Hypo VISA muuttuu sikakalliiksi!

ex-Hypoteetikko

Vertailuissa yleensä ykköseksi sijoittunut Hypoteekkiyhdistyksen eli Hypon VISA-kortti uudistuu jälleen. Ja jälleen huonompaan suuntaan, tällä hetkellä kustannuspuolella.

Sain tänään kirjeen, jossa kerrottiin 1. tammikuuta 2014 astuvasta hinnastosta.

Tällä hetkellä luottokortin luotto-ominaisuuden hinta on 5,95% 3 kuukauden euribor sekä 2,95 euron tilinhoitopalkkio kuukaudessa.

Ensi vuodesta alkaen marginaali nousee huimat neljä prosenttiyksikköä ollen 9,95%! Ahneus ei lopu tähän, vaan myös tilinhoitopalkkio nousee 3,50 euroon.

10 000 euron luotolle se on siis yli 400e lisäkustannuksia vuodessa.

Hypo VISA menee näin ollen halvimmasta kortista kalleimpien korttien kategoriaan. Vielä kaksi vuotta sitten marginaali oli 5% eli nyt ollaan jo lähes tuplattu marginaali. Aivan uskomatonta??? Miten 2 kk varoitusaika voi pankin mielestä riittää?

50

2962

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • FNmkUYT/
      • fuck u 2 DanskeBank

        Ilmoitin entiselle pankille, että heidän ahneuden vuoksi en halua olla missään tekemisissä enää ehidän kanssaan. Olen nyt S-pankin asiakas. Rahat säilyvät tilillä ja kasvavat jopa korkoa. Kortin käyttö ei maksa mitään ja tarvitsemani palvelut löytyvät yhtä hyvin.
        Joo, tiedän että se on kaupan hinnoissa, ei kuitenkaan niin paljon kuin mitä pankki perii.

        Pankeilla on muuten entisetkin velat yhteiskunnalle maksamatta.


      • Kasvaako korkoa?
        fuck u 2 DanskeBank kirjoitti:

        Ilmoitin entiselle pankille, että heidän ahneuden vuoksi en halua olla missään tekemisissä enää ehidän kanssaan. Olen nyt S-pankin asiakas. Rahat säilyvät tilillä ja kasvavat jopa korkoa. Kortin käyttö ei maksa mitään ja tarvitsemani palvelut löytyvät yhtä hyvin.
        Joo, tiedän että se on kaupan hinnoissa, ei kuitenkaan niin paljon kuin mitä pankki perii.

        Pankeilla on muuten entisetkin velat yhteiskunnalle maksamatta.

        S-pankin normaali korko on VAIN o,oi% vuotuista korkoa.Eli 10000€ on 1€ korkoa vuodessa - verot 30%= 70centtiä korkoa vuodessa. Ei paljoa naurata korot.


      • ÄshBankken

        Paitsi että just ryssivät senkin... Hieno ajoitus sulla.


    • 3+19

      Hypopankki näyttää tuoneen markkinoille myös MasterCardin.

      http://www.hypo.fi/hypo_mastercard

      Siinä muille kuin asuntolaina-asiakkaille korko on peräti 12,5 % 3 kk euribor. Tlinhoitopalkkio on 2,5 euroa/lasku. Onko tämä Suomen ennätys?

      Asuntolaina-asiakkaille korko on kohtuullinen 5 % 3kk euribor. Tilinhoitopalkko on 1 eur/lasku.

      Tuo Visan roima korotus huomioiden on selvää, että muista kuin asuntolaina-asikkaista halutaan eroon varsinkin muista kuin kortteja vain maksuaikaan käyttävinä.

      Onko Visa-maksujen takana Hypon toimenpiteet vai Luottokunnan en osaa sanoa. Mastercardit kuitenkin myöntää Compass Card.

    • Usko pois, että nyt kannattaisi ostaa paljon villalankaa.
      Sekin on sitten entistä kalliimpaa, kun muutkin rupeavat
      säilyttämään rahansa sulanvarressa.

    • ex-Hypoteetikko

      Hypoteekkiyhdistys piristi viikon ilmoittamalla, että Hypo Visa-kortti lopetetaan kokonaan, ja kortti on näin ollen irtisanottu vuoden lopusta lähtien. Jäljellä olevan velan voi sitten maksaa kerralla pois.

      Jälleen ihmettelen, miten Hypo kuvittelee tuotteen alasajoon riittävän vajaa 3 kuukautta? Ja vielä keskeisemmin, miksei pankki tarjonnut kilpailevaa korttia tai edes korttihakemusta tilalle?

      • 1810

        En ole saanut vielä tuota ilmoitusta, mutta jostakin kesällä luin, että Hypo tarjoaisi tilalle Mastercardia. Se ei olisi maksuton, kuten Visa.

        Koska minua ei kiinnosta maksullinen MC, hain korotusta luottorajaan S-Pankin Visa CD.lle ja sain sen. Hypo Visaa olin käyttänyt pääkorttinani ostoksiin. Nyt se on ollut käyttämättömänä jo pari kuukautta.

        Pankit näyttävät muutenkin siirtyneen paljolti Visasta Mastercardiin. Ovat sinänsä käytön puolesta toimivia kumpikin. Pankeille ilmeisesti masterit tulevat halvemmaksi.

        Itse olen käyttänyt Hypon Visaa vain maksuaikakorttina, siis maksanut aina eräpäivänä koko määrän pois. Varmasti niille, joilla on maksut menneet minimierien mukaan, on tulossa vaikeuksia, kun koko velka on maksettava pois kerralla.

        Tässä linkki Hypo Pankin Mastercardiin. Tämä on ei-asuntolaina-asiakkaille.

        http://www.hypo.fi/lainat/hypo-mastercard/muut-asiakkaat/

        On niin kallista, että varmaan harva tuohon ryhtyy.

        – Vuosimaksu 50 euroa
        – Luottokorko 12.5% 3kk euribor
        – Todellinen vuosikorko 22,21* (06/2014)
        – Tilinhoitopalkkio 2.5 euroa/lasku
        – Yksilöllinen luottoraja 1000-5000 euroa

        Kortin myöntää Compass Card Oy, joka vastaa kortin asiakaspalvelusta.

        Itselläni oli aikaisemmin Lähitapiola pankki pääpankkina. Sen master on samasta Compass Cardista ja muuttuu nyt S-Pankissa maksulliseksi. Lähitapiola pankkihan on nyt osa S-Pankkia. Tuostakin masterista luovun. Lähitapiolan verkkopankkitunnukset on kuitenkin tarkoitus pitää siellä olevien rahastojen takia edellyttäen, että tunnuksista ei joudu maksamaan.


    • Kekkonen2

      Mielenkiintoinen ketju. Hypo Visan tilalle on tulossa tosiaan Masteri, mutta Hypon sivuillahan sanotaan että lähettävät Visan käyttäjille henkilökohtaisen tiedon uudesta kortista. On tuo mahdollista että myös hinnoittelu on tuolloin henkilökohtainen

      http://www.hypo.fi/lainat/hypo-visa/

      ->
      "Hypo Visa –kortit ovat voimassa 31.12.2014 asti ja ilmoitamme asiakkaillemme henkilökohtaisesti korvaavasta tuotteesta syksyllä."

    • Kekkonen2

      Valmiiksi esitäytetty ja hyväksytty hakemus saapui postissa. Tarttee laittaa menemään

      • 1810

        Näin kävi itsellenikin. Ensin tuli Netsiltä tieto, että Hypo Pankin Visan voimassaolo loppuu 31.12.2014. Eilen tuli esitäytetty lomake Hypo Pankilta sekä ehtoja myös Compass Cardilta.

        Ihmetyttää vähän, että Hypo Pankilta tulleissa papereissa on tällaiset tiedot kortin kustannuksista:

        - Vuosimaksuton
        - Luottokorko 9,95 % 3 kk euribor
        - Tilinhoitomaksu 2,5 eur/lasku
        - Todellinen vuosikorko 13,75 %

        Nettisivuilla on vieläkin ei-asuntolaina-asiakkaille:

        – Vuosimaksu 50 euroa
        – Luottokorko 12.5% 3kk euribor
        – Todellinen vuosikorko 22,21* (06/2014)
        – Tilinhoitopalkkio 2.5 euroa/lasku
        – Yksilöllinen luottoraja 1000-5000 euroa

        En siis ole asuntolaina-asiakas. Ovatko nuo itselleni tarjotut ehdot väliaikaisia vanhana Visa-asiakkaana vai mistä oikein on kysymys?

        Mielenkiintoisena seikkana oheinen:

        Lakimiesliiton MasterCard lyhyesti:

        – Vuosimaksuton
        – Luottokorko 5,5% 3kk euribor
        – Todellinen vuosikorko 7,28* (06/2014)
        – Tilinhoitopalkkio 1 euro/lasku
        – Yksilöllinen luottoraja 1.000 – 10.000 euroa

        http://www.hypo.fi/lainat/hypo-mastercard/lakimiesliiton-mc-kortti/

        Hypo Pankilta näyttää löytyvän hinnastoja joka lähtöön:

        Hypo MasterCard erityisehdoin lyhyesti:

        – Hypo MasterCard on vuosimaksuton ja siihen saa kaksi maksutonta rinnakkaiskorttia
        – Luottokorko 5% 3kk euribor
        -Todellinen vuosikorko 6,78% (6/2014)
        – Tilinhoitopalkkio 1 euro/lasku
        – Yksilöllinen luottoraja 1000-5000 euroa

        http://www.hypo.fi/lainat/hypo-mastercard/asuntolaina-asiakkaat/

        Tuon vielä ymmärtää, koska maksavat jo muutenkin Hypolle korkoja ja palkkkioita lainóistaan.


      • Kekkonen2
        1810 kirjoitti:

        Näin kävi itsellenikin. Ensin tuli Netsiltä tieto, että Hypo Pankin Visan voimassaolo loppuu 31.12.2014. Eilen tuli esitäytetty lomake Hypo Pankilta sekä ehtoja myös Compass Cardilta.

        Ihmetyttää vähän, että Hypo Pankilta tulleissa papereissa on tällaiset tiedot kortin kustannuksista:

        - Vuosimaksuton
        - Luottokorko 9,95 % 3 kk euribor
        - Tilinhoitomaksu 2,5 eur/lasku
        - Todellinen vuosikorko 13,75 %

        Nettisivuilla on vieläkin ei-asuntolaina-asiakkaille:

        – Vuosimaksu 50 euroa
        – Luottokorko 12.5% 3kk euribor
        – Todellinen vuosikorko 22,21* (06/2014)
        – Tilinhoitopalkkio 2.5 euroa/lasku
        – Yksilöllinen luottoraja 1000-5000 euroa

        En siis ole asuntolaina-asiakas. Ovatko nuo itselleni tarjotut ehdot väliaikaisia vanhana Visa-asiakkaana vai mistä oikein on kysymys?

        Mielenkiintoisena seikkana oheinen:

        Lakimiesliiton MasterCard lyhyesti:

        – Vuosimaksuton
        – Luottokorko 5,5% 3kk euribor
        – Todellinen vuosikorko 7,28* (06/2014)
        – Tilinhoitopalkkio 1 euro/lasku
        – Yksilöllinen luottoraja 1.000 – 10.000 euroa

        http://www.hypo.fi/lainat/hypo-mastercard/lakimiesliiton-mc-kortti/

        Hypo Pankilta näyttää löytyvän hinnastoja joka lähtöön:

        Hypo MasterCard erityisehdoin lyhyesti:

        – Hypo MasterCard on vuosimaksuton ja siihen saa kaksi maksutonta rinnakkaiskorttia
        – Luottokorko 5% 3kk euribor
        -Todellinen vuosikorko 6,78% (6/2014)
        – Tilinhoitopalkkio 1 euro/lasku
        – Yksilöllinen luottoraja 1000-5000 euroa

        http://www.hypo.fi/lainat/hypo-mastercard/asuntolaina-asiakkaat/

        Tuon vielä ymmärtää, koska maksavat jo muutenkin Hypolle korkoja ja palkkkioita lainóistaan.

        samat ehdot täälläkin, limitti 8000EUR oli jo valmiina hakemuksessa. Heikennys Visaan on tuo 2,50EUR/lasku laskutuspalkkiota. Oletko käyttänyt Visa korttia kuinka ahkerasti?


      • 1810
        Kekkonen2 kirjoitti:

        samat ehdot täälläkin, limitti 8000EUR oli jo valmiina hakemuksessa. Heikennys Visaan on tuo 2,50EUR/lasku laskutuspalkkiota. Oletko käyttänyt Visa korttia kuinka ahkerasti?

        Hypon Visa on ollut pääasiallinen kortti. S-Pankin korttia on käytetty lähinnä vain maksutapaedun takia S-ryhmän paikoissa. En todennäköisesti Hypon masteria ota, koska sain S-Pankin limiitin nostettua sopivan korkealle. Toisaalta ei maksaisi Hyponkaan kortti, jos sitä ei käytä. Olisi siis pelkästään varakorttina.

        Aikaisemmin LähiTapiola Pankki on pääpankki, mutta olen siirtänyt sieltä asioinnin varsinaiseen S-Pankkiin. LähiTapiolan masterikin muuttuu jopa debit-puolella maksulliseksi ensi vuonna. Tähän asti on ollut vain credit maksullinen 2,5 eur/lasku. LähiTapiolan crediti-korttia en ole juuri käyttänytkään.


    • Optimize

      Kuten jo todettiin, Hypo MasterCard Hypo Visan tilalle otettuna "only for you" -ehdoilla on ilmainen, jos sitä ei käytä. Visaan verrattuna olennainen heikennys on, että tilinhoitopalkkio menee Masterilla ilmeisesti myös "ensimmäisestä laskusta" eli myös silloin, vaikkei käytä korollista lainaa. Näillä ehdoilla Hypo MasterCard sopii luontevasti varakortiksi. Esim. matkalla on turvallisempaa, jos kortissa on vain pelkkä credit-puoli eikä lainkaan debit-puolta, koska urkinta varkaus -tapauksessa voi samalla tunnusluvulla höylätä molemmat puolet tyhjäksi. Pari kertaa vuodessa matkan jälkeen ei tuo 2,5 euron tilinhoitopalkkio ole liian suuri, koska matkaillessa kaikkiin vaihtoehtoisiinkin maksuvälineisiin liittyy käytännössä aina kotimaista peruskäyttöä suurempi transaktiokustannus. Vaihtoehtoisissa tavoissa kustannus tulee esim. valuutan vaihtomarginaalina tai käteisen nostopalkkiona.

      • Kekkonen2

        K Plussa mastercard on ehdottomasti edullisin noiden edellämainittujen valuutanvaihtokustannusten suhteen. Jeeveskortti on yhtä hyvä. Esim Hypo visa selkeästi huonompi.


      • LimiititKaakkoon
        Kekkonen2 kirjoitti:

        K Plussa mastercard on ehdottomasti edullisin noiden edellämainittujen valuutanvaihtokustannusten suhteen. Jeeveskortti on yhtä hyvä. Esim Hypo visa selkeästi huonompi.

        K MasterCardin hain heti kun sain noi Hypo uutiset. Tosin siinä on ihan naurettava kahden tonnin raja.


    • KaikkiHediMulleNyd!

      Kallistui vielä ensisestää nyt kun vaihtoivat Hypo Visan Masteriksi...

      http://www.hypo.fi/lainat/hypo-mastercard/muut-asiakkaat/

      – Vuosimaksu 50 euroa
      – Luottokorko 12.5% 3kk euribor
      – Todellinen vuosikorko 22,21* (06/2014)
      – Tilinhoitopalkkio 2.5 euroa/lasku
      – Yksilöllinen luottoraja 1000-5000 euroa

    • Hypotenuusa.

      Minulle tarjottiin Hypo-Visan tilalle Santanderin Mastercardia ja korko on 9.95% 3kk euribor. Mitään muita palveluja minulla ei ole koskaan ollut Hypossa.

      • Kekkonen2

        onko Hypo Visa ollut ahkerassa käytössä? miten tuo santanderin masteri eroaa compass card masterista? meneeko 2,50EUR/kk laskutusmaksua kuukausilta joina vingutat korttia?


      • Hypotenuusa.
        Kekkonen2 kirjoitti:

        onko Hypo Visa ollut ahkerassa käytössä? miten tuo santanderin masteri eroaa compass card masterista? meneeko 2,50EUR/kk laskutusmaksua kuukausilta joina vingutat korttia?

        2.50 eur menee tilinhoitopalkkiota/lasku ja kortti on vuosimaksuton. .Luotonantaja on Compass Card. Sopimuspapereissa mainitaan Hypo Mastercard2 ja Santander classic-kortit joista siis jälkimmäistä tarjotaan minulle. Hypon kortilla olen tehnyt 2-3 nettiostosta kuukaudessa. Luottoa on käytössä tällä hetkellä vähän yli 1000 euroa.


      • Kekkonen2
        Hypotenuusa. kirjoitti:

        2.50 eur menee tilinhoitopalkkiota/lasku ja kortti on vuosimaksuton. .Luotonantaja on Compass Card. Sopimuspapereissa mainitaan Hypo Mastercard2 ja Santander classic-kortit joista siis jälkimmäistä tarjotaan minulle. Hypon kortilla olen tehnyt 2-3 nettiostosta kuukaudessa. Luottoa on käytössä tällä hetkellä vähän yli 1000 euroa.

        sopimuksessa "vakiomuotoiset eurooppalaiset kuluttajaluottotiedot" mainitaan mullakin Hypo Mastercard2 sekä Santander Classic kortit. mitään eroja noiden kesken ei tuossa A4 pumaskassa mielestani kuitenkaan ole. Hypo Masteria tarjoavat mulle ja sen musta kuvakin on saatekirjeessa. limitti sama kuin mika oli Hypo Snellman Visassakin.


    • Kekkonen2

      Jaha, Nordean tarjoama Stockmann MasterCard on hyväksytty. Tuon Hypo Masterinhan tosiaan saisi jos vain laittaisi kuoren postiin. Voisihan sen ottaa varakortiksi jos viisi muuta korttia eivät jostain syystä toimi. Tyylikkään musta olisi jollei muuta, maksaminenhan sillä on kallista, menee 2,50EUR tilinhoitomaksua kuukaudessa, jollei kikkaile

      • VaraKortit

        StockMannin kortia en viittinyt hakea, mutta hain S-Pankin päävisan lisäksi Hypon ja Plussa Masterin, en noita kyllä varmaan käytä kertaakaan vuodessa, lähinnä ulkomaan reissuilla varakorttina hotellin kassakaapissa.


      • Kekkonen2
        VaraKortit kirjoitti:

        StockMannin kortia en viittinyt hakea, mutta hain S-Pankin päävisan lisäksi Hypon ja Plussa Masterin, en noita kyllä varmaan käytä kertaakaan vuodessa, lähinnä ulkomaan reissuilla varakorttina hotellin kassakaapissa.

        ulkomailla ehdottomasti sulla pääkorttina K plussa masteri


    • kompasraw

      onko s jollekin jo tullut toi uusi kompass card tilalle? Laitoin hakemuksen viikko sitte ja mitää ei oo kuulunu.

      • Kekkonen2

        eiks se oo jo etukäteen hyväksytty ni ei sieltä välttämättä tuu erikseen edes hyväksymistietoa, kortin ja pin luvun generoimisessa toki menee hetko


    • Ardy

      Oon itse ootellut kolme viikkoa jo...

      • Kekkonen2

        viikon verran odoteltu täällä, mut pari lisää ni olisin hiukan huolissani asiasta. Stockan masteria kun hain sunnuntainana niin vajaan viikon päästä perjantaina oli kortti hyväksytty ja siitä viikko ni perjantaina oli tullut PIN ja korttikin sitten eli ihan tyhjästä pari viikkoa hakemuksesta ni oli PIN ja siihen kortti ilman ennakkohyväksyntöjä.


    • kompasraw

      Ootan vielä viikon ja sitten haen kortin muualta. Ei jaksa odottaa enää ku toi Hypo Visa menee vuoden lopussa vanhaks ja kahta viikkoa ennen joulua pitää lähteä reissuu.

      • Kekkonen2

        hain ite jo stockan masterin. se on jopa parempi. maksuton maksuaikakorttina. E palvelusta nakee maksutta kaytettavissa olevan saldon. tapahtumatasolla tieto maksaa tosin 0,75 EUR /kk. saldotasolla maksuton


      • Kekkonen2

        Hypo Masteri tuli kirjattuna kirjeenä. PIN tulee ilmeisesti erikseen myöhemmin(?)


        Usein on kyllä ollut niin että PIN on tullut ensin ja kortti myöhemmin. parisen viikkoa meni tuon kortin saapumisessa. Arvelen, että aikaisemmin kortin tilanneet joutuvat odottamaan kotvan kauemmin sitä että ovat saaneet riittävän määrän korttitilauksia ja sen jälkeen teettävät isomman erän kortteja kerralla hieman pienemmällä teettämismaksulla.

        Mutta tosiaan tama kortti joutuu nyt piippuhylle koska sen käyttö maksaa.


    • Hypomaanikko

      Meneekö tilinhoitopalkkio myös jokaisesta laskusta, vaikka maksaisi koko velan kerralla pois?

    • ex-Hypoteetikko

      @Hypomaanikko

      Kyllä menee.


      Kuten muut tässä säikeessä ovat kirjoittaneet, on "kohdennettu" tarjous 9,95% 3kk euribor myös minulla (eikä siis 12,95% 3kk euribor, kuten virallisessa tuotteessa). Itse sain esihyväksyttynä 10000€ luoton, joka on vähemmän kuin Hypo Visan luottoraja.

      Hypon tehtyä nyt kaksi töykeätä temppua, kuka oikeasti kuvittelee, että marginaali pysyy tässä 9,95 prosentissa eikä nouse viralliseen 12,95 prosenttiin lähiaikavälillä?

      Muistutan uudelleen, että Hypo Visan marginaali oli 5,95% vielä vuosi sitten!

      • 14+19

        Itse sain Hypolta jo toiseen kertaan esitäytetyn hakemuskaavakkeen, kun en reagoinut ensimmäisellä kerralla. Tarkoituksenani on jättää Hypo kokonaan. Ei tarjoa enää mitään etua maksullisella Masterillaan.

        Epäilen, että moni muukin jättää Hypon kortin hakematta. Hypolle jää ilmeisesti Masterista jo sellaisenaan enemmän katetta kuin Visasta. Lisäksi olisi 2,5 eur/kk niiltä kuukausilta, joina käyttää, vaikka maksaisi kaiken kerralla niin kuin itse olen tehnyt. Asiointi Visan myöntäneen Luottokunnan kanssa on ollut sujuvaa, Masterin myöntävästä Compass Cardista ei tiedä.

        Compass Card on pieni toimija. Hypon lisäksi Ålandsbanken ja LähiTapiola Pankki ovat korttiasiakkaita. Näistäkin LähiTapiola on nykyään osa S-Pankkia, LähiTapiolan Masterit ovat olleet 2 eur/kk niiltä kuukausilta, joina korttia käyttää. Ensi vuonna menee 30 eur/vuosi. Menee pelkästä debit-kortistakin. Itse kuovuin juuri LähiTapiolan kortista kokonaan, kun sain S-Pankin luottorajan korkeammaksi. Tosin S-Pankin credit-kortillekin tulee ensi vuonna maksua 2,5/kk niiltä kuukausilta, kun sitä käyttää.


      • Kekkonen2
        14+19 kirjoitti:

        Itse sain Hypolta jo toiseen kertaan esitäytetyn hakemuskaavakkeen, kun en reagoinut ensimmäisellä kerralla. Tarkoituksenani on jättää Hypo kokonaan. Ei tarjoa enää mitään etua maksullisella Masterillaan.

        Epäilen, että moni muukin jättää Hypon kortin hakematta. Hypolle jää ilmeisesti Masterista jo sellaisenaan enemmän katetta kuin Visasta. Lisäksi olisi 2,5 eur/kk niiltä kuukausilta, joina käyttää, vaikka maksaisi kaiken kerralla niin kuin itse olen tehnyt. Asiointi Visan myöntäneen Luottokunnan kanssa on ollut sujuvaa, Masterin myöntävästä Compass Cardista ei tiedä.

        Compass Card on pieni toimija. Hypon lisäksi Ålandsbanken ja LähiTapiola Pankki ovat korttiasiakkaita. Näistäkin LähiTapiola on nykyään osa S-Pankkia, LähiTapiolan Masterit ovat olleet 2 eur/kk niiltä kuukausilta, joina korttia käyttää. Ensi vuonna menee 30 eur/vuosi. Menee pelkästä debit-kortistakin. Itse kuovuin juuri LähiTapiolan kortista kokonaan, kun sain S-Pankin luottorajan korkeammaksi. Tosin S-Pankin credit-kortillekin tulee ensi vuonna maksua 2,5/kk niiltä kuukausilta, kun sitä käyttää.

        Oletko ihan varma ettei ole 2EUR/kk


      • 14+19
        Kekkonen2 kirjoitti:

        Oletko ihan varma ettei ole 2EUR/kk

        Olet oikeassa. 2 eur/kk on se tulossa oleva maksu, jos korttia käyttää. Miten kauan tuokaan sitten riittää, kun tie on avattu maksujen nousulle.


      • hypopypo
        14+19 kirjoitti:

        Itse sain Hypolta jo toiseen kertaan esitäytetyn hakemuskaavakkeen, kun en reagoinut ensimmäisellä kerralla. Tarkoituksenani on jättää Hypo kokonaan. Ei tarjoa enää mitään etua maksullisella Masterillaan.

        Epäilen, että moni muukin jättää Hypon kortin hakematta. Hypolle jää ilmeisesti Masterista jo sellaisenaan enemmän katetta kuin Visasta. Lisäksi olisi 2,5 eur/kk niiltä kuukausilta, joina käyttää, vaikka maksaisi kaiken kerralla niin kuin itse olen tehnyt. Asiointi Visan myöntäneen Luottokunnan kanssa on ollut sujuvaa, Masterin myöntävästä Compass Cardista ei tiedä.

        Compass Card on pieni toimija. Hypon lisäksi Ålandsbanken ja LähiTapiola Pankki ovat korttiasiakkaita. Näistäkin LähiTapiola on nykyään osa S-Pankkia, LähiTapiolan Masterit ovat olleet 2 eur/kk niiltä kuukausilta, joina korttia käyttää. Ensi vuonna menee 30 eur/vuosi. Menee pelkästä debit-kortistakin. Itse kuovuin juuri LähiTapiolan kortista kokonaan, kun sain S-Pankin luottorajan korkeammaksi. Tosin S-Pankin credit-kortillekin tulee ensi vuonna maksua 2,5/kk niiltä kuukausilta, kun sitä käyttää.

        oon ootellu korttia jo yli kuukauden. Tosin jos homma menee tollaiseksi rahastukseksi, niin on sama vaikka korttia ei tulisikaan...


      • KortitPox
        14+19 kirjoitti:

        Itse sain Hypolta jo toiseen kertaan esitäytetyn hakemuskaavakkeen, kun en reagoinut ensimmäisellä kerralla. Tarkoituksenani on jättää Hypo kokonaan. Ei tarjoa enää mitään etua maksullisella Masterillaan.

        Epäilen, että moni muukin jättää Hypon kortin hakematta. Hypolle jää ilmeisesti Masterista jo sellaisenaan enemmän katetta kuin Visasta. Lisäksi olisi 2,5 eur/kk niiltä kuukausilta, joina käyttää, vaikka maksaisi kaiken kerralla niin kuin itse olen tehnyt. Asiointi Visan myöntäneen Luottokunnan kanssa on ollut sujuvaa, Masterin myöntävästä Compass Cardista ei tiedä.

        Compass Card on pieni toimija. Hypon lisäksi Ålandsbanken ja LähiTapiola Pankki ovat korttiasiakkaita. Näistäkin LähiTapiola on nykyään osa S-Pankkia, LähiTapiolan Masterit ovat olleet 2 eur/kk niiltä kuukausilta, joina korttia käyttää. Ensi vuonna menee 30 eur/vuosi. Menee pelkästä debit-kortistakin. Itse kuovuin juuri LähiTapiolan kortista kokonaan, kun sain S-Pankin luottorajan korkeammaksi. Tosin S-Pankin credit-kortillekin tulee ensi vuonna maksua 2,5/kk niiltä kuukausilta, kun sitä käyttää.

        Mä hain kortin, mutta ei ole pienintäkään mielenkiintoa käyttää sitä. Se on vaan vararahastona jos sitä joskus sattuu tarvitsemaan. Useimpina vuosina ei tule tehty yhtään ostoa luottokortilla.

        Kortti ovi olla vaikka jemmassa teipattuna ilmastointihormiin pahan päivän varalle.


      • 1+11
        KortitPox kirjoitti:

        Mä hain kortin, mutta ei ole pienintäkään mielenkiintoa käyttää sitä. Se on vaan vararahastona jos sitä joskus sattuu tarvitsemaan. Useimpina vuosina ei tule tehty yhtään ostoa luottokortilla.

        Kortti ovi olla vaikka jemmassa teipattuna ilmastointihormiin pahan päivän varalle.

        Odotitko kauankin tota? Täällä jo viides viikko menossa, eivätkä jaksa lähettää edes palautetta, mistä viivästys johtuu.


    • kijuyh

      Onko kukaan saanut vielä Hypon masteria?

      • Kekkonen2

        pari viikkoa hakemuksen jälkeen tuli kortti, en oo käyttäny kyllä. Limitti 8ke


      • jekkuniilo

        En ole saanut ja mielestäni laitoin sen varmaan jo yli kk sitten. Mietin, että saakohan ne sen myöhemmin kenellä on vielä voimassa oleva Hypo visakortti


      • Odottelua......
        jekkuniilo kirjoitti:

        En ole saanut ja mielestäni laitoin sen varmaan jo yli kk sitten. Mietin, että saakohan ne sen myöhemmin kenellä on vielä voimassa oleva Hypo visakortti

        Noin viisi viikkoa on kulunut, eikä mitään ole kuulunut.

        Aika ihmeellistä touhua.


      • Kekkonen2
        jekkuniilo kirjoitti:

        En ole saanut ja mielestäni laitoin sen varmaan jo yli kk sitten. Mietin, että saakohan ne sen myöhemmin kenellä on vielä voimassa oleva Hypo visakortti

        Oli mullakin voimassa se hypo visa


    • vihdoinkin

      Minulla kesti 2 kuukautta ennen kuin kortti tuli.

    • parkkis

      Eli jos kahdesta pitäisi valita niin K-Plussa MasterCard. Ellei Stockman kortti ole vielä parempi.

    • 1510

      Ei taida Hypon masterit tehdä kauppaa. Kaksi kertaa on jo tullut kirjeessä valmiiksi täytetty lomake ja kerran puhelinsoitto. Päätin, että masteri saa jäädä hakematta. Pärjätään muilla korteilla jatkossa.

    • pysäytin tuulettimen

      Kannattaa pitää yksi kortti joka ei ole palkka/lainapankista. Jos paska osuu tuulettimeen niin parempi mahdollisuus, että jää edes yksi kortti. Tietysti jos menee luottotiedot, niin suurella todennäköisyydellä menee myös kaikki kortit.

    • parkkis

      Kiitti vinkistä, Pitää sit ottaa K-Plussan lisäksi tuo Hypon tarjous vastaan.

      • Hypo Master...

        Uudessa HYPO Master Card:ssa
        Toinen miina 2.50 € tilinhoitopalkkion lisäksi.

        "Luottokortilla tehdyt ostot ovat korottomia ostopäivästä seuraavan laskun
        eräpäivään asti. Tämän jälkeen korkoa lasketaan kuukausittain
        luottosaldolle. Käteisnostoista korko veloitetaan tapahtumapäivästä lukien. "

        Eli kun rahaa nostaa ulkomailla automaatista, alkaa korko juosta samantien...
        Täysin tuntematon ilmiö vanhan Visa-kortin ajoilta.

        Ahneudella ei ole rajoja.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      16
      1429
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1285
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1192
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1072
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1026
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1015
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1003
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe