virolainen kennel

sokea taisin olla...

Ostin chihuahuan Virolaisesta kennelistä. Luulin että paikka olisi hyvä, koska oli kyse kennelistä ja rekisteröidystä koirasta. Jälkeenpäin ajatellut että oliko sittenkään näin. En siis käynyt katsomassa koiran olosuhteita vaan kasvattajan tytär toi koiran Helsinkiin.

Koira oli todella arka kun tuli meille. Luultiin että menisi päivässä tai parissa ohi, mutta ei mennyt. Koira on ollut meillä nyt 2kk ja vieläkin alistuu kun menen häntä nostamaan syliin. Ennen juoksi aina karkuun, nyt heittäytyy selälleen. Mutta nyt olen jo pitänyt ihmeenä sitä että on alkanut jo heiluttamaan häntäänsä meille ja tulee itse syliin ja kellistyy rapsutettavaksi. Varmasti ei ole kasvattajan luona paljoa ollut ihmisten kanssa tekemisissä.

Kasvattaja kertoi jälkeenpäin että hänellä on kaikille koirille oma yhteinen huone missä on monta koiraa ja aina ruokaa tarjolla. Pelkästään kuivia nappuloita. Meillä koira ei niitä syönyt edes, otti yhden nappulan suuhunsa jota meni jyystämään pöydän alle. Kai chihuille saa antaa muutakin kun kuivia nappuloita, meillä ainakin annetaan ja nyt koira syökin normaalisti ja innolla. Koira oli myös aika pikkuruinen kun tuli meille, harmi kun ei ollut vaakaa millä punnita. Onkohan joutunut kilpailemaan muiden koirien kanssa ruuasta...

Siellä ei myöskään opetettu sisäsiistiksi koska antoivat lähes aikuiselle koiralle alustoja mukaan mihin tehdä tarpeet. Koira haisikin kamalalle kun hain hänet ja pääsikin ensimmäisenä pesulle.

Huomasin jälkeenpäin että koiralla on silmässä sinertävä läntti, ihan kuin joku sumentuma. Laitoin sähköpostia kasvattajalle, johon hän vastasi englanniksi että "tämä ei ole mikään avioliitto". Mutta vaivautui silti kertomaan että koira oli satuttanut silmänsä jonkun toisen koiran kanssa leikkiessä ja silmään on laitettu lääkettä silloin. Sain kuitenkin sen kuvan että häntä ei kiinnosta koko koira enää, kunhan on vaan saanut sen myytyä. Minä hölmö kun luulin että kasvattajalta voi kysyä jos jokin askarruttaa.

Mietin vain että oliko koiralla siellä sittenkään niin hyvät oltavat kuin aluksi kuvittelin...

7

379

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Värikäs maailma

      Kasvattajia on erilaisia JOKA MAASSA ihan Suomessakin on tuollaisia joita ei rahan jälkeen kiinnosta koira. Ei se kasvattajasitoumus tai paperit sido kaikkia kasvattajia hyvään käytökseen tai huolehtimiseen ihan Suomessa olen jutellut koirien omistajien kanssa joilla on SKL paperit joilla on ongelmia oman kasvattajansa kanssa. Kemia peliä koirien hankinta on myös terveys sekä linja tutkailun rinnalla. Ensi kertailaiselle vain todetaan hae kasvattajalta ja homman pitäisi olla päivän selvä. Yhdelle myytiin epileptinen koira SKL alaiselta kasvattajalta joka syyllisti kasvatinsa omistajaa ja väitti valehtelijaksi vaikka ell lausunto oli asiasta.

      Tämä on kirjava juna koiramaailma valitettavasti niin muualla kuin meilläkin. Käytä ell koira varmuudelta ja vahvista suhdetasi koiraa alusta huolimatta eli kehu kun ottaa kontaktia aina.

      • Myös Chihuahua

        Totta puhut värikäs maailma. Itse olen koiranpentua ottamassa myös ja tutustunut eri kasvattajiin. Eräs suomalainen kasvattaja suuttui minulle kun tiedustelin häneltä tervettä koiraa. Sanoi ettei kukaan voi sitä minulle luvata. Oletan kuitenkin että pentu on terveystarkastettu asianmukaisesti ennen luovutusta kun kyseessä SKL alainen kennel. Kannattaa näköjään tutustua ennen hankintaa kennelin olosuhteisiin ja mielummin vielä useampaan kuin yhteen kasvattajaan. Itse taidan päätyä lähimpään SKL alaiseen kenneliin jossa kodikas tunnelma ja tukea tarjolla jatkossakin.


    • Ostajalla on todellakin oikeus esittää vaikka sata kysymystä ollakseen varma asiasta, ja kasvattajan velvollisuus onkin vastata kaikkiin mahdollisiin kysymyksiin koskien pennuista. Sellainen joka ei välitä pennuistaan, vaan haluaa nopeasti sen pois ei viitsi edes vaivautua vastaamaan sinulle vaan vastaaa jollekin joka haluaa koiran esim hetken mielijohteesta..
      Virolaiset ovat muutenkin tunnettuna koirakauppaamisesta. Jotkut tuovat laillisesti jotkut salaa. Niitä saa katsos paljon halvemmalla mitä suomessa myytävät koirat. Voi olla että niille ei koskaan tehty mitään rokotuksia ja madotuksia vaan uudelle omistajalle on annettu jonkun toisen pennun passi mukaan koska siinä lukee vain viroksi ja englanniksi. Virossa on eräs TUNNETTU pariskunta joka kauppaa kääpiökoiria tiuhaan tahtiin. Pari pentua myyty ja heti uudet tilalle viikon päästä. Heidän ilmoituksen ovat ainoastaan keltaisessa pörssissä ja sekotuksena aina jotain mäyräkoiraa..
      Jos haluat koiran virosta, kannattaa ITSE KÄYDÄ hakemassa niin näkee myös olosuhteet! Siellä on niin paljon pentutehtailijoita, ja tietävät että suomen maa on erittäin eläinrakas maa siksi tänne myydään jatkuvasti koiria.

    • saman1

      Hei minulla vastaava tilanne . Mistä otit koirasi? myös minun koiralla oli läntti silmässä ja on todella arka

      • 'aloittaja'

        Paulen family oli kennel. Enää ei ole arka, ennemminkin pomottaa muita.Ruuan perään niin ahne, että kuulee yläkertaan asti jos alakerrassa toinen koira saa jotain "ylimääräistä" herkkua :D Muuten on sisäsiisti, mutta öisin tekee kakat lattialle, vaikka pääsee illalla kymmeneltä ulos ja seuraavan kerran aamulla kuudelta.


    • hdhdhdh

      JOs sitä pentutehtailua on pakko tukea niin tukekaa edes kotimaista >:(

      • pöllöjä ihmisiä

        Ei voi olla totta että vielä nykypäivänä ihmiset ostavat pentutehtaista koiria.Ettekö te vieläkään tajua että tuette niitä hölmöillä ostoillanne.Onko teillekkin ainoa griteeri raha,mistä vain halvemmalla koiran saa.Ettekö osaa ajatella vieläkään omilla aivoillanne.Jos neillä on edes yksi nystyrä aivoissanne niin ajatelkaa koiraparkoja ja niiden emoja ja olosuhteita missä ne elävät ja minkä alun saavat tärkeälle pentu-ajalle.Emo-koneet joutuvat koville.Herätkää


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      138
      1955
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1908
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1858
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1650
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1160
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1158
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe