Management Events- työpaikka huuhaata

kusela

Etsin akstiivisesti uutta työpaikkaa tällä hetkellä ja silmään on pistänyt Management Events -ilmoitus, jossa haetaan hankintavastaavaa.

On erittäinkin perusteltua uskoa, että kyseiseen paikkaan ei ihan aikuisten oikeasti aiota palkata ketään vaan se on kenties lähinnä välissä puuhaavan (Boston Sisters) rekrytointifirman CV:n tms. kalastelua.

Kyseinen ilmoitus on ollut auki jo vaikka kuinka kauan ja siinähän mainitaankin, että varsinaista hakuaikaa ei ole vaan paikka täytetään "heti sopivan löydyttyä"

No, Suomesta ei sitten vissiin löydy sopivia, vaikka meitä todella päteviäkin korkeakoulutettuja henkilöitä on pilvin pimein hakemassa töitä tällä hetkellä... On käsittämätöntä, jos kaltaiseni tausta omaava henkilö ei saa edes haastattelupyyntöä. Ja jos en minä saakaan, niin miten on mahdollista, että kyseinen ilmoitus uusitaan tasaisin väliajoin eikä muka kukaan näiden kuukausien aikana hakenut ole kelvannut ????

Epäilen että kyseistä duunia ei tosiasiassa olekaan vaan tämä on vain tapa saada ihmiset listoille ja aineistoksi rekryfirmalle.

On tosi v..ttumaista tuhlata ihmisten aikaa turhaan työnhakuun. Tällähän on vielä sen lisäksi, että hakee (muka) työntekijää yhdelle Euroopan parhaimmiksi työpaikoiksi valitulle firmalle (hyvä houkutin ja argumentti saada ihmiset kiinnostumaan vaikka mitään työpaikka ei ilmeisesti olekaan) oma portaali, joka työnhakukirjeen ja CV:n tekemisen jälkeen alkaa vielä kysellä lisää kaikkea soopaa, jonka täyttämiseen menee vielä tuplasti lisää aikaa

Välillä sama ilmoitus on englanniksi, välillä Suomeksi,kaikissa mahdollsissa hakuportaaleissa. Se on taas eilen uusittu ainakin Monsteriin. Se aina tasaisin väliajoin uusitaan täsmälleen samanlaisena , kun Suomesta ei kai sitten löydy näillä korkeakoulutettujenkin työttömyysmäärillä ilmeisesti yhtään sopivaa ja pätevää henkilöä edes kuukausien etsimisen jälkeen...

Uskokoon ken haluaa, että tämä on aito työpaikka, joka on joskus vielä tarkoitus täyttääkin....

93

11873

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Agree

      Samoin on ME:n harjoittelupaikkojen kanssa. Turha odottaa, että työt jatkuu harjoittelun jälkeen. ME:n strategiana on käyttää harjoittelijoita helpoissa entry level -tehtävissä, palkaa maksavat 1200 e /kk, tämä on varma tieto. Harjoittelujaksot on vieläpä pitkiä, jotta harjoittelijan perehdytykseen käytetty panos saadaan hyötynä takaisin. Halpaa hommaa työnantajalle.

      Olen vieraillut ME:ssä ja kyllä siellä ihan oikeasti töitäkin on tarjolla. Hakevat vaan aika kovaa osaamista, eli jos olet suorittanut tutkinnon ulkomailla, tehtäväkohtaista kokemusta yli 5v kansainv. yrityksessä, puhut sujuvasti viittä eri kieltä ja sidot kengännauhat yhdellä kädellä, paikka on sinun.

      Vitsailusta huolimatta... yritystä saatetaan hehkuttaa ja onkin esillä eri foorumeilla... mutta totesin itse jo jokin aika sitten, että tuossa firmassa en välttämättä haluaisi olla töissä. Oman etiikan vastaista mm. tuo harjoittelijoiden käyttö kulusyistä, kieroilun makua ja liiketoiminnan voitot tietenkin kotiutetaan Amsterdamin veroparatiisissa. Kuka nyt Suomeen veroja maksaisi. Toki siis on hienoa, että nuorille tarjotaan harjoittelupaikkoja ja ennen kaikkea palkallista sellaista, mutta... moni kakku päältä kaunis.

      • StargateFlashbaby

        Vahvistan edellisen kokemuksesta.


    • iiigggggggg

      Suuret kiitokset teille! Itselläni oli myös epäilyksiä tässä ketjussa mainitusta työpaikasta. Melkein jo erehdyin laittamaan hakemuksen menemään. Taisin pelastua *tukselta.

    • Agree

      Täytyy muistaa, että tällaisilla foorumeilla on aina subjektiivisia kokemuksia ja yleensä negatiiviset asiat korostuu. Toki on totta sekin, että kirjoittelulle on usein hyvä syy, eikä hyvistä työpaikoista useinkaan löydy netistä kirjoittelua.

      Ei ME varmastikaan ole ainoa firma, joka käyttää harjoittelijoita toisensa perään ilman aikomusta palkata vakituiseksi. Tai - ehkäpä yksi viidestäkymmenestä harjoittelijasta onnistuu saamaan paikan?

      Ja omasta vierailustani yrityksessä sain myös kuvan, että ihmiset viihtyivät siellä, ainakin sen vaikutuksen sain tapaamistani ihmisistä ja siitä ympäristöstä.
      Siitä huolimatta siellä paikan päällä ollessani minulla oli tunne, että tämä ei ole minun paikkani. Pakko luottaa omaan intuitioon siinä. Jonkun muun kokemus voisi kuitenkin olla erilainen.

    • reeer

      Ketjun aloittaja on varmasti ihan oikeassa. Itsekin olen kiinnittänyt huomiota ihan samaan asiaan. Aloittaja mainitsi mm. että on paljon korkeakoulutettuja työttömiä ja on tosiaan totta, että kyseiseen paikkaan ei näytä kukaan kelpaavan. Työpaikka on vain jatkuvasti auki ja ilmestyy tasaisin väliajoin uudestaan. Työttömien lisäksi on vielä meitä erittäin päteviä työpaikan vaihtajia. Itsekin erehdyin hakemaan paikkaa, kun luulin, että se oli todellinen.

      Joku mainitsi vaatimukset, jotka ME:llä ovat kovat. Silti ihme, ettei kukaan näytä kelpaavan. Minullakin on kansainvälistä ja kovan tason työkokemusta. Lisäksi puhun sujuvasti englantia, ruotsia, saksaa ja ranskakin taittuu hyvin.

      Ikääkin on vasta 35, mutta jostain sittemmin luin, että kyseisen työpaikan keski-ikä on 29 v.

      Joten ei sitä kaikkea osaamista ja kokemusta tuon ikäisiltä vielä edes voi löytyä.

    • Eroz

      Hei, kiitos viestin aloittajalle. Meinasin itsekin laittaa hakemuksen sisään (en ole seurannut rekry-ilmoituksia vähään aikaan):) ja sen takia tässä taustatyötä teenkin...ja osuin tänne keskustelupalstalle,hahahah. Oikein

    • haist

      Heips vaan,
      Ja saman havainneena kuin muutkin tässä ketjussa lisäisin vielä, että jälleen kerran on tämä mystinen työpaikka ilmoitus uusittu. Heh heh heee !

      Tällainen jos mikä aiheuttaa huonoa imagoa yritykselle kuten myös rekrytoimistolle, joka tässä tapauksessa on nimeltään Boston Sisters... Niin että ei kai tällaisiin voi luottaa jatkossakaan.

      Pitävät ihmisiä ilmeisesti ihan täystaukkeina molemmat...

    • iiijjjjji

      Itse olen pari kuukautta etsinyt töitä ja siis aktiivisesti seurannut ilmoittelua. Silmään on pistänyt Management events -puljun harjoittelijoiden haku. Hakevat jatkuvasti suurta määrää harjoittelijoita paikkoihin, joihin voisi palkata ihan oikeankin työntekijän. Ilmeisesti etsivät vain höynäytettäviä, jotka saadaan työskentelemään lähes ilmaiseksi harjoittelun nojalla, jolloin ei tarvitse palkata oikeita työntekijöitä.

    • 9+17

      Management Eventsillä näyttää jatkuvasti olevan jotain paikkoja auki. Vaihtuvuus on iso muutenkin sielä heillä. Heidän toimialansa on kiinnostava mutta en ole koskaan innostunut töitä sieltä hakemaan juuri tässäkin keskustelussa mainittavien syiden takia. Varmaan ihan ok sellaisena välietappina ja nuorisolle että saavat hieman kokemusta mutta ammattialisille ei missään nimessä oikea mesta.

    • Agree

      Vastaavaa isojen tapahtumien järjestelyä tekee moni yritys. Kun tsekkaa messukeskuksen ym. isojen tilaisuuksien tapahtumajärjestäjiä, niin alkaa saada hyvää käsitystä työnantajista.

      Tämä ketju nosti mieleeni kysymyksen, että eikö työnantajat googlaa itseään tai muuten tajua, että kyllä heidän toiminnastaan puhutaan. Nykyään tulee entistä enemmän kaikenlaisia some-ryöpytystä, milloin on liian pieni annos makkara-perunaa jne. Se imago ja työnantajamielikuva, mistä puhutaan, ei ole vain hieno sana. Täälläkin se nähdään, että aloitusviestissä mainittuun työpaikkaan ei haluta hakea muiden puheiden pohjalta.

      Ja rehellisyyden nimissä täytyy sanoa, että googlaan aina ne työnantajat, mihin olen lähettämässä hakemusta. Mitä vähemmän kritiikkiä netistä löytyy, sen parempi.

      • 9-7+1

        Eivät googlaa. Kaikki kritiikki sivuutetaan vain 'karavaani kulkee' -puheilla kunhan oma palkka juoksee.


    • errt

      Ei tämä rekryfirmakaan, joka tässä on välissä, kovin paljoa pisteitä kerää. Mutta ilmeisesti sitäkin enemmän hakijainformaatiota.

    • 7+12

      Katsoin huvikseni työkkärin sivuilta että Management Eventsiltä löytyy sieltä 27 ilmoitusta. 27!!!!!

      15 näistä ilmenee että kyseessä on harjoittelupaikka.

      Ei taida edes perus puhelinmyyntifirmoilla olla läheskään noin montaa paikkaa haussa.

    • typp

      No, tämä kyseinen paikka, johon itse sain seitsemännen kerran Monsterin kautta ilmoitujksen, on kyllä ihan vakituinen hankintavastaavan paikka. Harjoittelijaa ei siis haeta.

      Tosin tuskin ihan aikuisten oikeasti haetaan ketään, kuten tässä ketjussakin on jo huomattu.

      Kauankohan vielä jatkavat tätä työnhakijoiden kusetusta ?? Näkee miten vähän kyseisnen yritys/rekrytoimisto oikeasti arvostavat ihmisiä. Haistakoon v!

    • fuk

      Mäkin sain taas tänään Monsterilta ilmoituksen... Touhu alkaa naurettavan ohella olla jo supertörkeää. Yhdyn edelliseen kirjoittajaan eli suomeksi sanottuna haistakoon V ja englanniksi f..ck you

    • rtttgxbcb

      Joo, taitaapi tässä rekryfirma vain kerätä ihmisten CV:tä eikä mitään työpaikkaa olekaan. Ne ovat nämä snagarin kokoiset puljut...

    • opkkå

      Ja jälleen kerran tuli minunkin sähköpostiini tämä sama ilmoitus. Että jaksavat kusettaa ihmisiä ! Laskujeni mukaan olen saanut Monsterin kautta jo seitsemän ilmoitusta... Lopettaisivat jo.

      Ihmisiä pitäisi kunnioittaa edes vähän

    • ei-ikinä

      Hain epätoivoisena ME:n paikkaa markkinoinnista, entry level, harjoittelija. Palkaksi lupasivat 1000 e/kk MAX! Siihen tulee sitten päälle jotain lounasseteleitä ja muuta tarpeetonta. Kusetusfirma, ÄLKÄÄ hakeko.

      • Rauha nyt

        Ihmiset lietsomassa toisiaan...kaikki arvailee, mutta kukaan ei voi tietää totuutta olematta sielä töissä. Henkilökohtaisesti mielummin haen työpaikkaa, kun jätän halematta katkeroituneiden ihmisten puheiden perusteella. Ja nimimerkille ei-ikinä pieni vinkki: mielummin tonnin palkalla työkokemusta, kuin valmistuminen amk/yliopistosta ilman työkokemusta.

        Silti paras läppä tässä keskustelussa oli voittojen kierrättäminen "amsterdamin veroparatiisiin".


    • EX-harkkari

      Itse ME:llä työskennelleenä (1000€/kk harjoittelijan palkalla) voin vain ja ainoastaan suositella työpaikkaa. Riippuu toki siitä, mille osastolle menee hommiin, että minkälaisia tehtäviä pääsee tekemään. Itse opin kahdeksan kuukauden aikana valtavan paljon, ja saan kiittää nykyisestä työstäni ME:n harjoitteluohjelmaa ja sen antamia valmiuksia. Toki vaaditaan myös omaa innostusta ja tahtoa satsata työhön palkasta huolimatta - itse perehdyin huolella organisaation toimintaan ja rakenteeseen voidakseni antaa vähän enemmän kuin mitä itse tehtävä todellisuudessa olisi edes vaatinut. Sain paljon kiitosta ja minut palkittiin hyvästä suoriutumisesta, mitä en olisi edes odottanut, kun sain jo pelkästään hyvästä työyhteisöstä niin paljon irti.

      Firmassa on paljon tehtäviä, joista ns. "suoriutuu apinakin" mutta jotka on kuitenkin pakko tehdä: itsekin yrittäjänä mieluummin rakentaisin harjoitteluohjelman, jolla saan taloon rutiinitehtäviä tekemään halvalla porukkaa, joilla ei ole pakko olla kokemusta tai osaamista, mutta hyvä asenne ja halu kehittyä. Ei niistä hommista KANNATA maksaa yhtään enempää kuin 1000€/kk. Harjoittelijat puolestaan saavat arvokasta työkokemusta ja jalan oven väliin työmarkkinoille, kun vaan suostuvat vähän aikaa työskentelemään halvalla. Tiettyihin harkkaripaikkoihinkin on oltava osaamista ja älyä päässä, että tehtävästä voi suoriutua hyvin (hallinnossa). Ja kyllä ME myös vakinaistaa harjoittelijoitaan, jos näyttää kyntensä ja on lisäksi persoonaltaan sopiva "fit" firmalle JA siellä on tarvetta vakinaisille resursseille. Lukuisat harjoittelijat, puolivuosittain vaihtuvat, tarjoavat hyvän poolin hankkia vakituisia työntekijöitä tarpeeseen.

      Pieni, vauhdilla kasvava yritys toimii vähän eri tavalla kuin iso etabloitunut putiikkii. Mutta samalla pieni koko ja nuoruus ja kehittyminen ja jatkuvasti muuttuva organisaatio tarjoavat mahdollisuuksia päästä kasvamaan talon sisällä ties miten suureenkin rooliin. Monet nykyisistä partnereista ja johtajista ovat aloittaneet nuorina ihan perushommista ja kasvaneet firman mukana johtotehtäviin. Jos toimiala kiinnostaa, niin suosittelen ehdottomasti hakeutumaan todella kivaan työpaikkaan. Harjoittelupaikkoihinkin vaan on aika kova tunku, ja he palkkaavat vain parhaat osaajat ja tyypit.

      Ja Leena Paajasesta: KTM82:n kommentit löyhkäävät inhottavasti katkeruudelta ;) Leena on rautainen ammattilainen ja loistava esikuva kaikille nuorille naisille jotka haluavat rakentaa uraa. Nimimerkillä KTM itsekin...

      • väliin huutelija

        Haiskahtaa vähän että Leena itse naputtelee siellä.


      • OTK
        väliin huutelija kirjoitti:

        Haiskahtaa vähän että Leena itse naputtelee siellä.

        Siltä vähän tuntuu ulkopuolisen silmään.

        Mystisesti myös kommentti koskien Paajasen koulutustasoa ja Boston Sistersiä?:)


      • OTK
        OTK kirjoitti:

        Siltä vähän tuntuu ulkopuolisen silmään.

        Mystisesti myös kommentti koskien Paajasen koulutustasoa ja Boston Sistersiä?:)

        Katosi kommentti siis.

        En ole töissä ME:llä saati hakenut sinne.


    • tintti83

      Pakko kommentoida tätä keskustelua, koska vihdoin ja viimein alkaa näyttämään siltä, että ME:n maine työnantajana alkaa näyttämään ne huonot puolensa julkisesti, vaikka firma olevinaan voittaakin Great Place to Work kisoja jne jne. Olen itse työskennellyt kyseisessä firmassa ja tosiaankin kokopäiväisenä työntekijänä, EN harjoittelijana.

      Heillä on älyttömät vaatimukset työntekijöiltä, mutta palkka taso taas järkyttävän alhainen. Joissakin yksiköissä toki selviät tekemällä normaalia 9-17 päivää, mutta monessa yksikössä et ja ylityötunteja ei kompensoida mitenkään!!! Jos yrität käydä kehittävää keskustelua mistään sinua vaivaavasta asiasta sinut savustetaan ulos huonon hengen takia ja koska sinussa ei ole oikeaa asennetta. Toki, jos motivoidut helposti pintaliitoelämästä ja ilmaisesta alkoholista niin firma on sinulle oikea!

      Suurin osa työtehtävistä on todella prosessoituja eli minkäänlaista luovuutta et kyseisessä paikassa tarvitse. Itse olin siellä parisen vuotta töissä ja sinä aikana uutta jengiä palkattiin jatkuvasti ja vanhoja savustettiin ulos. Ainoat, jotka firmassa pysyvät ovat johdossa olevat sosiaalisesti kyvyttömät henkilöt joilla ei ole minkäänlaista ymmärrystä johtamisesta.

      Ja btw, nämä voitetut kilpailut jne ovat helposti manipuloitavissa esim niin että kyselylomakkeita ei lähetetä henkilöille joiden tiedetään antavan negatiivista palautetta.

      Ja kyllä, harjoittelijoita käytetään myös häikäilemättömästi hyväksi. Toki, harjoittelun aikana opit varmasti paljon, mutta sinua kohdellaan täysipäiväisenä työntekijänä EI harjoittelijana eli vastuusi ovat aivan samat kuin muilla, mutta palkka vaan huomattavasti huonompi (noin 1000€/kk.). Harjoittelijoita palkataan korvaamaan "oikeat" työntekijät, jotta firma säästää sillä reilusti henkilöstökuluissa.

      Eli harkitsisin vakavasti ME:lle hakemista.

      • Saman kokenut

        Itsekin ME:llä töitä tehneenä voin todeta, että tintti83 esittämät seikat pitävä prikulleen paikkaansa. En olisi asiaa paremmin osannut ilmaista. Joka sanasta samaa mieltä, joten turha tässä lähteä enempää tarkentelemaan.


    • nyymi1

      Pakko tähän nyt kommentoida, että ME:llä aloitti tammikuussa uusi hankintavastaava, että onnea vaan kaikille ketkä jätti paikkaa hakematta tämän ketjun takia

    • Agree

      Nyymi1,
      kenties hakematta jättäneet kiittävät itseään omasta valinnastaan jättää väliin. Kaikki ei halua ihan mitä tahansa työtä ja ihan missä tahansa firmassa.

      Joillakin oma etiikka määrittelee sen, missä määrin jokin työnantaja on potentiaalinen.

      Monessa yrityksessä on aloittanut tammikuussa uusia työntekijöitä. Monessa huonomaineisessakin firmassa.

    • KIertäisin kaukaa..

      Olin ajatellut aikaisemmin itse kirjoittaa tähän ketjuun, mutta tintti83:n kommentti oli tosiaan tyhjentävä eli samaa mieltä kyllä kaikesta.

    • never

      Sen verran monta negatiivista omakohtaista kokemusta täällä noussut esille, että alkaa olla aika selvää mimmonen paikka on kyseessä...

    • huh4

      Kävin kerran työhaastattelussa tuollaiseen traineepaikkaan. Haastattelussa kyseltiin tarkkaan yksityisasioistani, mm. mitä puolisoni tekee. Käsittämätöntä, että HR-tehtävissä toimiva voi pitää tällaisia työhaastattelukysymyksiä asiallisina. En aio hakea kyseiseen firmaan enää koskaan töihin.

      • huh4

        Hänhän se oli


      • thth3

        Varmaan ollut töissä tuolla Pengerkatu 24:ssä muistelisin


      • hfjhjs

        Halusi tietenkin tietää että oletko sinkku vai varattu...varokaa vaan syöjätärtä


      • ddjds

        Kyllä tämä Tuuli kaupungilla tunnetaan


    • 12+8

      15 paikkaa tällä hetkellä auki heillä, kyllähän tuo hieman oudolta vaikuttaa.

      Kolleegani oli b2b myynnissä tuola noin 5v sitten. Palkkatason kertoi olevan tosiaan alhainen - paljon vähemmän kuin monissa muissa vastaavissa hommissa. Työhön odotettiin sitoutuvan 24/7, eikä tosiaan ylityötunteja kompensoitu. Kertoi myös ettei se totuus ollut yhtään se mitä hänelle haastettelussa myytiin - juuri tätä "mahtava työpaikka jossa voi kehittyä" Paljon samaa kertoi mitä tintti83 ylempänä.

      Vaihtuvuus on kuulemma isoa, se kertoo aika yrityksestä jotain.

    • TomiHilvo

      Moi!

      Tomi Hilvo tässä, olen Management Eventsin toimitusjohtaja. En ole aiemmin tänne kommentoinut. Kiitos kommenteista ja mielenkiinnosta. Ensinnäkin, pahoittelut kaikille heille jotka ovat kokeneet tulleensa huonosti kohdelluksi, se ei koskaan ole tarkoituksemme.

      Pari toivottavasti asiaa selkiyttävää vastausta:

      1. Harjoittelijat ovat meille tärkeitä, ja harjoittelijamme saavat meillä tärkeää aitoa kokemusta sekä maltillista palkkaa (1000 euroa/kk).
      2. Palkka ei siis ole suuri, mutta moni yhtiö ei maksa harjoittelijoille lainkaan. Koska meillä pääsee oikeasti tekemään merkityksellistä työtä, ja siitä maksetaan palkkaa, en lainkaan koe että käyttäisimme ketään hyväksi.
      3. Kaikki harjoittelijat tulevat meille vapaaehtoisesti, ja jos harjoittelija ei jostain syystä viihdy, ei tietenkään ole pakko jäädä.
      4. Usein harjoittelussa ollut henkilö löytää meiltä vakituisen työpaikan. Se on sekä meille yhtiönä että kyseisille henkilöille hieno asia.
      5. Kaikki työpaikkailmoituksemme ovat aitoja. Kansainvälinen kasvumme aiheuttaa meille paljon tarvetta rekrytointeihin. Koska asenne on keskeinen rekrytoinnin peruste, moni taustoiltaan pätevä jää palkkaamatta. Ei olisi oikein palkata henkilöä, jos pitäisimme todennäköisenä ettei kyseinen henkilö meillä viihtyisi.

      Yleisesti ottaen haluaisin vielä loppuun sanoa seuraavaa meidän yrityskulttuuristamme. Meillä on vahva yrityskulttuuri, joka sopii toisille hienosti ja ei sovi toisille lainkaan. Aktiviteetti- ja tulosodotukset ovat haastavat, mutta olemme niiden suhteen täysin avoimia jo rekrytointiprosessin aikana. Emme halua kenellekään yllätyksiä sen suhteen. Tässä yllätysten välttämisessä ikävä kyllä joskus epäonnistumme, mutta yritämme kehittyä.

      Olemme myös avoimia sen suhteen, että palkitseminen perustuu vahvasti tuloksiin, mutta se ei ole lainkaan harvinaista myyntiorganisaatioissa.

      Itse olen erittäin tyytyväinen siihen, kuinka moni uransa alkuvaiheessa meille tullut on edennyt urallaan johto- ja asiantuntijatehtäviin, myös kansainvälisesti.

      Etukäteen jo pahoittelen, etten varmaankaan usein ehdi tälle palstalle, mutta puhelinnumeroni on 0405606869 ja emailosoitteeni on [email protected] mikäli joku haluaa kanssani tästä tai muista asioista keskustella.

      Terveisin,

      Tomi

      • ollimuu

        Hyvin sä vedät,

        Oot oppinu käyttämään copypasteakin. Kenellä harkkareista teetit tämän palkattomina ylitöinä?


      • TomiHilvo

        On Tomi Hilvokin saanut näemmä monoa :-)


    • Big H

      Moi Tomi,

      Too late... Keskustelut on jo käyty.

      Tsemppiä firman vetämiseen!

      -H

      • Faktoittaja

        Juurikin näin! Täytyy olla kirjekurssin käynyt imbesilli jos menee tuollaiseen lankaan. Koko homma perustuu samaan kuin ne kuuluisat nigerialaiskirjeet netissä, mutta kun massoittain postataan, niin aina joku epähuomiossa tarttu verkkoon. FIRMA ON KUSETUS!


    • puumerkki

      Minusta on lähtökohtaisesti hieno juttu, että joskus harvoin ja ilmeisen vahingossa yritysten toimarit näille palstoille eksyvät. Olikohan se Opteamin ketju, missä vastaavaa keskustelua joskus käytiin. Työnhakijat on somessa, valitettavasti moni työnantaja ei ole (ainakaan riittävän aktiivisesti).

      Kun työnantajaimago on pahasti vioittunut, sitä tulee olemaan erittäin haasteellista korjata. Kuten toimari itsekin huomaa, ketjua on lukenu yli 2000 henkilöä - jotka varmasti tämän ketjun perusteella jättävät hakematta ME:lle. Ylimalkainen vastaus ei tietenkään voi käsitellä kaikkea ketjussa esiin noussutta. Näyttää siltä, että ME on liikaa tuudittautunut GPTW-tuloksiin ja sitä kautta olettavat, että kokemus on kaikille sama. Ei ole.

      Tomilla on kyllä aika iso duuni, jos tarkoitus on yrittää vaikuttaa tämän ketjun lukijoiden ja kommentoijien mielikuvaan. Kannattaa myös huomioida, että word-of-mouth yltää paljon tätä ketjua laajemmalle kaveripiireihin ja muihin verkostoihin.

    • Simo700

      Kirjoitanpa omat kokemukseni myös tänne. Löysin tämän ketjun kun olin vielä ME:n työnhakuprosessissa mukana, mutten sillon vielä uskonut juuri minulle käyvän näin.

      No, olisi kannattanut. Olen lähes valmis maisteri etsimässä töitä ja päädyin erään mutkan kautta mukaan ME:n hakuprosessiin. Alusta asti prosessi vaikutti hieman hämärältä, minulle kerrottiin jatkuvasti tehtävän olevan aluksi "traineetehtävä josta luultavasti pääsee melko nopeasti varsinaiseen tehtäään kun osoittaa osaamisensa!". Löysin kuitenkin lähipiiristäni useamman ME:llä työskennelleen henkilön ja heille oli kerrottu täysin identtinen tarina. Todellisuudessa heidän palkkansa oli kuitenkin ollut n. 1000e koko 6 kuukauden traineeperiodin ajan, jonka jälkeen heidän tilalleen oli rekrytty uudet traineet samalla orjapalkalla. Tämä tuntuu olevan normaali käytäntö talossa.

      Itse tehtävästä, tein käytännössä kolmen hakukierroksen verran etätöitä heille kotoa. Näiden kolmen kierroksen jälkeen sitten todettiin, etteivät tarjoa minulle töitä ja syyksi annettiin täysin epämääräinen ja ympäripyöreä selitys, jonka jälkeen sama haku avattiin uudestaan.

      Nyt olen töitä hakiessani huomannut, että kyseisen firman rekryilmoituksia löytyy ainakin neljän suurimman suomalaisen työnvälitystoimiston listoilta. Jokainen ilmoitus on naamioitu tarkoituksella niin, ettei etukäteen voi tietää hakevansa juuri ME:lle ellei tee hieman taustatutkimusta. Sellaisen vihjeen voin antaa, että jos ilmoituksessa kehutaan vuolaasti yrityksen kasvua, ennätysmäistä liikevaihtoa ja "työtä kasvuyrityksen aitiopaikalta", kyllä, kyseessä on juurikin sama pulju. En epäile etteikö ylempänä todettu "työnhakuilmoitukset ovat aitojat" pitäisi paikkaansa, kyllä minäkin voin hakea vaikka lääkäriä 20 000 euron kuukausipalkalla töihin, sitten teettää tällä hieman ilmaistöitä ja todeta, että kuun asennon vaikutuksesta maapallon kuukausikiertoon johtuen emme nyt palkkaa sinua.

      Jos siis haluat tehdä ilmaista työtä ja parhaimmillaan (/pahimmillaan, miten sen nyt ottaa..) päätyä tekemään työtä vajaan 7 euron tuntipalkalla, hae ihmeessä! Henkilökohtaisesti aion kiertää jatkossa mahdollisimman kaukaa ko. puljun.

      • Ismo700

        Millaiseen tehtävään sitten hait? Oliko kyseessä myynti- vai markkinointityö? Mainittiinko ilmoituksessa mitään trainee- tai harjoittelujaksosta?

        Itsekin olen kovasti miettinyt tuonne hakemista, mutta huomattuani tämän ketjun jäin miettimään kannattaako tuollaiseen firmaan ylipäätään pyrkiä.


    • ex-kylteri

      VMP!!!
      On se kumma että kukaan jaksaa edes olla rekryämässä (ts. kusettamassa) jengiä töihin tuolla tavalla mitä esim Simo700 -nimimerkki kertoi.

      Jos puoletkaan on totta (eikä ainakaan minulla ole syytä uskoa ettei olisi kun monellakin palstalla on samankaltaista juttua, eikä ko. firmasta puhuta missään oikeastaan mitään hyvää) niin eipä tarvitse minunkaan nyt valmistuneena myyntitykkinä edes kuvitella että hakisin moiseen vedätykseen vaikka työt tällä erää onkin syksyllä katkolla.
      Ja asiaa ei auta tosiaan sekään että esim. MOL:ssa on tällä hetkellä 49 paikkaa auki. Selkeesti ovi käy koko ajan myös ulospäin...

    • seppo3

      Hain projektipäällikön töitä vuonna 2013 kesällä. Minut pyydettiin haastatteluun. Noin kuukausi haastattelun jälkeen sain sähköpostia, että haku on edelleen kesken. Tämän jälkeen minulle ei ilmoitettu enään mitään. Jos kerran käydään henkilökohtaisesti haastattelussa kuuluu myös hakijalle ilmoittaa henkilökohtaisesti, että työtä ei saanut. Jäi erittäin huono fiilis kyseisestä lafkasta.

    • Simo700

      Ismo700: kyseessä oli taloushallinnon assistentin työ. Alkuperäisessä ilmoituksessa puhuttiin sekaisin assistentin ja traineen tehtävästä. Ilmoituksessa kuitenkin etsittiin täysipäiväistä työntekijää, ei harjoittelijaa. Kuten aiemmin mainitsin, vähitellen prosessin aikana assistentin tehtävän sijaan alettiin puhua traineen tehtävästä epämääräisillä selityksillä höystettynä. Hakuprosessi oli muutenkin erittäin hämärä, ennen 3. hakukierrosta ei ainakaan minulle kerrottu työn sisällöstä tai firmasta juurikaan, lähetettiin vain tehtävät ja pyydettiin täyttämään.

      En normaalisti jaksa kirjoitella nettifoorumeille juurikaan, mutta tämän firman toiminta oli suoraan sanottuna niin perseestä, että toivon voivani säästää ainakin yhden ihmisen aikaa jakamalla kokemukseni. Mutta jos asioiden todenperäisyys epäilyttää, aina voi pistää paperit vetämään ja kokeilla itse. Onnea hakuprosessiin.

      • Ekonomi82

        Miksi hakisit assarin paikkaa jos on yliopistotutkinto?

        Ex-työntekijöiltä en ole kuullut mitään hyvää tästä paikasta..


    • Ismo700

      Kiitos tiedosta. Kyllä minä jätän hakematta jos meno on tuollaista.

    • Kertokaas mulle

      En ymmärrä, miten joku voi elää 1000e kk-palkalla, jos pitää kuitenkin näyttää edustavalta, mitä nyt oletan, että tuollakin edellytetään, eli rahaa tarvii laatuvaatteisiin, kampaajaan jne? Selittäkää.

    • Management Events 0

      Eikö Suomessa ole jokin minimipalkka? Ainakin joskus on ollut.

      Toisaalta ymmärrän, kyseessähän on yritystoiminta, jossa haetaan omistajille suurta tuottoa ja omaisuuksia, missä ovat erinomaisesti onnistuneet.

      Onneksi olkoon ME:n omistajille, loistavaa sampoamista.

      Eihän tämä ainoa tapa ole, edellinen työnantajani palkkasi aina kovasti koulutettuja vanhempia rouvia projekteihin TE-keskuksen kautta. Näille lupailtiin ehdottomasti vakipaikkaa, mutta kun TE:n kausi oli ohi, ko. johtajat olivat aina itse jossain reissussa tai poissa talosta ja ko. henkilöt järkyttyneinä, kun ei tullut edes kiitosta tehdystä työstä. Että kyllä tätä epäeettistä yritystoimintaa kuulkaa piisaa muissakin firmoissa kuin Management Events -nimisessä putkassa.

    • mk11

      No, siskonpoikani on ainakin tyytyväinen paikkaansa, ensin treinee ja sitten tiimin johtaja, on kaksikielinen kaveri joten vetää toista pohjoismaista osastoa... ja nuori on myös joten paikka sopii hyvin...

      • vvvvvvv8

        Siskonpoikako, ihan oikeasti? vai keksitty hahmo?


    • mikkis456546

      ^...ja saa palkkaa luultavasti n. 1500e kuussa.

    • Polkuauto24

      Ihan OK voisi olla noin koulun harjoittelupaikkana, jos saisi sitä kokemusta ja oikeasti HARJOITELLA, mutta valitettavasti paljon palkataan jo niitä valmistuneita, osaavia ihmisiä tekemään töitä kovalla tahdilla ja sellaisella palkalla, josta lounareiden ja verojen jälkeen jää käteen joku 600-700 euroa / kk. Pakko valmistuneiden mennä kun muuallekaan ei töihin pääse ja niiltä opiskelijoilta menee samalla sauma harjoittelupaikkaan.

      Kaikki ohjelmat pitää osata hyvin, tahti ja tulosvastuu on kova ja pienistäkin virheistä saa kyllä kuulla. Viikko tai kaksi on aikaa opetella asiat ja sen jälkeen oletetaan että teet konemaisesti ja nopeasti työt seuraavan 6 kk, eli onhan tuossa sitä "harjoittelua" se 1-2 viikkoa, jonka jälkeen oletetaan että hallitset kaiken. Alkoholia saa kyllä paljon, että sopii sellaisille jotka tykkäävät juoda. :)

    • samikk234322423

      ^ juuri vastaavat olivat omatkin kokemukseni:

      mukavat työkaverit (opiskelijoita kuten minäkin, vaihtuvuus suurta)
      paljon ilmaista alkoholia
      - työtahti: saat palkkaa kuin orja, mutta sinulta odotetaan 110% työpanosta
      - niskaanhengitys esimiesten taholta: tulet kyllä kuulemaan jokaisesta virheestä
      - palkka (itselläni oli 1200e/kk, kyselemäni perusteella parempi kun useimmilla)

      kaikenkaikkiaan olen iloinen, että sain pakollisen työharjoittelun hoidettua, mutta en tästä lähtien sylkäisekään tuon orjalaivan suuntaan.

    • katariina__

      kaverini oli ME:llä myynnissä harjoittelijana, koki erittäin pomojen painostuksen erittäin ahdistavana.. yhtenä esimerkkinä kerta, jolloin hän oli soittanut kahdesti samaan yritykseen myydäkseen ME:n palveluita, yrityksestä oli todettu toisella kerralla hyvin vihamielisesti ettei heitä kiinnosta. esimies ei ottanut "eitä" vastaukseni, vaan vihjasi kaverilleni että hän joko soittaa samaan paikkaan niin kauan kunnes tavoittaa haluamansa henkilön ja pitää tälle myyntipuheen, tai sitten voi jatkaa töitä muualla. en itse ole ollut ME:llä, mutta kuulostaa tosi ahdistavalta paikalta, kaverini oli silminnähden hyvin väsynyt koko harjoittelunsa ajan..

    • outofirma

      37 paikkaa tällä hetkellä avoinna Management Eventsille mol.fi palvelussa :D

      • jepsis22

        Tänään reilusti yli 40 :)


    • skattalainen

      Eiköhän viimeistään nyt pitäisi olla kaikille selvää, että firma on täysi kusetus alusta loppuun eikä edes sen kummenpia selittelyjä kaipaa. Paska ei pöyhien parane tässäkään tapauksessa.

      • Loppu hauille!

        http://www.managementevents.fi

        Joopa, mietin tässä Management Eventsin asiakkaiden ja palvelujen käyttäjien moraalia? Silmiin pisti mm.seuraava tapahtumaesittely:
        "Valtionhallinon vaikuttajafoorumi joka tarjoaa sinulle ainutlaatuisen tilaisuuden vaihtaa ajatuksia muiden päättäjien kanssa ja vahvistaa bisnessverkostojasi. Samalla kuulet inspiroivia puheenvuoroja ja tapaat alasi tärkeimmät palveluntarjoajat." "suunnattu: Ministeriöiden ja isoimpien valtionhallinnon yksiköille ja niiden alaisille organisaatioille"

        Huolestuttavaa että työntekijöilleen huonoa palkkaa maksava, heitä vakituisen paikan kasvumahdollisuuksien haavekuvilla houkutteleva ja omaa liikevoittoaan näilläkeinoilla kasvattava yritys- järkkäilee kehitysfoorumeita päättäjillle. On tässä hieman mädät lähtökohdat kohentaa yhteiskunnan tilaa? Nuorisolle paljon työpaikkoja valtion linjauksen mukaan- ja sitten kymmenen pistettä ja papukaija merkki? Näyttää hyvältä jossain tilastoissa?....Haloo Haloo!! Mutta todellisuudessa poljetaan duunareiden perusoikeuksia ja toimeentuloa.

        Yrityksestähän voisi tehdä valituksen ja tutkintapyynnön työministeriölle tms? Hyvä jutun aihe Ajankohtaiselle Kakkoselle tms...Ottaa meinaan päähän kun nämä Trainee-työtarjoukset jatkuvasti popsahtaa eteen eri paikoista.

        On eri asia järkätä yhteisöllisesti vaikka yksittäinen hyväntekeväisyystapahtuma perinteisin talkoovoimin ja ottaa mukaan sinne harjoittelijoita kun on oikeasti pienet budjetit pikkuyhdistyksillä yms. Useimmiten kiva jos kulut saa katettua.

        Kuin pyörittää jatkumona isompaa voittoa? tuottavaa yritystä, rekryilmoitusten tulvalla, harjoittelijoiden avulla omistajille henkilökohtaista voittoa tahkoen.

        Nämä ilmoitukset herätti kiinnostuksen, mutta skippasin ne jo alussa kun harjoittelupalkkojen vakituinen liikatarjonta vihastutti, samantien tuli fiilis että halutaan säästää nyt reippain ottein useimpien työntekijöiden peruspalkoista -että se tuntuu olevan tämän bisnessidean yksi suuri innovaatio, muun tehtailun ohessa.


    • ei enää ikinä

      Täällä myös entinen ME:läinen, kovasti luvattiin vakipaikkaa ja palkan nousua "sitten kun työtehtävät on sisäistetty hyvin" - ja paskat, 6kk tonnin orjapalkalla ja uutta tilalle heti perään. :D

      Paska paikka, en suosittele kenellekkään.

      • asdasfasdfasdf

        joo samalla kaavalla :P muutenhan sitä vois vaikka motivaatio tipahtaa ja työtehokkuus laskea... se vaan oikeen osuvasti kuvastaa tätä "vitut väliä mistään/kenestäkään" meininkiä, vedätetään vastavalmistuneita, jotka saattaa tommosten lupausten perusteella jättää seuraavan duunin hakemisen vähemmälle... ja just näille se seuraavan duunin saaminen mielellään mahd. nopeesti on melko kriittistä


    • 13+13

      Ammattokorkeakoulun käyneenä ja sen 6kuukauden työharjoittelun tehneenä hyväksyn sen ettei kaikista harjoitteluista makseta palkkaa. Harjoittelu (30op) nyt vain sattuu kuulumaan opintoihin. Turha siis ainakaan amk harjoittelijoiden on inistä siitä ettei jostakin harjoittelusta saa palkkaa. Eihän koulunkäynnistä saa muutenkaan palkkaa. Opintotuki ja asumistuki kuuluu opiskelijalle kyllä...

      Itse tein harjoittelun hyvin tunnetussa suomalaisessa kansainvälisessä yrityksessä ilmaiseksi. Tai sainhan minä lounareita, joilla sain syödyksi työpaikalla. Olen ollut hyvin tyytyväinen ratkaisuuni mennä ilmaiseksi harjoitteluun, josta tosin sain tutkintoani varten 30 opintopistettä. Minulle on ehkä osin tästä hyvästä avautunut monta muutakin paikkaa nimekkäistä suomalaisista yrityksistä...

      Mielestäni niin kauan kun firma ei maalaile harjoittelun aloittavalle mitään ruusuisia tulevaisuudenkuvia harjoittelun jälkeisestä jatkosta, jos tarkoituksena ei ole jatkaa työsuhdetta, vaan palkata uusia harjoittelijoita, niin kauan se toimii oikein.

      MUTTA siinä vaiheessa kun valehdellaan harjoitteluun tulevalle mahdollisesta jatkosta kunnollisella palkalla, ilman että sanoissa olisi mitään totuudenperää, niin siinä vaiheessa kyseessä on kusetusfirma.

      Mielestäni harjoittelijoiden käyttö on hyvä tapa antaa mahdollisimman monelle kokemusta alasta kuin alasta. Harjoitteluihin vain ei saa houkutella ketään valheilla, vaan toiminnan tulee olla selkeätä ja läpinäkyvää. Tulee tosiaan kertoa, että esim. "Meillä ei ole tarjota kuin 6 kuukauden määräaikainen harjoittelu pienellä palkalla." Jos tuo tarjous sisältää vielä mahdollisuuden päästä kartuttamaan laajasti työkokemusta, minusta se kuulostaa oikein houkuttelevalta.

      Itse en loukkaantuisi, jos voisi todistaa, että työnantaja on ollut koko ajan rehellinen...

    • Stonde

      Hei,

      Mikä on kokopäivätyöntekijöiden palkka myyntipuolella ME:llä keskimääräisesti? Osaako kukaan sanoa? Pohja bonukset? Onko haastattelutilanteessa palkassa neuvotteluvaraa?

      • Salesman

        N. 2500€/kk myyntiprovikat, mistä voi tulla hyvinkin 500-1500€/kk lisää jos vaan myyt paljon!


      • Salesman
        Salesman kirjoitti:

        N. 2500€/kk myyntiprovikat, mistä voi tulla hyvinkin 500-1500€/kk lisää jos vaan myyt paljon!

        Ja neuvotteluvarasta (putos pois edellisestä): aina kannattaa yrittää, mutta pitää sulla olla aika hyvät näytöt b2b myynnistä että on varaa neuvotella. Firman logiikka on "pohja alas, bonarit ylös" eli palkkaa saa jos tuo rahaa sisään.


      • B2B man
        Salesman kirjoitti:

        Ja neuvotteluvarasta (putos pois edellisestä): aina kannattaa yrittää, mutta pitää sulla olla aika hyvät näytöt b2b myynnistä että on varaa neuvotella. Firman logiikka on "pohja alas, bonarit ylös" eli palkkaa saa jos tuo rahaa sisään.

        Onpa ikävää kuultavaa, että jossain firmassa toimitaan noin epärehdisti. Vastaavasti Salesmanin kommentoiva palkkataso ei kyllä huipputekijöitä riitä pitämään talossa, uskoakseni. Toki riippuen kaupanteon syklistä jos tehdään päivätasolla kauppaa, niin pohja alas-bonarit ylös voi toimia.

        Itse kuitenkin pidän siitä, että molemmat puolet on huomioitu työn vaativuuden (arvostetaan osaamista) sekä onnistumisten kautta (arvostetaan tuloksia) - ja vielä ilman leikkureita. Nämä ovat varsinkin media-alalla tyypillisiä.


    • Electra

      Oi voi. Päätin tuossa jonkin aikaa sitten lähteä etsimään uusia työhaasteita, olen työskennellyt pitkään samassa firmassa. Erehdyin laittamaan tähän firmaan työhakemuksen ja näyttäisi siltä, että olen pääsemässä hakuprosessissa eteenpäin.
      Nyt vasta lähdin googlaamaan lisätietoja firmasta ja tällä perusteella tuskin uskallan irtisanoutua hyvästä työstä, vaikka tulisinkin valituksi.
      No, nyt osaan ainakin suhtautua tähän rekrytointiprosessiin kriittisesti. Palaan tänne sitten kommentoimaan, jos homma vaikuttaa oudolta.

    • joopjoop

      Itse alan sisältä asioita kuulleena, ei kannata tuhlata aikaansa yhtään noihin Management Events paikkoihin, käytä aikasi tuottavammin muihin avoimiin paikkoihin.

    • pettynyt123

      Hain ME:lle harjoittelijan paikkaa ja minuun oltiin yhteydessä puhelinhaastattelun muodossa. Haastattelija lupasi olla yhteydessä, kun valinta on tehty. Mitään ei kuulunut, joten olin heille takaisin yhteydessä ja kysyin tilanteen kehitystä. Kuulemma harjoittelupaikka olikin organisaatiomuutoksien takia " vedetty pois" työtarjouksista, eikä ketään valittu tähän harjoittelupaikkaan.

    • Tiinuli123456

      Mielenkiintoista myöskin, että näitä keskusteluja on ollut muillakin palstoilla, mutta ovat kadonneet. Lieköhän ME:ltä toimari pyytänyt poistamaan... Ettei vaan riistäminen kävisi ilmi ;)

    • TobiasRysty

      Kävin haastattelussa viime syksynä ja pääsin toiselle kierrokselle jonka jälkeen minulle ilmoitettiin, että minua ei valittu jatkoon.

      Olin tuolloin aika kovassa työn tarpeessa ja olisin paikan ottanutkin, jos olisin saannut. Jälkikäteen ajateltuna kävi kuitenkin mäihä etteivät valinneet minua.

      Yrityksessä annetaan haastattelussa kuva, että paikka on suora tie liike-elämän huipulle ja verkostoitumaan välijohdon pikkupamput tulevat isolla egolla kertomaan kuinka asiat tehdään ja antavat haasteltavelle palautetta jopa pukeutumisesta.

      Olen kuitenkin kuullut lähipiiristäni useita kauhu tarinoita niin harkkareilta, kuin vakipaikan saanneiltakin miten ihmisiä kohdellaan tuossa paikassa. Palkat eivät myöskään ole kummoset, mutta hei eihän se haittaa kun me on suoratie koviin kontakteihin ja korkeanprofiilin duunipaikkoihin. Potkut ovat kuulemani mukaan mestassa arkipäivää ja ovipumppu laulaa.

    • SamiRR

      Olin Eventsillä 4kkk harkkarina, olen valmistunut kauppatieteiden kandidaatiksi, palkka 1000e/kk. Työilmapiiri (ainakin suorittavan työn tekijöillä) täysin p-seestä, keskijohto kohtelee kuin orjia ja johtamistavat suoraan 1800-luvulta. Johtajina pääosin kädetöntä porukkaa -> saat tehdä paljon työtä jolle ei loppupeleissä olekkaan käyttöä kellään. Ainoa bonus toimistobileistä ja ilmaisesta alkoholista, muuten täysin luokaton työpaikka. Lähdin heti kun sain töitä muualta. En suosittele kenellekkään.

    • Salonmake

      Rekryprosessiin osallistuunena voin todeta ettei kannata. Tekijämiehen ottein esintyyvä wannabe keikari dissasi heti alkuun, kun en tullut päällä vaikka hain puhelinmyyjän tehtäviä, "en kuullemma tiennyt missä olin" Pääsin tästä huolimatta kierrokselle 2 ja nyt minua haastatteli eri henkilö joka oli huomattavasti asiallisempi. Paikalle pyydettiin myös joku isompi jehu joka lähinnä keskittyi tabletin näppäilyyn.
      Jonkin aikaa tästä sain ilmoituksen etten tullut valituksi, mutta en syytä vaikka olivat extra innokaita antamaan palautetta jopa kahvin juonnista..

    • entinenmestudio

      Miksi yritystä koskevat ketjut poistetaan, tämä lienee ainoa jäljellä...

    • mato12387

      Samanlaista paskaa tapahtuu myös Dream Broker ja Medialuotsi Oy yrityksissä....
      Porukka vaihtuu kuukausittain kukaan ei kelpaa tai kestä sitä turhauttavaa menoa.
      On kyllä ihme että tällaiset yritykset pysyvät pystyssä.....

    • Tolosenpomo

      Management Events is a very badly managed organization. CEO is a very unexperienced person to lead the company. The company has no growth in 5 years and declining profits. The salary level is getting worse and worse. Now the starting salary is 2000 euros. Their idea is always cheap is good.

    • Muurainen

      Management Eventsin johto on todella todella huono. Etenkin toimitusjohtajalle on vaikeuksia tehtävässään. Porukka vaihtuu kuukausittain. Turha paikka. Älä älä älä älä!

      • Anonyymi

        Juu mie oon samoil linjoil. Muurainen ei hoira tehtäviää huolel. Sitä paitsi rahhoo pitää saada nii mahottomast! Mut en voi suositella! KTM tai radenomi, sama liksa 2 tonnii ja provikat, mihi ei joka jannu yllä. Ja jos yltää ehk 3 teur max. liksa. Ei ei ja ei.


    • Rasmus1985

      Olen kuullut paljon ja pelkkää negatiivista. Työntekijät varmasti hyviä ja ammattitaitoisia, mutta taitavat olla väärässä firmassa hommissa. Johto pitää työntekijöitä pelinappuloinaan ja käyttävät nuoria työntekijöitä hyväksi. Aika hävyttömiä juttuja olen kuullut. Erittäin laitonta touhua. En suosittele kellekkään.

    • Nasry

      Hakeeko tänne vuonna vielä 2018 joku onneton töihin?

    • tulosperseestä
    • Törkeäätodella

      Miljonääri on hallituksen pj. Orjatyöllä tehty. Sääliksi käy niitä, jotka ovat joutuneet asioimaan ko. lafkan kanssa.

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vieläkös tämä kokkelia vetävä ...Munankipeä Bussiness lortto paneskelee siellä pisnes johtajia
        diilien toivossa
        https://scontent.fhel1-1.fna.fbcdn.net/v/t31.0-8/258444_10151030730388370_639697893_o.jpg?_nc_cat=108&_nc_sid=da1649&_nc_ohc=fvtcWluRxQ8AX9hmIiK&_nc_ht=scontent.fhel1-1.fna&oh=6711a0645a2832b2bb34d4236b3b3190&oe=5F4879C4

        Ainakin kun Messukeskuksessa oli joku pisnes tapahtuma oli majoittautunut siihen viereiseen hotelliin naapuri huoneeseen oli kyllä jatkuvia äänekkäitä rajuja sessiota... Piti vaihtaa huonetta


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hotel Kampissa Ecraftin tapahtumassa hänellä oli huone varattuna arvatenkin vain yhtä asiaa varten kovassa käytössä oli

        600minutes tapahtumassa kävin polkasemassa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vieläkös tämä kokkelia vetävä ...Munankipeä Bussiness lortto paneskelee siellä pisnes johtajia
        diilien toivossa
        https://scontent.fhel1-1.fna.fbcdn.net/v/t31.0-8/258444_10151030730388370_639697893_o.jpg?_nc_cat=108&_nc_sid=da1649&_nc_ohc=fvtcWluRxQ8AX9hmIiK&_nc_ht=scontent.fhel1-1.fna&oh=6711a0645a2832b2bb34d4236b3b3190&oe=5F4879C4

        https://m.facebook.com/profile.php?id=553862016&ref=content_filter

        Tää muija on itsensäpaljastaja aikoinaan Lauttasaaressa paljasteli


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näitähän palkataan firmoihin hienoilla titteleillä mutta työnkuva onkin pisnes pamppujen tyydyttäminen diilien saamiseksi

        Hyvin on siitä tienannut kun verosta katsoo
        On muutamat lakanat menneet puhki


    • Anonyymi

      Serkkuni sai heiltä töitä.

    • Anonyymi

      Kävin vetämässä trainee -stintin koulun loppuvaiheessa kyseisellä firmalla ja nyt useamman firman ja pidemmän työkokemuksen jälkeen tajunnut entistä paremmin sen, miten luokaton työnantaja ME oli. Junnut painaa tonnin palkalla määrällisesti enemmän töitä kun olen tehnyt missään 'oikeassa' työpaikassa sen jälkeen. Työilmapiiri huono ja kaikki seniorimmat vakkarit ylimielisiä pellejä joiden isoimmat meriitit ovat muutamalle isolle talolle myydyt tapahtumalipukkeet vuosia sitten ja samaa diiliä uusittu viimeiset 10 vuotta. Hyvä esimerkki ihmistyypistä oli n. 40-vuotias kundi joka tuli HR:lle kovaan ääneen selittämään virheellisestä verokortistaan semmoisella volyymillä, että varmasti kaikki 40 työntekijää ympärillä kuulivat: "SIIS MULLA ON TÄSSÄ VUODEN TULOIKSI MERKATTU VIISKYTÄ TONNIA. SIIS MÄHÄN TIENAAN PALJON ENEMMÄN ENKÄ _TODELLAKAAN_ AIO TIENATA NÄIN VÄHÄÄ TÄNÄ VUONNA"

    • Anonyymi

      Hämmentävä ketju. Olen ollut ME:llä töissä nyt joitain kuukausia, ja olen todella tyytyväinen. Palkkani on hyvä, johto on hyvä, ilmapiiri on hyvä. Paras työpaikkani tähän mennessä. Kannattaa antaa mahdollisuus!

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1525
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1164
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1097
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      996
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      965
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      917
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      872
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      842
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      664
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      640
    Aihe