RVS lisäaine?

humpuukkiako?

Olen kysellyt ”asiantuntijoilta”, onko mitään hyötyä RVS lisäaineesta vaihteistoöljyn seassa. Mielipiteet menevät täysin ristiin, toiset kehuvat laatikon äänettömyyttä, ja toiset, etteivät tiivisteet kestä tätä ihmeainetta. Molemmista mielipiteistä juttua tulemaan tälle palstalle.

78

23093

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tietomieskotkasta

      BMW:N perä ainakin hiljeni sillä, ja audista sain ohjaustehostimen pumpun äänettömäksi! Toinen hyvä tuotesarja on forten tuotteet, nekin toimii.

    • 40 tkm kokemus

      Hyötyä ja ei. Kokeilin yhden satsin kahteen autoon. Toisessa selvä ja tuntuva parannus tehossa ja väännössä persdynolla. Moottorin mekaaniset äänet hiljenivät ihan selkeästi ja kulutus aleni selvästi jotain 2-3 dl/100 km.

      Toisen auton moottorista RVS:n mainoksissa väitetyn kitkan lisääntymisen havaitsi helposti. Ensialkuun tyhjäkäynti kävi vaivalloiseksi ja tyhjäkäynnillä sammuminen oli lähellä. RVS:n tehtyä tehtävänsä tyhjäkäynti palautui normaaliksi ja tasaiseksi.

      Toisen moottorissa ei mitään havaittavaa vaikutusta. RVS ei tee ihmeitä, eikä tee perheautosta GTi:tä, mutta havaintojeni mukaan saattaa palauttaa hiljalleen hiipunutta suorituskykyä.

      • humpuukkiaon

        Kärmeöljyä!

        Sama lumevaikutus pääkoppaan, kuin kalkkipillereillä hulluille.


      • eräshullu

        Mistä niitä kalkkipillereitä saa?


      • Anonyymi

        Ei pidä Paikkaansa!


    • 26623456

      Itse kokeilin tuota tänä kesänä 300tkm ajettuun 23v vanhaan moottoriin joka piti nakuttavaa ääntä ja tuntui hieman tehottomalta. Käytin RVS:ää ohjeiden mukaan, ensin yksi purkki 300-400km, öljynvaihto, ja toinen purkki 2000km. Lopputuloksen en huomannut minkäänlaista parannusta. Ekan käsittelyn tein jopa puolisynteettisiin öljyihin täyssynteettisten sijaan vaikutuksen tehostamiseksi.

      Aikamoinen pettymys oli kun maksoi noin 90e eikä ollut mitään apua. Polttoainekulutuskaan ei ole ainakaan vähentynyt. Kaikki perushuollot on kyllä tehty eikä tuo nakutuskaan johdu hajonneista osista kun kerran on nakuttanut jo 7v ja kone käynnistyy ja käy ihan hyvin, sen takia toivoin että RVS voisi auttaa jos tuo vaikka johtuisi kuluneisuudesta.

      • Kiinnostaa.,

        En ole vielä käyttänyt tuota RVS ää, aikoinaan tuttavani osti kunnostetun vaihdelaatikon, myyjä kehotti laittamaan öljyihin tuota ainetta. Tietääkseni pelkäsi sitä, että auton valmistaja suosittaa Getriebe GL 4 öljyä, ilmeisesti liian ”liukas” öljy aiheuttaa ongelmia synkronirenkaiden kanssa ja vaihteisto alkaa murahdella vaihtaessa. Minuakin kiinnostaisi kovasti tuon RVSän käyttö, mutta hiukan pelottaa, ettei käy niin kuin VW ohjaustehostin öljyn kanssa, eli jos ei ole juuri oikea öljy niin tulee tiivisteistä ulos??


      • Anonyymi
        Kiinnostaa., kirjoitti:

        En ole vielä käyttänyt tuota RVS ää, aikoinaan tuttavani osti kunnostetun vaihdelaatikon, myyjä kehotti laittamaan öljyihin tuota ainetta. Tietääkseni pelkäsi sitä, että auton valmistaja suosittaa Getriebe GL 4 öljyä, ilmeisesti liian ”liukas” öljy aiheuttaa ongelmia synkronirenkaiden kanssa ja vaihteisto alkaa murahdella vaihtaessa. Minuakin kiinnostaisi kovasti tuon RVSän käyttö, mutta hiukan pelottaa, ettei käy niin kuin VW ohjaustehostin öljyn kanssa, eli jos ei ole juuri oikea öljy niin tulee tiivisteistä ulos??

        RVS ei auttanut vaihteistoon. Ongelmana kakkosen hyvin jäykkä päällekytkeminen laatikon ja öljyjen kylmänä ollessa. RVS ei tuonut muutosta tilanteeseen. Laatikon lämmettyä kakkonen muljahtaa aika kevyesti, kuten teki ennen RVS:ää. Ajoa RVS:n jälkeen n 3000 km.


      • Anonyymi
        Kiinnostaa., kirjoitti:

        En ole vielä käyttänyt tuota RVS ää, aikoinaan tuttavani osti kunnostetun vaihdelaatikon, myyjä kehotti laittamaan öljyihin tuota ainetta. Tietääkseni pelkäsi sitä, että auton valmistaja suosittaa Getriebe GL 4 öljyä, ilmeisesti liian ”liukas” öljy aiheuttaa ongelmia synkronirenkaiden kanssa ja vaihteisto alkaa murahdella vaihtaessa. Minuakin kiinnostaisi kovasti tuon RVSän käyttö, mutta hiukan pelottaa, ettei käy niin kuin VW ohjaustehostin öljyn kanssa, eli jos ei ole juuri oikea öljy niin tulee tiivisteistä ulos??

        Hah Hah


    • hghghghghghghgh

      MItään lisäaineita ei tarvita ehjissä autoissa luokitukset täyttävien öljyjen ym. nesteiden ohella.

      • Hullu juttu

      • Anonyymi

        Aivan niin voi tehdä mutta voi laittaa rvs koska jopa pieni hyöty siitä tuntuisi olevan.


    • iohwhvhvhvv

      Kokeilin Toyotan 4D4 2,2 yli 500tkm ajettuun koneeseen RVS -käsittelyä. Syynä oli se, kun moottori nakutti kylmänä kiihdytettäessä sen verran kovasti, että hävetti ihan ajaa autolla.

      Autossa on aina käytetty öljynä Castrolin huipputuotteita. Tässä ei ole nykyaikaisia saastelaitteita, niin ei tarvi käyttää C3 -öljyjä välttämättä. Vaihdoin öljyt ja ajoin niillä 2000km, puhdistin koneen sitten STP -moottorinpuhdistusaineella ennen vaihtoa huonompilaatuisiin (5W-40 A3/B3) öljyihin, jonka nimeä en nyt muista enää. Laitoin näihin öljyihin RVS D6 -pakkauksesta ohjeen mukaan, paitsi lisäsin toisen puolikkaan kahdessa osassa n. 400km välein. Moottorin raksutus kiihdytettäessä pieneni selvästi jo puolikkaan lisäämisen jälkeen. Näihin samoihin aikoihin käytin ensimmäisen kerran myös Red Line RL2 dieselin lisäainetta, joka pienensi mielestäni ääntä ja sotki tulosta hieman.

      Moottorin ääni tuli pehmeän ja hiljaisemman kuuloiseksi. Turbon pieni ujellus jalkaa kaasulta nostettaessa alkoi kuulumaan, mitä en aikaisemmin havainnut, tai en kiinnittänyt siihen aikaisemmin huomiota. Kulutus oli ennen käsittelyä pienimmillään 80km/h keskinopeudella vakkarilla ajettaessa tasaisessa maastossa ajotietokoneen mukaan 4,9 l/100km. Nyt pääsee 4,4-4,6 l/100km samalla tavalla, joten mielestäni pientä kulutuksen laskua on tapahtunut. Renkaat ovat pysyneet samoina koko ajan.

      Tein toisen käsittelyn n. 1000km jälkeen viimeisimmästä käsittelysta samalla tavoin kuin ensimmäisen, mutta käytin nyt vain D4 -pakkauksen. Mitään parantavaa muutosta en enää ole huomannut tämän käsittelyn jälkeen muutaman tuhannen kilometrin ajon aikana. Öljy säilyi lähes kirkkaana tuhansia kilometrejä, niin ettei huomannut mittatikusta mitään väriä. Öljyn määrä on pysynyt mittatikun yläreunassa, mutta on vaikea sanoa, onko öljyn kulutus pienentynyt, kun öljyä ei ole tarvinnut lisätä aikaisemminkaan. Kohtapuoliin on aika vaihtaa merkkiöljyt tilalle, kun talvi alkaa olla päällä.

      Laitoin hieman ainetta ohjaustehostinmen öljyn seassa myös likaisen ohjaustehostimen öljyn sekaan ja kääntelin ohjeen mukaan rattia laidsta toiseen. Käsittelyn jälkeen ohajus tuli kevyemmäksi. Ei kannata laittaa, jos et tykkää ohjauksen kevenemisestä.

      Vaihteistoon tyydyin vaihtamaan vain uudet alkuperäiset öljyt ilman käsittelyä, koska laatikko ei ole ääntänyt, ja öljykin oli vielä hyvän väristä.

      • Ohjaus_keveni

        Eli heikensi tehostimen ohjausventtiilin jousia. Uskomatonta.


      • Anonyymi

        Taijat olla hupiukko tai akka. Puoli milliä ajetussa dieselkoneessa ei öljyt pysy kirkaana tuhansia kilometerejä. Toisekseen toi ohjaustehostimen öljy jos on likaista niin kiireesti tutkia syy tai vaihtaa siihen öljyt. Ei RVS aineilla mitään pysty korjaamaan. Jos kone on kulunut niin siihen auttaa ainoastaan koneistamo. Jos ölytikusta ei erota öljyn väriä niin olis parasta käydä tutkituttamassa silmänsä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taijat olla hupiukko tai akka. Puoli milliä ajetussa dieselkoneessa ei öljyt pysy kirkaana tuhansia kilometerejä. Toisekseen toi ohjaustehostimen öljy jos on likaista niin kiireesti tutkia syy tai vaihtaa siihen öljyt. Ei RVS aineilla mitään pysty korjaamaan. Jos kone on kulunut niin siihen auttaa ainoastaan koneistamo. Jos ölytikusta ei erota öljyn väriä niin olis parasta käydä tutkituttamassa silmänsä.

        Seikkailet näillä autopalstoilla herjaamassa ihmisiä keskustelusta toiseen?


    • 6463464

      Oman auton moottori kesti ainakin RVS käsittelyn jälkeen keittämisen ja sen jälkeen 1,5 kk ajelun jäähdytysnestettä öljyyn vuotaen.

      Keitti ensin jumiutuneesta termostatista johtuen ja sylki puolet jäähdytysnesteistä pihalle, ajelin tämän jälkeen vielä vähillä nesteillä 2km kotiin kun kone oli ensin vähä jäähtynyt.

      Kansi halkesi keittämisestä ja jäähdytysnestettä vuoti öljyyn pari desiä viikossa, osa paloi sylinterissä ja osa jäi öljyihin, lopulta öljyisssä oli ehkä litra jäähdytysnestettä. Näin ajelin 1,5kk ennen kuin kansi korjattiin. Korjauksen jälkeen on taas toiminut hyvin ja tehot tuntuu olevan tallella. Voi hyvin olla että RVSän ansiosta kone ei hajonnut kun en ensin huomannut että nesteet vuotaa öljyihin.

      • Anonyymi

        Täyttä ,SOPAA !!!


    • iohwvhvhvhvv

      Palaan nyt tuon ylläolevan Toyota 4D4 2.2 137hv merkeissä. Castrol Magnatec C3 5W-40 laitettiin talveksi. Olen käyttänyt viime aikoina Magnatecia, koska mainosten mukaan uskon, että Magnatecin molekyylit voitelevat nopeammin käynnistyksen jälkeen moottorin ja öljypinta on sileämpi kuin muilla öljyillä.

      Kulutus on mielestäni ollut pari desiä pienempi 100km kohden kuin ennen. Öljy pysyi melko kirkkaana useita tuhansia kilometrejä. Naputus kylmänä sievästi kiihdytettäessä alkoi taas häiritsemään, niin vaihdoin sitten moottoriöljyn. Tuli vanhoilla öljyillä ajettua talven aikana n. 10 000 km, eli kilometrejä kaikkiaan reilu 15 000km RVS -käsittelyn aloittamisesta. Yhden kerran jouduin lorauksen lisäämään öljyä; katastukseen mennessä, kun oli laskenut hieman max. merkin alle. Savut oli 0,42 n. 30 000km ajetulla ilmansuodattimella.

      Moottorin puhdistus STP Flushilla ohjeen mukaan, uusi suodatin, ja sisään Castrol Magnatec C3 5W-40 (vaikka suositus ohjekirjasssa on joku 5W-30 öljy, mutta en usko olevan tuolla erolla muuta merkitystä kuin pieni ero kulutuksessa ohuemman hyväksi). Öljyn vaihdon jälkeen moottori kävi taas selvästi sievemmin, pehmeämmin. Puhdistus ja öljynvaihto pienentänee siis moottorin ääntä. Tosin taas laitoin öljynvaihdon yhteydessä Red Line RL2 tankkiin. Vähän jäi siis arvoitukseksi, oliko moottorin ääneen vaikutusta sitten RVS -käsittelyllä vai muulla seikalla. Tuskin haittaakaan oli. Seuraavaan öljynvaihtoon olen ajatellut tilata Saksan Ebaysta Castrolin 0W-30 öljyä, jos sellaista sieltä löytyy.

    • dsvsdv

      Kokeeksi heitin RVS-Master T3-mömmöt vaihteistoon, kun joutokäynnillä kytkin ylhäällä kai joku päälaakeri tykkäs vähän rohistella kylmänä. Myös vaihteiden kytkeytymisessä tuntui lievä terävä pykälä ja ykkösvaihde ujeltelee. Eihän tässä pitkästi ole vielä ajettu, mutta katsotaan tekeekö mömmö mitään. Oli ainakin huomattavasti halvempaa ulkomailta tilattaessa kuin tää kotimaan RVS, mutta pitäis muka olla suurinpiirtein samaa ainetta. Eipä tässä mitään menetettävääkään ku tuhottoman kallis lootaremppa jokatapauksessa edessä joskus.

      • kerrankokeillut

        Mistä ostit kun sait suomen hintoja halvemmalla?


      • sdbsb

      • Eri_aineet

        Voisko halvempi hinta johtua siitä, ettei toi ole samaa ainetta. 😄


      • Anonyymi
        Eri_aineet kirjoitti:

        Voisko halvempi hinta johtua siitä, ettei toi ole samaa ainetta. 😄

        Tuli kokeiltua. Latvian RVS Master on kusetusta. Esim Latvian RVS vaihteistoon on pikkupullo mustaa tököttiä. Todennäköisesti molybdeenisulfidia. Sopii kyllä vaihteistoon sinänsä, mutta ei ole mitään ihmeainetta. Motonetista MoS-lisäainetta saa putkilon muutamalla eurolla.

        Oikea suomalainen RVS on pieni tuubillinen kellertavaa geelimäistä ainetta.


    • turpohiatse

      hiaseen olen tätä ihmemömmöä laittana,tehoa tulimaan kaameesti väännöstä puhumattaan.
      nuapur lainas autoo ja luuli,jotta turponko oot laittana?
      Toisen satsinkin jälkeen kasvatti nokka akselin nokkia niin palojon,jotta osu venttiili mäntähän.
      Kerrassansa muanmainio tuotos,mutta ei sua käyttöö likaa.

    • RVS.HUIJAUS-IHMEAINEET

      K U S E T U S T A on K A I K K I !

      • ryryudtudt

      • voitelusnake

        Näin o!

        Itse en enää käytä lainkaa öljyä, riittää, kun kerran käsittelin koneen RVS:llä.

        Ajelen vaan pätkä ajoa 50km suuntaan päivittäin, kone myös hiljeni, kehrää ku navetan kissa. Ja kulkee lujempaa, sain myötätuuleen alamäkeen mittarin näyttää 110 ajjemmin vaan 90 tää on fakta, on mustaa valkoisella, ni i


      • veio4
        voitelusnake kirjoitti:

        Näin o!

        Itse en enää käytä lainkaa öljyä, riittää, kun kerran käsittelin koneen RVS:llä.

        Ajelen vaan pätkä ajoa 50km suuntaan päivittäin, kone myös hiljeni, kehrää ku navetan kissa. Ja kulkee lujempaa, sain myötätuuleen alamäkeen mittarin näyttää 110 ajjemmin vaan 90 tää on fakta, on mustaa valkoisella, ni i

        Kiitos ku kerroit. En paltkaa enää käytä öljyy, päästän tyhjäks ni tartte enää vaihella.


      • veio4
        voitelusnake kirjoitti:

        Näin o!

        Itse en enää käytä lainkaa öljyä, riittää, kun kerran käsittelin koneen RVS:llä.

        Ajelen vaan pätkä ajoa 50km suuntaan päivittäin, kone myös hiljeni, kehrää ku navetan kissa. Ja kulkee lujempaa, sain myötätuuleen alamäkeen mittarin näyttää 110 ajjemmin vaan 90 tää on fakta, on mustaa valkoisella, ni i

        Auts, aikmoine kolina rohina ja poks sit lopuks. Ai jummi mut nii olis pitäny eka tehä se RvS käsittely. Auttaiskoha se vielä jos sais sen verta koneen pyörimmää.


    • Rahat.hukkaan

      Ei mitään vaikutusta vaihteistoon, eikä ohjaustehostimeen. Humpuukia.

    • rvs-täysihumpuukia

      Samaa paskalaatua on suomalaiset täyssynteettiset.

    • ANALYYSITULOKSIA

      RVS on humpuukia. Testattu ja todettu.

    • Kehänopeus

      Mulla on toiminu kaikissa mihin laittanu. Toisissa koneissa paremmin kun toisissa,mutta yhtään ei vielä ole huonontanu....

      • Kuinkatoimii

        No johan toimii... Entä mitäpä olisi tapahtunut jos et olisi käyttänyt RVS:sää?


    • Oldtramp

      Olen käyttänyt rvessää kohta 30 vuotta, ei voi muuta kuin kehua, ensimmäinen käyttökohteissa oli vuoden 1985 300d Mersu, käyiti auton päästä mittauksessa ennen lisäainetta ja 5000 km jälkeen, sen ikäisessä autossa vaikutus oli miltei dramaattinen, hiukkaspäästöt väheni miltei puolella, käyntiääni hiljeni selvästi, tyhjäkäynti kierrokset nousi 600 sadasta 750 neen, polttoaineen kulutus tippui 0.8 l sadalla, laitoin silloin rvs n myös vaihteistoon ja prään, ja sen jälkeen olen käyttänyt kaikissa autoissa on, myös matkailuauto asuntoauto, mitään negatiivista ei ole ilmennyt, puheet tiivisteiden pettämisestä on pötyä.

    • seytsy

      Löytyykö lisää kokemuksia että joku olisi saanut ohjaustehostimen pumpun hiljenemään? Siis RVS ohjaustehostimelle tarkoitetulla aineella.

      Pumppu pitää varsinkin kylmänä hieman ylimääräistä ääntä. Tuskin RVS:stä haittaa on mutta enemmän mietin onko rahanhukkaa vai onko oikeasti auttanut jollain?

      • RVS_humpuukia

        Oletko kokeillut öljynvaihtoa tehostimeen?


      • seytsy
        RVS_humpuukia kirjoitti:

        Oletko kokeillut öljynvaihtoa tehostimeen?

        On kokeiltu muttei auttanut. Huuhtelin koko järjestelmän irrottamalla letkun tehostimesta ja uudet vaatimukset täyttävät öljyt sisälle mutta edelleen pumppu ääntää hieman. Lämpimänä ei huomaa mutta kylmänä kuuluu sisälle asti jos tuuletin ei ole kovalla. Ohjaus ei itsessään oireile mutta pumppu pitää vain ylimääräistä ääntä. Käytettynäkin pumppu 150e luokkaa joten siksi RVS kiinnostaa kun maksaa 19,90, kokemuksia olis tosin kiva kuulla ensin.


      • seytsy

        Meni nyt RVS tehostimeen kun oli vain 19,90€. Vaikka pumppu menis myöhemmin vaihtoon, niin "pinnoittaahan" RVS ainakin itse ohjaustehostimen hammastangon niin ehkei ihan rahat mee hukkaan. Ajelen nyt ensin sen 400km ja jos vielä ääntää, kokeilen toisen satsin. 1000km jälkeen käsittely pitäisi olla valmis. Päivittelen tänne sitten lopputulosta.


    • Anonyymi

      Ite laitoin 500km sitten Volvon tehostimeen rvs p2, ei ainakaan vielä mitään vaikutusta (tehostus tyhjäkäynnillä olematon). Jos pumppu sohlo, niin sitten on, ei siinä taikalitkut enää auta. ”Saavuttaa lopullisen vaikutuksen 1000km aikana”, mikäli tilanne radikaalisti muuttuu, oikaisen....

      • Anonyymi

        Minun ääntävä tehostinpumppu hiljeni kyllä ihan selkeästi 500km aikana kun tein tuon P2 käsittelyn. Lisäsin tämän jälkeen vielä toisen satsin mutta siitä en enää huomannut selvää vaikutusta. Kuitenkin jo tuon ekan satsin ansiosta pumpun ääni ei enää erotu häiritsevästi, kuten aiemmin teki.

        Jos pumppu niin hajalla ettei enää kunnolla tehosta, sitten voi olla ettei RVS auta. Oma pumppu kyllä tehosti vielä ihan hyvin, piti vain pientä ylimääräistä ääntä.


    • Anonyymi

      Ok,

      Mulla tuo pumppu ilmeisesti ”täysin valmis”, ääntänyt ei ole ollenkaan. 2,5 litraa huuhtelin uutta nestettä läpi pari kk sitten, ennen kuin rvs kokeilin. Vuosimalli 2008, lienee alunperin syynä olleet vaihtamattomat nesteet ja kenties tukkeutunut suodin paluupuolella, mikä tämän ikäisissä volvoissa kiusannut ja kuluttanut pumpun nopeasti

      • Anonyymi

        Ellei pumppu äännä, voi olla että itse tehostin on hajalla. Oikeastaan pumppu ääntää lähes aina jos hajoaa joten jos ohjauksessa tuntuu olevan vikaa, voi olla uuden tehostimen hankinta edessä. Sen suodattimen varmaan kannattaa vaihtaa ensiksi jos siellä sellainen on.


    • Anonyymi

      Paluulinjan suodin on integroitu säiliön sisään, puhdistettu toki.

      Pumppu sohlo (väljä), tyhjäkäynnillä ei tehosta, mutta heti nostaessa kierroksia muutaman sata rpm ylöspäin (>1000rpm), tehostaa.

      Ei auttanut rvs käsittely

    • Anonyymi

      Vastaava PALJON halvempi aine on XADO ja TUV on testannut senkin toimivaksi. Kannattaa kokeilla. Skeptikkona en uskaltanut ihan auton moottoriin laittaa joten Kokeilin huvikseni ajettavaan ruohonleikkuriin ja moottorisahaan ensin. Toimii kuten RVS.

      • Anonyymi

        Joo tilatkaa vain Xado "ölyä" kuten nettisivuilla lukee. Tosi luotettavan oloinen kauppa kun ei edes sanaa öljy kirjoitettu oikein :)

        Tuv hyäksynnästä tai muista tutkimuksista ei löydy mainintaakaan nettisivuilla, ellei sitten lue pakkausten venäjänkielisissä teksteissä :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo tilatkaa vain Xado "ölyä" kuten nettisivuilla lukee. Tosi luotettavan oloinen kauppa kun ei edes sanaa öljy kirjoitettu oikein :)

        Tuv hyäksynnästä tai muista tutkimuksista ei löydy mainintaakaan nettisivuilla, ellei sitten lue pakkausten venäjänkielisissä teksteissä :)

        Oletko kokeillut?

        Jos et niin kommenttisi perustuu ainoastaan epäilyksiin.

        Kokeile ja palaa asiaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo tilatkaa vain Xado "ölyä" kuten nettisivuilla lukee. Tosi luotettavan oloinen kauppa kun ei edes sanaa öljy kirjoitettu oikein :)

        Tuv hyäksynnästä tai muista tutkimuksista ei löydy mainintaakaan nettisivuilla, ellei sitten lue pakkausten venäjänkielisissä teksteissä :)

        TUO on käännössivu kuten kaikki muutkin. Kyseessä on muuten aika arvostettu merkki. Molemmat kuulunevat käsittääkseni tähän vaikutustapaan patents.google.com/patent/US20130274157

        RVS on muuten kehitetty Xadon jälkeen ja aine on keksitty venäjällä. Pikku sivuhuomautus.

        xado.co.uk jos ei halu venäjää lukea.

        mefa-oil.ba/web/wp-content/uploads/2018/02/XADO-Presentation_eng.pdf

        TUV 8141.150.10-GR
        amax.lt/wp-content/uploads/2014/05/TUV_Xado_Report.pdf

        RVS on pikkupulju tuon rinnalla.


    • Anonyymi

      Rvs ? sanoisin että mielummin hyötyä kuin ettei mitään hyötyä. Ihan mutuna omissa autoissa käytössä. Ei ole mitään mittausta esittää vaan samoissa ajo-olosuhteissa tankkauksia vain ja 2-4dl sataselle voisi viedä vähemmän on luuloni. En tiedä maksaako ikinä takaisin mitään mutta saapahan ainakin askarrella ja kuitenkaan viimeisessä rotsissa ei ole taskuja. Ehkä moottorin ääni pehmeni kun öljyt esim on jo vaihdon tarpeessa niin se ääni vaimeampi. Öljy samoja ana olleet ja vaihtokilometrien lähestyessä ääni pahmeämpi luulisin. Muutenkin vahdan öljyt liiankin usein ja nyt tahtoo tuo kilometrimäärä vasta herätellä vaihtoon öljyt ja aemmin hieman aiemmin jo vaihdoin mekaanisten äänien kovetessa tai sitten kuuloni huononee... Vaikeita asioita todeta mutta tuhlaa ja aja ja kokeile. MUTTA ei se heti vaikuta 1500-3000 km ja sitten huomaa vasta. Yhden annosken vain olen laittanut ohjeen mukaan en uusintakäsittelyitä koskaan.

    • Anonyymi

      Laakerivika manuaalivaihteistoihin yleensä tulee kun ulisevat tai hajoavat, eikä tietääkseni mikään ihmeaine pysty tehdä sinne uutta laakeria.

      • Anonyymi

        Ulina ei välttämättä tule laakerista vaan hammaskosketuksesta.
        Ja kas kummaa, RVS on aina joka täyttää noita kuluneita kohtia.

        Tiedän ettet usko, en uskoisi minäkään jos en olisi itse kokeillut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ulina ei välttämättä tule laakerista vaan hammaskosketuksesta.
        Ja kas kummaa, RVS on aina joka täyttää noita kuluneita kohtia.

        Tiedän ettet usko, en uskoisi minäkään jos en olisi itse kokeillut.

        Niin ja tuo ääntä aiheuttava hammaskosketus tulee siitä kun laakerit on sohlona ja akselit pääsee elämään liikaa eli ehkä se saattaa jotain sahanpurua vastaavaa vaikutusta saada siellä aikaiseksi joka vaimentaa ääntä, ainakin hetkellisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ja tuo ääntä aiheuttava hammaskosketus tulee siitä kun laakerit on sohlona ja akselit pääsee elämään liikaa eli ehkä se saattaa jotain sahanpurua vastaavaa vaikutusta saada siellä aikaiseksi joka vaimentaa ääntä, ainakin hetkellisesti.

        Kyllä se hammaskosketus voi muuttua senkin johdosta että hammastus kuluu ja/tai akselia paikallaan pitävät päätymutterit löystyy.

        RVS ei ole maagiseen sahanpuruun verrattavissa oleva aine ja ymmärrän ettet usko edelleenkään, mutta hanki itsellesi vanha auto ja kokeile siihen, tulokset näkyy ja tuntuu parhaiten kun laite ei ole aivan uusi.

        Omassa autossani vetopyörästön ääni ei hiljentynyt, mutta vaihteet menee merkittävästi paremmin päälle käsittelyn jälkeen.


    • Anonyymi

      RVS ei ole mitään humpuukia, laitoin ääntävään ohjaustehostimen pumppuun ja hiljeni. Näistä löytyy kyllä youtubestakin videoita. Joten voi ihan oikeasti toimia jos ääntäminen johtuu sellaisesta kulumisesta jota RVS pystyy poistamaan "rakentamalla" uutta pintaa siihen.

      Onko kukaan kokeillut manuaalivaihteiston RVS T3 ainetta? Omassa ei varsinaista vikaa ole mutta polttoainekulutuksen takia kiinnostaisi kokeilla, vaihteisto/vetopyörästö aiheuttaa kuitenkin kitkan takia selviä tehohäviöitä ja näin nostaa kulutusta.

      • Anonyymi

        Olen kokeillut. Vaihdekepin liikkeistä tuli jotenkin aavistuksen säntillisempiä ja kulmikkaampia. samalla pieni ujellus poistui. Kulmikkuuden tuntua ei uskoisi ellei olisi itse havainnut. Bensaa en huomaa säästyneen. RVS:n toimintamekanismi on edelleen jonkin verran hämärän peitossa. Netissä lukee "totuuksia" joiden mukaan RVS olisi joissakin tutkimuksissa todettu pelkästään hiovaksi aineeksi. Keraamisen pinnoittumisen mahdollisuutta on aika vaikea uskoa tapahtuvaksi esim vaihteistojen käyttölämpötiloissa. Testeissä hammasrattaat kuitenkin näyttävät kiillottuneen. Kiillottuminen voisi olla hioutumista tai uutta pintaa. Jotakin RVS kuitenkin tekee. Huomattavat kulutussäästöt ovat omien kokemusten mukaan ihan perättömiä väitteitä.


    • Anonyymi

      Kokeilin ainetta 2-litraiseen Citroen-moottoriin, ajettu 280 tkm (136 hv). Tein käsittelyt hieman väärin, kaadoin koko pullon koneeseen kerralla molempina kertoina. Pitäisi kaataa puolet ja hieman myöhemmin puolet. Asiaan: mutu-havainton varmaan ilahduttaa skeptikoita, enkä minäkään mielelläni uskoisi, että aineella olisi seuraava vaikutus. Ennen käsittelyä kone hyytyi 3800 kierroksen kohdalla hetkeksi - rampilta kiihydttäessä tuntui siltä, että koneessa oli joku ranskalainen VTEC-järjestelmä, joka ei toiminut pykältämättä. Nyt ei ominaisuutta enää ole, kone vetää tasaisesti rajoittajaan asti. Keskialueella meno on mielestäni nyt iloisempaa. Paras vääntö on muistaakseni 4300 kierroksessa. Ennen käsittelyä kone lähti vasta sen jälkeen vetämään, ja alemmilla kierroksilla toiminta oli jotenkin väkinäistä ja huojuvaa. Öljykorkin reijästä katsoen kone näyttää puhtaammalta. Ihan huuhaata, mutta sen pykälän puuttuminen persdynon käyrästä on fakta.

    • Anonyymi

      RVS on mineraalilöytöön perustuva mineraaliseos jossa pääasiassa 4 eri mineraalia sekoitettu geeliin jotta mineraalit ei pääse "tiivistymään" mineraalit ovat öljyä painavampia ja siksi täytyy availla tuubeja ja tavallista moottoriöljyä. PS. lasi tehdään kavartsihiekasta ja RVS tehdään muutamista mineraaleista jotka sulavat lämmössä keraamiseksi pinnaksi kitkapinnoilla. Jauhettu niin pieneksi että läpäisee suodattimet. https://www.freepatentsonline.com/20190127589.pdf

    • Anonyymi

      Kokemuksesta voin sanoa, ettei kannata ainakaan ranskalaiseen vaihteistoon laittaa, tai ylipäätänsä mihinkään, missä tarvitaan myös kitkaa.

      Erehdyin lisäämään öljynvaihdon* yhteydessä tätä RVS T3:sta Rellun laatikkoon ja sen seuraksena vaihteensiirto muuttui todella kankeaksi varsinkin pienemmälle vaihdettaessa.

      Piti vaihtaa moneen kertaan uudet vaihteistoöljyt ja ajella tuhansia kilometrejä, ennen kuin RVS kului pois ja laatikko alkoi palautumaan normaaliksi.

      Synkrot eivät todellakaan tykänneet vähentyneestä kitkasta.

      • Anonyymi

        "Kokemuksesta voin sanoa, ettei kannata ainakaan ranskalaiseen vaihteistoon laittaa"

        Kokemuksesi siis mielestäsi kattaa kaikki ranskalaiset vaihteistot?

        Oma kokemukseni on se, että peugeotin BE-vaihteisto alkoi toimimaan todella herkästi, kun aiemmin ei meinannut pakkasella saada kakkosta päälle mitenkään, se meni RVS käsittelyn jälkeen yhdellä sormella työnnettynä päälle.

        Ja ei, vika ei ollut öljyssä, ne oli kokeiltu vaihtaa jo ennen tuota käsittelyä.


    • Anonyymi

      On tullut laitettua autoihin noita rvs aineita ja suurella ennakkoluulolla joten ei tartte pettyä. Bensa auton kulutus putosi n 2dl sataselle kun mitattu silloin tällöin ja mittaus on n 2v ajalta. N 70tkm ajomatka. Samassa yhteydessä vaihteistoon joten yhteisvaikutus. Mitattu vain tässä yhdessä 2.5 koneessa. Muissa autoissa on myös rvs ja kaippa se laski muissakin on mutuna ja jo muutenkin pieniääninen kone ääni silottui entisestään. Rvs on jopa ruohonleikkurissa yms 4t pienkoneissa sen ihmeempää asiaa värkkämättä on rvs.

    • Anonyymi

      Jokunen vuosi takaperin jossakin S24 keskustelussa tiedettiin varmuudella ja "tutkitusti" että RVS'n toiminta perustuu pienen hiukkaskoon omaavaan alumiinisilppuun, joka hioo kitkapinnat ja sen vuoksi RVS-käsitellyt pinnat kiiltävät. Oli aivan ehdottoman varmaa tietoa.

      Vaan asiapa ei ollutkaan niin. RVS'n jostain patenttihakemuksesta kävi esille aineen todellinen vaikutusmekanismi, joka toimi juuri siten kuin RVS oli kertonut. Itsekin kokeillut RVS:ää muutaman kerran. Joskus se toimii, joskus ei. Koskaan en ole saanut kulutusta alenemaan kuin vain marginaalisesti. Moottorin käyntiääni on pehmentynyt ja RVS:n jälkeen moottori on pyörinyt jonkin aikaa liukkaammin.

    • Anonyymi

      Sama kun Laittais, Maksalaatikkoon ,Sinaappi

    • Anonyymi

      On kyllä melkoista uskoa porukalla!

      Ymmärrättehän, että käsitteenne siistimpi, tasaisempi jne pitäisi saada jollain mittalaitteella todettua eikä vain muodostaa mielipidettä, että ”kyllä se musta nyt käy siistimmin”.

      Ja jos jossain tehonmittauksessa on näkynyt marginaalisesti hevosvoima tai pari lisää, se hukkuu laitteen mittatarkkuuteen tai vaikka auton itsensä tehon vaihteluun ”vetojen välillä”, hyvinkin polkaistu röörit puhtaaksi.

      Kulutuksen muutostakaan ette pysty mittaamaan kun laboratoriossa, missä olosuhteet ja ajosuorite vakioitavissa. Vai onko lämpötila, tuulensuunta ja -nopeus sekä ajotapa samat?

      • Anonyymi

        Miten selität *mitatut* puristuspaineiden kasvamiset ja sen että ilman öljyjä pystyi ajamaan 160 km? Ymmärrät varmaan että ilman RVS:ää moinen temppu ei olisi mitenkään mahdollinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten selität *mitatut* puristuspaineiden kasvamiset ja sen että ilman öljyjä pystyi ajamaan 160 km? Ymmärrät varmaan että ilman RVS:ää moinen temppu ei olisi mitenkään mahdollinen.

        Joo-o, mullakin oli puristukset 1-4 pytyissä 10. 11, 7, 12.

        Kolmannentoista anjoviskalaöljykäsittelyn jälkeen joka sylinterissä on nyt jämpti 18,3, mutta puristukset nyt niin suuret, että kuulostaa korvaani siltä, että kampuran laakerit naputtaa.

        Taidanpa tehdä vielä neljännentoista käsittelyn, ehkä sillä laakerit taas korjaantuvat. Viidennentoista käsittelyn jälkeen pääsen varmaan 1600km ilman öljyjä, jos en ja kone kilkkaa, kaadan sitten kuudennentoista satsin koneeseen ja varmaan kiinnileikkautumisjäljet poistuvat pakoputken kautta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo-o, mullakin oli puristukset 1-4 pytyissä 10. 11, 7, 12.

        Kolmannentoista anjoviskalaöljykäsittelyn jälkeen joka sylinterissä on nyt jämpti 18,3, mutta puristukset nyt niin suuret, että kuulostaa korvaani siltä, että kampuran laakerit naputtaa.

        Taidanpa tehdä vielä neljännentoista käsittelyn, ehkä sillä laakerit taas korjaantuvat. Viidennentoista käsittelyn jälkeen pääsen varmaan 1600km ilman öljyjä, jos en ja kone kilkkaa, kaadan sitten kuudennentoista satsin koneeseen ja varmaan kiinnileikkautumisjäljet poistuvat pakoputken kautta.

        Yrititkö nyt sanoa että et ole kokeillut RVS lisäainetta ja näytät sen vuoksi hölmöytesi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo-o, mullakin oli puristukset 1-4 pytyissä 10. 11, 7, 12.

        Kolmannentoista anjoviskalaöljykäsittelyn jälkeen joka sylinterissä on nyt jämpti 18,3, mutta puristukset nyt niin suuret, että kuulostaa korvaani siltä, että kampuran laakerit naputtaa.

        Taidanpa tehdä vielä neljännentoista käsittelyn, ehkä sillä laakerit taas korjaantuvat. Viidennentoista käsittelyn jälkeen pääsen varmaan 1600km ilman öljyjä, jos en ja kone kilkkaa, kaadan sitten kuudennentoista satsin koneeseen ja varmaan kiinnileikkautumisjäljet poistuvat pakoputken kautta.

        Taisi pojulta argumentit loppua ja koville ottaa. Jokainen erehtyy joskus. RVS:ää moottoriin ja liity meidän RVS-uskovaisten lahkoon.


    • Anonyymi

      Ei RVS:lle tarvetta, kun ei aja paalivalmiilla ritsalla, moottorissa on öljyä, eikä usko Jumalaankaan

      • Anonyymi

        RVS kuitenkin kiinnostaa. Moottorivehkeen ei tarvitse olla vanha, jotta siitä voi saada etua RVS:llä, mutta valinta on vapaa. Eikö kuitenkin olisi hienoa jos RVS toimisi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        RVS kuitenkin kiinnostaa. Moottorivehkeen ei tarvitse olla vanha, jotta siitä voi saada etua RVS:llä, mutta valinta on vapaa. Eikö kuitenkin olisi hienoa jos RVS toimisi?

        Itse asiassa nämä RVS-Resurs tyyppiset aineet toimii parhaiten kun kaikki osat ei ole aivan lopussa, voi lisätä toimintaikää merkittävästi


    • Anonyymi

      Mihin aineen vaikutus muuten perustuu? Onko tuossa jotain hienompa nanopartikkeli tribologiaa taustalla vai jotain muuta.

    • Anonyymi

      Onhan tuota rvs testattu ja kun laitetaan vaihteistoon ja koneeseen ohjeiden mukaan niin kulutus vähenee n4% ja se on sitten fakta. Tuv on mittonut ja oma kokemus on sama ja oma kokemus on sitten omista koneista mitottu pitkässä juoksussa keskiarvoina ja se on totuus. Noin 4% vähenee kulutus bensa ja diesel autossa. Eli maksaa itsensä varmuudella takaisin ja nyt vielä nopeammin kun on polttoaineet kalliita.
      Ei ole nykyihmisen pikavoitto mielenlaatuun sopiva sillä säästö tulee ns pitkässä juoksussa takaisin ei yhden tankin aikana ääliöt! Ottakaa taskulaskin käteen tms ja laskekaa itse niin ymmärrätte asian jos on hiukankaan maalaisjärkeä. Aine pienentää kitkaa ja öljy vain vie sen laakeripinnoille eli ei ole öljyn lisä aine. Öljy yhtiöt ei tietystikkään lisää sitä öljyyn koska heidän voitto pienenisi prosentteja! Ne on ahneita! Kitkan pienenminen on rvs aineen tekemä asia ja mitään romua se ei korjaa. Yksinkertaista. Jätä tupakka pois niin ja osta sillä rahalla rvs jota ei tartte edes normi ajelia montakaan kertaa ostaa kun n 100000km kestää pinnat ja omassa autossa uusin 100tkm välein eli on halpa juttu kun n 3v välein.

    • Anonyymi

      Ollut hyödyllinen vuonna 2013 ja nyt 2022. Jos kone on rikki romu niin ei rvs sitä uudeksi tee. Mutta ihmeesti jatkaa vaikka 246tkm ajetun moottorin ikää.

      • Anonyymi

        Tehty uusinkin video ilman öljyä ajoa. Sitä ennen tehty rvs käsittelyt. Siinä tulee jo selväksi, että aina toimii.


    • Anonyymi

      Laatikon laakerit, muut vaihden siirtoon, liikkuvat osat saa parhaimman voitelun oikeasta voimansiirtoöljystä, joka uusitaan ajoissa puhtaana uuteen! väriä hiukan vaihtanut öljyt kuluttaa laakereita ja osia! Siellä öljyssä on silloin hiovia partikkeleita silloin. Sama juttu ruskeassa tai tummassa moottoriöljyssä.

      10 000km bensat tai dieselit on paljon 3-5L voiteluöljylle joka kerää palamisjätteet ja vien ne laakereille, nokkaketjulle, rattaille, männälle

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5700
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3607
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      212
      1765
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1722
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      93
      1188
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      29
      1145
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      927
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      876
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      72
      849
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      838
    Aihe