Suomalaiset tykkäävät ajaa huoilla teillä

ja soralla

Suomalaiset ajavat kovaa melua aikaansaaden pikku peltilaatikoillaan kovametallipalat renkaissaan rouhien asfalttia soratien kaltaiseksi valittaen tien huonosta kunnosta.

Olemme ansainneet sen mitä olemme halunneet.

57

322

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nastarenkaat naulaan

      Meidän olisi syytä parantua vihdoinkin.

      • uskoa tulevaisuuteen

        Totta joka sana itse ajellut jo 6vuotta kitkoilla enkä vaihda nastoihin enään takaisin.

        Hiljaista ajella kun hiukankin lumipeitettä.

        Nykyisessä autossa ESP ja saa tehdä töitä takavetoisen kanssa että saa sladiin (poistamalla päältä saa kyllä :)
        Ex -autossa ei ollut ja hyvin silti takavetoisella pärjäsi talvet takavetoinen tämäkin.


      • vajukkeja.riittää

        Voi hyvänen aika kun markettien parkkipaikoilla lentää pöly ja hieno hiekka tuulen mukana aivan vaakasuoraan. Mutta pitäähän ne parkkialueet hiekottaa hyvin, että kitkapellet pääsee liikkeelle tasamaalla olevasta parkkiruudusta


    • soratiet riittävät

      Olemme kädettömien automiesten maa. Suomessa ja Venäjällä saa talvikauden vapaasti hakata kovametallinastoilla tiet rikki. Sitten valitamme koko vuoden huonoista teistä kun jo syyskuussa irroitimme asfalttitien sideaineen bitumin kiviaineksen väleistä. Nyt rouhimme itse kiveä viiden asteen lämpötilassa ja kohta valitamme pölystä ja melusta. Miksi ylipäätään meilläkin pitää muitten maitten tapaan olla asfalttiteitä, kun kerran olemme vain soratiet ansainneet.

      • copyright

        " irroitimme asfalttitien sideaineen bitumin kiviaineksen väleistä"

        Kirjoitin tämän johonkin suolakeskusteluun. Älä käytä teoriaa vääristellen.


    • Eikös?

      Suomalaiset ne näyttävät olevan tosi tolloa kansaa - hakkaavat asfalttitiensä kovametallipiikeillä kivipölyksi parin vuoden välein ja pyytävät saada maksaa lisäveroja teiden paikkaamiseksi! Eipä juuri tyhmempää kädetöntä touhua voisi olla. Ja siinä samalla tiellä linja- autot kuljettavat sataa ihmistä viereisellä kaistalla kesärenkaat pyörinä. Kummallista, eikö totta?

    • ei jyrsijä

      Suolaus - hiekoitus - talvirengaspakko - nastarenkaat, eikö jyrsijällekin riittäisi jo kolme ensimmäistä, kun rahasta ihmisiä kuljettaville linja- autoillekin riittää?

    • Jyrsimätön

      Jyrsijätytöt ne vaan asfalttia rikkovat pölyksi ja kurkku käheänä pölyä yskikivät.

    • jakohihna

      Kunkahan kauan Suomessa eletää kuin pellossa näitten nastarenkaitten kassa? Tämä Nokian Renkaiden lobbaus ja poliitikkojen vetäminen "työpaikkojen säilymisen nimessä" kuin pässiä narussa jatkuu Suomessa ja Venäjällä.

      Tiet on rikki, valtion kassa on tyhjä ajoneuvoveroa kerätään, hengitys- ja verenkiertosairaudet kaatavat kansaa, asfattipäällystysurakat tukkivat kesäliikenteen, autoveroa nostetaan, autot ja ympäristö ovat sikolätin kaltasia, velkaa otetaan lisää, meluaitoihin eivät rahat riitä, polttoaineveroa nostetaan, kuulo pettää, vesiliirto uhkaa, kilometriveroa kehitellään, housunlahkeet ovat harmaana pölystä ja jopa jakohihnat katkeavat - mikä onkin tosi hirveä juttu.

      • jööttepori

        Kyllä suomi on sittenkin paska maa, muutto ruotsiin olisi paikallaan


    • voi ei

      No nyt valitetaan sitten nastarengaspölysta ja rengasmelusta!

    • kitkat puhki

      kitkarengas SPEDET luulevat ajavansa turvallisesti luistimiensa kanssa ja aiheuttavat jatkuvasti vaaratilanteita pinttyneen ja jo jopa aivoihinsa ruostuneen kitkapelleilynsä takia. Kitkarengas kun ei vai ole talvirengas, sen ovat niin ja niin monet testit osoittaneet, mutta minkäs spede tavoillen voi. kun ei tajua niin ei tajua.

    • Parannutaan!

      Kitkarengas on yleisin talvirengas koko Euroopassa. Suomessa, Venäjällä ja Virossa on pinttynyt tapa rikkoa tiet ja sotkea ympäristö. Tehkäämme parannus!

    • kutkit

      Venäjällä ja virossa ajetaan paljon vähemmän nastoilla kuin täälä sarvikuonojen maassa nimeltä suomi.

    • - 200meur

      Tälle vuodelle valtio vähentää jälleen määrärahoja tienkunnostuksessa 100 miljoonalla eurolla. Minkään maan varat eivät riittäisi korjaamaan nastarenkaiden aiheuttamia tuhoja tiestölle. Eivätkä riitä Suomessakaan.

    • Turistinähtävyys

      Todellako haluamme ajaa näillä romuteillä? On siinä turistilla ihmettelemistä ja korvissa pitelemistä kun saapuu Suomeen ja näkee kun autoilijat painavat reikäistä tietä pitkin, kesäisillä lämpötiloissa, nastarenkaat ropisten, asfalttia rouhien S- marketin parkkipaikalle, valtaisa pölypilvi seuranaan, tuulipuvunlahkeet kivipölystä harmaana korkeata arvonlisäveroa kiroten.

    • Paljon tyttöjä

      Kesärenkaillakin olisi menneen talven pärjännyt, varsinkin kolme viimestä kuukautta kun ei kertaakaan ole ollut lunta, jäästä puhmattakaan. Tosin naiset ja nuoret tytöt näyttävät vielä hakkaavan asfalttia piikkipyörillään - kummallista, eikö totta?

    • budjetti-se-on

      Ei se ole tykkäämistä vaan pakkoajoa kun tiet ovat mitä ovat. Autonkäyttäjä ei voi vaikuttaa siihen kuinka paljon rahaa käytetään tieverkoston ylläpitoon. Hallitus tekee budjettiesityksen eduskunnalle ja eduskunta hyväksyy sen.
      Kai tiedät sen, että autonkäyttäjät ei täällä tee valtion budjetteja.

    • veroja lisää

      Vaikka henkiläautojen verot kaksinkertaistettaisiin ne eivät riittäisi nastavaurioden korjaamiseen.

    • +15

      Ja tyttöset jatkavat teiden hakkaamista kovametallipaloin. Jo 15 alkaa olla mittarissa, silti talvinen meno kuivilla teillä jatkuu.

    • ei-nastoja

      Minä vaihdan tykkäämisen telaketju ajoneuvoihin.

    • kummi

      menkää uroot vaihtaan tytöiltä talvi renkaat kesäkumeihin niin saatatta itekki päästä kesäkumia vinguttaan

    • Mitattu on

      Mitakkaapa se ura tiessä se ei ole kulumaa vaan pohjan painumista. Asvalti on noin 5senttimetriä vahvaa ja urat suurimmillaan mitä olen mitannut on 8-9cm, joten sepeli sieltä pitäis näkyä. Tietenkin siinä on hieman sitä nastojen kuluttamaakin mutta suurin syy uriin on tiepohjan painuminen. Kokeilkaapa mitata. Onhan se kyllä hyvä syy maksattaa autoilijoilla tien kulumiset.

      • 90 % tiestöstä

        Tuolla peräkylissä, missä tiet tosiaan ovat huonossa kunnossa, ei nastoilla ole mitään osaa asiassa. Niillä liikennemäärillä ei ohutkaan päällyste ehdi _kulua_ ennen kuin routiminen ja heikko kantavuus ovat murjoneet tien ajokelvottomaan kuntoon. Kuoppia, painumia, kohoumia, heittoja, reikiä, uria ja halkeamia riittää.


    • Nastatyömaat

      Ja nyt sitten alkavatkin päällystetyömaaruuhkat pääteillä. Nastojen tuhoamista teistä pahimmat korjataan ja sivutiet saavat olla mitä ovat.

    • Tyttöset&%"

      Nyt alkavat päällystekorjaustyöt pahimmasta päästä nastarengaskulumia olla korjattuna. Sääliksi käy mustaa asfalttia kun heti syyskuun alusta tytöt alkavat kuluttaa nastarenkailla bitumia pois sepelin väleistä.

    • kitkamies miettinyt

      "miksi käytetään nastarenkaita" no koska ne ovat paremmat Suomen olosuhteisiin, tämän myöntävät kaikki.

      "Miksi useissa maissa on nastarenkaat kielletty" no koska mjuten ihmiset ajaisivat paremmilla eli nastarenkailla ja keskieuroopassa kelit ei niin usein vaadi nastarengasta kuin Suomessa.
      Mitä wattua porukat itkee jostain nastoista ja karheasta asfaltista, aivan pässiä. Sehän mahdollistaa meidän kitkakuskien ajamisen suht turvallisesti huonommallakin renkaalla.

      • Eri maa, eri olot

        Useimmat ihmiset hankkivat yleensä parhaita mahdollisia varusteita autoonsa, jos se on mahdollista. Näin tietysti myös talvirenkaiden osalta. Todennäköisesti myös keskieuroopassakin, vaikkei siellä juuri talvirenkaita tarvita. Keski-Euroopassa on harvoin edes pakkasta ja kun on, niin pakkaset on suolausrajan alla.
        No pohjavesiongelmathan siellä jo onkin.

        Suomessa tilanne onkin ihan eri. Täällä pakkasta on hyvin usein yli 6 astetta, jolloin suolauksesta ei apua. Silloin nastarenkaiden apu liukkaudentorjunnassa on korvaamaton, sillä hiekoitus ei käytännössä onnistu.
        Suolauskin on kohtuullista, kun nastat huolehtivat, ettei lumipinnat kiilloitu jäisiksi ja jääpinnat peilikirkkaiksi.
        No meillähän pohjavesiongelmia ei vielä ole.


    • Nastapiru

      Pöly, Melu, Ruostuttava mössö, Päällystystyömaaruuhka, Korkea polttoaineen kulutus, Vesiliirto, Urapaikkaus, Keuhkoahtauma, Musta tienpenkka, Kilometrivero, Rengasvero, Kayttömaksu, Autovero, Polttoainevero, Sateliittipaikannus, Kuulon alenema, Meluvalli, Meluseinä, Astma, Keukosyöpä, Heikko pito asfaltilla, Ja niin edelleen. Nastarengas on jollakin tapaa osallisena näihin kaikkii ja paljoon muuhun.

      • Kitkajuntti

        On osallisena moneen. Kitkat on myös jokaiseen noihin osallinen ja kitkojen listaan vielä pohjavesien pilaantuminen, luonnon saastuminen.

        Liikenne ei siten ole haitatonta eikä halpaa.


      • 6+120
        Kitkajuntti kirjoitti:

        On osallisena moneen. Kitkat on myös jokaiseen noihin osallinen ja kitkojen listaan vielä pohjavesien pilaantuminen, luonnon saastuminen.

        Liikenne ei siten ole haitatonta eikä halpaa.

        Ja vielä lisää puhtaasti kitkojen piikkiin: Siltojen teräsosien ruostuminen ja hapertuminen, autojen ruostuminen

        Liikenne pitää kieltää, on se niin haitallista.


    • Nastat"&¤#

      Rahat eivät riitä. Pinnoitettujen teiden määrää tullaan huomattavasti vähentämään. Suomalaiset saavat sitä mitä haluavat.

    • Nasta!%¤

      Totuus näkyy teillämme.

    • Kuski ajaa

      Kyllä kitkarenkailla pärjää kun jatkuvasti huudetaan lisää suolavettä tielle ettei vaan tarvitse lumessa tai jäisellä tiellä ajaa. mutta juuri suola on se mikä tiet ja pohjavesialueet pilaavat. Lisäksi tarvitaan tolkuton määrä lasinpesunestettä.
      Jokainenhan sen pitäisi tietää, että vesi jäätyessään laajenee mikä tekee asfalttiin halkeamia.
      Lisäksi suola pilaa renkaiden pito-ominaisuudet.
      Miksi muuten keväisin näkyy asfaltilla paripyörien painautumat?
      Tiestö pysyisi kunnossa kun suola jätetään pois. nyt sitten sanotaan, että raskas liikene tarvitsee suolatut tiet. Ei tarvitse. Lisäksi monet kuorma-autoilijat käyttävät nastoitettuja renkaita etupyörissä.
      Aikanaan itse pääsin todistamaan miten ammattikuski kuljetti autoaan. Siinä ei turhia jarruteltu. Minä edellä ja ammattikuski takana. Ja alla pääkallokeli. Peilistä seurailin kuinka takana tullaan mutkista. Rauhallisesti, mutta kun oli vähänkin suoraa niin täysillä. Ja mikä siellä takana olikaan. Linja-auto.

    • selvä nakki

      Suolaukseen ei tarvita ainakaan lisäystä. Sitä on aivan tarpeeksi jo koska Linja- ja Kuorma- autot kulkevat kesärenkain myös talvella. Arimmallekin henkilöautoilijalle pitäisi näin riittää kitkarenaat. Vai eikö muka?

      Kuuntelemalla nastarenkaiden ääntä ohiajavan auton kulkiessa ei voi olla kenellekään epäselvää mitä tapahtuu asfaltin bitumille ja kiviainekselle silloin.

    • suolaus loppuu

      Suolausta on vähennetty rajusti jo monella paikkakunnalla.Eu on kieltämässä kaiken suolauksen 2020 mennessä sen ympäristövaikutusten takia. Sitten nähdään mieten kitkoilla mennään. Ja Suomihan mallimaana varmaan lopettaa jo 2016 viimeistään.

    • Värinvaihdos

      Autojen väri on vaihtunut tien väriseksi!

      • ytjs

        > Autojen väri on vaihtunut tien väriseksi!

        Tuohan nyt on jo vanha juttu. Ensimmäiset yöpakkaset kun tulivat kuukausi sitten, niin nastat alkoivat ripittää ja soija lentää. Se oli yllätys miten nopeasti jo seuraavana päivänä nastojen tultua alkoivat autot kuraantua ja kivipöly lentää. Eiköhän olisi jo syytä tunnustaa että nastojen käyttöä pitää vähentää. Autojen määrä on kuitenkin jatkuvasti kasvanut jo kymmeniä vuosia, enää eivät tiet eivätkä keuhkot kestä tätä nastojen määrää. Kyllä ne jäät kuluvat pois pienemmälläkin nastamäärällä. Käyttäkööt nastoja ne, jotka todella tarvitsevat, eli esim. Pyynikillä asuvat. Tosin heille voisi suositella myös monikulmavetoa.


    • Huntte

      Johtuu nastarenkaiden hakkaamasta kivipölystä.

    • Nastat pois

      Kiinassa jo 13 vuotiaat lapsetkin kuolevat pienhiukkasten aiheuttamaan keuhkosyöpään. Kohtapuoliin on Suomessa sama tilanne, elleivät päättäjät tule järkiinsä ja tee tälle nastarengashulluudelle jotain. Todellisuudessa Suomessakín kuolee jo nyt yli 1500 ihmistä nastarenkaiden aiheuttaman pölyn sairauksiin joka vuosi.

    • T.Siven

      Ei todellakaan olla vähennetty suolausta. Tänä aamuna viimeksi ajettiin suolaa tuusulantie/ rekola/ korso alueella vaikka jo viikon satanut vettä ja kokoajan plussalla.

    • Kitkakerroin

      Luultavasti kesärengas pitää lumettomalla ja jäättömällä asfaltilla paremmin kuin nastarengas.

    • Vaihtakaapois

      Nastarengas on paljaalla asfaltilla kaikista renkaista liukkain, koska kovametallin ja kiven välinen kitkakerroin on vain 1/5 kumin kitkakertoimesta.

    • Olkaahyvä

      Vaihtaisitte jo lopultakin ne teiden rikkojarenkaat pois pölyttämästä ja mulua tuottamasta.

    • oikeasuunta

      Tai kävisitte vaikka Keskieuroopassa katsomassa kuinka autot kulkevat äänettömästi, puhtainan ja ruostumatta. Venäjällä ei kannata käydä, siellä on samanlaista nastamössöä kuin täällä kaikki tiet täynnä - ja auton väristä ei saa lian ja ruosteen läpi selvää.

    • Nastaurat

      Ja näin kesällä suomalaiset kiroavat päällystytyömaiden ruuhkia kun nastarenkaiden rouhimia uria paikataan. Ei näy näitä nastaurapaikkauksia Keskisessä - Euroopassa.

    • tyhmiäolemme

      Nastarenkaiden aiheuttamia kulutusurapaikkauksia käytetään vain Suomen Junttilassa, jossa poliitikot eivät saa millään aikaan nastaruohimille tarvittavia rajoituksia. Ei ole kesälläkään mukavaa istua tienkorjausruuhkassa jatkuvasti kun sensijaan pitäisi päästä eteenpäin.

      • Tyhmälienetitse

        Ehkäpä kannattaisi käydä ihan ulkomailla toteamassa tilanne urapaikkausten osalta. Niin ei tarvitsisi nolata itseään kirjoittamalla puuta heinää.
        Kun turistipakettimatkalla tult liikkuneeksi vain hotellin ja lentokentän väliä bussilla, niin et todellakaan näe yhtikäs mitään. Kun kokemus perustuu hotellin uima-altaan reunalla drinkkilasi kädessä saatuun kokemukseen, niin eipä kannattaisi antaa lausuntoja.

        Urapaikkauksia löytyy myös Italiasta, Espanjasta, Portugalista. Jopa Saksastakin. Näissä ei ole nastarenkaita, kun ei ole talviakaan.

        Joillekin koskaan ei ole hyvin. Jo vuosia on rutistu, kun tiestö rappeutuu korjausten puutteesta ja jos niitä korjataan, niin sekään ei hyvä.
        Tiestö rappeutuu, kun niitä ei huolleta. Suomessa on vaativat olosuhteet tiestölle, ihan toiset kuin maissa, joissa talvia ei ole. Suolaus suoraa tuhoaa tiestöä murentamalla asfalttia, nastat kuluttavat ja erityisesti suolalla haurastettuja teitä.
        Suolausta talvisin on vaikea korvata juuri kitkojen ja raskaan liikenteen vuoksi. Nastat toki helpottavat oleellisesti poistamalla liukkautta jatkuvasti mekaanisesti.
        Suolaus kemiallisesti lyhytaikaisesti, jos tien lämpötila on max -6c.


    • TuristitTuppukylään

      On siinä harvenevalle autoturistille ihmetyksen aihetta kun näkee suomalaisen urapaikkauksen. Onneksi tiemme muuttuvat hiljalleen sorateiksi kahta kautta; nastarenkaiden hakkaamanan ja valtion varojen puutteessa muuttaessa asfalttitiet sorateiksi. Tämän jälkeen nastaurapaikkauksia ei enää näe turistikaan ja voitat säälitellä vain köyhyytämme, mutta eivät voi enää pilkata meitä nastaurapaikkausten vuoksi.

      • Faktaavälillä

        Nastarenkailla ajavat maksavat henkilöautoliikenteen veroista noin 80%. Se kattaa kevyesti nastojen kulutusvaikutuksen. Teiden huono kunnon syy ei muutenkaan ole kerättyjen rahojen vähyys ja varsinkaan nastarengasautoilijoita kerättyjen rahojen puute.
        Kitkoilla ajavien osuus, noin 20%, ei kata alkuunkaan suolauksen tuhoja tiestölle, silloille, luonnolle yms. Ei lähestulkoonkaan vaikka huomioitaisiin raskaan liikenteenkin vaatimukset.
        Jos vielä nastat poistuisivat, niin suolauksen määrä jouduttaisiin moninkertaistamaan nykyisestä 100.000 tonnista. Puhumattakaan onnettomuuslukujen rajusta kasvusta ja luonnon tuhoutumisesta.


    • Hätäkäteen

      Urapaikkaus on perisuomalainen nastarengasurien korjausta varten kehitetty hätäkeino, jota ei missään muualla käytetä.

    • Urainen

      Tämä urapaikkaus on puti- Suomalainen keksintö pakon edessä ja periaatteessa johtuu Nokian Renkaiden hyytävästä lobbauksesta.

      • 15plus19

        Urapaikkauksia on käytössä pitkin Eurooppaa.
        Käväisin vastikään Italian Toscanassakin, urapaikkauksia vaikka kuinka paljon, kun vähänkin poikkesi moottoriteiltä pienemmille teille. Siellä syynä uriin ei tietenkään ollut suolaus tai nastarenkaat. Useimmille syykin miksi näin on lienee selvää.
        Jos ajelee turistibussilla lentokentältä täysihoitohotelliin, niin ei siinä juurikaan saa käsitystä tiestöstä ja sen kunnosta.


    • VarmaKokemus

      Käytyäni joka ikinen vuosi viimeiset 15 vuotta eri Keski- Euroopan maissa autollani en ikipäivänä ole vielä suomalaistyyppistä urapaikkausta näillä tiellä nähnyt yli 50 000 kilometrin matkoillani.

      • Ihan_yhtä_varma_tieto

        Menehän joskus pois moottoriteiltä. Pienempiä kyläteitä ja pikkukaupunkien välisiä teitä kannattaa kokeilla. Kyllä paikkauksia löytyy ja runsaastikin.
        Tietysti riippuu mitä tarkoitat 'suomalaistyyppisillä' urapaikkauksilla. Se on totta, että harvoissa maissa tiestö on yhtä huonosti hoitettu kuin Suomessa. Kokonaan syytä ei voi pistää Suomen kovien talviolosuhteiden piikkiin.
        On vain hyväksyttävä se tosiasia, että talviolosuhteet ja niihin varautumiset ovat tiestölle rankkoja: suolaus, vaihtuvat sääolot pakkasten-vesikelien jatkuvat vaihtelut, nastarenkaat, jne. Näistä hyvin harva maa kärsii yhtä paljon kuin Suomi ja se on huomioitava tienpidossa ja hyväksyttävä sen hinta.


    • täysitotuus

      Keskieuroopassa ei edes voi olla tarvetta urapaikata päällystettyjä teitä, kun nastarenkaat ovat teiden urautumisen vuoksi olleet aina kielletyt. Jos joku on toista mieltä on satavarmasti väärässä.

    • HenkiHalpaa

      Kevään 2019 nastapölykausi alkoi tänään 1.3.2019.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      370
      4639
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      85
      1875
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      66
      1619
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1556
    5. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      217
      1424
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1400
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      60
      1376
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1357
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1235
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1228
    Aihe