Edesmenneitä

ikävöivä

Näin unen jossa edesmennyt mummuni piti minua kädestä,mummulle oli aivan liian pitkät kynnet käteeni sattui. (tunsin jopa aamulla että kämmeneni oli arka)
Muistan selvästi mummuni päällä olleet vaatteet villapaita ja puolihame. Edesmennyt isoveljeni oli myös samassa unessa hän sanoi minulle: ei ole mitään hätää kaikki järjestyy. Heräsin kun huusin veljeäni...hän oli jo pois!

5

94

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hmm. Jokin ajatus on selkeästi ahdistanut sinua nukkuessasi.

      Mitä kädestä pitämiseen tulee, olet luultavasti puristanut omaa nyrkkiäsi. Minullekin käy sillä tavalla aika ajoin.

      Sen sijaan selitystä vaille jää veljesi esiintyminen unessasi. Emme uneksu ihmisistä joita emme ajattele. Kaikki mitä unissamme esiintyy on omasta mielestämme peräisin. Mielikuvitus muokkaa ajatuksia ja tunteita kuviksi.

      Kerrot huutaneesi veljesi perään, liittyykö veljeesi jotain asioita, jotka ovat ikäänkuin keskeneräisiä?

      Olen aiemminkin kirjoittanut, että mummo on yleensä koettu turvallisemmaksi henkilöksi kuin oma äiti. Varsinkin jos riitaisuuksia on perheessä.

      Mummohahmo on unessasi lohdutusta ja turvaa tuova hahmo. Olet saattanut hermostuksissasi puristaa omaa kättäsi nyrkkiin ja sitä kautta "pitkät kynnet sattuivat". Villapaita ja puolihame olivat mummosi asu, jossa voisit kuvitella hänen olevan? Unissa hahmot saattavat sisältää monia henkilöitä, esimerkiksi tässä tapauksessa äitisi.

      Tärkeintä on, että itse mietit mitä kaikkea näistä asioista tulee mieleesi. Kukaan ei tiedä mielesi liikkeitä paremmin kuin sinä itse. Kukaan muu kuin sinä ei oikeastaan tiedä mitään mielesi liikkeistä.

      Veljesi kertoi, mitään hätää ei ole.

      Aion pyytää teitä miettimään, että mitä veljestänne tulee mielee ja mitä hän teille edustaa. Jostain syystä Olette ajatellut veljeänne tuona yönä.

      Onko hän rohkea, ahkera, kaikkivoipa

    • Siniset farkut

      Minulle mummo pitkine kynsineen unessa on pelottava. Hän pitää kiinni niin että sattuu. Oliko hän teräväkielinen, kurinpitäjä tai niin edelleen. Vain unennäkijä voi tietää.

    • Ikävöivä

      Veljeni menehtyi onnettomuudessa mikä jäi joltain osilta selvittämättä.
      Veljeni oli minulle todella rakas ja auttoi aina kun oli jotain.
      Mummu oli taas tarkka ja päättäväinen.
      Kiitos vastauksista, tuli taas lisää ajateltavaa.

    • Deividson.

      itse näen joka päivä sodasta unta jossa selviän aina ja saan kunniamaininnat onko tähän loogista syytä?

      • Riippuu vähän siitä, että osallistuitteko sotaan.

        Jos ette ole osallistuneet sotaan, koette tarvitsevanne palkitsemista ja arvostusta jostain syystä.

        Ihmisen mielikuvitus ei keksi unikuvia tyhjästä. Kaikella mitä näemme on tarkoitus. Tosin usein tämä tarkoitus on muisto jostain arkipäiväisestä tapahtumasta.

        Kerroin tuon vähän huonosti. Mielessämme on ajatuksia, jotka täytyy pukea kuviksi. Teemme tuota visualisointia erityisesti öisin.

        Tunne visualisoidaan. Siitä tehdään ikään kuin kuvakertomus.

        Miten voitaisiin kuvailla rohkeutta ja paremmuutta muiden ohi kuin myöntämällä mitaleja urheudesta ja sinnikkyydestä.

        Tosin tämä voi olla merkkinä syyllisyyden tunteestakin. Jotkut selviytyneet kokevat sellaista menehtyneiden tovereidensa vuoksi.

        Kuvailemassasi unessa ei sinänsä ollut merkkejä syyllisyyden tunteesta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      54
      5339
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3447
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1572
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      193
      1484
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1066
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      25
      1003
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      897
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      826
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      788
    10. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      779
    Aihe