homon tunteita uskovien piireissä

nikoway

olen 23 vuotias mies.. seurustellut miehen kanssa neljä vuotta "epävirallisesti" eli tarkoittaa hengailua yhdessä jne. emme harrasta seksiä yms. miksi meijät tuomitaan tunteista, jolle emme mahda mitään? olen rukoillut neljä vuotta että Jumala auttaisi haluamallaan tavalla, joko "eheyttämällä" tai antamalla voimaa jatkaa näin ja olla myös onnellinen. olen siis hellari, ollut kauan ja uskon Jeesukseen. mutta minua ei ymmärretä, miksi? tiedän että makaaminen miehen kanssa on syntiä raamatussa, mutta entäpä tunteet, joille emme voi mitään?

pitääkö meidän "samanlaisten" piilotella ja salata asioita, koska seurakunta ja uskovaiset painostavat "eheytymään" ja kuuntelemaan Jumalaa enemmän. mutta hyvänen aika, Jumalan edessähän minä olenkin päivät pitkät ja saan olla levollisin mielin, mihin uskovaisten välittäminen ja rakastaminen on hävinnyt tätä nykyää.. en ymmmärrä.. ajan kysymys on, milloin seurakunnasta erotetaan, koska minulla on eri näkemyksiä, en koe olevani paholaisen vallassa vaikka niin minulle toitotetaankin.

miksi pitää pelotella helvetillä ja katsoa kieroon ja tuomita, jos koen vetoa samaan sukupuoleen? olen ymmärtänyt että armo riittää, vaan eipä taida riittää miekäläisen kohalla vai? eikö se että uskon jeesukseen, haluan olla onnellinen ja kertoa myös jeeskusesta, riitä että saisin olla se mitä olen. Itse haluan uskoa Jumalaan, joka rakastaa minuakin, tunteistani riiippumatta, tälläisenä kuin olen, Hänen kasvojensa edessä.. huoh..

1. haluan uskoa Jeesukseen 2. olla valona maailmassa 3 hyväksyä itteni tälläisena..

toivon että tätä ei poisteta, koska haluan ihmisten ymmärtävän mitä ajan takaa.. hei teette hyvin jos muistatte meitä rukouksin, ja jos koet että haluat jotakin kertoa, tee se rakentavasti, ei tumiten. :) siunausta kaikille, olipa tilanteesi mikä tahansa! :)

122

405

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • taina

      uskovaiset ajattelevat "homon tunteitten" olevan helppo ohittaa, mutta ei ole, ja miksi pitäisi yrittää? eihän tossa kertomassasi ole mitään väärää, sinua ollaa kohdeltu väärin! ei me voija toisten tunteita tuomita, voi kuinka kauhea asia ajatuksenakin! :/ tsemppiä kohti vapautta, ja siunausta! muista, että olet Jumalan lahja! ja jos seurakunta ei hyväksy, niin lähe pois, ei sinun tarvitse kiduttaa itseäsi yhtään enempää. ole siunattu veli!

      • Olen puhunut

        Aloittaja on kohdannut vain sellaisia uskovia, joiden sydämessä elää epäilys siitä, voiko homo sittenkään koskaan muuttua heteroksi. Siksi näiden ihmisten rukoukset aloittajan puolesta eivät koskaan kohoa Jumalan luo, ja heidän tarjoamansa eheytys on vain uskonnollis-psykologinen prosessi. Heissä asuu epäilys ja epäusko. Heiltä puuttuu voima! Kun tulee se hetki, että aloittaja kohtaa todella kokosydämisesti Jeesukselle omistautuneen pyhän, esim. väkevän saarnamiehen, jolla on täydellisesti jeesuksen mielenlaatu ja vuoria siirtävä, voittava usko, hän kohtaa itsensä Jumalan ihmeitä tekevän voiman!


      • näin!
        Olen puhunut kirjoitti:

        Aloittaja on kohdannut vain sellaisia uskovia, joiden sydämessä elää epäilys siitä, voiko homo sittenkään koskaan muuttua heteroksi. Siksi näiden ihmisten rukoukset aloittajan puolesta eivät koskaan kohoa Jumalan luo, ja heidän tarjoamansa eheytys on vain uskonnollis-psykologinen prosessi. Heissä asuu epäilys ja epäusko. Heiltä puuttuu voima! Kun tulee se hetki, että aloittaja kohtaa todella kokosydämisesti Jeesukselle omistautuneen pyhän, esim. väkevän saarnamiehen, jolla on täydellisesti jeesuksen mielenlaatu ja vuoria siirtävä, voittava usko, hän kohtaa itsensä Jumalan ihmeitä tekevän voiman!

        aamen!


      • vivian1

        ei pidäkkään ohittaa, se pelkästään voi vaarantaa mielenterveyden. siunausta!


      • Lubricate!
        Olen puhunut kirjoitti:

        Aloittaja on kohdannut vain sellaisia uskovia, joiden sydämessä elää epäilys siitä, voiko homo sittenkään koskaan muuttua heteroksi. Siksi näiden ihmisten rukoukset aloittajan puolesta eivät koskaan kohoa Jumalan luo, ja heidän tarjoamansa eheytys on vain uskonnollis-psykologinen prosessi. Heissä asuu epäilys ja epäusko. Heiltä puuttuu voima! Kun tulee se hetki, että aloittaja kohtaa todella kokosydämisesti Jeesukselle omistautuneen pyhän, esim. väkevän saarnamiehen, jolla on täydellisesti jeesuksen mielenlaatu ja vuoria siirtävä, voittava usko, hän kohtaa itsensä Jumalan ihmeitä tekevän voiman!

        Oikein huolella voideltu saarnamies, kuten Markku Koivisto, voisi olla riittävän väkevä saamaan aikaan muutoksen.


      • Jep,
        Lubricate! kirjoitti:

        Oikein huolella voideltu saarnamies, kuten Markku Koivisto, voisi olla riittävän väkevä saamaan aikaan muutoksen.

        Koiviston Markku, joka kärähti HOMOUDESTA! Siinäpä saarnamies, joka voisi muuttaa homon heteroksi! :D :D :D


      • ei välittäjää
        Olen puhunut kirjoitti:

        Aloittaja on kohdannut vain sellaisia uskovia, joiden sydämessä elää epäilys siitä, voiko homo sittenkään koskaan muuttua heteroksi. Siksi näiden ihmisten rukoukset aloittajan puolesta eivät koskaan kohoa Jumalan luo, ja heidän tarjoamansa eheytys on vain uskonnollis-psykologinen prosessi. Heissä asuu epäilys ja epäusko. Heiltä puuttuu voima! Kun tulee se hetki, että aloittaja kohtaa todella kokosydämisesti Jeesukselle omistautuneen pyhän, esim. väkevän saarnamiehen, jolla on täydellisesti jeesuksen mielenlaatu ja vuoria siirtävä, voittava usko, hän kohtaa itsensä Jumalan ihmeitä tekevän voiman!

        Olen puhunut! Vanhan testamentin aikana Jumala käytti välittäjiä - pappeja tai profeettoja - ihmisen ja Jumalan välillä. Uuden liiton uskovilla on Kristuksen kautta suora yhteys Jumalaan. Ei todellakaan tarvitse odottaa väkevää saarnamiestä! Ja vielä hullumpaa on odottaa toiselta henkilöltä vuoria siirtävää uskoa! Jokainen uskova kohtaa itse Jumalan ihmeitä tekevän voiman, jokaisella meillä on Jumalan Pyhä Henki sydämessämme auttamassa ja tukemassa ja ohjaamassa eteenpäin. Ja Jumala on antanut meille sanansa, Raamatun!


      • niinhän sitä luulisi
        Olen puhunut kirjoitti:

        Aloittaja on kohdannut vain sellaisia uskovia, joiden sydämessä elää epäilys siitä, voiko homo sittenkään koskaan muuttua heteroksi. Siksi näiden ihmisten rukoukset aloittajan puolesta eivät koskaan kohoa Jumalan luo, ja heidän tarjoamansa eheytys on vain uskonnollis-psykologinen prosessi. Heissä asuu epäilys ja epäusko. Heiltä puuttuu voima! Kun tulee se hetki, että aloittaja kohtaa todella kokosydämisesti Jeesukselle omistautuneen pyhän, esim. väkevän saarnamiehen, jolla on täydellisesti jeesuksen mielenlaatu ja vuoria siirtävä, voittava usko, hän kohtaa itsensä Jumalan ihmeitä tekevän voiman!

        .."saarnamiehen, jolla on täydellisesti jeesuksen mielenlaatu ja vuoria siirtävä, voittava usko, hän kohtaa itsensä Jumalan ihmeitä tekevän voiman"

        Epäilen, että jollakin voisi olla täydellisesti Jeesuksen mielenlaatu ja kuka on vuoria siirtänyt.


    • haahaa

      helvetti kutsuu, valitetavasti poikaseni

    • kimble

      homoksi syntynyt ja uskovainen! säälin sinua, sinulle tulee olemaan aika ankea loppuelämä. EIKÄ tämä ole solvaus, vaan fakta.

      • hutari1

        valitettavasti näin on..


    • tumpp i

      elä kuuntele uskovaisia! that's it! :)

    • Mieti asiaa perus heteron kannalta, jolla on seksuaalinen himo !

      Ei sekään hetero sille himolleen mitään voi. vaan himoitsee siis naista ja naisia yhtä lailla.

      Ette eroa muussa kuin siinä, että kohteesi on samaa sukupuolta !!!

      Ja se hetero siis kamppailee saman asian kanssa, eli se ASIA on SEKSUAALINEN HIMO, siitä sinun tulisi vapautua, ihan kute sen hetero uskovankin joka himoitsee vaikka sisimmässään tietää sen vääräksi !

      Moni vain ei ymmärrä tätä asiaa, eli kukaan ei synny homoksi, vaan kyseessä on HIMO, josta Jumalan avulla on mahdollista vapautua, mutta sen kanssa taitaa olla samoin kuin alkoholin himon kanssa, eli uskovan tulee ensin ITSE haluta vapautua siitä, eli tavalla tai toisella satuttaa sillä itseään ja lähimmäisiään siten, että sitten ITSE haluaa vapautua siitä.

      Se ei siis onnistu ulkoa käsin, vaan halun tulee lähteä sydämestä, ja siihen haluun Jumala vastaa vapauuttamalla siitä himosta.

      Monien alkoholistien, kuten tuhlaajapojankin, tulee usein tavoitttaa se oma pohjansa, jolloin vasta syntyy se sydämen halu vapautua, sillä ihminen hellii sitä himoaan sydämessään todella.

      Tässä jotakin asiasta ja aiheesta sen mukaan kun itse olen näitä asioita elämäni kautta ymmärtänyt.

      Toivottavasti saat jotakin tästä ?

      • k.kiusaantunut

        Miksi ehdoin tahdoin menet sinne käärmeenpesään?

        Hellarit ovat tuomitsevia ja se asia ei muutu.

        Luterilaisten piiristä löydät parempaa esm.sateenkaarimessut jne.


      • k.kiusaantunut kirjoitti:

        Miksi ehdoin tahdoin menet sinne käärmeenpesään?

        Hellarit ovat tuomitsevia ja se asia ei muutu.

        Luterilaisten piiristä löydät parempaa esm.sateenkaarimessut jne.

        * Ja missä luterilaiset tuomitsee helluntailaiset, kuten esm. eenokki, ja useat luterilaiset tällä palstalla. On se niin kumma, he tulevat tänne vain saadakseen riitaa ja huonoa henkeä palstalle, ärsyttävät meitä helluntailaisia, ja spontaanisti tukevat toinen toistaan, ja ahdistavat palstan uskovia, vihan hengessä, joka tekee siitä moninverroin pahemman. En usko, että monikaan meistä käy luterilalisa kiusaamassa heidän palstallaan, en ole koskaan siellä käynyt, paitsi kerran, jouduin sinne vahingossa linkin kautta. Eikä varmaan useammat meistä muutkaan.


    • odota ja rukoile

      Odota Herraa, kyllä hän sen tekee. Ja kunhan et häpeääsi pidä omana kunnianasi.. niin Jumala näkee siitä että " Jumala ole minulle syntiselle armollinen"

      • k.kiusaantunut

        "Häpeääsi"? olet paha ihminen kun sanot noin ihmiselle jolla on muutenkin vaikeuksia hyväksyä itseään.

        ap.. kyse on nyt siitä mitä elämältäsi tahdot.

        Sinut todellakin voidaan eroittaa seurakunnasta. Sen jälkeen voisit miettiä uskonnon uhrit ry:tä. Siellä on luvassa vertaistukea paljon.

        Ja luterilaisen kirkon kanta alkaa olla hyväksyvä.

        Tiedätkö sananlaskuissa on kohta jossa sanotaan että tyhmä on sellainen joka näkee vaaran ja silti käy kohti ja saa kolhut.

        Älä ole siis tyhmä ja mene hellareihin saamaan lisää kolhuja.

        Riskaapelia kysyä tällä palstalla hyväksyntää...kuten näet joku rukoukseen yllyttävä pitää suuntautumistasi häpeänä.

        Ala seurata kirkkoa, siellä on ihmisiä jotka eivät kehoita tuollaiseen.

        Teen itse kirkossa työtä ja pyrin vaikuttamaan siihen että nuorten ääni tulisi enemmän kuuluviin.

        Vanhoilliset ihmiset ovat pois muodista.

        Älä siis heistä välitä.


      • k.kiusaantunut kirjoitti:

        "Häpeääsi"? olet paha ihminen kun sanot noin ihmiselle jolla on muutenkin vaikeuksia hyväksyä itseään.

        ap.. kyse on nyt siitä mitä elämältäsi tahdot.

        Sinut todellakin voidaan eroittaa seurakunnasta. Sen jälkeen voisit miettiä uskonnon uhrit ry:tä. Siellä on luvassa vertaistukea paljon.

        Ja luterilaisen kirkon kanta alkaa olla hyväksyvä.

        Tiedätkö sananlaskuissa on kohta jossa sanotaan että tyhmä on sellainen joka näkee vaaran ja silti käy kohti ja saa kolhut.

        Älä ole siis tyhmä ja mene hellareihin saamaan lisää kolhuja.

        Riskaapelia kysyä tällä palstalla hyväksyntää...kuten näet joku rukoukseen yllyttävä pitää suuntautumistasi häpeänä.

        Ala seurata kirkkoa, siellä on ihmisiä jotka eivät kehoita tuollaiseen.

        Teen itse kirkossa työtä ja pyrin vaikuttamaan siihen että nuorten ääni tulisi enemmän kuuluviin.

        Vanhoilliset ihmiset ovat pois muodista.

        Älä siis heistä välitä.

        * Sari, oletpa monipuolinen , kun , ei niin kauan sitten, sanoit olevasi " yksityisen vammaisen" hoitajana kokopäiväisesti, ja nyt oletkin kirkon töissä, diakonissako, vai suntio tai mikä, mikä työ seuraavaksi, ennen näitä , olit avustaja jossain eteläsuomen sairaalan leikkausosastolla ? Ei millään pahalla, mutta ihmetyttää vaan ? Laukkaako mielikuvitus vai ihan oikeastiko vaihtelet työpaikka melko tiheään tahtiin !


      • saana
        k.kiusaantunut kirjoitti:

        "Häpeääsi"? olet paha ihminen kun sanot noin ihmiselle jolla on muutenkin vaikeuksia hyväksyä itseään.

        ap.. kyse on nyt siitä mitä elämältäsi tahdot.

        Sinut todellakin voidaan eroittaa seurakunnasta. Sen jälkeen voisit miettiä uskonnon uhrit ry:tä. Siellä on luvassa vertaistukea paljon.

        Ja luterilaisen kirkon kanta alkaa olla hyväksyvä.

        Tiedätkö sananlaskuissa on kohta jossa sanotaan että tyhmä on sellainen joka näkee vaaran ja silti käy kohti ja saa kolhut.

        Älä ole siis tyhmä ja mene hellareihin saamaan lisää kolhuja.

        Riskaapelia kysyä tällä palstalla hyväksyntää...kuten näet joku rukoukseen yllyttävä pitää suuntautumistasi häpeänä.

        Ala seurata kirkkoa, siellä on ihmisiä jotka eivät kehoita tuollaiseen.

        Teen itse kirkossa työtä ja pyrin vaikuttamaan siihen että nuorten ääni tulisi enemmän kuuluviin.

        Vanhoilliset ihmiset ovat pois muodista.

        Älä siis heistä välitä.

        k.kiusaantunut: puhut asiaa! uskonnon uhrit ry tukee kaikin tavoin, suosittelen myös sitä!


      • k.kiusaantunut
        Mohikaani_27 kirjoitti:

        * Sari, oletpa monipuolinen , kun , ei niin kauan sitten, sanoit olevasi " yksityisen vammaisen" hoitajana kokopäiväisesti, ja nyt oletkin kirkon töissä, diakonissako, vai suntio tai mikä, mikä työ seuraavaksi, ennen näitä , olit avustaja jossain eteläsuomen sairaalan leikkausosastolla ? Ei millään pahalla, mutta ihmetyttää vaan ? Laukkaako mielikuvitus vai ihan oikeastiko vaihtelet työpaikka melko tiheään tahtiin !

        Olen henk.koht.avustaja JA vapaaehtoinen kirkossa harrastusmielessä.

        Leikkaussalissa en ole koskaan sanonut olevani mutta leahimn taitaa olla.


      • k.kiusaantunut
        k.kiusaantunut kirjoitti:

        Olen henk.koht.avustaja JA vapaaehtoinen kirkossa harrastusmielessä.

        Leikkaussalissa en ole koskaan sanonut olevani mutta leahimn taitaa olla.

        ps. Esko...voisitko kuitata että tiedän että olet lukenut viestini.:)))


    • kkggkutg

      ...onko tämä toinekin osapuoli uskossa?

    • Sinkut ja homot

      Nimimerkille Nikoway
      Kirjoituksesi oli kaikin puolin asiallinen ja avoin. Todistat uskovasi Jeesukseen. Osut kipeän asiasi ytimeen kirjoittaessasi: ”tiedän että makaaminen miehen kanssa on syntiä raamatussa, mutta entäpä tunteet, joille emme voi mitään?”
      Jumala on luonut meihin seksuaalisuuden ja myös seksuaaliset tunteet. Tämä maa on täynnä yksineläviä uskovia, jotka taistelevat kyynelsilmin sen tosiasian edessä, että Jumala on tarkoittanut seksuaalielämän vain avioliitossa elävälle miehelle ja naiselle. Lähetyskentillä on paljon sinkkunaisia, jotka aika ajoin ahdistuvat syvästi tuntiessaan kaipuuta avioliittoon ja perheeseen, jotka eivät heidän elämässään ole rukouksista huolimatta toteutuneet. Työssä lähetyskentällä tilanne välillä rauhoittuu, mutta välillä taas seksuaalinen kaipuu herää henkiin ja ikään kuin avaa avoimen haavan. Itkut itketään hiljaa yksinäisyydessä tai sitten kotimaan lomilla ystävien kanssa tai luotettavassa sielunhoitotilanteessa.

      Jokainen yksinelävän uskovan tulee tunnustaa sinun rinnallasi samankaltaisesti: ”Tiedän, että makaaminen vastakkaisen sukupuolen kanssa avioliiton ulkopuolella on syntiä Raamatussa, mutta entäpä tunteet, joille emme voi mitään”. Jumalan luomille seksuaalitunteille emme voi mitään, et sinä eivätkä yksinelävät. On hyvin harvinaista löytää yksinelävää, joka iloisesti tunnustaa, että Jumala on vastannut hänen rukouksiinsa antamalla hänelle yksinelämisen armolahjan (Paavalilla oli sellainen). Harvinaista on myös löytää homoseksuaali, joka kertoo Jumalan muuttaneen hänen seksuaalisen taipumuksensa heteroseksuaaliseksi. Kysymys ei ole siitä, että ”jos me vain uskomme, niin Jeesus sen tekee” – yksinelävän uskovan uskoa ei vähennä se, että hän yhä vain kokee seksuaalista kaipuuta ja halua. Jumala ei mittaa sinunkaan uskoasi sinun taipumuksestasi käsin.

      Norjassa jotkut homoseksuaalit ovat toimineet hyvin avoimesti. He ovat kertoneet seurakunnan edessä olevansa homoseksuaaleja, mutta pidättäytyvänsä seksuaalielämästä Raamatun Sanan mukaisesti. Seurakuntalaiset ovat poikkeuksetta ottaneet heidät hyvin vastaan ja pitävät heitä rakkaina veljinä ja sisarina Kristuksessa. Oman tragediansa kanssa he ovat aitoja, kilvoittelevia ja armosta eläviä uskovia. Jokaisella meillä on omat taakkamme. On hämmästyttävää, kuinka hyväksyvästi monet kristilliset tahot suhtautuvat yksinelävien seksuaalisuhteisiin avioliiton ulkopuolella. Esiaviollinen seksi hyväksytään ja avoliitossa elämistäkään ei paheksuta. Eräs helluntaiystäväni eli esiaviollisessa seksissä ja avautui siitä paimenelle. Paimen oli sanonut: ”Ei Jumala sitä pahana pidä, mutta seurakuntalaisten suhtautumisen takia teidän pitäisi mennä naimisiin”. Eräs veli kertoi minulla avoimesti seksistä eri naisten kanssa – onhan hänelle seksuaalitarpeet, jotka pitää tyydyttää. Voi tätä pimeyttä!

      Ansaitsisit seurakuntalaisilta kaiken tuen ja rakkauden niin kuin me kaikki muutkin. Olen itse perheellinen heteroseksuaali. Luulen, että homoseksuaalisuus on nostettu syntilistan kärkeen vain sen takia, että hetero ei kyseisiä kiusauksia koe, hän on siihen syntiin nähden turvassa. Samalla valitettavasti hyväksymme monenlaista syntiä elämässämme muitta mutkitta tekemättä lankeemuksissamme ensinkään parannusta. Kristityt ovat laajalti luopuneet Jumalan Sanasta – se tekee meidät koviksi ja valitettavasti tämä kovuus kohdistuu herkästi kaltaisiisi ihmisiin.

    • nikoway

      joo molemmat olemme uskossa. täällä ei ainakaan hyväksyntää saa, vaikka olen yrittänyt selittää että kyseessä on minun tunteen jolle en mahda mitään. olisiko kirkossa parempi vastaanotto, täytyy tutustua. sikäli harmi että muuten viihdyn hellareilla, mutta haluan olla omaitseni, ettei tarvitsisi esittää että "minulla ei ole näitä tunteita".

      • ml213.

        Niimpä. Mutta joka tapauksesssa rehellisyys ja avoimesti kertominen on parempi tila kuin näytteleminen ihmisten edessä jotain toista, jota sydämentila ei ole. Itse uskon. Jos JUMALAN tahto on todella muuttua, niin tämä muuttuminen tapahtuu siten, että havainnoit vain tämän itsestäsi. Siis JUMALA vaikuttaisi tahtomista ja tekemistä.
        Ihmisen on raskasta ja stressaavaa elää, jos joutuu näyttelemään jotain roolia.Niin, ja pitkäkestoisesti. Valheessa elämisestä on kysymys. Mutta, jos JUMALA tahtoo muuttaa, niin anna ovi olla auki.Näinhän meidän kaikkien tulisi elää ja asennoitua asioihimme.


      • rukoile

        Älä pyristele Herran sanaa vastaan. Tuossa edellä oli pitkä kirjoitus siitä, miten ihmiset yrittävät vastustaa esim. lihan himoa, olivatpa suuntautumiseltaan mitä tahansa.
        Maailmasta löytyy lukuisia ihmisiä, jotka eivät ole saaneet jotain tärkeäksi kokemaansa. Se ei varmasti ole iloinen asia, mutta ihmisellä on kuitenkin hämmästyttävä kyky sopeutua, joskus jopa äärimmäisinkiin kohtaloihin.


      • Yritä ymmärtää se, että se mitä itse sanot tunteeksi, joille et mitään voi, se tunne perustuu Sanan mukaan sekasuaaliseen himoon, vaikka et ehkä sitä itse käsitä.

        Siksi kirjoitin heteroista, eli uskovalla voi olla sellainen seksuaalinen himo, jossa on tunteita, vaikkapa miehellä, monia naisia kohtaan, eli sen himon kautta ja vuoksi hän juoksee lähes jokaisen hameen helman perässä ja tekee sitten huorin heidän kanssaan, jos mies vain tilaisuuden siihen saa.

        Joku taas seksuaalisen himon vuoksi tykkää lapsista seksuaalisesti ja hänellä on tunteita pieniä lapsia kohtaan.

        Mutta nuo ovat Raamatun mukaan vääriä tunteita, eli himoon perustuvia ja niiden halujen kautta rikotaan itseä ja toisia kohtaan ja myös siis Jumalan hyvää tahtoa kohtaan.

        Eli Jumalan hyvä tahto ja sen tarkoitus on kertoa juuri se, minkä tekojen kautta me satutamme vääjäämättä toisia ihmisiä eli lähimmäisiämme, ja silloin on itse haluttava, Rakkaudesta Jumaa kohtaan, luopua siitä väärästä toiminnasta ja haluista.

        Jos haet vain hyväksyntää väärille toimillesi ja haluillesi, niin sitä ei Jumala eikä Raamattu lupaa,

        Ne vain henkilöt lupaavat ja antavat hyväkstyntää väärille tunteille ja toimille, jotka hylkäävät Jumalan hyvän tahdon, ja toimivat itsekkyydessä, jolloin sen hyväksymisen kautta ja vuoksi vääjäämättä ajan kuluessa satutetaan itseä ja lähimmäisiä .

        Mieti tätä asiaa kunnolla, sitä vain pyydän, ja ano Jumalalta apua tilanteeseesi !


      • onneks olkoopi

        Onneksi olkoon nikoway että olet helluntailainen ja rakastat heitä,
        Kyllä he kohta leppyvät ne ujot ja ne kyrmyniskatkin ja luulen että saat pian pitää kädestä kiinni helluntaiveljeä ja ehkä kiintymyksestä syntyy kiihkeä suudelma?


      • miia
        rukoile kirjoitti:

        Älä pyristele Herran sanaa vastaan. Tuossa edellä oli pitkä kirjoitus siitä, miten ihmiset yrittävät vastustaa esim. lihan himoa, olivatpa suuntautumiseltaan mitä tahansa.
        Maailmasta löytyy lukuisia ihmisiä, jotka eivät ole saaneet jotain tärkeäksi kokemaansa. Se ei varmasti ole iloinen asia, mutta ihmisellä on kuitenkin hämmästyttävä kyky sopeutua, joskus jopa äärimmäisinkiin kohtaloihin.

        pyristele herran sanaa vastaan? missä kohtaa näet että nikoway pyristelee herran sanaa vastaan? tekstin perusteella ymmärsin asian kylläkin että asia ois toisin päin.. lueppas tarkempaan enskerralla eläkä oleta omiasi


      • hah
        onneks olkoopi kirjoitti:

        Onneksi olkoon nikoway että olet helluntailainen ja rakastat heitä,
        Kyllä he kohta leppyvät ne ujot ja ne kyrmyniskatkin ja luulen että saat pian pitää kädestä kiinni helluntaiveljeä ja ehkä kiintymyksestä syntyy kiihkeä suudelma?

        kohta sunnuntai saarnan pauhatessa ehkä istut takahuoneessa käsikädessä toista poikaa kuuntelemassa ja "tukemassa" ;)


      • tonttu1

        ettehän te voi olla oikeita uskovaisia jos homoja ootte! lukekaa raamatusta vaikka!


      • vapauteenHerravapaut
        miia kirjoitti:

        pyristele herran sanaa vastaan? missä kohtaa näet että nikoway pyristelee herran sanaa vastaan? tekstin perusteella ymmärsin asian kylläkin että asia ois toisin päin.. lueppas tarkempaan enskerralla eläkä oleta omiasi

        * Kysymyshän on siitä, että suhde on syntinen, eikä sovi seurakuntaan, ja se on vielä iljettävää Jumalan kasvojen edessä. Siispä tulisi vaan hillitä himonsa, eikä harrastaa seksi samaa sukupuolta olevan kanssa. Selin baattiin vaan, niin pitää heterojenkin hillitä himonsa, on paljon sinkkuja uskovaisia ja terveet halut ha himot heitäkin koskee, eikä heidän auta vedota tunteisiinsa, Jumalan sana on tärkeämpi, kuin omat himomme ja halumme, ei siihen kuole, päinvastoin, elämä alkaa maistumaan aivan uudella tavalla, ja huomaa , että elämää on yllinkyllin ilman seksuaalista toimintaakin.
        Miksi siis homoja pitäisi ymmärtää heidän himoissaan, yhtälailla heterot on , ja voi olla himojen orjuudessa.


      • v1968
        vapauteenHerravapaut kirjoitti:

        * Kysymyshän on siitä, että suhde on syntinen, eikä sovi seurakuntaan, ja se on vielä iljettävää Jumalan kasvojen edessä. Siispä tulisi vaan hillitä himonsa, eikä harrastaa seksi samaa sukupuolta olevan kanssa. Selin baattiin vaan, niin pitää heterojenkin hillitä himonsa, on paljon sinkkuja uskovaisia ja terveet halut ha himot heitäkin koskee, eikä heidän auta vedota tunteisiinsa, Jumalan sana on tärkeämpi, kuin omat himomme ja halumme, ei siihen kuole, päinvastoin, elämä alkaa maistumaan aivan uudella tavalla, ja huomaa , että elämää on yllinkyllin ilman seksuaalista toimintaakin.
        Miksi siis homoja pitäisi ymmärtää heidän himoissaan, yhtälailla heterot on , ja voi olla himojen orjuudessa.

        Jumala voi katsoa toiseen suuntaan jos iljettää.
        Antaa kaikkien kukkien kukkia vaan ...


      • just!
        vapauteenHerravapaut kirjoitti:

        * Kysymyshän on siitä, että suhde on syntinen, eikä sovi seurakuntaan, ja se on vielä iljettävää Jumalan kasvojen edessä. Siispä tulisi vaan hillitä himonsa, eikä harrastaa seksi samaa sukupuolta olevan kanssa. Selin baattiin vaan, niin pitää heterojenkin hillitä himonsa, on paljon sinkkuja uskovaisia ja terveet halut ha himot heitäkin koskee, eikä heidän auta vedota tunteisiinsa, Jumalan sana on tärkeämpi, kuin omat himomme ja halumme, ei siihen kuole, päinvastoin, elämä alkaa maistumaan aivan uudella tavalla, ja huomaa , että elämää on yllinkyllin ilman seksuaalista toimintaakin.
        Miksi siis homoja pitäisi ymmärtää heidän himoissaan, yhtälailla heterot on , ja voi olla himojen orjuudessa.

        miten suhde on syntinen, jos asianomainen on nimenomaan sanonut ettei kyse ole seksuaalisesta suhteesta? ja tämäkö ihminen ei sovi seurakuntaan jos hänellä on "kaveri" kenen kanssa hengaa ja kuluttaa aikaa, ja johon luottaa? sänkypuuhat on erikseen, eikä tässä suhteessa sitä ole, koska aloittajaki tietää niitten puuhien olevan syntiä!


      • helou2
        vapauteenHerravapaut kirjoitti:

        * Kysymyshän on siitä, että suhde on syntinen, eikä sovi seurakuntaan, ja se on vielä iljettävää Jumalan kasvojen edessä. Siispä tulisi vaan hillitä himonsa, eikä harrastaa seksi samaa sukupuolta olevan kanssa. Selin baattiin vaan, niin pitää heterojenkin hillitä himonsa, on paljon sinkkuja uskovaisia ja terveet halut ha himot heitäkin koskee, eikä heidän auta vedota tunteisiinsa, Jumalan sana on tärkeämpi, kuin omat himomme ja halumme, ei siihen kuole, päinvastoin, elämä alkaa maistumaan aivan uudella tavalla, ja huomaa , että elämää on yllinkyllin ilman seksuaalista toimintaakin.
        Miksi siis homoja pitäisi ymmärtää heidän himoissaan, yhtälailla heterot on , ja voi olla himojen orjuudessa.

        ehkä sen takia pitää ymmärtää, koska Jumala rakastaa meitä kaikkia! ja homoki voi haluta kuunnella Herraa 100% ja ymmärtää mikä on väärin ja mikä ei. Huom! seksuaaliset teot on ainoastaan väärin tässä tapauskessa :)!


      • eija-leena
        vr62 kirjoitti:

        Yritä ymmärtää se, että se mitä itse sanot tunteeksi, joille et mitään voi, se tunne perustuu Sanan mukaan sekasuaaliseen himoon, vaikka et ehkä sitä itse käsitä.

        Siksi kirjoitin heteroista, eli uskovalla voi olla sellainen seksuaalinen himo, jossa on tunteita, vaikkapa miehellä, monia naisia kohtaan, eli sen himon kautta ja vuoksi hän juoksee lähes jokaisen hameen helman perässä ja tekee sitten huorin heidän kanssaan, jos mies vain tilaisuuden siihen saa.

        Joku taas seksuaalisen himon vuoksi tykkää lapsista seksuaalisesti ja hänellä on tunteita pieniä lapsia kohtaan.

        Mutta nuo ovat Raamatun mukaan vääriä tunteita, eli himoon perustuvia ja niiden halujen kautta rikotaan itseä ja toisia kohtaan ja myös siis Jumalan hyvää tahtoa kohtaan.

        Eli Jumalan hyvä tahto ja sen tarkoitus on kertoa juuri se, minkä tekojen kautta me satutamme vääjäämättä toisia ihmisiä eli lähimmäisiämme, ja silloin on itse haluttava, Rakkaudesta Jumaa kohtaan, luopua siitä väärästä toiminnasta ja haluista.

        Jos haet vain hyväksyntää väärille toimillesi ja haluillesi, niin sitä ei Jumala eikä Raamattu lupaa,

        Ne vain henkilöt lupaavat ja antavat hyväkstyntää väärille tunteille ja toimille, jotka hylkäävät Jumalan hyvän tahdon, ja toimivat itsekkyydessä, jolloin sen hyväksymisen kautta ja vuoksi vääjäämättä ajan kuluessa satutetaan itseä ja lähimmäisiä .

        Mieti tätä asiaa kunnolla, sitä vain pyydän, ja ano Jumalalta apua tilanteeseesi !

        "Jos haet vain hyväksyntää väärille toimillesi ja haluillesi" mitä tässä on väärää toimintaa mukamas? selityksen vaadin. :)


      • puhutko...
        miia kirjoitti:

        pyristele herran sanaa vastaan? missä kohtaa näet että nikoway pyristelee herran sanaa vastaan? tekstin perusteella ymmärsin asian kylläkin että asia ois toisin päin.. lueppas tarkempaan enskerralla eläkä oleta omiasi

        sinä Miia tällä tavalla ihmisille myös silloin, kun olet kasvotusten, vai ilkeiletkö vain netissä?


      • miia
        puhutko... kirjoitti:

        sinä Miia tällä tavalla ihmisille myös silloin, kun olet kasvotusten, vai ilkeiletkö vain netissä?

        ja mitä ilkeilyä tässä näet? kysyin että miten henkilö pyristelee herran sanaa vastaan mukamas? kyllä tosta tekstistä huomaa että henkilöllä on hyvä suhde yläkertaan :)


      • ;-))
        vr62 kirjoitti:

        Yritä ymmärtää se, että se mitä itse sanot tunteeksi, joille et mitään voi, se tunne perustuu Sanan mukaan sekasuaaliseen himoon, vaikka et ehkä sitä itse käsitä.

        Siksi kirjoitin heteroista, eli uskovalla voi olla sellainen seksuaalinen himo, jossa on tunteita, vaikkapa miehellä, monia naisia kohtaan, eli sen himon kautta ja vuoksi hän juoksee lähes jokaisen hameen helman perässä ja tekee sitten huorin heidän kanssaan, jos mies vain tilaisuuden siihen saa.

        Joku taas seksuaalisen himon vuoksi tykkää lapsista seksuaalisesti ja hänellä on tunteita pieniä lapsia kohtaan.

        Mutta nuo ovat Raamatun mukaan vääriä tunteita, eli himoon perustuvia ja niiden halujen kautta rikotaan itseä ja toisia kohtaan ja myös siis Jumalan hyvää tahtoa kohtaan.

        Eli Jumalan hyvä tahto ja sen tarkoitus on kertoa juuri se, minkä tekojen kautta me satutamme vääjäämättä toisia ihmisiä eli lähimmäisiämme, ja silloin on itse haluttava, Rakkaudesta Jumaa kohtaan, luopua siitä väärästä toiminnasta ja haluista.

        Jos haet vain hyväksyntää väärille toimillesi ja haluillesi, niin sitä ei Jumala eikä Raamattu lupaa,

        Ne vain henkilöt lupaavat ja antavat hyväkstyntää väärille tunteille ja toimille, jotka hylkäävät Jumalan hyvän tahdon, ja toimivat itsekkyydessä, jolloin sen hyväksymisen kautta ja vuoksi vääjäämättä ajan kuluessa satutetaan itseä ja lähimmäisiä .

        Mieti tätä asiaa kunnolla, sitä vain pyydän, ja ano Jumalalta apua tilanteeseesi !

        Jasso, vr62 näyttää olevan oikein leegio. Nyt käsket toista tottelemaam Raamattua, mutta ite sun ei tarvii, kun sä elät hengessä ja tiedät kaiken paremmin X-(.


      • eija-leena kirjoitti:

        "Jos haet vain hyväksyntää väärille toimillesi ja haluillesi" mitä tässä on väärää toimintaa mukamas? selityksen vaadin. :)

        Voit vaatia paljonkin !

        Mutta minä vain kysyn sinulta vastakysymyksen, että elätkö sinä parisuhteessa naisen kanssa, tai oletko muuten siten suuntautunut ?


    • nikoway

      olen rukoillut asiasta tuhansia kertoja.. ja olen valmis muuttumaan ihmisenä, jos Jumala haluaa minut muuttaa, mutta tätä ei ole tapahtunut. rukousvastauksia olen kyllä saanut ja koen olevani siunattu, kunnes kohtaan näitä "oikeita" uskovaisia. silloin olen vain ihminen, joka kuulemma "väkisin "haluaa olla homo..

      tunteeni ovat huolenpitoa, läheisyyden tuntemista. tässä yhteydessä en siis tarkoita seksuaalisesti mitään, tai seksuaalisia himoja. olen luullut, että ihminen, jotka kokee olevansa homo, mutta ei totetuta/tee seksuaalsia tekoja on taivas kelpoinen. mutta tämä ei taida päteä ainakaan hellareilla. uteliaisuuttani olen kysellyt mielipitetiä kirkostakin, ja siellä ei heti ensimmäisenä peloteltu helvetillä.

      Jumalan tahtoa olen sydämmestäni etsinyt, ja halunnut toteuttaa.. siksi tuntuu pahalta että ihmiset vain haukkuvat ja käskyttävät lukemaan enemmän raamattua ja rukoilemaan vielä vähän enemmän? eikö tämä silloin mene jo suorittamisen puolelle, jos vaaditaan rukoilemaan sen ja sen verran joka päivä, eli omat rukoukseni ei riitä, vaan aina enemmän ja vielä vähän enemmän.

      ja tämäkö on mahdoton ajatus sitten uskovilla, että Jumala todella hyväksyy mut tälläisenä, uskovat ei..

      • heissulivei-vei

        Onko nikoway uudestisyntynyt ja hengellä täytetty?


    • jos on valittava

      Mielummin homo kuin helluntailainen.

      • Jeesustievietaivaase

        Väärä valinta, se tie vie kadotukseen !


      • ...
        Jeesustievietaivaase kirjoitti:

        Väärä valinta, se tie vie kadotukseen !

        mikä tässä asiassa on se mikä vie taivaaseen? tarkennappas hieman, vai oletko oikeasti noin ahdasmielinen?


      • jaikalii
        ... kirjoitti:

        mikä tässä asiassa on se mikä vie taivaaseen? tarkennappas hieman, vai oletko oikeasti noin ahdasmielinen?

        >>>mikä tässä asiassa on se mikä vie taivaaseen?


    • Tsemppiä!

      Lohdutuksena sinulle, että homoseksuaaliset mielikuvat ja tuntemukset eivät ole syntiä, koska niitä ei ole Pyhässä Raamatussa synniksi sanottu. Miestä sa vapaasti katsella himoiten häntä. Mutta Jeesus kieltää Vuorisaarnassa katsomasta naista himoiten häntä. Se on syntiä. Mutta muista, että kaikki tuollaiset synnit voi saada anteeksi ja siten pääsee omantunnon rauhaan.

    • nikoway

      heissulivei-vei: kyllä olen! :) ja täyttynyt pyhällä hengellä.

      • heissulivei-vei

        No sitten soitto Mohikaanille ja autolla kylään rukoilemaan voimallisesti.
        Huuda sitten hempeästi oven takana että Esko rakas täältä tullaan...
        Hengellä täyttyneiden pitää olla yhdessä ja kunhan sauna on lämmennyt ja Mohikaani on rakkaudesta valmis niin ylistyslaulut soimaan.
        Kas kun palstalla ei ole muita uudestisytyneitä ja hengellä täytettyjä kuin Mohikaani.
        Liekö me olemme niitä publikaaneja?


    • voi kauhea!!!!!!

      voi hyvänen aika! arvon heissulivei-vei, tietenkään homo ei voi olla uudesti syntynyt tai täyttynyt hengellä, hänellä ei voi tietenkään olla armolahjoja eikä Jumalakaan voi häntä ollenkaan käyttää, ei tietenkään!

      No tietenkin voi!!

      on tuo helluntailaisten asenne kumma tätä homoutta kohtaa! elekää heitelkö kivillä tätäkään miestä, joka haluaa seurata Jeesusta ja tehdä Hänen tahtonsa! tähänkö tämäkin on menossa nykyään helluntailaisilla, jestas sanon minä........... !:(

    • Taina

      kuka täällä kehtaa oikein väittää sitä vääräksi, että toinen välittää miehistä ja kaipaa läheisyyttä ja luottamusta, seuraa, ystävää mitä vain?? voi tätä maailmaa, voi teitä jotka tälläistä syytöstä joudutte kantamaan sisällänne, kenties lopun elämää.

      nyt kierrän uskovaiset kyllä kaukaa!

    • raikas tuuli

      eikö ylläpito voisi vaimentaa tämän keskustelun, joka yleistää kaikki helluntailaiset? aloitus voi olla myös provo!

      • asioitten peittelyä

        Miksi tämä pitäisi vaimentaa? Siksikö, että tämän täytyy olla provo kun kertoo kokemuksensa uskovaisista, miten asiassa ollaan ihmistä väärin kohdeltu ja loukattu?


      • asioitten peittelyä kirjoitti:

        Miksi tämä pitäisi vaimentaa? Siksikö, että tämän täytyy olla provo kun kertoo kokemuksensa uskovaisista, miten asiassa ollaan ihmistä väärin kohdeltu ja loukattu?

        * Ei, vaan aloittaja haluaa harrastaa homoutta, ja silti olla ja elää seurakunta yhteydessä. Ja niin ei voi olla, homo kyllä voi olla, mutta himostaan pitää luopua, koska se on Jumalan tahto, kun on itsensä hillintää, sitä vastaan ei ole lakikaan ! Toivon aloittajan tajuavan tämän totuuden, homoutta ei voi harrastaa Jumalan seurakunanssa, sellaista sääliä ei saa Herraltakaan. Homoa Hän rakastaa, mutta ei homoilua !

        * Ja yhtälailla Jumala ei hyväksy sinkkujenkaan seksistelyä avioliiton ulkopuolella, heidänkin tulee hillitä itsensä ja himonsa, ei ole yksin homojen oikeus, että saa olla himoista vapaa !


      • nikoway
        Mohikaani_27 kirjoitti:

        * Ei, vaan aloittaja haluaa harrastaa homoutta, ja silti olla ja elää seurakunta yhteydessä. Ja niin ei voi olla, homo kyllä voi olla, mutta himostaan pitää luopua, koska se on Jumalan tahto, kun on itsensä hillintää, sitä vastaan ei ole lakikaan ! Toivon aloittajan tajuavan tämän totuuden, homoutta ei voi harrastaa Jumalan seurakunanssa, sellaista sääliä ei saa Herraltakaan. Homoa Hän rakastaa, mutta ei homoilua !

        * Ja yhtälailla Jumala ei hyväksy sinkkujenkaan seksistelyä avioliiton ulkopuolella, heidänkin tulee hillitä itsensä ja himonsa, ei ole yksin homojen oikeus, että saa olla himoista vapaa !

        ymmärsit kyllä väärin kantani.. en halua harrastaa homoutta, olen rukoillut että Jumala auttaisi ja eheyttäisi. mutta omin voimin siihen en pysty. ja mitä väärää siinä on että käytän aikani "kaverille" jonka kanssa hengaan, jutellaan ja luotetaa toisiimme? emme todella harrasta sekstailua tai homoilua missään muodossa. en osaa selittää tarkemmin, mutta et ilmeisesti halua edes ymmärtää, vaan tuomita. uskovaiset... :(


      • vester

        ei lähetä peittelemään sitä, että uskovaisiakin on sellaisia, jotka tuomitsevat liian jyrkkään, ovat rakkaudettomia muita kohtaan. on sitä muissakin seurakunnissa, mutta on myös helluntaiseurakunnissa! :/


      • jaikalii
        nikoway kirjoitti:

        ymmärsit kyllä väärin kantani.. en halua harrastaa homoutta, olen rukoillut että Jumala auttaisi ja eheyttäisi. mutta omin voimin siihen en pysty. ja mitä väärää siinä on että käytän aikani "kaverille" jonka kanssa hengaan, jutellaan ja luotetaa toisiimme? emme todella harrasta sekstailua tai homoilua missään muodossa. en osaa selittää tarkemmin, mutta et ilmeisesti halua edes ymmärtää, vaan tuomita. uskovaiset... :(

        No tässähän sinä sanotkin jo asian täysin suoraan.
        Sinun pitää saada olla uskovien yhteydessä, Näin on
        ja därmed pasta.


    • Halleluujaa

      Jeesus Kristus sovitti kaikki menneet, tämän hetkiset ja tulevat synnit ristillä. Uskovaisten on ymmärrettävä, että kaikki seksuaalliset synnitkin on sovitettu. Se ei tarkoita sitä, että kannattaa harrastaa syntiä, mutta lankeemuksia tapahtuu ja kuka on synnitön? Lopettakaa tuomiseminen ja ojentakaa rakkaudessa jos on tarvetta.. Heteroilla voi olla ihan yhtä lailla seksuaallista syntiä elämässä kuin homoillakin. Siunausta.

      • * Hallelujaa, oikeassa olet, ei kukaan saa tehdä syntiä, jos on Jumalan seurakunassa sisällä, tai mukana toiminnassa, synti i on syntä, oli se homo, eli hetero ! Kaikki metarvitsemme itsehillintää, ja sitä vastaan ei ole laki, vaan se tuo siunausta, kun hallitsee ruumiinsa, eikä niin pidä huolta lihasta, että himot heräävät.


      • Halleluujaa
        Mohikaani_27 kirjoitti:

        * Hallelujaa, oikeassa olet, ei kukaan saa tehdä syntiä, jos on Jumalan seurakunassa sisällä, tai mukana toiminnassa, synti i on syntä, oli se homo, eli hetero ! Kaikki metarvitsemme itsehillintää, ja sitä vastaan ei ole laki, vaan se tuo siunausta, kun hallitsee ruumiinsa, eikä niin pidä huolta lihasta, että himot heräävät.

        "ei kukaan saa tehdä syntiä" Korjaan "Ei kenenkään kannata" Kaikki on sallittua, mutta kaikki ei ole rakentavaa.


      • kaemo
        Halleluujaa kirjoitti:

        "ei kukaan saa tehdä syntiä" Korjaan "Ei kenenkään kannata" Kaikki on sallittua, mutta kaikki ei ole rakentavaa.

        näin on, eikä se ole väärin, että kokee vetoa samaa sukupuoleen! ja jos sattuu lankeemus, ni armo on jotta saadaan anteeksi! Jumala rakastaa ihan kaikkia, myös ahdasmielisiä, jotka tuomitsevat ennen kuin päästään asiaan kunnolla. mohikaani ei nyt ymmärrä mitä aloittaja ajaa takaa. ei seksuaalista menoa, vain tunteita, välittämistä ja huolenpitoa, luottamusta, mikä siinä on väärää? en halua kuulua enää kyllä hellareihin, jos ihmiset on näin sydämmettömiä. onko aika kääntyä kirkon penkille?


      • Beesu
        kaemo kirjoitti:

        näin on, eikä se ole väärin, että kokee vetoa samaa sukupuoleen! ja jos sattuu lankeemus, ni armo on jotta saadaan anteeksi! Jumala rakastaa ihan kaikkia, myös ahdasmielisiä, jotka tuomitsevat ennen kuin päästään asiaan kunnolla. mohikaani ei nyt ymmärrä mitä aloittaja ajaa takaa. ei seksuaalista menoa, vain tunteita, välittämistä ja huolenpitoa, luottamusta, mikä siinä on väärää? en halua kuulua enää kyllä hellareihin, jos ihmiset on näin sydämmettömiä. onko aika kääntyä kirkon penkille?

        olet ehkä jo luovutettu paholaiselle, mutta kirkossa sinut hyväksytään! :) olet ihminen siinä missä muutkin, olitpa homo tai et. sinua ei sen takia kirkosta veivata pihalle, toisin kuin ehkä hellareilla


      • hfi.gnkfv
        kaemo kirjoitti:

        näin on, eikä se ole väärin, että kokee vetoa samaa sukupuoleen! ja jos sattuu lankeemus, ni armo on jotta saadaan anteeksi! Jumala rakastaa ihan kaikkia, myös ahdasmielisiä, jotka tuomitsevat ennen kuin päästään asiaan kunnolla. mohikaani ei nyt ymmärrä mitä aloittaja ajaa takaa. ei seksuaalista menoa, vain tunteita, välittämistä ja huolenpitoa, luottamusta, mikä siinä on väärää? en halua kuulua enää kyllä hellareihin, jos ihmiset on näin sydämmettömiä. onko aika kääntyä kirkon penkille?

        Onko tämä ystävä enemmän kuin ystävä. Jos hän vaikkapa muuttaisi yhteen jonkun toisen miehen kanssa, niin miltä se tuntuisi?


      • nikoway
        hfi.gnkfv kirjoitti:

        Onko tämä ystävä enemmän kuin ystävä. Jos hän vaikkapa muuttaisi yhteen jonkun toisen miehen kanssa, niin miltä se tuntuisi?

        tavallaan joo. tuntuisihan se vähän pahalta, en voi kieltää sitä, eikä tarvitsekkaan. kaveri on ehottanut joskus että asuisimme kämppiksinä joskus tulevaisudessa, mutta ei asiaa olla sen kummemmin mietitty :)


    • bless

      samanlainen tilanne on ollut myös mulla. ja on edelleen.. olen kohta 30, mulla on samaa sukupuolta oleva kaveri jonka kanssa nähää säännöllisesti. (ilman sekstailuja) ja luotamme toisiimme. helluntailaiset ei meitä sitten hyväksyny, monesti meistä ajettiin myös riivaajia pois, pahoja henkiä yms. sitten saimme rukousvastauksena, että olemme väärässä seurakunnassa. nykyään olemma luterilaisia ja myös onnellisia siitä, ettei hellarit ensimmäisenä tavatessaan käskytä rukoilemaan enemmän jne. halusin tarinani sulla kertoa, koska tämä liippasi niin läheltä mua ja mun ajatuksia. Kehotan olemaan Jumalan kasvojen edessä rehelinen, niiku itekkin olen, niin Jumala varmasti käyttää ja auttaa sua! :)

      Helluntaiseurakunta ei ole sitten välttämättä sinun seurakuntasi, tutustu luterilaiseen kirkkoon, johon sinut varmasti hyväksytään! siellä rakastetaan lähimmäisiä niiku itteään. siunausta!

    • kaija-87

      ihmetyttää tässä keskustelussa käytetty henkinen väkivalta! uskovaiset, tiedättekö mitä puheillanne saatte aikaan?!!!

      • yyber

        juuri näin! uskovaistenkin piireissä, :/


    • joosua1

      miten toimisi sairaala hoito? psykoloki, terapeutti, lääkkeet, suljetut ovet.. näistä alkuun vinkkejä eroon homoudesta

    • pirkko1

      Ylläpito ylläpito! onko tämä keskustelu oikeudenmukainen uskovaisia kohtaan, voiko tämän poistaa pian ennen kuin tämä paisuu? tästä ei haluta mitään isoa juttua, eikö homo aiheet voisi skipata jotenkin tältä palstalta jatkossakin? -huolestunut uskovainen äiti

      • ei kuulu.

        Aivan, homot eivät kuulu helluntalaisten keskuuteen.


    • en ymmärrä

      miksi pitää keskustelu poistaa? ihan vaan uskovaisten mielipiteitten takiako, vai että kirjoittaja "homo" sattuu oleman hellari ja kokee olevansa homo. hei haloo!

    • Rakkaus yli kaiken

      En ole helluntailainen, vaikka joskus olenkin heidän/teidän tilaisuuksissanne käynyt.

      Ajattelen homoseksuaalisuudesta, että se on jokaisen oma asia, minkä hän pohtii Jumalan kanssa keskustellen. Itse en ole homoseksuaalisesti suuntautunut. Ihmisessä on pääsääntöisesti paljon muutakin kuin seksuaalinen suuntautuneisuus. En halua tuomita ketään, koska se ei ole minun asiani.
      Minusta kaikki tulisi hyväksyä sellaisina kuin he sillä hetkellä ovat, koska muuta emme voi olla rehellisesti.

      En tiedä onko homoseksuaalisuus synti. En yksinkertaisesti tiedä. Jumala yksin osaa vastata.

    • ,,,

      homo tai ei, Kelpaa Jumalalle kaikki

    • WarN

      onko helluntailaiset ihan oikeasti näin ahdasta sakkia? olen käsittänyt asian ihan toisin, mutta olen sitten ollut väärässä näköjään.

    • sirius

      vaikea asia uskovaisten piirissä!

    • eero1

      ei tälläisestä asiasta voi uskovaisten kanssa edes yrittää jutella, todettu moneen otteeseen etteivät pysty rakentavasti ja sivistyneesti asiaa läpi käymään

      • Keskustelukulttuuri

        Aika vähän on sellaisia asioita, mistä olen muutenkaan kokenut voivatni rakentavasti keskustella uskovaisten kanssa. Tai toisin päin: aika vähän on olemassa ihmisiä uskovaisissakaan, joiden kanssa ylipäätään voi rakentavasti mistään keskustelemaan.


    • ToTo

      jos on homomaisia tunteita, mutta ei toteuta niitä, niin eikös tällöin taivas ota vastaan.. korjatkaa jos olen väärässä?

      • jaikalii

        Taivas ottaa vastaan ne ihmiset jotka ovat valinneet Herran Jeesuksen Kristuksen elämäänsä Herraksi ja Vapahtajaksi jo tämän elämän aikana. Nämä ihmiset ovat tulleet Jumalan luokse Jumalan itsensä rakentamaa ja päättämää tietä pitkin. He elävät Jumalan yhteydessä. Siksi he pääsevät Jumalan luokse Hänen yhteyteensä kuoleman rajan toisella puolella ikuisuudessa.

        Se,miten hyvin onnistumme tässä elämässä ja uskossa Jeesukseen ei ratkaise lopullista perille pääsyä. Perille pääsyn ratkaisee se että pidämme kiinni Jeesuksen kädestä ja pysymme Hänen armossaan ja rakkaudessaan uskon kautta Häneen. Ef 2:8-9 "Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta - se on Jumalan lahja - ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi"

        Jumalasta voidaan kyllä luopua ja menettää pelastus. Mutta luopuminen, joka johtaa pelastuksen menettämiseen, ei ole syntiin lankeamista ja elämässä vaikeuksiin joutumista. Herra on meidän kanssamme joka päivä, siis myös vaikeina päivinä, ja varsinkin niinä vaikeina aikoina.
        Jumalasta luopunut uskova on sydämessään luopunut Jumalasta. Joku tai jotkut yksittäiset synnit ja lankeemukset eivät kadota sielua. Jumalan hylkääminen ja jättäminen kadottaa sielun.

        Psalmi 91:14-15 "Koska hän riippuu minussa kiinni, niin minä hänet pelastan; minä suojelen hänet, koska hän tuntee minun nimeni. Hän huutaa minua avuksensa, ja minä vastaan hänelle, minä olen hänen tykönänsä, kun hänellä on ahdistus, minä vapahdan hänet ja saatan hänet kunniaan."

        http://www.youtube.com/watch?v=eVLNEPXIYT0


    • Joskus on niin että rukousvastaus ei tulee koska haluamme sen itseni tähden eikä Herran tähden.

      • ohohoooo

        Ja savonarolallehan niin käy aina! Ei tule vastausta, kun haluaa vaan hekumoida itsestään narsistisesti. Pelle oot!


    • Jeesus ottaa vastaan

      Avaaja kertoi olevansa homoseksuaalisesti suuntautunut, olevansa Jeesuksen oma, kuuluvansa helluntaiseurakuntaan sekä elävänsä selibaatissa. Ja tällaista veljeä jotkut teistä lyövät! Miksi te ette osoita hänelle rakkautta ja ymmärtämystä, kun hän on rohkaissut mielensä ja avautunut nimimerkin suojissa meille? Onko syntiä karttava homoseksuaali teille pahempi kuin yksineläjä, joka harrastaa esiaviollista seksiä? Tai onko avioliiton rikkoja ja uuden ihastuksen kanssa pariutuva saarnaaja mieluisampi seuralainen kuin homoseksuaalisuutensa kanssa taisteleva ja kilvoitteleva veli? Osoitatteko te ymmärtämystä vain niille, joiden elämäntilanteeseen te voitte oman seksuaalisuutenne kautta samaistua?

      Joku kirjoitti, että ”Aivan, homot eivät kuulu helluntalaisten keskuuteen.” – surullista, että te ette anna syntisten tulla Vapahtajan luokse. Teidänkaltaisille Jeesus sanoi Matt. 23:”Mutta voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun suljette taivasten valtakunnan ihmisiltä! Sillä itse te ette mene sisälle, ettekä salli meneväisten sisälle mennä.” Eikö teillä ole sen verran arka tunto Jumalan edessä, että pelkäisitte itse jäävänne sydämen kovuudessa rakkauden ja anteeksiantamuksen valtakunnan ulkopuolelle?

      Kaikki syntiset saavat tulla Jeesuksen luokse, sinäkin, joka Paavalin tavoin olet ”syntisistä suurin. Joku sen jo sanoikin: ”homo tai ei, Kelpaa Jumalalle kaikki” – Jeesus ottaa vastaan kaikki syntiset, nekin, joiden edessä helluntaitemppeli sulkee ovensa. Homot saavat tulla, ja prostituoidut, varkaat, huumediilerit, sutenöörit, valehtelijat, syntisiä alaspainamiseen tässä ketjussa syyllistyvät – ja heteroseksuaalit esiaviolliseen seksiin langenneet saavat tulla. Jeesus ottaa vastaan syntisiä, sillä eivät terveet tarvitse parantajaa vaan sairaat. Kuka teistä on se, joka on "Herran tähden" oikein hartaasti rukoilemalla päässyt irti kaikistga synneistään? Voi teitä!

      Erityiskiitoksen ansaitsee Jaikali Sanan mukaisesta kirjoituksesta ja pisteenä iin päälle, aivan iki-ihanasta laulusta! Otan sen omaksi laulukseni – aina silloin, kun koettelemukset tuntuvat välillä lannistavan. Laulun sanoman mukaan – Jeesus ja rukous ovat lopulta ainoa lohtumme, myös silloin, kun muut uskovat lyövät meitä sanoillaan.

      • nikoway

        "Jeesus ottaa vastaan":hei kiitos lohduttavasta viestistäsi! sain kyyneliä lukiessani tätä tekstiäsi, ja olen onnellinen että joku ymmärtää tilanteeni missä olen.. Ole siunattu! :)


    • *mymmeli*

      En ymmärrä, miksi uskovan homoseksuaalisuudesta tehdään niin usein seurakunnissa iso ja kauhea asia, mutta kukaan ei kauhistele esim. eronnutta ja uudelleenavioitunutta. Ei tuollainen asenne ole farisealaisuuden huippu?

      Avioeron ja uudelleenavioitumisen kohdalla etsitään väkisin vääntämällä Sanasta kohtia ja muotoiluja, joilla asian voisi oikeuttaa, mutta jos homorakkauden kohdalla toimitaan samoin eli pyritään avaamaan uudelleen Sanaa tulkittavaksi, niin se ei käykään.

      Kaksinaismoralismia?

      • tuutikki

        tuo on totta! mikä tekee homoseksuaalista isomman synnin kuin esimerkiksi avioero tai pettäminen? kysynpä vaan


    • nikoway

      sunnuntaina saan kuulla vanhemmiston kannan asiaani, siihen asti joudun vain odottamaan mitenkä asiassa käy, joudunko erotettavaksi.

      tilanne on paisunut jo yli äyräitten, joten viisaampi on kait luopua rakkaasta seurakunnasta, ettei muut pahoita mieltään. keskustelua saa jatkaa jos kokee sen tarpeelliseksi. ja tukiviestit ovat aina tervetulleita!:) olkaa siunattuja! :) -niko

    • nikoway

      asiasta tuli päätös, että minun tulee luopua suuntauksestani, ellen siihen pysty ei seurakunta voi pitää minua siellä enää. ja ite en tunteilleni mitään voi, joten nyt sitä ollaan väestörekisterissä. en ole kuitenkaan katkera, vanhemmisto teki niinkuin parhaakseen näki, Jumala armahtakoon heitä ja ohjatkoon viisaita päätöksiä jatkossa!:)

      toisaalta on kamalan kova kaipuu seurakuntaan takaisin, mutta uskon että Jumala johdattaa minut seurakuntaan, jossa minut hyväksytään.. Kuitenkin meistä jokainen on tärkeä ja Rakas taivaanisälle, aamen! :) -niko

      • jaikalii

        Hej, mitä häh???

        Olen ymmärtänyt että sinulla on homoseksuaalisia tunteita, mutta että sinä et elä homosuhteessa vaan taistelet homoutta vastaan. Jos niin on ja sinut on erotettu seurakunnasta, tunteidesi tähden, ymmärtääkseni vanhemmisto on tehnyt väärän päätöksen.

        Seurakunnassa uskovien yhteydessä sinulla on mahdollisuus kasvaa toisten uskovien kanssa ja vahvistua yhteisestä uskosta. Seurkunnassa sinä myös saat uskovien esirukouksia ja voit näin myös eheytyä ja päästä näiden väärien tunteiden yli.

        Ei se ole syntiä että tuntee vetoa samaa sukupuolta kohtaan, eikä se riitä perusteeksi erottaa sinua seurakunnasta. Mutta jos sinä olet antanut vanhemmiston ymmärtää että sinä et tahdo muuttua ja että tulet elämään homosuhteessa, silloin minä ymmärrän vanhemmiston päätöstä. Mutta muussa tapauksessa en.

        Siunausta sinulle ja voimia kestää nämä koetukset. Ihmiset voivat olla ja ovat monta kertaa kovia ja rakkaudettomia sekä ymmärtämättömiä mutta Jeesus ymmärtää sinua. Hän on kanssasi eikä Hän hylkää sinua. Toivon että luet aloitukseni "Pitäisi lähteä tielle". Varsinkin sen toinen osa on tarkoitettu meille heikoille Herraa rakastaville itsensä kanssa taisteleville uskoville.

        En minäkään ole onnistunut vaikka minulla ei olekaan sinun ongelmaasi. Mutta on minullakin omat taistelut omilla henkilökohtaisilla alueilla. Mutta yhden asian olen päättänyt; en luovu Herrasta enkä päästä Hänestä otettani ennen kuin Hän siunaa minut ikuisella elämällä luonaan. lähdin kerran Jeesuksen seuraan katse kiinni ikuisuuteen. En anna ihmisten tulla minun ja Jeesuksen väliin.

        Minä uskon että Hän on rakkaus ja hyväksyy minutkin tällaisena heikkona ja virheellisenä vajavana taapertajana. Uskon että minulla on jopa suurempia syntejä ja laiminlyöntejä takanani kuin sinun homoseksuaaliset tunteet. Siis pitäkäämme kiinni Jeesuksen kädestä. Muuta Pelastajaa ja mahdollisuutta meillä ei yksinkertaisesti ole. Siunausta ja kestämisiä.

        Terveisin jaikali

        http://www.youtube.com/watch?v=yuitkwTxuBI


      • Mazdels (ei kirj.)

        "Nikoway"
        Miten tuo kyseinen helluntaiseurakunta on menetellyt avoliitossa elävien, eronneiden, alkoholin väärinkäyttäjien, tupakoitsijoiden ym kohdalla? Onko heille asetettu yhtä tiukkoja vaatimuksia seurakunnan jäsenyydelle?

        Tiedän tapauksen, että helluntaiseurakunta olisi ottanut jäsenekseen homoseksuaalin. Tämä henkilö kysyi asiasta pastorilta ennen mahdollista liittymistä seurakuntaan. Tämä pastori ja eräs vanhempi, aikaisemmin pastorina toiminut henkilö, opastivat liittyjää, ettei hän vaan seurakunnan jäsenenä puhuisi kenellekään homoseksuaalisuudestaan.

        Ilmeisesti helluntaiseurakunnissa on tässä asiassa erilaisia käytäntöjä. Voithan kokeilla jonkun toisen paikkakunnan helluntaiseurakuntaa, jos tunnet vetoa helluntaiseurakuntaan. Toki ennemmin suosittelisin luterilaista kirkkoa. Sieltä ei heitetä pois ihmisiä rakkaudettomasti.


      • nikoway
        jaikalii kirjoitti:

        Hej, mitä häh???

        Olen ymmärtänyt että sinulla on homoseksuaalisia tunteita, mutta että sinä et elä homosuhteessa vaan taistelet homoutta vastaan. Jos niin on ja sinut on erotettu seurakunnasta, tunteidesi tähden, ymmärtääkseni vanhemmisto on tehnyt väärän päätöksen.

        Seurakunnassa uskovien yhteydessä sinulla on mahdollisuus kasvaa toisten uskovien kanssa ja vahvistua yhteisestä uskosta. Seurkunnassa sinä myös saat uskovien esirukouksia ja voit näin myös eheytyä ja päästä näiden väärien tunteiden yli.

        Ei se ole syntiä että tuntee vetoa samaa sukupuolta kohtaan, eikä se riitä perusteeksi erottaa sinua seurakunnasta. Mutta jos sinä olet antanut vanhemmiston ymmärtää että sinä et tahdo muuttua ja että tulet elämään homosuhteessa, silloin minä ymmärrän vanhemmiston päätöstä. Mutta muussa tapauksessa en.

        Siunausta sinulle ja voimia kestää nämä koetukset. Ihmiset voivat olla ja ovat monta kertaa kovia ja rakkaudettomia sekä ymmärtämättömiä mutta Jeesus ymmärtää sinua. Hän on kanssasi eikä Hän hylkää sinua. Toivon että luet aloitukseni "Pitäisi lähteä tielle". Varsinkin sen toinen osa on tarkoitettu meille heikoille Herraa rakastaville itsensä kanssa taisteleville uskoville.

        En minäkään ole onnistunut vaikka minulla ei olekaan sinun ongelmaasi. Mutta on minullakin omat taistelut omilla henkilökohtaisilla alueilla. Mutta yhden asian olen päättänyt; en luovu Herrasta enkä päästä Hänestä otettani ennen kuin Hän siunaa minut ikuisella elämällä luonaan. lähdin kerran Jeesuksen seuraan katse kiinni ikuisuuteen. En anna ihmisten tulla minun ja Jeesuksen väliin.

        Minä uskon että Hän on rakkaus ja hyväksyy minutkin tällaisena heikkona ja virheellisenä vajavana taapertajana. Uskon että minulla on jopa suurempia syntejä ja laiminlyöntejä takanani kuin sinun homoseksuaaliset tunteet. Siis pitäkäämme kiinni Jeesuksen kädestä. Muuta Pelastajaa ja mahdollisuutta meillä ei yksinkertaisesti ole. Siunausta ja kestämisiä.

        Terveisin jaikali

        http://www.youtube.com/watch?v=yuitkwTxuBI

        hei! asian olen esittänyt samalla tavalla kuin täälläkin. painotin heille, että pidättäydyn seksuaalisista himoista jne. kuitenki se että "sanon seurustelleeni meihen kanssa" ja se että "koen olevani homo" oli painavia asioita tässä tapauksessa. tiedostin heille myös, että olen ollut asiassa Jumalan kasvojen edessä, rukoillut neljä vuotta asian puolesta, ja pyytänyt että Herra eheyttäsi minut näistä tunteista. mutta mitään ei ole tapahtunut, muuta kuin olen tuntenut että saan asian kanssa olla levossa, ettei minun tarvi taistella itseäni vastaan..

        Kiitokset rohkaisusta, olen kiitollinen sinun kommentistasi!:) bless you!


      • nikoway
        Mazdels (ei kirj.) kirjoitti:

        "Nikoway"
        Miten tuo kyseinen helluntaiseurakunta on menetellyt avoliitossa elävien, eronneiden, alkoholin väärinkäyttäjien, tupakoitsijoiden ym kohdalla? Onko heille asetettu yhtä tiukkoja vaatimuksia seurakunnan jäsenyydelle?

        Tiedän tapauksen, että helluntaiseurakunta olisi ottanut jäsenekseen homoseksuaalin. Tämä henkilö kysyi asiasta pastorilta ennen mahdollista liittymistä seurakuntaan. Tämä pastori ja eräs vanhempi, aikaisemmin pastorina toiminut henkilö, opastivat liittyjää, ettei hän vaan seurakunnan jäsenenä puhuisi kenellekään homoseksuaalisuudestaan.

        Ilmeisesti helluntaiseurakunnissa on tässä asiassa erilaisia käytäntöjä. Voithan kokeilla jonkun toisen paikkakunnan helluntaiseurakuntaa, jos tunnet vetoa helluntaiseurakuntaan. Toki ennemmin suosittelisin luterilaista kirkkoa. Sieltä ei heitetä pois ihmisiä rakkaudettomasti.

        meidän seurakunnassa, siis entisessä seurakunnassani oli ihmisiä, jotka juovat humalahakuisesti viikonloppuisin, on eronneita ym ym. mutta se aina riittää että he katuvat tekojaan, tai että asia on annettu kertaalleen jo anteeksi.

        hassua sinänsä, että minä en voi anteeksi saada, tai miksi pitäisi anteeksi edes pyytää, tunteille kun ei mitään voi.. homojen tunteetkin taitaa tätä nykyä olla suuri synti, melkein isompi synti kuin mikään muu.. :) mutta asia nyt jääkköön tähän. olen kysynyt vapaa kirkon kantaa tilanteeseeni, jos mut sinne hyväksytään niin löydän kotini ehkä sieltä!:)

        täällä on kommentteja että ketju pitäisi sensuroida ja poistaa. Jos se tuo teille rauhan asiasta ja niin edelleen, niin ylläpito voi tämän poistaa.. :) -niko


      • jaikalii
        nikoway kirjoitti:

        hei! asian olen esittänyt samalla tavalla kuin täälläkin. painotin heille, että pidättäydyn seksuaalisista himoista jne. kuitenki se että "sanon seurustelleeni meihen kanssa" ja se että "koen olevani homo" oli painavia asioita tässä tapauksessa. tiedostin heille myös, että olen ollut asiassa Jumalan kasvojen edessä, rukoillut neljä vuotta asian puolesta, ja pyytänyt että Herra eheyttäsi minut näistä tunteista. mutta mitään ei ole tapahtunut, muuta kuin olen tuntenut että saan asian kanssa olla levossa, ettei minun tarvi taistella itseäni vastaan..

        Kiitokset rohkaisusta, olen kiitollinen sinun kommentistasi!:) bless you!

        Kertomuksesi perusteella vanhemmisto teki väärän päätöksen.
        Sinun tulisi saada jatkaa uskovien yhteydessä sillä siinä sinä
        kasvat ja pääset eteenpäin uskon tiellä. Sillä tiellä sinä varmasti
        olet. Minua surettaa vanhemmiston suhtautuminen sinuun.


      • jaikalii
        nikoway kirjoitti:

        hei! asian olen esittänyt samalla tavalla kuin täälläkin. painotin heille, että pidättäydyn seksuaalisista himoista jne. kuitenki se että "sanon seurustelleeni meihen kanssa" ja se että "koen olevani homo" oli painavia asioita tässä tapauksessa. tiedostin heille myös, että olen ollut asiassa Jumalan kasvojen edessä, rukoillut neljä vuotta asian puolesta, ja pyytänyt että Herra eheyttäsi minut näistä tunteista. mutta mitään ei ole tapahtunut, muuta kuin olen tuntenut että saan asian kanssa olla levossa, ettei minun tarvi taistella itseäni vastaan..

        Kiitokset rohkaisusta, olen kiitollinen sinun kommentistasi!:) bless you!

        >>>tiedostin heille myös, että olen ollut asiassa Jumalan kasvojen edessä, rukoillut neljä vuotta asian puolesta, ja pyytänyt että Herra eheyttäsi minut näistä tunteista. mutta mitään ei ole tapahtunut, muuta kuin olen tuntenut että saan asian kanssa olla levossa, ettei minun tarvi taistella itseäni vastaan..


    • lfdlfldöfdniinpä

      Minulla on kanssa käsitys, että melkein kaikki miehet joutuvat miettimään himojaan. Kuten täällä joku muu sanoikin samaten hetero miehet joutuvat pohtimaan ja keksimään keinoja selvitä.

      En tiedä vastausta, mutta irotsuhteet ainakin satuttavat ihmistä.

      On paljon myös uskovia jotka eivät koskaan löydä kumppania tai ainakin siltä tuntuu epätoivon syövereissä. Moni väsyy kunnolliseen elämään siksi.
      Onnellisessa kunnollisessa avioliitossa elävä hetero ei liene oikea ihminen moralisoimaan osattomia.
      Kaiketi nämä ovat asioita joita jokainen joutuu Jumalan kanssa käymään lävitse, rukoilla ja purnata.

      • jaikalii

        Olen palstalla pyrkinyt tuomaan pelastuksemme perustaa juuri näitä heikkoja ja lankeilevia ihmisiä ajatellen. Olen itsekin heikko ja vajava monessakin suhteessa. Olen joutunut miettimään oman pelastukseni perusteita. Itsestäni en löydä pelastuksen perustaa niin olen joutunut etsimään sitä muualta. Olen löytänyt Jeesuksen Kristuksen pelastukseni perustaksi ja päämieheksi. Olen tullut siihen tulokseen että Jumalan armo Kristuksessa Jeesuksessa riittää ja että heikkokin lankeileva uskova on Hänen omansa ja Hänelle ylen arvokas ja rakas. Jos joku ajattelee olevansa vahva eikä lankeile, hän on vaarassa mätkähtää syvälle rapaojaan.
        Jos hän ei ole langennut konkreettisiin tekosynteihin, hän on jo langennut ylpeyden syntiin.


      • jaikalii
        jaikalii kirjoitti:

        Olen palstalla pyrkinyt tuomaan pelastuksemme perustaa juuri näitä heikkoja ja lankeilevia ihmisiä ajatellen. Olen itsekin heikko ja vajava monessakin suhteessa. Olen joutunut miettimään oman pelastukseni perusteita. Itsestäni en löydä pelastuksen perustaa niin olen joutunut etsimään sitä muualta. Olen löytänyt Jeesuksen Kristuksen pelastukseni perustaksi ja päämieheksi. Olen tullut siihen tulokseen että Jumalan armo Kristuksessa Jeesuksessa riittää ja että heikkokin lankeileva uskova on Hänen omansa ja Hänelle ylen arvokas ja rakas. Jos joku ajattelee olevansa vahva eikä lankeile, hän on vaarassa mätkähtää syvälle rapaojaan.
        Jos hän ei ole langennut konkreettisiin tekosynteihin, hän on jo langennut ylpeyden syntiin.

        >>>Olen löytänyt Jeesuksen Kristuksen pelastukseni perustaksi ja päämieheksi.


    • satujahannevain

      Raamattu roskiin ja munaa poskeen :) Älä jää mielikuvitusolentojen vangiksi.

    • Arto T

      Mielenkiintoinen ketju tässä olisi kiva kuulla myös toisen osapuolen eli seurakunnan näkemyksiä, joita nikoway nyt syyttää.

      Nikoway toistaa myös monissa viesteissä ettei tunteille voi mitään, mutta voiko tunteiden olemassaololla ohittaa Raamatun sanan, ei voi. Ei se jos meille on tunteita jotakin ihmistä kohtaan todista sitä että joku asia olisi Jumalan tahdon mukainen asia.

      Tässä olisi hyvä muistaa myös Josefin esimerkki, kun Potifarin vaimo yritti vietellä hänet, ei hän tutkinut itseään että löytyisikö häneltä ehkä tunteita tätä naista kohtaan, vaan hän pakeni paikalta, ettei joutuisi kiusaukseen tehdä väärin. Josef siis kaikin tavoin vältti tilannetta jossa olisi voinut lanketa syntiin.

      • nikoway

        en minä ole niinkään syyttämässä, ihmettelen vain sitä, ettei minua hyväksytä sinne. vanhemmiston perustelut olivat näin suunnilleen:

        "seurakunnassa ei hyväksytä homoutta, se on syntiä Jumalan kasvojen edessä. emme voi tässäkään tilanteessa muuttaa raamatun näkemyksiä mieleiseksemme.." toinen vanhemmiston jäsen jatkoi "homous on syntiä, ja tunteista tulisi eheytyä ja ajatusmaailman muuttua pois homoudesta, muuten emme voi hyväksyä tälläistä jäsentä meidän seurakuntaamme, se olisi raamatun vastaista"

        suunnillen näin meni.. ja toin esille sen, että haluan toimia raamatun mukaan, ja olen rukoillut eheytymistä ja että nämä tunteeni lakastuisivat pois, jos se on Jumalan tahto.. en ole väkisin pitämässä näitä tunteitani, vaan olen valmis muutokseen, mutta tarvitsen siihen Jumalaa, en omin voimin tähän kykene..

        jos tämä herättää vielä kysymyksiä, niin olen vastaamassa jos vastauksia tilanteesta haluatte.
        -Nik


    • järkikäteen

      Ei ole mitään todistetta että raamattu oli totta ja jotain jumalaa olemassa. Heität vain elämäsi hukkaan kieltämällä tunteesi.

    • oikeatotuus
      • lahopaavola

        Näitä aivopieruja en suosittele


    • Arto T

      #en minä ole niinkään syyttämässä,#

      Kuitenkin julkisella Forumilla syytät seurakuntaa väärästä toiminnasta, eli kyllä sinä silloin syytät, esität väitteet että seurakunta toimii väärin ja sinä oikein, täytyyhän asia silloin selvittää.

      #.. ja toin esille sen, että haluan toimia raamatun mukaan, ja olen rukoillut eheytymistä ja että nämä tunteeni lakastuisivat pois, jos se on Jumalan tahto.. en ole väkisin pitämässä näitä tunteitani, vaan olen valmis muutokseen, mutta tarvitsen siihen Jumalaa, en omin voimin tähän kykene.. #

      Haluat toimia Raamatun mukaan, kuitenkin olet neljä vuotta jatkanut seurustelua henkilön kanssa johon sinulla on tunteita, vaikka tiedät että tuollainen suhde ei raamatun sanan mukaan olisi Jumalan tahdon mukainen asia, olisiko tämä asia vaikuttanut tuohon erottamispäätökseen. Minusta petät vain itseäsi jos luulet ettei fyysinen puoli jossakin vaiheessa tule mukaan. Minusta oma toimintasi ei kerro siitä että haluaisit sanoutua irti homoudesta, pitkä seurustelu toisen miehen kanssa ei varmastikkaan auta irtautumaan homoseksuaalisista tunteista.

      Odotat myös että Jumalan pitäisi parantaa sinut homoseksuaalisista tunteista kuin taikasauvalla, vaikka vielä itse oikeastaan ruokit noita tunteita koko ajan. On toki tapauksia jossa esim. uskoontulo on lopettanut homoseksuaaliset tunteet kokonaan, mutta on myös ihmisiä joita terapian avulla on pystytty auttamaan esim. lapsuudesta on löytynyt asioita jotka ovat vaikuttaneet ihmisen tunne-elämään, toki on myös niitä jotka joutuvat kamppailemaan asian kanssa koko elämänsä, mutta siltikin jos ei halua polttaa itseään,niin tulella ei kannata leikkiä.

    • k.kiusaantunut

      Arto T.. minusta ne aloittajan "tuhannet rukoukset"kertovat jostain muusta.

      Missä se teidän jumalanne oikein on??

      Toistan sen minkä kirkon vapaaehtoistyöntekijänä tämän ketjun alussa sanoin että oikea paikka on nyt uskonnon uhrit ry ja/tai luterilainen seurakunta.

      Siellä työntekijät ovat velvoitettuja rukoilemaan homosuhteiden puolesta ja on sateenkaarimessut ym.ym.

      Meillä vapaaehtoistyöstä vastaava diakoni sanoi palaverissa että luterilaisen kirkon virallinen kanta on se että homous ei ole syntiä.

      Näinhän se on..eihän muuten mitään sateenkaarimessuja voitais pitää.

      Siellä jumala siunaa ihmisen.

      Homous on yksi piirre ja ominaisuus sinussa, niko. Kirjoitankin sinulle tästä vaihtoehdosta äitinä ja naisena.

      En puutu seksuaalisuuteesi, se on sinun asiasi täysin.

      Kirkon vap.ehtoisena sanon vaan että tervetuloa kirkkoon! Saat tehdä omat päätöksesi itse. Miten tahdot elää.

      Kumppanisikin ja hänen sukupuolensa päätät itse. Seurakuntamme ei sanele sitä ja me siunaamme päätöksesi.

      Elämä on lahja, Jumalalta, hoida sitä hyvin. Hoida sitä niin että tulet onnelliseksi.

      Tahdon vaan antaa sinulle vaihtoehtoja-en sanele kuinka sinun tulisi tehdä.

      Vastuu on sinun.

      • nikoway

        k.kiusaantunut: kiitos tästä viestistäsi:) olen yhteydessä lähiaikoina myös kirkkoon. tuo uskonnon uhrit ry: on vähän vieraampi, mutta täytyy katsoa se myös. asia on minulle vaikea edelleen, olen vasta luopunut seurakunnasta, erotettu, eli nyt on oma koti hakusassa vähän, vapaakirkko tai kirkko. onneksi Jeesus auttaa valinnassa ja on tukena päivittäin, Hän on rakkaus! kiitos :) -niko


      • Mazdels (ei kirj.)
        nikoway kirjoitti:

        k.kiusaantunut: kiitos tästä viestistäsi:) olen yhteydessä lähiaikoina myös kirkkoon. tuo uskonnon uhrit ry: on vähän vieraampi, mutta täytyy katsoa se myös. asia on minulle vaikea edelleen, olen vasta luopunut seurakunnasta, erotettu, eli nyt on oma koti hakusassa vähän, vapaakirkko tai kirkko. onneksi Jeesus auttaa valinnassa ja on tukena päivittäin, Hän on rakkaus! kiitos :) -niko

        Luterilaiseen kirkkoon liittyminen on kohdallasi hyvä ratkaisu. Uskot Jumalaan ja olet rehellisesti kertonut asiasi helluntaiseurakunnassa. Valitettavasti rehellisyys on tietyissä asioissa vaarallista helluntaiseurakunnissa.

        Olen itse tuntenut aikoinani muutaman helluntailaisen homoseksuaalin. Eräs heistä meni kuitenkin naimisiin ja he hankkivat lapsia. Vaimo koki, että hän on se, joka muuttaa miehen heteroksi. Vaikeaa oli heidän perhe-elämänsä, koska miehellä oli usein miesystäviä kotona pyörimässä. Tämä mies erosi naimisiin mentyään helluntaiseurakunnasta ja liittyi kirkkoon.

        Muutamalla muulla tuntemallani henkilöllä oli myös vaikeaa sovittaa helluntaiusko ja homoseksuaalisuus. He kävivät seurakuntinsa kokouksissa, mutta myös salaa homojen tapaamisissa. Näistä kertomistani tapauksista on aikaa kaksikymmentä vuotta ja silloin ei tullut kysymykseenkään, että olisi voinut asiasta keskustella saarnaajan kanssa.

        Luterilaisessa kirkossa kannattaa asian kanssa olla ehkä varovainen helluntailiikettä lähellä olevien Kansanlähetyksen ja Kansan raamattuseuran porukoissa. Mutta luterilaisesta kirkosta Sinua ei eroteta homoseksuaalisuuden takia.


    • Arto T

      #Siellä työntekijät ovat velvoitettuja rukoilemaan homosuhteiden puolesta ja on sateenkaarimessut ym.ym.#

      Höpö höpö, kirkon työntekijöillä ei ole mitään velvollisuutta rukoilla homosuhteiden puolesta, heillä on mahdollisuus siihen itse niin halutessaa, mutta ei todellakaan mitään velvoitetta.

      #diakoni sanoi palaverissa että luterilaisen kirkon virallinen kanta on se että homous ei ole syntiä.#

      Tuotakin epäilen suuresti, se voi olla joidenkin kirkon edustajien mielipide, mutta epäilen kovasti ettei kirkon virallinen kanta.

      #Seurakuntamme ei sanele sitä ja me siunaamme päätöksesi.#

      Lupailet kyllä minusta aika lailla liikoja toisten puolesta.

      • k.kiusaantunut

        Mitä sä Arto T kuvittelisit että siellä sateenkaarimessussa tapahtuu jos ei siunaamisia ja rukoiluja?


    • boyf

      sellaisen halusin tässä jakaa.. olen hetero, mutta minulla oli hyvä ystävä joka oli uskovainen ja sanoi kokevansa vetoa samaan sukupuoleen. hän oli uskossa ja kamppaili asian kanssa vuosia. helluntaiseurakunta ei häntä hyväksynyt ja hänet erotettiin myös seurakunnasta. MUTTA, kaverini ei kestänyt tilannetta, ja teki itse murhan.

      minulle tämä oli kova paikka enkä vieläkään ole toipunut tapahtuneesta, tämä tapahtui viime vuonna. :'(

      miten teidän Jumala voi olla näin ankara, vai ootteko te uskovaiset ankaria ainoastaan?

      http://www.youtube.com/watch?v=Ng6jsREN6Xk

      katsokaa tämä niin ymmärrätte mitä ajan takaa.. Minulla on ikävä kaveriani! :'(

    • ml213.

      >miten teidän Jumala voi olla näin ankara, vai ootteko te uskovaiset ankaria ainoastaan?<

      Niin, ei JUMALA ole ankara tai kylmän kova poikkeavia ihmisiä kohtaan,- vaan tämän mielikuvan JUMALASTA on piirtänyt ihmisten mieliin uskonnolliset ihmiset,- jotka eivät todellisesti tunne JUMALAN aivoituksia.

      Kaikille ihmisille sanoisin ja erikoisesti juuri poikkeaville ihmisille. Siis ihmiselle, jolla on jotain poikkeavaa jollain alueella, niin näiden ihmisten ei tulisi hakea hyväksyntää toisilta ihmisiltä. tämä hyväksynnän etsimisen tie on loputon. Toisen ihmisen hyväksyntään ihminen kasvaa ja tätä kasvua on väärin /turhauttavaa odottaa kaikilta ihmisiltä. Ihmisen sisäinen turmeltuneisuus on tämän asian esteenä.
      Mutta, sitä en kiellä, etteikö kaikki ihmiset toisvoisi ja kokisi hyväksymistä olkoompa ihmisenä minkälainen tahansa. Punainen lanka onkin, että itse pyrkii hyväksymään erilaisia ihmisiä ja YMMÄRTÄMÄÄN heidän kehitystään.

    • Arto T

      #Mitä sä Arto T kuvittelisit että siellä sateenkaarimessussa tapahtuu jos ei siunaamisia ja rukoiluja?#

      Sinä väitit että kirkon työntekijöillä on velvollisuus rukoilla esim. homosuhteiden puolesta, sellaista velvollisuutta ei ole kirkon työntekijöillä, voit tarkistaa asian kirkolliskokouksen päätöksestä, heillä halutessaan on mahdollisuus siihen mutta ei velvoitetta ja mitään tekemistä kristinuskon/raamatun opetuksen kanssa sillä ei ole, lähinnä se on osoitus kirkon maallistumisesta ja rappiosta. Varmaan näihin sateenkaari iltoihin löytyy "pappeja" jotka ovat ihmisille valmiita lupaamaan mitä ihmiset haluavat kuulla.


      #sellaisen halusin tässä jakaa.. olen hetero, mutta minulla oli hyvä ystävä joka oli uskovainen ja sanoi kokevansa vetoa samaan sukupuoleen. hän oli uskossa ja kamppaili asian kanssa vuosia. helluntaiseurakunta ei häntä hyväksynyt ja hänet erotettiin myös seurakunnasta. MUTTA, kaverini ei kestänyt tilannetta, ja teki itse murhan.

      minulle tämä oli kova paikka enkä vieläkään ole toipunut tapahtuneesta, tämä tapahtui viime vuonna. :'(

      miten teidän Jumala voi olla näin ankara, vai ootteko te uskovaiset ankaria ainoastaan? #

      Eli että saatana syyttää omista teoistaan Jumalaa ja vielä uskovaisiakin, murha kuten myös itsemurha on aina seurausta ¨saatanan työstä ja toiminnasta täällä maailmassa, ei suinkaan Jumalan. saatana on tuhansien juonien mestari ja saa ihmiset uskomaan itseensä ja omiin valheisiinsa ja saa ihmiset uskomaan että he ovat umpikujassa ei suinkaan Jumala.

      Seurakunta siis tässä tapauksessa helluntaiseurakunta on rekisteröity yhdistys jolla on omat säännöt, jotka tulisi käydä läpi siinä vaiheessa kun liittyy kyseiseen yhdistykseen, näissä säännöissä on käyty läpi myös ne kohdat joiden perusteella jäsen voidaan erottaa ko. yhdistyksestä, jos puhutaan siitä onko joku rekisteröity yhdistys toiminut väärin kun se on erottanut jonkun jäsenen yhdistyksestä, niin silloin pitää katsoa mitä rekisteröidyn yhdistyksen suomen lakien mukaisissa säännöissä lukee, jo liittyessä pitäisi tiedostaa se asia että joidenkin rekisteröidyn yhdistyksen sääntöjen rikkominen voi johtaa yhdistyksestä erottamiseen.

      Seurakunnan tehtävä ei ole kertoa ihmisille mukavia valheita että kaikki on kunnossa vaikka Raamatussa toisin lukee, vaan totuus se mitä Raamattuun on kirjoitettu ja se totuus mikä ihmisen tilanne on Raamatun sanan valossa. Se on varsin yleistä että me ihmiset epäonnistumme monissa asioissa omassa elämässämme, mutta taas jos joku katsoo ettei hänen tarvitse edes yrittää noudattaa raamatun sanaa omassa elämässään vaan katsoo että hän voi elää niin kuin itse parhaimmaksi näkee, niin varmaankin ne ovat niitä tilanteita joissa tuollaisia erottamisia aletaan pohtimaan.

      • k.kiusaantunut

        Tässä linkissä" muutama" kirkon työntekijä jotka ovat sitä mieltä että homous ei ole Raamatun mukaan synti.

        http://meidankirkkoommemahtuu.blogspot.fi

        Heitä jotka ovat valmiita siunaamaan on varmasti enemmänkin. Vapaaeht.työn diakoni todella sanoi että kirkon kanta on hyväksyvä. Siis virallinen kanta.

        Mikä sinä olet sitä muuttamaan? Olet pelkkä nettikirjoittelija. Pahantahtoinen ja pidät homoutta syntinä vaikka se on rakkautta.

        Daniel ja Joonatan on raamatun ne homot. Ja tuomitsevat kohdat voi jättää samaan sarjaan johon sinä jätät omaisuuden jakamiskehoituksen.

        Et jaa omaisuuttasi köyhille, et välitä niistä Jeesuksen sanoista jakaa omaisuus köyhille. Pidät sitä tilannesidonnaisena r-kohtana.

        Samoin on ne kohdat jotka muka kauhistelevat homoutta. Ne kuuluvat siihen aikaan, ei muuta.

        Kaikkea ei ole tarkoitus ottaa raamatusta kirjaimellisesti. Kyllähän sinä sen tiedät kun et todella jaa omaisuuttasi Jeesuksen sanoista huolimatta.

        Oma homofobiasi on sellainen että löydät raamatusta ne fobiset kohdat. Mutta joonatanin ja daavidin-raamatun homojen kohdalla aloitat kiemurtelun.

        Sulla on vähän ahdasmielinen toi asenne. SEllainen joka tuottaa itsemurhia homojen keskuudessa.

        Kanna vastuusi, saatana ei sitä puolestasi tee.


    • ulla

      taitaa ainoaksi keinoksi jäädä uskoville homoille itsemurha, kun ei uskovatkaan heitä halua rakastaa ja auttaa.. jumalakin on näköjään takkinsa heille kääntänyt. lähteeköhän nää itsarit yleistymään uskovaisten kohalla, pelkäänpä?

      • well well

        Homoseksuaaliset teot ovat olleet syntiä kautta historian ja tulevat aina olemaan. Vaikka te kuinka jankuttaisitte näiden tekojen puolesta, niin totuus pysyy. Sana pysyy.
        Ihmisillä tuntuu olevan psykologisesti hyvin vahva tarve selittää synti sallituksi, vaientaa omantunnon järkiääni.
        Maallistunut kansa haluaa yhä enemmän erivapauksia, kirkon työntekijät etunenässä.


    • Arto T

      #Tässä linkissä" muutama" kirkon työntekijä jotka ovat sitä mieltä että homous ei ole Raamatun mukaan synti.#

      Siis kirkossahan on hyvinkin paljon liberaaliteologeja jotka ovat jo Raamatun näkemyksistä luopuneet ja siirtyneet yhä enemmänkin humanismin ym. suuntaan. Eihän se ole mikään uusi asia.

      #Mikä sinä olet sitä muuttamaan? Olet pelkkä nettikirjoittelija. Pahantahtoinen ja pidät homoutta syntinä vaikka se on rakkautta.#

      Raamatussa avioliiton ulkopuolista seksuaalista kanssakäymistä ei todellakaan kutsuttu rakkaudeksi, vaan se oli monessa mielessä rakkauden vastakohta.

      #Daniel ja Joonatan on raamatun ne homot.#
      #Mutta joonatanin ja daavidin-raamatun homojen kohdalla aloitat kiemurtelun.#

      No se on kyllä aivan omaa tulkintaasi jos heidät homoiksi nimeät, itämaisessa kulttuurissa naisten asema oli kotiin sidottu ja miehisellä puolella esim. taisteluissa ja sodissa koettu yhteensitovuuden tunne oli hyvin voimakas, se että Daavidilla ja Joonatanilla olisi ollut joku homosuhde, niin se on sinun omaa tulkintaasi, Raamatussa ei tällaista sanottu, vaikka edes Daavidin suurimpia virheitäkään ei salailtu raamatussa, muutenkin Daavidin elämä kokonaisuudessaan kertoo aivan toista kieltä.

      #taitaa ainoaksi keinoksi jäädä uskoville homoille itsemurha, kun ei uskovatkaan heitä halua rakastaa ja auttaa.. #

      Kuka sanoo ettei halua, mutta auttaminen ja perättömien asioiden lupaaminen on kaksi täysin eri asiaa. Uskovaisten tehtävä ei suinkaan ole luvata kadotukseen matkaaville ihmisille että kaikki on kunnossa jatkakaa samaan malliin vaikka edessä silta on poikki.

    • Näin joo!

      huh mitä soopaa:o

      • brovoil

        soopaa on ja aloittaja ja koko ketju on brovo jossa sama ihminen kirjoittaa monilla nimimerkeillä


    • Jumala auttaa

      Raamattu selvästi sanoo, että homoseksuaalius on syntiä. Jumalan sanan, esim. Room. 1:26 - 27 mukaan homous ei siis ole sairaus tai ominaisuus, vaan se on synti. Jumalan tahto on, että uskovainen lopettaa synnin tekemisen. Jumala ei suinkaan tee sitä ihmisten puolesta, vaan jokaisen täytyy itse synnistä luopua. Helluntailaisten "eheyttämis"- oppi ei perustu Raamattuun, se on pelkkää valhetta, ikään kuin jonkun rukous tms. toimisi hokkus-pokkus vaan, - ja synti poistuu itsestään! Monen synnin takia uskovaiset joutuvat taistelemaan kovastikin lihaansa vastaan, ja aina se ei ole helppoa. Mutta Jumalan Pyhä Henki auttaa siinä. Ei Hän tee sitä puolestamme, mutta saa meidät vihaamaan syntiä niin kuin Jumalakin vihaa syntiä. Pyhä Henki siis muuttaa meidän sydämemme ja sitä kautta asenteemme, mielipiteemme, ajatuksemme ja tahtomme. Ja eräänä päivänä sinäkin huomaat vihaavasi homoutta niin paljon, ettet missään nimessä siihen enää tahtoisi langeta. Jumala on rakastava ja pitkämielinen sinunkin kohdallasi, kunhan sinäkin pysyt uskollisena Jumalan sanalle. Mitä enemmän luet Raamattua ajatuksella, sitä enemmän Jumalan sana puhdistaa sinun ajatuksiasi. Missään tapauksessa Jumala ei hyväksy sinun homoseksuaalisuuttasi eikä tahdo, että sinä itsekään sitä hyväksyisit! Jumala tahtoo siunata sinua!

    • Garling

      Onko joillakin tälläisiä tilanteita vastaavia? Itse tunnen olevani homoseksuaali, vaikka kuulun Helluntaiseurakuntaan. Veivataanko minut pois sieltä jos tulen kaapista? Huoh..

    • Ystävyys ei hintteys

      Kyllä ystävä voi olla mies miehen kanssa ja nainen naisen kanssa, mutta homouteen ei saa mennä. Se on Jumalan Sanan vastaista ja tosi iljettävääkin! Inhon väreet kulkee selässäni, kun kuulenkaan tai näen jonkun homoilevan! Vaikka nyky yhteiskunta onkin suosiollinen homoudelle, niin Raamattu ei ole muuttunut eikä muutu. Se kertoo, että homous on syntiä ja synti ei taivaaseen pääse eikä siis synnin harjoittajakaan! Itselläni on monia miespuolisia ystäviä ja hyvin läheisiä ystävyyssuhteita, mutta ei koskaan tule mieleen, että pitäisi olla seksisuhteesaa. Päin vastoin inhottaa ajatellakin että joku sellaista harjoittaa. Jumala loi mieheksi ja naiseksi ja tarkoitti suvun jatkuvan avioliiton kautta! Paljon minulla on myöskin naispuolisia ystäviä, mutta en ole sukupuoliyhteydessä kewnenkäään heidänkään kanssa. Ystävyytemme on täysin puhdasta!

    • Omia ajatuksiani

      Tässä joskus pohtinut muitten uskon sisarien kanssa seuraavaa. Jos mies rakastuu mieheen ja Jumala ei eheytä tai paranna tästä sairauksesta, mitä asialle voi tehdä? Kun tuskin omin voimin voi muutta heteroksi takaisin vaikka uskovainen ihminen olisikin kyseessä.

      Sitten se, että jos tälläinen henkilö ei pysty muuttumaan. Hänkö menee helvettiin? Jos tämä henkilö ei voi muuttua/ kykene siihen ja tekee tästä syystä vaikka itsemurhan, hän menee silloinkin helvettiin?

      Kunhan mietittiin tätä asiaa ja se pisti kyllä ajattelemaan. En oikein jaksaisi uskoa siihen, että Jumala tuomitsee tämän ensimmäisen vaihtoehdon suoraan että silloin joutuisi helvettiin. Ihan siltäkin pohjalta, että jos tämä henkilö on sairastutnu tai mieli mennyt niin sekaisin ettei enää vaikka löydä totuutta tai näkee tämän asian totuutena? Ei kai Jumala voi olla niin ankara että jättää ottamatta taivaaseen, varsinkin kun on uskossa Jeesukseen?

      Onko teistä muut ajatelleet näin, uteliaisuuttani kyselen? :)

    • Hauskaa!

      Sallikaa mun nauraa! :'DD Ei vittu OIKEESTI!! xDD Ainakin hyvät naurut sain tästä keskustelusta! xD

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      154
      2696
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2001
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1996
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1796
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1540
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1201
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe