Windows 8.1

apsukka1

Vuosi sitten ostamani läppäri (ilman kosketusnäyttöä) oli jo silloin suurin virhe. En ymmärrä enkä tule ymmärtämään mitä järkeä oli tunkea windows 8 normaaliin läppäriin, saatikka pöytäkoneeseen. "Hienot" ominaisuudet mitä kasi toi mukanaan ovat täysin turhia jos kosketusnäyttöä ei ole. Aloitusnäyttö täysin turha.

Nyt muutaman kuukauden odotin kaikkien hehkutetun windows 8.1 päivityksen. Tyhmänä tajusin, että windows painike olisi ihan erilainen. En luullut, että se olisi täysin samanlainen kuin aijemmissa windowseissa, mutta edes jotain siihen suuntaan.

Tänään siis asensin vihdoin päivityksen, ja auta armias sitä pettymyksen määrää. "Windows 8.1 on sitä mitä kasin piti alunperin olla", mutta mitään hyödyllistä muutosta ei tullut. Minua ei pahemmin kiinnosta kuinka pienohjelmat ovat parantuneet. Sillä niitä en tarvitse. Mutta eikö voinut tehdä kyseisestä napista edes jonkin verran hyödyllisen?

Kiukuttaa!

58

1714

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nykyaikaanpettynyt

      Onko win 8 ihan täyttä kuraa, perus pelailijalle? Saako siihe yleensäkkään latailtua mitään mukavuuksia, onko muuten minkälainen, vastaako yhtään seiskaa? onko nopea? :)

      • alpsukka1

        Nopeudesta en osaa sinällään mitään sanoa, kone ei oo itessää kovin tehokas. En tiedä kummassa on vikaa, mutta esimerkiks sony vegas 12 ohjelmaa käyttäessäni video ja muut ominaisuudet lagii ja pahasti. Pelejä en mielellään edes halua asentaa, pelkään pettyväni enemmän. Pöytäkoneessa on win7 ja kaikki samat ohjelmat toimii siinä paremmin kuin loistavasti!


      • windows 8!

        Windows 8 on tosi hyvä! Tosin suosittelen lämpimästi kosketusnäyttöistä kannettavaa tietokonetta, koska silloin siitä saa kaiken hyödyn irti ja sen käytön oppii nopeasti. Ilman kosketusnäyttöä se olisi vaikeaa. WIndows-kauppa on myös hyvin monipuolinen ja ainahan voi ladata netistä ohjelmien työpöytäversioita. Ja nopeushan siis riippuu enemmän tietokoneen prosessorista. Itselläni on core 1.5 ja toimii kuin unelma !


      • Kaikkitietävä

        Vastaus = Ei ole ----- Kyllä saa ------ Kyllä vastaa ---- ON !


      • Nykyaikaanpettynyt
        Kaikkitietävä kirjoitti:

        Vastaus = Ei ole ----- Kyllä saa ------ Kyllä vastaa ---- ON !

        ps.

        Siis tämä oli vastaus "nykyaikaanpettyneelle".


      • Se ergonomia
        windows 8! kirjoitti:

        Windows 8 on tosi hyvä! Tosin suosittelen lämpimästi kosketusnäyttöistä kannettavaa tietokonetta, koska silloin siitä saa kaiken hyödyn irti ja sen käytön oppii nopeasti. Ilman kosketusnäyttöä se olisi vaikeaa. WIndows-kauppa on myös hyvin monipuolinen ja ainahan voi ladata netistä ohjelmien työpöytäversioita. Ja nopeushan siis riippuu enemmän tietokoneen prosessorista. Itselläni on core 1.5 ja toimii kuin unelma !

        Se kosketusnäyttö on vaan aika epäergonominen läppäreissä, näytön hipelöinti tapahtuu käsi ojennettuna ilman kunnon tukea. Hiiri näppäimistö on läppäreissä huomattavasti ergonomisempi käyttötapa.

        Kosketusnäyttö sopii ergonomisesti vain tabletteihin, niihinkin vain kun tabletti ei ole kiinni missään näppäimistötelakassa.

        Et ilmeisesti ole paljoa käyttänyt läppäriä kosketusnäytöllä jos et ole huomannut tuota.


      • asrgawser
        Se ergonomia kirjoitti:

        Se kosketusnäyttö on vaan aika epäergonominen läppäreissä, näytön hipelöinti tapahtuu käsi ojennettuna ilman kunnon tukea. Hiiri näppäimistö on läppäreissä huomattavasti ergonomisempi käyttötapa.

        Kosketusnäyttö sopii ergonomisesti vain tabletteihin, niihinkin vain kun tabletti ei ole kiinni missään näppäimistötelakassa.

        Et ilmeisesti ole paljoa käyttänyt läppäriä kosketusnäytöllä jos et ole huomannut tuota.

        Itseasiassa kun on jo pitempään omannut tuommoisen kosketusnäytöllisen "kakkos" läppärin, niin on päässyt huomaamaan että kosketusnäyttö on ihan kätevä myös läppärissä Ainakin kun sillä joutuu tekemään töitä jossain muuallakin kuin siinä työpisteessä, esimerkiksi junassa tai taksissa. Hakkaa mennen tullen hiiren ja hiirilevyn.


      • alpsukka1

        Kiitos TODELLA paljon!


      • eljii
        alpsukka1 kirjoitti:

        Kiitos TODELLA paljon!

        Kolmesta tehokkaimmasta koneestani kahdessa on Win 8.1, yhdessä W7
        Kaseissa TIETYSTI Classic Shell.
        Enpä huomaa käyttöliittymäeroa käyttäessäni,


      • eljii kirjoitti:

        Kolmesta tehokkaimmasta koneestani kahdessa on Win 8.1, yhdessä W7
        Kaseissa TIETYSTI Classic Shell.
        Enpä huomaa käyttöliittymäeroa käyttäessäni,

        Saisikohan kasiin jostain Program Manageria.


    • Mika++

      Mulla lakkas toimimasta HP Laserjet P1005. HP:n sivuston mukaan Windows 8:n ajuriversio käy 8.1:lle, mutta eipä mulla aikaan toimi.

      Creativen XtremeGamer äänikortin asetukset nakkaa aika 2.1 kaiutin asettelun päälle ja kuulokkeista ei kuulu pihaustaan, ellet mene joka kerta vaihtamaan asetuksista kuulokkeet takaisin päälle.

      Että semmosta...

    • älkää valittako

      En totisesti ymmärrä miksi ihmiset kokevat kahdeksikon ja 8.1 huonoksi. Eihän se sen huonompi ole kuin aikaisemmatkaan windowsit. Kun siihen perehtyy, ei se sen kummempi ole. Minulla oli vähän aikaa molemmat seiska ja uusi tietokone kasilla. Oli niin kauan kun sain siirrettyä tiedot uudelle koneelle ja poistettua vanhat (salasanat ym.). Annoin sen sitten pojalleni (ei asu samassa taloudessa). Loppujen lopuksi huomasin, että en meinannut osata sitä käyttää kahdeksikon jälkeen. Niin nopeasti omaksuin uuden.

      • Win-8.1 Pro

        Eikös se ole ollut samaa "sampaa" jokaisen uuden Windowsin julkaisussa ?
        Olen nyt vuoden "ajellut" kasilla ja oli se alussa pientä uudelleen opettelua, mutta kun saa "hanskan" käteen, niin ei ole mitään eroa toiminnoissa, mutta hiukan sujumammin hommat hoituu ja pöytäkoneissa on seiskat, sekä toisella SSD 128GB levyllä Win-7 Pro tähän läppäriinkin, joka tarvii vaihtaa läppikseen ainakin kerran kuussa päivityksien takia, mutta kyllä tämä Win-8.1 Pro on nyt vakituisesti tässä läppärissä.


      • alpsukka1

        Kyse ei ole siintä kuinka olen tottunut uuteen. Nuorena ihmisenä omaisen uuden tekniikan hyvin nopeasti. Ja tosiaan siltikää en ymmärrä mitä järkeä oli tunkea kasi normaaliin koneeseen. Aloitusnäyttö on tosi kömpelö. Sosiaaliset ym "mukavuudet" todella kömpelöitä. Eniten nauratti se "näppäinlukko" jossa opastetaan miten sormella saa avattuu koneen ilman salasanaa tietyllä liikkeellä. Tollaset pikkujutut missä ei oo mitää järkee !

        Uskon, että kosketusnäytöllisiin koneisiin/tabletteihin kasi on mainio.


      • JEESSsssSSSss:.!1#%?
        alpsukka1 kirjoitti:

        Kyse ei ole siintä kuinka olen tottunut uuteen. Nuorena ihmisenä omaisen uuden tekniikan hyvin nopeasti. Ja tosiaan siltikää en ymmärrä mitä järkeä oli tunkea kasi normaaliin koneeseen. Aloitusnäyttö on tosi kömpelö. Sosiaaliset ym "mukavuudet" todella kömpelöitä. Eniten nauratti se "näppäinlukko" jossa opastetaan miten sormella saa avattuu koneen ilman salasanaa tietyllä liikkeellä. Tollaset pikkujutut missä ei oo mitää järkee !

        Uskon, että kosketusnäytöllisiin koneisiin/tabletteihin kasi on mainio.

        .

        Miksi ihmeessä ei voi asennuksessa valita haluaako käyttää tietokonetta vai katsella turhia tiilenpäitä ???? Pelkkää ihmisten kiusaamista

        .


      • Ei se vaan käy
        JEESSsssSSSss:.!1#%? kirjoitti:

        .

        Miksi ihmeessä ei voi asennuksessa valita haluaako käyttää tietokonetta vai katsella turhia tiilenpäitä ???? Pelkkää ihmisten kiusaamista

        .

        Eihän sellainen valinnanvapaus sovi Microsoftille. Käyttäjän on ajateltava ja toimittava niinkuin suuri ja mahtava Microsoft haluaa.


      • vaikertajille.......
        Ei se vaan käy kirjoitti:

        Eihän sellainen valinnanvapaus sovi Microsoftille. Käyttäjän on ajateltava ja toimittava niinkuin suuri ja mahtava Microsoft haluaa.

        Vaikertelu vaan jatkuu !!!!!!!!!!!!!!! Eiköhän ole paikallaa laittaa tulppa suuhun ja opetella kasin käyttöä ilman marinaa ?


      • Puudelille
        vaikertajille....... kirjoitti:

        Vaikertelu vaan jatkuu !!!!!!!!!!!!!!! Eiköhän ole paikallaa laittaa tulppa suuhun ja opetella kasin käyttöä ilman marinaa ?

        Noup. Win 7 käytössä ja jos Windows 9 sitten joskus on samanlaista kuraa kuin Windows 8 niin Win 7:n tuen loppuessa vaihtuu järjestelmä muuhun kuin MS-tuotteeseen, mahdollisesti Appleen tai Linuxiin.


      • Vikisijälle
        vaikertajille....... kirjoitti:

        Vaikertelu vaan jatkuu !!!!!!!!!!!!!!! Eiköhän ole paikallaa laittaa tulppa suuhun ja opetella kasin käyttöä ilman marinaa ?

        Miksi opetella hankalaa huonosti käyttöön sopivaa järjestelmää jos saatavilla on parempiakin ? Windows 7 hakkaa käytettävyydessä Windows 8:n 6-0 ja seiskan tuki jatkuu vielä pitkään. Näkyyhän tuo tilastoissakin että ihmiset eivät kasista pidä.

        Ei se Windows 8 siitä parane eikä suosio kasva vaikka kuinka kitiset asiasta.


      • tupla vikisiälle
        Vikisijälle kirjoitti:

        Miksi opetella hankalaa huonosti käyttöön sopivaa järjestelmää jos saatavilla on parempiakin ? Windows 7 hakkaa käytettävyydessä Windows 8:n 6-0 ja seiskan tuki jatkuu vielä pitkään. Näkyyhän tuo tilastoissakin että ihmiset eivät kasista pidä.

        Ei se Windows 8 siitä parane eikä suosio kasva vaikka kuinka kitiset asiasta.

        Vaan kasihan on seiska, sillä ne "tiilenpäät" saa ohitettua start-nappulalla ja kyllä kasi on nopeampi toiminnoissa mitä seiska on ja minulla on molemmat seiskat, Pro ja Home prem ja Win-8.1 Pro ja nyt ajelen tällä W-8.1 Enterprisella, joten minulle on turhaa vaikerrella kasin toimimattomuudesta, vaan taitaa olla lompsassa "ohuelti" paperirahaa kasin ostoon, mutta kyllä seiska pelaa okey-dokey myös !


      • Windows 8
        tupla vikisiälle kirjoitti:

        Vaan kasihan on seiska, sillä ne "tiilenpäät" saa ohitettua start-nappulalla ja kyllä kasi on nopeampi toiminnoissa mitä seiska on ja minulla on molemmat seiskat, Pro ja Home prem ja Win-8.1 Pro ja nyt ajelen tällä W-8.1 Enterprisella, joten minulle on turhaa vaikerrella kasin toimimattomuudesta, vaan taitaa olla lompsassa "ohuelti" paperirahaa kasin ostoon, mutta kyllä seiska pelaa okey-dokey myös !

        Juuri niin. Windows 8 on Windows 7 Uusi toinen käyttöliittymä ("metro"), joka on kyllä koskestusnäytölle parempi, kuin näppäimistölle, mutta siinäkään ei mitään vikaa pienen tutustumisen jälkeen ole. Itse siirryn lopullisesti Windows 8:aan vuoden vaihteessa.


      • Windows 8 kirjoitti:

        Juuri niin. Windows 8 on Windows 7 Uusi toinen käyttöliittymä ("metro"), joka on kyllä koskestusnäytölle parempi, kuin näppäimistölle, mutta siinäkään ei mitään vikaa pienen tutustumisen jälkeen ole. Itse siirryn lopullisesti Windows 8:aan vuoden vaihteessa.

        Ja halutessa voi käyttää normaalia työpöytää ( ja kannattaakin jos koneessa ei ole kosketusnäyttöä).


      • Win-8.1 Pro
        vapunen kirjoitti:

        Ja halutessa voi käyttää normaalia työpöytää ( ja kannattaakin jos koneessa ei ole kosketusnäyttöä).

        En käsitä, kuinka sitä vaikertelua riittää ja samasta asiasta ? Ensinnäkin, kun asennus (up päivitys) on tehty, niin heti on asennettava päivitykset, jotka ottaa hitaalla yhteydellä melkoisesti, mutta kun ne saa asennettua, niin sitten vasta alkaa "tuottavaan" toimintaan.
        Minulla ei ole mitään moitetta, sen enempää Win-8 Pro:sta, kun tästä Win-8.1 Pro:sta.
        Kasi oli vuoden läppärissä ja nyt asensin tämän Win-8.1 päivityksen ja toiminta tuli vakaammaksi ja nopeus ei lopahtanut, vaan päivatoin pelaa jouhevammin !

        Nyky ihmisillä kaikki pitäisi olla valmiiksi "pureksittu"kun käärepaperin repii ostoksen päältä, vaan komputerissa ei ole sama temppu kun "sukkahousuissa", siis yksi koko käy kaikille !
        Siis hillitkää sitä apuhuutoa ja koittakaa etsiä sovellus ensinnä itse ja jos se ei onnistu, niin sitten sivulle pyytämään APUA !!!!!!!!!!!!


      • Win 7 rules
        Win-8.1 Pro kirjoitti:

        En käsitä, kuinka sitä vaikertelua riittää ja samasta asiasta ? Ensinnäkin, kun asennus (up päivitys) on tehty, niin heti on asennettava päivitykset, jotka ottaa hitaalla yhteydellä melkoisesti, mutta kun ne saa asennettua, niin sitten vasta alkaa "tuottavaan" toimintaan.
        Minulla ei ole mitään moitetta, sen enempää Win-8 Pro:sta, kun tästä Win-8.1 Pro:sta.
        Kasi oli vuoden läppärissä ja nyt asensin tämän Win-8.1 päivityksen ja toiminta tuli vakaammaksi ja nopeus ei lopahtanut, vaan päivatoin pelaa jouhevammin !

        Nyky ihmisillä kaikki pitäisi olla valmiiksi "pureksittu"kun käärepaperin repii ostoksen päältä, vaan komputerissa ei ole sama temppu kun "sukkahousuissa", siis yksi koko käy kaikille !
        Siis hillitkää sitä apuhuutoa ja koittakaa etsiä sovellus ensinnä itse ja jos se ei onnistu, niin sitten sivulle pyytämään APUA !!!!!!!!!!!!

        Tai sitten vaihtoehtoisesti käyttää Windows 7:aa joka toimii ja on looginen käytettävä varsinkin kun järjestelee sen käynnistävalikon uusiksi (oletuksena se on tosiaan valikkohelvetti kun järjestely on suoraan peräsuolesta).

        Jos uuden koneen mukana pakkosyötetään se sontaläjä 8 ilman downgrade oikeutta niin sitten netistä piraattiseiska tilalle. Katsellaan sitten kun Windows 9 tulee josko se olisi käyttökelpoinen vai pitääkö Win 7:n tuen loppessa katsella kilpailijoiden valikoimaa.


    • Winford

      Visuaalinen ilme ei ole mielestäni onnistunut win 8:ssa. Laatikoiden seasta on paljon vaikeampaa etsiä haluamaansa kuin perinteisissä versioissa. Näin ainakin itse koen asian. Tasaista laatikko/ruutupuuroa....ei hyvä.

      • on hieno työpöytä

      • Winford
        on hieno työpöytä kirjoitti:

        Tuossa win8.1 screenshotti:
        http://glass8.berlios.de/win81beta2.png
        Tuohan on paljon hienompi kuin edes seiska.

        Joo niin onkin,tarkoitin kuitenkin ihan vaan tätä laatikko sydeemiä...metro käyttöliittymää. Sen käytettävyys on huono...oli sitten kyseessä puhelin,tabletti tai pc.


      • KakolanTiilenpäät
        Winford kirjoitti:

        Joo niin onkin,tarkoitin kuitenkin ihan vaan tätä laatikko sydeemiä...metro käyttöliittymää. Sen käytettävyys on huono...oli sitten kyseessä puhelin,tabletti tai pc.

        Unohtakaa se laatikkokäyttöliittymä, imuroikaa Classic Shell.

        On muuten lapsellista sumutusta micro$oftilta että "8.1:ssä on start-nappi".
        Sehän tekee vain saman kuin win c eli tuo ne laatikot


    • Windows 8.1 ongelmia

      Mitä helvettiä teen jos mun näyttö on 23 tuumaa ja kun päivitin tohon 8.1 niin se ei menny koko näytölle ja oon kattonu asetukset ja en saa sitä eli tää nyt näyttää jotain 20 tuumaa ja se häiritsee. Windows 8 ei ollu mitään ongelmaa ton näytön kanssa muttä tossa 8.1 on niin jos joku tietää apua että miten voin saada tämän koko näyttöön eikä jää tommosia rumia reunoja.

    • Onko näyttiksen ajurit päivitetty?

    • 8.1 ihan paska

      voiko tohon windows 8 vaihtaa vai pitääkö käyttää tätä paskaa päivitystä eli 8.1?

    • Windows 8.1 ongelmia

      okei miten voi päivittää näytiksen ajurit?

      • elji

        Eilen kotona katselin ja taisi olla jotenkin näin:
        Control Panel -> Device Manager -> display (näytönohjaimen niminen)
        Properties sisälsi välilehden "Drivers" ja siinä nappi sekä päivitykselle että päivityksen takaisin palauttamiselle


      • elji kirjoitti:

        Eilen kotona katselin ja taisi olla jotenkin näin:
        Control Panel -> Device Manager -> display (näytönohjaimen niminen)
        Properties sisälsi välilehden "Drivers" ja siinä nappi sekä päivitykselle että päivityksen takaisin palauttamiselle

        Mutta uusinta ajuria ei aina löydy tuolleen.


      • sutturuudut
        vapunen kirjoitti:

        Mutta uusinta ajuria ei aina löydy tuolleen.

        parissa koneessa oikea 1400x1050 tuli vasta Windows Updatea ajaen


    • Näytönohjaimen valmistajan sivuilta.

    • Windows 8.1 ongelmia

      aa okei kiitos

    • vanharouva70

      Windows 8 tuotti ongelmia. Vaihto takas win 7:n, mutta en halunnut pudota "ajan hermolta", ei kun win 8 uudelleen läppäriin ja 8.1 päivitys perään.
      Olen melko tyytyväinen paitsi kirjoitus karkaa välillä mihin sattuu, kursori huitelee omilla teillään tai toppaa kokonaan, jota ei tapahtunut win 7:ssa.
      Olen päivittänyt hiiren ajurin, ei parantaunut. Missähän vika?
      Toinen haitta, kuulokkeet ja mikrofoni eivät toimi. Mitähän niille pitäis tehdä?
      Vielä en luovuta, uuden oppiminen ja vikojen korjaaminen on mielenkiintoista, suuri apu on ollut näistä keskustelupalstoista, kiitos teille kaikille.

    • HELP!

      Miten sait asennettua sen 8.1 päivityksen ja mistä?
      Koska minä en ole asentanut, kun en tiedä mistä asentaa sen.
      Auttakaa:(

      • automagic

        Minulla Windows Update on itsestään päivittänyt 8 -> 8.1


    • Liisa97249274723947

      Yritän saada Microsoftin USB-kuulokkeita toimimaan Windows kasissa... vaikeaa on!

    • ClassicShellYhäVaan

      Classic Shell tarvitaan edelleen

    • Heh heh.

      Et siis ole tutustunut ominaisuuksiin ja luuten tietäväsi byt kaikesta kaiken, juuri tätä tarkoitan.

    • W8onpaskakasa

      Fontit ovat suttuisia Win8:ssa, kun siinä ei enää ole toimnnassa kaikki fontteja terävöittävät hienoudet, koska 8:ssa keskitytään tablettinäyttöihin, joita esim käännellään!!

    • räikeä näyttö

      Minulla on Windows 8.1 ja näyttö on räikeä eikä konetta viitsi edes avata ellei aivan pakko,


      vien huomenna liikkeeseen ja pyydän että laittavat win 8 0 takaisin,

      näytön asetuksia ei voi edes säätää.

      0nko mahdolllista asentaa windowas 7

      Miten sitten jos hankkii ulkoisen näytön, voisko se toimia?


      siis sain eilen konene ja kun avasin sen ja eteeni avautui surkea hailakka aneeminen ja vielä räikeä kuva oli pettymys valtava. en ole koskaan nähnyt huonompaa


      voiko johtua siitä että liike päivitti win 8 win 8.1 versioon? olen käynyt läpi kaikki asetukset ja ei voi säätää. onnistuuko näytön säätö win 8 vwersiossa?


      kohta asennan tähän linuxin jos sew toimisi paremmin kuin windows

      • "0nko mahdolllista asentaa windowas 7 "

        Ei välttämättä ole yhteensopiva. Sitä paitsi Windows 7:n toimitukset tukkureille yms. on lopetettu viime kuun lopulla, että sitä ei välttämättä saa kauaa.


    • -n.n.-

      Minusta hailakka ja räikeä ovat toistensa vastakohtia, joten on vaikea ymmärtää mitä ihmettä tarkoitat.

      Lisäksi mistä "kuvasta" oikein puhut? Yleensähän ne kuvat ovat vaihdettavia.??? Laitan sellaisen kuvan joka ei ole hailakka-räikeä (mitä se sitten onkin).

      Näytön asetukset kuten resoluution voi tietenkin säätää, kohdasta Näyttöasetukset.

      Jos tarkoitat kuvien vaihtoa työpöydälle, se tapahtuu menemällä työpöydälle, klikkaamalla hiiren oikeaa näppäintä, ja valitsemalla Mukauta.

      Jos ongelma ei poistu, sitten voi todella ollakin että liikkeessä asennettaessa tuli joku virhe.

    • "Minua ei pahemmin kiinnosta kuinka pienohjelmat ovat parantuneet."

      Windows 8:ssa, 8.1:ssä ja tulevassa Windows 10:ssä on tarkoitus käyttää niitä uusia WinRT sovelluksia tai sitten selaimella toimivia sovelluksia.

      Ne vanhanaikaiset ohjelmat hävitetään ja hankitaan uusiksi. Uusina WinRT sovelluksina mitkä näkyvät siinä alkunäkymässä.

      Jos et tätä halua niin sitten olet ostanut väärän merkkisen käyttöjärjestelmän.

      • Sitä odotellessa...

        Kunhan ensin näkisi sen, että Officesta tulee WinRT-versio. Tähänastiset RT-sovellukset kun ovat pikkurisauksiin tarkoitettuja täsmätoimintoja, eivät oikeita ohjelmistoja.

        Vähän sama kuin flexifuel-autoissa: jos ei "parempaa" polttoainetta ole saatavilla, on ajeltava normilöpöllä.


      • Sitä odotellessa... kirjoitti:

        Kunhan ensin näkisi sen, että Officesta tulee WinRT-versio. Tähänastiset RT-sovellukset kun ovat pikkurisauksiin tarkoitettuja täsmätoimintoja, eivät oikeita ohjelmistoja.

        Vähän sama kuin flexifuel-autoissa: jos ei "parempaa" polttoainetta ole saatavilla, on ajeltava normilöpöllä.

        "Kunhan ensin näkisi sen, että Officesta tulee WinRT-versio."

        Toimitusjohtaja vaihtui Microsoftilla.. Se vanhanmallinen versio mikä on suurimmaksi osaksi .NET:iä toimii edelleen vaikka vaatiikin säätöä. Sille toki on tehty kasvojenkohotus, että näyttää WinRT sovellukselta.

        Uusi toimitusjohtaja päätti, että ensiksi tehdään iOS versio, sitten Android versio (koska nämä puuttuvat!) ja tämän jälkeen sitten päivitetään vanhanmallinen Windowsversio WinRT:ksi ja varmaan uusitaan OS X versio myös kun se odotettavasti jakaa paljon samaa koodia iOS version kanssa.

        Ei tuolla ole väliä, MS Office 365:ssa saa samalla maksulla myös päivitykset uudempiin joten eiköhän se vuoden kuluttua päivity WinRT:lle.


    • varovainen aloitus

      En ottaisi millään windows 8 kosketusnäyttöä
      ymmärrän että windows 8 metro oli virhe microsoftilta

      mutta kun panee aloitukseen alkavan aina desktopilta
      ja käyttää bing/metro -juttuja vain johonkin kollektiiviseen
      pinnalliseen dataan (esimerkki mikä on maailman
      sää suunnillee, mitkä ovat päivän taloustiedot hongkongisa Newyorkiin
      yleispiirteissään)
      niin sitäkin voi käyttää

      en tekisi mitään kolmannen osapuolen classicshell-virityksiä
      kai te nyt tiedätte että taskbariin alalaitaan
      voi rakennella aivan itse lähtöjä oikeaan laitaan
      minulla on sellaisia kuin service help start news active
      joita vielä vaihtelen silloin tällöin

      ne vastaagat seiskan start-aloitusta ILMAN mitää kolmannen osapuolen
      virityksiä

      ainoa asia mielestäni mistä pitää pitää huolen että ei roiku
      windows8 vakoilussa
      eli vaikka indeksointi pois ja kaiken maailman webbisivujen
      varastointi ja sitten
      smartscreen ja sen sellaiset

    • 8.1 ja kaikki hyvin

      Ostin koneeni tammikuussa 2014 ja tässä oli silloin 8. Päivitin 8.1:een, eikä mitään ongelmia ollut. Aukeaa suoraan työpöydälle (kuten xp:kin minulla aiemmin), eikä mitään "tiilenpäitä" tarvitse katsella. Ellei sitten välttämättä halua erikseen klikata niitä näkyviin.
      Niin, olen todella tyytyväinen tähän 8.1:een. Mutta minulla onkin ikää jo seitsemäs kymppi menossa. Taitavat ne kakarat olla vain hätäisiä, eivätkä viitsi ottaa selville, miten asennukset tehdään, vaan ensitöikseen aloittavat valtavan uikutuksen.

    • Mulla päivittyi ihan omin päin ja lupaa kysymättä pudottaen tulostimen pois

    • Paraakalja

      Eihän tuossa 8.1/8 mitää huonoa ole. Sanoisin että seiskaan ei ole paluuta koska tämä pyörittää pelejä paljon paremmin ja on kevyt. Ainut asia joka pisti ensin silmään oli tuo metro screen mutta asensin vain stardock 8 (vai mikä se nyt oli??) Ja homma oli hanskassa.

      • Minä en ymmärrä sitä miksi käynnistysvalikon takaa pitäisi näkyä työpöytää. Käynnistyssivu, johon saa kaikki tarvittavat ohjelmat on parasta, mitä kasissa on.


    • Päivitteliskö_vai_ei

      Koneessa w8.1 enkä ole uskaltanut päivittää enää kesän jälkeen. Kun kyllästyin w10 pakkosyöttöön. Hirvee työ aina poistaa päivityksistä just ne w10 osiot.

      Nyt kun w10 on vissiin normisettii, ja JOS PÄIVITÄN w8.1 koneen:
      Muuttuuko käyttis w10:ksi
      - automaattisesti,
      - pakottaa hyväksymään manuaalisen vaihdon,
      - tyrkyttää edelleen w10 mainoksia jos ei osaa poistaa niitä päivitysten jälkeen? (minä en enää osaisi, aikasemmin osaavampi kaverini poisti ja ne loppui siihen.),
      - ta jotain muuta eikä w8.1 enää toimi juten ennen.

      Huomattavan hauskaa ettei kone ole yhtään renkullinut vaikken ole päivityksiä ajanutkaan. Toisaalta käyttöni on lähinnä satunnaista netissä surffaamista ja joidenkin harvojen videonpätkien katselua. Adobet ym. ilmoittaa päivityksistä ja ne olen kyllä ajanut. Käyttiksen päivitystä en.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6489
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4193
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      270
      2597
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2030
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1538
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1397
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1101
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1046
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1031
    Aihe