

      • Kalle Ankka

        Mitä tarkoitat toisten yli tietämisellä?

        Minä en ole yli-ihminen jos esim.minua tarkoitat Jumalan tahdon ylitietäjällä. Raamatusta luen Jumalan tahdosta. En ole eri asioiden suhteen kertomaansa tahtoa huomannut olevan muuta kuin yhtenä tahtona yhtä ilmoitettua säädöskohtaa kohti. En otakaan Jumalan paikkaa, tiedän asemani ja paikkani Jumalan lapsena,kuulostaako raamatulliselta?

        En ole ottanut papinkaan paikkaa =)


      • Kristinuskon kirja.

        Tuula !

        Jumalan tahto !

        Jeesus. Jumalan tahto on lähimmäisen rakkaus. Jumala on myös lähimmäinen. Sen noudattaminen elämässään saa Jumalan hyväksymisen ja sen mahdolliset seuraamukset. Siinä on kaikki laki ja profeetat.

        Ei Jumala pilan päiten tahtoaan sanansaattajansa Jeesuksen kautta ilmaissut.

        Jos Tuula pidät minua yli-ihmisenä sekä Jumalana , niin se on aivan sinun oma käsityksesi, jolle en voi mitään.


      • Kysymys Tuulalle

        Eikös se ollutkaan Eeva joka Jumalan sanan mukaan petettiiin?


      • Kysymys Tuulalle kirjoitti:

        Eikös se ollutkaan Eeva joka Jumalan sanan mukaan petettiiin?

        Ehkä "Eevaa" huijattiin, mutta Aatamin oli ainakin pitänyt olla syömättä omenaa, koska Jumala oli nimenomaan hänelle sanonut kieltonsa. Sehän tapahtui ennenkuin naista oli maailmaan tullutkaan. Mies oli siis jo alunalkaen naisen johdateltavissa ja unohtamassa saamansa määräykset.

        Elämäää nähneenä sanon, että sekä miehet että naiset osaavat olla sekä ymmärtäviä, jyrkkiä, omapäisiä, suvaitsevaisia, suvaitsemattomia. Siten voi ajatella, että myöskään suhtautuminen Raamattuun ei suoraan johdu sukupuolesta.


      • "Ihmetelen teitä, jotka aina olette "tietämässä" toisten yli, mikä on Jumalan tahto. Oletteko yli-ihmisiä? Älkää ottako Jumalan paikkaa itsellenne.

        Tuula -pappi"


        Jumalan tahto tulee esiin Raamatusta, jos vaan uskaltaa LUKEA sitä eikä vain TULKITSE.

        Ja muutenkin sinun nyt ihan turhaa tuomioitasi täällä jaella. Opettele vaan lukemaan ihan itse etkä ole näin kaikenlaisten ihmisten keksimien tulkintojen varassa.


      • Kalle Ankka kirjoitti:

        Mitä tarkoitat toisten yli tietämisellä?

        Minä en ole yli-ihminen jos esim.minua tarkoitat Jumalan tahdon ylitietäjällä. Raamatusta luen Jumalan tahdosta. En ole eri asioiden suhteen kertomaansa tahtoa huomannut olevan muuta kuin yhtenä tahtona yhtä ilmoitettua säädöskohtaa kohti. En otakaan Jumalan paikkaa, tiedän asemani ja paikkani Jumalan lapsena,kuulostaako raamatulliselta?

        En ole ottanut papinkaan paikkaa =)

        Tuula-pappi vaan halusi maksimoida loukkauksen, koska sisäiset vihapaineet meni yli hänen asiallisuutensa.


    • Ei sukupuolirasismia

      Ei ole mitään järkeä yleistää mielipiteitä "naisten" ja "miesten" mielipiteiksi. Sellainen on varsin 1800-lukulaista. On otettava huomioon muitakin tekijöitä kuin sukupuoli.

    • Aika syvältä on ymmärrettävä jotta voi myöntää - Vain omat ajatukseni ja tarkoitukseni tiedän,,, jos sitäkään.

      Minun paimeneni olen minä.

      Omat omituisuuteni tunnistan kun Ainoa asiakas tähän vastaa.

    • Kristinuskon kirja ---niin se on aivan sinun oma käsityksesi, jolle en voi mitään. ---

      Jos päästään niin pitkälle että jokaisella on oma käsityksensä niin miksi vielä väitellään?

      Miksi on erilaisuutta. Kaikissa mahdollisissa paikoissa neuvotaan hyväksymään erilaisuutta. Kielletään rasismi.

      Miltä tuntuisi jos jokainen toistaisi tätä -----niin se on aivan sinun oma käsityksesi, jolle en voi mitään-- uudelleen ja uudelleen.
      Aika outoa olisi jos minulla olisi kaiku, toisto, kopio itsestäni? Miksi pitäisi olla?

      Pitääkö siis sinun voida minun käsitykselleni jotakin. Sitäkö Jeesus todella tarkoitti sanoessaan "tehkää kaikki minun opetuslapsikseni." Onko siis tarkoitus olla hänen kopionsa.

      Mielestäni en kuitenkaan voi sen enempää minkä voin. Onko silloin tekijäni syyllinen. Mitä muuta voin muuta kuin antaa ajatukseni hänestä anteeksi itselleni.

    • Kristinuskon kirja.

      hellin63

      Mainitsemani Jumalan tahto käsitys on Jeesuksen, johon minä yhdyn. Sille sinä et todellakaan voi yhtikäs mitään. Ei kylläkään hämmästytä sinun kyvyttömyytesi kirjoitetun tekstin ymmärtämisessä. Sinulla saa minun puolestani olla minkälainen käsitys tahansa Jumalasta ja hänen tahdostaan. Mutta ei ole kuin yksi Jeesuksen käsitys.

      Luonnollisesti joudun näissä teksteissä toistamaan ,puolustamaan, Jeesuksen käsityksiä ja sanomia, koska ne eivät tunnu olevan tuttuja niin sinulle, papeille kuin useimmille muillekaan kirjoittajille. Papit esim. toistavat jatkuvasti omia kirkolliskokoustensa päätöksiä, joilla ei ole mitään pohjaa Jeesukselta eikä hänen ilmoittamastaan Jumalan sanomasta..

      • tosi kysymys

        Kristinuskon kirja,
        mistä olet saanut tuon hämmästyttävän viisautesi ja tietämisesi, jota ei kellään muulla ole?


    • Kristinuskon kirja.

      tosi kysymys.

      Vastaukseni sinulle on jo tekstissäni 14 04

    • Anteeksianto on.

      Annan anteeksi sinulle että uskot tietäväsi kaikkien pappien väärän tiedon. Uskon myös Jeesuksen anteeksiantoon.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      370
      4639
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      85
      1875
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      66
      1619
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1556
    5. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      217
      1424
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1400
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      60
      1376
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1357
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1235
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1228
    Aihe