Mitä osaisi ostaa 12-vuotiaalle joululahjaksi. vastauksia!

Eräs Avuton Äiti

siis joo... mulla on 12-vuotias tyttö jolle ei meinaa kelvata joululahjaksi mikään. lahjalista tälläinen:
-Ipad
-Läppäri
-merkkivaatteita
-50 euron lahjakortti seppälään
-Ripsaria

mitä nyt tollaselle ostais???

33

5141

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kolmen äiti

      Ostaisin ipadin/läppärin, merkkivaatteen, 50 euron lahjakortti jonneklin muualle kuin Seppälään ja ripsaria ja silmämeikinpoistoainetta. Seppälästä voi toki ostaa alusvaatteita, sukat ja muut vaatteet menee aika nopsaan rikki.

      • kySeinen 12w

        mä oon kyseinen 12-vuotias ja tiiäön sen ku mutsi kerto. ei oo ku seppälä heinolassa.


      • kolmen äiti
        kySeinen 12w kirjoitti:

        mä oon kyseinen 12-vuotias ja tiiäön sen ku mutsi kerto. ei oo ku seppälä heinolassa.

        Kannattaa ajella sieltä Heinolasta isompiin kaupunkeihin, josta saa muitakin kuin (aika mauttomia) Seppälän riepuja. Nuorisomuotia parhaimmillaan on New Yorkers, Vila, Monki, Carlings, Cubus, miksei myös Only ja VeroModa.


      • samahenkilö
        kolmen äiti kirjoitti:

        Kannattaa ajella sieltä Heinolasta isompiin kaupunkeihin, josta saa muitakin kuin (aika mauttomia) Seppälän riepuja. Nuorisomuotia parhaimmillaan on New Yorkers, Vila, Monki, Carlings, Cubus, miksei myös Only ja VeroModa.

        joo ei se mun äiti jaksa...


      • kolmen äiti
        samahenkilö kirjoitti:

        joo ei se mun äiti jaksa...

        No, jos kaverin äiti veis?


      • kyseinen12vuotias
        kolmen äiti kirjoitti:

        No, jos kaverin äiti veis?

        Ei anna mutsi kai lupaa. Voin kysyy.


    • Pieniälahjoja

      Ripsarin meikinpoistoaineen ja 20€lahjakortin jonnekkin kivaan kauppaan.
      Ei joulun tarvi olla kulutusjuhla jossa lapsille syydetään kaikki ja vähän päälle.
      Tietenkin jos lapsesi on oikein loistanut koulussa ja ollut todella hyvä käytöksinen niin voisi ostaa jotain isompaakin.

      • kySeinen 12w

        mä loistan koulussa(oon kys.12w) en oo ikin saanu mitää sellast. vaa tää p###a miniläppäri mikä on mutsin ja mutsin ipad millä ei saa olla ikin-


      • ...
        kySeinen 12w kirjoitti:

        mä loistan koulussa(oon kys.12w) en oo ikin saanu mitää sellast. vaa tää p###a miniläppäri mikä on mutsin ja mutsin ipad millä ei saa olla ikin-

        Paska ei ole kirosana! :D ei siis oo pakko käyttää jos ei haluu ku kyl mää swn ymmärrän :P


    • kyseinen12w

      tosta puuttuu vielä meikinpoistoaine, säbämaila, sims3 katy perry ja 3 in 1 alga science. T: lahjalistan omistaja, kyseinen 12w

    • kyseinen12w

      nii ja sit vielä nokia lumia 620/520 ja vmpyyrikirjoja kirjoittajana maggie shayne

    • sadsaf

      meillä on hintakatto lahjojen suhteen kohta 11v pojalle. Toiveita saa esittää, niistä katsomme, mitä voimme toteuttaa. Lapsen on ymmärrettävä, että vanhemmat eivät kykene ihan kaikkea hankkimaan.

      sukulaisten kanssa voi sopia, että antavat lahjan rahana, niin tyttö voi sitten käyttää rahan siihen ipadiin, läppäriin ja meikkeihin. Näin meillä tänä vuonna tehdään.
      Tuon ikäinen malttaa jo joulun ilman lahjaröykkiötä, ja mitään tarpeetonta on turha ostella, jos kerta mikään ei oikein kelpaakkaan. Me miehen kanssa annamme ennen joulua oman osuutemme lahjarahoista ja käydään ostamassa pojalle mieluista tavaraa, ne voidaan laittaa joulupaperiin ja jemmaan odottamaan aattoa. Joitain kirjoja ostan/tilaan lahjaksi, ja ehkä jonkun lautapelin tai muuta mitä toivelistassa sitten lukeekin.
      Rahan arvo on vielä tuon ikäisille tuntematon käsite, ja siksi on ihan hyvä tehdä selväksi, ettei kaikkeen ole varaa, vaikka olisikin joulu.

      vaatteita voi ostaa muulloinkin kuin jouluna. Käykää vaatekaappi yhdessä läpi, keräätte pois vaatteet joita ei käytetä, ja menette yhdessä ostoksille, vaikka silloin juuri ennen joulua. Joku hintakatto tässäkin, eli määräät tietyn rahasumman, ja tyttö voi itsekin laskea mitä sillä saa. Olet kuitenkin äitinä ihan oikeutettu olemaan vaateostoksilla mukana. Jostain nettivaatekaupastakin voitte tiettyä rahasummaa vastaan tilata mieluisia vaatteita.

      • Kannatan

        Suosittelen että vaatteet käydään ostamaan vasta tammikuussa silloin on kaupoissa suuret alennusmyynnit


    • Kukin tyylillään...

      No huhhuh, ompas nykylapset ahneita ja kiittämättömiä.

    • kyseinen12vuotias

      ns."joulupukki" eli petri-eno tuo aina surkeet lahjat ja vanhemmat vielä surkeemmat

      • kolmen äiti

        Kannattaa tehdä lahjalista ja antaa se ajoissa jakeluun. Voit ilmoittaa, että et tarvitse mitään turhaa krääsää (oletan että ne suurkeet lahjat ovat niitä?), koska niissä raha menee täysin hukkaan. Esim. mummon kutomat villasukat/lapaset eivät sitten ole "surkee lahja". ;)

        Jos eno ja vanhemmat eivät halua ostaa lahjaksi sitä mitä toivot, pyydä lahjakortteja tai sileitä seteleitä. Toivon, että tänä jouluna saat lahjaksi sellaista, mitä todella tarvit. :)


    • 12v tyttö! Lahjaideoita:

      Suklaata?

      • tanttama

        nalle tai nukke,tikkukaramelli,siivousämpäri,tiskiharja,moppi,kattila,kahvipannu,hammastahna,mäntysuopa,juuriharja.Siinä kaikki mitä 12v tarvii!


      • gago
        tanttama kirjoitti:

        nalle tai nukke,tikkukaramelli,siivousämpäri,tiskiharja,moppi,kattila,kahvipannu,hammastahna,mäntysuopa,juuriharja.Siinä kaikki mitä 12v tarvii!

        lisään vielä tiskiharja,fairy,pulkka,villapipo,kumisaappaat,keinutuoli,leffalippu,poro,hevonen,kissa,koira,fretti,


      • blondimuttafiksu12v

        Mäki oon 12v tyttö ja oon toivonu vaikka mitä, mutta ymmärrän ettei vanhemmat ja sukulaiset voi kaikkee ostaa. Ja vielä ku oon4 lapsen tätiki jo ja 4 sisarusta sukulaisia jonkin verran ni ei kaikkee voi mulle sit ostaa. Mulla on suht koht pieni/lyhyt joululahja lista, mutta kalliitahan ne on. :) En todellakaan odota saavani kaikkea, mutta sanokaa vaan lapsillenne, että "toivoa saa, mutta kaikkia niitä ei välttämättä saa" kyllä ne ymmärtää.
        Mun joululahja toivomukset:
        Taulutelkkari (tavallinen tv kyl on)
        Oma järkkäri
        Ripsarii
        Suklaata
        Sisustus juttui
        Vaatteita
        Kynsilakkoi

        Siin niit mitä äkkiseltää keksin :D

        Ja huomhuomhuom: en todellakaan oota saavani ees puolia noista.

        Ja oikeestaa ihan sama mitä lahjoi mä saan, ni osaan kyl kunnioittaa niitä.:)


    • NEWYORKERFOREVER

      NewYorkerista kannattaa ostaa :) ainakin Helsingissä ja idesparkissa.. Monki myös kiva! ;) Ipadin ostaisin sinun tilanteessasi, mutta maksua saattaa tulla melkein 1000 € niinkuin minulle kävi.

    • Sarivaaram80

      iPad, vaatteita, sarjaelokuvalippu tai jokin lahjakortti, onhan noita. Lisää vinkkejä löytyy kivasti myös http://jouluna.fi/joululahjat-lapsille/ kautta. Itse bongasin tuolta viimejoulun lahjat tytöilleni :-)

    • mande67
    • 12vtyttöilmanlahjaideaa

      No mitä voisin ostaa 12 vuotiaalle poikaystävälle joululahjaks en keksi mitäää

    • 12vJohnnyDeppfanityttö

      Mäkin olen 12v. tyttö, ja kyllä tajuun ettei vanhemmat ja sukulaiset voi kaikkea ostaa. Vaikka mulla onkin vaan 1 sisarus. Ite toivon kaikkea Johnny Depp fanikamaa ja Johnnyn leffoja koska oon Depp fani (:
      Ja uudet suojakuoret kännykälle ja iPadille, kynsilakkoja ja ehkä lahjakortteja jonnekkin. Toivoisin myös kirjoja mutta lainaan niitä kirjastosta. Ja mä en tajuu miks monet tän ikäiset toivoo niin paljon meikkejä, koska meijän luokalla ei ainakaan kukaan tyttö meikkaa. Paitsi tietenkin halloweenina ja joskus harvoin jonnekkin juhliin (: Ainii, toivon ehkä vielä sims 3 lisäosii... Ehkä. (:
      Ps. En tiiä mitä poikaystävänsä voi ostaa, mul ei oo koskaan ollu

    • veufc6ugct

      Ei 15€ taida miellyttää. Uudet kengat jostain alennusmyynneistä yms.

    • Sellanen_lista

      Ite toivoisin nää:
      Korvikset
      Lahjakorttei
      Kynsilakkoi
      Jotai luonnollisia meikkejä :)
      12.v olen

    • 12vtyttö

      Siis olen 12 ja mä en koskaan haluis mitään askarteluun tai Barbie /littlespetshopoeja et niinku vaatteita tai esim. kaktus, Laavalamppu,sisustusta,lahjakorrteja,leffalippuja, puhelimenkuori, piirtovälineitä kuten kalliita stabilokyniä paperia

    • Soona-

      Heheh... 12v. tytöt valtasi tämän. Mäkin oon 12! Meidän perheen rahatilanne on vähän kuollut... Uusi auto pitäisi ostaa, joten joululahja budjetti et voi olla kovinkaan suuri. Omaan toivelistaa kuuluu, Hiusharja ja lempihoitoaine, sekä suklaata. Varmasti saisin muutakin toivoa, mutta mä en tarttee muuta :)

    • 12vtyttö

      No mun 12v kaveri haluu lahjaks kepparin hoito jutskia, muita heppajuttui, lps, oman hevosen ja sleicht-eläimiä.
      Minä 12v meikkejä, kasvin, tuoksukynttilöitä, vaatteita, tohvelit, suklaata ja oman shampoon.

    • Tunturisusi

      Mä oon 12v tytsy toivon (en kai oo poikamainen) schleich lohikäärmeitä, hoitoaineen ja ihanan pehmolelun. Sekä suklaata!

    • EiRessiä

      Yrittäkää opettaa lapsenne siihen että lahjassa se ajatus on tärkein, eikä siihen että aina saa kaiken haluamansa. Eikä kannata vanhempienkaan seurata lahja listaa pilkulleen, kierrelkää kaupoissa, käyttäkää mielikuvitusta ja ostelkaa kaikkee kivaa mitä luulette että lapsi edes vähän pitää/tykkää. Elkää otakko ressiä, ja jos lapsi on nirso eikä tykkää niin sitte ei tykkää, oma ongelmansa jos ei osaa olla kiitollinen, tiedän... Tuntuu pahalta todeta tuo, mutta se on karu fakta, muistakaa että jokainen vanhempi on mahtava vanhempi jos ostaa edes yhden lahjan😉

    • Kans12W

      Mä oon kans 12v mä toivon lautapeliä, pelikonsolia, raaputusarpoja, kirjan, suklaata ja kalenterin. Sori et myöhäs

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5600
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3557
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1682
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      207
      1670
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      83
      1126
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      27
      1107
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      917
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      846
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      829
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      818
    Aihe