Sukukirouksesta..

leeviläinen

Plaratessani TV:n kanavia keskiviikkona 13.11.2013, avasin sen seurauksena myös TV7:n kanavan, katsoakseni, mitä sieltä tulee. No sielä oli just menossa Polvijärven pastori -ohjelma. Jäin siinä sitten kuuntelemaan, mistä aiheesta Veijo ja Aulikki puhuvat. Ja kuinka ollakkaan nämä kaksi puhua pärisivät, taas yhden kerran sukukirouksesta, joka vaikuttaa edelleenkin uskovien elämässä. Tai oikeastaan Aulikkihan siitä enimmäkseen puhui ja Veijo oli ikäänkuin vain hengessä mukana ja myönteli asiaa.

No kun minä tässä aiemmin, erään palstalla olevan keskustelun yhteydessä kysyin tästä sukukirouksesta, niin vastaukseksi sanottiin, että silloin, kun ihminen tulee uskoon ja saa kaikki syntinsä anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä, niin sen seurauksena uskovaa ei enää riivaa mitkään sukukiroukset, eikä mitkään muutkaan kiroukset, vaan hänen elämänkirjansa kirjoittaminen aloitetaan puhtaalta sivulta tuon syntien anteeksiantamisen jälkeen.

Ja sen vuoksi minä nyt aloitukseni laadin, että kuinka tämän asian laita nyt oikein on?

Ensin uskoon tullut ihminen saa vapauden kaikista synneistään Jeesuksen nimessä ja veressä julistetun syntien anteeksiantamisen seurauksena; ja sitten myöhemmässä vaiheessa se mahdollinen sukukirous kuitenkin vaikuttaa olevinaan edelleenkin uskovan elämään.

Emäntäkin aivan kauhistui tuota puhetta, jota Aulikki piti julkisessa TV7:n ohjelmassa ja kysyi minulta, että ovatko nämä kaksi: Aulikki ja Veijo nyt varmasti uskovaisia, kun tuollaista puhuvat aivan julkisesti?

Niin että vastatkaapa Aulikki ja Veijo nyt näihin kysymyksiin, etteivät ne tosiaankaan vaikuta täysin löperöpuheilta.

5

188

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tutkittu juttu

      Uskonto tuottaa depressiota,
      neuroosia, riippuvuutta ja paranoidisuutta.

    • leeviläinen

      Minä jo arvasin, ettei aloituksessa esittämiini kysymyksiin tule asianomaisilta Veijo Piipposelta ja Aulikki Hartikaiselta mitään vastausta, koska sukukirousväitteet olivat pelkkiä löperöpuheita.

      Ojareksen on nyt tästä lähtien syytä hyvin tarkkaan harkita, mistä aiheista TV7:ssa asioista puhutaan, ettei uskovien mieliä tarpeettomasti pahoitettaisi millään löperöpuheilla, niinkuin esim. tämä sukukirousjuttu oli.

      Olin mie kyllä varsinainen perhanan pöljä, kun menin avaamaan TV7:n. Mutta tällaisesta vahingosta viisastuneena mie jätän sen jatkossa avaamatta.

      • Qwerty

        Rohkaisuksi 1. Piet. 1: 17-23. Jakeen 18-19 mukaan meidät on lunastettu turhasta, isiltä peritystä vaelluksesta Kristuksen kalliilla verellä. Eivätkö siinä ole kaikki höpö, höpö sukukiroukset katkenneet. Tuollaiset puheet ovat vain ansoja, joilla orjuutetaan kuulijat näiden opettajien seuraajiksi. He tekevät ongelman, johon heillä sitten on muka ratkaisu.


      • leeviläinen
        Qwerty kirjoitti:

        Rohkaisuksi 1. Piet. 1: 17-23. Jakeen 18-19 mukaan meidät on lunastettu turhasta, isiltä peritystä vaelluksesta Kristuksen kalliilla verellä. Eivätkö siinä ole kaikki höpö, höpö sukukiroukset katkenneet. Tuollaiset puheet ovat vain ansoja, joilla orjuutetaan kuulijat näiden opettajien seuraajiksi. He tekevät ongelman, johon heillä sitten on muka ratkaisu.

        Oivalsit asianlaidan oivallisesti Qwerty.

        Tuossa Sinun viimeisessä lauseessasi on lyhyen ytimekkäästi vastaus koko asiaan kyseisestä TV7:n ohjelmasta, josta minä kysymykseni laadin.

        Nämä kaksi: Hartikainen ja Piipponen, antoivat kuulijakunnan ymmärtää asian juuri noin, niinkuin mielipiteesi lopussa kerrot, että ensin tehdään jostain asiasta ongelma ja sitten itse ovat olevinaan asiantuntijoina keksimässä ratkaisua asiassa, joka on pelkkää huulenheittoon perustuvaa löperöpuhetta.

        Johan se todistaa kyseisen asian pelkäksi löperöpuheeksi, etteivät kyseiset "asiantuntijat" millään tavalla kommentoi asiaa myöhemmin, vaikka asia herättää itsekussakin kuuntelijassa kysymyksiä, niinkuin minussakin herätti.


      • impi.umpilampi

        Voe veikkosta. Etkö sie vieläkkää usko, jotta ee Vajjoon-Veijon kaltasilta löperöpuhujilta tule kelevollista vastaasta mihinkää assiisseen. Ja ku häne kamraattisa on samanlaenen löperöpuhuja, nii assii ee selevvii ensinkää.
        Vua kun sulla on kännykkä, nii soettoo rummaata ja sovi aeka, nii siitä se siillaottuu kontiksseen.

        Ja sitte, jos suat sovittuva ajan ja mänet käämmää, nii elä mäne yksin, vuan ota pari luotettavvoo kamraattija mukkaan totistajiksi. Esmerkiksi pari lehtimiestä tae naesta iltahestä tae alibista. Eekä pahitteeksi ou sekkää jos otat jottae kättä pitemppee varalle. Niinku esmerkiksi vaekka kaevinkone. Kun lasket kaohan kynnet kynnykselle, jotta russaos vua kuulluu, ja kysäset sukukirrousassiista tälleesti, jotta panenko mökkis tuhannenpillun pärreiksi, vae alatko puhhuo totta, nii vastooja suattaa alakkoo puhummaa totta. Toenen vaehtoehto assiissa on se, jotta vastooja ee vastoo ollenkaa, vuan häeppyy pirttiisä piilloon lusmuilemmaa ja soettaa sieltä kaekessa hiljassuuvessa polliisit paekalle. Ja sitte ee kyllä naarata.

        Vua jos sulla ee satu olemmaa sitä kaevinkonetta, eekä ies firskarsin käskaevurija eli lapijjoa, nii ne lehtimiehet ja naeset on senttää tolokku assii totistajina, kun puhheetti tulloo tallennettuva. Ja sitte on hyvä ottoo sanasta miestä ja huastoo kysseinen susipariskunta puhummaa julukisesti assiissa totta.

        Jotta silleesti ku toemit, nii suattaahan ne vastaasetti kysymyksiis tulla, vuan suattaahan se olla tulematakki. Määppä tuota tiijä nuin ennakkoon.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      414
      4460
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      243
      2218
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      68
      1630
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      159
      1427
    5. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      285
      1292
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      67
      1127
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      137
      1084
    8. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      1065
    9. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      55
      980
    10. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      118
      957
    Aihe