Minkä ikäsenä sheivauksen alotus?

Sheivaus

Nii eli minkä ikäsenä vois alottaa sheivaksen? Oon 12 v ja mulla on ihan hirveen tummia (oon ite aika vaalee) ihokarvoja ni et oisinko liian nuori?

14

656

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • karvaa

      Itse alotin 16 vuotiaana, ettei ihan välttämättä sun tarvitse vielä. Tosin Kaikki kehittyy eri aikaan, että joillakin karvat vauhkoontuu aikaisemmin kuin toisilla.

      Tietysti kun itse niitä karvoja katsoo läheltä niin huomaa joka ikisen, mutta muut katsojat eivät kiinnitä niihin mitään huomiota!

      Kannattaa keskustella äitisi tai vanhempien siskojen kanssa. Heillä on hyviä vinkkejä, esim mitä teriä käyttävät jne. ja rasvoja jotka pehmentävät sänkeä ja rauhoittavat.

    • Nainen 40-

      Taisin itse aloittaa säärikarvojen ajon 12- tai 13-vuotiaana. Kasvoivat vaan niin häiritsevän tummina ja pitkinä. Silloin oli keksitty sellainen kamala tuskallinen epilaattori, jossa oli vähän käsivatkaimen mallinen jousiosa, joka poisti karvat. Poistin sillä kainaloistakin, ja imusolmukkeeni kasvoi ja tulehtui isoksi. Äiti luuli minulla olevan syöpä ja lääkäri oli vihainen.

      Silloin (1980-luvulla) ei mielestäni vielä puhuttu alapään karvojen ajamisesta. Itse olin pienikokoinen ja poikamaisen näköinen, joten tummat häpy- ja kainalokarvat hävettivät. Jälkiviisaudella omalle psyykelleni olisi tehnyt vain hyvää ajella ne, olisin saanut olla vielä rauhassa lapsen näköinen. Mutta enpä silloin edes tajunnut asiaa. Piilottelin vain yleisissä saunatilanteissa ym.

      No, nyt olen melkein 40 v, rintani ovat pienet, eipä haittaa ja karvani ajelen, kun niitä inhoan. Liekö murrosiän karvankasvutrauma aiheuttanut pohjimmiltaan karvakammoni?

    • 15vee tyttö

      Voiko olla noloa että menee koulu-uintiin (pakollinen) ja häpykarvoja on runsaasti, vai pitäisikö yrittää sheivata pois? Mulla tulee aina näppyjä jos yritän sheivata alapäätä. Eli menenkö helpommalla keinolla : en ajele, vai kärsinkö viikon siitä että ajelen ne koulu-uinnin takia ? Äitini on sanonut ettei kannata sheivata alapäätä, mutta mietin että se voi olla tosi noloa jos en sheivaa..

      • looralaura

        No tuota, nuorella naisella nyt vaan on häpykarvoitusta. Ei sitä tarvitse hävetä vaan olla ylpeä kauniista muuttuvasta nuoren naisen kropasta. Aivan kuin rinnat ja muutkin muodot, kaunista ja naisellista. Häpykarvoitus on yksi asia mikä erottaa naisen lapsesta. Ole vain ylpeä äläkä lähde muiden mukana ihannoimaan lapsuutta ajamalla karvoja pois ainakaan sielä alhaalta koska se ei ole helppoa eikä tarpeellista. Karvat voi hyvin pitää siihenkin vedoten, että herkiltä alueilta niitä ei ole helppo eikä edes järkevä ajella.


      • 15wtyttö
        looralaura kirjoitti:

        No tuota, nuorella naisella nyt vaan on häpykarvoitusta. Ei sitä tarvitse hävetä vaan olla ylpeä kauniista muuttuvasta nuoren naisen kropasta. Aivan kuin rinnat ja muutkin muodot, kaunista ja naisellista. Häpykarvoitus on yksi asia mikä erottaa naisen lapsesta. Ole vain ylpeä äläkä lähde muiden mukana ihannoimaan lapsuutta ajamalla karvoja pois ainakaan sielä alhaalta koska se ei ole helppoa eikä tarpeellista. Karvat voi hyvin pitää siihenkin vedoten, että herkiltä alueilta niitä ei ole helppo eikä edes järkevä ajella.

        Kiitos avusta ! ☻


    • Kaizu

      Hei vaan

      Aloitin parranajon kun olin 17, siihen sullakin on matkaa.
      kello on kohta 22.30. Painuhan maata pöljyilemästä

    • 13 v tyttö

      Ite alotin 13 vuotiaana kainaloiden sheivauksen mut en viel säärien.

    • Tyttönen

      Itse aloitin sääri ja kainalo karvojen sheivauksen kutosen alussa eikä kaduta yhtään

    • kohtuudella

      Häpykarvoja ei tarvitse ajella ja ne kuuluvat aikuisuuteen. Jos pörröttää kovasti, niitä voi varovasti lyhentää saksilla, mutta liian lyhyeksi ajeltu kutiaa ja kirvelee. Sääri- ja kainalokarvat ajellaan silloin kun itsestä tuntuu häiritseviltä, ja vähäistä karvoitusta ei näe kukaan muu kuin itse.

      • Kynsisakset toimii

        Itse olen 11.w tyttö joskus leikkaan kynsisaksilla vähän niitä pidempiä häpykarvoja lyhyeksi


    • 12vgirl

      Olen itse 12. Leikkasin salaa sääri ja käsi-karvat XD. No kasvoipa vähän tummemmiksi, mutta eipä kauheasti enää kinnosta kun ei niistä uimahalliskaan huomauteltu.

    • vanha eukko jo

      No mulla ei ees ollut mitään säärikarvoja kunnes aloin niitä sheivaamaan, kun kaikki muutkin sheivas.

      No nyt sheivaan niitä lopun ikääni.

      Kerran viikossa menee kainlot ja säärikarvat.

      Nivusista nypin aikani, niin loppu kasvu.

      Paljon näkee nuoria nättejä tyttöjä, joilla ei ole kulmakarvoja lainkaan kun ovat nyppineet ne pois ja ne todellakin lakkaa kasvamasta

    • Nainen30

      itse aloitin 12v ajelun kaikkialta eikä kyllä kaduta yhtään.

    • hups'

      Kun kerran ajelee, niin sitten sen saa tehdä aina.
      Ne kun villiintyvät ja viidakko on valmis niin kainoissa kun muuallakin.

      Eräs tyttökaveri erehty ajeleen muutenvaan käsivarrenihokarvat ja hups', kun ne kasvoivat oli kuin aikuisella miehellä.
      Kaikkea ei aina pidä mennä kokeilemaan, muutenvaan :(

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      174
      3184
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2131
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2054
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1905
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1588
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1351
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1241
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe