Playa de las americas!

Jasuuuuuu

Hei!

Olemme lähdössä 21.12 kahdeksi viikoksi tuonne. Osaako kukaan kertoa millaista säätä siellä on? Huhuja kuullut vasta sen jälkeen kun matkan maksoimme että 17 c???? Ohan sekin ihan kiva verrattuna suomen loskaan, mutta kyllä sieltä olisi kiva tuoda kotiin ees vähän rusketusta? Vettä kuulema myös sataa? Meneeköhän loma nyt pilalle :S

32

7755

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miumau

      Viime vuonna oltiin tuolla joulun ja uudenvuoden aika ja lämmintä oli :) Reilut 20 ja aurinko paistoi parin viikon lomalla joka päivä. Nyt ollaan taas lähdössä 24.12 pariksi viikoksi. Kyllä siellä hyvin tarkenee ja rusketustakin saa. Hauskaa matkaa vaan teille:)

      • koko viikon sataa?

        20C ei ole lämmin edes Suomessa jos aikoo rantalomaa viettää. Myös Kanarialla on talvi ja lämmöt sen mukaiset. Päivät ei ongelma mutta yöt on kun asunnoissa ei ole lämmitystä ja kivilattiat. Kanarialle ei kannata mennä kuin vasta maaliskuussa.


      • morjenteq

        Muuta perhettä jännittää ilmojen puolesta kun lähdemme 7.12 eli huomena reissuun. On siellä paremmat ilmat kuin suomessa ja loma on aina loma, toki parempi loma jos ei sataisi! Ja rusketusraidoista viis jos niitä haluaa niin matka budjettikin on joulukuussa vähän eri luokkaa kun 1000€ /viikko viisi henkisestä perheestä.


    • jasuuuuu

      Kiitos Miumau vastauksesta !:) Toivotaan että nyt tänäkin vuonna olisi sitten plus 20 eikä sataisi :) Onko sinulla hotelleista tietoa? Tropical Playa hotellista varasimme matkan ajaksi huoneen.... kokemuksia?

      • grutsin käviä

        Yhtälailla voisi kysyä paljonko Suomessa on pakkasta ko. aikana :)
        EI edellisen vuoden ajankohdan säällä tääläkään ole merkitystä. Lämpimämpää on varmasti kuin Suomessa muu on jo epävarmempaa (sammakkomiehen ennustus).
        Americas kuitenkin on lämpimimpiä paikkoja, kanarialla. Itse en pidä paikasta - valtavia hotelleja, joihinkin melkoinen "kiipeäminen" ei juurikaan paikallista asutusta. Mutta aurinkoa pitäisi kyllä saada , eikä tietty ole pitkiä välimatkoja esim. vuokra-autolla mennä jonnekin muualle JOS sattuu vaikka sateinen päivä.


      • jasuuuu
        grutsin käviä kirjoitti:

        Yhtälailla voisi kysyä paljonko Suomessa on pakkasta ko. aikana :)
        EI edellisen vuoden ajankohdan säällä tääläkään ole merkitystä. Lämpimämpää on varmasti kuin Suomessa muu on jo epävarmempaa (sammakkomiehen ennustus).
        Americas kuitenkin on lämpimimpiä paikkoja, kanarialla. Itse en pidä paikasta - valtavia hotelleja, joihinkin melkoinen "kiipeäminen" ei juurikaan paikallista asutusta. Mutta aurinkoa pitäisi kyllä saada , eikä tietty ole pitkiä välimatkoja esim. vuokra-autolla mennä jonnekin muualle JOS sattuu vaikka sateinen päivä.

        Aivan aivan... No pääasia että pääsee suomesta pois joulutohinaa ja sun muuta ! :) Paisto tuola sitten tai ei :)!


      • todennäköistä
        jasuuuu kirjoitti:

        Aivan aivan... No pääasia että pääsee suomesta pois joulutohinaa ja sun muuta ! :) Paisto tuola sitten tai ei :)!

        Todennäköisesti kuitenkin enemmän paistaa kuin sataa.


      • enlähtisi
        todennäköistä kirjoitti:

        Todennäköisesti kuitenkin enemmän paistaa kuin sataa.

        Kanarian kelit talvella on todella arvaamattomat. Voi sataa lähes joka päivä tai ei ollenkaan viikon aikana. Tuulee kyllä ja meressä uinti ei ole mieluisaa. Rusketusta on turha odottaa sillä sitä ei jouluna kyllä saa. Juuri tuon takia paikka on jo vuosia sitten laitettu syrjään ja vieläkin muistaa ne kylmät yöt kun aamua odotti että alkaisi tareta. 2 viikon Kanarian matkan hinnalla saa luxus loman sinne missä on yölläkin liki 30C.


      • naurettavaa touhua
        grutsin käviä kirjoitti:

        Yhtälailla voisi kysyä paljonko Suomessa on pakkasta ko. aikana :)
        EI edellisen vuoden ajankohdan säällä tääläkään ole merkitystä. Lämpimämpää on varmasti kuin Suomessa muu on jo epävarmempaa (sammakkomiehen ennustus).
        Americas kuitenkin on lämpimimpiä paikkoja, kanarialla. Itse en pidä paikasta - valtavia hotelleja, joihinkin melkoinen "kiipeäminen" ei juurikaan paikallista asutusta. Mutta aurinkoa pitäisi kyllä saada , eikä tietty ole pitkiä välimatkoja esim. vuokra-autolla mennä jonnekin muualle JOS sattuu vaikka sateinen päivä.

        ei kai nyt kukaan ole väittänyt että joulukuussa ei ole Kanarialla lämpimämpää kuin Suomessa....lapsellinen heitto....mutta onko niin lämmintä että kannattaa lähteä paleltumaan ja mukamasti rantalomaa viettämään....tulee pitkä loma.


    • Käristynyt sammakko

      Tultiin sieltä sunnuntaina. Ilmat oli hienot paitsi yhtenä päivänä satoi. Lämpöä noin 22-28. Yölläkin lähes 20.
      Me erehdyimme Tjäreborgin surkealle matkalle, joka käytti tosi tökeröä lentoyhtiötä nimeltä Thomas Cook Skandinavian. Ja hotellikin oli pohjanoteeraus. Hotellin nimi oli Hacienda del Sol.
      Parin viikon kökkömatkan surkeuden pelastivat tosi hienot ilmat.

      • siellä on talvi

        kysyttiin kyllä kelejä joulun aikaan eikä marraskuun alussa. Siinä on ero kuin yöllä ja päivällä.


      • los satsumas
        siellä on talvi kirjoitti:

        kysyttiin kyllä kelejä joulun aikaan eikä marraskuun alussa. Siinä on ero kuin yöllä ja päivällä.

        Ja höpö höpö siellä mikään kylmä ole. Tasaisen lämmintä ympäri vuoden. Olen nyt ollut Teneriffalla 4 kertaa vv. -09-12, enkä takkia ole tarvinnut edes yöllä.


      • los satsumas
        los satsumas kirjoitti:

        Ja höpö höpö siellä mikään kylmä ole. Tasaisen lämmintä ympäri vuoden. Olen nyt ollut Teneriffalla 4 kertaa vv. -09-12, enkä takkia ole tarvinnut edes yöllä.

        Lisäyksenä edelliseen, että matkani tehty joulukuun puolivälin paikkeilla. Ja meinaan mennä tänäkin vuonna taas, ihanaa!


      • unohda rantaloma
        los satsumas kirjoitti:

        Ja höpö höpö siellä mikään kylmä ole. Tasaisen lämmintä ympäri vuoden. Olen nyt ollut Teneriffalla 4 kertaa vv. -09-12, enkä takkia ole tarvinnut edes yöllä.

        kylmä ja kylmä mutta mutta kyllä joulu-helmikuussa takin tarvitsee ja villasta yöllä. Kyllä myös Kanarialla on talvi ja jos joku muuta väittää niin menköön vielä kouluun. On jopa lunta satanut joskus Las Palmasissa ja haaveilu joulun aikaa paljon yli 20C varjossa on itse petosta.....voi olla viikko ettei paista kertaakaan vaan satelee ja tuulee rankasti. Olen käynyt liki 20 kertaa Kanarilla ja takuu juttu että näin on. Meressä uinti ei ole miellyttävää ja hotellinallas pitää on lämmitetty että siinä voi uida. Hyvällä tuurilla voi kelit voi onnistua. Se porukka joka siellä vielä käy niin tyytyy kyllä vähään ja vain haaveilee kunnon keleistä ja miettivät että ehkä joskus sitten.....


      • Silleen tiätsä
        unohda rantaloma kirjoitti:

        kylmä ja kylmä mutta mutta kyllä joulu-helmikuussa takin tarvitsee ja villasta yöllä. Kyllä myös Kanarialla on talvi ja jos joku muuta väittää niin menköön vielä kouluun. On jopa lunta satanut joskus Las Palmasissa ja haaveilu joulun aikaa paljon yli 20C varjossa on itse petosta.....voi olla viikko ettei paista kertaakaan vaan satelee ja tuulee rankasti. Olen käynyt liki 20 kertaa Kanarilla ja takuu juttu että näin on. Meressä uinti ei ole miellyttävää ja hotellinallas pitää on lämmitetty että siinä voi uida. Hyvällä tuurilla voi kelit voi onnistua. Se porukka joka siellä vielä käy niin tyytyy kyllä vähään ja vain haaveilee kunnon keleistä ja miettivät että ehkä joskus sitten.....

        On joskus satanut, joo. Varjolämpötilan ei tarvitse ollakaan paljon yli 20, kunhan on yli 20, silloin auringonpaisteessa on jo riittävän kuuma. Kaikki eivät halua mennä viikoksi tai kahdeksi saunaan hikoilemaan.


      • Haloo unohda
        unohda rantaloma kirjoitti:

        kylmä ja kylmä mutta mutta kyllä joulu-helmikuussa takin tarvitsee ja villasta yöllä. Kyllä myös Kanarialla on talvi ja jos joku muuta väittää niin menköön vielä kouluun. On jopa lunta satanut joskus Las Palmasissa ja haaveilu joulun aikaa paljon yli 20C varjossa on itse petosta.....voi olla viikko ettei paista kertaakaan vaan satelee ja tuulee rankasti. Olen käynyt liki 20 kertaa Kanarilla ja takuu juttu että näin on. Meressä uinti ei ole miellyttävää ja hotellinallas pitää on lämmitetty että siinä voi uida. Hyvällä tuurilla voi kelit voi onnistua. Se porukka joka siellä vielä käy niin tyytyy kyllä vähään ja vain haaveilee kunnon keleistä ja miettivät että ehkä joskus sitten.....

        Aloittaja on menossa Playa de las Americasiin, ei Las Palmasiin. Siinä on aika iso ero.


    • Paistaa se

      Keskimäärin 22 astetta varjossa, ja auringonpaisteessa tietty paljon enemmän. Kyllä tarkenee, ja kyllä paistaa, kyllä ruskettuu. Jos on joku pilvinen päivä, niin kannattaa käyttää reissaamiseen, lähteä tutustumaan saaren muihin osiin.

      • en mene enää

        viime tammikuussa oltiin viikko ja ei sitä ainakaan naamasta nähnyt.


      • Repe60
        en mene enää kirjoitti:

        viime tammikuussa oltiin viikko ja ei sitä ainakaan naamasta nähnyt.

        Kuusi kertaa peräkkäin tammikuun alkupäivinä yhteensä 8 viikkoa ja vain kahtena päivänä nähty pari sadepisaraa. Näin siis Americasissa, joka on yhtä varma aurinkokohde, kuin naapurisaaren Perto Rico. Pohjoisessa Puerto De la Cruzissa sataa liki päivittäin, mutta kuivuu nopeasti ja lämmintä sielläkin on.
        Mutta Playa de Las Americas on liki takuuvarmasti lämmin, iso kohde, jossa riittää rantakatua käveltäväksi liki 10 kilometriä, Fanabesta Cristianokseen. Baareja, kauppoija, ostareita vieri vieressä, ja tarvittaessa sadan metrin välein oluttuoppi eurolla. Hintataso noin neljänneksen halvempaa kuin esim. Mallorcalla ja esim. kymmenissä kiinalaisissa ravintoloissa syö 7 eurolla niin paljon kuin jaksaa, ja tuo nyt oli vain yksi esimerkki satojen ravintoloiden tarjonnasta.
        Jos haluat ostella luksusta, niin keskustan marmorikadulla löytyy muoitiputiikkeja muutama sata metriä ja hinnat luonnollisesti verovapaalla saarella kohtuullisia. Kohde on niin suuri, ettei turistien määrä ole mitenkään häiristsevä, sekaan mahtuu aina ja joka päivä voi talsia uuteen suuntaan, tai mennä bussilla erittäin halvalla. Ei pahaa sanaa ja tammikuussa taas kahdeksi viikoksi, kuin mökille lähtisi.


      • Repe60
        Repe60 kirjoitti:

        Kuusi kertaa peräkkäin tammikuun alkupäivinä yhteensä 8 viikkoa ja vain kahtena päivänä nähty pari sadepisaraa. Näin siis Americasissa, joka on yhtä varma aurinkokohde, kuin naapurisaaren Perto Rico. Pohjoisessa Puerto De la Cruzissa sataa liki päivittäin, mutta kuivuu nopeasti ja lämmintä sielläkin on.
        Mutta Playa de Las Americas on liki takuuvarmasti lämmin, iso kohde, jossa riittää rantakatua käveltäväksi liki 10 kilometriä, Fanabesta Cristianokseen. Baareja, kauppoija, ostareita vieri vieressä, ja tarvittaessa sadan metrin välein oluttuoppi eurolla. Hintataso noin neljänneksen halvempaa kuin esim. Mallorcalla ja esim. kymmenissä kiinalaisissa ravintoloissa syö 7 eurolla niin paljon kuin jaksaa, ja tuo nyt oli vain yksi esimerkki satojen ravintoloiden tarjonnasta.
        Jos haluat ostella luksusta, niin keskustan marmorikadulla löytyy muoitiputiikkeja muutama sata metriä ja hinnat luonnollisesti verovapaalla saarella kohtuullisia. Kohde on niin suuri, ettei turistien määrä ole mitenkään häiristsevä, sekaan mahtuu aina ja joka päivä voi talsia uuteen suuntaan, tai mennä bussilla erittäin halvalla. Ei pahaa sanaa ja tammikuussa taas kahdeksi viikoksi, kuin mökille lähtisi.

        Lisätään vielä, että joka päivä löytyy pitkin kohdetta kaduilla auringossa olevista mittarista yli 30 asteen lukemat, ja ruskettuu ihan normaalisti. Illalla syömään mennessä voi olla viileää, joten meikäläisellä esim. avoin kauluspaita hihattoma t-paidan päällä on hyvä ja esim farkkusortseilla pärjää silloinkin.
        Päivällä ei vaatteita juuri tarvi ja ilman paitaa tai hihattomassa se päivä kuluu kävellessä. Aina on kotimaassa lukenut lämpötilaksi kohteesa se 20, mutta totuus paikan päällä on paljon miellyttävämpi. Monesti tammikuussa on kuuden tunnin lennolla saanut kokeas sen 50 asteeen lämmönnousun kotimaasta Teneriffalle.


    • los gigarillos

      Muuta perhettä jännittää ilmojen puolesta kun lähdemme 7.12 eli huomena reissuun. On siellä paremmat ilmat kuin suomessa ja loma on aina loma, toki parempi loma jos ei sataisi! Ja rusketusraidoista viis jos niitä haluaa niin matka budjettikin on joulukuussa vähän eri luokkaa kun 1000€ /viikko viisi henkisestä perheestä.

    • kokokokokok

      Olen käynyt viisi kertaa Americasissa ja minun ole tarttenut palella siellä koskaan eikä siellä ole myöskään satanut kertaakaan minu ollessa.
      Minulle passsa oikein hyvin tollanen 25 asteen lämpötila päivällä, jaksan liikkkua ja katella paikkoja. En todellakaan kaipaa Thaimaan 30c kosteita lämpötiloja ollenkaan.Americasin hintataso esin oluen suhteen on suomalaiselle todella edullinen, tuopin saa jopa 50 centillä.

    • Jabadabaduu4

      Tänäänkin 8.12. oli Americasin - Los Cristianosin maisemissa 26 astetta.. Tästä voi alkaa repiä :D...

    • Valtteri01

      5.2.2014 olis lähtö kyseiseen paikkaan ja toivottavasti pysyis siinä 20 paremmalla puolella! :)

      • Valtteri01

        Siis 15.2.2014 on meillä lähtö eikä 5,2.


      • tarja1
        Valtteri01 kirjoitti:

        Siis 15.2.2014 on meillä lähtö eikä 5,2.

        minä olin americasissa helmikuun ekan viikon 2013 ja koko ajan oli plus 24 ja aurinkoista.ihana paikka ja kävelymatkan päässä oleva los christianos oli myös viehättävä kaupunki. hotelli oli lomamatkojen paradero 1,bungalow-tyyppinen 2-kerroksinen hotelli .se oli muuten ihan jees mutta ovea oli kamalan vaikea saada auki.


    • hohoo1
    • timmapi

      Onnittelut, oloette onnenpekkoja-ja pirkkoja kun ootte menossa lämpöiseen, jossa on sulamaa ja vihreetä ja aurikoista.Onnittelut :)

      • Kuivakorppu

        Ei siellä kovin vihreätä ole...


    • kaapor

      Minäkin olin siellä, mutta huoneessa ei ollut saunaa, jota kaipasin. Lisäksi yhtenä päivänä oli pilvistä. Koko loma meni piloille.

    • jooopasujoo

      kyl rikkail o varaa

    • saanauu

      Hei, minun nimeni on Saana ja teen tällä hetkellä opinnäytetyötä Lincolnin yliopistoon. Opiskelen matkailualaa. Vaikka opiskelen englanniksi, kysely on suomeksi. Kyselyn tarkoituksena on tutkia pakettimatkojen tulevaisuutta nyt kun ihmiset matkustavat paljon itsenäisesti. Kyselyn vastaamiseen menee muutama minuutti, joten arvostaisin todella paljon jos mahdollisimman moni viitsisi vastata. Kiitos paljon ja oikein mukavaa alkavaa kevättä!
      https://www.webropolsurveys.com/S/51CF0B6F605A0052.par

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      146
      2550
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1986
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1968
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1776
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1530
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1306
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe