Elisa (Vahti) loukkaa kuluttajan oikeuksia

ruumisarkkunikkari

Elisa toi muutama vuosi sitten markkinoille Elisa Vahti -palvelun. Siihen liittyjät ostivat laitteet määräaikaisilla sopimuksilla. Kun laitteet on nyt juuri saatu maksettua, Elisa lopettaa palvelun ja korvaa sen uudella palvelulla. Entiset laitteet tulevat käyttökelvottomiksi. Vahti-palvelun käyttäjiltä palvelu loppuu tai on pakko vaihtaa Elisan uuteen palveluun - ja tietysti taas aloittaa uusien laitteiden maksaminen määräaikaisilla sopimuksilla. On kohtuutonta ja kuluttajien pettämistä, kun palvelun toimittaja parin vuoden välein mukamas uudistaa palvelunsa ja pakottaa palvelun käyttäjät toistuvasti maksamaan uudet laitteet, vaikka niiden taloudellinen käyttöikä on vasta alkutaipaleella. Kyllä palvelun toimittajallakin pitää olla jonkinlainen moraalinen ja lainsäädännön velvoittama vastuu siitä, että palvelu kestää sentään pitempään kuin määräaikainen sopimus laitteiden maksamiseksi! Kuluttajansuojaviranomaisten pitäisi valvoa tätä moraalitonta touhua ja puuttua siiihen

21

3155

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei ruumisarkkunikkari,

      Ikävä kuulla, että Vahdin lopettaminen herättää sinussa tällaisia tunteita. Elisan Palstalla on asiasta jo keskustelua käynnissä, joten suosittelen lukaisemaan sitä ja käymässä siellä antamaan oman mielipiteesi asiasta. Palstalla pyörii muiden Vahdin käyttäjien lisäksi myös iso joukko elisalaisia osaajia, jotka voivat kommentoida kysymyksiisi suoraan :) Keskustelun löydät täältä: http://elisa.to/HePYpn

      Tomi / Elisan Palstatiimi
      http://palsta.elisa.fi

    • Elisa Sucks

      Ai täällä Elisa sentään vastaa.. Ja on toi törkeää Elisalta, Itse ei vielä ehtinyt edes vuotta maksaa laitteita. Turhaanko maksanut? Ja se vahti live on ihan pelle keksintö, en mä mistään bileistä kuvaa halua nettiin laittaa. Ei se ole vahti palvelu vaan kamerapalvelu. Väärä nimi

    • Tympii

      Elisa voisi palvelun lopuksi edes avata laitteet käyttäjille niin että niistä olisi jotain hyötyä, olisko tuosta ao. linkistä jollekin apua, voisi auttaa hakkeroimaan nuo vehkeet taas käyttökelpoisiksi ilman elisaa.

      http://www.xanboo.com/devices/

    • Tuosta hakkeroinnista ja firmiksistäkin on keskustelua myös Elisan Palstalla. Suosittelenkin katsomaan edellisestä linkistäni, jonka laitoin tai käymään palsta.elisa.fi -sivustolla selailemassa.

      Jos teitä askarruttaa jokin tietty asia, voi sitä kysellä palstalta tai suoraa yhteydenottolomakkeella: http://www.elisa.fi/vahti/yhteydenotto

      Palvelu tosiaan lopetetaan 31.1.2014 ja sen jälkeen ei laitteita enää voi käyttää.

      Tomi / Elisan Palstatiimi
      http://palsta.elisa.fi

    • Juh@ze

      Nyt puhut asiaa. Minulla olleet ne laitteet kolme ja puolivuotta.
      Soitin elisan teknisen tukeen tänään 24.1.14 kun boksini ei toiminut.
      Sain vastauksen että sopimukseni on loppunut 2011 ja jo silloin laitteiden olisi pitänyt lopettaa toimintanta. MITÄ. päivä o tismalleen sama kun laitteet on mun omiksi tulleet.
      Mitään infoa en elisalta ole saanu. laskut lopettivat tulemasta samalla kun laite tuli omakseni. Nyt vielä kuulin et palvelu loppuu 31.1.14 ja laitteet voi heittää roskiin. ei hemmetti.
      Onko ketään atk guru perehtynyt voisiko noilla elisavahdin kohta romuiksi menevillä laitteilla rakentaa jonkun meidän vittuuntuneiden käyttäjien oman systeemin. Kaikki atk gurut nyt päät yhteen. rakennetaan oma systeemi noista elisavahti romuista ja näytetään elisalle mitä on kuluttajien kusetus.

      • Eki49

        Aika kieroa oli Elisan markkinointi. Vanha Elisa vahti toimi hyvin nimenomaan vahtina. Puhelin myyjä Elisalta soitti ja kertoi että vanha loppuu mutta uusi on samanlainen ja lisäksi yökäyttöön IR. Uusi elisa Live ei todellakaan ollut samanlainen , puutuu lämpötila ja ovianturit. Lisäksi se IR toiminto on ihan mainospellejen myntikikka. iR on niin heikkotehoinen että. Mitään selvää ei. Pimeässä tule. Elisan shopissa oli kyllä rehellinen. Myyjä jolle valitin. Se totesi saman että IR on ihan lelueikä siitä kunnon kuvaa voikaan saada. Pitäisi olla jokin lisä valo kokoajan päällä.
        Elisa live on pelkkä lelu ja markkinointikikka.


      • Elmeri12
        Eki49 kirjoitti:

        Aika kieroa oli Elisan markkinointi. Vanha Elisa vahti toimi hyvin nimenomaan vahtina. Puhelin myyjä Elisalta soitti ja kertoi että vanha loppuu mutta uusi on samanlainen ja lisäksi yökäyttöön IR. Uusi elisa Live ei todellakaan ollut samanlainen , puutuu lämpötila ja ovianturit. Lisäksi se IR toiminto on ihan mainospellejen myntikikka. iR on niin heikkotehoinen että. Mitään selvää ei. Pimeässä tule. Elisan shopissa oli kyllä rehellinen. Myyjä jolle valitin. Se totesi saman että IR on ihan lelueikä siitä kunnon kuvaa voikaan saada. Pitäisi olla jokin lisä valo kokoajan päällä.
        Elisa live on pelkkä lelu ja markkinointikikka.

        Hyvä että googletin, ostan omat laitteet niin ei ole muitten vietävissä !


    • jani3
    • Leoleijona

      Meillä on elisa live ja olen siihen erittäin tyytyväinen, kuvanlaatu on hyvä-ihan tarkkaa kuvaa antaa-hälyttää heti liikkeestä-pari kertaa hiiri laukassu hälytyksen.Kätevä myös jos haluaa esim.seurata mitä koira puuhaa kotona.Helppo oli asentaa ja helppo on käyttää.Ei moitteen sanaa.Toivottavasti tämä palvelu nyt sitten pysyy kanssa!

    • Juuri meinasin että tilaan elisa vahti live palvelun,
      mutta näiden perusteella jätän kyllä tilaamatta
      jos kerran palvelu uudistetaan joka kerta niin,
      että laitteet pitää vaihtaa, tulee käyttäjälle ihan liian
      kalliiksi moinen palvelu.

      • Ei noita operaattorien laitteita pahemmin kannata hommata, ennemmin vaikka sitten jostain Clash Ohlsonista tms. vehkeet ja itse virittelemään jos jotain haluaa. =)

        Googlettamaan vain ja hakemaan kaikki tarvittavat softat ja asennuslevyt, siitä vain sitten tekemään asioita itse. =) Se on sitten sen ajan murhe, kun viedään se itse käyttölaite arvokkaimpana esineenä. =)


      • lindqvist kirjoitti:

        Ei noita operaattorien laitteita pahemmin kannata hommata, ennemmin vaikka sitten jostain Clash Ohlsonista tms. vehkeet ja itse virittelemään jos jotain haluaa. =)

        Googlettamaan vain ja hakemaan kaikki tarvittavat softat ja asennuslevyt, siitä vain sitten tekemään asioita itse. =) Se on sitten sen ajan murhe, kun viedään se itse käyttölaite arvokkaimpana esineenä. =)

        Joskus ostin verkkokauppa.comista ip kameran, olihan se hankala saada pelaamaan omassa verkossa langattomana, piti ottaa yhteys oikein maahantuojaan.

        tarttee kattella jostain käytetty Colibri grande näyttötallennin kamerat,
        sellanen mulla joskus oli ja laatu aivan mahtava, sain niin hyvän tarjouksen järjestelmästä että myin sen pois =)


      • lindqvist kirjoitti:

        Ei noita operaattorien laitteita pahemmin kannata hommata, ennemmin vaikka sitten jostain Clash Ohlsonista tms. vehkeet ja itse virittelemään jos jotain haluaa. =)

        Googlettamaan vain ja hakemaan kaikki tarvittavat softat ja asennuslevyt, siitä vain sitten tekemään asioita itse. =) Se on sitten sen ajan murhe, kun viedään se itse käyttölaite arvokkaimpana esineenä. =)

        http://www.fsm.fi/col-grandelit

        Tuo vaikkei olekkaan langaton, tykki peli muuten.


      • Jari-63

        Samoin. Hommaan jonkun muun.


      • kdkdkdkdkd
        Jari-63 kirjoitti:

        Samoin. Hommaan jonkun muun.

        Olin myös laittamassa tätä palvelua kotiini. Olipa hyvä kun ensik aloin etsimään käyttö kokemuksia. Ei tule kyllä tuollaista laitettua sitten tännekkään.


    • kljasfasdfjlkfAWK J

      Elisasta en tiedä.
      Mutta sonera laskuttaa asiakkaita törkeästi ja surutta.
      Paperiversio laskusta maksaa 15 € kk ja muistutus maksamattomasta virtuaalilaskuta 40 € kerta. Lasku on 20 e kk.
      Sonera on rikas virma ja elättää paljon porttoja.

      • 2+7

        Tuliko väärälle palstalle? Tämän aiheena on kuluttajansuoja, nuo mainitsemasi Soneran hinnat koskevat ainoastaan Y-tunnusasiakkaita.


    • Elisan huijaama

      Vannoin jo 7 vuotta sitten Elisan alimpaan helvettiin enkä minä tai lapseni tule enää koskaan olemaan heidän asiakas. Viksu pysyy kaukana niistä %&#un tunareista!

    • Hei !
      Tämä ei ole mainos .
      Tämä tarkoitus on olla avuksi.
      Minulla on ollut NiceView kameroita valvonnassa 4 vuotta
      Sighhound Video ohjelmana.
      Kamerat lähettää yksinäänkin hälytyskuvaa ?? sähköpostiin tai tietokoneelle.
      Asetustenteko on hyvin helppoa .
      Kamerat 125.00€
      Ohjelma on ilmainen yhdelle kameralle.
      Näyttää että kamerat kestää ikuisuuden vesisateessakin.
      Terveisiä : remie

    • Jef66

      www.ispyconnect.com on elisa vahti kameralle ohjelma admin admin niin löytää kameran. Automaattinen kameran tunnistin. Kun valitsee kameraksi xenboo.

      • Jef66

        www.ivideon.com ohjelma on myös hyvä ohjelma. Kun laittaa ispyconnect ohjelmasta löytynyt ohjelman koodia kameran osoitteeksi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6519
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4203
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      270
      2607
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2030
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1548
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1397
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1101
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1046
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1031
    Aihe