Astmalääkitys tuhoaa terveytesi.

ViljoJ

Astmalääkkeet, kuten pulmicort, flixotide, serevent, alvesco, symbicort, singulair, montelukast, oxis, ventoline, spiriva,prednisolon jne.. ovat hirviää myrkkyä. Ne auttaa hetkellisesti, mutta sitten huomaatte huijauksen.

Katinkontit, lääketehtaitten keksintöä ja hienoja nimiä samalle myrkylle. Kiltit lääkäriparat uskovat ja pakottavat ihmiset syömään. Saman miehen keksintöä kaikki. Laittavat imemään putelista, että ihmiset eivät näkisi, mitä litkua sieltä tulee. Oletteko aukaseet putelin ja kattonu. Aivan samaa ku huume.

Se on huumekoukku. Kohta henkeä alkaa ahdistamaan, jos ei saa lääkettä. Ollaan lääkekoukkutokkurassa. Kallista kuin tupakka. Ventolinesta ei aina edes tule mitään ja sitten määräävät voimakkaampia myrkkyjä, että kädet tärrää. Luuletteko ihmisparat että semmoset ketään parantaa, joka saapi koko kehon tärräämään. Ei auta, sanon minä.

Minä olen voinut niin hyvin koko syksyn ja kesän, kun olen alkanut syömään ternimaitoa, leipäjuustoa ja tosiruukiinen ruisleipä. Ei auta vitamminitipat tai muut huijaukset. Sinne mennee köyhän rahat.

43

10271

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ViljoJ

      Nin ja laittakaa koirat ja kissat ulos. Ei ole niiden paikka sisällä talossa.

    • :/ :/ :/

      No just joo...:/

    • Mä vaan

      Kyllä kyllä, ruisleipä ja juustohan parantaa kaikki maailman vaivat.. Oletteko muuten ennenaikaan koskaan tavanneet henkilöä kellä oli astma, siis silloin kun nykyisiä astmalääkkeitä ei ollut vielä keksitty? Minä olen ja kyllä oli surullista katsottavaa..
      Aikuinen mies kun ei jaksa edes kunnolla kävellä kun henkeä ahdistaa, istuminen on melkein kaikki mitä jaksaa tehdä, henki rohisee..
      Onneksi on nykyisin olemassa edes nämä astmalääkkeet niin pystyy elämään suht normaalia elämää.

      • hengittäjä

        siksi niitä ei näe, kun ovat kuolleet pois


      • Omahoitovastuu

        Äitini on ollut rakennuksilla töissä 70-90-luvuilla ja sai siellä olevista pölyistä ja myrkyistä ensin astman ja sittemmin keuhkoahtauman. Silloin ei ollut läheskään
        yhtä hyvää työsuojelua, eikä suojavarusteita, kun tänä päivänä. Itsestään on sitten kiinni käyttääkö suojaimia vai ei. Jos astmalääkitystä ei olisi, äiti olisi menehtynyt jo
        57-vuotiaana saadessaan pahan astmakohtauksen. Meillä on suvussa /geeneissä altistus astmalle. Itse sairastan astmaa 90-luvulta asti, tyttärelläni on ollut voimakasta oireilua, joka tuli pahan flunssan jälkeen, eikä antibiootit auttaneet.
        Hän sai puolen vuoden astmalääkityksen ja on nyt kunnossa. Hänellä on neljä lasta, joista yhdellä on astma. Poika sairastui 8 kk vanhana flunssan jälkeen ja on sitten käyttänyt astmalääkkeitä, aina kun nuha/kuume/flunssa iskee. Sairaalassa useita käyntejä yön yli, kun on joutunut lääkehengityksiä maskin kautta hengittelemään akuutimman ajan. Kyllä on hyvä, että on astmalääkkeet. Se on sitten itsestä kiinni kuinka hyvin itsehoitoa ja lääkkeen annostelua noudattaa. Säännöllisyys on hoidon A ja O. Se pitää keuhkot paremmassa kunnossa. Ei auta, että ottaa lääkettä vaan silloin kun siltä tuntuu. Ahdistusvaiheessa tulee helposti otettua liikaa lääkettä, joka vaikuttaa myös keskushermostoon aiheuttaen vapinaa ja huonoa oloa. Lääkkeissä on annosteluohjeet ja lisätietoa saa aina hoitavalta lääkäriltä ja sairaanhoitajalta. Lisäksi astmaatikon tulee seurata omaa hengitystään PEF-mittauksilla ja ottaa tarvittaessa yhteyttä lääkäriin. Myös PEF-mittarin käyttöä opetetaan astmahoitajan vastaanotolla. Flunssan aikana voi myös itse lisätä lääkkeen ottokertoja, jos tuntuu että limaa kertyy ja ahdistaa kovasti. Lääkkeen ohjeissa on yleensä sanottu, kuinka monta annosta enintään voi ottaa. Jos olo ei parane, on tietenkin syytä mennä lääkäriin.


    • Selviytynyt

      Tuo on niin totta,että ne ovat myrkkyjä!poikani sairastui astmaan 9v,häntä hoidettiin kortisonilla,mikä muutti niin hänen luonteensa kuin ulkonäkönsä,tuli kuukasvot,vartalolihavuutta,painoa 13kg puolessa vuodessa,raivareita...luut murtuivat herkästi.Armeijakin piti jättää väliin ylipainon ja lättäjalkojen takia.Sitten hän aikuistui ja lääkitys jäi pois kokonaan,rupesi liikkumaan ja kulkemaan salilla.laihdutti parikymmentä kiloa painoa.Nyt on hyvin liikkuvainen nuorimies,lääkitystä astmaan ei ole tarvittu enää vuosiin.

      • Daidai

        Oliko lapsellesi pakko syöttää herkkuja, että pulskistui? Minä sairastuin astmaan 3 vuotiaana ja 18 vuotiaaksi asti vedin keuhkoihini kaikki maailman astmalääkkeet. En ollut koskaan lihava, mitään kuukasvoja tullut, enkä raivareita saanut. Mikäli et ole syöttänyt herkkuja normaalia enempää, on mahdollista, että lapsesi on ollut allerginen jollekin astmalääkkeelle ja sinun olisi pitänyt vanhempana tämä huomata ja viedä lapsi sairaalaan tutkimuksiin, jos paino nousee ilman syytä. Astmalääkeitä on erilaisia. Päivittäin otetaan yleensä Pulmicorttia tai vastaavaa lääkettä ennaltaehkäisevästi ja tarpeen mukaan sitten sellaista, jolla saa heti avattua hengitystiet, jos ei meinaa henki kulkea. Eipä muuttanut meikäläisen luonnetta mitenkään noiden mömmöjen vetäminen, yksikään luu ei ole koskaan murtunut ym, vaikka jo kolmekymppinen olen. Lättäjalat oli minullakin lapsena, mutta se ei todellakaan johdu astmalääkkeistä kenelläkään. Lasten poliklinikalla käskettiin kävelemään varpaillaan välillä ja minähän kävelin -> lättäjalat historiaa muutamassa vuodessa. Armeijaan pääsee 100% varmuudella vaikka kuinka lihavakin. Saattaa joutua tosin huoltokomppaniaan, jossa hommat eivät ole raskaita, mutta ei tässä mitään häpeämistä ole. Lättäjaloille löytyy armeijan puolesta erikoispohjallisia. Moni lihavampi myös laihtuu intissä 30 - 40 kiloa, jopa enemmän toisinaan, että kyllä siellä niitä läskejä on mukana tetsaamassa ihan normaalissakin palveluksessa. Kokevat yleensä täydellisen muodonmuutoksen armeija-aikaa. Näin mm. eräs meidän tuvan Erkki.


      • Ihme_riitaporukkaa
        Daidai kirjoitti:

        Oliko lapsellesi pakko syöttää herkkuja, että pulskistui? Minä sairastuin astmaan 3 vuotiaana ja 18 vuotiaaksi asti vedin keuhkoihini kaikki maailman astmalääkkeet. En ollut koskaan lihava, mitään kuukasvoja tullut, enkä raivareita saanut. Mikäli et ole syöttänyt herkkuja normaalia enempää, on mahdollista, että lapsesi on ollut allerginen jollekin astmalääkkeelle ja sinun olisi pitänyt vanhempana tämä huomata ja viedä lapsi sairaalaan tutkimuksiin, jos paino nousee ilman syytä. Astmalääkeitä on erilaisia. Päivittäin otetaan yleensä Pulmicorttia tai vastaavaa lääkettä ennaltaehkäisevästi ja tarpeen mukaan sitten sellaista, jolla saa heti avattua hengitystiet, jos ei meinaa henki kulkea. Eipä muuttanut meikäläisen luonnetta mitenkään noiden mömmöjen vetäminen, yksikään luu ei ole koskaan murtunut ym, vaikka jo kolmekymppinen olen. Lättäjalat oli minullakin lapsena, mutta se ei todellakaan johdu astmalääkkeistä kenelläkään. Lasten poliklinikalla käskettiin kävelemään varpaillaan välillä ja minähän kävelin -> lättäjalat historiaa muutamassa vuodessa. Armeijaan pääsee 100% varmuudella vaikka kuinka lihavakin. Saattaa joutua tosin huoltokomppaniaan, jossa hommat eivät ole raskaita, mutta ei tässä mitään häpeämistä ole. Lättäjaloille löytyy armeijan puolesta erikoispohjallisia. Moni lihavampi myös laihtuu intissä 30 - 40 kiloa, jopa enemmän toisinaan, että kyllä siellä niitä läskejä on mukana tetsaamassa ihan normaalissakin palveluksessa. Kokevat yleensä täydellisen muodonmuutoksen armeija-aikaa. Näin mm. eräs meidän tuvan Erkki.

        Kortisoni tekee ne kasvojen muutokset. Luitko kunnolla viestin, ennen kun avauduit


    • 3+3

      Noin 300 miljoonaa ihmistä koko maailmassa sairastaa astmaa. Sitä potee joka kymmenes koululainen. Astman syynä on krooninen tulehdus, joka ahtauttaa ja tukkii hengitysteitä. Valitettavasti astman lääkehoito ei ole niin tehokasta kuin toivotaan: puolet potilaista ei saa lääkityksestä haluttua apua. Osa potilaista tulee vastustuskykyiseksi keuhkoputkia laajentaville beta-agonistilääkkeille ja kortisonisumutteille. Ja lisäksi niillä on ikäviä sivuvaikutuksia. Näistäkin syistä kalaöljyn ja muiden ravintolisien käyttö on herättänyt tutkijoiden kiinnostusta astman hoidossa. Urheilulääketieteeseen erikoistuneet tutkijat Timothy D. Mickleborough ja Martin R. Lindley ovat laatineet erinomaisen pääkirjoituksen kalaöljyn merkityksestä astmassa. Mickleborough on toiminut muun muassa USA:n menestyneen uintimaajoukkueen ravintovalmentajana.
      http://www.tritolonen.fi/index.php?page=news&id=2566

    • valkukas

      Astma on lisääntynyt ilmassa olevien saasteiden takia. Sisäilma on huono, ilmastointi puutteellinen, ilmastointiin pääsee kemikaaleja ja mikrobeja, lisääntynyt hajusteiden käyttö, tupakansavu yms. ulkoiset tekijät. Nämä kun eliminoidaan pois, niin astmakin puolittuu.

    • sydowii

      Mulla on keuhkoastma. Oirehdin satunaisesti riippuen allergeenista tai ärsykkeestä. Kun kohtaus iskee, Ventoline on tepsinyt joka kerta. Kun on pitkittynyttä infektiota Seretide on tepsinyt aina.
      Jokainen voi itse miettiä sitä, jättääkö ammattitaitoisen lääkärin määräämä lääke ottamatta ja kuolla vai ottaa ja selvitä. Kalanmaksaöljyillä ym. ei lääkitä akuutteja kohtauksia. Niihin tepsii vain tarkoitukseen kehitetty LÄÄKE:

      Ja lisäksi. Lapseni sai kovan astmakohtauksen syötyään suklaata autossa. Ventoline pysäytti oireiden etenemisen ja saimme näin ikävällä ja radikaalilla tavalla tiedon lapsemme astman olemassaolosta.

      Ja mitä tulee sisäilmaongelmiin, niitä pääasiallisesti aiheuttaa leväperäinen jopa osaamaton kiinteistöjen hoitaminen. Kiinteistönhoito on muutakin kuin mittarikaapilla käynti, tai mopin pyörittely. Silloin kun puhutaan osaavasta kiinteistönhoidosta, aletaan puhumaan eri ammattinimikkeestä, joka on "Talonmies".

      Sellainen joka kirjoittelee vastuuttomia kirjoituksia henkeä suojaavista lääkkeistä, pitäisi saattaa edesvastuuseen.

    • Vain oikeat lääkkeet

      Kaikki on kokeiltu ja allergiakokeita otettu. Vain astma lääkityksestä tuntuu tulevan helpotusta. Luotan vain lääkärin määräämiin lääkkeisiin ja ohjeisiin. Kaikki luontaistuotteet, jotka on tehty erilaisista kasveista on pois suljettu, koska ne saattavat aiheuttaa allergiaa ja pahentaa astmaa. Kaikki oireethan ei koskaan poistu, mutta pienikin helpotus riittää.

    • Tyttö vm 1975

      Kukas se täällä kirjoittikaan, että ei ennen vanhaan astmaatikkoja ollut? No, ei ollut ei, kun sellaiset yksilöt KUOLIVAT. Eli, onhan heitä ollut. Minunkin suvussani on monta pienenä lapsena keuhko-oireisiin kuollutta lasta ja muutama aikuisiälläkin sairastunut, joista suvun vanhimmat kertovat. Itse olen astmaatikko ollut vauvasta asti ja ilman lääkkeitä kuollut jo aikaa sitten.

      Kokonaan en oireitani saa lääkkeilläkään pois ja asiaa ei yhtään auta sekään, että kaikki rakkaimpani tukapkoivat.

      Mutta näillä mennään.

    • Murkki

      Täällä käy kirjoittelemassa tupakoitsijat, joiden mielestä astmaa sairastavat ovat itsekkäitä, kun tuovat esille miten tupakan haju vaatteissa jo aiheuttaa nenän tukkoisuutta ja hengitysvaikeuksia. Saatikka tupakan hajun peittäminen hajuvedellä. Siinä menee viimeistään silmät ristiin, kun kyseiset henkilöt tulevat samaan huoneeseen.
      On myös niitä, jotka käyvät täällä pilkkaamassa, kuten kirjoitusketjut: Ventolinella itsemurha ja Empaatittomuus. Nämä ketjut olivat todella vastenmielistä luettavaa ja totesin, että näinhän se astmaa sairastavan kohtelu on työelämässä.

    • 4+4
    • lääkeorja

      Kaikki lääkkeet ovat hirveitä myrkkyjä ja tappavat liian suurina annoksina. Liialiseen veden juontiinkin voi kuolla. Joten eläköön se pieni ero, joka pitää minut hengissä ja mahdollistaa normaalin elämän kun syön lääkkeeni.

    • Minäkö

      Hernekeitto ja karjalanpiirakat, parhaat astmalääkkeet.

    • annastiina4

      Hei

      Saako jostakin maitohappobakteerituotteesta nuo kaikki kolme kerralla

      • annasiina4

        Löytyi jo toisesta ketjusta, mikähän paras

        Asidophilus Plus
        Replete
        DDS
        Bioteekin Probioottiplus
        Lepicol


    • Astmaton

      Astmalääkkeet ovat yleensä tehokkaita ja turvallisia oikein käytettynä, eli kirjoittaja on täysin väärässä. oikea käyttö tarkoittaa että ensinnäkin diagnoosi on oikea ja lääkevalinta ja annos ovat oikeat. Usein tähän tarvitaan keuhkosairauksien erikoislääkärin osaamista. Huonosti voivia astmaa sairastavia, joiden ongelmat eivät ratkea yleislääkärin vastaanotolla, kehoitan sijoittamaan sen verran omaan terveyteensä että käyvät edes kertaalleen erikoislääkärin vastaanotolla. Yleisin syy huonoon astmatasapainoon on vääräntyyppinen lääkitys tai väärä annostelu, toiseksi yleisin tupakointi. Joskus myös on niin että astmaan hoidettu oireilu ei ole astma ensinkään jolloin astmaläälleiden lisääminen ei tietenkään helpota tilannetta vaan altistaa lääkkeiden haittavaikutuksille.

    • Astma Antsku

      Aivan asiaton aloitus keskustelulle.

      Ilman Pulmicortia, Symbicortia ja Ventolinea olisin tuskin hengissä. Säännöllinen ja oikea annostus takaa jopa oireettomuuden.Eikä noita syödä tai juoda, vaan hengitetään/ imaistaan riuskasti keuhkoihin.
      On edesvastuutonta ja äärimmäisen tyhmää verrata em. tuotteita huumeisiin.

      Kalliita ovat lääkkeet, ja sen negatiivisuuden olen huomannut, että niiden loppumisen edellä saan joka kerran oireita, yskää jo aijemmin kuin turbuhalerin annostelija näyttää punaista.
      Joudun hankkimaan uuden lääkkeen jo hyvissä ajoin sen ilmoittamaa loppumista, juuri yskäoireiden vuoksi.

      Asiantuntevin lääkäri sattui kohdalleni ihan muussa yhteydessä, kun hän sanoi, että ruokatorvesta voi nousta "höyryjä" jotka aiheuttavat yskää, vaikkei varsinaista närästystä olisikaan.

      Otin vinkistä vaarin ja kokeilin miedoimmalla vatsahappolääkkeellä ja jo ensimmäisesllä kerralla huomasin eron, en yskähtänytkään vuorokauteen, saati yöllä ja nyt mietinkin onko minulla ollutkaan Astmaa, vaiko vain refluxi tauti.

      Olisi mielenkiintoista, jos jollakin on samalaisia kokemuksia, että hän kertoisi niistä.

      • astmatar

        Samaa mieltä. Noita provosoivia kirjoituksia astmalääkkeistä tulee silloin tällöin. Tiedä sitten mitä iloa siitä kirjoittaja saa.

        Olen sairastanut astmaa lapsesta, 6v. saakka aikana jolloin ei ollut lääkkeitä siihen. 8 v. paikkakunnan lääkäri suositteli ilmastonvaihdosta esim. mäntypuiden keskelle pois asuinpaikasta, joka oli muinaisen järven pohjaa. Vietin syksyn ja talven sukulaistädin hoivissa. En osaa sanoa auttoiko vai ei. Oireisto oli ajoittain vaihtelevaa. Elämää jatkettiin taas kotona. Kouluun menin joustavalla alkamisajalla. Ei lääkkeitä, pahan astmakohtauksen saatuani kutsuttiin lääkäri, viimeisenä keinona oli morfiinipistos, tosin harvoin. flunssaan liittyvästä pahenevasta astmasta kiidätettiin sisätautiosastolle muutaman kerran. Siellä sai helpottavan tiputuksen.

        Näin pääsin jo aikuiseksi, sain adrenaliinipistoksia ja pistin niitä itsekin. Postimyynnistä ostin pari kertaa jotain tabuja kokeillakseni, ei apua. Sitten luin Suomen kuvalehdestä, että Suomessa oli muuan lääkäri käynyt opiskelemassa itärajan takana leikkauksen, joka auttoi ts. paransi astmaa. Hänellä oli vastaanotto lähikaupungissa ja kävin koska olin aika epätoivoinen kaikessa pärjäämisessä. Hän harkinnan jälkeen otti minut potilaaksi ja suoritti leikkauksen, jossa kaulan vasemmalta puolelta leikattiin rauhassolmuka. Leikkauksen nimen olen unohtanut vaikka kuulin sen ehkä 10 v. sitten uudelleen. Eräs tapaamani henkilö kertoi, että hänelle oli tehty lähivuosina sama Meilahdessa. Oli vaikeahoitoinen astma.
        Leikkauksen jälkeen ei tapahtunut ihmeparannusta mutta selvästi katosi alttius saada jokaisen nuhan alunkin jälkeen paheneva tulehdus, yskä ja astma joka tuli oireettomaksi n. seitsemäksi vuodeksi. Tauti puhkesi uudelleen 20 vuoden kuluttua mutta silloin olivat jo uuden sukupolven lääkkeet tulleet, joten aiempaan elämään verrattuna niistä on saanut ihan nauttia! Pahenemisvaiheen kortisonikaan ei aiheuta haittavaikutuksia muusta lääkityksestä puhumattakaan. Nykyiset lääkkeet Ventoline, Seretide ja Prednisolon. Asiaan kuuluu ajoittain lääkkeiden sopivuuden etsimistä ja vaihtoa ja tietoisuus, että keuhkot eivät ole terveet.

        Tsemppiä ja jaksamista kaikille astmaatikoille.


    • Kuolleitako toivotaa

      Jos ei näitä kaikkia lääkkeitä olisi, joka vuosi kuolisi astmaan Suomessakin runsas joukko ihmisiä. Sitäköhän kirjoittaja haluaa?

      En haluaisi edes kuvitella tilannetta, jossa astmakohtaus alkaisi, eikä olisi mitään lääkettä. Aika painajainen!

    • Astma243534

      Mä oon 14 vuotias poika ja mulla on allerginen astma ja harrastan salibandya.
      musta mun lääke mun elämän pelastus. Miulla on ollu 4 kertaa elämässäni tosi paha astmakohtaus jossa meinasin oikeasti tukehtua kun otin lääkkeeni nii ei kestäny ku 15 min nii rupes auttamaa nii tää että ''Astmalääkkeet on myrkkyä'' se on paskapuhetta!

    • just joo

      Melkosen mielenkiintonen näkökanta lääkärin määräämiä lääkkeitä ei todellakaan voi rinnastaa huumekoukkuu ite en ainaka olis hengissä ilman astmalääkitystä.. ei mulla ainaka pää mene sekasin vaan avaa keuhkoputket jos pieni käsien tärinä on ni mielummin se ku hengenvaarallinen kohtaus.. kannattastkohan miettiä mitä kirjotat. ei tarkota sitä että jos sairastat astmaa ni olisit riippuvainen lääkkeistä.. kyllähän kaikki tietää että astmapiipussa on valkosta jauhoa eikä mitää "litkua" "aivan sama kuin huume" öö ei siellä nyt mitää kokaiinia ole.. ETPÄ TAIDA AIHEESTA TIETÄÄ MITÄÄ JOTEN KANNATTASKO OLLA VAA HILJAA!

    • Rasitusastmaatikko

      Ilman avaavaa lääkettä saan kohtauksen joka kerta polkupyöräillessä. Luuletko että tähän ruisleivät auttaa?

    • hengittäjä

      älä,ystävä hyvä syö niitä hengitettäviä astmalääkkeitä, ei ihmekään jos ei hyvin mene!

    • astxzvtsxzmaa

      Niih... kantsii lukea lääkkeen käyttöohjeet ja noudattaa niitä sekä annosteluohjeita:) Minä luultavimmin olisin jo vainaa ilman astmalääkkeitä ja lääkärin apuja, joten kuuseen ruisleipänsä kanssa... (vaikka ruisleipä ihan ruokana onkin herkkua...)

    • h4h6th6t

      Symbicort pitää meikäläisen oireettomana eli antilääketrollit kaipaavat itse hoitoa.

    • beepbeep

      Paranoia tuhoaa terveytesi.

    • vaara vaarassa

      EIkö aloittaja ole vielä kuullut, että puhdas vesikin on hengenvaarallista?

    • oolaturvokki

      Tärinä johtuu siitä ettei sinulla todennäköisesti ole astmaa. Minä en tärrää....

    • uhuhuhhuhh

      Jaa jaa, minkä terveyden ne astmalääkkeet tuhoavat? Ei astmalääkkeitä terveille määräillä, reseptilääkkeitä, kun ovat! Sairauteen niitä käytetään, jotta olisi parempi olo!

    • hengitys

      Jännä jos kysyy lääkäriltä että mistä se astma sitten johtuu niin jokainen lääkärin sepustaa jotain vähän erityyppistä syytä ja selitystä.

      Ennen astmaa oli hyvin paljon vähemmän. Ei se täällä koti Suomessa johdu ilmansaasteista vaan se johtui yksinkertaisesti siitä että elämä on muuttunut. Ennen työ oli paljon fyysisempää, talot paljon kylmempiä, ruoka oli yksinkertaista eikä täynnä sitä sun tätä lisäainetta. Ihminen sai liikuntaa ja puhdasta ruokaa jotka osaltaan auttoivat siihen että elimistön happi ja hiilidioksidi tasot pysyivät normaalina.

      Yhdysvalloissa on annettu muutamista astmalääkkeistä vakavia varoituksia eli alkuperäinen ei ole tuossa kärjistetyssä tekstissä ihan täysin väärässä.

      Kuinka monelle teistä joilla on astma on suositeltu minkäänlaisia hengitysharjoituksia joissa vähennetään sisäänhengitettävän ilman määrää? Veikkaan, että ei kovinkaan monelle. Minulle ei 40-vuoden aikana kukaan lääkäri ole sanonutkaan että sinä voit itse hallita astmaasi tekemällä hengitysharjoituksia ja opettelemalla hengittämään paljon vähemmän ja pallealla. Ennen kuin tutustuin ulkomaalaiseen mieheen jonka astmaa hoidettiin lapsena pelkillä hengitysharjoituksilla en ollut edes älynnyt kuinka suuri vaikutus niillä on.

    • Helpottaa

      Minulla diagnosoitiin alkava astma liittyen sisäilmaoireiluun. En väitä, etteikö astmalääke olisi hengentärkeä apua sellaisille, joilla on vakava astma, mutta astmaa voi helpottaa myös lääkkeettömillä hoidoilla. Minun astmaoireisiini Alvesco ei auttanut, löysin avun muualta. Tänään päätin viimein kirjoittaa aiheesta blogikirjoituksen - itse olisin kovasti kaivannut tällaista toivonpilkahdusta sisäilmaoireisiin sairastuttuani: Hei,

      https://helpottaa.wordpress.com/2016/02/07/sisailmaoireilu-voi-helpottaa/

      Toivottavasti tästä on jollekulle apua. <3

      • hengitys

        Se on muuten kumma, että lääkäreillä ei ole tarjota ylihengittämiseen oikein mitään konkreettista. Kuinka monta kertaa minullekin on elämän aikana sanottu että sinä hengität liikaa ja siitä johtuu jatkuva hengenahdistus jotka johtavat paniikkikohtauksiin ja joka on johtanut edelleen masennukseen.

        Itse törmäsin tänä vuonna Buteyko-menetelmään ja yritän nyt Sulje suusi-kirjan avulla parantaa hengitystä. Täällä ei ole lähellä ketään ohjaajaa. Aika pelottavaakin välillä kun yrität hengittää vähemmän ja sietää sitä tukehtumisen tunnetta mutta apua tästä on ollut. Hallitsen paniikkikohtaukset nyt kun en lähde mukaan siihen hengen haukomiseen.
        Sitten kun se sellainen jännitys tuossa rintakehässä helpottaa niin onkin ihan outo tunne. Juuri ajattelin että sekin vaatii totuttelua, että ei ahdista :)


    • Nauran

      Mikä siinä provosoimisessa on näin kiehtovaa, että pitää tällaisestskin siihen aihe vääntää... :D

    • Ueureujehurehr

      Samaa kortisonia ne kaikki ovat ja haurastuttavat kudoksia, mutta kun ei ilmankaan tule toimeen. Tuhoaa se astma ja tulehduksetkin terveyden. Lääkebisnes on tietty kiero ja väärä tapa rikastua, hädänalaisten tilan hyväksikäyttöä.

    • Astmalääkkeenkäyttäjä

      Luin juuri juttusi ja en olekaan tiennyt että astma lääkitys on vaarallista. Olen nytkin n.5 mun sitten ottanut ventolinea. Minulla ei ole astmaa mutta minulla on siihen viitteitä. Olen 12.vuotta :D Aloin vain katsella haku tuloksia netistä sillä olen nyt flunssassa ja minulla on todella pahoja hendgitysongelmia niin löysin juttusi. Pitää siis varmaan lopettaa tämä lääkitys. :) :) :)

    • niintuhoaa

      Oikeassa olet. Lääkkeistä on tullut ihmisten surma. Ventolinea läheiseni käytti vuosikaudet ja sydänpysähdykseen päättyi. Kiinalaisessa lääketieteessä varoitetaan erityisesti ko lääkkeen sydämeen kohdistuvista vaikutuksista.

      Länsimaisen lääketieteen ongelmana ovat lääkkeet. Terveyden alasajo alkaa rokotteilla, ehkäisylääkkeillä jatkuu naisilla ja sitten onkin jo menoa. Meilläkin tulisi tehdä valtavat rakenteelliset muutokset terveydenhoidossa ja lopettaa lääkkeellinen taikausko. Nykyinen umpikuja saattaa ollakin käänteentekevä, jos ihmiset vain päättävät herätä unestaan. Mutta onko heillä enää voimia heräämiseen?

      • vaihtoehtoa_vailla

        Minä voin lopettaa lääkehoidon heti kun kiinalainen-, tai minkä tahansa muun-maalainen lääketiede tarjoaa todellisen, oikeasti toimivan, sairauden parantavan hoidon astmaan. Sitä odotellessa..


    • ei_se_pahaa_ole

      Jaahas jaahas.

      Ei mitään humpuuki öljyjä sitä ja tätä, vaan sitä aitoa oikeaa alkuperäistä, siitä vihreästä pullosta: kalanmaksaöljyä!

      Kaikki tipat, kapselit, kuorilot, tabletit, poreet, jauhot lisäravinteista ja vitamiineista on kokeiltu. Joo-o, joo-o. Jotain pientä. Värit löi päälle vasta kalanmaksaöljystä. Oikeesti: Kannattaa kokeilla kalanmaksaöljyä. Eron huomaa ihan päivissä.

      Ihmettelen tätä itsekin, mutta tosi on.

      • edelleen_vailla

        Vai niin. Näyttikö ihan kaikki sateenkaaren värit? Luovuitko suurestakin määrästä astmalääkkeitä kalanmaksaööljyn avulla? Ja nyt henki kulkee paremmin kuin koskaan? Täällä on milloin mitäkin vaihtoehtoa tarjolla lääkeiden käytölle, maitohappobakteereista ruisleipään. Mitään OIKEASTI toimivaa vaihtoehtoa ei vaan ole.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      141
      2072
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1928
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1878
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1680
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1478
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1170
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1147
    Aihe