Pyritkö miellyttämään ihmisiä?

hämmentävätajatuksia

" Olen hämmästynyt, kun te näin pian olette luopumassa hänestä, joka on armossaan kutsunut teidät, ja olette siirtymässä toisenlaiseen evankeliumiin. Mitään toista evankeliumia ei kuitenkaan ole. Jotkut vain hämmentävät teidän ajatuksianne ja koettavat vääristää Kristuksen evankeliumia.

Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu. Toistan sen, minkä olen ennenkin sanonut: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä minkä olette saaneet, hän olkoon kirottu.

Yritänkö minä tässä vaikuttaa ihmisiin? Tai kukaties Jumalaan? Pyrinkö olemaan ihmisille mieliksi? Jos vielä pyrkisin miellyttämään ihmisiä, en olisi Kristuksen palvelija. "

Gal. 1: 6 - 10

http://www.youtube.com/watch?v=onVxoxTe_JI

8

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Niin. Paavali asettuu aika korkeaan asemaan. Onko se kirottu, joka ei oikein usko Paavalin oppia, että hän ja muut pyhät tulevat tuomitsemaan maailman ja enkelit?
      1. Kor. 6:2-3.

      Jeesus kun sanoo enkelien lähtevän erottamaan pahat vanhurskaista, ja heittävät ne tuliseen pätsiin Matt 13:49-50. Onko Paavali sitten siinä joukossa myös, koska asettuu Jeesusta vastaan itseään korottamalla? Nimittäin "joka itsensä ylentää, se alennetaan; Luukas 18:10-14.

    • Kalle Ankka

      " Minä Paavali, apostoli, joka en ole saanut virkaani ihmisiltä enkä kenenkään ihmisen välityksellä vaan jonka ovat apostoliksi asettaneet Jeesus Kristus ja Isä Jumala, joka herätti hänet kuolleista,"

      1. Gal: 1:1

      Paavali ei asettanut itseään virka-asemaansa van sen tekivät Jeesus Kristus ja Isä Jumala.

      • Jaa, miksiköhän Jeesus olisi antanut viran vastustajalleen ja eri oppia levittävälle? Ei kuulosta uskottavalta. Paavali oli vaan jostain syystä suuruudenhullu.


      • Näkemisiin!
        helsinkijokkeri kirjoitti:

        Jaa, miksiköhän Jeesus olisi antanut viran vastustajalleen ja eri oppia levittävälle? Ei kuulosta uskottavalta. Paavali oli vaan jostain syystä suuruudenhullu.

        Luepa Paavalin kirjoittamat/kirjoituttamat kirjeet vielä kerran läpi niin tulee vastaan sellainen tapaus kun Jeesus tapasi Paavalin Damaskoksen tiellä. Siinäselviää monia asioita samalla kuinka kristittyjen vainomiehestä tuli kristitty itsestäänkin ja monia muita suuria arjen asioita.

        Vielä on aikaa kääntyä takaisin kotiin. Kenties syömme kerran samasta juhlapöydästä herkullisia antimia?


    • Oikeus ja kohtuus

      Yleensä ihmisen(Paavalikin oli ihminen)oma todistus omassa asiassa ei kelpaa ilman ulkopuolisten todisteita tai aihetodisteita. Missähän kohtaa Jeesus on ilmoittanut että tulee Paavali joka sitten jatkaa ja parantelee hänen työtään?

    • Täysin ymmärrettävää

      E uskovat heti karvat pystyssä hyvästä aloituksesta.

      • paljon kolinaa

        Ja tuo jokkeri häärää "asiantuntijana" joka paikassa, vaikka on itse ulkona kuin lumiukko! Mutta kuuluuhan se sanontakin, että tyhjät tynnörit kolisevat eniten!


      • paljon kolinaa kirjoitti:

        Ja tuo jokkeri häärää "asiantuntijana" joka paikassa, vaikka on itse ulkona kuin lumiukko! Mutta kuuluuhan se sanontakin, että tyhjät tynnörit kolisevat eniten!

        No ei tarvitse suurtakaan "asiantuntemusta", kun tajuaa ettei muut kuin Paavali ole sanoneet hänen ja muiden pyhien tulevan tuomitsemaan maailman ja enkeleitä. Pelkkä Raamatun lukeminen riittää.

        On sitten eri asia, tekeekö Raamatun lukeminen "tyhjäksi tynnyriksi". Ja minusta ei ole "karvat pystyssä" olemista, jos kertoo miten asiat ovat Raanatussa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5670
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3597
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      210
      1732
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1712
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      92
      1176
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      29
      1135
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      927
    8. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      72
      849
    9. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      846
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      838
    Aihe