Matkaan mars

-zeipii-

Moi kaikki Filppu-reissaajat.

Tarkoitus olisi lähteä Manilaan kesällä 2014. Löytyisikö ketään, jolla olisi sama matka? Olisin kiitollinen seuralaisesta, joka tietää kuinka vaihdot jne sujuu sillä reissulla. Olen 48 mies, raitis ja muutenkin asiallinen. Ekaa reissua sinne päin suunnittelen, joten matkaseura olisi enemmän kuin tervetullutta.

20

501

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • matka -xxxx

      voihan se olla että meikäkin on menossa mutta ei tuota ossaa sanoa kun vasta maalis huhtikuussa millon varailen lippuja (jos olen menossa ). Tämmonen sopiminen on vähän vaikeaa kun pitäs sopia se takasin tuleminenkin myös (katotaan nyt myöhemmin eikä heitetä kirvestä kaivoon vielä). Ei ne vaihdot vaikeita ole, varaat lennot joissa on se 3 tuntia vaihdoissa aikaa etkä ota kuin käsimatkatavarat eli sen 10kg max käsimatkatavaralaukun, joka sopii matkaamoon. Pidät mielessä että kun olet kentällä niin lentoja pollataan niiltä näytöiltä suunnillen "usein" ainakin hong kongissa että osataan mennä oikealle portille oiekaan aikaan(otetaan silmälasit mukaan jos ei näe kauas) Tietty perus englanti on suotavaa mutta jos et osaa niin lennot paperilla mukaan ja jos on onglemia niin näyttää kentällä jossa ongelmia jollekin virkailijalle niin eikähän se neuvo eteenpäin kun näytttää määränpään paperilata. Etukäteen opetellaan lentokenttien pohjakuvat ja otetaan puhelimeen tai tulostetaan paperille mukaan vaikka reitti ei ole etukäteen tiedossa mutta on jotain ohjeistusta. Kyllä se sujuu, no hätä.... olen aivan varma että tältä foorumilta saat apua jos joudut yksin matkaamaan. Useimmiten kentillä on että check in , security check on usein alemmassa kerroksessa ja boardin gate eli mistä mennään koneeseen on siitä ylemmässä kerroksessa. Kun tämän ja sen että jos on trasfer niin mennään sitten siitä portista niin ei tarvi mennä check in uusiksi niin pääsee helpommalla. Onhan ne kenttien käytännot kuitenkin yhtälailla samanlaisia ja reitit aina erilaisia ... matkustajien hämäämiseksi hehe... kyllä sä osaa... katotaan sitten myöhemmin.... keväällä mutta voinet miettiä reittiä jo nyt ja ihmetellä kenttien pohjakuvia...

      itte oon menny milanon, frankfurtin, pariisin, hon kongin kautta ja pariisi on mielestäni eniten hankala hehe... nyt mennään heatwhrow / amsterdam / hong kong jouluna. vain hong kong on tuttu ja mieli ravintola jo tiedossa, nuudeleita yam hehe. Tähän asti oon käyttäny vain cathayta (one world) lentoja ihan vaan varalta. Kokeneemmat sanokoon voistko tässäkin säästää.

    • matka -xxx

      pistämpä vielä että eka kerralla milanossa matkalla hong kongiin ja sieltä manilaan näin portilla odotellesa naisen jolla oli philippinen passi kun se sitä käpisteli käsissä ja päätin häntä seurata kuin haukka (tietty varaus että ei mene samaan paikkan kuin sinä) hehe.. hong kongissa hänet hetkeksi hukkasin mutta oli siitä apua... kun kattelin mihin ne philippiniläiset meni siellä hehe... ja voihan sitä kysyä joltain apua myös, olen aika varma että auttavat.

      • ps. tuo on siis minun lentoni huhti-toukokuussa 2014


      • LCC
        tapsu55 kirjoitti:

        ps. tuo on siis minun lentoni huhti-toukokuussa 2014

        Helmikuussa mennään pikku riskillä vaihto hongkongissa 50min,mutta pitäisi keritä jos koneet ajoissa.viime kerralla vaihtoon meni n.30 min ja vielä kahdella lipulla,tosin vaihtoaika tuo 3h.
        Mutta jos jää koneesta niin reitittäävät uudelleen,Cathayn liput ja ovat myyneet tällä vaihtoajalla.
        Nythän on noita 570e lippuja vielä viikon myynnissä,kannattaa käyttää hyväksi,jos on sinnepäin matka.


    • matka-xxx

      taisi mullakin olla laskettu vaihto aika honkkarissa 50 minuuttia eka kerralla, joka oli itte asiassa 30 minuuttia kun piti olla portilla siihen mennessä, en tuota enää muista, jotain semmosta kuitenkin mieleen jäi, hyvin kerkesin vaikka oli eka kerta. itte uskalsin koska oli myös one world lento eli reitittävät uusiksi jos myöhästyy... en tosin olly ihan märkäkorva lentokenttä vaihdoissa silloin.

    • olen katsellut Aaia in Date sivuilla Filippiini naisten ilmotuksia ja kyllä kiinnostais lähteä katsomaan ja tapaamaan mukavaa ja koulutuksen omaavaa ja 18 - 40 ikäistä naista jos vaikka elämänkumppaniksi

      • Moro!
        Käyppä katsomassa myös tämä sivu:
        www.cebuanas.com
        Jos laitat sinne asiallisen ilmoituksen englanniksi ja pari valokuvaa, tulet yllättymään vastauksien runsaudesta. :d
        Maksaa 20 usd kuukaudessa, käytettävissä myös web camera, joten näet juttelukumppanisi suoraan kamerassa....


      • tapsu55 kirjoitti:

        Moro!
        Käyppä katsomassa myös tämä sivu:
        www.cebuanas.com
        Jos laitat sinne asiallisen ilmoituksen englanniksi ja pari valokuvaa, tulet yllättymään vastauksien runsaudesta. :d
        Maksaa 20 usd kuukaudessa, käytettävissä myös web camera, joten näet juttelukumppanisi suoraan kamerassa....

        Hei, kiitos kommentista ja vastauksesta.
        Kiinnostais kuulla enemmänkin Filippiino naisista ja vaimo ehdokkaista
        Samoin ois mukava kuulla jos joku ois matkalla Cebuun vois suunnitella samaan aikaan matkaa.


      • 1200000hj
        juovikas.k kirjoitti:

        Hei, kiitos kommentista ja vastauksesta.
        Kiinnostais kuulla enemmänkin Filippiino naisista ja vaimo ehdokkaista
        Samoin ois mukava kuulla jos joku ois matkalla Cebuun vois suunnitella samaan aikaan matkaa.

        Heippa Olen itseasissa menossa enissmäistä kertaa filippiinielle frankfurtin ja hong kongin kautta viikolla 10. kysyit millaisia ihmisiä he ovat ja vastaan kahden vuoden chattaily ja skype puhelujen perusteella.

        olen saanut kuvan että he ovat ahkeria,vähään tyytyviä ja hyvin iloisia vaikka siellä onkin köyhää,ajatellaan että vähitelle elämä paraneen ja etsitään niitä keinoja parantamiseksi,kuten mennään naimisiin ulkomaalaisen kanssa.
        he ovat energisiä ja puhuuvat aika usein ihan normaaleja asioita,ainakin minun vaimo ehdokkaani on hyvin sosiaalinen ja perus simppeli ihminen joka rakastaa ja haluua rakkautta.
        eli kaikin puolin suomalaisiin nähden sosiaalisia ja välittäviä ihmisiä ainakin maasuedulta olevat naiset.

        ja juuri sellaisesta maaseudun kasvatista saa tosi hyvän vaimon itelleen,kannattaa olla varuillaa kaupungin tyttöjen kanssa koska heillä on mielessä useammin rikastuminen.

        laittele viestiä vaikka parin viikon päästä [email protected] kun olen tullut reissusta takas :)


      • sama vastaaja
        juovikas.k kirjoitti:

        Hei, kiitos kommentista ja vastauksesta.
        Kiinnostais kuulla enemmänkin Filippiino naisista ja vaimo ehdokkaista
        Samoin ois mukava kuulla jos joku ois matkalla Cebuun vois suunnitella samaan aikaan matkaa.

        niin ja tunnen jo suomesta yhden filipinan joka on naimisissa suomalaisen mihen kanssa joten tässä kevään mittaan voisin antaa yhteystietosi hänelle tai muuten kysyä löytyykö häneltä muita kavereita jotka haluu suomeen,koska hänen kauttaan sain vaimoehdokkaani nimen :)


    • matka-xxxx

      tulipa käästyä taas jouluna filippiineillä. uutena mulle tuli että kannattaa olla matkasuunnitelma eli lennot printattuna versiona mukana. saattavat kulemma kysyä manilan kentällä sinne saavuttaessa.

    • Itse oon suunnitellu Cebulle menoa elokuun aikana,parin viikon reissu. Reilu 30 v miekkonen olen siis..Erästä mirkkua tapaamaan olen menossa ja tietty muutenkin kokemaan filpparit. Matkustusseuraa kaipaisin joten jos joku ois menossa samoihin aikoihin,ois tosi jees juttu. Lentoja tai majoituksia en oo vielä varaillu,mutta piakkoin täytyy varmaan varailla. Muutenkin vinkit hyvistä ja edullisista majoituksista Cebulla ja vinkit ylipäätään kohteesta kiinnostaa..

      • ++++

        Cebu cityssä olen asunut näissä hotelleissa Cebu view, Allsons' Inn, Mercedes hotel, Casa Amigo...hinnat n. 700-1300p. Casa Amigo ollut halvin.


    • matka-xx

      kaveri lähössä muistaakseni 28 heinäkuuta manilaan... jos samalla matkalla haluaa mennä.. hän eka kertalainen on. pomppuja tiedossa, hki - frankfurt - kuala lumpur - manila. hänkin vois haluta matkaseuraa / opasta matkalle hehe. itte meen jo aikasemmin heinäkuun alussa saman reitin. minkä sille voi kun köyhä olen niin pompuilla pitää mennä hehe

      • x*x

        Minkä hintainen tuollainen pomppulippu on? Osamasalle, jos haluat varata huoneita etukäteen niin Asiarooms on ok. Itse olen sitä paljon käyttänyt ilman ongelmia.

        http://www.asiarooms.com/


      • Harmi kun ei natsaa aikataulu kaveris kanssa..Itse pääsen aikaisintaan elokuun toisella viikolla lähtemään. Jep,tommosella pomppulipulla itekkin lähen todennäköisesti..Siksipä just matkaseuraa/juttukaveria vähän kaipailenkin.


    • Nii ja hei kiitosta vaan hyvistä majoitusvinkeistä. Eiköhän noista löydy katto pään päälle pariks viikoks.

      • ++++

        Tuli vielä mieleen, jos olet samassa hotellissa esim. viikon putkeen niin kannattaa tinkiä. Yleensä hinta tippuu, varsinkin böndellä.


    • 2lk turisti

      Tässä olisi yksi hyvä vaihtoehto hotelille. http://www.wimdu.fi/cebu Toki hotellit eivät ole kovin kalliita Cebussa, jos laadusta tinkii hieman. Yksi parhaista hotelleista minun mielestäni on diplomat hotel http://diplomathotelcebu.com/ Tämä hotelli ei ole mitenkään kaunis, mutta huoneet ovat hyvin ilmastoitu, hinnat edullinen, mahtava henkilökunta ja sijainti on todella hyvä. Taksi parkki hotellin edessä, kauppa toisella puolella katua. Hyviä pikku ruokapaikkoja pitkin Ramos street, pankkiautomaatit lähellä ja hotellin hieronta (normaali) on todella edullinen ja hyvä. Filippiineillä kannattaa matkustaa taksilla, sillä se on edullista, turvallista ja ilmastointi pelaa joka kerta. Jos ei pelaa, vaiha taksia. Cebussa on paljon nähtävää ja koettavaa. Mutta jos tykkää relax rantsulla, niin minun mielestäni yksi parhaista paikoista on Bohol. Myös lyhyt laiva matka esimerkiksi Leyte, kannattaa tehdä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      92
      4320
    2. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      44
      4225
    3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      612
      3996
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      2837
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      79
      2531
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      128
      2108
    7. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      340
      2094
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      195
      2013
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      28
      1659
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1442
    Aihe