S-etukortti Visa Debit online/offline tietoa

vviiss

Aukaisin tilin ja kortin tilauksen yhteydessä ei kerrottu ollenkaan online tai offline ominaisuudesta ja kumman haluan S-pankissa.Tässä vähän tietoa

S-pankin s-etukortti visa-debit on oletuksena ONLINE tilassa jolloin aina tilille tehdään tarkistus,tarvitsee siis yhteyden.Ei välttämättä toimi joka paikassa ja hieman hitaammin. Jos rahaa on vähän tai pelkona tilin ylittyminen tai korttia käyttää nuoriso niin online voi olla hyvä.

Saman kortin saa myös OFFLINE jolloin se toimii kuten oikea pankkikortti tai luottokortti.
Muista pyytää OFFLINE kun olet hakemassa tiliavaimia ja tilaamassa korttia s-pankissa jos haluat sen.

S-Etukortti visa-debit OFFLINE kortin voi tilata myös s-pankin verkkopankissa.
KORTIT
HAE KORTTIA
S-etukortti Visa-Debit

Haettavan kortin ominaisuudet
online-kortti
tilin käyttövara varmistetaan aina tapahtumahetkellä = tähän ei ruksia.

13

7547

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • plöö

      KYSYMYS!! voiko visa debitillä tilata usa:sta tuotteita?

      • 8+12

        Mä olen tilannut ainakin Amazonista onnistuneesti. Korttina oli S-Pankin Debit, vieläpä sen Online-versio, jossa katevaraus tehdään aina välittömästi.


      • 8+12
        8+12 kirjoitti:

        Mä olen tilannut ainakin Amazonista onnistuneesti. Korttina oli S-Pankin Debit, vieläpä sen Online-versio, jossa katevaraus tehdään aina välittömästi.

        korttina oli siis S-Pankin Visa Debit


    • varokaa vain

      "S-pankin s-etukortti visa-debit on oletuksena ONLINE tilassa"
      EI PIDÄ PAIKKAANSA! Vituttaa kun näistä vaihtoehdoista ei tosiaan kerrottu kaupassa mitään ja sain oppia kantapään kautta kun tili oli ylittynyt ja tuli monen kymmenen euron sakot!! Kun asiasta valitin S-pankkiin, niin vastaus oli tyly ja totesivat että on-line korttia pitää erikseen hakea.

      • Kekkonen2

        tässä on varmaan variaatiota eli potentiaalisella kädestä suuhun eläjällä on online ja muilla offline noin niiku defaulttina. meillä offline ilman mitään mainintaa tai toivetta asiasta.


      • trrq

        "sain oppia kantapään kautta kun tili oli ylittynyt"

        Eikö peruskoulussa nykyään opeteta yhtään rahankäyttöä? Eikö vanhempasi opettaneet sinulle missään vaiheessa, että rahaa sopii käyttää vain sen verran kuin sitä on?

        Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis, ja erityisesti lompakko...


      • vanha_keksintö

        Nykypäivänä aikamonella 25-65v ikäsellä on ns. älypuhelintaskussa. Puhelin mahdillistaa mm- tilin katsomisen helposti jne.

        Kenelläkää ei ole pakosta tilannetta, että vetää kortilla päin punaista. Oletuksellisesti S-kortteja käyttää eniten ne jotka asioivat myös S-osuuskaupan kaupoissa. Ainakin omalla alueellani tuo kauppa on alkanut tekemään katevaraukset kaikkiin ostoihin. Aiemmin katevatrauksia oli suunnileen 1/25, niin nykyää tuo luku on luokkaa 23/25.

        Ja paperi on vanha keksintö, jos sitä älypuhelinta ei henno käyttää tilinkirjamiseen. Ja vaikka se debit ei piippais siinä kassalla, niin se on pahin mitä voi tulla, että pankista soitetaan ja pyydetään se kortti pois.


      • Anonyymi

        Äärettömän tökeröä asioiden hoitamista, asiakkaan vastuulle vaan kaikki. Tätä on nähty.


      • Anonyymi
        trrq kirjoitti:

        "sain oppia kantapään kautta kun tili oli ylittynyt"

        Eikö peruskoulussa nykyään opeteta yhtään rahankäyttöä? Eikö vanhempasi opettaneet sinulle missään vaiheessa, että rahaa sopii käyttää vain sen verran kuin sitä on?

        Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis, ja erityisesti lompakko...

        Selitystä pukkaa.


      • Anonyymi
        trrq kirjoitti:

        "sain oppia kantapään kautta kun tili oli ylittynyt"

        Eikö peruskoulussa nykyään opeteta yhtään rahankäyttöä? Eikö vanhempasi opettaneet sinulle missään vaiheessa, että rahaa sopii käyttää vain sen verran kuin sitä on?

        Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis, ja erityisesti lompakko...

        Mesoat asian vierestä. Tarkoitus on varmistaa, että tiliä ei ylitetä.


    • 4+8

      Minulla on S-Pankin online-kortti, johon olen tyytyväinen. Pidän kirjanpitoa kuluistani ja merkitsen joka ostoksen taulukkolaskentaohjelmaan. Online-korttia käyttäessä jokainen ostos näkyy heti katevarauslistassa eriteltynä niin, että maksun saaja näkyy myös. Tämä helpottaa kirjanpitoa, kun ei tarvitse arvuutella. Jos käyttäisin offline-korttia, katevarauksia ei olisi aina ollenkaan ja tiliveloitukset tapahtuisivat viiveellä. Pidän turvallisuussyistä korttitililläni yleensä vain korkeintaan 50:tä euroa kerrallaan, jottei taphtuisi mitään ikävää. Pankki kun keksii aina jonkun syyn, ettei tarvitsisi korvata varkaan tekemään tililtänostoa.

      Lisäksi online-kortissa on se hyvä puoli, että siihen ei ole pakko ottaa lähimaksuominaisuutta. Lähimaksu on nimittäin turvatonta tekniikkaa. Online-kortissa lähimaksuominaisuus on pakollinen.

      Jos olisin varakkaampi, en todennäköisesti olisi näin tarkka rahoistani. Lisäksi minulla on aikaa häärätä verkkopankissa ja Excelin parissa.

    • Tylä

      Missä näkyy kortin voimassa oloaika

      • Anonyymi

        Mitä jos katsoisit siitä kortista? Esim. "11/21" tarkoittaa että kortti on voimassa vuoden 2021 marraskuun loppuun.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1545
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      15
      1374
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1321
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      30
      1277
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      33
      1238
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1156
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1106
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1096
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1094
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1072
    Aihe