Arthryl

Maikki

Onko kellään kokemuksia nivelrikkosärkylääke Arthrylista? Sanotaan että se saattaa jopa korjata nivelrikkoja. Pitäkö paikkansa?

82

97721

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • helvi

      olen käyttänyt nyt kyseistä lääkettä 2 kk ja huomasin vaikutuksen heti viikon käytön jälkeen. arthryl ei korjaa niverrikkoja mutta siinä on samaa ainetta jota ihmiselimistö kehittää itsekin ja tämä aine voitelee niveliä ja vähentää särkyä. se on mielestäni tosi tehokas eikä aiheuta mitään sivuvaikutuksia.

      • Minä 1952

        Miten paljon Arthryl helpottaa, auttaako liikkumaan? Olen popsinut särkylääkkeitä runsaasti (mm. Bextra), eikä ole juuri auttanut. Pistän toivoni tuohon jauheeheen. 3 kk oltu liikkumatta.


      • Nainen67

        Olen käyttänyt Arthryliä vasta 12 päivää. Sen oton jälkeen jalka puutuu ja on kuin astuisi jääpalan päälle. Puutuminen on pisimmillään kestänyt 9 tuntia. Syön lääkettä, koska päkiä kipeytyi. Sen jälkeen muitakin niveliä on "riiponut". Onko muilla ollut samanlaisia oireita?


      • kipunen
        Nainen67 kirjoitti:

        Olen käyttänyt Arthryliä vasta 12 päivää. Sen oton jälkeen jalka puutuu ja on kuin astuisi jääpalan päälle. Puutuminen on pisimmillään kestänyt 9 tuntia. Syön lääkettä, koska päkiä kipeytyi. Sen jälkeen muitakin niveliä on "riiponut". Onko muilla ollut samanlaisia oireita?

        Olen käyttänyt ko.ainetta 2 viikkoa ja heti nauttimisen jälkeen olo polvessa hiemaan jäykempää,aivan kuin olisi kipsattu jotakin sisään..mutta kivut vähäisemmät.Saan samaan aikaan myös ultraa ja sähköhoitoa,joten ajan kanssa saa toivoa,ettei ainakaan pahene..kuulemma vasta 3kk jälkeen voi sanoa,auttaako vai ei...


      • Anonyymi

        Tietääkö kukaan voiko kyseistä lääkettä käyttää jos käytössä on verenohennuslääke?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietääkö kukaan voiko kyseistä lääkettä käyttää jos käytössä on verenohennuslääke?

        Kyllä kuulemma voi. Vajaa viikko sitten kysyin lääkäriltä, hän sanoi että voi käyttää.


    • viuviu

      olen kuullu pelkkää hyvää.mihin níveleen aiot käyttää?kerro sitte myöhemmim kuin käví,

      • amanga

        Minä olen käyttänyt tuotetta 3 kk ja sormissa särky on selkeästi vähentynyt. Huomasin eron parin viikon käytön jälkeen. Suosittelen todella. En tiedä miten sopii ultran ym. hoitojen kanssa mutta itse olen todella tyytyväinen. Kärsin ja kyselin apua terveyskeskuslääkäreiltä monen vuoden ajan ja aina vastaus oli että asialle ei voi tehdä mitään. Ota buranaa. Yksityisellä lääkärillä kävin kipeytyneen polven vuoksi ja hän hämmästeli miksen käytä ko. tuotetta. SIIS suosittelen. Onnellinen, kun joka aamu ei sormiin koske.


      • jhbkjkgjkhbg
        amanga kirjoitti:

        Minä olen käyttänyt tuotetta 3 kk ja sormissa särky on selkeästi vähentynyt. Huomasin eron parin viikon käytön jälkeen. Suosittelen todella. En tiedä miten sopii ultran ym. hoitojen kanssa mutta itse olen todella tyytyväinen. Kärsin ja kyselin apua terveyskeskuslääkäreiltä monen vuoden ajan ja aina vastaus oli että asialle ei voi tehdä mitään. Ota buranaa. Yksityisellä lääkärillä kävin kipeytyneen polven vuoksi ja hän hämmästeli miksen käytä ko. tuotetta. SIIS suosittelen. Onnellinen, kun joka aamu ei sormiin koske.

        Lääke on tehokasta ja auttoi minullakin, mutta munuaiset meinasi pettää, joten lääkkeen käyttö piti lopettaa. Kannattaa lukea lääkkeen ohjepaperista sivuvaikutukset ja seurata tuleeko itselle kyseisiä ongelmia.


      • Anonyymi

        Hyvä lääke,polven nivelrikko mulla ja arthryl toimii kuin junan vessa


    • Polvessa nivelrikkoa ja kie...

      Moi !

      Olen käyttänyt artryliä jo kaksi vuotta.

      Aluksi käytin luonnon tuotteena vihersimpukka uutetta, jossa on myös glukosamiinia (www.biovita.com).

      Aloitin käyttämään koska polvessa oli lepokipua. Käytön aloitettuani kaikki niveleni (myös terveet) kipeytyivät ja meinasin jo lopettaa käytön. Kahden viikon jälkeen kipu alkoi pikku hiljaa loppuja. Kuukauden käytettyäni myös leposärky polvessa yht'äkkiä loppui.

      Arvostettu lääkeaineiden tutkimuslehti The Lancet on tutkinut Athryliä ja todennut että kyseinen aine kasvattaa rustoa pitkään käytettynä.

      • 56 -vuotias

        Olen käyttänyt Arthryliä 2 kk ja polvikivut ovat vähentyneet huomattavasti, jäljellä on enää pientä arkuutta ja turvotus on hävinnyt. Olen todella tyyvyväinen lääkkeeseen!

        Minulla ei ilmeisesti ole polvissa pahaa kulumaa, mutta ranteessa ja peukalon tyvessä on kuluma kuvauksella todettu. Sekin on nyt parempi. Selkävaivat ovat samalla vähentyneet. Minun vaivani johtuvat skolioosista ja yliliikkuvista nivelistä. Selkäjooga on ollut tosi hyvä apu ja pyrin myös kävelemään mahdollisimman paljon.


      • hilu59
        56 -vuotias kirjoitti:

        Olen käyttänyt Arthryliä 2 kk ja polvikivut ovat vähentyneet huomattavasti, jäljellä on enää pientä arkuutta ja turvotus on hävinnyt. Olen todella tyyvyväinen lääkkeeseen!

        Minulla ei ilmeisesti ole polvissa pahaa kulumaa, mutta ranteessa ja peukalon tyvessä on kuluma kuvauksella todettu. Sekin on nyt parempi. Selkävaivat ovat samalla vähentyneet. Minun vaivani johtuvat skolioosista ja yliliikkuvista nivelistä. Selkäjooga on ollut tosi hyvä apu ja pyrin myös kävelemään mahdollisimman paljon.

        Oli vasta polvitähystyksessä jossa podettiin kaksi aluetta ilman rustoa,nyt aloitin ARTHRYLIN käytön.Oko se niin että rusto tosiaan voi uusiutua tällä aineella?Kuinka kauan kestää kun saa oireet pois,TAI PÄÄSEE KUNNON LENKILLE ?Selässäni on myös yli liikkuvat nivelet jolloin hermo menee puristukseen.OLISKO KELLÄÄN PARANNUS KEINOA .ONKO TOIVOA ARTHRYLISTÄ.


      • Marianne vm-54

        Olen juuri aloittanut Arthrylin käytön. Nyt on sitten kamalat ilmavaivat. Koska työskentelen asiakaspalvelussa on tilanne välillä tukala. Loppuuko tämänkaltaiset sivuvaikutukset nopeasti?
        Onko kellään kokemusta?


      • Arto -vm.52
        Marianne vm-54 kirjoitti:

        Olen juuri aloittanut Arthrylin käytön. Nyt on sitten kamalat ilmavaivat. Koska työskentelen asiakaspalvelussa on tilanne välillä tukala. Loppuuko tämänkaltaiset sivuvaikutukset nopeasti?
        Onko kellään kokemusta?

        Samat kokemukset nyt pari viikkoa käytetty ja vatsaakin pistelee, pahinta jos aamupalan yhteydessä nauttii on ilmavaivat noin 12h aion kokeilla nyt ennen nukkumaan menoa ilta annoksena.


      • Kirahvi0
        Marianne vm-54 kirjoitti:

        Olen juuri aloittanut Arthrylin käytön. Nyt on sitten kamalat ilmavaivat. Koska työskentelen asiakaspalvelussa on tilanne välillä tukala. Loppuuko tämänkaltaiset sivuvaikutukset nopeasti?
        Onko kellään kokemusta?

        Lopetin heti alkuunsa Arthrylin käytön. Tuli niin kauheat ilmavaivat ja ripuli ettei voi käyttää. Täytyy pyytää jotain rinnakkaislääkettä.


      • Iloisesti yllättynyt
        Arto -vm.52 kirjoitti:

        Samat kokemukset nyt pari viikkoa käytetty ja vatsaakin pistelee, pahinta jos aamupalan yhteydessä nauttii on ilmavaivat noin 12h aion kokeilla nyt ennen nukkumaan menoa ilta annoksena.

        Satutin polveni reilu vuosi sitten ja tähystys tehtiin huhtikuussa -07. Sain myös Athryliä ja reilun kuukauden käytön jälkeen on vain hyvää sanottavaa. Sain apua myös selkääni, joka mielestäni nyt on notkeampi, joten lienee nivelrikkoa sielläkin. Aiemmin minulla ei polvet vaivanneetkaan, vasta loukkaantumisen jälkeen alkoi turvotus ja lopulta oli koko nilkkakin ja jalkapohja kipeä siitä klenkkaamisesta varmaankin johtuen. Yritin sitkeästi käydä lenkillä kipeälläkin jalalla, mikä ei ilmeisesti ollut siinä määrin ihan viisaasti tehty. Minulla ei ole kylläkään mitään kauheita ilmavaivoja ollut koko aikana, mutta ehkä aluksi oli vähän vatsakipuja. Aion nyt syödä tämän satsin eli kolme kuukautta ja katsoa sitten tilannetta. Nyt tuntuu ainakin ihan hyvältä. Ennemmin minä hiukan vaikka rupsuttelen kuin syön tosi varallisia särkylääkkeitä.


      • apua saanut
        Kirahvi0 kirjoitti:

        Lopetin heti alkuunsa Arthrylin käytön. Tuli niin kauheat ilmavaivat ja ripuli ettei voi käyttää. Täytyy pyytää jotain rinnakkaislääkettä.

        Jatka syömistä, yritä liikkua ja juo vettä! Ainakin litra pv. Siirrettiin lonkkaleikkausta!


      • esmjk
        apua saanut kirjoitti:

        Jatka syömistä, yritä liikkua ja juo vettä! Ainakin litra pv. Siirrettiin lonkkaleikkausta!

        Olen Arthrylin lisänä ja apuna todennut, että polvisuoja, kuten http://www.backontrack.nu/ helpottaa oloa ja pystyy lenkkeilemään.


      • umppuli
        apua saanut kirjoitti:

        Jatka syömistä, yritä liikkua ja juo vettä! Ainakin litra pv. Siirrettiin lonkkaleikkausta!

        Kyllähän se kaasu kulkee kaikkien läpi. Mutta mutama ylimääräinen pieru on pientä siihen nähden, mitä helpotusta tämä lääke tuo pitkiin ja kiusallisiin vaivoihin. Et voi juosta, et kävellä ontumatta portaita alas, koko ajan kolottaa.. ja niinedelleen. Sitä paitsi vain hullu pitää sellaisen pirkuleen hajun sisällään, kun siitä pääsee eroonkin.


      • Särky pysyy!!
        hilu59 kirjoitti:

        Oli vasta polvitähystyksessä jossa podettiin kaksi aluetta ilman rustoa,nyt aloitin ARTHRYLIN käytön.Oko se niin että rusto tosiaan voi uusiutua tällä aineella?Kuinka kauan kestää kun saa oireet pois,TAI PÄÄSEE KUNNON LENKILLE ?Selässäni on myös yli liikkuvat nivelet jolloin hermo menee puristukseen.OLISKO KELLÄÄN PARANNUS KEINOA .ONKO TOIVOA ARTHRYLISTÄ.

        Henk.koht. olen käyttänyt ko.ainetta aamuin illoin puoli vuotta säännöllisesti eikä minulle siitä ollut mitään apua,päin vastoin polviani särkee tosi kovaa myöskin levossa.


      • vastaavaa
        Kirahvi0 kirjoitti:

        Lopetin heti alkuunsa Arthrylin käytön. Tuli niin kauheat ilmavaivat ja ripuli ettei voi käyttää. Täytyy pyytää jotain rinnakkaislääkettä.

        Ei taida olla vastaavaa rinnakkaislääkettä. Mulle ainakin lääkäri sanoi, että Arthryl eroaa esim. Glucosaminista ja muista vaikutustavaltaan siten, että se menee jotenkin "suoremmin" ja tehokkaammin niveleen. En enää muista tarkkaa selitystä, mutta joka tapauksessa on siis kuulemma erilaista.
        Itse jouduin syömään kortisonia putkeen 3 v. valtavilla annoksilla (ekan vuoden 65 mg/päivä ja sitä rataa), ja sain siitä nivelrikon. En päässyt portaita ylös enkä alas ja lepokipu oli niin kovaa, että nukuin puolen tunnin pätkiä. Särkylääkkeistä ei ollut mitään apua, Arthryl alkoi vaikuttaa 2 viikossa ja nykyään nivelkipuja ei ole käytännössä ollenkaan.
        Ei kannata ilmavaivojen takia lopettaa, jos nivelkivut ovat pahat.


      • Misura

        Heippa kaikille niverikkosille.Voiko tota lääkettä syödä pitämättä taukoa välillä?Mä olen nyt vasta viikon syönyt ja polvi on kipee liikuttaessa mut ei pahasti paikalla.Millon lääke alkaa vaikuttaa.


      • Nainen,65 v
        Misura kirjoitti:

        Heippa kaikille niverikkosille.Voiko tota lääkettä syödä pitämättä taukoa välillä?Mä olen nyt vasta viikon syönyt ja polvi on kipee liikuttaessa mut ei pahasti paikalla.Millon lääke alkaa vaikuttaa.

        Minulle lääkäri sanoi,että kuukauden päästä vasta kannattaa odottaa tuloksia.Minulla nivelrikko ja toinen kierukka rikki.Olen saanut avun.Käyttänyt noin vajaan 3 kk Olen kärsinyt kaukonäön heikkenemisestä ja painonnoususta. Jossainmäärin näkö liittyy sivuoireisiin.


      • Anonyymi
        Särky pysyy!! kirjoitti:

        Henk.koht. olen käyttänyt ko.ainetta aamuin illoin puoli vuotta säännöllisesti eikä minulle siitä ollut mitään apua,päin vastoin polviani särkee tosi kovaa myöskin levossa.

        Mulla hävisi leposärky kun aloitin arthrylllin käytön


    • nainen, 61 v

      Ensimmäisen satsin Arthyria käytin joskus 1,5 v sitten, ja sain avun melkein välittömästi nilkka ja polvisärkyihin ja -jäykkyyksiin. nyt olin pitänyt paussia, ja koska teen nykyisin seisomatyötä, kipeytyivät nilkat ja polvet uudestaan, lisäksi tulivat sietämättömät kivut ristiselkään ja lantion niveliin. Jäykkyys myös jäsenissä oli uskomaton, jos kyykkyyn meni, ei ylös meinannut päästä. Jos yleensä pääsi kyykkyyn. Nyt taas olen aloittanut n. viikko sitten uudestaan Arthyr-puleverin, ja oireet ovat parantuneet 80-90 %:sti.
      Jaa, siitäkös ne ilmavaivat johtuivatkin, en heti yhdistänyt kun en muistanut että eka kerralla olisi ollut sellaisia oireita!

      • Kaarina

        Onko lääke neuvottu ottamaan ruokailun yhteydessä vai tyhjään vatsaan? Jossain viestissä oli puutumisista. Raajani ovat puutuneet öisin ja olen siihen herännyt aika usein. Ilmavaivoja? Miten pitkiä taukoja pitäisi pitää? Kuinka kauan yhtäjaksoisesti käyttää? Pahin on selkävaivani ja 68v ei tahdo päästä ylös ja on kipuja joista ei saa selvää ovatko ne lihaksissa, munuaisissa vaiko selässä. On pari niveltä miltei kadonnut ja skolioosi. Myös ranteissa ja jalkaterän nivelissä kipuja. Seisominen lähes mahdotonta, mutta kävely käy. Tosin pitkillä lenkeillä lantiossa kipuja joskus. Painoa muutama kilo liikaa. Miten on K2 vitamiinin ja kalkin syönnin laita. Hyväksi vai pahaksi nivelörikkoiselle? Tietääkö joku? KELAN korvattavuus vaakalaudalla?


      • T. Arolainen, Ylistaro
        Kaarina kirjoitti:

        Onko lääke neuvottu ottamaan ruokailun yhteydessä vai tyhjään vatsaan? Jossain viestissä oli puutumisista. Raajani ovat puutuneet öisin ja olen siihen herännyt aika usein. Ilmavaivoja? Miten pitkiä taukoja pitäisi pitää? Kuinka kauan yhtäjaksoisesti käyttää? Pahin on selkävaivani ja 68v ei tahdo päästä ylös ja on kipuja joista ei saa selvää ovatko ne lihaksissa, munuaisissa vaiko selässä. On pari niveltä miltei kadonnut ja skolioosi. Myös ranteissa ja jalkaterän nivelissä kipuja. Seisominen lähes mahdotonta, mutta kävely käy. Tosin pitkillä lenkeillä lantiossa kipuja joskus. Painoa muutama kilo liikaa. Miten on K2 vitamiinin ja kalkin syönnin laita. Hyväksi vai pahaksi nivelörikkoiselle? Tietääkö joku? KELAN korvattavuus vaakalaudalla?

        ..tohtiis päästää, sanottihin ennenmuinoon yhyres pohojalaases mainokses.
        -Niin, suakaa anteeksi pohojalaasuuteni ja murteheni, mutta yritän teherä asian ymmärrettäväksi.

        -Lonkkavikaanehan minoon, aikoonani istunu seittemän vuatiahasta asti Setoorin päällä itteni kiarohon melekeen kuuskymppiseksi. Nyt oon roikkunu rakennustyämailla kraananjatkona joitakaan vuasia, viimmeeksi Kankahanpääs koko viimme talaven. Ja lonkka on vihootellu ja koipia veretty, hyvä nottei välihin vesikelekalla.

        Täs ny koitti vähä joutilahammat aijjat ja menin lääkärihin, niin sanoo tohtoori, notta sullei oo lonkkanivelelle kuappaa enää ollenkaan, pitääs mennä leikkauksehen. No, jonotusaikaa helepottaaksensa kiriootti "Arthryl 750mg" tablettia ja "Panacod" tablettia. Uskokaa kuukauren käytön jäläkehen, notta moon kun Tippavaaran vanhaisäntä 1960-luvulla piikkeri Häyrisen haastattelus, minoon jopa juassu, hiihtääkkin kerkisin ennen lumenlähtyä ja kotoosia töitäkin teen. Se vaan meni näiden piänitikooren takia sairasteluksi, kun jänisrutto iski sekoottohon hyvin alakanehen lääkityksen. Se ny panoo vähä jarruttelohon liikanaasta lääkkehien käyttyä.

        Niin, oon vähä taipuvaanen ajattelohon luapumista leikkauksesta., kun koipi kulukoo mukana, eikä äkkiä anna merkkiä suuremmasta rasittumisestakaan. Jos tua kaikki hyvänolon tunne jalaas menöö Arthryylin lukuhun, niin onneksi olkoon oivaltajille. Niistä kaasuvaivoosta - koskas ne alakaa?

        Eihän nämä meikälääsen lonkat oo helepolla päässy, 157 kilua parahillansa kannettavaa, nykyjään 115 kilon paikkeella ja aleneva on suunta. Sokeri vaan on varmahan kiusallinen seuralaanen, jota sitäkin nujerretahan.

        Tuata, täs nyt tämän kummempia, mutta notta omat havaannot juluki silloon, kun apu löytyy. Jaksamisia vaan kaikille yhteesesti ja eriksensä, niin kun sotamiäs Honkajoki asian ilimaasis.


      • lääke:
        T. Arolainen, Ylistaro kirjoitti:

        ..tohtiis päästää, sanottihin ennenmuinoon yhyres pohojalaases mainokses.
        -Niin, suakaa anteeksi pohojalaasuuteni ja murteheni, mutta yritän teherä asian ymmärrettäväksi.

        -Lonkkavikaanehan minoon, aikoonani istunu seittemän vuatiahasta asti Setoorin päällä itteni kiarohon melekeen kuuskymppiseksi. Nyt oon roikkunu rakennustyämailla kraananjatkona joitakaan vuasia, viimmeeksi Kankahanpääs koko viimme talaven. Ja lonkka on vihootellu ja koipia veretty, hyvä nottei välihin vesikelekalla.

        Täs ny koitti vähä joutilahammat aijjat ja menin lääkärihin, niin sanoo tohtoori, notta sullei oo lonkkanivelelle kuappaa enää ollenkaan, pitääs mennä leikkauksehen. No, jonotusaikaa helepottaaksensa kiriootti "Arthryl 750mg" tablettia ja "Panacod" tablettia. Uskokaa kuukauren käytön jäläkehen, notta moon kun Tippavaaran vanhaisäntä 1960-luvulla piikkeri Häyrisen haastattelus, minoon jopa juassu, hiihtääkkin kerkisin ennen lumenlähtyä ja kotoosia töitäkin teen. Se vaan meni näiden piänitikooren takia sairasteluksi, kun jänisrutto iski sekoottohon hyvin alakanehen lääkityksen. Se ny panoo vähä jarruttelohon liikanaasta lääkkehien käyttyä.

        Niin, oon vähä taipuvaanen ajattelohon luapumista leikkauksesta., kun koipi kulukoo mukana, eikä äkkiä anna merkkiä suuremmasta rasittumisestakaan. Jos tua kaikki hyvänolon tunne jalaas menöö Arthryylin lukuhun, niin onneksi olkoon oivaltajille. Niistä kaasuvaivoosta - koskas ne alakaa?

        Eihän nämä meikälääsen lonkat oo helepolla päässy, 157 kilua parahillansa kannettavaa, nykyjään 115 kilon paikkeella ja aleneva on suunta. Sokeri vaan on varmahan kiusallinen seuralaanen, jota sitäkin nujerretahan.

        Tuata, täs nyt tämän kummempia, mutta notta omat havaannot juluki silloon, kun apu löytyy. Jaksamisia vaan kaikille yhteesesti ja eriksensä, niin kun sotamiäs Honkajoki asian ilimaasis.

        Noista käyttämistäsi lääkkeistä tuo Panacod on se joka on tehnyt olosi paremmaksi. Jos lääkäri sanoi että nivel on loppu, Arthryl ei sitä enää korjaa. Minulla on sama tilanne, nivelrikkoinen polvi on loppuunkulunut ja nivelen rassaus ei enää auttanut, seuraavaksi on edessä tekonivelleikkaus jolla kivut vasta saadaan pois. Syön Arthryliä vastaavaa lääkettä (puolet miedompana) vain siksi että se suojaisi vielä kohtuullisessa kunnossa olevia muita niveliäni, kipulääke se ei ole.

        En edes yritä vääntää Satakunnan murretta, vaikka se ehkä tuntuisi hauskalta.


      • T. Arolainen, Ylistaro
        lääke: kirjoitti:

        Noista käyttämistäsi lääkkeistä tuo Panacod on se joka on tehnyt olosi paremmaksi. Jos lääkäri sanoi että nivel on loppu, Arthryl ei sitä enää korjaa. Minulla on sama tilanne, nivelrikkoinen polvi on loppuunkulunut ja nivelen rassaus ei enää auttanut, seuraavaksi on edessä tekonivelleikkaus jolla kivut vasta saadaan pois. Syön Arthryliä vastaavaa lääkettä (puolet miedompana) vain siksi että se suojaisi vielä kohtuullisessa kunnossa olevia muita niveliäni, kipulääke se ei ole.

        En edes yritä vääntää Satakunnan murretta, vaikka se ehkä tuntuisi hauskalta.

        ....sotamiäs Sweikin sanoon

        Erinomaanen asia, notta saan näin oivallista tiatua asioohin, jokka meinaan vaan ohittaa, kunei olisi ongelmia ollenkaan. Kyllä se tossunnousu iliman kohtalotovereetten opastuksia jäis melekooseksi haaveheksi. Henkistä minäähän se vaan eresauttaa. Ja sillä Satakunnallakin on mun elämähäni ollu oma merkittävä vaikutuksensa, alakaen jaloottelusta Huavinrinteheltä Säkyläs 38 vuatta sitten. Ei silloon viälä niveliä murehrittu. Kiitokset ja hyvää kesää!


      • sitä...
        T. Arolainen, Ylistaro kirjoitti:

        ....sotamiäs Sweikin sanoon

        Erinomaanen asia, notta saan näin oivallista tiatua asioohin, jokka meinaan vaan ohittaa, kunei olisi ongelmia ollenkaan. Kyllä se tossunnousu iliman kohtalotovereetten opastuksia jäis melekooseksi haaveheksi. Henkistä minäähän se vaan eresauttaa. Ja sillä Satakunnallakin on mun elämähäni ollu oma merkittävä vaikutuksensa, alakaen jaloottelusta Huavinrinteheltä Säkyläs 38 vuatta sitten. Ei silloon viälä niveliä murehrittu. Kiitokset ja hyvää kesää!

        näköjään joudutaan ilostuttamaan naapurimaakuntia vuorollaan. 44 vuotta sitten sitä pöllytettiin Etelä-Hämäläista maalaismaisemaa välillä melkoisetkin rensselit selässä. Tuollaisen kuorman kanssa kun kerran meni metsässä mukkelismakkelis, polvi otti nokkiinsa. Varuskuntasairaalan lääkäri vaan tuumasi että kyllä se siitä. No nythän tuo polvi onkin sitten hajonnut ensinnä.


      • T. Arolainen, Ylistaro
        sitä... kirjoitti:

        näköjään joudutaan ilostuttamaan naapurimaakuntia vuorollaan. 44 vuotta sitten sitä pöllytettiin Etelä-Hämäläista maalaismaisemaa välillä melkoisetkin rensselit selässä. Tuollaisen kuorman kanssa kun kerran meni metsässä mukkelismakkelis, polvi otti nokkiinsa. Varuskuntasairaalan lääkäri vaan tuumasi että kyllä se siitä. No nythän tuo polvi onkin sitten hajonnut ensinnä.

        Niin, veljet ja sisaret. Miten kummas voi tapahtua tälläänen katastrooffi, notta nivel voi kulua loppuhun? Sen ymmärrän, notta kun painua on 157 kilua, niin kuluu varmasti, eihän sinne saranaan välihin enää mikkään voitehet sovi ja kun viälä nipat puuttuu, niim milläs voitelet.
        -Minoon miälestäni koko kuuskymmentävuatisen elämänkaareni aijjan kiskonu läskisoosia ja kokopottuja, voitakin om menny ja rukihista leipää, tilatankista oon ammentanu kuarimatoonta maitua, kuv viälä oli kurmuja huushollis. Ei puhettakaan, nottolisin mehuulla alakanu ittiäni liottelohon. Maito oli pääasialline janojuamaki.
        -Onko nyn niin, notta se maito oli niin kova kalakin lähäres, notta luustokin kovettuu ja käy krapiemmaksi, jolloonka luuston mureneminen oli väistämätöön asia? Ja sitten se, notta joutuu raskahis töis välistä vetöhön ittekkin yhtä palio, ku huanovoimaanen Setoori, vaikka toki samahan suuntahan yleensä yritettihin.
        -Kaikel lisäksi eteisvärinää on pitäny hillitä luapumalla määrättömästä määrästä kaffia ja sokuria hoiretahan tarkas kiriampiros, mutta näiren kans kyllä päriää.
        -Mutta jos joku teistä viittiis vähä kertua tuasta ruakavaliom merkityksestä näis luuston rappeutumiskysymyksis. Jään kuuntelulle. Kiitos!


      • Anonyymi
        lääke: kirjoitti:

        Noista käyttämistäsi lääkkeistä tuo Panacod on se joka on tehnyt olosi paremmaksi. Jos lääkäri sanoi että nivel on loppu, Arthryl ei sitä enää korjaa. Minulla on sama tilanne, nivelrikkoinen polvi on loppuunkulunut ja nivelen rassaus ei enää auttanut, seuraavaksi on edessä tekonivelleikkaus jolla kivut vasta saadaan pois. Syön Arthryliä vastaavaa lääkettä (puolet miedompana) vain siksi että se suojaisi vielä kohtuullisessa kunnossa olevia muita niveliäni, kipulääke se ei ole.

        En edes yritä vääntää Satakunnan murretta, vaikka se ehkä tuntuisi hauskalta.

        Ite kans jonossa polven tekonivel vaihtoon


    • lootus75

      itse olen käyttänyt Arthryl:iä 750mg 1 tabletti kahdesti päivässä ja sivuvaikutuksiakin on ilmennyt mm. vatsa ajoittain löysällä joskus jopa ripulilla, sellainen olo että oksennus tulee justiinsa mutta mitään ei kuitenkaan tule ulos asti, aamuisin paleltaa ja sitten kun tumppaa päälle vaatetta niin jonkun ajan päästä tulee sellainen lämpöhyöky että oksat pois ja sitten taas pönttö kutsuu. Vatsan oikealla puolella pistävää mahakipua joka kestää muutaman sekunnin ja häviää sitten joksikin aikaa ja palaa jälleen, ilma kurluttaa mahassa ja asiakaspalvelussa minäkin joten aina ei voi rupsutella, se vasta ilkeän olon tekeekin kun ilma ei pääse pois.

      • sivuvaikutuksia

        Käytin aikanaan jauhetta ja aluksi aiheutti myös ripulia, mutta vatsa tottui aikanaan. Minulla Arthrylin vaikutus oli outo. Niin kauan kuin söin sitä nivelrikkopolvi kipuili, mutta kun lopetti käytön, polven kivut helpottui muutamaksi kuukaudeksi. Arthryl (glukosamiini) pystyy jossain määrin korjaamaan nivelpintaa, mutta kokonaan menetetylle sekään ei voi mitään. Olen nyt menossa polven tekonivelleikkaukseen. Syön kuitenkin muiden nivelten "turvaksi" Arthro Balans Plussaa, jossa glukosamiinia on huomattavasti vähemmän ja lisäksi muita nivelille hyödyllisiä aineosia. Tämä ei ole aiheuttanut ripulia enkä ole havainnut muitakaan sivuvaikutuksia. Se että se auttaisi niveliä, on taas uskon asia.


      • Rapea

        Hei! Kannattaa olla tarkkana Arthylinkin kanssa-itselläni tuli voimakkaat allergiaoireet, tarkemmat tutkimukset osoittivat lääkkeen sisältävän äyriäistä-sitten tuli toinen lääke joka sekin tarkemmissa tutkimuksissa osoittautui samaksi aineosiltaan, synteettisesti erotetuksi-eli aiheuttaa vain harvoille oireita.Oirehdin siihenkin kuin olisin katkarapuja syönyt. Niille ja kalalle kun olen allerginen.Lääkärin vähättely eniten kait otti päähän.


      • vanhuus.iski

        Olen vasta 6pv syönyt samoja tabuja myös 2krt pv ja en ymmärtänytkään, kuinka koville se vatsan laittaa! No, jos jotain positiivista tästä haluaa löytää, niin tulipahan aikaaseksi tilata kumminkin paksunsuolen tähystys, kun se on aiheuttanut jo 3v monenmoisia vaivoja myös. Niin, nämä tabletit on aiheuttaneet melkein ripulia, ainakin "suoli toimii reippaasti" useamman kerran pv.ssä ja alavatsassa on koko ajan kipua- kävely tuntuu kipua tuottavana tärähtelynä- ei sentään sietämättömänä. Mitä ilmeisemmin kuitenkin just näiden lääkkeiden aiheuttamaa, edellisten kirjoitusten perusteella. Kiitos kaikille osallistujille. Ja ne ilmalaivat! JOO!


      • Turwokki
        vanhuus.iski kirjoitti:

        Olen vasta 6pv syönyt samoja tabuja myös 2krt pv ja en ymmärtänytkään, kuinka koville se vatsan laittaa! No, jos jotain positiivista tästä haluaa löytää, niin tulipahan aikaaseksi tilata kumminkin paksunsuolen tähystys, kun se on aiheuttanut jo 3v monenmoisia vaivoja myös. Niin, nämä tabletit on aiheuttaneet melkein ripulia, ainakin "suoli toimii reippaasti" useamman kerran pv.ssä ja alavatsassa on koko ajan kipua- kävely tuntuu kipua tuottavana tärähtelynä- ei sentään sietämättömänä. Mitä ilmeisemmin kuitenkin just näiden lääkkeiden aiheuttamaa, edellisten kirjoitusten perusteella. Kiitos kaikille osallistujille. Ja ne ilmalaivat! JOO!

        Polvikierukkatähystyksen jälkeen pyysin myös tätä Arthyryl 750mg lääkettä kuultuani, että on hyvä, polvesta on myös rustonriekaleita poistettu. Öisin varsinkin raastava kipu polven sisäsyrjällä ja muutenkin sattui. Lääkkeestä oli apua, mutta kun olin syönyt muutaman viikon alkoi käsiin ja myöhemmin jalkoihin myös ilmestyä kutisevia pieniä läiskiä, aivan kuin hyttysen puremia ja syhysivät myös yhtä paljon. Laitoin niihin Bebanthia ja otin Zyrteciä, ei paljon apua. Luin nivellääkkeen tuoteselosteesta, että saattaa aiheuttaa myös kutinaa ja iho-oireita. Harmi, polvi oli selkeästi parempi, lopetin käytön tämän viikon tiistaina, vielä syhyttää varsinkin iltaisin, mutta myös kipu polveen palasi viime yönä. Että mua harmittaa, olin niin innoissani että sain jotain apua ko. aineesta mutta katin kontit, olin juuri se sadas johon tuli ko. vaikutukset. Ensi viikolla soitan lääkärille ja kysyäkseni auttaisiko että jatkaisi vaan ja kärsisi kutinan, jos vaikka kroppa tuttuisi siihen ja kutina lieventyisi pikkuhiljaa. onko muilla ollut vastaavaa?? Sitten on vastaava lääke Comfora 575mg mutta samat aineet siinäkin on ja varmaan samat oireet tulisivat.


    • Paljon sairastellut

      Haluan vai vähän sivusta todeta lääkkeistä yleiseasti .
      Jos lääke on ollut kauan markkinoilla samalla nimellä,samannäköisessa pakkauksessa,
      on hyvin todennäköistä että se toimii.(Ei mikään tieteellinen totuus,vain huomio)
      Esim.Aspiriini.(Tuli vain mieleen.)

      • Jonnik

        Otatteko tabletit (Arthryl 750 mg) molemmat kerralla vai esim. 1 aamulla ja 1 illalla ?
        Miten on suositus, kun ei tullut lääkäriltä kysyttyä.

        Olen nyt viikon popsinut nivelrikkoon ja olisi sellainen tuntuma, että saattaisi tämä lääke jopa auttaa.


      • soppa_
        Jonnik kirjoitti:

        Otatteko tabletit (Arthryl 750 mg) molemmat kerralla vai esim. 1 aamulla ja 1 illalla ?
        Miten on suositus, kun ei tullut lääkäriltä kysyttyä.

        Olen nyt viikon popsinut nivelrikkoon ja olisi sellainen tuntuma, että saattaisi tämä lääke jopa auttaa.

        Otan kaksi taplettia ruoan yhteydessä. Ei minua ole piererränyt normaalia enemmän ja jos pierettäisi, niin pierisin.


      • sormet käppyrällä
        soppa_ kirjoitti:

        Otan kaksi taplettia ruoan yhteydessä. Ei minua ole piererränyt normaalia enemmän ja jos pierettäisi, niin pierisin.

        Noin 10 v syönyt, ei apua.

        Luontaistuotteet ok, ovat vaan kallista tavaraa.

        Luonnosta saa suoraan (tai kaupasta) aineksia, jotka on hyväksi nivelrikolle.

        itsellä on nivelrikko selässä, jaloissa, sormissa, käsissä, varpaissa....

        Kipulääkkeet ei ainakaan auta siihen kipuun. Arthrylia en viitsi edes syödä, turhaa tavaraa. Ennemmin hankin paremman setin muualta.


      • .........
        sormet käppyrällä kirjoitti:

        Noin 10 v syönyt, ei apua.

        Luontaistuotteet ok, ovat vaan kallista tavaraa.

        Luonnosta saa suoraan (tai kaupasta) aineksia, jotka on hyväksi nivelrikolle.

        itsellä on nivelrikko selässä, jaloissa, sormissa, käsissä, varpaissa....

        Kipulääkkeet ei ainakaan auta siihen kipuun. Arthrylia en viitsi edes syödä, turhaa tavaraa. Ennemmin hankin paremman setin muualta.

        Arthryliltä juuri poistetu kelakorvaus koska sen tehoa ei ole osoitettu. Aikanaan totesin ettei siitä ollut apua. Nykyisin käytän yhdistelmäpilleriä jossa on glukosamiinia vähemmän ja lisäksi muita tehoaineita joiden katsotaan auttavan nivelrikkoon. En tiedä onko tälläkään mitään tehoa, mutta yritän lykätä seuraavaa tekonivelleikkausta mahdollisimman pitkälle.


      • Sepe62_
        ......... kirjoitti:

        Arthryliltä juuri poistetu kelakorvaus koska sen tehoa ei ole osoitettu. Aikanaan totesin ettei siitä ollut apua. Nykyisin käytän yhdistelmäpilleriä jossa on glukosamiinia vähemmän ja lisäksi muita tehoaineita joiden katsotaan auttavan nivelrikkoon. En tiedä onko tälläkään mitään tehoa, mutta yritän lykätä seuraavaa tekonivelleikkausta mahdollisimman pitkälle.

        on oman apteekkini mukaan paras lääke niveliin. Luontaistuotekaupasta saa vain hömppää, joka auttaa ainoastaan uskoon voimalla. Nyt olen saanut polven nivelrikkoon kolme pistosta kukonhelttauutetta. Lääkäri sanoi, että useimmille tämä auttaa, mutta ei kaikille. Minulle on auttnut. Polvessa on vain pieni aukko, johon lääkärin on osuttava. Lisäksi voi hetken aikaa käyttää vaikka Panadogia, se on aika vahva keskuhermostoon vaikuttava särkylääke. Minua ei ole pierettämyn normaalia enempää ja jos pierettää, niin pieren.


      • "lääke"
        Sepe62_ kirjoitti:

        on oman apteekkini mukaan paras lääke niveliin. Luontaistuotekaupasta saa vain hömppää, joka auttaa ainoastaan uskoon voimalla. Nyt olen saanut polven nivelrikkoon kolme pistosta kukonhelttauutetta. Lääkäri sanoi, että useimmille tämä auttaa, mutta ei kaikille. Minulle on auttnut. Polvessa on vain pieni aukko, johon lääkärin on osuttava. Lisäksi voi hetken aikaa käyttää vaikka Panadogia, se on aika vahva keskuhermostoon vaikuttava särkylääke. Minua ei ole pierettämyn normaalia enempää ja jos pierettää, niin pieren.

        nivelrikkoon on tekonivel! Mutta leikkaus on sitten onnistuttava, muuten ongelmat vain lisääntyvät. Minulla ei Arhryl auttanut eikä kukonhelttaa eikä muitakaan pistoksia edes yritetty, polvi oli totaalisesti loppu. Liikkui vielä eikä sivuttaisvääntymääkään ollut paljon, mutta lepokipukin oli jo häiritsevää. Maaliskuussa laitettiin tekonivel toiseen polveen ja nyt olen kivuton. Toinenkin polvi on tullut kivuttomaksi kun paino jakautuu molemmille jaloille. Vaikka käytänkin apteekista saatavaa käsikauppalääkettä jossa glukosamiinia on 400 mg ja MSM:ää, en katso sen vaikuttaneen kovin paljon.


      • Anonyymi
        Jonnik kirjoitti:

        Otatteko tabletit (Arthryl 750 mg) molemmat kerralla vai esim. 1 aamulla ja 1 illalla ?
        Miten on suositus, kun ei tullut lääkäriltä kysyttyä.

        Olen nyt viikon popsinut nivelrikkoon ja olisi sellainen tuntuma, että saattaisi tämä lääke jopa auttaa.

        Otan aamulla ja illalla sit toisen


      • Anonyymi
        sormet käppyrällä kirjoitti:

        Noin 10 v syönyt, ei apua.

        Luontaistuotteet ok, ovat vaan kallista tavaraa.

        Luonnosta saa suoraan (tai kaupasta) aineksia, jotka on hyväksi nivelrikolle.

        itsellä on nivelrikko selässä, jaloissa, sormissa, käsissä, varpaissa....

        Kipulääkkeet ei ainakaan auta siihen kipuun. Arthrylia en viitsi edes syödä, turhaa tavaraa. Ennemmin hankin paremman setin muualta.

        Kallista ? 9c per tabletti ts. 16€ per 1/2 vuosi, jos ostaa muualta kuin kiskurihinnoin apteekista


    • 15

      käyttänyt vasta n.kuukauden.Ilmavaivat ja turvotus oireena.Polvi parempana,mutta vahveneeko muilla hiukset ja kasvavat nopeasti???

      • sormet käppyrällä

        ei ne luontaistuotteet ole mitään uskonasioita.

        Lääkkeethän itse ovat olleet alunperin luonnosta hankittuja, sittemmin synteettisesti valmistettuja.

        Jos itsellä eräät kapselit suht nopeasti jopa korjasivat yhden nivelen, joka oli tosi pahana, ei siinä uskosta ole kyse. Uskon omiin silmiini, kiputuntemuksiini ja rtg-kuviin.
        Ne sisältävät niveliä vahvistavia aineita, joita Arthrylissä on vain ja ainoastaan joku äyriäisaines.

        (onhan aspiriinikin pajunkuorta...uskokaa tai älkää, kuka siellä epäili!)


      • Krämppäjalka
        sormet käppyrällä kirjoitti:

        ei ne luontaistuotteet ole mitään uskonasioita.

        Lääkkeethän itse ovat olleet alunperin luonnosta hankittuja, sittemmin synteettisesti valmistettuja.

        Jos itsellä eräät kapselit suht nopeasti jopa korjasivat yhden nivelen, joka oli tosi pahana, ei siinä uskosta ole kyse. Uskon omiin silmiini, kiputuntemuksiini ja rtg-kuviin.
        Ne sisältävät niveliä vahvistavia aineita, joita Arthrylissä on vain ja ainoastaan joku äyriäisaines.

        (onhan aspiriinikin pajunkuorta...uskokaa tai älkää, kuka siellä epäili!)

        Vasta viikon olen popsinut näitä annetun ohjeen mukaan 2 tablettia joka aamu. Ei mitään oireita - eikä mitään hepotusta ainakaan vielä. Tosin lääkäri sanoi, että voi mennä 2-4 viikkoon ennen kun huomaa jotain eroa. Molemmat polvet on hoidettu kesällä usealla hyalgan pikkeillä loistavin tuloksin. Pikkien vaikutus oli vain 3kk ja kipu palasi. Ortopedi sanoi, että voin ottaa niitä muutama uudestaan kun ekasta piikistä on mennyt 6kk. Koitetaan sillä välin pärjätä Arthylillä.
        On se vaan yks helvetti - että jo 45 vuotiaana suhtkoht hyväkuntoisena ei pystykään enää liikkumaan kun polvet on ihan paskana. Painonhallinta on erittäin kun jopa vesijuoksu kipeyttää polvet. Lääkärin suosituksesta siirryin vähähiilihydraattiseen ruokavalioon. Pitäis auttaa painonhallintaan ja auttaa myös niveliin. No - vuoden päästä sen näkee.... jätti tai keiju :S


      • poistettu!
        Krämppäjalka kirjoitti:

        Vasta viikon olen popsinut näitä annetun ohjeen mukaan 2 tablettia joka aamu. Ei mitään oireita - eikä mitään hepotusta ainakaan vielä. Tosin lääkäri sanoi, että voi mennä 2-4 viikkoon ennen kun huomaa jotain eroa. Molemmat polvet on hoidettu kesällä usealla hyalgan pikkeillä loistavin tuloksin. Pikkien vaikutus oli vain 3kk ja kipu palasi. Ortopedi sanoi, että voin ottaa niitä muutama uudestaan kun ekasta piikistä on mennyt 6kk. Koitetaan sillä välin pärjätä Arthylillä.
        On se vaan yks helvetti - että jo 45 vuotiaana suhtkoht hyväkuntoisena ei pystykään enää liikkumaan kun polvet on ihan paskana. Painonhallinta on erittäin kun jopa vesijuoksu kipeyttää polvet. Lääkärin suosituksesta siirryin vähähiilihydraattiseen ruokavalioon. Pitäis auttaa painonhallintaan ja auttaa myös niveliin. No - vuoden päästä sen näkee.... jätti tai keiju :S

        Atrhryliltä on poistettu Kelakorvaus koska sen ei ole osoitettu parantavan nivelrikkoa. Aikanaan lääkäri kirjoitti minulle useasti Arthryl reseptejä, mutta en todennut siitä apua polven nivelrikolle. Lopullinen apu saatiin tekonivelellä. Tällä hetkellä käytän "varmuuden vuoksi" Arthro Balans Plussaa, jossa glukosamiinia on paljon vähemmän, mutta lisäksi muita aineosia joiden on oletettu auttavan nivepintojen hoitoon. Kallistahan tuo on mutta jos se edes hiukan lykkäisi muiden nivelten nivelpintojen vaurioitumista, niin olisin tyytyväinen.


    • Martti I.

      Olen käyttänyt Arthryliä 2 vuotta ja polveni paranevat vähin erin. Puoli vuotta sitten hankin Back on track-polvituet (löytyy netistä). Kolmen kuukauden käytön jälkeen kaksi vuosikymmentä keskeytyksettä jatkuneet polvien kivuliaat tulehdukset ovat poistuneet. Polvituet eivät hiostaneet edes helteisenä kesänä.

    • mij24

      Perinnöllinen artrosi polvissa on vaivannut yli 20 vuotta. Erilaiset geelit ovat helpottaneet kipuja, mutta eivät parantaneet kroonista tulehdusta. Olen käyttänyt kaksi vuotta Arthryliä, joka on parantanut kipuja enemmän kuin mikään geeli aikaisemmin.
      8 kk sitten hankin Back on Track-polvisuojat (netissä). Kolmen kuukauden jokapäiväisen käytön jälkeen kaksi vuosikymmentä jatkuvasti vaivanneet polvikivut paranivat.
      Polvisuojat eivät ole hiostaneet lainkaan edes kesähelteillä, niin kuin aikaisemmin satunnaisesti käyttämäni urheilijan polvisuojat. Kannattaa kokeilla. Ei niistä haittaakaan ole. Isoäidin viisaus:
      - Mitäs vanha ilost, koha mis on lämmin.

      • tulehduksiin,

        joista ei ole seurannut vielä liiallista nivelpintojen vauriota. Joskus väitettiin että glukosamiini pystyi korjaamaan nivelpinnan rappeumaa, mutta nyt on todettu ettei se pidä paikkaansa ja siksi korvaus on poistettu. Minulle Arthryl aiheutti povien kipujen lisääntymistä niin kauan kuin käytin sitä. Kuurin päätyttyä kivut laantuivat muutamaksi kuukaudeksi, mutta palautui sitten ennalleen. Ennen tekonivelleikkausta testattiin fysioterapiassa myös polvitukea. Mutta onneksi testasin ensin lainattua tukea ennen oman ostamista, polvi lukkiutui portaissa. Jos tuo kertomasi polvituki on sellainen kuin arvelen, en olisi pystynyt käyttämään sellaista koska tuossa pahemmassa polvessa oli Bakerin kysta. Kivut ja toimintavajaus kiihtyi nopeasti siinä vaiheessa kun nivelpinnat olivat kuluneet loppuun ja jouduin ottamaan kävelykepin jatkuvaan käyttöön.

        Nuo kipugeelit imeyttävät ihon läpi kohteeseen tulehduskipulääkettä ja vaikuttaa siten vain tulehdukseen. Jotkin "hupigeelit" ei vaikuta muuten kuin lämmittämällä tai jäähdyttämällä ihoa.


      • mij24
        tulehduksiin, kirjoitti:

        joista ei ole seurannut vielä liiallista nivelpintojen vauriota. Joskus väitettiin että glukosamiini pystyi korjaamaan nivelpinnan rappeumaa, mutta nyt on todettu ettei se pidä paikkaansa ja siksi korvaus on poistettu. Minulle Arthryl aiheutti povien kipujen lisääntymistä niin kauan kuin käytin sitä. Kuurin päätyttyä kivut laantuivat muutamaksi kuukaudeksi, mutta palautui sitten ennalleen. Ennen tekonivelleikkausta testattiin fysioterapiassa myös polvitukea. Mutta onneksi testasin ensin lainattua tukea ennen oman ostamista, polvi lukkiutui portaissa. Jos tuo kertomasi polvituki on sellainen kuin arvelen, en olisi pystynyt käyttämään sellaista koska tuossa pahemmassa polvessa oli Bakerin kysta. Kivut ja toimintavajaus kiihtyi nopeasti siinä vaiheessa kun nivelpinnat olivat kuluneet loppuun ja jouduin ottamaan kävelykepin jatkuvaan käyttöön.

        Nuo kipugeelit imeyttävät ihon läpi kohteeseen tulehduskipulääkettä ja vaikuttaa siten vain tulehdukseen. Jotkin "hupigeelit" ei vaikuta muuten kuin lämmittämällä tai jäähdyttämällä ihoa.

        Kiitos hyvästä vastineesta. Niinhän se on. Olemme luonnonoikkuja jokainen. Arthrylistä minulla oli vain kokemusperäinen tuntuma vähittäisestä paranemisesta. Parinkymmenen vuoden ajan polvien ulkosivulla olevat jänteet olivat kivuliaasti tulehtuneet 10 - 30 cm:n pituudelta. Vielä vuosi sitten kilometrin kävely tuntui sietämättömältä. Polvituet tuntuivat alusta alkaen minun polviini miellyttäviltä. Parin kuukauden käytön jäkeen tein jo parin tunnin maastokierroksia. Kolmen kuukauden kuluessa em. tulehdukset paranivat kokonaan, eivät tietenkään polvien nivelet. Niiden kanssa on oltava koko ajan varuillaan.
        Ortopedin lausunto röntgenkuvista on, että kohdallani leikkauksiin ei ole ainakaan vielä aihetta.

        Kipujen lievennykseen ja paranemiseen pätee myös psykosomaattinen aspekti. Edesmenneen "vesisuoniexpertin", kansanedustaja Mauno Pohjosen havainnoille ei pystytty osoittamaan minkäänlaista katetta järjestetyissä tieteellisissä kokeissa (olin yhtä seuraamassa). Kuitenkin hänen määrittelemänsä 2 cm:n alumiinilaput jalkalistassa paransivat suuren määrän niihin uskovia ihmisiä. Mauno Pohjonen oli yksi empaattisimpia ihmisiä, joita olen koskaan tavannut, aina valmis auttamaan ketä hyvänsä.


      • Anula1

        Hei !! Minäkin olen käyttänyt Arthrylia jonkinlaisina kuureina, koska olen kokeillut välillä muuta saamatta kipuihin juurikaan helpotusta. Haluaisin kokeilla nyt polvitukea, mistä sellaisen hyvän hankit ?? Netissä kaikenlaisia mutta mistä tietää mikä olisi oikeanlainen ??


      • Kannattaa testata
        Anula1 kirjoitti:

        Hei !! Minäkin olen käyttänyt Arthrylia jonkinlaisina kuureina, koska olen kokeillut välillä muuta saamatta kipuihin juurikaan helpotusta. Haluaisin kokeilla nyt polvitukea, mistä sellaisen hyvän hankit ?? Netissä kaikenlaisia mutta mistä tietää mikä olisi oikeanlainen ??

        Kannattaa ensin testata useampaa mallia vaikkapa sairaalan/poliklinikan fysioterapeutin kautta ettei tule ostettua vääränlaista. Itse kokeilin polvitukea ja soviteltiin fysioterapeutin kanssa erilaisia nivelrikkoiseen polveen. Onneksi testattiin sillä polvituki aiheutti pidempään käytettynä ajoittaista polven lukkiutumista. Tämän jälkeen lopullinen apu tuli vasta tekonivelestä.


    • kemeri

      Oli vatsavaivoja mutta kun lisäsin lasiin votkaa ongelmat loppuivat.
      Jätä kuitenkin seuraavista lasillisista votka pois !

      • vortsoni

        Olemme yli 60 kymppinen pari. Vaimoni käyttää Arthryliä, koska hänellä on muitakin luustoon liittyviä ongelmia. Sanoo lääkkeen auttavan.
        Itselläni on molemmat polvet operoitu tähystyksellä ja siitä tuli jatkuva kipu. Nyt olen syönyt pari vuotta raakaa inkivääriä aamupalan kanssa sellaisen kahden euron kolikon kokoisen palan leivän mukana. Minulla on vahva tunne, että se on vaikuttanut polvieni kuntoon. Ei kipua, eikä vaikeutta nousta portaita. Iden sain mainoksesta, joka mainosti niveliä parantavaa postimyyntilääkettä, joka sisälsi mm. inkivääriä. Ajattelin, että voinhan syödä suoraan tuoretta inkivääriä ilman lisäaineita.


    • rokkaperkele

      jos pierua pidättelee niin on jotain salattavaa.

    • Ajatari

      Arhtrylistä tosi kovia ilmavaivoja sekä ummetusta! Aika karmeaa siis, käytän näitä kapseleita 2 x 1 / vrk. Tuntuu, että ei auta, olen käyttänyt tosin vasta 3.5 vkoa. Muutenkin kova lääkitys päällä...

    • Täti21

      Sain Arthryliä lonkkavaivoihini. En ehtinyt kokea paranemistuloksia, koska sain melkein kaikki mahdolliset haittavaikutukset; huimaus, päänsärky, näköhäiriöt, mahakipu, ripuli ja ilmavaivat. En uskaltanut enää popsia pillereitä.

    • Mies.

      Arthyl

      Syöty 180kpl tabletteja ja kivut ovat täysin poissa.
      Tää on taivaan tosi, sitä en pysty sanomaan mistä
      lopunperin parantuminen johtuu, luulisin kuitenkin
      että lääkeestä on kyse.

    • Arthryl

      Sain viiden viikon Arthryl-kuurin. Ja auttoi.

    • oireeton.
    • Nainen 49 v.

      Itselläni on uraatiarvo (S-Uraat) nousut yli viitearvojen ja mietin, että voiko se johtua Arthrylin syömisestä. Minkälaisia uraattiarvoja muilla, jotka syövät Arthryliä säännollisesti mahtaa olla?

    • Pappa67,5v

      Taidanpa kokeilla tuota Arthryliä, jos vaikka auttaisi. Vuosi sitten todettiin lonkassa nivelrappeuma, kun se kipeytyi maratonilla heinäkuun (2013) puolivälissä. Vakilääkärini ehdotti tekoniveltä, mutta ortopedi himmaili, kun se vielä liikkuu.
      Olen nyt syönyt glukosamiinia, kondroittia ja MSM:ää vuoden verran erilaisia valmisteita yhteensä noin 4-kertaisen päiväannoksen suositeltuun verrattuna.
      Toissapäivänä kokeilin sitten taas maratonia. Läpihän se meni, mutta valehtelisin, jos sanoisin, ettei jalka yhtään kipeytynyt. Kuitenkin vielä uskon, että nuo mömmöt auttavat, jos nivelessä on hiukankin vielä eloa. Särkylääkkeitä en ole muuten käyttänyt kuin vuosi sitten parin kuukauden kuuri tulehduskipulääkettä, joka vei pahimman tulehduksen. Ajatuksena on, että sitten jonoon, kun alkaa särkylääkettä jatkuvasti tarvitsemaan.
      Tässä pähkinänkuoressa kokemuksiani. Tsemppiä kohtalotovereille!

      • Samanikäinen

        Arthryl on tipautettu pois kelakorvattavien joukosta koska sen tehoa ei ole voitu osoittaa tutkimuksissa. Atrhrylissa on pelkkää glukosamiinia ja riippuu siitä paljonko söit aiemmin vuorokaudessa toisen lääkkeen mukana, onko siitä mitään apua. Toisaalta lonkkasi on melko hyvässä kunnossa koska pystyt juoksemaan maratoonin. Ei siis ihme että ortopedi himmailee koska leikkauksen onnistuminen ei ole 100%. Minulla lääkäri kielsi juoksemisen ja kaiken tärähtelevän liikunnan jo vuosia ennen kuin polveen jouduttiin laittamaan tekonivel (nivel täysin loppu ja jatkuvat kivut levossakin).


      • Pappa67,5v
        Samanikäinen kirjoitti:

        Arthryl on tipautettu pois kelakorvattavien joukosta koska sen tehoa ei ole voitu osoittaa tutkimuksissa. Atrhrylissa on pelkkää glukosamiinia ja riippuu siitä paljonko söit aiemmin vuorokaudessa toisen lääkkeen mukana, onko siitä mitään apua. Toisaalta lonkkasi on melko hyvässä kunnossa koska pystyt juoksemaan maratoonin. Ei siis ihme että ortopedi himmailee koska leikkauksen onnistuminen ei ole 100%. Minulla lääkäri kielsi juoksemisen ja kaiken tärähtelevän liikunnan jo vuosia ennen kuin polveen jouduttiin laittamaan tekonivel (nivel täysin loppu ja jatkuvat kivut levossakin).

        Nimimerkille Samanikäinen:
        Niin kielsi minultakin. Ja kyllä vuosi takaperin olin siinä kunnossa, että ei juoksu huvittanut. Vasta kesällä aloin uudelleen kokeilemaan. Tällä hetkellä polvi hakkaa vastaan eniten. Se on ollut kipeänä noin neljä vuotta. Varmaan siinä on rusto aika kuollutta, eikä uusiudu.
        Olen hieman tarkastellut noita tutkimuksia, enkä ole kovin vakuuttunut niiden tieteellisyydestä. Vaikutusajat ovat liian lyhyitä, arvioinnit pelkästään subjektiivisia.
        Kyllä itsekin pitkin vuotta olen ajatellut, että kuvittelenko vaan, kun edistys on tosi hidasta. Nyt kuitenkin uskon, että vaikutusta on.
        Nuo suositellut määrätkin saattavat olla liian vähäisiä, koska tilannehan on sama kuin käenpoika pikkulinnun pesässä, ne terveet rustot kykenevät paremmin ahmimaan saatavissa olevat ravinteet.
        Riskinä on tietysti liiallinen suolan (natriumin) annostus, eli mitä tahansa hikiliikuntaa pitäisi harrastaa.
        Olen joskus aiemmin sanonut, 20 vuoden päästä tullaan nykysysteemiä pitämään täysin pöpinä, kun ei jaettu kaikille 50-vuotiaille näitä tabuja ilmaiseksi, vaan haluttiin puukottaa ja pitää jonossa;-)
        Nyt pitää lopettaa, vähemmälläkin pääsee vouhottajien kastiin.
        Nim. Pappa 67,5v.


    • Kivuton58v

      Olen käyttänyt vaikeaan polvinivelrikkoon - ja auttanut on. Kipu alkoi lieventyä jo 3 päivässä, leposärky on kokonaan poissa - ja pystyn kävelemään normaalisti! Sivuvaikutukset ovat niin mitättömiä hyötyyn verrattuna, että tätä käytän elämäni loppuun saakka.

    • melkeineläkkeellä

      polveni kipeytyi äkisti,jouduin tutkimuksiin,todettiin nivelrikko.sain tulehduskipulääkkeen parin viikon kuuri ja sitten arthryl tabletit.kuukauden päästä polvi oli täysin kunnossa ,pystyin töihin ja jatkoin lenkkeilyä ja liikuntaa entiseen tapaan,KIITOS ARTHRYL,ei ole polvi kipeä,en edes muista koko asiaa.

    • Parempi-ilmanon

      Käytin polven nivelrikkoon arthylia kaikkiaan 10 vuotta ja se helpotti aktiiviliikunnan kipuja, kunnes lakkasi vuosien käytön jälkeen vaikuttamasta. Naama punoitti, hikoilin ihan älyttömästi, oikea tuskahiki kuin olisi suihkussa ollut. Hengitys alkoi vinkumaan ja kurkku turposi melkein umpeen, sain siis loppuelämän kestävän äyriäisallergian. Koko 10v ajan oli kaameita ilmavaivoja ja vatsalaukussa toisinaan lotisi kuin pesukoneessa, sekä hikoilu oli isoa. Tämä johtui aspartaamista ja nykyään en siedä mitään makeutusaineita muuttumatta jalkapallon muotoiseksi ennen räjähtämistä.
      Varsinaisen avun toi hyalgan pistokset polven rustoon useamman kerran otettuina ja lopulta tee-se-itse jalan venyttäminen pituussuunnassa roikkuen sen varassa koko painollani, että polvilumpioiden väliin tuli hieman tilaa ja luut lakkasivat naksuen hankaamasta toisiaan. Nyt ei ole pahemmin polvioireita, vaikka polvesta rustot ovatkin lähes kadonneet. Polvi tietää aina säätilan muutokset, varsinkin kostean ilman.

      • Vaihdoin_toiseen

        Lopetin Arthrylin käytön kun siltä lopetettiin kelakorvaus. Nyt käytän Arthro Balans Plussaa jossa ei pillerimuotoisena ole makeutusaineita kuten tuossa jauheessa. Lisäksi pillereissä on mukana glukosamiinin lisäksi kondroittiisulfaattia ja MSM:ää. Glukosamiinia on kylläkin vain noin kolmannes Arthrylin annospussiin verrattuna.
        En tiedä onko noista pillereistä kunnon hyötyä, mutta yritän lykätä polven tekonivelen laittoa mahdollisimman pitkälle.


    • Ontuva

      Aloitin viime viikolla käyttämään Arthryl 750 kapseleita... seurauksena väsymys , pahoinvointi ja hirveä päänsärky...

    • Anonyymi

      Jos haluat munuiaiset huonoon kuntoon ota kyseistä lääkettä

    • Anonyymi

      Oli ainakin minulle tehokas lonkkaan muistaakseni 3kk kuuri vaikutti 13 v.
      2007 lonkkanivel kävelykipeä, hölkkäsin muutamia 1/2 maratoneja kuurin jälkeen. Nyt 2020 on kipeytynyt
      uudestaan . Uusi kuuriko nyt edessä?
      ex maratoonari 80v

      • Anonyymi

        Ehkäpä lonkassasi oli jokin muu kivulias nivelsairaus, nivelrikkoisella lonkkanivelellä ei juosta ½ maratoneja, yleensä jopa kielletään juoksu ja muu tärähtelevä liikunta (hypyt ym.).

        Arthryl on todettu aika huonoksi teholtaan, sen vuoksi siihen ei saa enää edes kelakorvausta. Itselläni se auttoi vain hieman vahvana jauhemuotoisena polven nivelrikkoon (jäljellä enää kuluneet luupinnat vastakkain). Kun lopetin käytön, kipu palasi entistä vahvempana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkäpä lonkassasi oli jokin muu kivulias nivelsairaus, nivelrikkoisella lonkkanivelellä ei juosta ½ maratoneja, yleensä jopa kielletään juoksu ja muu tärähtelevä liikunta (hypyt ym.).

        Arthryl on todettu aika huonoksi teholtaan, sen vuoksi siihen ei saa enää edes kelakorvausta. Itselläni se auttoi vain hieman vahvana jauhemuotoisena polven nivelrikkoon (jäljellä enää kuluneet luupinnat vastakkain). Kun lopetin käytön, kipu palasi entistä vahvempana.

        Kokeilkaa CollagenPlus-ravintovalmistetta, joka on vienyt omat lonkan nivelrikon kiputuntemukseni lähes kokonaan parin kuukauden käytön jälkeen. Glukosamiinisulfaatti ei aikoinaan auttanut.


    • Anonyymi

      Olen joskus käyttänyt nivelamiinia polvikipuihin. Eipä niistä suurta apua ollut. Piti ajatella tilannetta ihan itse. Ensinnäkin huomasin että lämpö tekee hyvää. Siis suojasin niveleni hyvin kylmältä. Varsinkin ulkoilessani. Muutenkin pukeuduin lämpimästi. Siitä oli hyvä apu. Sitten otin selvää siitä miten niveliä voisi kutouttaaittaa ja

      • Anonyymi

        Aloin ajella kuntopyöräily aina aamuisin. Huomasin että satulan tulee olla nuo korkealla että jalka oikenee kokonaan polkiessa muuten tulee rasitusta niveliin liikaa. Siinä nivelen aineenvaihdunta lisääntyy mukavasti. Sitten lisäsin jalkojen venytykset . Huomasin että liika kävely ja varsinkin Portaissa kulkeminen ei tehnyt hyvää. Hyvä liike on niin sanotusti niijaaminen niin syvään kuin kestää. Kaikenlaisia liikesarjoja kehittelin kun huomasin niiden olevan hyväksi. Sitten elintavat luupin alle. Jokainen varmaan kyllä tietää mitä se tarkoittaa. Sitten se suoliston hyvinvointi on tärkeää että ravinto imeytyy. En ole tarvinnut mitään lääkkeitä käyttää eikä polveni ole enää yhtään kipeät. Suosittelen tällaista hoitoa muillekin. Se ei maksa mitään eikä vie paljon aikaakaan. Se vaan vaatii vähän viitseliäisyyttä.


    • Anonyymi

      Olen syönyt noin 3 kk Arthryliä polvien alkavaan nivelrikkoon. Lisäksi lääkityksenä on Norspan 15 mg- kipulaastari. Kivut ovat viimeisten 2 - 3 viikon aikana pysyneet poissa. Kyse on uskon niin Arthrylistä, että se on auttanut. Tosin 18.9 otettiin nestettä pois polvesta ja kortisonia tilalle, tämäkin auttoi. Mutta uskon, että nyt tämä lähes kivuton olotila on Arthrylin ansiota.

    • Anonyymi

      olen sairastanu sormien ja varpaiden nivelrikkua kymmenen vuotta eikä yksikään lääkäri ole puhunut mitään että näihin kipuihin ois lääkettä ja sormet vääntynyt mutkalle. yt olen odottanu että reuma lääkkeeni vaihettas uuteen kun oxiglorin ei vaikuta enään niin ei kuulu sitäkään voitte kuvitella mitkä kivut.tulehdus peränen nivelreuma selkäranka reuma ja siihen nivelrikot ja pullistuma niskassa hyvin menee liikkua pitää mutta miten?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      1916
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1908
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1858
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1640
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1160
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe