Octavia voitti jälleen!

Testing testing

Tällä kertaa saaliina oli ylemmän keskiluokan testivoitto Tuulilasissa.
-Octavia on murhaavan tasainen suorittaja siitä ei löydy lainkaan suuria heikkouksia....

155

1323

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aika väsyttävää

      .. ja nyt sitten tähän taas se kopioSkodan kotisivulla olevasta markkinointiosaston kokoama lista Skodan testivoitoista, niin kaikki olisi taasen niinkuin pitää..

      Katsastustilastojen vikalistoja ja kestotestien tuloksia ei kannata edelleenkään listata...

      • Väsymys käy käpälään

        Listaa vaikka kaikki Suomessa myytyjen Skodien sarjanumerot ja erottele sieltä Venäjällä valmistetut. Mielellään kaikki alihankkijat myös...


      • aja millä haluat
        Väsymys käy käpälään kirjoitti:

        Listaa vaikka kaikki Suomessa myytyjen Skodien sarjanumerot ja erottele sieltä Venäjällä valmistetut. Mielellään kaikki alihankkijat myös...

        Suomeen ei tuoda Venäjällä valmistettuja Skodia. Uskomatonta, kun tääällä ollaan tietävinään kaikki. Ocu III hyvä hinta laatusuhde, pitää aina muistaa mihin verrataan. Premium autot erikseen, mutta maksavatkin parin Ocun verran. Jos haluaa ajaa Volvoll a, niin ajakoon, jos toinen Oculla, niin siitä vaan. Jokainen olkoon tyytyväinen valintaansa. Minkähän ihmeen takia jokaisela autpalastalla asiatonta joka merkistä. Olisi hyvä vaihtaa kokemuksia ja mielipiteitä, Osalla varmaan just saatu kortti ja takavetonen tonnin bemari.
        Sitten tiedetään kaikki, kun on kokemusta. Osan pitää muuten vaan kylillä elvistellä perjantain illalla, mutta suotakoon se heille.


      • ajan millä haluan
        aja millä haluat kirjoitti:

        Suomeen ei tuoda Venäjällä valmistettuja Skodia. Uskomatonta, kun tääällä ollaan tietävinään kaikki. Ocu III hyvä hinta laatusuhde, pitää aina muistaa mihin verrataan. Premium autot erikseen, mutta maksavatkin parin Ocun verran. Jos haluaa ajaa Volvoll a, niin ajakoon, jos toinen Oculla, niin siitä vaan. Jokainen olkoon tyytyväinen valintaansa. Minkähän ihmeen takia jokaisela autpalastalla asiatonta joka merkistä. Olisi hyvä vaihtaa kokemuksia ja mielipiteitä, Osalla varmaan just saatu kortti ja takavetonen tonnin bemari.
        Sitten tiedetään kaikki, kun on kokemusta. Osan pitää muuten vaan kylillä elvistellä perjantain illalla, mutta suotakoon se heille.

        Kirjoitat asiaa.
        Olen myös ihmetellyt täällä niin monia kirjoituksia, joissa Ocua yritetään väittää Audiksi tms. Verrataan jollain yksittäisellä ominaisuudella, yleensä tehomallinsuorituskyvyllä johonkin premiummerkin pikkumoottorimalliin. Eihän premiumautojen omistaja ole tuolla kyykyttelemässä eikä premiumautojen ostajat ole sellaisista kiinnostuneitakaan. Premiumia ei osteta tällaisten pikkupoikamaisuuksien takia.

        Miksi Ocu omistajille ei riitä, että Ocu on Skoda? Ja jos ei riitä, niin sitten kannattaa hankkia joku muu, joka riittää


    • Testing testing

      Sehän löytyy jo toisessa keskusteluosiossa. Keskustellaan niistä testivoitosta siellä ja tästä tässä.

      • aika väsyttävää

        Miksi niistä pitäisi keskustella?


    • Täytyypä ostaa

      uusi tuulilasi niin saan uutta ocuani odotellessa taas lukea miten hyvä se on. Mulle on tosin LB malli tulossa

    • Volvomies

      Ihan kivahan näitä lehtijuttuja on lukea, mutta en minä ainakaan osta autoani minkään lehtijuttujen perusteella vaan vertailen eri autoja itse, katson minkälaisia ne ovat sisältä, vertaan ulkonäköä, ominaisuuksia, ajettavuutta, ajan autolla itse ja kokeilen minkälainen se on ajaa, vertailen laatuvaikutelmaa itse jne.

      Saahan eri lehtien testeissä erilaisia tuloksia sen mukaan mitä ominaisuuksia painotetaan. TM:ssa asia on sanottukin aivan selvästi. Eri osa-alueet on pisteytetty ja eri osa-alueille on annettu erilainen painoarvo. Muuttamalla painoarvotukset omia vastaaviksi saa selville oman testivoittajansa. Se TM:n testivoittaja on vain TM:n osa-alueiden painotuksen mukainen testivoitto. Jollekin esim. suorituskyky on tärkeämpää kuin kulutus ja sellainen painottaa enemmän suorituskykyä. Jollekin hyvät valot ovat ehdottoman tärkeät. Jollekin auton hiljaisuus on ehdottoman tärkeää. Jollekin auton laatu on paljon tärkeämpää kuin vaikka suuret tilat. Jollekin ajettavuus on tärkeämpää kuin mukavuus. Jne.

      • Kalle-Kemistä

        Entäpä pitäisikö minun uskoa sinua vai itseäni. Minä pystyn puolustamaan valintaani omilla kokemuksilla ja sillä, että auto on menestynyt hyvin kaikissa testeissä mihin on osallistunut. Oma nyt tuli tilattua heti kun sen tilaaminen oli mahdollista.
        Tuossa testissä Ocu oli hiljaisin, sisusta todettiin viimeistellyimmäksi Mazdan kanssa tasapistein, varustelu parhaimmaksi yms.

        Mikä V u pistää Geelymiehen trollaamaan?

        Geely V70 Chinatech vai mikä v un Kinetec se nyt oli maksaa Saksassa 28000€
        ja Skoda Octavia RS Combi TSI DSG 27000€ molemmat karvalakkeja sillä erotuksella, että Skodassa on Suomi versiossa 2000€:lla enempi varusteita kuin tuossa Saksan versiossa.
        Lähde: www.autohaus24.de
        Onko sulla nyt niin s nan preemiumi häh ?


      • Skoda on hyvä
        Kalle-Kemistä kirjoitti:

        Entäpä pitäisikö minun uskoa sinua vai itseäni. Minä pystyn puolustamaan valintaani omilla kokemuksilla ja sillä, että auto on menestynyt hyvin kaikissa testeissä mihin on osallistunut. Oma nyt tuli tilattua heti kun sen tilaaminen oli mahdollista.
        Tuossa testissä Ocu oli hiljaisin, sisusta todettiin viimeistellyimmäksi Mazdan kanssa tasapistein, varustelu parhaimmaksi yms.

        Mikä V u pistää Geelymiehen trollaamaan?

        Geely V70 Chinatech vai mikä v un Kinetec se nyt oli maksaa Saksassa 28000€
        ja Skoda Octavia RS Combi TSI DSG 27000€ molemmat karvalakkeja sillä erotuksella, että Skodassa on Suomi versiossa 2000€:lla enempi varusteita kuin tuossa Saksan versiossa.
        Lähde: www.autohaus24.de
        Onko sulla nyt niin s nan preemiumi häh ?

        No, Kalle hyvä! Volvo painii toisessa luokassa kuin Skoda ja molemmat ovat hyviä luokassaan, mutta eivät ole ihan vertailukelpoisia keskenään.
        Mulla on nimittäin kantti apuhu, sillä perheessä on molemmat ja molemmilla tulee ajeltua, tosin Volvolla enemmän.


      • Volvomies
        Kalle-Kemistä kirjoitti:

        Entäpä pitäisikö minun uskoa sinua vai itseäni. Minä pystyn puolustamaan valintaani omilla kokemuksilla ja sillä, että auto on menestynyt hyvin kaikissa testeissä mihin on osallistunut. Oma nyt tuli tilattua heti kun sen tilaaminen oli mahdollista.
        Tuossa testissä Ocu oli hiljaisin, sisusta todettiin viimeistellyimmäksi Mazdan kanssa tasapistein, varustelu parhaimmaksi yms.

        Mikä V u pistää Geelymiehen trollaamaan?

        Geely V70 Chinatech vai mikä v un Kinetec se nyt oli maksaa Saksassa 28000€
        ja Skoda Octavia RS Combi TSI DSG 27000€ molemmat karvalakkeja sillä erotuksella, että Skodassa on Suomi versiossa 2000€:lla enempi varusteita kuin tuossa Saksan versiossa.
        Lähde: www.autohaus24.de
        Onko sulla nyt niin s nan preemiumi häh ?

        Vertaat siis Octavian kalleinta RS mallia Volvo V70 hinnat alkaen malliin ilman lisävarusteita molemmat. Vertaisit kalleimpaan V70 malliin, että menisi oikein. Paljonko on Saksassa tuolla sivustolla kaikkein halvin malli Ocua? 12.000 € ? Volvo on ruotsalainen auto ja Skoda tsekkiläinen, vaikka niitä molempia valmistetaankin pitkin maailmaa. Mitä väliä on kokoonpanomaalla vaikka se olisi Valkovenäjä?

        Volvo on premiumauto, skoda volyymimalli. Esim. melutasossa ja laatuvaikutelmassa on eroa kuin yöllä ja päivällä.


      • tietokone tietää
        Volvomies kirjoitti:

        Vertaat siis Octavian kalleinta RS mallia Volvo V70 hinnat alkaen malliin ilman lisävarusteita molemmat. Vertaisit kalleimpaan V70 malliin, että menisi oikein. Paljonko on Saksassa tuolla sivustolla kaikkein halvin malli Ocua? 12.000 € ? Volvo on ruotsalainen auto ja Skoda tsekkiläinen, vaikka niitä molempia valmistetaankin pitkin maailmaa. Mitä väliä on kokoonpanomaalla vaikka se olisi Valkovenäjä?

        Volvo on premiumauto, skoda volyymimalli. Esim. melutasossa ja laatuvaikutelmassa on eroa kuin yöllä ja päivällä.

        >Paljonko on Saksassa tuolla sivustolla kaikkein halvin malli Ocua?

        47591 kpl (tilanne 1.6.2013, nyt varmaan enemmän)


      • V60
        Volvomies kirjoitti:

        Vertaat siis Octavian kalleinta RS mallia Volvo V70 hinnat alkaen malliin ilman lisävarusteita molemmat. Vertaisit kalleimpaan V70 malliin, että menisi oikein. Paljonko on Saksassa tuolla sivustolla kaikkein halvin malli Ocua? 12.000 € ? Volvo on ruotsalainen auto ja Skoda tsekkiläinen, vaikka niitä molempia valmistetaankin pitkin maailmaa. Mitä väliä on kokoonpanomaalla vaikka se olisi Valkovenäjä?

        Volvo on premiumauto, skoda volyymimalli. Esim. melutasossa ja laatuvaikutelmassa on eroa kuin yöllä ja päivällä.

        Nykyoloissa on premiumi kaukana


    • Volvomiehelle

      ei ainakaan tilat ole tärkeät; tavaratilaa ~400 litraa, takapenkillä ei sovi istumaan

      • Volvomies

        Minulla on asiasta hyvinkin päinvastaista kokemusta, siis takapenkkitiloista. Vertailukohteena Skoda Octavia II ja Volvo V50, Skodan takapenkille sai todella sovitella itseään, samaa luokkaa takapenkin tilat kuin VW Golfissa, Volvoon pystyi istumaan taakse normaalisti.

        En ole Octavia III:n takapenkillä ollut, mutta Volvo V60 olen ja V60 Volvossa ainakin todella hyvin on tilaa takana.


      • Johan vitsin
        Volvomies kirjoitti:

        Minulla on asiasta hyvinkin päinvastaista kokemusta, siis takapenkkitiloista. Vertailukohteena Skoda Octavia II ja Volvo V50, Skodan takapenkille sai todella sovitella itseään, samaa luokkaa takapenkin tilat kuin VW Golfissa, Volvoon pystyi istumaan taakse normaalisti.

        En ole Octavia III:n takapenkillä ollut, mutta Volvo V60 olen ja V60 Volvossa ainakin todella hyvin on tilaa takana.

        murjaisit; vulvalla aikuisille käyttökelpoisia takaistuintiloja löytyy vasta v70 mallista lähtien...


      • Volvomies
        Johan vitsin kirjoitti:

        murjaisit; vulvalla aikuisille käyttökelpoisia takaistuintiloja löytyy vasta v70 mallista lähtien...

        No sitten löytyy VW:lläkin vasta Passatista lähtien ja Skodalla Superbista lähtien. Ei ne Ocu II jalkatilat / takaistuintilat ole sen suuremmat kuin Volvo S60 tai V60 tai S40 tai V40. Itse asiassa Opel Astrassa on paremmat tilat kuin Ocussa takana.


      • Mitä sä
        Volvomies kirjoitti:

        No sitten löytyy VW:lläkin vasta Passatista lähtien ja Skodalla Superbista lähtien. Ei ne Ocu II jalkatilat / takaistuintilat ole sen suuremmat kuin Volvo S60 tai V60 tai S40 tai V40. Itse asiassa Opel Astrassa on paremmat tilat kuin Ocussa takana.

        vanhoja malleja vertailet, käypä istumassa ocu III:n takapenkillä. Tule sitten kehumaan volvoasi jos kehtaat


    • Lisää Volvomiehelle

      Joo. Olen valinnut Skoda Octavian lähinnä tilojen perusteella. Vastaavaa tekniikkaa saa samalla rahalla, jopa edullisemmin. Ahdas takapenkki ja 300 - 400 litraa tavaratilaa pienen luukun takana ei riitä perheautoon. Tämä tuntuu olevan vaikea ymmärtää, kun Octavialle tarjotaan näitä "parempia" vaihtoehtoja.

      • Volvomies

        No, toki jos se tila on tärkeää niin se on. Joku perhe tarvitsee tilaa enemmän, joku vähemmän. Volvo V60 tilat riittävät varmasti jo useimmille lapsiperheille, Volvo V70 jo kaikille lapsiperheille. Se on totta että osa pienipäästöisistä Volvoista on yllättävän edullisia, etenkin Suomen hintapolitiikan / maahantuojan hintapolitiikan takia, kun Volvossa ei ole "Suomilisää", toki ei sitä ole Octaviassakaan. Volvon ostamalla pääsee premiumiin kiinni parhaillaan yllättävän halvalla. Esim. uudenkarheita pienipäästöisimpiä V50 Volvoja saa jopa Ocujen hinnalla ja silti ne ovat premium-autoja laadultaan, laatuvaikutelmaltaan, ulkonäöltään, sisustaltaan, materiaaleiltaan, teknisiltä ratkaisuiltaan, jne jne

        V60 Volvossa ei ole yhtään pienemmät takatilat kuin Octavia III:ssa. Samaten siinä on normaalin kokoinen takaluukku kuten Ocussakin ja litroja takana 430.

        Ohessa kuva tavaratilasta:

        http://www.caravan-lehti.fi/@Bin/187717/VolvoV60Tavaratila.jpeg

        Ohessa kuvia sisustasta ja takaa:

        http://www.automerkit.fi/uploads/pics/Volvo-V60_2012_7.jpg

        https://www.automerkit.fi/fileadmin/images/Autoesittelyt/Volvo/Volvo_S60_tekstiin_2.jpg

        http://www.projektiuutiset.fi/fi/system/files/imagecache/very_large_no_watermark/2010/02/09/13879.jpg

        Kuvistakin heti erottaa ja ymmärtää mitä se premium on


      • Kalle-Kemistä
        Volvomies kirjoitti:

        No, toki jos se tila on tärkeää niin se on. Joku perhe tarvitsee tilaa enemmän, joku vähemmän. Volvo V60 tilat riittävät varmasti jo useimmille lapsiperheille, Volvo V70 jo kaikille lapsiperheille. Se on totta että osa pienipäästöisistä Volvoista on yllättävän edullisia, etenkin Suomen hintapolitiikan / maahantuojan hintapolitiikan takia, kun Volvossa ei ole "Suomilisää", toki ei sitä ole Octaviassakaan. Volvon ostamalla pääsee premiumiin kiinni parhaillaan yllättävän halvalla. Esim. uudenkarheita pienipäästöisimpiä V50 Volvoja saa jopa Ocujen hinnalla ja silti ne ovat premium-autoja laadultaan, laatuvaikutelmaltaan, ulkonäöltään, sisustaltaan, materiaaleiltaan, teknisiltä ratkaisuiltaan, jne jne

        V60 Volvossa ei ole yhtään pienemmät takatilat kuin Octavia III:ssa. Samaten siinä on normaalin kokoinen takaluukku kuten Ocussakin ja litroja takana 430.

        Ohessa kuva tavaratilasta:

        http://www.caravan-lehti.fi/@Bin/187717/VolvoV60Tavaratila.jpeg

        Ohessa kuvia sisustasta ja takaa:

        http://www.automerkit.fi/uploads/pics/Volvo-V60_2012_7.jpg

        https://www.automerkit.fi/fileadmin/images/Autoesittelyt/Volvo/Volvo_S60_tekstiin_2.jpg

        http://www.projektiuutiset.fi/fi/system/files/imagecache/very_large_no_watermark/2010/02/09/13879.jpg

        Kuvistakin heti erottaa ja ymmärtää mitä se premium on

        http://www.honestjohn.co.uk/carbycar/volvo/v60-2010/

        http://www.honestjohn.co.uk/carbycar/skoda/octavia-2013/

        Kolmen tähden jallu vastaan viiden tähden Gognaggi!

        Kerro sitten kun riittää, ettei tule lyötyä lyötyä Volvomiestä...


      • Litroissa eroja
        Volvomies kirjoitti:

        No, toki jos se tila on tärkeää niin se on. Joku perhe tarvitsee tilaa enemmän, joku vähemmän. Volvo V60 tilat riittävät varmasti jo useimmille lapsiperheille, Volvo V70 jo kaikille lapsiperheille. Se on totta että osa pienipäästöisistä Volvoista on yllättävän edullisia, etenkin Suomen hintapolitiikan / maahantuojan hintapolitiikan takia, kun Volvossa ei ole "Suomilisää", toki ei sitä ole Octaviassakaan. Volvon ostamalla pääsee premiumiin kiinni parhaillaan yllättävän halvalla. Esim. uudenkarheita pienipäästöisimpiä V50 Volvoja saa jopa Ocujen hinnalla ja silti ne ovat premium-autoja laadultaan, laatuvaikutelmaltaan, ulkonäöltään, sisustaltaan, materiaaleiltaan, teknisiltä ratkaisuiltaan, jne jne

        V60 Volvossa ei ole yhtään pienemmät takatilat kuin Octavia III:ssa. Samaten siinä on normaalin kokoinen takaluukku kuten Ocussakin ja litroja takana 430.

        Ohessa kuva tavaratilasta:

        http://www.caravan-lehti.fi/@Bin/187717/VolvoV60Tavaratila.jpeg

        Ohessa kuvia sisustasta ja takaa:

        http://www.automerkit.fi/uploads/pics/Volvo-V60_2012_7.jpg

        https://www.automerkit.fi/fileadmin/images/Autoesittelyt/Volvo/Volvo_S60_tekstiin_2.jpg

        http://www.projektiuutiset.fi/fi/system/files/imagecache/very_large_no_watermark/2010/02/09/13879.jpg

        Kuvistakin heti erottaa ja ymmärtää mitä se premium on

        Lainaus V60:n mainostekstistäsi " Samaten siinä on normaalin kokoinen takaluukku kuten Ocussakin ja litroja takana 430"

        Ocussa vaan on litroja sedanissa 590 ja farkussa 610 mistähän volvosta semmoinen tavaratila löytyy?


      • Volvomies
        Litroissa eroja kirjoitti:

        Lainaus V60:n mainostekstistäsi " Samaten siinä on normaalin kokoinen takaluukku kuten Ocussakin ja litroja takana 430"

        Ocussa vaan on litroja sedanissa 590 ja farkussa 610 mistähän volvosta semmoinen tavaratila löytyy?

        No jos sinä niitä litroja taakse kaipaat niin sitten ostat varmaan Ocun. Löytyy kuitenkin paljon enemmänkin tilaa takaluukusta monista volyymimallien farmareista. Premiumeista parhaat takaluukun tilat löytyvät Mersuista, mutta Mersu on Volvoon nähden selvästi kalliimpi, puhumattakaan Skodasta. Silti Mersulla ei ole hinnassa mitään Suomilisää tai premiumlisää kuten BMW:llä ja Audilla.

        Itselleni riittää jopa pienten hatchbackien tavaratila kunhan takapenkit saa tarvittaessa käännettyä alas. Ison tavaratilan sijaan pidän tärkeämpänä laatua eli premiumia ja hiljaisuutta sekä ulkonäköä ja sisustan olemusta.


      • Tiedostava
        Volvomies kirjoitti:

        No jos sinä niitä litroja taakse kaipaat niin sitten ostat varmaan Ocun. Löytyy kuitenkin paljon enemmänkin tilaa takaluukusta monista volyymimallien farmareista. Premiumeista parhaat takaluukun tilat löytyvät Mersuista, mutta Mersu on Volvoon nähden selvästi kalliimpi, puhumattakaan Skodasta. Silti Mersulla ei ole hinnassa mitään Suomilisää tai premiumlisää kuten BMW:llä ja Audilla.

        Itselleni riittää jopa pienten hatchbackien tavaratila kunhan takapenkit saa tarvittaessa käännettyä alas. Ison tavaratilan sijaan pidän tärkeämpänä laatua eli premiumia ja hiljaisuutta sekä ulkonäköä ja sisustan olemusta.

        Eikä yhtään merkitse se, paljonko ja millaista paskaa pakoputkesa tulee?


      • skeia3
        Volvomies kirjoitti:

        No, toki jos se tila on tärkeää niin se on. Joku perhe tarvitsee tilaa enemmän, joku vähemmän. Volvo V60 tilat riittävät varmasti jo useimmille lapsiperheille, Volvo V70 jo kaikille lapsiperheille. Se on totta että osa pienipäästöisistä Volvoista on yllättävän edullisia, etenkin Suomen hintapolitiikan / maahantuojan hintapolitiikan takia, kun Volvossa ei ole "Suomilisää", toki ei sitä ole Octaviassakaan. Volvon ostamalla pääsee premiumiin kiinni parhaillaan yllättävän halvalla. Esim. uudenkarheita pienipäästöisimpiä V50 Volvoja saa jopa Ocujen hinnalla ja silti ne ovat premium-autoja laadultaan, laatuvaikutelmaltaan, ulkonäöltään, sisustaltaan, materiaaleiltaan, teknisiltä ratkaisuiltaan, jne jne

        V60 Volvossa ei ole yhtään pienemmät takatilat kuin Octavia III:ssa. Samaten siinä on normaalin kokoinen takaluukku kuten Ocussakin ja litroja takana 430.

        Ohessa kuva tavaratilasta:

        http://www.caravan-lehti.fi/@Bin/187717/VolvoV60Tavaratila.jpeg

        Ohessa kuvia sisustasta ja takaa:

        http://www.automerkit.fi/uploads/pics/Volvo-V60_2012_7.jpg

        https://www.automerkit.fi/fileadmin/images/Autoesittelyt/Volvo/Volvo_S60_tekstiin_2.jpg

        http://www.projektiuutiset.fi/fi/system/files/imagecache/very_large_no_watermark/2010/02/09/13879.jpg

        Kuvistakin heti erottaa ja ymmärtää mitä se premium on

        Volvo on volvo, siis kuraa mutta toietysti vulva vs. skeida vertailu on sikäli paikallaan että skeidakin on kuraa...


    • Kalle-Kemistä

      Volvomies kävisitkö www.autohaus.de sivuilla rakentamassa millainen on halvimman pään premium tasoinen Volvo. Pistä linkki autosta varusteineen, niin voidaan sitten yhdessä ihailla.

      • Volvomies

        Volvo on yllättävän hyvän hintainen tosiaan premium-autoksi. Syynä on osittain hintapolitiikkakin, Suomessa Volvossa (ja Mersussa) ei ole premium-lisää, toisin kuin esim. BMW:ssä ja Audissa. Tarkasta vaikka asia autoscout24.de

        Ei kai varusteet vaikuta siihen onko auto premium vai ei, ne on muut jutut, tärkeimpänä laatu.


      • Kalle-Kemistä
        Volvomies kirjoitti:

        Volvo on yllättävän hyvän hintainen tosiaan premium-autoksi. Syynä on osittain hintapolitiikkakin, Suomessa Volvossa (ja Mersussa) ei ole premium-lisää, toisin kuin esim. BMW:ssä ja Audissa. Tarkasta vaikka asia autoscout24.de

        Ei kai varusteet vaikuta siihen onko auto premium vai ei, ne on muut jutut, tärkeimpänä laatu.

        Palataan sitten alkuperäisen topicin mukaiseen aiheeseen. Parin mutkan kautta toki. Kukaan ei ole väittänyt, että Skoda olisi premium auto. Toisekseen en pidä Volvoakaan premiumina. Se on Suberbin ja A6:n tapaan etuvetoiseksi suunnitelty laadukkaaksi ja ennen kaikkea turvalliseksi tehty kulkine. Mielestäni premiumi on lähtökohtaisesti ajettavaksi tehty auto eli takaveto, josta on voitu tehdä myös nelivetoja. Premiumissa pitäisi olla myös ajoominaisuuksia ja tarjolla oikeasti tehokkaiksi suunniteltuja malleja esim Bentley, M-B, BMW ja Audi rajauksin. Volvolta löytyy vain hiivaa syöneitä R-malleja kuten Skodalta RS-malli. RS III tosin löytyy komeilta sijioilta etuvetoiseksi ja vajaa tehoiseksi Nordscleifen kierrosajoista. Mutta missä on Volvo??
        Sitten asiaan Skoda oli voittamansa testin laadukkain auto, mikäli viimeistelyä voidaan tässä tapauksessa käyttää laadun synonyymina.


      • ihan realismia vaan
        Kalle-Kemistä kirjoitti:

        Palataan sitten alkuperäisen topicin mukaiseen aiheeseen. Parin mutkan kautta toki. Kukaan ei ole väittänyt, että Skoda olisi premium auto. Toisekseen en pidä Volvoakaan premiumina. Se on Suberbin ja A6:n tapaan etuvetoiseksi suunnitelty laadukkaaksi ja ennen kaikkea turvalliseksi tehty kulkine. Mielestäni premiumi on lähtökohtaisesti ajettavaksi tehty auto eli takaveto, josta on voitu tehdä myös nelivetoja. Premiumissa pitäisi olla myös ajoominaisuuksia ja tarjolla oikeasti tehokkaiksi suunniteltuja malleja esim Bentley, M-B, BMW ja Audi rajauksin. Volvolta löytyy vain hiivaa syöneitä R-malleja kuten Skodalta RS-malli. RS III tosin löytyy komeilta sijioilta etuvetoiseksi ja vajaa tehoiseksi Nordscleifen kierrosajoista. Mutta missä on Volvo??
        Sitten asiaan Skoda oli voittamansa testin laadukkain auto, mikäli viimeistelyä voidaan tässä tapauksessa käyttää laadun synonyymina.

        No jo on Kalle-pojalla kovat luulot itäautostaan...
        Slaavilainen ankean vanhahtava ja mollivoittoinen ulkonäkö toki viehättää itäeurooppalaiseen muotoiluun ihastuneita suomalaisia, mutta auto on muilta ominaisuuksiltaan varsin tavallinen volyymiauto. Rs-malli on varmaan markkinoiden halvimpia Suomessa, mutta suorituskyvyiltäänkin varsin vaatimaton tässä luokassa. Toisen konsernin halpisauton eli Seatin vastaava malli hakkaa suorituskyvyssä Skoda rs: n mennen tullen. On tosin kalliimpi.

        Ei skodasta saa millään laatuauton tasoista. Kuuluu ilman muuta halpissarjalaisiin. Status on onneton tai sitä ei ole lainkaan.
        Teknisesti on kuitenkin ihan ok, onhan se VW:n reilun vuoden vanhaa ja jo käytössä ollutta joten aika luotettavaakin.


      • Ocu ylivoimainen
        Volvomies kirjoitti:

        Volvo on yllättävän hyvän hintainen tosiaan premium-autoksi. Syynä on osittain hintapolitiikkakin, Suomessa Volvossa (ja Mersussa) ei ole premium-lisää, toisin kuin esim. BMW:ssä ja Audissa. Tarkasta vaikka asia autoscout24.de

        Ei kai varusteet vaikuta siihen onko auto premium vai ei, ne on muut jutut, tärkeimpänä laatu.

        Volvo ei ole premium vaan wanna be sellainen. Laatu kehnoa eli sähkövehkeet temppuilee. Ahtaita ja rumia; sekä vanhemmat V70 ja S80 että ennen kaikkea uudet V60 ja V40. Pokemon muotoilua joka ei kestä aikaa.

        Octavia III on todella laadukas ja esim. Elegancena tai RS:nä peittoaa kaikki Volvot sisältäkin laatuvaikutelmassa ja myös tiloissa. Ja RS 2,0 TSI 220 hv tietysti kismittää vollemiehiä julmetusti kun se geelyntekele ei pärjää edes suorituskyvyssä, missään osassa.


      • näin se vaan on
        ihan realismia vaan kirjoitti:

        No jo on Kalle-pojalla kovat luulot itäautostaan...
        Slaavilainen ankean vanhahtava ja mollivoittoinen ulkonäkö toki viehättää itäeurooppalaiseen muotoiluun ihastuneita suomalaisia, mutta auto on muilta ominaisuuksiltaan varsin tavallinen volyymiauto. Rs-malli on varmaan markkinoiden halvimpia Suomessa, mutta suorituskyvyiltäänkin varsin vaatimaton tässä luokassa. Toisen konsernin halpisauton eli Seatin vastaava malli hakkaa suorituskyvyssä Skoda rs: n mennen tullen. On tosin kalliimpi.

        Ei skodasta saa millään laatuauton tasoista. Kuuluu ilman muuta halpissarjalaisiin. Status on onneton tai sitä ei ole lainkaan.
        Teknisesti on kuitenkin ihan ok, onhan se VW:n reilun vuoden vanhaa ja jo käytössä ollutta joten aika luotettavaakin.

        volvo on ruma.


      • Paavo-Keminmaasta
        ihan realismia vaan kirjoitti:

        No jo on Kalle-pojalla kovat luulot itäautostaan...
        Slaavilainen ankean vanhahtava ja mollivoittoinen ulkonäkö toki viehättää itäeurooppalaiseen muotoiluun ihastuneita suomalaisia, mutta auto on muilta ominaisuuksiltaan varsin tavallinen volyymiauto. Rs-malli on varmaan markkinoiden halvimpia Suomessa, mutta suorituskyvyiltäänkin varsin vaatimaton tässä luokassa. Toisen konsernin halpisauton eli Seatin vastaava malli hakkaa suorituskyvyssä Skoda rs: n mennen tullen. On tosin kalliimpi.

        Ei skodasta saa millään laatuauton tasoista. Kuuluu ilman muuta halpissarjalaisiin. Status on onneton tai sitä ei ole lainkaan.
        Teknisesti on kuitenkin ihan ok, onhan se VW:n reilun vuoden vanhaa ja jo käytössä ollutta joten aika luotettavaakin.

        Ja höpöhöpö... Katteleppa tuolta nopeampia perus perhesportteja. Montako autoa on ajanut nordfcleifen nopeammin huonommalla teho/painosuhteella?

        http://fastestlaps.com/tracks/nordschleife.html

        Tuossa ensimmäinen vertailutesti RS mallista. Kannattaa huomioida, että testiin on otettu SAMANHINTAISET AUTOT SAKSASSA, konserni serkku ei ole perus GTI vaan tehokkaampi keskilukolla varustettu malli ( Suomessahan GTI Performanse on 12-15t€ kalliimpi), Skodalta se "huonompi" RS DSG(painavampi) ja molemmat VAG:t matalaoktaanisella polttoaineella vs foordi paremmalla polttoaineella.

        http://img104.imagevenue.com/img.php?image=379887495_ams_122_444lo.jpg

        Jos sulla on asiaa, niin lyö faktat pöytään ja lakkaa höpisemästä milloin mistäkin uppaduppasta.


      • Volvo ylivoimainen
        Ocu ylivoimainen kirjoitti:

        Volvo ei ole premium vaan wanna be sellainen. Laatu kehnoa eli sähkövehkeet temppuilee. Ahtaita ja rumia; sekä vanhemmat V70 ja S80 että ennen kaikkea uudet V60 ja V40. Pokemon muotoilua joka ei kestä aikaa.

        Octavia III on todella laadukas ja esim. Elegancena tai RS:nä peittoaa kaikki Volvot sisältäkin laatuvaikutelmassa ja myös tiloissa. Ja RS 2,0 TSI 220 hv tietysti kismittää vollemiehiä julmetusti kun se geelyntekele ei pärjää edes suorituskyvyssä, missään osassa.

        Volvon lasketaan premiumautojen joukkoon joita on tusina. Sitä ei yksi Skodapelle sieltä pois saa.

        Volvon laatu on on huikean paljon parempi kuin Itä-Euroopan markkinoille suunnatun Skodan. Skodahan näyttääkin 90-luvun pirssiltä kun Volvo on nykyaikainen upeasti muotoiltu auto.

        Ainostaan tiloissa Skoda voittaa koska veltossa korissa on ohuet ovet ja ohut kori. Mutta rahalla saadaan isompi Volvo.

        Volvoa arvostetaan ja Skodalle nauretaan. Tämän tietävät Skodan omistajatkin ja alemmuudentunto iskee kuin miljoona volttia.


      • Skoda=auto=Volvo
        Volvo ylivoimainen kirjoitti:

        Volvon lasketaan premiumautojen joukkoon joita on tusina. Sitä ei yksi Skodapelle sieltä pois saa.

        Volvon laatu on on huikean paljon parempi kuin Itä-Euroopan markkinoille suunnatun Skodan. Skodahan näyttääkin 90-luvun pirssiltä kun Volvo on nykyaikainen upeasti muotoiltu auto.

        Ainostaan tiloissa Skoda voittaa koska veltossa korissa on ohuet ovet ja ohut kori. Mutta rahalla saadaan isompi Volvo.

        Volvoa arvostetaan ja Skodalle nauretaan. Tämän tietävät Skodan omistajatkin ja alemmuudentunto iskee kuin miljoona volttia.

        Ei taida olla lähipiirissäsi sekä Skodalla että Volvolla ajavia? Suosittelen moniarvoista elämää. Oikeat ihmissuhteet avartavat myös näitä keskusteluja.

        Volvokuskeissa on myös fiksuja kavereita, vaan ei uskoisim kun näitä lukee. Valitan.


      • Volvo ylivoimainen
        Skoda=auto=Volvo kirjoitti:

        Ei taida olla lähipiirissäsi sekä Skodalla että Volvolla ajavia? Suosittelen moniarvoista elämää. Oikeat ihmissuhteet avartavat myös näitä keskusteluja.

        Volvokuskeissa on myös fiksuja kavereita, vaan ei uskoisim kun näitä lukee. Valitan.

        Löytyy molemmat autot perheestä, Skodia peräti kaksin kappalein joista toinen on vaihtumassa Volkkariin.

        Volvokuskit ovat fiksuja. Fiksuja löytyy skodisteistakin.


      • Skoda=auto=Volvo
        Volvo ylivoimainen kirjoitti:

        Löytyy molemmat autot perheestä, Skodia peräti kaksin kappalein joista toinen on vaihtumassa Volkkariin.

        Volvokuskit ovat fiksuja. Fiksuja löytyy skodisteistakin.

        Hieno homma. Pääsette kuitenkin toisesta kommarilootasta eroon. Joko olet palstan "vierailevaksi monimerkkitähdeksi" fiksu kaveri tai trollaat hyvin.

        Skodalla ainakin "lähistöllä" ajetaan, mutta silti sen naurettavuutta ja Volvon huikaisevuutta pitää korostaa? Siinäpä tyypillinen "ensimmäisen maailman ongelma": Auto on naurettava tai Auto on ylivoimainen!

        Alemmuudentuntoakin vastaan olet ilmeisen hyvin suojannut itsesi tai perheenjäsenesi siellä Skodan ratin takana. Ehkä päässä on se täällä usein ehdotettu karvareuhka... ;)


      • älli tälli
        Paavo-Keminmaasta kirjoitti:

        Ja höpöhöpö... Katteleppa tuolta nopeampia perus perhesportteja. Montako autoa on ajanut nordfcleifen nopeammin huonommalla teho/painosuhteella?

        http://fastestlaps.com/tracks/nordschleife.html

        Tuossa ensimmäinen vertailutesti RS mallista. Kannattaa huomioida, että testiin on otettu SAMANHINTAISET AUTOT SAKSASSA, konserni serkku ei ole perus GTI vaan tehokkaampi keskilukolla varustettu malli ( Suomessahan GTI Performanse on 12-15t€ kalliimpi), Skodalta se "huonompi" RS DSG(painavampi) ja molemmat VAG:t matalaoktaanisella polttoaineella vs foordi paremmalla polttoaineella.

        http://img104.imagevenue.com/img.php?image=379887495_ams_122_444lo.jpg

        Jos sulla on asiaa, niin lyö faktat pöytään ja lakkaa höpisemästä milloin mistäkin uppaduppasta.

        Kerää se kotteros kuusen ympärille solmuun!


      • Paavo-Keminmaasta

      • Vulva
        näin se vaan on kirjoitti:

        volvo on ruma.

        Volvot on susirumia.


    • että semmottii

      Paitsi jakopää ja vaihteisto.

    • No_Skoda

      No hyvä, kohosiko nyt itsetuntosi?. Otan osaa. Olet Skodan ostanut ja nyt sitten alat todistella jotain. Tyypillistä amis-tason. touhua.

      • kiintoisaa

        Mikä on "amis-tason touhu"?
        Mitä touhua itse edustat?


    • hiiitshi

      Amis touhua on nahan liikuttelu edestakaisin. Skodajorman lempi touhua.

    • Terveiset tanskasta

      Hello all,

      Today the Octavia was elected car of the year in Denmark:

      1. Skoda Octavia 144 point

      2. Mazda 3 130 point

      3. Peugeot 308 129 point

      4. Citroën C4 Picasso 100 point

      5. VW Golf 97 point

      I guess this is one step to the European car of the year title!

      Have a nice day!

    • Skoda on itäauto

      Aikoinaan Fiat Tipo tuli talviautotestissä toiseksi mutta ei sitä myyty kovin paljoa vaikka onkin Skodaa laadukkaampi länsiauto.

      • Tipo tico tico

        Mitä yritit sanoa? Skodaa myydään paljon kun se on niin laadukas auto.


      • Paavo-keminmaasta

        Tuo laaduttomuus teema ei oikein uppoa, koska Octavia III on pärjännyt kaikissa testeissä erittäin hyvin saaden erikoismainintoja laadukkuudesta.

        Tommonen hauki on kala hauki on kala mantran hokeminen on typerää, mikäli ei ole esittää muuta faktaa kuin toisen pösilön samanlaisen kommentin.

        Auto on Tsekeissä tehty ja suunniteltu sillä tiedolla ei ole mitään uutisarvoa ainakaan negatiivista.
        Kaikki Skodan ostaneet ovat nähneet surkeat kommunisti ajan räpellykset, mutta sillä ei ole ollut merkitystä ihmisten ostopäätöksiin. Historiasta sen verran, että Tsekki oli Euroopan kolmanneksi teollistunenein maa ennen II maailmansotaa, Ry ät ei antaneet satellittivaaltiodensa tehdä vapaasti autoja, vaan ihan yhdessä iloisesti päätettiin, että Itä-Saksalaiset tekevät kakstahteja, Tsekit takamoottorisia ja Ry ät mitä tahansa minkä piirustukset pystyivät varastamaan.


      • Volvomies
        Paavo-keminmaasta kirjoitti:

        Tuo laaduttomuus teema ei oikein uppoa, koska Octavia III on pärjännyt kaikissa testeissä erittäin hyvin saaden erikoismainintoja laadukkuudesta.

        Tommonen hauki on kala hauki on kala mantran hokeminen on typerää, mikäli ei ole esittää muuta faktaa kuin toisen pösilön samanlaisen kommentin.

        Auto on Tsekeissä tehty ja suunniteltu sillä tiedolla ei ole mitään uutisarvoa ainakaan negatiivista.
        Kaikki Skodan ostaneet ovat nähneet surkeat kommunisti ajan räpellykset, mutta sillä ei ole ollut merkitystä ihmisten ostopäätöksiin. Historiasta sen verran, että Tsekki oli Euroopan kolmanneksi teollistunenein maa ennen II maailmansotaa, Ry ät ei antaneet satellittivaaltiodensa tehdä vapaasti autoja, vaan ihan yhdessä iloisesti päätettiin, että Itä-Saksalaiset tekevät kakstahteja, Tsekit takamoottorisia ja Ry ät mitä tahansa minkä piirustukset pystyivät varastamaan.

        Niin siis ei varsinaisesti laatu tai laaduttomuus vaan laatuvaikutelma, siis sisustan materiaalit, viimeistelyn taso, valitut tekniset ratkaisut jne. Jos laadulla tarkoitetaan kestävyyttä ja käytettävyyttä ja toimivuutta niin toki Skoda on laadukas auto. Ei se ole kuitenkaan sisustan ulkonäön, materiaalien, viimeistelyn, teknisten ratkaisuiden, hiljaisuuden yms. osalta Volvon tasoa.

        Se juuri erottaa Premiumit volyymimalleista. Googleta vaikka mitä premiumautolla tarkoitetaan. Volvossa ei ole edes premiumlisää, toisin kuin vaikka Audissa.

        Asiaa voi lähestyä myös niin että verrataan kuinka monessa Skodassa on nahkasisustus ja kuinka monessa Volvossa. Premiumautoihin otetaan lisävarusteeksi nahkasisustus paljon useammin kuin volyymimalleihin. Esim. harvassa Nissanissa tai Toyotassa on nahkoja, mutta todella monessa Mersussa ja Volvossa on. Voi myös verrata sitä minkälainen verhoilu on siinä halvimmassa hinnat alkaen versiossa penkeissä.


      • volvo 244
        Volvomies kirjoitti:

        Niin siis ei varsinaisesti laatu tai laaduttomuus vaan laatuvaikutelma, siis sisustan materiaalit, viimeistelyn taso, valitut tekniset ratkaisut jne. Jos laadulla tarkoitetaan kestävyyttä ja käytettävyyttä ja toimivuutta niin toki Skoda on laadukas auto. Ei se ole kuitenkaan sisustan ulkonäön, materiaalien, viimeistelyn, teknisten ratkaisuiden, hiljaisuuden yms. osalta Volvon tasoa.

        Se juuri erottaa Premiumit volyymimalleista. Googleta vaikka mitä premiumautolla tarkoitetaan. Volvossa ei ole edes premiumlisää, toisin kuin vaikka Audissa.

        Asiaa voi lähestyä myös niin että verrataan kuinka monessa Skodassa on nahkasisustus ja kuinka monessa Volvossa. Premiumautoihin otetaan lisävarusteeksi nahkasisustus paljon useammin kuin volyymimalleihin. Esim. harvassa Nissanissa tai Toyotassa on nahkoja, mutta todella monessa Mersussa ja Volvossa on. Voi myös verrata sitä minkälainen verhoilu on siinä halvimmassa hinnat alkaen versiossa penkeissä.

        Skeidan nahka haisee hapankaalille, mistähän se johtuu??


      • Paavo-Keminmaasta
        Volvomies kirjoitti:

        Niin siis ei varsinaisesti laatu tai laaduttomuus vaan laatuvaikutelma, siis sisustan materiaalit, viimeistelyn taso, valitut tekniset ratkaisut jne. Jos laadulla tarkoitetaan kestävyyttä ja käytettävyyttä ja toimivuutta niin toki Skoda on laadukas auto. Ei se ole kuitenkaan sisustan ulkonäön, materiaalien, viimeistelyn, teknisten ratkaisuiden, hiljaisuuden yms. osalta Volvon tasoa.

        Se juuri erottaa Premiumit volyymimalleista. Googleta vaikka mitä premiumautolla tarkoitetaan. Volvossa ei ole edes premiumlisää, toisin kuin vaikka Audissa.

        Asiaa voi lähestyä myös niin että verrataan kuinka monessa Skodassa on nahkasisustus ja kuinka monessa Volvossa. Premiumautoihin otetaan lisävarusteeksi nahkasisustus paljon useammin kuin volyymimalleihin. Esim. harvassa Nissanissa tai Toyotassa on nahkoja, mutta todella monessa Mersussa ja Volvossa on. Voi myös verrata sitä minkälainen verhoilu on siinä halvimmassa hinnat alkaen versiossa penkeissä.

        Octavia Rs:ssä on vakiovarusteena: adaptiivinenvakkari, automaattinen hätäjarrutusjärjestelmä, progressiivinen ohjaus, vireystason tunnistus, kaukovaloavustin tupla xenoneissa, avaimeton käynnistys, sähkötoiminen takaluukku.
        Kerro mulle missä Volvossa on paremmat varusteet vakiona??

        Ja edelleenkään kukaan ei ole väittänyt että Skoda olisi Premiumi se nyt vain sattui voittamaan ylemmän keskiluokan autoille tarkoitetun testin.
        Saaden lisämainintoja laatuvaikutelmastaan, hiljaisuudestaan ja sokerina pohjalla sallinet pienen lainauksenlehdestä:
        Skoda on kunnostautunut aktiivisen turvallisuuden saralla, yksityiskohtaisemmin tarkasteltuna Skoda on saanut parhaat pisteet matkustajan turvallisuudesta, Jalankulkijoita varjelevat parhaiten Mazda ja Skoda, Skoda pokkasi lisäksi kehut kaista-avustimesta, monitörmäyssuojasta, itsenäisestä hätäjarrujärjestelmästä ja ennakoivista turvatoimista.


      • Lähestytäänpä näin:
        Volvomies kirjoitti:

        Niin siis ei varsinaisesti laatu tai laaduttomuus vaan laatuvaikutelma, siis sisustan materiaalit, viimeistelyn taso, valitut tekniset ratkaisut jne. Jos laadulla tarkoitetaan kestävyyttä ja käytettävyyttä ja toimivuutta niin toki Skoda on laadukas auto. Ei se ole kuitenkaan sisustan ulkonäön, materiaalien, viimeistelyn, teknisten ratkaisuiden, hiljaisuuden yms. osalta Volvon tasoa.

        Se juuri erottaa Premiumit volyymimalleista. Googleta vaikka mitä premiumautolla tarkoitetaan. Volvossa ei ole edes premiumlisää, toisin kuin vaikka Audissa.

        Asiaa voi lähestyä myös niin että verrataan kuinka monessa Skodassa on nahkasisustus ja kuinka monessa Volvossa. Premiumautoihin otetaan lisävarusteeksi nahkasisustus paljon useammin kuin volyymimalleihin. Esim. harvassa Nissanissa tai Toyotassa on nahkoja, mutta todella monessa Mersussa ja Volvossa on. Voi myös verrata sitä minkälainen verhoilu on siinä halvimmassa hinnat alkaen versiossa penkeissä.

        Tavallisen kansanauton ja premiumin ero on juurikin LAATUVAIKUTELMA. Eli miltä auto VAIKUTTAA. Hintalappu sävyttää VAIKUTELMAA, täytyyhän sen olla hieno kun hintaakin on poskettomasti. TEKNISISSÄ RATKAISUISSA ei ole eroa, kuten edellinen kirjoittajakin myöntää.

        Vähän kuin naisilla hajuvesi. Normideodoranttikin pitää hien poissa, mutta sitten kun lähdetään miehiä pyydystämään niin pitää laittaa parfyymit ja poskipunat LAATUVAIKUTELMAA kohottamaan.


      • Oikaistaanpas asia
        Lähestytäänpä näin: kirjoitti:

        Tavallisen kansanauton ja premiumin ero on juurikin LAATUVAIKUTELMA. Eli miltä auto VAIKUTTAA. Hintalappu sävyttää VAIKUTELMAA, täytyyhän sen olla hieno kun hintaakin on poskettomasti. TEKNISISSÄ RATKAISUISSA ei ole eroa, kuten edellinen kirjoittajakin myöntää.

        Vähän kuin naisilla hajuvesi. Normideodoranttikin pitää hien poissa, mutta sitten kun lähdetään miehiä pyydystämään niin pitää laittaa parfyymit ja poskipunat LAATUVAIKUTELMAA kohottamaan.

        Kansanauton ja premiumin välinen ero on LAATU. Sen laadun vuoksi premiumin hintalappu on suurempi. Usein kansanautoja ei edes saa niillä teknisillä ratkaisuilla mitä on mahdollista saada premiumeihin.

        Laatu maksaa.


      • Laatu ei maksa
        Oikaistaanpas asia kirjoitti:

        Kansanauton ja premiumin välinen ero on LAATU. Sen laadun vuoksi premiumin hintalappu on suurempi. Usein kansanautoja ei edes saa niillä teknisillä ratkaisuilla mitä on mahdollista saada premiumeihin.

        Laatu maksaa.

        Octavia on edullisempi kuin volvon tekeleet, LAATU on Octaviassa parempi kuten Superbissakin


      • Volvo on laatua
        Laatu ei maksa kirjoitti:

        Octavia on edullisempi kuin volvon tekeleet, LAATU on Octaviassa parempi kuten Superbissakin

        Volvon laatu on paljon parempi kuin yhdenkään Skodan, siksi Volvo on kalliimpi.


      • Make-muurolasta
        Oikaistaanpas asia kirjoitti:

        Kansanauton ja premiumin välinen ero on LAATU. Sen laadun vuoksi premiumin hintalappu on suurempi. Usein kansanautoja ei edes saa niillä teknisillä ratkaisuilla mitä on mahdollista saada premiumeihin.

        Laatu maksaa.

        Kai sun pitäis ymmärtää, että sun Geelys ei ole laatuauto. Mersu on laatuauto. Geely keskustelu kuuluu Volvo palstalle. Skodan ja Volvon tulevaisuudesta mulla on selkeä visio:
        Skoda on parantanut mallistoaan koko ajan, vaikka VAG pyrkiikin pitämään merkki hierarkiaa, siitä miten uutta tekniikkaa saadaan pellinalle. Arvostus nousee tasaisesti. Jokainen uusi tuote on parempi kuin edellinen.

        Geely on ollut Skandinaavien merkki, joka on pyrkinyt tekemään turvallisia autoja tuoden useita turvainnovatiivioita markkinoille. Auto on nykyään pyrkinyt erottautumaan kilpailijoistaan Skandinaavisella muotoilullaan, jonka pitäisi olla aikaa kestävää, mutta nyt ja tulevaisuudessa Kiinalaiset vaativat autoihin plingplingiä, joten Geely ei kohta kelpaa kenellekkään ja Kiinalaisten imettyä kaikki turvallisuustieto Göteborista joudutaan koko lafka pistämään kiinni.

        Pienimmän tason premiumia saa istuessaan vaikkapa C-sarjan Elegance mallissa, vaikka se onkin hieman jo vanhahtava. Sekin muuten hävisi Oculle AMS:n testissä.


      • Oikaistaanpas asia
        Make-muurolasta kirjoitti:

        Kai sun pitäis ymmärtää, että sun Geelys ei ole laatuauto. Mersu on laatuauto. Geely keskustelu kuuluu Volvo palstalle. Skodan ja Volvon tulevaisuudesta mulla on selkeä visio:
        Skoda on parantanut mallistoaan koko ajan, vaikka VAG pyrkiikin pitämään merkki hierarkiaa, siitä miten uutta tekniikkaa saadaan pellinalle. Arvostus nousee tasaisesti. Jokainen uusi tuote on parempi kuin edellinen.

        Geely on ollut Skandinaavien merkki, joka on pyrkinyt tekemään turvallisia autoja tuoden useita turvainnovatiivioita markkinoille. Auto on nykyään pyrkinyt erottautumaan kilpailijoistaan Skandinaavisella muotoilullaan, jonka pitäisi olla aikaa kestävää, mutta nyt ja tulevaisuudessa Kiinalaiset vaativat autoihin plingplingiä, joten Geely ei kohta kelpaa kenellekkään ja Kiinalaisten imettyä kaikki turvallisuustieto Göteborista joudutaan koko lafka pistämään kiinni.

        Pienimmän tason premiumia saa istuessaan vaikkapa C-sarjan Elegance mallissa, vaikka se onkin hieman jo vanhahtava. Sekin muuten hävisi Oculle AMS:n testissä.

        Volvo on laatuauto toisin kuin Skoda.

        Testeissä yritetään verrata autoja monesti tavallisen käyttäjän näkökulmasta. Jos testissä on vain premiumeja niin sitten premium-autoilijan näkökulmasta.

        Volvoa minulla ei ole.


      • Premium = kuorrutus
        Oikaistaanpas asia kirjoitti:

        Kansanauton ja premiumin välinen ero on LAATU. Sen laadun vuoksi premiumin hintalappu on suurempi. Usein kansanautoja ei edes saa niillä teknisillä ratkaisuilla mitä on mahdollista saada premiumeihin.

        Laatu maksaa.

        Hah ha hah hah hah hah.

        Hintalappu on sen vuoksi suurempi, että valmistaja voi kuoria siitä paremmat hillot tyhmiltä auton ostajilta.


      • Premium on laadukas
        Premium = kuorrutus kirjoitti:

        Hah ha hah hah hah hah.

        Hintalappu on sen vuoksi suurempi, että valmistaja voi kuoria siitä paremmat hillot tyhmiltä auton ostajilta.

        Premiumin valmistaminen maksaa enemmän kuin volyymimallien. Hintalapun pitääkin olla suurempi. Kateelliset eivät tätä ymmärrä.


      • Eli ei myy
        Premium on laadukas kirjoitti:

        Premiumin valmistaminen maksaa enemmän kuin volyymimallien. Hintalapun pitääkin olla suurempi. Kateelliset eivät tätä ymmärrä.

        voluumi on pieni jos auto on niin huono että vain harvat viitsivät siihen tuhlata


      • Laatua, laatua
        Eli ei myy kirjoitti:

        voluumi on pieni jos auto on niin huono että vain harvat viitsivät siihen tuhlata

        Monellakaan ei ole varaa ostaa uutta Volvoa. Mutta esim. ruotsalaisilla usein on.


      • gs birotor
        Paavo-Keminmaasta kirjoitti:

        Octavia Rs:ssä on vakiovarusteena: adaptiivinenvakkari, automaattinen hätäjarrutusjärjestelmä, progressiivinen ohjaus, vireystason tunnistus, kaukovaloavustin tupla xenoneissa, avaimeton käynnistys, sähkötoiminen takaluukku.
        Kerro mulle missä Volvossa on paremmat varusteet vakiona??

        Ja edelleenkään kukaan ei ole väittänyt että Skoda olisi Premiumi se nyt vain sattui voittamaan ylemmän keskiluokan autoille tarkoitetun testin.
        Saaden lisämainintoja laatuvaikutelmastaan, hiljaisuudestaan ja sokerina pohjalla sallinet pienen lainauksenlehdestä:
        Skoda on kunnostautunut aktiivisen turvallisuuden saralla, yksityiskohtaisemmin tarkasteltuna Skoda on saanut parhaat pisteet matkustajan turvallisuudesta, Jalankulkijoita varjelevat parhaiten Mazda ja Skoda, Skoda pokkasi lisäksi kehut kaista-avustimesta, monitörmäyssuojasta, itsenäisestä hätäjarrujärjestelmästä ja ennakoivista turvatoimista.

        Tuo "vakiovarustelu" asia ei ole helppo vertailtava, koska jokainen maahantuoja päättää itse mitä varusteita malliin ottavat. Vertaa vaikka eri maiden saman merkkisten autojen "vakio"varusteita.


      • Mersumies
        Make-muurolasta kirjoitti:

        Kai sun pitäis ymmärtää, että sun Geelys ei ole laatuauto. Mersu on laatuauto. Geely keskustelu kuuluu Volvo palstalle. Skodan ja Volvon tulevaisuudesta mulla on selkeä visio:
        Skoda on parantanut mallistoaan koko ajan, vaikka VAG pyrkiikin pitämään merkki hierarkiaa, siitä miten uutta tekniikkaa saadaan pellinalle. Arvostus nousee tasaisesti. Jokainen uusi tuote on parempi kuin edellinen.

        Geely on ollut Skandinaavien merkki, joka on pyrkinyt tekemään turvallisia autoja tuoden useita turvainnovatiivioita markkinoille. Auto on nykyään pyrkinyt erottautumaan kilpailijoistaan Skandinaavisella muotoilullaan, jonka pitäisi olla aikaa kestävää, mutta nyt ja tulevaisuudessa Kiinalaiset vaativat autoihin plingplingiä, joten Geely ei kohta kelpaa kenellekkään ja Kiinalaisten imettyä kaikki turvallisuustieto Göteborista joudutaan koko lafka pistämään kiinni.

        Pienimmän tason premiumia saa istuessaan vaikkapa C-sarjan Elegance mallissa, vaikka se onkin hieman jo vanhahtava. Sekin muuten hävisi Oculle AMS:n testissä.

        Saat pienimmän tason alkaen premiumia A sarjan Mersussa jo. Istumalla sisään huomaat premiumin merkityksen. Eikä ole vanhahtava. Uusi CLA todella upea. Ja kohta tulee uusi C jos sellaisen haluat.


      • Vireä Wanhus
        Paavo-Keminmaasta kirjoitti:

        Octavia Rs:ssä on vakiovarusteena: adaptiivinenvakkari, automaattinen hätäjarrutusjärjestelmä, progressiivinen ohjaus, vireystason tunnistus, kaukovaloavustin tupla xenoneissa, avaimeton käynnistys, sähkötoiminen takaluukku.
        Kerro mulle missä Volvossa on paremmat varusteet vakiona??

        Ja edelleenkään kukaan ei ole väittänyt että Skoda olisi Premiumi se nyt vain sattui voittamaan ylemmän keskiluokan autoille tarkoitetun testin.
        Saaden lisämainintoja laatuvaikutelmastaan, hiljaisuudestaan ja sokerina pohjalla sallinet pienen lainauksenlehdestä:
        Skoda on kunnostautunut aktiivisen turvallisuuden saralla, yksityiskohtaisemmin tarkasteltuna Skoda on saanut parhaat pisteet matkustajan turvallisuudesta, Jalankulkijoita varjelevat parhaiten Mazda ja Skoda, Skoda pokkasi lisäksi kehut kaista-avustimesta, monitörmäyssuojasta, itsenäisestä hätäjarrujärjestelmästä ja ennakoivista turvatoimista.

        Vireystason tunnistin on kyllä jopa pakollinen varuste, ukki saattaa kuukahtaa koska tahansa skoodansa tarakkaan.


      • remium
        Tipo tico tico kirjoitti:

        Mitä yritit sanoa? Skodaa myydään paljon kun se on niin laadukas auto.

        Voiko asiakasta enempää aliarvoistaa, kun taksin tilanneena paikalle saapuu skoda. Miettikääs sitä.


      • SummumB
        Paavo-Keminmaasta kirjoitti:

        Octavia Rs:ssä on vakiovarusteena: adaptiivinenvakkari, automaattinen hätäjarrutusjärjestelmä, progressiivinen ohjaus, vireystason tunnistus, kaukovaloavustin tupla xenoneissa, avaimeton käynnistys, sähkötoiminen takaluukku.
        Kerro mulle missä Volvossa on paremmat varusteet vakiona??

        Ja edelleenkään kukaan ei ole väittänyt että Skoda olisi Premiumi se nyt vain sattui voittamaan ylemmän keskiluokan autoille tarkoitetun testin.
        Saaden lisämainintoja laatuvaikutelmastaan, hiljaisuudestaan ja sokerina pohjalla sallinet pienen lainauksenlehdestä:
        Skoda on kunnostautunut aktiivisen turvallisuuden saralla, yksityiskohtaisemmin tarkasteltuna Skoda on saanut parhaat pisteet matkustajan turvallisuudesta, Jalankulkijoita varjelevat parhaiten Mazda ja Skoda, Skoda pokkasi lisäksi kehut kaista-avustimesta, monitörmäyssuojasta, itsenäisestä hätäjarrujärjestelmästä ja ennakoivista turvatoimista.

        Summum Business....., älkää nyt jumalauta verratko näitä vehkeitä toisiinsa!!!!
        Mopoautoluokassakin joku merkki napsii testivoitot!!!!!


      • Todellinen
        Make-muurolasta kirjoitti:

        Kai sun pitäis ymmärtää, että sun Geelys ei ole laatuauto. Mersu on laatuauto. Geely keskustelu kuuluu Volvo palstalle. Skodan ja Volvon tulevaisuudesta mulla on selkeä visio:
        Skoda on parantanut mallistoaan koko ajan, vaikka VAG pyrkiikin pitämään merkki hierarkiaa, siitä miten uutta tekniikkaa saadaan pellinalle. Arvostus nousee tasaisesti. Jokainen uusi tuote on parempi kuin edellinen.

        Geely on ollut Skandinaavien merkki, joka on pyrkinyt tekemään turvallisia autoja tuoden useita turvainnovatiivioita markkinoille. Auto on nykyään pyrkinyt erottautumaan kilpailijoistaan Skandinaavisella muotoilullaan, jonka pitäisi olla aikaa kestävää, mutta nyt ja tulevaisuudessa Kiinalaiset vaativat autoihin plingplingiä, joten Geely ei kohta kelpaa kenellekkään ja Kiinalaisten imettyä kaikki turvallisuustieto Göteborista joudutaan koko lafka pistämään kiinni.

        Pienimmän tason premiumia saa istuessaan vaikkapa C-sarjan Elegance mallissa, vaikka se onkin hieman jo vanhahtava. Sekin muuten hävisi Oculle AMS:n testissä.

        asiantuntia........, Volle on ja tulee olemaan parempi kuin koskaan, kun kinkit syytää rahaa hyvään tuotteeseen ja voortin kirot = huonompi laatu on karistettu!

        toisaalta voi lukea esim. Vollen uuden moottori tuotepaletin, joka on aikaansa edellä kaikessa :-)


    • 1 + 8
      • tallin hyllyllä!

        Joo, muijan Ocu meni hylkyyn, kun ei löytynyt varoituskolmiota.


      • Tilasto sen sanoo

        Niin, tuossa taulukossa mm. monet Volvot ovat pärjänneet huonommin kuin Octavia. Ne ovat siis laaduttomampia.


      • Laatumies.
        Tilasto sen sanoo kirjoitti:

        Niin, tuossa taulukossa mm. monet Volvot ovat pärjänneet huonommin kuin Octavia. Ne ovat siis laaduttomampia.

        Ei katsastustilastot kerro laadusta paljonkaan.


      • 3+17
        Laatumies. kirjoitti:

        Ei katsastustilastot kerro laadusta paljonkaan.

        No eipä testitkään...


    • Tero-Tervolasta

      Tuon poikkitieteellisen tilaston mukaan Skoda olisi laadukkaampi kuin Mercedes-Benz ja BMW...

    • Ojan pohjalle

      Pitäisi lukea muutakin kuin otsikot.
      Turvallisuudesta puhuttaessa ei Skoda ole kovinkaan korkeassa kurssissa. Väistökokeessa havattiin melkoista yliohjautumista.
      mm. ......"kuormalla ajolinja levenee niin paljon, että auto (skoda) PÄÄTYY OMALLE PUOLELLE OJAAN" = Arveluttava ominaisuus. En uskaltaisi ostaa tuolla tavalla käyttäytyvää autoa.
      (Tuulilasi 14/2013, sivu 56 )

      • kumikartiot kumoon

        Eipä uskalla lähteä tuolla kesälomareissuun , kun "pittee ottoo mukkaan paljon tavaroo."
        Pysyykö edes pienellä kuormalla jotenkin viivojen välissä ?


      • Teuvo-Tammelasta

        Olet aivan oikeassa, mutta yksittäisen "raflaavan" lauseen kymmenen sivuisesta testistä tikun nokkaan nostaminen on hieman arvelluttavaa kokonaisuuden kannalta.

        Väistökokeessa Mazda lähtee jo vastaantulijoiden kaistalla laajaan luistoon, ja sama toistuu omalle kaistalle palatessa.
        Peugeotin kulkusuunta pysyy mallikkaasti hallussa, niin kuormallakuin ilman.
        Skodan käytös kärsii kuormattuna äkillisistä ohjausliikkeistä. Muuten mitään pyuörähdysvaaraa ei ole.
        Toyotan ajonvakautus on kärkäs ja estää pyörähtämisen. Ajolinja kuitenkin levenee.
        Turvallisuus:
        Yleisarvosana osiosta Ääritilannekäytös
        1.Toyota 9.0 9,0
        2. Skoda 8,9 8,8
        3. Peugeot 8,7 9,6
        4. Mazda 8,3 8,6

        Ai joku näistä? ...todennäköisesti päätyisin Octaviaan...
        (Tuulilasi 14/2013, sivu 56)


      • sama mies
        Teuvo-Tammelasta kirjoitti:

        Olet aivan oikeassa, mutta yksittäisen "raflaavan" lauseen kymmenen sivuisesta testistä tikun nokkaan nostaminen on hieman arvelluttavaa kokonaisuuden kannalta.

        Väistökokeessa Mazda lähtee jo vastaantulijoiden kaistalla laajaan luistoon, ja sama toistuu omalle kaistalle palatessa.
        Peugeotin kulkusuunta pysyy mallikkaasti hallussa, niin kuormallakuin ilman.
        Skodan käytös kärsii kuormattuna äkillisistä ohjausliikkeistä. Muuten mitään pyuörähdysvaaraa ei ole.
        Toyotan ajonvakautus on kärkäs ja estää pyörähtämisen. Ajolinja kuitenkin levenee.
        Turvallisuus:
        Yleisarvosana osiosta Ääritilannekäytös
        1.Toyota 9.0 9,0
        2. Skoda 8,9 8,8
        3. Peugeot 8,7 9,6
        4. Mazda 8,3 8,6

        Ai joku näistä? ...todennäköisesti päätyisin Octaviaan...
        (Tuulilasi 14/2013, sivu 56)

        Tuo testaajan kommentti oli lyhennelmä sivulta 57. Virheellisesti ilmoitetun sivu 56 sijaan


      • 1superbwinner
        sama mies kirjoitti:

        Tuo testaajan kommentti oli lyhennelmä sivulta 57. Virheellisesti ilmoitetun sivu 56 sijaan

        Onhan se hienoa , että Suomalaiset ajaa yhä enemmän ja enemmän Skoda merkin AUTOILLA! Ymmärtävät jo PARHAAN päälle !Joitakin tyhmiähän se Vi.....aa!Hienoa seurata ,kun Skoda jyrää .....Itse Ajan Myös tällä Premium merkkien voittaneella Skodalla!Kokemusta on vuodesta 2009 asti, ja merkkiä en vaihda, jos vaihdan ,aina tulee huonompi (ja kalliimpi tilalle!) SUPERB RULES!!!!!!!!!


      • ojat muuhunkäyttöön
        kumikartiot kumoon kirjoitti:

        Eipä uskalla lähteä tuolla kesälomareissuun , kun "pittee ottoo mukkaan paljon tavaroo."
        Pysyykö edes pienellä kuormalla jotenkin viivojen välissä ?

        Itse olen ajanut yli 30 v autoa, enkä koskaan ole vielä löytänyt itseäni ojan pohjalta. Viimeiset vuodet Skodalla. Kyllä se on ratin ja penkin välissä vika jos ojaan ajaa.


      • k elli

        Vielä. Väistö ym. kokeet ovat mielenkiintoisia kyllä. Harrastetrabanttini selviytyi saksalaisten tekemästä väistökokeesta parhaiten porukasta josta a- mese sai vilpillä pisteet ja hurrithan sen sitten kaatoivat.
        Mitenköhän testaajat tai näitä testejä lukevat oikein ajelevat autoa ? Eikös kännissä ajokin ole ollut kiellettyä jo kauan ?
        Sitä autoahan ajetaan, ohjataan, ei se itsekseen mitään tee. No tumpelot ostakoot korolloita.


    • hyvä että testaavat

      Niin eipä kai sitä muuten niin paljon myytäisikään monissa maissa, jos se pask a olisi.

      Itse olen uudehkoon farkku ocuuni tyytyväinen ja palstan trollit saavat mollata ja haukkua sitä ihan niin paljon kun lystäävät. Mukavaa että joku saa siitä nautintoa ja ajankulua.

    • hepppoinen yhdystuki

      Jos itälaadulla ja jäykällä taka-akselilla voittaa testin niin eipä siinä mitään ole testattu.

      • Victory

        Osta lehti ja lue mitä on testattu.
        Tai käy kirjastossa lukemassa....

        Muutoinkin heikkotasoista trollamista sinulta, mutta menköön.


      • heppoinen kirjoitus

        Koska saamme nähdä autolehdessä SINUN tekemäsi testin?


      • AA-kerho

        Skoda-palstalle voi näköjään jäädä koukkuun.

        Kaikille koukkuun jääneille löytyy vertaistukea.


    • k elli

      Meillä ei ole Skodillakkia eikä ehkä tulekaan mutta katseltu on 5- 10- 15 vuotta vanhojen vaihtoautojen hintoja silloin tällöin. Vaihtoauton hinta kertoo aika luotettavasti auton, jos ei laadusta, niin ainakin haluttavuudesta. Peränpitäjinä ranskalaiset. Kyllähän näihin joku syy aina on.

    • 2.4 STW

      Minun edellinen auto oli Superb. Oli minun ensimmäinen ja viimeinen Skoda. Autona sinänsä hyvä mutta se LAATU. Autosta hajosi melkein kaikki.

      Auto oli vakuttava koeajolla. Tukevasti tehty ja viimeistelty muuta se oli vain illuusio. eli laatuvaikutelma.

      • Pate taas

        Laadukkuudesta kertoo varmaan sekin paljonko käytetyn arvosta on jäljellä suhteessa uuteen.
        Käytetyn Octavian ja Suberbin hinnat ovat käytettyinä todella kovassa hinnassa verrattuna %:lla arvonlaskulla.


      • Late Lapista.
        Pate taas kirjoitti:

        Laadukkuudesta kertoo varmaan sekin paljonko käytetyn arvosta on jäljellä suhteessa uuteen.
        Käytetyn Octavian ja Suberbin hinnat ovat käytettyinä todella kovassa hinnassa verrattuna %:lla arvonlaskulla.

        Logiikallasi Dacia olisi laadukkain, toki onhan se Skodaa laadukkaampi.


      • villi pohjola
        Late Lapista. kirjoitti:

        Logiikallasi Dacia olisi laadukkain, toki onhan se Skodaa laadukkaampi.

        Provo-Aslakki karauttakoon sinne tunturiin hevosvoimillaan..


    • Tcekkos- slovakia

      Mänttä, mää kävin Skoda Octavialla Imatralla vuonna - 62, hieno sininen siipimalli !
      Pyhäpäivänä ! Kosken pato avattiin..... Valtion Hotellissa syötiin !
      Meinaan meillä oli tyyliä..... ;)))))

    • Mosse 1500M

      Wartburgia on ikävä :-/

    • 5 + 8

      Kovasti ihmettelen noita testejä: esihistoriallisessa JÄYKÄLLÄ TAKA-AKSELILLA voitetaan testejä. Ei siinä ajo-ominaisuuksia ole kyllä tutkittu yhtään.
      Vanhanaikaisesta heikosta akselirakenteesta pitäisi tulla lisää miinusta.

      • tai sitten

        valitaan riittävän huonoja autoja vertailuun, kuten Mazda, Pösö ja Tojo. Itse olen ajanut noista vertailuautoista Pösöllä ja Tojolla, joten en ihmettele että Skoda voitti. Mazda on minulle tuntematon mutta koska Japanista on tullut kunnon ajettavia ja mukavia autoja.


      • Jäykkää tarinaa

        Sitten vaan palautetta eurooppalaiselle autolehdistölle ja todisteiden löytyessä ilmiantoa lahjusten yms. käyttämisestä testivoittojen saamiseksi.

        Ja ainahan voi käydä itse koeajolla. Näin pimeänä vuodenaikana kovempikin länsiautofanaatikko voi sen vaikka hämärässä tehdä... ;)

        Sitten vaan tänne raporttia...


      • Rolssi
        Jäykkää tarinaa kirjoitti:

        Sitten vaan palautetta eurooppalaiselle autolehdistölle ja todisteiden löytyessä ilmiantoa lahjusten yms. käyttämisestä testivoittojen saamiseksi.

        Ja ainahan voi käydä itse koeajolla. Näin pimeänä vuodenaikana kovempikin länsiautofanaatikko voi sen vaikka hämärässä tehdä... ;)

        Sitten vaan tänne raporttia...

        No tuli uusi ocu ajettua ja en ihmettele testivoittoja yhtään. Upeahan se on ajaa ihan jäykälläkin akselilla. Moni premiumikin ei ole ainakaan yhtään sen parempi, puhumattakaan muista ns tavallisista autoista. Edelleen tilat, laatuvaikutelma yms vakuuttaa. Hiljainenkin se on ajossa, ihan kuten tuulilasin testissäkin kehuttiin.


      • akka ei taho
        Rolssi kirjoitti:

        No tuli uusi ocu ajettua ja en ihmettele testivoittoja yhtään. Upeahan se on ajaa ihan jäykälläkin akselilla. Moni premiumikin ei ole ainakaan yhtään sen parempi, puhumattakaan muista ns tavallisista autoista. Edelleen tilat, laatuvaikutelma yms vakuuttaa. Hiljainenkin se on ajossa, ihan kuten tuulilasin testissäkin kehuttiin.

        Ehdotin vaimolle, että ostetaan uusi Ocu, kun sitä on niin kehuttu ja voittanut vertailuja ja tilava ja muutenkin hyvä. Tyly oli kommentti, tollasta pappalaatikko-autoa ei meille tule. Kuulemma uusi A-Mersu, Volvo S40 tai jopa Citroen DS5 olisivat rouvalle sopivan muodikkaita. Saman tylyn EI-tuomion saivat kyllä myös Golf, uusi Auris ja Pösön 308.


      • Osmo
        akka ei taho kirjoitti:

        Ehdotin vaimolle, että ostetaan uusi Ocu, kun sitä on niin kehuttu ja voittanut vertailuja ja tilava ja muutenkin hyvä. Tyly oli kommentti, tollasta pappalaatikko-autoa ei meille tule. Kuulemma uusi A-Mersu, Volvo S40 tai jopa Citroen DS5 olisivat rouvalle sopivan muodikkaita. Saman tylyn EI-tuomion saivat kyllä myös Golf, uusi Auris ja Pösön 308.

        Vaimo vaihtoon !!!


      • Volvomies1
        akka ei taho kirjoitti:

        Ehdotin vaimolle, että ostetaan uusi Ocu, kun sitä on niin kehuttu ja voittanut vertailuja ja tilava ja muutenkin hyvä. Tyly oli kommentti, tollasta pappalaatikko-autoa ei meille tule. Kuulemma uusi A-Mersu, Volvo S40 tai jopa Citroen DS5 olisivat rouvalle sopivan muodikkaita. Saman tylyn EI-tuomion saivat kyllä myös Golf, uusi Auris ja Pösön 308.

        Hyvä maku rouvalla, uusi A-mersu ja Volvo V40 ovat hyvännäköisiä, laadukkaita premium-luokan autoja toisin kuin Octavia. Citroen on hieman erikoinen, mutta varmaan monen naisen mieleen on ulkonäkönsä puolesta. Golf, Auris, Octavia ja Peugeot ovat perusmallisia volyymiautoja, sen sijaan Volvo V40 ja Mersu A ovat premiumia.

        Vaimosi on mieltynyt siis premiumiin eli laadukkuuteen ja hyvään ulkonäköön. Voit tietysti olla itse tyytyväinen siihen että hän on kelpuuttanut sinutkin kun on vielä premiumiin kallellaan


      • Volvo V40
        Volvomies1 kirjoitti:

        Hyvä maku rouvalla, uusi A-mersu ja Volvo V40 ovat hyvännäköisiä, laadukkaita premium-luokan autoja toisin kuin Octavia. Citroen on hieman erikoinen, mutta varmaan monen naisen mieleen on ulkonäkönsä puolesta. Golf, Auris, Octavia ja Peugeot ovat perusmallisia volyymiautoja, sen sijaan Volvo V40 ja Mersu A ovat premiumia.

        Vaimosi on mieltynyt siis premiumiin eli laadukkuuteen ja hyvään ulkonäköön. Voit tietysti olla itse tyytyväinen siihen että hän on kelpuuttanut sinutkin kun on vielä premiumiin kallellaan

        on luonnossa surkean pikkuauton näköinen, siitä on kyllä premiumi kaukana. Skoda lyö myös muut luettelemasi autot myös ulkonäössä muista ominaisuuksista puhumattakaan.


    • Rampe Ranualta
      • 19+5

        Höpö höpö, luehan uudelleen...
        Ja kerropa mitkä ominaisuudet olivat parempia..


    • kylmä totuus

      Melankoolinen härmän jätkä osaa elää ilman naista mutta itäauto pitää olla.

    • 12+19

      Tasainen suorittaja. Ei siis mitään hyvää, jossei mitään niin huonoakaan.
      Ihan mielipidejuttua testaajien omien arvostusten pohjalta hintaan suhteutettuna...

      Näitä tasaisia arkisuorittajia on maailma pullollaan...

      On niin murhaavaa, että :-D

    • 9+18

      Tarkoititko tätä testiä?

      http://www.auto-motor-und-sport.de/vergleichstest/master-test-2011-welches-kompaktmodell-ist-das-beste-3893258.html?show=2

      Siinä on mukana paremmuusjärjestyksessä Golf, AudiA3, Seat Leon ja Skoda Octavia.

      1. VW Golf 1.4 TSI 471 Punkte
      Der Namensgeber hat seine Klasse im Griff. Ohne zu schwächeln gewinnt der Golf drei Kapitel. Er ist kräftig, komfortabel, praktisch und sicher. Punkt.


      2. Audi A3 Sportback 1.4 TSI 456 Punkte
      Kurz vor seiner Ablösung erteilt der dynamische, super verarbeitete und komfortable A3 der Konkurrenz nochmal eine Lektion.


      3. Seat Léon 1.4 TSI 447 Punkte
      Er ist nicht der Geräumigste oder am feinsten Verarbeitete, dank hoher Fahrdynamik und -sicherheit landet der León aber weit vorn.


      4. Ford Focus 1.6 Ti-VCT 442 Punkte
      Komfortable Federung, agiles Handling und gute Sicherheitsausstattung des Focus überzeugen, der Saugbenziner könnte kräftiger rangehen.


      5. Opel Astra 1.4 Turbo 437 Punkte
      Bei Fahrsicherheit und Sitzkomfort ist der Astra vorn dabei, schlechte Übersicht und hohes Gewicht kosten Punkte.


      6. Skoda Octavia 1.4 TSI 434 Punkte
      Der Octavia gibt die komfortable Limousine mit viel Platz, aber mäßiger Fahrdynamik.


      Järjestyshän on tuossa kokolailla se, mikä on yleinenkin mielikuva.

      • haudataan

        Vuodelta 2011. Historiaa.


      • ikävää luettavaa
        haudataan kirjoitti:

        Vuodelta 2011. Historiaa.

        Joo haudataa vaan, olikin ikävää luettavaa..


    • Vanha testi

      senkin pölvästi siinä ei ole vielä OCU3:sta muutenhan se kyllä olisi voittanut tuonkin

      • sama muillakin

        Vanhemmat mallithan siinä on muistakin merkeistä. Ei noissa keskinäisissä suhteissa esim vw-konsernin merkkien kesken ole tapahtunut muutoksia, ei ainakaan skodan eduksi. Kaikista niistä on tullut uudet mallit, vaikka skoda olikin viimeisin jota uudistettiin nykyaikaiseksi.


      • 13 + 6
        sama muillakin kirjoitti:

        Vanhemmat mallithan siinä on muistakin merkeistä. Ei noissa keskinäisissä suhteissa esim vw-konsernin merkkien kesken ole tapahtunut muutoksia, ei ainakaan skodan eduksi. Kaikista niistä on tullut uudet mallit, vaikka skoda olikin viimeisin jota uudistettiin nykyaikaiseksi.

        Selkeä ero laaduissa ainakin on: esimerkiksi Taavi A-katsastuksen tilastoissa on kolmenkympin huonommalla puolella - itäauto kun on - ja suosittu luokkaa isompi A4 on viiden parhaan sakissa.
        Onhan niissä muitankin eroja Audin hyväksi jaTaavi on vain muutaman tonnin halvempi.


    • Åke Svensson
      • mukava Pösö

        Ihan asiallinen vertailu: Skodan moottoria kehutaan eikä ihme, sillä 2.0 TDIssä on vääntöä ja tehoa. Halpoja kustannuksia kehutaan myös.
        Huonoa Taavissa on jousitus ja meluisuus. LIsäksi jutun mukaan Taavista puuttuvat uusimmat hienoudet - "finesserna".
        No tämänhän me tiesimmekin

        Peugeottia kehutaan tyylikkääksi ja mukavaksi. Kysymysmerkkeinä jutussa mainitaan Pösön ruosteensuojaus ja jälleenmyyntiarvo.
        Ainakin 90-luvun 406-malleja on sen verran liikenteessä ettei ainakaan niissä malleissa ruosteongelmia ole.

        Tuolta pohjalta Pösö on autona paljon parempi kuin Taavi.


      • Oikeastaan...
        mukava Pösö kirjoitti:

        Ihan asiallinen vertailu: Skodan moottoria kehutaan eikä ihme, sillä 2.0 TDIssä on vääntöä ja tehoa. Halpoja kustannuksia kehutaan myös.
        Huonoa Taavissa on jousitus ja meluisuus. LIsäksi jutun mukaan Taavista puuttuvat uusimmat hienoudet - "finesserna".
        No tämänhän me tiesimmekin

        Peugeottia kehutaan tyylikkääksi ja mukavaksi. Kysymysmerkkeinä jutussa mainitaan Pösön ruosteensuojaus ja jälleenmyyntiarvo.
        Ainakin 90-luvun 406-malleja on sen verran liikenteessä ettei ainakaan niissä malleissa ruosteongelmia ole.

        Tuolta pohjalta Pösö on autona paljon parempi kuin Taavi.

        Mutta toimittajat kuitenkin sijoittivat Octavian vertailun ykköseksi ja pösön jumboksi.
        Tuolta pohjalta Ocu on autona paljon parempi kuin Pösö.

        Tietysti saat ostaa sen pökötin, jos se siinua enemmän miellyttää. Mutta älä toitota omia mieltymyksiäsi ainoana totuutena.


      • lhhlkhkhlklkh
        mukava Pösö kirjoitti:

        Ihan asiallinen vertailu: Skodan moottoria kehutaan eikä ihme, sillä 2.0 TDIssä on vääntöä ja tehoa. Halpoja kustannuksia kehutaan myös.
        Huonoa Taavissa on jousitus ja meluisuus. LIsäksi jutun mukaan Taavista puuttuvat uusimmat hienoudet - "finesserna".
        No tämänhän me tiesimmekin

        Peugeottia kehutaan tyylikkääksi ja mukavaksi. Kysymysmerkkeinä jutussa mainitaan Pösön ruosteensuojaus ja jälleenmyyntiarvo.
        Ainakin 90-luvun 406-malleja on sen verran liikenteessä ettei ainakaan niissä malleissa ruosteongelmia ole.

        Tuolta pohjalta Pösö on autona paljon parempi kuin Taavi.

        Pöso on turvaton peli verrattuna moderneihin nykyautoihin kuten Octavia.

        "508 saknar också de allra senaste säkerhetsfinesserna."

        Octavia on täydellinen.

        "Skoda har en närmast komplett fullpoängare i nya Octavia."

        Siinähän ne tärkeimmät referaatit vertailusta.


      • Jag förstär inte...
        mukava Pösö kirjoitti:

        Ihan asiallinen vertailu: Skodan moottoria kehutaan eikä ihme, sillä 2.0 TDIssä on vääntöä ja tehoa. Halpoja kustannuksia kehutaan myös.
        Huonoa Taavissa on jousitus ja meluisuus. LIsäksi jutun mukaan Taavista puuttuvat uusimmat hienoudet - "finesserna".
        No tämänhän me tiesimmekin

        Peugeottia kehutaan tyylikkääksi ja mukavaksi. Kysymysmerkkeinä jutussa mainitaan Pösön ruosteensuojaus ja jälleenmyyntiarvo.
        Ainakin 90-luvun 406-malleja on sen verran liikenteessä ettei ainakaan niissä malleissa ruosteongelmia ole.

        Tuolta pohjalta Pösö on autona paljon parempi kuin Taavi.

        "Den är för folk som ser rationellt på bilvalet men som heller inte vill vara utan (nästan) alla de senaste finesserna."

        "LIsäksi jutun mukaan Taavista puuttuvat uusimmat hienoudet - "finesserna".
        No tämänhän me tiesimmekin"

        Kannattaisiko opetella enemmän sitä ruotsinkieltä ennenkuin tulee tänne pätemään.

        Onneksi et laittanut nimeäsi alle.


      • Turo on Helkama
        lhhlkhkhlklkh kirjoitti:

        Pöso on turvaton peli verrattuna moderneihin nykyautoihin kuten Octavia.

        "508 saknar också de allra senaste säkerhetsfinesserna."

        Octavia on täydellinen.

        "Skoda har en närmast komplett fullpoängare i nya Octavia."

        Siinähän ne tärkeimmät referaatit vertailusta.

        Ruotsinkielen taitosi on selektiivinen tai muuten vaan puutteellinen. Ehkäpä ongelma onkin lukemisen ymmärtämisestäsi. Tsekkiläistä kaalilaatikkoa kyllä kehutaankin, mutta toimitus kirjoittaa Skeidasta: "fortfarande finns det förbättringspotential i fjädrings- och ljudkomfort."

        Taas siis törmätään Taaviskeidan jäykkään taka-akseliin ja meluisuuten.

        Skeida on siis täydellinen meluisa auto, jonka alustassa on kehitettävää.

        Peugeotit ovat tunnetusti loistavia ajettavia ja dieselit huippuluokkaa. Takseina Peugeottia on enemmän kuin Skodaa.


      • 9 + 13
        Jag förstär inte... kirjoitti:

        "Den är för folk som ser rationellt på bilvalet men som heller inte vill vara utan (nästan) alla de senaste finesserna."

        "LIsäksi jutun mukaan Taavista puuttuvat uusimmat hienoudet - "finesserna".
        No tämänhän me tiesimmekin"

        Kannattaisiko opetella enemmän sitä ruotsinkieltä ennenkuin tulee tänne pätemään.

        Onneksi et laittanut nimeäsi alle.

        Äänieristys Skodasta ainakin puuttuu tuon testin mukaan.
        Alustaa myös haukutaan, mutta svedupettereille ei ilmeisesti ajo-ominaisuus ei ole kovin tärkeä seikka.

        Ei sen puolen jäisellä tiellä takavetoinen Bemari ei kaikkein mukavimpia ajettavia.


      • hjghjgkjhgkjg
        9 + 13 kirjoitti:

        Äänieristys Skodasta ainakin puuttuu tuon testin mukaan.
        Alustaa myös haukutaan, mutta svedupettereille ei ilmeisesti ajo-ominaisuus ei ole kovin tärkeä seikka.

        Ei sen puolen jäisellä tiellä takavetoinen Bemari ei kaikkein mukavimpia ajettavia.

        Senkun kääntelet ja vääntelet, tosiasia kuitenkin on, etta vertailun voitti Octavia.


      • jbjhjjkklg,jl
        Turo on Helkama kirjoitti:

        Ruotsinkielen taitosi on selektiivinen tai muuten vaan puutteellinen. Ehkäpä ongelma onkin lukemisen ymmärtämisestäsi. Tsekkiläistä kaalilaatikkoa kyllä kehutaankin, mutta toimitus kirjoittaa Skeidasta: "fortfarande finns det förbättringspotential i fjädrings- och ljudkomfort."

        Taas siis törmätään Taaviskeidan jäykkään taka-akseliin ja meluisuuten.

        Skeida on siis täydellinen meluisa auto, jonka alustassa on kehitettävää.

        Peugeotit ovat tunnetusti loistavia ajettavia ja dieselit huippuluokkaa. Takseina Peugeottia on enemmän kuin Skodaa.

        Ja vertailun voittajana........Octavia.


      • piste iin päälle
        hjghjgkjhgkjg kirjoitti:

        Senkun kääntelet ja vääntelet, tosiasia kuitenkin on, etta vertailun voitti Octavia.

        Jos vaatimuksena on meluisa auto huonolla alustalla niin silloin Oktaavia 3 on täydellinen.


      • taas meni pieleen
        Turo on Helkama kirjoitti:

        Ruotsinkielen taitosi on selektiivinen tai muuten vaan puutteellinen. Ehkäpä ongelma onkin lukemisen ymmärtämisestäsi. Tsekkiläistä kaalilaatikkoa kyllä kehutaankin, mutta toimitus kirjoittaa Skeidasta: "fortfarande finns det förbättringspotential i fjädrings- och ljudkomfort."

        Taas siis törmätään Taaviskeidan jäykkään taka-akseliin ja meluisuuten.

        Skeida on siis täydellinen meluisa auto, jonka alustassa on kehitettävää.

        Peugeotit ovat tunnetusti loistavia ajettavia ja dieselit huippuluokkaa. Takseina Peugeottia on enemmän kuin Skodaa.

        Taas meni väärin:"Takseina Peugeottia on enemmän kuin Skodaa."

        Asiahan ei ole näin, Peugeotia ei juurikaan takseina enää näy, samaa sanovat tilastot esim. Savon sanomat teetti tilastokeskuksella taannoin selvityksen ja Skoda taisi olla jopa yleisin Kuopiossa. Sama tilanne muualla suomessa.


      • Octavia hiljaisin
        piste iin päälle kirjoitti:

        Jos vaatimuksena on meluisa auto huonolla alustalla niin silloin Oktaavia 3 on täydellinen.

        Lue testi. Octavia oli hiljaisin testatuista autoista.


      • tietäjä.
        taas meni pieleen kirjoitti:

        Taas meni väärin:"Takseina Peugeottia on enemmän kuin Skodaa."

        Asiahan ei ole näin, Peugeotia ei juurikaan takseina enää näy, samaa sanovat tilastot esim. Savon sanomat teetti tilastokeskuksella taannoin selvityksen ja Skoda taisi olla jopa yleisin Kuopiossa. Sama tilanne muualla suomessa.

        Mersu on yleisin. Kakkosena Volkswagen. Kolmosena Volvo ja nelonen Ford. Tämä siis koko Suomen tilasto.


      • Täys kymppi
        Octavia hiljaisin kirjoitti:

        Lue testi. Octavia oli hiljaisin testatuista autoista.

        TM:n testissä sai kympin hiljaisuudesta.


    • JOHANN JAHRESWAGEN

      AUTO ZEITUNG 23/2013
      PARIVERTAILUN VOITTO OCTAVIALLE BMW 320:STÄ.

      • testicals testicals

        Octaavia oli parempi muun muassa ajettavuudessa, tosin BMW:n ohjaus oli hieman parempi. ihmettelin vähän, että kuinka hyvät ovat Ocun penkit, koska ne olivat paremmat kuin Bemarin sporttipenkit...


      • 6 + 20
        testicals testicals kirjoitti:

        Octaavia oli parempi muun muassa ajettavuudessa, tosin BMW:n ohjaus oli hieman parempi. ihmettelin vähän, että kuinka hyvät ovat Ocun penkit, koska ne olivat paremmat kuin Bemarin sporttipenkit...

        Älä nyt horise omiasi!
        Esimerkiksi perus Ford Focus on paljon parempi ajettava kuin Taavi, jossa on esihistoriallinen jäykkä taka-akseli ja huono alusta.


    • Voitosta voittoon.

      Upeeta, mahtavaa.

    • Skodan ongelmana

      on VAGin mallipolitiikka. Kun sen yläpuolelle asemoidaan peräti kaksi oman talon periaatteessa samoista asiakkaista kisaavaa merkkiä, "parempi" ja "vielä parempi". Näiden markkinaa ei Skoda saa kannibalisoida. Silloin siitä ei saa rakentaa liian houkuttelevaa ja se näkyy tylsänä muotoiluna ja heikohkona laatuvaikutelmana, mm. rengasmeluna. Esim. Volvo voi sen sijaan kilpailla täysillä muiden merkkien kanssa eikä sen tarvitse laimentaa omia mallejaan sisäisen kilpailun pelossa.

    • Ocu

      Octaviassa on vain vahvuuksia.

    • Testisteroni

      Olisi ollut yllätys jos ei olisi voittanut.

    • Predator

      Hyvä saalis tuokin testivoitto.

    • Ylivoimaa...

      Octaviahan on ylivoimainen.

    • Ocu

      Skoda voittaa aina.

    • Redaattori

      Hyvä saalis jälleen.

    • Nyysson

      Octavia voittaa suurinpiirtein aina.

    • Laarsson

      Milloin se ei ole voittanut?

    • Strongman

      Ei Skodissa ole heikkouksia.

    • Occu

      Se olisi uutinen jos Octaviassa olisi heikkouksia.

    • Ocu

      Varmaan mainitaan jo uutisissa mikäli Skoda ei voita.

    • SaaIistaja.

      Hieno saalis oli jälleen!

    • Toyota Corolla

      Mitä merkitystä tuolla v oitolla on. Se on vain jälleen yksi maksettu testi. Todellisuudessa paras voi olla kaukana kärjestä. Noi Tuulilasin ja Tekniikan maailman testit ovat lähinnä huonoa viihdettä, joa oikein sitäkään.

      • No_Vagareena

        On siillä se merkitys, että auto oli paras sen testin aikana. Kokonaan toinen asia on se, että paljonko autosta on murhetta käyttäjälle. VAG-konsernin autot ovat tunnetusti heikkolaatuisia ja niissä on paljon harmillisia vikoja (polttimoita menee, jarruja laitellaan, ovet jäässä talvella...). Mutta hyvä, jos testissä toimivat edes. Hölmöt ostavat noita harmikseen ja vaikea on merkkiä vaihtaa, jos ei ole ymmärrystä tai taitoa suoraan myydä pois. Audi oli 1990-luvun lopulla Passatin kanssa pahin. Nyt ilmeisesti ongelmat ovat siirtyneet Golfiin ja Octaviaan. Mutta kukin taaplaa tyylillään ja ei se Corollakaan oikein talviautoksi käy, Kas kun on taipumusta takajarrujen jäätyä kiinni...onhan tuota nähty jo 10 vuotta.


      • Parhaita ovat
        No_Vagareena kirjoitti:

        On siillä se merkitys, että auto oli paras sen testin aikana. Kokonaan toinen asia on se, että paljonko autosta on murhetta käyttäjälle. VAG-konsernin autot ovat tunnetusti heikkolaatuisia ja niissä on paljon harmillisia vikoja (polttimoita menee, jarruja laitellaan, ovet jäässä talvella...). Mutta hyvä, jos testissä toimivat edes. Hölmöt ostavat noita harmikseen ja vaikea on merkkiä vaihtaa, jos ei ole ymmärrystä tai taitoa suoraan myydä pois. Audi oli 1990-luvun lopulla Passatin kanssa pahin. Nyt ilmeisesti ongelmat ovat siirtyneet Golfiin ja Octaviaan. Mutta kukin taaplaa tyylillään ja ei se Corollakaan oikein talviautoksi käy, Kas kun on taipumusta takajarrujen jäätyä kiinni...onhan tuota nähty jo 10 vuotta.

        VAG-konsernin autot ovat laadultaan parhaita. Ei ole jarrumurheita eikä jäädy lukot. Korit ovat parasta tekoa. Omalla ajettunu nyt 266 tkm eikä ole vielä ollut vikoja. Auto on koriltaan ja sisustaltaan lähes uutta vastaavassa kunnossa. Ajoltaan on loistava.


    • Votteski

      Voittaa aina.

    • Kähee peli!

      Skoda on laadun synonyymi.

      • ossss

        Niin on.


    • ossss

      JESSSS

    • Winneri

      Onko muka joskus hävinnyt?

    • Voittaa se

      Eikös se voita aina.

      • Paras on.

        Kylläpä vain.


    • NumberOneAllways

      Parashan se voittaa.

    • Anonyymi

      Ei löydy heikkouksia.

    • Anonyymi

      Mahtava auto!

    • Anonyymi

      Hyvä saalis!

    • Anonyymi

      Mahtavaa!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1841
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      1759
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      115
      1705
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      69
      1551
    5. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      72
      1528
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      23
      1426
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      58
      1415
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1222
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1150
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1145
    Aihe