Peugeot 208 1.2 vti jakopää

uuteliiaaasssi

Hei, tietääkö kukaan onko Peugeot 208 1.2 vti bensa-autossa jakopää ketjulla vai hihnalla.

Kiitos vastauksista jo etukäteen.

33

12733

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hihnalla on

      Vaihtoväli 180000 km / 10 v.

    • 2013vti82

      Onko tietoa pitääkö 10v ja 180000 km vielä paikkansa 1,2 vti 82 hv moottorissa paikkansa.
      Kun kuulemma turboissa on vaihtoväliä lyhennetty.
      Itsellä nyt vm. 2013 vti82 ajettu 48000 km ja ei mitään vikaa mutta hihna jo hiukan arveluttaa.

      • lerppajeejee

        Jos hihna arveluttaa niin ota öljykorkki auki ja katso silmällä miltä hihna näyttää.


      • PSA

        Pitää paikkansa, ainakin virallisissa huolto-ohjeissa korjaamolla,netistä huolto- ohjeista tänään katsottuna, itsellä saman verran ajettu/vuotinen. Ennen jakopää oli koneen ulkopuolella, nyt hihna on öljynseassa niinkuin ketjukin niin kaiketi sillä saatu lisää käyttöikää/kilometrejä.


      • hulapalloo
        PSA kirjoitti:

        Pitää paikkansa, ainakin virallisissa huolto-ohjeissa korjaamolla,netistä huolto- ohjeista tänään katsottuna, itsellä saman verran ajettu/vuotinen. Ennen jakopää oli koneen ulkopuolella, nyt hihna on öljynseassa niinkuin ketjukin niin kaiketi sillä saatu lisää käyttöikää/kilometrejä.

        Todellisuus on kyllä toinen...

        Moottori vaatii "erikoisöljyn" eikä se sittenkään kestä luvattua vaihtoväliä.

        130tkm ajetussa saattaa olla hihnan selkäpuolella jo selvät merkit kuluneisuudesta ja eräällä nettisivulla sanotaankin:

        It is recommended to proceed with the timing belt replacement between 75,000 and 100,000 Km

        Tehdaskin on pudottanut vaihtovälisuosituksen lukemaan 165.000 km.


      • Anonyymi
        lerppajeejee kirjoitti:

        Jos hihna arveluttaa niin ota öljykorkki auki ja katso silmällä miltä hihna näyttää.

        Mitäs varten se öljykorkki pitää ottaa auki,,hei.älä viitsi skoijata


      • Anonyymi
        PSA kirjoitti:

        Pitää paikkansa, ainakin virallisissa huolto-ohjeissa korjaamolla,netistä huolto- ohjeista tänään katsottuna, itsellä saman verran ajettu/vuotinen. Ennen jakopää oli koneen ulkopuolella, nyt hihna on öljynseassa niinkuin ketjukin niin kaiketi sillä saatu lisää käyttöikää/kilometrejä.

        Oikeestikko on noin,nyt kyllä hiukka arveluttaa nää kirjoitukset


      • Anonyymi

        Kaikissa alle 2-litrasissa bensakoneissa vaihtoväli max 100 000 km tai 5 vuotta merkistä ja mallista riippumatta! Sanoi tehdas mitä tahansa! Tehtaan agendana on saada autot rikki takuuajan päätyttyä jotta kuluttajille voidaan myydä lisää roskaa! Mm. Mersu otti pahasti takkiin w124-mallillaan, kun ne kesti pitkään eikä uusia saatu myytyä riittävän nopeasti.


    • pösöötti

      Kiitoksia vastauksesta. Olen lukenut että ulkomaillakin suositellaan 6-7 vuotta vaihtoväliksi.
      Mutta jos on tiputettu vaihtoväli 165000 kilsaan niin onko tietoa onko aikavaatimus virallisesti tiputettu 10 vuodesta alaspäin?
      Öljykorkista kun katson omaa hihnaa niin aivan virheetön.
      Auto 208 82 hv 2013 ja 48000 km aina ajettu mobil 0w40 öljyllä ja vaihtoväli 10000 km.

    • Plösö

      Paaliin vaan👍

      • Anonyymi

        Mulla ollut kolmevuotta ja 30 000 ja normi huolloilla menty, ei minkäänlaista ongelmaa, eikä mitään rapinaa mistään kuulu. Kohta 60 000 kaikkiaan ajettu, kuin uus. Että ei paremmasta väliä..


    • paraskulkine

      Ei kai nyt paaliin, kun paras auto mikä meillä ollut.
      Ikä yli 5 vuotta ja korjauskulut 0 euroa.
      Takuu aikana yksi abs anturi, siinä kaikki ja tämä on tosi.

      • redperry

        Paljonko on tullut ajettua? Epäilen että aika vähän...


      • Anonyymi
        redperry kirjoitti:

        Paljonko on tullut ajettua? Epäilen että aika vähän...

        joo, eihän niillä autoilla ajeta, pihaanhan ne seisomaan ostetaan,
        hihnoista sen verran, että mulla oli aikoinaan 505 turbo D , vm -87
        250000 oli mittarissa, kun se meille tuli ja 600000 kun lähti seuraavalle kuskille,
        en edes tiedä, oliko siinä hihna vai ketju, mutta ei sitä koskaan vaihdettu,
        että se niiden kestävyydestä.
        Nytkin on 2 kpl 406 v6 , merkkihuollossa sanovat ettei niiden hihnat katkea,
        kakkosautolla on nyt 10v edellisestä vaihdosta, en aio vaihtaa,
        ellei vesipumppu tilttaa, sehän menee monesti ennen kuin hihna rispailee,
        jospa kattelis huvikseen, kauanko se kestää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        joo, eihän niillä autoilla ajeta, pihaanhan ne seisomaan ostetaan,
        hihnoista sen verran, että mulla oli aikoinaan 505 turbo D , vm -87
        250000 oli mittarissa, kun se meille tuli ja 600000 kun lähti seuraavalle kuskille,
        en edes tiedä, oliko siinä hihna vai ketju, mutta ei sitä koskaan vaihdettu,
        että se niiden kestävyydestä.
        Nytkin on 2 kpl 406 v6 , merkkihuollossa sanovat ettei niiden hihnat katkea,
        kakkosautolla on nyt 10v edellisestä vaihdosta, en aio vaihtaa,
        ellei vesipumppu tilttaa, sehän menee monesti ennen kuin hihna rispailee,
        jospa kattelis huvikseen, kauanko se kestää

        Kyllä Peugeot kestää.
        Täällä moni käy provosoimassa Peugeotin huonosta laadusta, mutta käytännön kokemus kertoo kuitenkin toista.
        505 2,5 L turbodieselissä (152A eli XD3T ja coolerilla 152B eli XD3TE) oli tai on jakopää ketjulla ja kun nokka-akseli on lohkossa, ketju on ikuinen.

        Minulla 2 kpl 406 2,0 pensakoneella. Ikää kummallakin 19 vuotta ja molemmilla ajettu yli 300.000 km. Jakohihnan vaihdan kun viitsin.
        t. RMB54


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        joo, eihän niillä autoilla ajeta, pihaanhan ne seisomaan ostetaan,
        hihnoista sen verran, että mulla oli aikoinaan 505 turbo D , vm -87
        250000 oli mittarissa, kun se meille tuli ja 600000 kun lähti seuraavalle kuskille,
        en edes tiedä, oliko siinä hihna vai ketju, mutta ei sitä koskaan vaihdettu,
        että se niiden kestävyydestä.
        Nytkin on 2 kpl 406 v6 , merkkihuollossa sanovat ettei niiden hihnat katkea,
        kakkosautolla on nyt 10v edellisestä vaihdosta, en aio vaihtaa,
        ellei vesipumppu tilttaa, sehän menee monesti ennen kuin hihna rispailee,
        jospa kattelis huvikseen, kauanko se kestää

        Audi A6 3.0 Td ja mittarissa "vasta" 1250000, eli sisään ajettu vasta...600k on vasta leikkiä..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        joo, eihän niillä autoilla ajeta, pihaanhan ne seisomaan ostetaan,
        hihnoista sen verran, että mulla oli aikoinaan 505 turbo D , vm -87
        250000 oli mittarissa, kun se meille tuli ja 600000 kun lähti seuraavalle kuskille,
        en edes tiedä, oliko siinä hihna vai ketju, mutta ei sitä koskaan vaihdettu,
        että se niiden kestävyydestä.
        Nytkin on 2 kpl 406 v6 , merkkihuollossa sanovat ettei niiden hihnat katkea,
        kakkosautolla on nyt 10v edellisestä vaihdosta, en aio vaihtaa,
        ellei vesipumppu tilttaa, sehän menee monesti ennen kuin hihna rispailee,
        jospa kattelis huvikseen, kauanko se kestää

        Juu,noin on,kannattaa tosiaan katsella ihan huvin vuoksi,että koska se hihna katketa pamahtaa katkipoikki,,no sitten ei tartte uutta hihnaa,vaan kokonaan uuden moottorin


    • POLOINEN

      Öljyn kulutusta turhaaaan..se 15tkm riittäää hyvin::

    • Anonyymi

      5v /180000km

    • Anonyymi

      Ulkomailla näyttää olevan edelleen 10v.
      Itse menen kyllä sillä.
      Mutta öljyt vaihdan tosi tiheään.

    • Anonyymi

      Kukapa tietäisi, mikä on Peugeot 208 (AB) 2014 jakohihnan vaihtoväli? Kävin Peugeot liikkeessä ja en saanut varmaa tietoa. Myyjä arvaili, että ketju olisi, onko? Kaipa näitä joku korjaamoiden ammatti-ihminen joskus lukaisee.

    • Anonyymi

      Peugeot 208 2014 litrasella koneella.

    • Anonyymi

      Vaihtoväli hiukan vaihtelee eri maissa. Hihna on öljykylvyssä siksi hiukan hintava vaihtaa. Ulkomailla vaihtoväli 10v ja tarkastus 5 v kohdalla kilometriraja 170000 km. Suomessa suositellaan tällä hetkellä 6 v ja 100000 km maksimi. Itsellä edellisessä 208.ssa oli hihna alkuperäinen 7v ja 75000 km ja oli kuin uusi. Näkee taskulampulla öljykorkista. Jos hihnan selkämykseen alkaa tulemaan murtumia pitää vaihtaa.

      • Anonyymi

        " Hihna on öljykylvyssä"

        Ei kyllä ole missään kylvyssä vaan samassa tilassa missä on öljypohja josta sitten kampiakseli nostaa pyöriessään öljysumua.


    • Anonyymi

      Näyttää ulkomaillakin olevan jo 6 vuotta suositus. Englanti
      belt system requires a change every 60,000 miles or six years (whichever comes first).
      Autojerry sivuilla keskihinta n.700-900 e välillä.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Jaa. . .minulla 208 1,2:n. Ajettu 91.000km.
        Tämä on niitä surullisia 2016 valmistettuja, joissa oli joku valmistusvika jakohihnan systeemeissä. Niinpä edellinen omistaja joutui korjauttamaan jakohihnan 53.000km:n kohdalla vuonna 2018. Onneksi meni takuuseen.

        Minulla ollut auto nyt 3 vuotta ja kilometrejä tullut 13.000km
        "Kauppakassina" toimii.

        Kun nyt tulee vuoden päästä 5 vuotta täyteen jakohihnan vaihdosta ja noin 45.000 km, niin mitä pitäis tehdä? Riittäisköhän tarkastus?


    • Anonyymi

      Jos kysymyksessä kolmisylinterinen PURETECH moottori, niin hihna öljukylvyssä.

      • Anonyymi

        Ei varmasti ole missään kylvyssä vaan samassa tilassa missä on öljypohja öljyineen. Kampiakselin ja muiden osien liike nostaa öljysumua jossa tuo hihna pyörii.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei varmasti ole missään kylvyssä vaan samassa tilassa missä on öljypohja öljyineen. Kampiakselin ja muiden osien liike nostaa öljysumua jossa tuo hihna pyörii.

        Hei minun kaveri autoni Peugeot 208 Ja v 2012 Ja ajettu 142000 klm
        1,6 bensaa kone onko tämän auton ketju tai hihna ?
        Ja toinen kysymys. Hän kävi auto huolto ja vaihtoon autoon Yliö huolto mies sanoi yliön sisällä näkee metalli ehkä nokka-akseli vaurio . Jos joko tietää sanoo mitä pitää tekee? Kiitos


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei minun kaveri autoni Peugeot 208 Ja v 2012 Ja ajettu 142000 klm
        1,6 bensaa kone onko tämän auton ketju tai hihna ?
        Ja toinen kysymys. Hän kävi auto huolto ja vaihtoon autoon Yliö huolto mies sanoi yliön sisällä näkee metalli ehkä nokka-akseli vaurio . Jos joko tietää sanoo mitä pitää tekee? Kiitos

        Kiitos vastauksista jo etukäteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei minun kaveri autoni Peugeot 208 Ja v 2012 Ja ajettu 142000 klm
        1,6 bensaa kone onko tämän auton ketju tai hihna ?
        Ja toinen kysymys. Hän kävi auto huolto ja vaihtoon autoon Yliö huolto mies sanoi yliön sisällä näkee metalli ehkä nokka-akseli vaurio . Jos joko tietää sanoo mitä pitää tekee? Kiitos

        1.6 vapari on hihnalla ja turbollinen ketjulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1.6 vapari on hihnalla ja turbollinen ketjulla.

        Ketju on kyllä molemmissa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      71
      3279
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      553
      3091
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      38
      2503
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      2022
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1835
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      310
      1832
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1672
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      119
      1365
    9. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      63
      1228
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      23
      1225
    Aihe