Raamattu profetoi - mitä sanotte tästä?

´`~~

Damaskos hävitetään, mutta miten käy Egyptin?

Levottomuudet Egyptissä eivät ota tyyntyäkseen. Itse asiassa vastakohtai-
suudet ovat viime viikkoina vain voimistuneet. Muslimiveljeskunnan
masinoimat mielenosoitukset ovat taas nostaneet vahvasti päätään
- syrjäytetyn presidentti Mohammed Morsin oikeudenkäynnin lähestyessä.
Mutta vastaavasti on otteitaan koventanut myös kenraali Sisin johtama
sotilashallinto. Sisi näyttää päättäneen, että ´viis Yhdysvaltain talous-
avun tyrehtymisistä! Onhan sitä rahaa saatavissa muualtakin.´

Ja onhan sitä: viimeksi taas vain pari päivää sitten Arabiemiraatit päätti
myöntää Egyptille lisäapuna 3,9 miljardia US-dollaria. Toinen merkittävä
(raha)käsi ojossa apuun rientävä voima on Venäjä. Vladimir Putin on
havainnut, että kun Yhdysvallat empii (ja oman lainsäädäntönsä
asettamissa kahleissa suorastaan kompuroi) vanhan liittolaisensa
Egyptin avustamisessa, kas siinäpä oiva sauma maailmallista mahtiaan
laajentamaan pyrkivälle Venäjälle! Asetelma alkaa muistuttaa kylmän
sodan aikoja.

Kenraali Sisi on muutenkin vakiinnuttanut omaa valtaansa siihen mittaan,
että hän ja hänen hallintonsa ovat selvästi päättäneet unohtaa demokratia-
kehitykset ja muut läntisen maailman hömpötykset. Tepsivin lääke isla-
mistien ryppyilyyn ei olekaan tässä katsannossa puhe vaan lyijy. Sisin
viesti mellakointiaan jatkaville (ja uutta rahoitusta saaneille) Salafi-isla-
misteille ja muille islamististaustaisille kapinaliikkeille onkin koleantyly:

"Joko itse lopetatte poliittisen uhittelun ja mellakoinnin. Tai me (= Sisin
johtama sotilashallinto) teemme sen teidän puolestanne." Eli armeija
on valmistautunut lanaamaan polittiset vastustajat tieltään keinoja
kaihtamatta. Armeijan kannalta islamistiryhmien pyristelyssä on
jotakin hyvääkin: se antaa pätevän syyn armeijan omaan vallassa-
pysymiseen. Egyptissä ei ole pitkään aikaan odotettavissa minkään-
asteista demokratiakehitystä.
(27.10. JP/Oron)

47

275

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jjjjlg
    • Voijummijammi

      Niin ..Olisihan se vähintäänkin kohteliasta mainita lähdetieto.

    • Pöllökö oot?
      • Voijummijammi!

        Niih.. Siis mikähän oli se aloittajan antama lähdetieto? Kerro?


      • Minä olen aloitus

      • Voijummijammi!

      • Niin mikä?
        Voijummijammi! kirjoitti:

        No tulihan se sieltä! Noh..Ei kuitenkaan kiinnosta huuhaa satuilu.

        Mikä on funktiosi sitten satuilla raamatullisella sivustolla?


      • Voijummijammi!
        Niin mikä? kirjoitti:

        Mikä on funktiosi sitten satuilla raamatullisella sivustolla?

        Voin lukea ja todeta tekstin sellaiseksi johon ei tervemielisen aikuisen pitäisi langeta. Voi teidän kanssanne..huh huh!


      • Justjust'
        Voijummijammi! kirjoitti:

        Voin lukea ja todeta tekstin sellaiseksi johon ei tervemielisen aikuisen pitäisi langeta. Voi teidän kanssanne..huh huh!

        Juuri niin, niin sinun pitääkin ateistina sanoa. Et vastannut, että miksi pyörit ja häiritset raamatullisia keskusteluja. Tiedät, että maailmankatsomus on uskovilla ja ateisteilla vastakkaisilla äärilaidoilla.
        Oletettavasti kommunistina sitten kommentoit kokoomuksen kokouksissa tai blogeissa tai joillakin sivustoilla omia aatteitasi. Niinkö teet? ja viisaskin olevinasi.


      • mikset lukenut?
        Minä olen aloitus kirjoitti:

        Kokeile vielä tästä.
        (27.10. JP/Oron) http://www.patmos.fi/fi/etusivu/?id=709&selArticle=441
        Web of Trust










        Web of Trust

        Siltä sivustolta ja linkistä sulle jota ei kiinnostanut, lue tästä:

        27. lokakuuta 2013 klo 10:42
        Postia Jerusalemista - PJ 89 2013 Sunnuntainumero


        Päivän poiminnat Jerusalem Postista & Haaretzista & muita kuulumisia:
        Israelista, Lähi-Idästä, juutalaisuudesta, hengellisistä asioista, elämästä

        SUNNUNTAINUMERO PJ 89 / 2013

        Koostettu ja toimitettu: sunnuntaina, 27. päivänä lokakuuta, 2013
        Juutalaisen ajanlaskun mukaan: 23 Heshvan, 5774



        Aamun sää Jerusalemissa: 14°C, iltapäivällä 22°C, aurinkoista
        Auringonnousu Jerusalemissa: 05.51
        Auringonlasku Jerusalemissa: 16.54

        (Huom! Kellonajoissa viime yönä tunnin siirto taaksepäin niin kuin
        Suomessa ja muuallakin läntisessä Euroopassa.)



        MENNYT VIIKKO: Havaintoja sieltä täällä: Kun Yhdysvallat on
        leikkaamassa taloudellista apuaan Egyptille, onko Putinin Venäjä
        tulossa tilalle? Kun Yhdysvallat kaiken kaikkiaankin osoittaa
        vetäytymisen elkeitä Lähi-Idästä, onko Venäjä hivuttautumassa
        tilalle myös suurvaltapoliittisesti? Entäpä Iran: IAEA:n mukaan
        Iran ei ole toistaiseksi osoittanut millään tavoin, että se olisi lo-
        pettamassa korkeamman rikastusasteen uraanin tuotantoaan.
        Samaa mieltä on myös Israel: "Iranin uraanitarpeet oman pommin
        aikaansaamiseen voivat olla enää vain muutaman viikon takana."
        Liittokansleri Merkelin vanhaa kunnon Nokiaa epäillään salakuun-
        nellun peräti vuosikymmenen ajan, aina vuodesta 2002 lähtien.
        Ja jos Merkeliä on kuunneltu (niin kuin on tehty), kaikkia muitakin
        noteeraamisen arvoisia poliitikkoja on varmasti kuunneltu niin ikään.
        ´It´s a mad mad mad mad world!´ - niin kuin jo todettiin vuonna
        1963 valmistuneen amerikkalaisfilmin (tuotanto & ohjaus Stanley
        Kramer) nimessä. Siinä tosin jahdattiin silkkaa rahaa (piilotettua
        ryöstösaalista), ei tietoja niin kuin salakuunteluissa. Mutta: ovathan
        ne tiedotkin rahaa! (Ja nehän ne vasta rahaa ovatkin! Ja valtaa!)


      • ---
        Niin mikä? kirjoitti:

        Mikä on funktiosi sitten satuilla raamatullisella sivustolla?

        ---


    • Pikana eteenpäin

      Ei näy pelastusta Egyptille. Kovin nopeasti Ilmestyskirjan sanomat etenee.

      • tässä tämä

        Jeesus sanoo:"Antakaa keisarille mikä keisarille kuuluu ja Jumalalle mikä Jumalalle kuuluu."Virsi 460:1Oi Herra kaikkivaltias,maailman olet luonutja meille, Isä laupias,niin paljon hyvää suonut.Tahtosi auta täyttämään,lahjasi kalliit käyttämäänvastuullisesti aina.

        (Päivän sana, Raamatusta)


    • Linkistä

      Egypti on arabivaltiosta suurin ja sillä on maailman 17. suurin armeija. Se on myös yksi Kirjoituksissa usein mainituin Israelin naapuri ja se näyttelee lopun aikoina merkittävää roolia tulevassa sodassa. Vanha viisaus sanoo myös, että mitä tapahtuu Egyptissä, tapahtuu kohta muuaallakin maailmassa. Juuri nyt (kesällä 2013) Egyptissä on suuret mellakat ja protestit, ehkäpä jopa ihmiskunnan historian suurimmat. Yhdysvallat presidentti Obaman johdolla rahoittivat edellisen kansannousun ja muslimiveljeskunnan presidentti (vai pitäisikö sanoa faarao) Mursin nousun, jota vastaan egyptiläiset nyt protestoivat, kuten yksi seuraavista kuvista todistaa, ja jollaisia kuvia valtamedia ei julkaise. Kirjoitukset ennustavatkin Egyptille kansannousuja, sisällissotia ja sotaa, mutta myös herätystä.

      • järki hoi

        Sinne ei tule mitään herätystä, vaan siellä käy näin kansa saa tarpeekseen islamista ja he kääntyvät Huom ei kristityiksi, vaan seuraamaan Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumalaa ihan uudella ja radikaalisti.

        Herran pelko saa tämän aikaan,

        Huom Jeesus on radikaali ja kaikki mitä siltä päin kuuluu on työn ääntä.


      • minä luin linkit

        “Ja niinkuin kävi Nooan päivinä, niin käy myöskin Ihmisen Pojan päivinä: he söivät, joivat, naivat ja menivät miehelle… Niin myös, samoin kuin kävi Lootin päivinä: he söivät, joivat, ostivat, myivät, istuttivat ja rakensivat.” – Luukkaan evankeliumi 17:26-28

        “Meidän maassamme, rauhan ja vaurauden aika tulee kestämään pitkän ajan. Monet sukupolvet tulevat syntymään elääkseen ja kuollaakseen rauhassa, tietäen sodista vain viisaista kirjoísta, sanoista ja erilaisista oudoista laitteista. Meidän valtakuntamme tulee olemaan vahva, hyvin pidetty ja kaikkien arvostama. Ihmiset tulevat syömään vain valkoista leipää, ja koko nisua vain kun he haluavat. Kaikki tulevat ratsastamaan ympäriinsä kärryillä ilman härkiä. Ihmiset tulevat matkustamaan taivaalla, katsoen alas meidän maatamme niin kuin kaksinkertaiselle Tara vuorelle…

        Serbia menestyy parhaiten, kun mies jolla on siniset silmät ja on valkoisen hevon selässä hallitsee, joka tulee Serbiaan tuoden jonkinlaisen uuden uskonnon. Hän tulee nousemaan valtaistuimellemme, ja hän tulee olemaan vahva ja hyväkuntoinen, eläen pitkän elämän lähelle sataa vuotta. Hän tulee pitämään paljon metsästämisestä, ja yhdellä kertaa metsästäessä hän tulee putoamaan valkoisen hevosensa selästä ja näin menettämään jalkansa. Tästä haavastaan hän tulee kuolemaan, eikä hänen suuresta iästään.”

        Autot ja lentokoneet todellakin ovat tulleet, kuten myös Kirjoitukset sen ennusti (autot Nah. 2:4, lentokoneet Jes. 60:8). Tässä mainitut oudot laitteet ovat radio, tv ja tietokone, mitä tuolloin 1800-luvun lopulla ei vielä ollut.

        Yltäkylläisyys on tullut ja ihmiset todellakin voivat valita leipänsä sellaisenaan, kuin sen haluavat. Tässä mainittu sinisilmäinen mies valkoisen hevosen selässä on edellä mainittu Tito, joka toi “uuden uskonnon” kommunismin. Valkoinen hevonen kuvaa voittajaa ja sitä hän hallitsikin Yugoslaavia kuolemaansa saakka 1981, joka ei tapahtunut metsästyksessä (vaikka hän siitä ja ratsastuksesta pitikin), mutta hän menetti jalkansa diabetekseen ja kuoli myös siihen.

        http://ennustuksia.com/


    • Lisää linkistä

      Järki hoiko se ymmärtää näin:
      egypt_protests

      “Ennustus Egyptistä. Katso, Herra ajaa nopealla pilvellä ja tulee Egyptiin. Silloin vapisevat Egyptin epäjumalat hänen edessään, ja sydän raukeaa Egyptin rinnassa.” – Jesaja 19:1

      Profeetta Jesajan kirjan luvut 13-23 kuvaavat Israelia ympäröivien valtioiden tuhoa tulevassa Lähi-idän sodassa. Koko luku 19 maalaa kuvan Egyptin historiasta, joka on tiivistettynä ensimmäiseen jakeeseen näin: “Silloin vapisevat Egyptin epäjumalat… ja sydän raukeaa Egyptin rinnassa”. Egyptin hallinto murretaan täysin, jonka jälkeen siellä tapahtuu suuri hengellinen herääminen todellista universumin Luojaa kohtaan ja he unohtavat kuujumalansa.

      • tiekartta

        ”Ennustus Egyptistä. Katso, Herra ajaa nopealla pilvellä ja tulee Egyptiin. Silloin vapisevat Egyptin epäjumalat hänen edessään, ja sydän raukeaa Egyptin rinnassa. Minä kiihoitan Egyptin Egyptiä vastaan, niin että he keskenänsä sotivat, ystävä ystävää vastaan, kaupunki kaupunkia vastaan, valtakunta valtakuntaa vastaan. Egyptiltä katoaa rohkeus rinnasta, ja minä hämmennän hänen neuvonsa; ja he kysyvät (Js 19) epäjumalilta, henkienmanaajilta, vainaja- ja tietäjähengiltä. Minä annan Egyptin tylyn herran käsiin, ja kova kuningas on hallitseva heitä, sanoo Herra, Herra Sebaot. Ja Herra tekee itsensä tunnetuksi egyptiläisille, ja egyptiläiset tuntevat Herran sinä päivänä ja palvelevat häntä teuras- ja ruokauhreilla, ja he tekevät Herralle lupauksia ja täyttävät ne. Herra lyö egyptiläisiä, lyö ja parantaa; he palajavat Herran tykö, ja hän kuulee heidän rukouksensa ja parantaa heidät.Sinä päivänä on oleva valtatie Egypti Syyria, ja Syyria yhtyy Egyptiin ja Egypti Syyriaan, ja he, Egypti ynnä Syyria, palvelevat Herraa. Sinä päivänä on Israel oleva kolmantena keskellä maata”


      • mielenkiintois-ta

        Silloin vapisee (Bal allah) Egyptin epäjumala hänen edessään, ja sydän raukeaa Egyptin rinnassa. Minä kiihoitan Egyptin Egyptiä vastaan, niin että he keskenänsä sotivat, ystävä ystävää vastaan, kaupunki kaupunkia vastaan, valtakunta valtakuntaa vastaan. Egyptiltä katoaa rohkeus rinnasta, ja minä hämmennän hänen neuvonsa; ja he kysyvät (Js 19) epäjumalilta (bal allahilta) jne, henkienmanaajilta, vainaja- ja tietäjähengiltä. Ja Herra tekee itsensä tunnetuksi egyptiläisille, ja egyptiläiset tuntevat Herran sinä päivänä ja palvelevat häntä teuras- ja ruokauhreilla, ja he tekevät Herralle lupauksia ja täyttävät ne. Herra lyö egyptiläisiä, lyö ja parantaa; he palajavat Herran tykö, ja hän kuulee heidän rukouksensa ja parantaa heidät.Sinä päivänä on oleva valtatie Egypti Syyria, ja Syyria yhtyy Egyptiin ja Egypti Syyriaan, ja he, Egypti ynnä Syyria, palvelevat Herraa. Sinä päivänä on Israel oleva kolmantena keskellä maata”
        Näin se näyttää menevän ja me elää juuri tuossa aijassa.


      • Tiekartta
        mielenkiintois-ta kirjoitti:

        Silloin vapisee (Bal allah) Egyptin epäjumala hänen edessään, ja sydän raukeaa Egyptin rinnassa. Minä kiihoitan Egyptin Egyptiä vastaan, niin että he keskenänsä sotivat, ystävä ystävää vastaan, kaupunki kaupunkia vastaan, valtakunta valtakuntaa vastaan. Egyptiltä katoaa rohkeus rinnasta, ja minä hämmennän hänen neuvonsa; ja he kysyvät (Js 19) epäjumalilta (bal allahilta) jne, henkienmanaajilta, vainaja- ja tietäjähengiltä. Ja Herra tekee itsensä tunnetuksi egyptiläisille, ja egyptiläiset tuntevat Herran sinä päivänä ja palvelevat häntä teuras- ja ruokauhreilla, ja he tekevät Herralle lupauksia ja täyttävät ne. Herra lyö egyptiläisiä, lyö ja parantaa; he palajavat Herran tykö, ja hän kuulee heidän rukouksensa ja parantaa heidät.Sinä päivänä on oleva valtatie Egypti Syyria, ja Syyria yhtyy Egyptiin ja Egypti Syyriaan, ja he, Egypti ynnä Syyria, palvelevat Herraa. Sinä päivänä on Israel oleva kolmantena keskellä maata”
        Näin se näyttää menevän ja me elää juuri tuossa aijassa.

        Laitetaanpa Asarjan saama profetia koskemaan nyt kriisipesäke Tulen nyt teitä vastaan ”kuulkaa minua Egypti, Syyria, Israel, Eu, Yk, Kiina, USA, Venäjä ja koko arabiasujamisto. Lukekaa 2.Aik. 15: kokonaan niin löydätte tuohon tiekarttaanne edes hiukan järkeä:
        Herra on teidän kanssanne, kun te olette hänen kanssansa; ja jos häntä etsitte, niin te löydätte hänet, mutta jos hylkäätte hänet, niin hän hylkää teidät. Kauan aikaa Israel ( muut) oli ilman oikeata Jumalaa, ilman opetusta antavaa pappia ja ilman lakia. Mutta kun he ahdistuksessansa palaatte Herran, Israelin Jumalan, tykö ja etsitte häntä, niin he löydätte hänet. Näinä aikoina ei ollut turvallisuutta niillä, jotka lähtivät ja tulivat, vaan suuri hämminki vallitsiee kaikkien maakuntain asukasten keskuudessa. Ja kansa törmäsi kansaa vastaan ja kaupunki kaupunkia vastaan, sillä Jumala oli saattanut heidät hämminkiin lähettäen kaikkinaisia ahdistuksia.


      • Katso tiekarttaa
        Tiekartta kirjoitti:

        Laitetaanpa Asarjan saama profetia koskemaan nyt kriisipesäke Tulen nyt teitä vastaan ”kuulkaa minua Egypti, Syyria, Israel, Eu, Yk, Kiina, USA, Venäjä ja koko arabiasujamisto. Lukekaa 2.Aik. 15: kokonaan niin löydätte tuohon tiekarttaanne edes hiukan järkeä:
        Herra on teidän kanssanne, kun te olette hänen kanssansa; ja jos häntä etsitte, niin te löydätte hänet, mutta jos hylkäätte hänet, niin hän hylkää teidät. Kauan aikaa Israel ( muut) oli ilman oikeata Jumalaa, ilman opetusta antavaa pappia ja ilman lakia. Mutta kun he ahdistuksessansa palaatte Herran, Israelin Jumalan, tykö ja etsitte häntä, niin he löydätte hänet. Näinä aikoina ei ollut turvallisuutta niillä, jotka lähtivät ja tulivat, vaan suuri hämminki vallitsiee kaikkien maakuntain asukasten keskuudessa. Ja kansa törmäsi kansaa vastaan ja kaupunki kaupunkia vastaan, sillä Jumala oli saattanut heidät hämminkiin lähettäen kaikkinaisia ahdistuksia.

        En tiedä missä järjestyksessä toteutumattomat profetiat tulevat toteutumaan, mutta ne toteutuvat. Kuten tämäkin Profetia. Egyptistä:

        Hesekiel: 29:1-21
        Kymmenentenä vuotena, kymmenennessä kuussa, kuukauden kahdentenatoista päivänä tuli minulle tämä Herran sana: >> Jakeen lisätiedot
        "Ihmislapsi, käännä kasvosi faraota, Egyptin kuningasta, kohti ja ennusta häntä ja koko Egyptiä vastaan.
        Puhu ja sano: Näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä käyn sinun kimppuusi, farao, Egyptin kuningas - suuri krokodiili, joka makaat virtojesi keskellä, joka sanot: 'Niilivirtani on minun, ja minä olen sen itselleni tehnyt.'
        Minä panen koukut sinun leukoihisi, tartutan virtojesi kalat sinun suomuihisi ja nostan sinut ylös virtojesi keskeltä sekä kaikki virtojesi kalat, jotka ovat suomuihisi tarttuneet.
        Minä viskaan erämaahan sinut ja kaikki virtojesi kalat. Sinä putoat kedolle, ei sinua korjata, ei koota. Metsän pedoille ja taivaan linnuille minä annan sinut ruuaksi.
        Ja kaikki Egyptin asukkaat tulevat tietämään, että minä olen Herra. Sillä he ovat ruokosauva Israelin heimolle:
        kun he kädellä tarttuvat sinuun, niin sinä säryt ja lävistät heiltä olkapäät kaikki; ja kun he nojaavat sinuun, niin sinä murrut ja jäykistät heiltä lanteet kaikki.
        Sentähden, näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä tuon sinun kimppuusi miekan ja hävitän sinusta ihmiset ja eläimet,
        ja Egyptin maa tulee autioksi ja raunioksi. Ja he tulevat tietämään, että minä olen Herra. Sillä hän on sanonut: 'Niilivirta on minun, ja minä olen sen tehnyt.'
        Sentähden, katso, minä käyn sinun ja sinun virtojesi kimppuun ja teen Egyptin maan raunioiksi, kuivaksi ja autioksi Migdolista Seveneen ja hamaan Etiopian rajaan saakka.
        Ei käy siellä ihmisjalka, ei käy siellä eläimen jalka, eikä asuta siellä neljäänkymmeneen vuoteen.
        Autioksi minä teen Egyptin maan autioiksi tehtyjen maitten joukossa, ja sen kaupungit tulevat olemaan autioina raunioiksi pantujen kaupunkien joukossa neljäkymmentä vuotta, ja egyptiläiset minä hajotan kansojen sekaan ja sirotan heidät muihin maihin.
        Sillä näin sanoo Herra, Herra: Neljänkymmenen vuoden kuluttua minä kokoan egyptiläiset kansoista, joiden sekaan he olivat hajotetut,
        käännän Egyptin kohtalon ja tuon heidät takaisin Patroksen maahan, synnyinmaahansa. Siellä he tulevat olemaan vähäpätöisenä valtakuntana.
        He tulevat olemaan vähäpätöisin valtakunnista, eivätkä enää kohoa kansakuntien ylitse. Minä vähennän heidät niin, etteivät he enää kansoja vallitse.
        Eivätkä he enää kelpaa turvaksi Israelin heimolle: he saattavat muistoon Israelin syntivelan, jos se kääntyy heitä seuraamaan. Ja he tulevat tietämään, että minä olen Herra, Herra."
        Kahdentenakymmenentenä seitsemäntenä vuotena, ensimmäisessä kuussa, kuukauden ensimmäisenä päivänä tuli minulle tämä Herran sana:
        "Ihmislapsi, Baabelin kuningas Nebukadressar on teettänyt sotajoukoillansa raskasta työtä Tyyroa vastaan: kaikki päät ovat käyneet kaljuiksi ja kaikki olkapäät lyöpyneet; mutta palkkaa ei Tyyrosta ole tullut hänelle eikä hänen sotajoukoilleen työstä, jota ovat tehneet sitä vastaan.
        Sentähden, näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä annan Baabelin kuninkaalle Nebukadressarille Egyptin maan. Hän vie sen tavaran paljouden, saa sen saaliit, ryöstää sen ryöstökset: se on oleva hänen sotajoukkojensa palkka. >> Jakeen lisätiedot
        Palkaksi, jonka toivossa hän on työtä tehnyt, minä annan hänelle Egyptin maan; sillä minun hyväkseni he ovat sitä tehneet, sanoo Herra, Herra. >> Jakeen lisätiedot
        Sinä päivänä minä annan puhjeta Israelin heimolle sarven, ja sinulle minä annan voiman avata suusi heidän keskellänsä. Ja he tulevat tietämään, että minä olen Herra." >> Jakeen lisätiedot


      • uutta

        "Egyptin hallinto murretaan täysin, jonka jälkeen siellä tapahtuu suuri hengellinen herääminen todellista universumin Luojaa kohtaan ja he unohtavat kuujumalansa."

        "siellä ei tapahdu mitään hengellistä heräämistä, vaan kansa tekee parannuksen, luopuvat islamista ja kääntyvät Totisen Jumalan puoleen.

        Tuo herätys vouhotus saisi jo loppua, koska raamatussa sitä sanaa ei löydy.


      • ...
        uutta kirjoitti:

        "Egyptin hallinto murretaan täysin, jonka jälkeen siellä tapahtuu suuri hengellinen herääminen todellista universumin Luojaa kohtaan ja he unohtavat kuujumalansa."

        "siellä ei tapahdu mitään hengellistä heräämistä, vaan kansa tekee parannuksen, luopuvat islamista ja kääntyvät Totisen Jumalan puoleen.

        Tuo herätys vouhotus saisi jo loppua, koska raamatussa sitä sanaa ei löydy.

        ...


    • uskova 2

      Olisikohan aloittajan lähdetieto Raamatussa Jesaja 17:1 ja Jesaja19:1-17.Kannattaa lukea Raamatusta.

    • Justjust'

      Justiinsa niin." Profeetta Jesajan kirjan luvut 13-23 kuvaavat Israelia ympäröivien valtioiden tuhoa tulevassa Lähi-idän sodassa."

    • Luulen ma

      Jälleen todistus siitä, että mitä ajankello näyttää kun luemme Raamattua. Ei tule yhtään mieleen lukemani perusteella, että ehkäpä tuhannen vuoden kuluttua se tapahtuu, koska niin paljon pitäisi vielä profetioita toteutua Raamatusta. Ei niin, sillä mielestäni on vain vähän toteutumattomia ennustuksia kirjoituksissa.

    • Jeesuksessa meidän

      kotikaupunkimme on Uusi Jerusalem, ja kun laskeutuu Herran Jeesuksen tulemuksen yhteydessä niin nykyiset Egypti ja Syyria ovat sen sisäpuolella, samoin Turkkia ja Irakia ja Jordania ja Saudi-Arabiaa myös. Babylon myös jää varoittavana esimerkkinä siihen Uuden Jerusalemin muurien sisäpuolelle ja savuaa varmaan sen tuhat vuotta siellä.

    • Tässä kartta

      http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/13/Middle_east.jpg

      Uuden Jerusalemin koillisnurkkana on suunnilleen Mount Ararat, ja Nooa sinne perusti sen ensimmäisen viinitarhan, ja lienee ollut myös Eedenin aluetta, sillä Eufrat joen alkulähdettä on hyvinkin ollut ja muut joet ovat muuttuneet enemmän, toki Tigris on nähtävissä ja kenties ensimmäisenkin eli Piisonin loppuosa vaikka suuri muutos on siinä selvästi ja lienee nykyistä Niiliä, joka on virrannut toiseen suuntaan ja laskenut sinne mereen, kuten myös Eufrat ja Tigris tekevät mutta meri on ollut paljon etelämpänä siellä ennen vedenpaisumusta ja nykyiset syvät lahdet myös olleet jokia silloin ennen vedenpaisumusta ja meri on ollut siellä nykyisen Arabian meren kohdalla.

      Jerusalem on Uuden Jerusalemin keskellä ja sijoitettaessa siihen se 2160 km kanttiinsa oleva kaupunki voidaan ymmärtää millainen on tuleva Uuden Jerusalemin sijainti. Kuitenkin maa uudistetaan jälleen ja tulella poltetaan ja meret häviää ja vedet nousee taivaaseen jälleen kuten ennen vedenpaisumustakin on ollut historiassa ja lähes tuhat vuotta myös ihmiset elävät, näin myös Jeesuksen hallitessa maan päällä tulee valtakunnassa tapahtumaan. Autuaat pääsevät Nooan ja Aabrahamin ja Pietarin kanssa Jeesuksen valtakuntaan ja on hyvä jokaiselle varmuudella ja suuri ilo ja rauha ja vanhurskaus hyvän Kuninkaan hallitessa varmuudella, kuten Jeesus on sitä varmuudella, totisesti, halleluja!

      Olkoon mielemme Jumalalta saatuihin vaikka toki vajavaisesti ymmärrämme nämä aina. Jeesus johtaa meidä elämän vetten Lähteelle ja saamme syödä elämänpuusta myös, halleluja!

    • Ymmärretään aina

      ja konkreettisesti kuinka suuriin lupauksiin meidät on Jeesuksessa kutsuttu! Kiitetään myös aina vaikka ulkoisesti tilanteemme näyttäisi miltä tahansa, vaikka kuolemaantuomituilta maailmassa, mutta Jeesuksessa on ristimme kantaminen meille se hyvä kunnia-asia varmuudella. Jeesus opetti meitä riemuitsemaan jos Jumalan valtakunnan tähden saamme kokea vainoa tulevaisuudessa, ollaan arvollisia eikä mitään pelkureita ja ymmärretään nämä asiat hyvin ja anotaan tässäkin asiassa sitä totuudellista hyvää Herran siunausta.

    • Jumala Jeesuksen

      kautta on Raamatussa antanut meille profetiansa kirjoitettuna ja Jumalan Hengen antamalla ymmärryksellä saamme tutkia ja vastaanottaa sitä hyvää totuudellista.

      Islam ei valtion uskontona voi koskaan olla demokraattinen vaikka vaaleilla sitä kansa ilmoittaisi kannattavansa lähes sata prosenttisesti. Islam ei ole demokratiaa eikä siihen liity todellisesti kansanvalta ja sananvapaus sillä islam pyrkii teokratiaan ja joka arvostelee sen uskonnollista johtoa niin sen arvosteltavan ja valtaapitävän tahon opetuksen mukaan arvostelija arvostelee myös Jumalaa ja näin voidaan arvostelija tuomita ja aina väärässä olevana hiljentää. Näinhän myös paavin erheettymättömyysopissa oli ja jokainen arvostelijansa oli kerettiläinen eli harhaoppinen.

      Todellinen demokratia on sitä että jokaisella on uskonnon ja mielipiteen vapaus eikä ole sidottu Jumalan ilmoitukseen eikä uskonnollisen johdon mielipiteeseen kuten islamissa on se pyrkimys. Egyptissä Mursi kannattajineen nimenomaan toimi vastoin demokratiaa eikä demokratiiaan voi koskaan sopia islamin oppirakenne, eikä kristin usko eikä juutalaisuuskaan, sillä Jumalan laki annettiin eikä demokratiaa käytetty vaan Mooseksen valitsi Herra itse ja profeetat myös.

      Jeesuksen valtakunta ei myöskään tule olemaan demokratia vaan hyvä kuningaskunta ja Jeesus on Herra ja Kuningas, totisesti.

      Demokratiassa valtaa on tiedotusvälineillä ja koululla ja eduskunnalla ja ihmisillä äänestyksen kautta, mutta Jumalan seurakunnassa Jeesuksen tulee olla Päänä, ja Laodikealla on tässä se tärkeä parannuksen paikka myös, sillä seurakunnassa penseyttä oli sen palavan rakkauden sijaan. Pystyykö Jeesus hallitsemaan seurakuntaansa, riippuu siitä kuinka Jumalan Hengen täyteys on sen seurakunnan johdolla ja jäsenistöllä. Paavali toi esiin tilanteen jossa riidan vuoksi olisi ollut parempi ettei seurakunta olisi kokoontunutkaan. Toki ei penseyskään mitään auta, jos ei ole elävää Jumalan sanaa. Jumalan Hengen täyteys ja hyvä siunaus on tietysti se ainoa mahdollisuus Jeesuksen olla Päänä seurakunnissaan, tapahtui kokoontuminen sitten missä päin maailmaa tahansa.

    • Syyriassa vallasta

      taistelu ei myöskään ole demokratiaa eikä vaikka vaalit järjestettäisiin joka kuukausi tai vuosi, mutta toki vaaleja voidaan käyttää valheellisesti demokratian näennäisenä olemisena ja kommunistit myös antavat omansa äänestettäväksi ja pitävät valtaansa rautaisessa puolueen otteessa ja markkinatalous voi olla kuin Marxin pääomakirjassa, mutta ei mitään demokratiaa ole tämäkään.

      Demokratia on kansan valtaan, mutta kansan enemmistö voi tahtoa silti teokratiaa ja ei voi tämä olla demokratiaa, juuri näin Egyptissä pyrki käymään Mursin ja islamilaisen veljeskuntapuolueen saadessa sitä tukea vaikka vain noin puolet äänesti siellä ja sopii erinomaisesti tällaisille yhtenäisille valtaa tavoitteleville tämäkin sillä helpommin saavat enemmistön itselleen.

      Todellisessa demokratiassa tulee olla todellisia vaihtoehtoja ja kaikkien puolueiden myös on hyvä kannattaa demokratian pelisääntöjä ja kunnoittaa niitä eikä pyrkiä itselleen anastamaan sitä epädemokraattista päätösvaltaa lainkaan.

    • Raamatusta voimme

      tutkia myös arpapelien eksytyksistä vaikka sitä myös käytettiin Jumalan seurakunnassa ja juutalaisuudessa on käytetty myös. Toki Jumalan profeettana Samuel sen kuninkaan voiteli ja oli erilaisia myös.

    • Inhottava realisti

      Lähi-Itä oireilee. Ei siinä mitään uutta ole.

      Jos Eurooppa ei olisi maallistunut, elo maanosassamme ei olisi tuon kummoisempaa.

    • Valitettavasti

      Islam- iltakaan tv:ssä ei tuonut selvyyttä aloituksen asiaan.

      • Hyvä olisi ollut

        kysyä siltä shiia johtajalta joka esitti lumoavasti omaansa että mitä mieltä on siitä että Iranin sotilasparaatissa ne kaksi julistusta olivat persian kielellä: "Kuolema Israelille" ja "Kuolema USA:lle".

        Samoin sunni johtajilta olisi pitänyt kysyä sitä että mitä mieltä ovat Egyptin muslimiveljeskuntaa kannattavista joukoista kun tuhoavat lukuisia kirkkoja ja samoin vainoavat kristittyjä jopa surmaten heitä.

        Osin tuli esille se islamin ideologia mutta jäi myös selvästi taka-alalle noiden epäoleellisempien, kuten vaateasioiden taakse.

        Poliittisten suomalaisten ihmisten kyvyttömyys tuli esille ymmärtää islamin perusluonnetta että on täysin epädemokraattinen vaikka voivat esiintyä vähemmistönä viisaasti siten että kannatuksensa nousisi ja vasta sitten toisivat esiin sitä omaa shariaansa ja pyhää jihadia ja tarkoittaa vihaa vastustajiaan kohtaan moninaisesti ja jopa vainojen kautta, mutta ainakin syrjintää sisätlää aina.

        Jokainan voi ymmärtää palestiinasta sen mitä tarkoittaa että Länsirannan tulisi olla juutalais-vapaata aluetta, kuten natsit siihen pyrkivät Euroopassa, ja Länsiranta on täysin Aabrahamille luvattua Israelin maa-aluetta ja annettu juutalaisten hallintaan. Pelkästään juutalaisvastaisuus saa sen rasismin juutalaisia vastaan siellä ja pyrkimykset tuhota myös koko Israel ja juutalaisvaltio on selvä islamin ideologiassa laajasti vaikka ei sitä tahdota suoraan sanoa ulkopuolisille vaan esitetään uhria ja heikko-osaisempaa vaikka noiden islamin kansakuntien sotavoimat Israeliin hyökänneinä monesti näissä sodissa ovat olleet selvästi ylivoimaisempia aseellisen määrän suhteen. Jumalan varjellus on Israelilla ollut mutta Jeesusta tulee heidän avukseen pyytää ja hyvää myös täysin heille, mutta valitettavasti kristittyjen juutalais-vastaisten kautta on paha Jeesuksen vastustaja saanut tehdä suurta myrkytystä juutalaisten Jeesus-näkemykseensä kun pitävät kristittyjä Jeesuksen palvelijoina. Lutherin vihakirjoitukset juutalaisia kohtaan olivat täysin Saa-tanasta ja tärkeää jokaisen kristityn tämä tunnustaa ja kertoa myös juutalaisille jotta voisivat ymmärtää ettei juutalais-vastaisuus vihassa ole Jumalasta vaan rakkaus on parannuskehotusta Jeesuksen juutalaisuuden vastaanottamiseen ja hyvää jokaiselle juutalaiselle varmuudella ja näin myös todella on, amen!


      • Islam käärmeen
        Hyvä olisi ollut kirjoitti:

        kysyä siltä shiia johtajalta joka esitti lumoavasti omaansa että mitä mieltä on siitä että Iranin sotilasparaatissa ne kaksi julistusta olivat persian kielellä: "Kuolema Israelille" ja "Kuolema USA:lle".

        Samoin sunni johtajilta olisi pitänyt kysyä sitä että mitä mieltä ovat Egyptin muslimiveljeskuntaa kannattavista joukoista kun tuhoavat lukuisia kirkkoja ja samoin vainoavat kristittyjä jopa surmaten heitä.

        Osin tuli esille se islamin ideologia mutta jäi myös selvästi taka-alalle noiden epäoleellisempien, kuten vaateasioiden taakse.

        Poliittisten suomalaisten ihmisten kyvyttömyys tuli esille ymmärtää islamin perusluonnetta että on täysin epädemokraattinen vaikka voivat esiintyä vähemmistönä viisaasti siten että kannatuksensa nousisi ja vasta sitten toisivat esiin sitä omaa shariaansa ja pyhää jihadia ja tarkoittaa vihaa vastustajiaan kohtaan moninaisesti ja jopa vainojen kautta, mutta ainakin syrjintää sisätlää aina.

        Jokainan voi ymmärtää palestiinasta sen mitä tarkoittaa että Länsirannan tulisi olla juutalais-vapaata aluetta, kuten natsit siihen pyrkivät Euroopassa, ja Länsiranta on täysin Aabrahamille luvattua Israelin maa-aluetta ja annettu juutalaisten hallintaan. Pelkästään juutalaisvastaisuus saa sen rasismin juutalaisia vastaan siellä ja pyrkimykset tuhota myös koko Israel ja juutalaisvaltio on selvä islamin ideologiassa laajasti vaikka ei sitä tahdota suoraan sanoa ulkopuolisille vaan esitetään uhria ja heikko-osaisempaa vaikka noiden islamin kansakuntien sotavoimat Israeliin hyökänneinä monesti näissä sodissa ovat olleet selvästi ylivoimaisempia aseellisen määrän suhteen. Jumalan varjellus on Israelilla ollut mutta Jeesusta tulee heidän avukseen pyytää ja hyvää myös täysin heille, mutta valitettavasti kristittyjen juutalais-vastaisten kautta on paha Jeesuksen vastustaja saanut tehdä suurta myrkytystä juutalaisten Jeesus-näkemykseensä kun pitävät kristittyjä Jeesuksen palvelijoina. Lutherin vihakirjoitukset juutalaisia kohtaan olivat täysin Saa-tanasta ja tärkeää jokaisen kristityn tämä tunnustaa ja kertoa myös juutalaisille jotta voisivat ymmärtää ettei juutalais-vastaisuus vihassa ole Jumalasta vaan rakkaus on parannuskehotusta Jeesuksen juutalaisuuden vastaanottamiseen ja hyvää jokaiselle juutalaiselle varmuudella ja näin myös todella on, amen!

        tavoin pyrkii tekemään yhteistyötä natsien kaltaisten kanssa Euroopassa ja mammona on se yhteinen näille mammonan kuninkaille, ja suuren vallan on Saa-tana antanut öljyn kautta ja tietysti maan kauppiaat suuresti käyvät kauppaa laivoillaan kuljettaen sitä tavaraansa suuntaa ja toiseen ja näin tuovat ajallaan myös sen pedon merkin ja hävityksen kauhistuksen hyväksyy monet ja pelko on suuri tietysti sillä pahan viha vastustajia kohtaan on suuri ja pimeys lankeaa maan päälle kuten natsien hallitessa lähimenneisyydessä Euroopassa myös. Näistä on kerrottu Raamatun profetioissa vaikka tietysti joudumme tekemään tulkintoja moninaisesti.

        USA:n tuki Egyptin muslimiveljeskunnalle on tunnettua totuutta rakastaville ja muslimiveljeskunnan viha Israelia ja juutalaisia ja kristittyjä Egyptissä kohtaan samoin, ja maan kauppiaat USA:ssakin selvästi omaansa tahtovat edistää ja paratiisisaarien pimeät rahat ovat suunnattomat siellä ja kaikkialla on maan kauppiaitten tähän suureen ahneuteen perustuvaa systeemiä ihmiset omalta osaltaan hyväksymässä hiljaisuudessa kuten natsit myös vainosivat vain vastustajiaan Saksassa ja tuhosivat surutta juutalaisia ja niitä, jotka eivät heitä hyväksyneet, ja samoin vammaiset tuhottiin ja yhteiskunnan tulee huolehtia kaikista ja Raamatun sanoman on tärkeää olla esillä myös, joten ei eksytä valheisiin joita on tässä maailmassa paljon ja nähdään Suomessakin paljon pimeyttä.

        Varotaan sosialismia jossa voidaan ristää ihmisiä, ja samoin varotaan koloniasmin liberaalia markkinataloutta, jossa voidaan riistää ihmisiä surutta samoin, ja molemmissa elitti itselleen vain rikkauksia kerää ja aseet ja poliisit ja koko systeemiä pyörittävät ja hallitsevat ja myös pedon merkiin tuovat varmuudella, sillä Jumalan profetiat tulevat täyttymään täysin, ja Jeesuksen rakastaminen on se pyhä kunnia-asiamme pappis- ja kuningaskansana Jumalassa ja Jeesuksessa.

        Yhä pimeämmäksi on maailma mennyt ja Suomessakin on selvä eriarvoistuminen tosiasiaa eikä paljon esillä pidetä vaikka jotain aina esille tuodaankin.


      • Tärkeää Jeesuksessa
        Islam käärmeen kirjoitti:

        tavoin pyrkii tekemään yhteistyötä natsien kaltaisten kanssa Euroopassa ja mammona on se yhteinen näille mammonan kuninkaille, ja suuren vallan on Saa-tana antanut öljyn kautta ja tietysti maan kauppiaat suuresti käyvät kauppaa laivoillaan kuljettaen sitä tavaraansa suuntaa ja toiseen ja näin tuovat ajallaan myös sen pedon merkin ja hävityksen kauhistuksen hyväksyy monet ja pelko on suuri tietysti sillä pahan viha vastustajia kohtaan on suuri ja pimeys lankeaa maan päälle kuten natsien hallitessa lähimenneisyydessä Euroopassa myös. Näistä on kerrottu Raamatun profetioissa vaikka tietysti joudumme tekemään tulkintoja moninaisesti.

        USA:n tuki Egyptin muslimiveljeskunnalle on tunnettua totuutta rakastaville ja muslimiveljeskunnan viha Israelia ja juutalaisia ja kristittyjä Egyptissä kohtaan samoin, ja maan kauppiaat USA:ssakin selvästi omaansa tahtovat edistää ja paratiisisaarien pimeät rahat ovat suunnattomat siellä ja kaikkialla on maan kauppiaitten tähän suureen ahneuteen perustuvaa systeemiä ihmiset omalta osaltaan hyväksymässä hiljaisuudessa kuten natsit myös vainosivat vain vastustajiaan Saksassa ja tuhosivat surutta juutalaisia ja niitä, jotka eivät heitä hyväksyneet, ja samoin vammaiset tuhottiin ja yhteiskunnan tulee huolehtia kaikista ja Raamatun sanoman on tärkeää olla esillä myös, joten ei eksytä valheisiin joita on tässä maailmassa paljon ja nähdään Suomessakin paljon pimeyttä.

        Varotaan sosialismia jossa voidaan ristää ihmisiä, ja samoin varotaan koloniasmin liberaalia markkinataloutta, jossa voidaan riistää ihmisiä surutta samoin, ja molemmissa elitti itselleen vain rikkauksia kerää ja aseet ja poliisit ja koko systeemiä pyörittävät ja hallitsevat ja myös pedon merkiin tuovat varmuudella, sillä Jumalan profetiat tulevat täyttymään täysin, ja Jeesuksen rakastaminen on se pyhä kunnia-asiamme pappis- ja kuningaskansana Jumalassa ja Jeesuksessa.

        Yhä pimeämmäksi on maailma mennyt ja Suomessakin on selvä eriarvoistuminen tosiasiaa eikä paljon esillä pidetä vaikka jotain aina esille tuodaankin.

        myös ymmärtää Herramme opetus meitä olemaan viisaita kuin käärmeet ja viattomia kuin kyyhkyset. Pannaan pois kaikkinainen tyhmyys ja penseys ja huonot tavat ja tottumukset, sillä Jeesuksen nimessä saamme olla vapaat synnin harjoittamisesta ja samoin maailmallisuudesta ja rahan halu on kaiken pahan alku ja juuri ja Jumala meistä Jeesuksesta pitää huolta kuin lupauksen lapsista kun tahdomme palvella Herraa ihan totuudellisesti ja rakkaudellisesti ja hyvää mielenlaatua saamme anoa ja harjoittaa ja muistaa aina ettei meillä Jeesuksessa ole taistelu ihmisiä vaan pimeyden henkivaltoja vastaan, jotka pitävät pimeydessä natsien kaltaisia ja islamin terroristeja ja samoin ahneita maan kauppiaita jotka ylläpitävät eriarvoisuutta ja sortavat rakkaudettomuudessa myös lähimmäisiä vaikka voivat antaa sen toisten tehtäväksi kuten orjien käyttäjätäkään eivät tahtoneet olla itse orjakauppiaita vaan nauttia vain siitä että saivat ikävät työt teettää orjilla ja itse rikastua moninaisesti tässä maailmassa ilman huonoa omaatuntoa mistään asiasta. Valitettavasti ihmiset helposti hyväksyvät vääryyttä kun vain itsellä menee kohtuullisen hyvin, ja näin oli natsien hallitessa Saksaa ja samoin islamin hallitessa heidän yhteiskuntaa ja samoin vapaa liberaali talousjärjestelmä suo keskituloiselle sen mahdollisuuden ettei välitä rakkaudesta huono-osaista kohtaan vaan tukee epätasa-arvosta järjestelmää ja pelko on se jolla hallitaan kansoja, eikä kukaan uskalla tai tahdo puuttua mihinkään epäkohtaan yhteiskunnassa ja Suomessakin on tällaista paljon ja lisääntyy selvästi ja nopeasti myös.

        Maailma on pahan vallassa ja ennen Jeesuksen tulemsuta lähestymme sitä pahinta ja pimeintä aikaa selvästi ja pedon merkin tulemiseen ei enää mene välttämättä edes kymmentäkään vuotta, toki voi mennäkin vielä tämä aika mutta ei enää satoja eikä kymmeniä vuosia, sillä selvästi Israelin Jerusalemia ollaan nostamassa väkikiveksi ja Egyptissä ja Iranissa uskonnollisen kansojen kiihottajat islamissa huutavat julistaen sitä että juutalaiset tulee poistaa Jerusalemista ja se kaupunki valloittaa islamin hallintaan. Ymmärretään ajan merkit sillä siksi ovat annetut meille Raamatussa.


      • Hyvin selvästi
        Tärkeää Jeesuksessa kirjoitti:

        myös ymmärtää Herramme opetus meitä olemaan viisaita kuin käärmeet ja viattomia kuin kyyhkyset. Pannaan pois kaikkinainen tyhmyys ja penseys ja huonot tavat ja tottumukset, sillä Jeesuksen nimessä saamme olla vapaat synnin harjoittamisesta ja samoin maailmallisuudesta ja rahan halu on kaiken pahan alku ja juuri ja Jumala meistä Jeesuksesta pitää huolta kuin lupauksen lapsista kun tahdomme palvella Herraa ihan totuudellisesti ja rakkaudellisesti ja hyvää mielenlaatua saamme anoa ja harjoittaa ja muistaa aina ettei meillä Jeesuksessa ole taistelu ihmisiä vaan pimeyden henkivaltoja vastaan, jotka pitävät pimeydessä natsien kaltaisia ja islamin terroristeja ja samoin ahneita maan kauppiaita jotka ylläpitävät eriarvoisuutta ja sortavat rakkaudettomuudessa myös lähimmäisiä vaikka voivat antaa sen toisten tehtäväksi kuten orjien käyttäjätäkään eivät tahtoneet olla itse orjakauppiaita vaan nauttia vain siitä että saivat ikävät työt teettää orjilla ja itse rikastua moninaisesti tässä maailmassa ilman huonoa omaatuntoa mistään asiasta. Valitettavasti ihmiset helposti hyväksyvät vääryyttä kun vain itsellä menee kohtuullisen hyvin, ja näin oli natsien hallitessa Saksaa ja samoin islamin hallitessa heidän yhteiskuntaa ja samoin vapaa liberaali talousjärjestelmä suo keskituloiselle sen mahdollisuuden ettei välitä rakkaudesta huono-osaista kohtaan vaan tukee epätasa-arvosta järjestelmää ja pelko on se jolla hallitaan kansoja, eikä kukaan uskalla tai tahdo puuttua mihinkään epäkohtaan yhteiskunnassa ja Suomessakin on tällaista paljon ja lisääntyy selvästi ja nopeasti myös.

        Maailma on pahan vallassa ja ennen Jeesuksen tulemsuta lähestymme sitä pahinta ja pimeintä aikaa selvästi ja pedon merkin tulemiseen ei enää mene välttämättä edes kymmentäkään vuotta, toki voi mennäkin vielä tämä aika mutta ei enää satoja eikä kymmeniä vuosia, sillä selvästi Israelin Jerusalemia ollaan nostamassa väkikiveksi ja Egyptissä ja Iranissa uskonnollisen kansojen kiihottajat islamissa huutavat julistaen sitä että juutalaiset tulee poistaa Jerusalemista ja se kaupunki valloittaa islamin hallintaan. Ymmärretään ajan merkit sillä siksi ovat annetut meille Raamatussa.

        näemme Kiinan kaltaisen kommunistisen vapaan markkinatalouden ja USA:n kaltaisen vapaan liberaalin markkinatalouden sopivan yhteen ja suurta valtaa ja menestystä hamuavat molemmat maailmalla. Sitten Israelin ja Jerusalemin kohdalla islamin kansakunnat ovat tässä välissä ja pyrkimyksensä on selvä jokaiselle ja tuottavat hävityksen kauhistuksen pyhien kansalle ja tukenaan on sekä ateistinen pääoma vasemmistossa idässä ja liberaalinen talousjärjestämä kuin kolonialismi oikeisto lännessä.

        Tietysti vasta pedon merkin tullessa näemme miten itsekukin on suhteensa muodostanut Jeesukseen ja mammonaan, jolla on monet kasvot tässä maailmassa ja islamin öljy on suuri valta sille ja aseita ostaneet Israelin tuhoamiseen ja valtansa pönkittämiseen kuten kaikkialla on tämä se yksi keskeinen valtansa turvaamisessa sekä idän kommunismissa että lännen koloniasmissa vaikka nykyisellään puhutaan liberaali taloudesta. Suurta epätasa-arvoa ja ahneuteen perustuvaa eliitin hallintaa on tämä kaikki näissä kolmessa selvästi, ja Suomikin on joka suuntaa maan kauppiaitten kautta mielin kielin, vaikka voi myös omia kansalaisiaan turvata, ja ihan perusoikeus on tietysti tämä jokaiselle.

        Sanan vapaus on hyvä ja uskonnonvapaus myös ja tärkeää on Jumalan Hengessä ymmärtää missä mennään maailmassa kun Herran päivä lähestyy selvästi ja nähdään Israelista ja Jerusalemista ja ympäröivistä kansojen meren meiningistä.

        Tietysti emme tarkkaan voi vielä tietää milloin avataan Ilmestyskirjan ensimmäinen sinetti ja toiset sen jälkeen, mutta rukoillaan ja valvotaan ja katsotaan ettei kukaan meitä eksytä, sillä koko maailma on pahan vallassa pitkälti ja ahneus on epäjumalanpalvelusta ja rakkaus heikompiosaisia kohtaan on selvästi hyvinkin heikkoa, kun hyväksytään tätä mitä olemme nähneet ja lisääntyy vain tämä pimeys maailmassa varmuudella sillä muutoin ei pedon merkkikään voi tulla kuten varmuudella tulee. Ollaan viisaita eikä mitään tyhmiä, anotaan ja kiitetään Isää Jeesuksen nimessä.


      • Inhottava realisti
        Hyvin selvästi kirjoitti:

        näemme Kiinan kaltaisen kommunistisen vapaan markkinatalouden ja USA:n kaltaisen vapaan liberaalin markkinatalouden sopivan yhteen ja suurta valtaa ja menestystä hamuavat molemmat maailmalla. Sitten Israelin ja Jerusalemin kohdalla islamin kansakunnat ovat tässä välissä ja pyrkimyksensä on selvä jokaiselle ja tuottavat hävityksen kauhistuksen pyhien kansalle ja tukenaan on sekä ateistinen pääoma vasemmistossa idässä ja liberaalinen talousjärjestämä kuin kolonialismi oikeisto lännessä.

        Tietysti vasta pedon merkin tullessa näemme miten itsekukin on suhteensa muodostanut Jeesukseen ja mammonaan, jolla on monet kasvot tässä maailmassa ja islamin öljy on suuri valta sille ja aseita ostaneet Israelin tuhoamiseen ja valtansa pönkittämiseen kuten kaikkialla on tämä se yksi keskeinen valtansa turvaamisessa sekä idän kommunismissa että lännen koloniasmissa vaikka nykyisellään puhutaan liberaali taloudesta. Suurta epätasa-arvoa ja ahneuteen perustuvaa eliitin hallintaa on tämä kaikki näissä kolmessa selvästi, ja Suomikin on joka suuntaa maan kauppiaitten kautta mielin kielin, vaikka voi myös omia kansalaisiaan turvata, ja ihan perusoikeus on tietysti tämä jokaiselle.

        Sanan vapaus on hyvä ja uskonnonvapaus myös ja tärkeää on Jumalan Hengessä ymmärtää missä mennään maailmassa kun Herran päivä lähestyy selvästi ja nähdään Israelista ja Jerusalemista ja ympäröivistä kansojen meren meiningistä.

        Tietysti emme tarkkaan voi vielä tietää milloin avataan Ilmestyskirjan ensimmäinen sinetti ja toiset sen jälkeen, mutta rukoillaan ja valvotaan ja katsotaan ettei kukaan meitä eksytä, sillä koko maailma on pahan vallassa pitkälti ja ahneus on epäjumalanpalvelusta ja rakkaus heikompiosaisia kohtaan on selvästi hyvinkin heikkoa, kun hyväksytään tätä mitä olemme nähneet ja lisääntyy vain tämä pimeys maailmassa varmuudella sillä muutoin ei pedon merkkikään voi tulla kuten varmuudella tulee. Ollaan viisaita eikä mitään tyhmiä, anotaan ja kiitetään Isää Jeesuksen nimessä.

        Onko köyhyys ja kurjuus sitten tavoittelemisen arvoista tai peräti ihanne?

        Millä tavoin Sinä itse omassa elämässäsi olet auttanut vähempiosaisia sen lisäksi, että täällä päivät pitkät näitä juttujasi iloksemme kirjoittelet?


      • Ongelma nimenomaan
        Inhottava realisti kirjoitti:

        Onko köyhyys ja kurjuus sitten tavoittelemisen arvoista tai peräti ihanne?

        Millä tavoin Sinä itse omassa elämässäsi olet auttanut vähempiosaisia sen lisäksi, että täällä päivät pitkät näitä juttujasi iloksemme kirjoittelet?

        siinä että yhteiskunnissa hyväksytään köyhyys ja kurjuus todellisuudessa ja samoin vainot ja sodat ja kaikenlainen epätasa-arvo ja valheet ja viha ja halveksunta ja muut huonot. Tietysti kun ihminen on paha, tällaista se on täällä välttämättä myös.

        Ei kenenkään ihmisen kannata itseensä turvata vaan Jumalaan eli Jeesukseen ja jokainen saa hyvää jos tahtoo Jumalalta. Kuitenkin Jumala sallii ihmisten maailmassa ylläpitää sitä huonoa paljonkin ja tietysti aina kaikki on täydellisen suhteeellista hyvän ja huonon suhteen, sillä vaikka millainen olisi tilanne, niin aina voi olla parempaa tai aina huonompaa myös, toki Jumalan asuinsija on parasta ja Helvetti sitten ihan vihoviimeinen pahuuden paikka, ja molemmat on Jumala luonut.

        Samoin on rakkaus ja viha, ja molempiin antaa Jumala mahdollisuuden.

        On myös totuus ja valheet, ja jälleen saa ihmiset itse etsiä Jumalan valtakuntaa tai ihan muutakin jos tahtovat elämässään.

        Maailmassa on rikkautta ja köyhyyttä, ja näitä termejä voidaan käyttää sekä hengellisestä ja maailmallisesta mammonasta, ja ovat toisiaan vastaan nämä asiat, sillä sydän toista rakastaa ja toista halveksii.

        Kenenkään ei kannata toisella kädellä antaessaan sitä toisella kädellä tietää eikä varsinkaan eteenpäin kertoa.


    • yurki1000

      Ateismi todistaa henkimaailmasta, koska kuollut evoluutio ei anna vastauksia.

      • Inhottava realisti

        Miten Sinä yurki selität sen, että antiikin ajalla moni valtio kukoisti jo ennen kristinuskoa? Ateistejakin puolestaan oli jo tuolloin.

        Miten kommentoit sitä tosiasiaa, että kristinusko toi Eurooppaan pimeyden ja raakalaismaisen keskiajan, josta päästiin vasta renessanssin ja asteittaisen maallistumisen kautta yli?

        Mihin niitä vastauksia pitäisi oikein antaa, jotta olisit tyytyväinen? Niitä vastauksiahan on annettu roppakaupalla, mutta Sinä vain haluat hylätä kaiken sen, mikä ei sovi omiin näkemyksiisi.

        Hups. Unohdin, että olet vain trolli...


    • Kymmenen kansakuntaa

      tulee hyökkäämään antikristuksen ja väärän profeetan johtamina Israelin Jerusalemiin. Noista Ilmestyskirjassa ilmoitetuista seitsemästä pedosta Egypti on ensimmäinen ja Syyria Assyyriana toinen, kolmas on Irak Babyloniana ja neljäs on Iran Persiana. Irakin Eufratin varrelta vapautetaan ennen Jeesuksen tulemusta neljä riivajavaltaa ja saavat vaikuttaa niiden kymmenen kansakunnan kautta sen suuren hävityksen kauhistuksen Israelin Jerusalemiin pyhälle paikalle.

      Myös Jeesus kokoaa omansa ja vuodattaa sen Henkensä ja 144 000 Israelin kahdestatoista kustakin 12 000 on apostolinsa suuri joukko ja samoin kaikista kansoista pelastuu se lukemattoman suuri joukko, jotka pukeutuvat Jumalan vanhurskauden pukuun ja Jeesuksen veren kautta ovat pestyt vaatteensa, eikä alastomuutensa häpeä heitä erota Jumalan lupauksen lapseudesta, ja monia tähän kutsutaan varmuudella, mutta ketkä sitä arvostaa sydämissään ne myös pelastuu kun rakastaa Jeesusta enemmän kuin mammonaa tässä maailmassa ja tärkeän viisauden alkuna on Herran Jeesuksen pelko ja rakkaus on se hyvän täydellisen lupauksen lapseuden side Pyhässä Hengessä, amen, halleluja!

      • ---

        ---


    • filadelfi

      "Egypti on ensimmäinen ja Syyria Assyyriana..Irak Babyloniana"

      Kirjoituksesi on sen verran profetioista poikkeava, ett kopioin Israelia viimeisenä vainoavan alueen sotaisesta profetiasta;
      Jes.20:4. niin on Assurin kuningas kuljettava sotavankeja Egyptistä ja pakkosiirtolaisia Kuusista (valtakunnan keskus nykyinen Sudan), nuoria ja vanhoja, alastomina ja avojaloin, takapuolet paljaina- Egyptin häpeä!

    • Ihmiset profetoi

      ja aina vajavaisesti, sillä vain Jeesuksen sanat ja Ilmestyskirja ja Jumalan Totuuden Henki voi antaa sitä täydellistä Jumalan profetiaa, mutta heti luettaessa ihmisen toimesta sitä Jumalan antamaa täydellistä profetian sanaa alkaa vajavainen ymmärtäminen sillä vain täydellisessä Totuuden Hengen opetuksessa voidaan ymmärtää se Jumalan antama profetia täydellisesti, eikä voi olla sitä sen profetian vastaanottaminenkaan vaan aina on vajavaista. Myös käännökset ovat vajavaisia ja sanojen käyttö ihmisten keskuudessa ja niiden ymmärtäminen.

      Jos vaikka toista maailmansotaa kuvailisi monet ihmiset ja sitten toiset ihmiset sen kuvauksen lukisivat ja kertoisivat sitten kolmansille, niin noista kolmansien ihmisten kuvauksista voisi olla aika vaikea ymmärtää kokonaistotuudellista kuvausta siitä sodasta ja edes sitä onko samasta vai eri tapahtumista kysymys, sillä jokainen voisi kertoa asiasta juuri siten kuin jostain syystä tahtoo sitä esittää ja miltä kannalta. Varsinkin häviäjien ja voittajien ääripäät näkyisivät hyvin sitä sotaa koskevissa kuvauksissa ja hyvin erilaisia olisivat tietenkin.

      Onko Jumalan profetioissa sitten tällaisia vajavaisuus ongelmia sillä eihän automaattikirjoituksesta ole kysymys paitsi Ilmestyskirja annettiin sanasta sanaan Jumalan enkelin sen vaikuttaessa ja tietysti on tärkeintä sitäkin lukiessa anoa Jumalan Hengen hyvää armosiunausta totuudessa jotta voi ymmärtää mitä tarkoitetaan noilla monilla asioilla ja missä ajassa. Tietysti moninaisesti myös kaikille sukupolvilla on opetusta vaikka tapahtuvatkin suurelta osin vain siinä Herran päivää edeltävissä seitsemässä vuodessa, mutta myös yleisenä varotuksena kaikille sukupolville kuten Sodoman tuhoaminen tulikivellä on varotuksena myös ollut kaikille sukupolville ja Lootin vaimon kuvaus ennenkaikkea meidän sukupolvelle joka kuulee lähitulevaisuudessa sen kutsun pois Babyloniasta. Jeesus on Ihmeellinen Neuvonantaja.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2201
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1948
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1908
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1700
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1498
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1180
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe