ONGELMA

Ongelmainen

Mulla on hoitsu jota olis aika alkaa opettamaan hyppäämään esteitä. Miten opetan heppaa kun laitan puomin nini se kolhii joka kerta jalkoja sitten seuraavalla kerralla ei kolhinu eikä sitä seuraavalla mutta kolmannella kerralla laitettini 20vm sse puomi nini siitä tuli joku 30cm korkee ja sit se alko heti kolhimaan jalkoja.. Minte opetan sen nostamaan jalkojaan????

4

78

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • :))

      Oletkohan liian kokematon opettamaan hevosta esteille ? Jos haluat olla hevosen opetusta esteille tukemassa ja olet kiinnostunut hevosta opettamaan, kannattaisi kokeneen hevosihmisen kanssa yhdessä opettaa hevosta, itsekin varmasti kehittyisit kun saisit kokeneen ihmisen kanssa työskennellä.

      Suosittelisin kokeilemaan esteitä ja puomeja ensin irtona hevosta juoksuttaen, eli silleen että hevosella ei ole ratsastajaa selässään.

      Oletko juoksuttanut hevosta liinassa, osaako hevonen kulkea ympyrällä ?
      Voisit asettaa ympyrälle puomin tai matalan esteen..

      Tai

      Irtohypyttää hevosta. Eli pidä hevosta vapaana ja komenna juoksemaan. Laita jollekkin sivulle muutama puomi ja matala este ja tee kuja, ettei hevonen pääse oikomaan.

      Video irtojuoksutuksesta ja hypytyksestä: http://www.youtube.com/watch?v=XtZeXXgMCQQ

      Toinen vaihtoehto on irtohypyttää hevosta

    • Ongelmainen

      osaa poni juosta liinassa ja ympyrällä. olen yrittänyt laittaa puomin pari kertaa ympyrälle mutta se silti kiertää sen tai sitten kolhii jalkojansa. Tuota irtohypytystä kyllä voisin kokeilla kun siinä saa kummikin olla irti.

    • heppatyttö

      Jos hevonen on nuori ja/tai kokematon niin on tärkeää että sillä on lihakset ja kunto kohdallaan sekä sitä on irtohypytetty jo aikaisemmin. Hevosen pitää olla hallinnassa ja kuulolla joka askellajissa hyvin selästä käsin, ennenkuin alkaa selästä käsin hyppäämään.

      Useat suurikokoiset hevoset joiden kanssa olen itse työskennellyt eivät välitä pienistä esteistä lainkaan - esimerkiksi kilpailuissa 60cm luokassa tulee pudotuksia, mutta 100-110 ei mitään ongelmia.

      Harjoitusta, harjoitusta. Mene ensin paljon ravi ja laukkapuomeja. Onhan teillä muuten maalatut puomit (että hevosella mahdollisuus erottaa ne taustasta)?

    • Ongelmainen

      Meillä on harmaat puomit ja hiekka alusta. Ponia on hypytetty riimun naruss aettä itse sjuoksen edellä. Hevonen kyllä on kuulolla kaikiss aaskellajeissa. ja on menty ravissa ja siinä se aina kolhii jalkansa. Mutta voisiko että se hyppäisi puomin yli jos menisi laukassa?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      1906
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1898
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1848
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe