olb autoimport

autokuume

Onko kellään kokemuksia kyseisestä yrityksestä?
Vai olisko muita ehdotuksia autoja maahantuovista yrityksistä?

102

3867

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jorma7

      vältä ku ruttoa. myyvät mukamas kuntotarkistettuja autoja eikä suostu hevillä korjaamaan

    • autokuume

      Kiitos jorma7 olen kyllä jo kuullut muualtakin samanlaisia kommentteja,
      lisäksi yrittävät kuulemma korjata autoja käytetyillä osilla.
      Siispä jätän tämän yrityksen väliin ja etsin uutta maahantuojaa.

    • ei hyvä
    • kake1

      Samaa mieltä välttäkää mutta jos asioitte vaatikaa mustaa valkoiselle mitä sovitte, sovittujen asioiden yksipuolinen muuttuminen, ja autot eivät ole huoltoa nähneetkään vaikka ilmoittavat olevansa merkki huolto liike.

    • mammmasi

      Vihdin uutisissa oli juttua että joku autoliike nummelassa huijannut asiakasta auton huollon kustanuksissa, ettei olisi sama liike.

    • tylis

      on noi korjannut rojut mitä oon ostanu

      • Huoltopäällikkö

        Arvoisat keskustelijat; google ohjasi tällekin palstalle ihmettelemään; havaittua toki on että osa tämän palstan "keskustelijoista" kirjoittaa tunnestusti lämpimikseen ilman että heillä on mitään todellista kokemusta aiheesta mihin vastaavat.
        Annan kuitenkin vastineen korjaamomme Autorepair.fi puolesta siihen liittyviin kommentteihin, vastaan siis korjaamon toiminnasta.

        Jorma 7: Autoimport korjauttaa meilä huomattavan määrän takuukorjauksia. Kannattaa toki tarkistaa esimerkiksi kuluttajaviraston sivuilta mitkä kuuluvat takuu- tai virhevastuukorjauksiin ja myös erottaa nämä kaksi asiaa toisistaan. Korjausmäärien ja kohteiden perusteella autoimport vastaa autoistaa keskimääräsitä paremmin, korjaamollamme tehdään vastaavia korjauksia myös muille autoliikkeille.

        Autokuume: Kuluttajaviraston sivuilta : "Tällaisissa tilanteissa on usein käytännöllisintä korjata auto käytetyllä mutta ehjällä varaosalla, jolla auto voidaan saattaa asianmukaiseen kuntoon." Käytetyillä ehjillä varaosilla korjaaminen on normaali tapa jolla useimmat autoliikkeiden takuukorjaukset toteutetaan mikäli kyseessä on uutena kallis varaosa. Tähän osakierrätykseen perustuu mm. koko purkaamotoiminta. Jos kyseessä ei ole tyyppivika niin tällainen korjaus on useimmiten myös kaikkein järkevin. Uudella osalla korjattaessahan auton ostajalla olisi myös maksuvelvollisuus siltäosin kuin hänen autonsa korjataan parempaan kuntoon kuin mitä se käytettynä ehjänä ollessaan oli. Käytettyjä osia ehdotetaan käytettäväksi korjauksessa niissä kohteissa missä se on järkevää, eli missään alustan heloissa tai jarruosissa ei käytännössä koskaan käytetä käytettyjä varaosia. Sen sijaan erilaiset ohjainmoduulit, vaihteistot tai koko moottori,m suuttimet, sylinterinkasi yms ovat usein kaikkien järkevin korjata käytetyillä osilla. Suurin osa korjaamon suorista kuluttaja-asiakkaistakin haluaa teettää kyseiset korjaukset käytettyjä osia käyttäen, ymmärrettävsti kustannussyistä.

        mammmasi: Meillä huollon kustannukset ja hinnaston näkee suoraan sivuiltamme www.autorepair.fi ja hinnasto. Suuri osa palveluistamme on kiinteästi hinnoiteltuja jolloin hinta on varmuudella tiedossa etukäteen.
        Kustannusarvioiduissa töissä noudatamme kuluttajansuojalain mukaista käytäntöä.

        Palaute huollon toiminnasta kannattaa kertoa myös suoraan meille / minulle jolloin pystyn paremmin puuttumaan mahdolllisiin epäkohtiin.

        Vaihteemme numero löytyy sivuiltamme ja voitte palauteasioissa pyytää yhdistämään huoltopäällikölle.

        Ystävällisesti;
        V.Seppälä
        Huoltopäällikkö, autorepair.fi


      • ostaja1
        Huoltopäällikkö kirjoitti:

        Arvoisat keskustelijat; google ohjasi tällekin palstalle ihmettelemään; havaittua toki on että osa tämän palstan "keskustelijoista" kirjoittaa tunnestusti lämpimikseen ilman että heillä on mitään todellista kokemusta aiheesta mihin vastaavat.
        Annan kuitenkin vastineen korjaamomme Autorepair.fi puolesta siihen liittyviin kommentteihin, vastaan siis korjaamon toiminnasta.

        Jorma 7: Autoimport korjauttaa meilä huomattavan määrän takuukorjauksia. Kannattaa toki tarkistaa esimerkiksi kuluttajaviraston sivuilta mitkä kuuluvat takuu- tai virhevastuukorjauksiin ja myös erottaa nämä kaksi asiaa toisistaan. Korjausmäärien ja kohteiden perusteella autoimport vastaa autoistaa keskimääräsitä paremmin, korjaamollamme tehdään vastaavia korjauksia myös muille autoliikkeille.

        Autokuume: Kuluttajaviraston sivuilta : "Tällaisissa tilanteissa on usein käytännöllisintä korjata auto käytetyllä mutta ehjällä varaosalla, jolla auto voidaan saattaa asianmukaiseen kuntoon." Käytetyillä ehjillä varaosilla korjaaminen on normaali tapa jolla useimmat autoliikkeiden takuukorjaukset toteutetaan mikäli kyseessä on uutena kallis varaosa. Tähän osakierrätykseen perustuu mm. koko purkaamotoiminta. Jos kyseessä ei ole tyyppivika niin tällainen korjaus on useimmiten myös kaikkein järkevin. Uudella osalla korjattaessahan auton ostajalla olisi myös maksuvelvollisuus siltäosin kuin hänen autonsa korjataan parempaan kuntoon kuin mitä se käytettynä ehjänä ollessaan oli. Käytettyjä osia ehdotetaan käytettäväksi korjauksessa niissä kohteissa missä se on järkevää, eli missään alustan heloissa tai jarruosissa ei käytännössä koskaan käytetä käytettyjä varaosia. Sen sijaan erilaiset ohjainmoduulit, vaihteistot tai koko moottori,m suuttimet, sylinterinkasi yms ovat usein kaikkien järkevin korjata käytetyillä osilla. Suurin osa korjaamon suorista kuluttaja-asiakkaistakin haluaa teettää kyseiset korjaukset käytettyjä osia käyttäen, ymmärrettävsti kustannussyistä.

        mammmasi: Meillä huollon kustannukset ja hinnaston näkee suoraan sivuiltamme www.autorepair.fi ja hinnasto. Suuri osa palveluistamme on kiinteästi hinnoiteltuja jolloin hinta on varmuudella tiedossa etukäteen.
        Kustannusarvioiduissa töissä noudatamme kuluttajansuojalain mukaista käytäntöä.

        Palaute huollon toiminnasta kannattaa kertoa myös suoraan meille / minulle jolloin pystyn paremmin puuttumaan mahdolllisiin epäkohtiin.

        Vaihteemme numero löytyy sivuiltamme ja voitte palauteasioissa pyytää yhdistämään huoltopäällikölle.

        Ystävällisesti;
        V.Seppälä
        Huoltopäällikkö, autorepair.fi

        Ei anna oikein vakuuttavaa kuvaa ko. autontuojan toiminnasta, jos olette suorittaneet "huomattavan määrän liikkeen takuukorjauksia". Normaalisti kunnolla hoidetuista hankinnoista, eli etukäteen tarkistetuista autoista ei jouduta moneen vuoteen korjauksia tekemään.


    • ooppeli2

      Kiitos asiallisesta kommentista V. Seppälälle

    • ostaja3

      Tuntuu olevan selityksen makua huoltopäälliköksi ilmoittamalla henkilöllä, jos kyseinen firma hoitaa asianmukaisesti auto kauppaan ja huoltoon kuuluvat asiat niin ei täällä sivuilla ole kyseisiä kirjoituksia,kyllä niissä yleensä myös perää on.

    • yksi pettynyt ostaja

      Turhaa selittelyä huoltopääliköltä.
      Auton ko.yrityksestä ostaneena voin sanoa että ei nämä ihmiset täällä lämpimikseen puhele.
      Meidän tapauksessa oli pakko kääntyä kuluttajneuvojan puoleen, koska osaa vioista ei haluttu korjata ja osaa vioista ei korjattu koska uusi osa maksaa liikaa ja käytettyä osaa ei ollut saatavilla.

    • Hyykeenniemi

      Ostin Ko.liikkeestä Nummelasta MB 430 t. Vuosi sitten. Auto on toiminut kuin unelma , kaikki ostohetkellä esiintulleet mm.kosmeettiset asiat hoidettiin moitteettomasti. Autolle vm 2000 , myönnettiin myös ostohetkellä 6kk takuu.
      Mulla kävi kai tuuri, jos noissa kommenteissa on perää.
      Yleisesti voin sanoa mulla on menossa 89 auto, joka on omissa nimissä.Tuohon määrään mahtuu kaikenlaista tarinaa ja ropposta ja jobbaria. Kyllä rankkaan Importin top-teniin helposti. Aina pitää myös muistaa,että kuinka se metsä huudettaessa vastasikaan.

    • Epäilevä

      Mahtaakohan huoltopäälikkö olla vaihtanut nimimerkkiä kun on niin loistavaa palvelua saanut kyseisestä liikeestä.

    • HannuL
    • toinen pettynyt

      Tämä btcf:llä oleva kirjoitus kuvaa täydellisesti kyseisen yrityksen toiminta mallia. olikohan kaksoismassa levy korjattu takuuna vanhalla massalevyllä ja tämän takia hajos muutaman kuukauden kuluttua uudestaan ja tietenkään valmistaja ei silloin tule vastaan korjauskuluissa, ja kyseinen yhteydenpito on juuri niin että jos et itse ota yhteyttä sieltä ei ainakaan sitä oteta vaikka muuta luvataan.

    • kettuuntunut

      Täällä samanlaisia kokemuksia yhteydenpidosta kun joillain muillakin näemmä.

      Mietinkin tuossa että onko joku sopimuksen umpeuduttua jättänyt uusimatta sitä? Siis miten rahojen palautus on sujunut?

      Itsellä vielä pari viikkoa jäljellä ja olen vakavissani alkanut miettimään maahantuojan vaihtoa.

      • niinpä niin

        Sama tilanne aikoinaan meillä ja kyselin jo rahojen palautuksesta, mikä sai kiirettä auton ostoon ja se näkyi lopputuloksesta.
        Meidän tapauksessa auto ostettiin meiltä kysymättä ja kunnosta ei ilmoitettu mitään ennen ostoa.
        Lopputulos olikin sitten jotain aivan muuta mitä odotimme, eli rahoillemme emme saanut vastinetta.
        Nyt asia on kuluttajariitalautakunnan ratkaistavana.


      • Masinamestari
        niinpä niin kirjoitti:

        Sama tilanne aikoinaan meillä ja kyselin jo rahojen palautuksesta, mikä sai kiirettä auton ostoon ja se näkyi lopputuloksesta.
        Meidän tapauksessa auto ostettiin meiltä kysymättä ja kunnosta ei ilmoitettu mitään ennen ostoa.
        Lopputulos olikin sitten jotain aivan muuta mitä odotimme, eli rahoillemme emme saanut vastinetta.
        Nyt asia on kuluttajariitalautakunnan ratkaistavana.

        "Meidän tapauksessa auto ostettiin meiltä kysymättä ja kunnosta ei ilmoitettu mitään ennen ostoa."

        Tuo kyllä kuulostaa varsin leväperäiseltä - en tiedä mitä ylipäänsä olette sopi-neet?
        Itse en ole vielä autovälitysliikkeiden kanssa asioinut ja ihmettelenkin, että
        niinkö se menee, että lyödään tukku rahnaa tiskiin tai tilille ja sanotaan, että
        tuokaapa se "C-mese"?

        Eiköhän pitäisi tehdä alkuun sopimus kirjallisena (sähköpostitse ihan helppo)
        mitä ollaan hankkimassa. .. Maksupuoleen siirryttäisiin vasta kun on löydetty
        kiinnostava kohde, josta on oltu kuvien kera yhteydessä esim.sähköpostitse.
        Jotain voisi toki maksaa alkuunkin sillä ehdolla, että ostettava löytyy - muuten
        homma on tyhjän pyytämistä.


      • kokenut2

        Voi olla että saat rahoja odotella ja pyydellä useampaan kertaan ja lopuksi ottaa virkavaltaan yhteyttä ennen kuin rahat tilillesi tulee, ovat täysin ylimielistä porukkaa ja kuluttaja suojalle viittaavat kintaalla ennen kuin on pakko.


    • TämänKerran

      Valitettavan tutun kuuloisia kertomuksia tällä(kin) keskustelupalstalla Autoimportin toiminnasta. Harvoin tulee itse huudeltua toisten tekemisistä, mutta tällä kertaa ajattelin tehdä poikkeuksen. Siinä toivossa, että joku Autoimportin palveluja harkitseva lukee tämän ja osaa välttää ko. yritystä ja sen takana hääriviä 'yrittäjiä'.

      Sama tarina kerrottavana siis täälläkin: Erehdyin tekemään sopimuksen heidän kanssaan auton maahantuonnista. Ainoa hyvin sujunut vaihe koko prosessissa oli sopparin tekeminen, sitten alkoi useita kuukaisia kestanyt uskomaton säätäminen, mikä jatkuu edelleen. Auton maahantuonti viivästyi useita viikkoja sovitusta, auto oli huomattavasti huonommassa kunnossa kuin kertoivat sen olevan (käytyään koeajamassa auton Saksassa - jos nyt edes kävivät), maahantuontihuolto oli silmänlumetta, verot jäivät maksamatta ajallaan, takuuhuolto tökkii, puheluihin & sähköposteihin ei vastata jne jne. Eli samaa peetä kuin ilmeisesti kaikki muutkin asiakkaat ovat joutuneet sietämään.

      En tiedä onko tuo Autorepairin porukka samassa juonessa mukana - huoltopäällikkö ainakin väittää muuta. Mutta järin positiivista sanottavaa ei ole myöskään huollon osalta: huollosta ei saa kiinni kuin ajanvarauksista vastaavan henkilön, joka ei tajua autoista eikä tehdyistä huolloista/korjauksista yhtään mitään (ei sinällään tämän hlön vika), turhia huoltokäyntejä tulee jatkuvasti, kun osia ei ole, tai vain puolet tarvittavista osista on saatu sovitussa aikataulussa, auto palautetaan asiakkaalle sinisin silmin, vaikka vikaa / asiaa, joka huollossa oli tarkoitus korjata, ei ole saatu kuntoon jne. Jotenkin käsittämätön tilanne, kun joutuu itse huoltamon pihalla toteamaan, että eipä toimi auto edelleenkään. Eli ei ole vaivauduttu edes testaamaan toimivuutta huollon puolella korjauksen jälkeen - jos nyt ovat siellä mitään tehneetkään.

      Ja jos jäi vielä jollekin epäselväksi, niin VÄLTTÄKÄÄ ko. yritystä!!

      • sulo67

        Moi,
        Itsellä sama vääntö kuin edellisellä auto kyllä käytössä, mutta verot maksamatta vielä auto tuli jo kesäkuussa ja ilmoitusta ei ole vielä tehty??
        Onneksi on kirjallinen seopimus, jossa heillä on velvoitteet. Erinäisiä selityksiä on tullut tai soittoihin ja soittopyyntöihin ei reagoida.


      • ex-asiakas
        sulo67 kirjoitti:

        Moi,
        Itsellä sama vääntö kuin edellisellä auto kyllä käytössä, mutta verot maksamatta vielä auto tuli jo kesäkuussa ja ilmoitusta ei ole vielä tehty??
        Onneksi on kirjallinen seopimus, jossa heillä on velvoitteet. Erinäisiä selityksiä on tullut tai soittoihin ja soittopyyntöihin ei reagoida.

        Moi. Tutun kuuloista toimintaa. Jännä nähdä, että kuinka kauan tämän kaltaista yritystä voi pyörittää kyseisillä toimintatavoilla. Herrojen kannattaisi hieman miettiä liiketoiminnan strategiaa uudelleen tai loppuu hommat tyystin. Itse olen pitänyt huolen ettei lähipiiri edes kuse kyseiseen lafkaan päin.


      • sulo67
        ex-asiakas kirjoitti:

        Moi. Tutun kuuloista toimintaa. Jännä nähdä, että kuinka kauan tämän kaltaista yritystä voi pyörittää kyseisillä toimintatavoilla. Herrojen kannattaisi hieman miettiä liiketoiminnan strategiaa uudelleen tai loppuu hommat tyystin. Itse olen pitänyt huolen ettei lähipiiri edes kuse kyseiseen lafkaan päin.

        Kuten myös olen anatanut "rummun" lyödä. Nyt odottelen koska ja miten reksitöröinti ja verot tulevat hodettua heidän osalta. Sain sijais auton, joka ei kyllä hyvällä ilmeelläkään voi kutsua sijaisautoksi. On siinä 4 pyörää ja moottori/pellit. Mutta sisältä törkyinen,soitin revitty pois, ilmastointi rikki. Luulin, että saan suurin piirtein omaani vastaavan auton, mutta luule ei ole tiedon väärtti!


      • Pettynyt Pate
        sulo67 kirjoitti:

        Kuten myös olen anatanut "rummun" lyödä. Nyt odottelen koska ja miten reksitöröinti ja verot tulevat hodettua heidän osalta. Sain sijais auton, joka ei kyllä hyvällä ilmeelläkään voi kutsua sijaisautoksi. On siinä 4 pyörää ja moottori/pellit. Mutta sisältä törkyinen,soitin revitty pois, ilmastointi rikki. Luulin, että saan suurin piirtein omaani vastaavan auton, mutta luule ei ole tiedon väärtti!

        Kuulostaa taas kerran valitettavan tutulta. Itsellä ihan samanlaisia kokemuksia ko lafkasta. Joo sain kanssa sijaisauton, mutta yritäpä jollain pikku ranskalaisella kuskata perhettä ja koiraa... Jotain rajaa.

        Kaveri tuotti auton toisen firman kautta ja sai kilvet ennen luovutusta ja ihmettelin asiaa. Selvittelin sitten, että mikä juttu tuo on, niin tullille on mahdollista päästä kuulemma luottoasiakkaaksi, jolloin verotuksen vireillepano riittää kilpien saamiseen ja firmalle tulee sitten myöhemmin verot maksettavaksi. Miksiköhän OLB Autoimport ei ole päässyt. Jokainen voi varmaan itse keksiä montakin syytä.


      • sulo67
        Pettynyt Pate kirjoitti:

        Kuulostaa taas kerran valitettavan tutulta. Itsellä ihan samanlaisia kokemuksia ko lafkasta. Joo sain kanssa sijaisauton, mutta yritäpä jollain pikku ranskalaisella kuskata perhettä ja koiraa... Jotain rajaa.

        Kaveri tuotti auton toisen firman kautta ja sai kilvet ennen luovutusta ja ihmettelin asiaa. Selvittelin sitten, että mikä juttu tuo on, niin tullille on mahdollista päästä kuulemma luottoasiakkaaksi, jolloin verotuksen vireillepano riittää kilpien saamiseen ja firmalle tulee sitten myöhemmin verot maksettavaksi. Miksiköhän OLB Autoimport ei ole päässyt. Jokainen voi varmaan itse keksiä montakin syytä.

        Juuri sama ajatus on käynyt mielessä, firma edelleen aktii statuksella yritysrekisterissä kuitenkin.
        Toivottavasti autosi ei sentään ravistanut kuten itsellä, ihan kuin olisi krapula käsissä kun nopeus alkaa nousta yli 100km/h. Tässäkin autossa siirtokilvet, toivottavasti tässä on maksut ym... hoidettu.


    • sulo67

      Edelleen ilman omaa autoa, luvattiin että jos vaikka tällä viikolla. No asia on mennyt eteenpäin, katsotaan mitä tapahtuu, kun kuluttaja -asiamies ottaa yhteyttä. Jos vaikka sitten saisi oman auton?

    • huh huh
      • ei olisi tarvinnut

        Suomalaiseen autokauppa tyhjiöön luotu yritys.......... tuota tyhjiötä ei suomessa olisi tarvinnut täyttää.

        Raakaa luettavaa bmw clubin sivulla.


      • ei olisi tarvinut
        ei olisi tarvinnut kirjoitti:

        Suomalaiseen autokauppa tyhjiöön luotu yritys.......... tuota tyhjiötä ei suomessa olisi tarvinnut täyttää.

        Raakaa luettavaa bmw clubin sivulla.

        Toi toinen juttu onkin näköjään vähän pidemmällä


      • Sulo67
        ei olisi tarvinut kirjoitti:

        Toi toinen juttu onkin näköjään vähän pidemmällä

        Saisiko sen jutun jakoon,kiitos


    • Sulo67

      Edelleen odotellaan nyt kuulemma paperit Saksasta Suomeen ei ole saapunut tai sitten edes niitä ei ole pyydetty. Tulee niin ympäri pyöreitä vastauksia. Koittakaa välttää tätä toimijaa, sillä kaikki menee niin kauan hyvin kuin rahat ovat heillä, sitten alkaa ihan omat tarinat ja temput!!

      • Jussi022

      • sulo67
        Jussi022 kirjoitti:

        Tässä tuo yo. viesti pastettuna: http://justpaste.it/autoimportfi.

        Johan on tapaus, tämä noudattaa suuripiirtein samoja "latuja", jota itse olen saanut vääntää kysisen firman kanssa! Viimeinen selitys, oli että kauppakirjat Saksaan postin mukana, ei kelpaa skannattuna???? Sitten sieltä tulee dakumentit ja taas odotellaan. Mieleen tulee, onko mahdollista lähteä ajamaan ns. ryhmäkannetta?? Epärehellisestä yritystoiminnasta?? No tämä on vain ajatus.


    • Jussi022
      • niinpä niin

        Huomattu jo, mitenköhän kauan menee että edellinen yritys kuopataan ja aloitetaan ns.puhtaalta pöydältä.
        Varmaan tuolla uudella nimellä voi taas kalastella uusia asiakkaita helpommin, kun tää vanha alkaa olemaan monelle niin tuttu ja ei mitenkään positiivisessa mielessä.


      • Autohuijarit nummela
        niinpä niin kirjoitti:

        Huomattu jo, mitenköhän kauan menee että edellinen yritys kuopataan ja aloitetaan ns.puhtaalta pöydältä.
        Varmaan tuolla uudella nimellä voi taas kalastella uusia asiakkaita helpommin, kun tää vanha alkaa olemaan monelle niin tuttu ja ei mitenkään positiivisessa mielessä.

        Tämä heidän huoltopäällikkönsä voitto on ottanut loparit.. Pojilla uusi osakeyhtiö ja toi autopaint.fi osoitekkin kadonnut kun maalaamon vanha omistaja otti tilat takaisiin kun ei maksaneet kauppasumaa. Huhhuijjaa.. Kandee nämä sankarit jättää rauhaan.. Leivästä ne kun ei saa pa*kaa aikaiseksi!


      • ihmettelen vain
        Autohuijarit nummela kirjoitti:

        Tämä heidän huoltopäällikkönsä voitto on ottanut loparit.. Pojilla uusi osakeyhtiö ja toi autopaint.fi osoitekkin kadonnut kun maalaamon vanha omistaja otti tilat takaisiin kun ei maksaneet kauppasumaa. Huhhuijjaa.. Kandee nämä sankarit jättää rauhaan.. Leivästä ne kun ei saa pa*kaa aikaiseksi!

        Ihmeen pitkään on saanut pidettyä firmat mukana......... nimimerkillä kokemusta on ainakin kuinka he
        kiertää laskun maksut.....

        Mutta niinhän se sanontakin menee että rotat jättävät uppoavan laivan


    • aivan niin
    • Toinen näkökulma

      Hei,

      koska keskustelu on lähtenyt rönsyilemään ja ottanut Suomi24-palstalle tyypillisen suunnan (keskusteluissa vähemmän asiaa ja enemmän asianviertä), päätimme julkaista yrityksemme tiedotteen koskien tässä ketjussa käytyjä asioita.

      a) Uusi osakeyhtiö on perustettu. Autoimportia on vuodesta 2011 tähän saakka pyöritetty toiminimellä. Ensimmäisen tilikauden liikevaihto oli hieman yli 200t euroa, toisen tilikauden yli 800t euroa ja vuodelle 2013 liikevaihtoa kerääntyi yli 2,9 miljoonaa euroa. Yhtiömuotona toiminimellä jatkaminen ei ole tässä mittakaavassa edullista ja osakeyhtiö on luonnollinen tapa siirtyä eteenpäin. Autoimport-brändiä emme ole suinkaan kaatamassa, vaan se jatkaa olemassaoloaan vaikka emoyritys vaihtuu. Tällaiset yritysjärjestelyt ovat luonnollisia siinä vaiheessa, kun yrityksellä on ollut useita merkittäviä kasvuvuosia putkeen. Nettisivut jatkavat toimintaansa normaalisti.

      b) Olemme pelkästään tämän vuoden puolella maahantuoneet yli sata autoa ja tehneet tuohon päälle vielä paljon vaihtoautokauppaa. Varsinkin tällä alalla (kun puhutaan käytetyistä autoista) on täysin normaalia, että osa kaupoista ei mene niinkuin Strömsössä. Meidän maahantuomia autoja on joutunut lastausonnettomuuksiin, niitä on jumittunut kuljetusautoihin hydrauliikan pettäessä, joskus auto on jäänyt ulkomaisesta autoliikkeestä saamatta kun myyjä on myynyt saman auton usealle eri asiakkaalle. Kuitenkin yli 95% kaikista tekemistämme autokaupoista onnistuu hyvin ja meillä on paljon tyytyväisiä sekä uskollisia asiakkaita. Teemme joka kuukausi omalla kustannuksella takuukorjauksia autoihin useita satoja työtunteja, osia näihin käytetään tuhansilla euroilla.

      c) Sulolle voimme vastata, että olemme olleet sinuun yhteydessä asian etenemisessä ja olemme kertoneet miksi näin on päässyt tapahtumaan. Olemme tarjonneet myös sinulle mahdollisuutta olla itse yhteydessä kyseiseen autoliikkeeseen Saksassa varmistaaksesi että puhumme sinulle totta. Auton rekisteriotteen häviäminen on valitettavaa ja tämä on ensimmäinen kerta kun tällaista meillekin sattuu, emme kuitenkaan voi nopeuttaa asiaa ellei auton meille myynyt autoliike ole yhteistyöhaluinen.

      d) Olemme tehneet maahantuonnissa virheitä, mm. tässäkin keskustelussa mainitun BMW:n maahantuonnissa. Kyseisen auton mittarilukemaa oli vääristelty ja tämä oli jotenkin päässyt tapahtumaan vaikka tarkistamme mittarilukemat autoista mahdollisimman hyvin. Olemme myöntäneet virheemme, ehdotimme aluksi asiakkaalle uuden auton maahantuontia tai auton vaihtamista toiseen kohteeseen heti alkuvaiheessa mutta tätä et silloin halunnut. Kun esitit oman näkemyksesi vaihtokaupasta, olisimme tehneet kyseisessä vaihtokaupassa lisää tappiota yli 10.000 euroa. Olemme jo suostuneet kaupanpurkuun.

      e) Henkilöstöpoliittiset asiat eivät varsinaisesti kuulu tähän ketjuun. Korjaamomme henkilökunta on ammattitaitoista ja työhön motivoitunutta porukkaa, mutta välillä mekin teemme rekrytoinnissa virheitä. Tämänhetkinen henkilöstömme on kuitenkin sellainen johon olemme 100% tyytyväisiä. Myöskään epäonnistunut automaalaamokauppa ei kuulu tähän keskusteluun, jossa puhutaan autojen maahantuonnista. Yritysmaailmassa tehdään kauppoja jatkuvasti ja tosiasiassa niistä osa peruuntuu syystä tai toisesta, meidän syymme oli yllättävät rahoitusongelmat kaupan toteuttamiseksi. Vuonna 2014 on yli 10.000 yritystä Suomessa lopettanut toimintansa, tästä moninkertainen määrä on painiskellut talousvaikeuksissa ja vielä useampi on joutunut karsimaan toimintojaan taloustilanteen takia. Vaikka meilläkin on ollut vastoinkäymisiä, tulemme tänä vuonna tekemään tuplasti liikevaihtoa viime vuoteen nähden. Olemme kuluja karsimalla ja toimintoja tehostamalla päässeet optimitilanteeseen henkilöstömäärän, juoksevien kulujen ja sopivien resurssien määrän suhteen, joten tiedämme pääsevämme tästä taloustilanteesta yli paremmin kuin moni muu yritys.

      f) Kuten jo edellä olemme maininneet, emme millään pysty pitämään 100% asiakkaista tyytyväisenä, mutta pyrimme siihen. Meillä oli alkuvuodesta päällä sellainen kausi, että uusia maahantuontitilauksia tippui meille ovista ja ikkunoista emmekä pystyneet pitämään resursseja kasassa siihen määrään toimeksiantoja. Tämä aiheutti erityisesti tälle kesälle osuneen erittäin huonon kauden, jolloin emme yksinkertaisesti pystyneet pitämään kaikkia asiakkaita ajan tasalla. Olemme korjanneet tilanteen, emme lähde enää toteuttamaan sellaista määrää maahantuontia jota emme pysty palvelemaan normaalisti.

      g) Yksikään meidän asiakas ei ole koskaan jäänyt ilman maahantuotua autoa tai rahojaan, yksikään ei ole jäänyt ilman rekisterikilpiä ja olemme maksaneet kaikkien asiakkaidemme autoveron. Olemme aina hoitaneet takuukorjaukset, asiakkaille auton hajoamisista syntyneet kulukorvaukset jne. Aina asiat eivät kuitenkaan suju sunnitellusti tai asiakkaan toivomassa aikataulussa, mutta olemme ottaneet opiksemme ja pidämme asiakkaita paremmin ajan tasalla välttääksemme ns. katastrofitilanteet.

      Terveisin
      Autoimport.fi

      • Pettynyt asiakas

        Olemme aina hoitaneet takuukorjaukset, asiakkaille auton hajoamisista syntyneet kulukorvaukset jne. Aina asiat eivät kuitenkaan suju sunnitellusti tai asiakkaan toivomassa aikataulussa, mutta olemme ottaneet opiksemme ja pidämme asiakkaita paremmin ajan tasalla välttääksemme ns. katastrofitilanteet.

        ??
        Miksi siis pitää lähteä ratkomaan asiaa kuluttajariitalautakunnan kautta jos asia olisi näin?

        Olemme lähes vuoden ajaneeet autolla jossa edelleen suuri osa takuukorjauksista tekemättä.
        Lupasitte vastauksen reklamaatiooni, mutta en sitä ole tähän päivään mennessä saanut.


      • Miksi ette

        ole jo maksaneet kohdan d kaupanpurkusopimuksen mukaista hintaa ao. asiakkaallenne? Tietääkseni rahojen palautukseen sovittu päivämäärä on jo umpeutunut ajat sitten. Kyseessä taitaa olla sopimusrikkomus?


    • Toinen näkökulma

      Hei nimimerkki "Pettynyt asiakas", laitathan viestiä osoitteeseen [email protected] jotta saamme asian selvitettyä, emme näe nimimerkin taakse tai tiedä mistä autosta on kysymys. Vastaamme sähköpostiviestiisi yhden työpäivän sisällä.

      Nimimerkille "Miksi ette", kyseisen asiakkaan kanssa on sovintoehdotus vireillä ja odotamme tällä hetkellä asiakkaan kommenttia ehdotukseen. Tämä asia tuli meille eteen täysin yllätyksenä, eikä meidän kokoisella yrityksellä ole välttämättä resursseja hoitaa näitä asioita kassasta saman tien sotkematta yrityksen taloutta totaalisesti.

      • lukemamme perusteella

        Aiemmassa linkissä.oleva keskustelu kertoo
        Että ette ole suostuneet viivästymis korko ehtoon ja sopua ei ole ilmeisesti syntynyt.

        Olette suostuneet kaupan purkuun mutta ette kuitenkaan ole yhden yhtä suoritusta asiakkaallenne tehnyt. Ja aikaa on mennyt kuinka kauan.


      • Pettynyt asiakas

        Onko useampikin asiakas vienyt asian kuluttajariitalautakuntaan??
        Jos näin ei ole niin tiedät kenelle vastata.

        Alla oleva tekstisi aiheuttaa vähän ihmetystä.
        Teemme joka kuukausi omalla kustannuksella takuukorjauksia autoihin useita satoja työtunteja, osia näihin käytetään tuhansilla euroilla.

        Miksi kuntotarkastettuihin autoihin pitää käyttää korjauksiin näin paljon rahaa ja aikaa?


      • Kauppalehdessä

        protestilistalla 629€ ja 3074€


    • Toinen näkökulma

      Hei,

      nimimerkille "lukemamme perusteella": Kaiken lukemansa pystyy jokainen lukija tulkitsemaan ihan miten haluaa, todellisuus on se mitä oikeasti on tapahtunut. Todellisuudessa kun asioita sovitellaan, niin sovintoesitystä pyöritetään ja hiotaan kunnes molempia osapuolia tyydyttävät ehdot ovat löytyneet, sen jälkeen yksityiskohdat viilataan kuntoon. Tässä sovinnonhaussa on kyse kahden osapuolen välisestä luottamuksellisesta tiedosta, kunnioitamme sitä emmekä lähde avaamaan tätä kyseistä tapausta julkisesti enempää.

      "Pettynyt asiakas": Voimme lähteä avaamaan tätä tapausta tarkemminkin ja tarvittaessa kertoa tästä teidän tapauksesta muulle yleisölle lisää julkaisten myös kaikki kunnianloukkauksen täyttävät ja myös suoranaisia uhkauksia sisältävät viestit joita olette meille lähettäneet. Suosittelen kuitenkin että otatte yhteyttä suoraan sähköpostiimme, jos teillä on asiaan lisättävää tai kysyttävää. Huonosti käyttäytyvää asiakasta on vaikea palvella hyvin vaikka haluaisi, asiakas kun ei välttämättä ole aina oikeassa eikä halua tiedostaa olevansa väärässä.

      Myös kuntotarkastetuissa autoissa on vikoja. Kun puhutaan meidän yrityksemme kaltaisista myyntivolyymeistä, takuukorjaukset ovat arkipäivää. Myös uusia autoja korjataan alituisesti tehtaan takuuseen. Mekaaniset laitteet ovat mekaanisia laitteita, joten yllätyksiä saattaa esiintyä. Tästä hyvänä esimerkkinä toimivat esimerkiksi Audien vaihdelaatikot, BMW:n pikkudieselien jakoketjuongelmat, erilaiset elektroniset vikatilat sekä moottoreissa ja partikkelisuodattimessa esiintyvät ongelmat esimerkiksi termostaatin virheellisen toiminnan takia.

      Käytetyt autot ovat aina käytettyjä autoja, vaikka niihin tekisi kuntotarkastuksen millainen guru tahansa niin yllätyksiä saattaa tulla. Tärkeintä on se, että me otamme vastuun sellaisista asioista joista vastuu meille kuuluu. Emme korjaa takuuseen normaalisti kuluviksi osiksi laskettavia osia esimerkiksi alustassa tai jarruissa. Joillekin asiakkaille tuntuu olevan vaikea ymmärtää missä kohtaa myyjän takuu ja virhevastuu ovat voimassa ja missä eivät.

      Suurin osa ongelmista syntyy 10-15 vuotta vanhojen autojen ostajien kanssa, jotka olettavat että esimerkiksi 200.000 km ajetun auton tulee olla täysin uudenveroinen, heille ei riitä että maahantuotu auto on usein tuhansia euroja edullisempi kuin vastaavat Suomen markkinoilla olevat autot ja se että annamme auton tekniikalle puolen vuoden takuun. Auton kunto tulee kuitenkin aina suhteuttaa ostettavan auton ikään ja ajettuihin kilometreihin.

      Terveisin
      autoimport.fi

    • eeeeeeeeee2323

      meee vittuun vinkumasta, autoimport on paska ja sillä selvä.

      • SeppoEspoosta

        Kyseisen firman tratat on pientä todellisuuteen verrattuna, varaosatoimitus tapahtuu käteisellä koska useiden tuhansien ( joillekkin kymmenien tuhansien ) piikit varaosatoimittajille maksamatta ja ulosotossa. Vuokrat usean kuukauden perässä. Ongelmia myös työntekijöiden palkan veronmaksuissa, eläkemaksuissa, irtisanotut ei saa lopputilejä. Ongelmia siis todella paljon, eli miettikää ennen kuin rahoitatte tämän kaltaista toimintaa ja ainakaan etukäteen...


    • Toinen näkökulma

      Hei,

      keskustelu kääntyy taas Suomi24-palstalle tyypilliseksi länkytykseksi
      eikä se pysy asialinjalla. Kaikki purkavat vain pahaa mieltään ja
      mustamaalaavat yritystä, kukaan ei koskaan kirjoita siitä miten asiat
      oikeasti hoituivat kuntoon kun negatiivisia asioita tuli vastaan. Kaiken
      kritiikin kohdistaminen oikeaan paikkaan on huomattavan paljon
      tuottavampaa molemmille osapuolille.

      Nimimerkille SeppoEspoosta: Olemme myöntäneet virheemme esimerkiksi
      juuri Salon toimipisteen avaamisen kanssa. Sinnikkäästä vuoden
      mittaisesta yrittämisestä huolimatta toimipistettä ei saatu käännettyä
      voitolliseksi, eikä Salon henkilöstölle koskaan löytynyt tarpeeksi
      motivoitunutta vetäjää. Kaikki työntekijät ovat kuitenkin meiltä saaneet
      aina palkkansa ja myös irtisanotuille henkilöille on aina lopputilit
      maksettu. Salon toimipisteen työntekijöistä halukkaille tarjottiin
      jatkopaikka Nummelassa.

      Korjaamotoimintamme on kuitenkin eri asia kuin autojen maahantuonti,
      josta tässä keskustelussa alunperin oli kyse, eikä korjaamotoiminnan
      kannattavuus varsinaisesti liity tähän mitenkään. Perisuomalainen "nämä
      ovat tehneet virheitä niin rankaistaan näitä nyt vähän lisää etteivät
      vaan saa lisää asiakkaita ja talouttaan kuntoon" -asenne on sitten asia
      erikseen, sitä emme lainkaan ymmärrä. Huonon palautteen ja
      disinformaation levittäminen ei ainakaan auta liiketoiminnan
      elvyttämisessä. Me olemme myöntäneet virheemme, seisomme
      liiketoimintamme takana ja teemme kaikkemme tulevaisuudessa sen eteen,
      että asiakkaamme olisivat tyytyväisempiä.

      Terveisin
      autoimport.fi

      • autoimport asiakas

        Juuri näin antakaa nyt heille mahdollisuus hoitaa asiat kuntoon.

        Ei ole kenenkään etujen mukaista lyödä jo lyötyä. Jokainen voi miettiä jos osuu omalle kohdalle vastaava tilanne, onko oikein että ei anneta edes mahdollisuutta korjata tehdyt virheet. Ja käsittääkseni yrittävät ainakin nyt niin tehdä.


      • Sulo67

        Yritystä on mutta, koska tulee konkreettisia tuloksia? En tuomitse, mutta asioiden pitkittäminen aiheuttaa ns. Lumipalloefektin, jolloin kokonaisuus ei ole enää hallussa! Yrittäjyyteen liittyy aina riskejä, mutta sen taakse ei voi piiloutua. Vaan niistä pitää oppia ja parantaa toimintatapoja ja malleja, jotta asiakaat ovat tyytyväisiä, sillä uskon, että tyytyväinen asiakaskunta on paras mainos firmalle!


    • Toinen näkökulma

      Hei,

      kuten "Sulo67" kirjoittaa, on tyytyväinen asiakaskunta parasta mainosta yritykselle. Olemme tuoneet Suomeen useita satoja autoja ja ylivoimaisesti suurin osa asiakkaistamme on joko tyytyväisiä tai erittäin tyytyväisiä toimintaamme. Valitettavasti hyvin pieni osa asioista on sellaisia, joissa langat eivät ole meidän käsissämme ja tämä aiheuttaa osan tyytymättömyydestä joka tälläkin palstalla esiintyy. Teemme kuitenkin parhaamme yrittääksemme vaikuttaa myös niihin asioihin joissa meillä ei varsinaisesti ole valtaa.

      Suuret kiitokset nimimerkille "autoimport asiakas" antamastasi tuesta ja kannustavista sanoista. Teemme työmme niin hyvin kuin vain voimme ja pyrimme saattamaan mahdollisimman monta asiakasta tyytyväiseksi, mutta tällä alalla työskentely ei ole pelkkää autojen kiillottamista vaan todella rankkaa työntekoa lähestulkoon kellon ympäri.

      Terveisin
      autoimport.fi

    • turisti2014
      • turisti2014

        siis juttu sivulla 23


    • Auton ostaja

      Kavereilla ainakin tuntuisi olevan hyvä tekemisen meininki, vaikkakin tiedottamisessa asiakkaan suuntaan on parannettavaa. Hyvästä asenteesta täytyy antaa tunnustusta kyseiselle firmalle. Uskaltaisin jatkossakin käydä kauppaa heidän kanssaan, vaikka tällä kertaa heidän kautta sopivaa autoa ei löytynytkään. Rahojen palautus tapahtui muutaman yhteensattuman jälkeen niinkuin sovittiinkin.

    • Sulo67

      No nyt on tullut hävinneiden dokumenttien tilalle uudet paperit, joten lets see miten asia etenee? Laitan kyllä infoa, niin positiivista kuin parannettavaa.

    • sulo67

      Itse piti tehdä salapoliisi työtä asian eteen. Veropäätös on tehty, mutta ei ole maksettu, joten odotan selvitystä, let's see??;(

      • Faktat tiskiin

        Mites on homma edistyny ton maksun kanssa?


    • kokemuksia2

      Heitetään tähän jatkoksi omat kokemukset autorepair:sta.

      Asioin heidän kanssaan Webaston ohjainkorttiin liittyen.
      Ensimmäisellä kerralla kortti lähettettiin heille "perushuoltoon" hinta n.100€. -> korjauksessa huomattiin vakavempia vikoja joten kyseisen yrityksen toimesta suoritettiin "laajempi huolto" n.200€. Tähän asti olin toimintaan erittäin tyytyväinen, homma toimi nopeasti ja yhteydenpito oli erinomaista.

      Siitä ne ongelmat sitten alkoivat.
      Tuli aika reklamoinnin, sillä ohjainkortti ei loppujen lopuiksi ollutkaan toimintakuntoinen.
      Tarina alkoi 7.10 jolloin olin yhdeydessä ongelmasta Autorepairiin. -> kortti matkahuoltoon 13.10 -> viikon päästä ihmettelyä kun ei asiasta ole kuulunut mitään -> ilmoitus että ovat ulkoistaneet elektroniikan korjauksen, ja tästä on minua informoitu?? (Eipä muuten ollut, mutta ehkä hyvä että tällainen ulkoistus on tapahtunut?)
      -> kymmenkunta puhelua ja sähköpostia myöhemmin ei vieläkään tietoa mikä kortissa on rikki ja koska se on oikeasti toimintakunnossa.
      -> Lopulta tajusin kysyä korjausta suorittavan yrityksen yhteystiedot -> yksi puhelu kyseiseen yritykseen ja sain tarkan selostuksen mitä oli rikki, mitä korjattiin ja koska saan kortin takaisin.

      Toivottavasti tämä viesti menee myös autorepairin henkilökunnalle, sillä suurinta harmitusta ei aiheuttanut korjauksen kesto vaan informaation puute! (Tieto oli ilmiselvästi helposti saatavilla, muttei viitseliäisyyttä hankkia sitä??)

      Toki pientä ihmetystä aiheuttaa myös alkuperäisen huollon laatu, haluan kuitenkin uskoa että kortille suoritettiin "laajempi huolto" eikä vain laskutettu laajemman huollon hintaa.

    • loukku1

      Nyt ensimmäisen kerran elämässä, meni kynnys kirjoittaa suomi.24 foorumille! Pisteet siitä ko. firmalle!
      Miten kehtaavat julkisesti puhua täyttä p****aa kun jatkuvalla tahdilla joka puolelta tulee uusia tyytymättömiä, eikä pelkästään tyytymättömiä, vaan huijattuja ja petettyjä asiakkaita!! Itsekin saanut osakseni kokea noiden "rottien" puuhasteluja!

    • jepjerp

      On aikasta vaikuttava ratta lista tulossa....... se on soro noo

    • pate6

      Pakko tähän keskusteluun on ottaa kantaa. Itselläni juuri saman kaltaisia kokemuksia.
      Aluksi kaikki pelaa kuin unelma, mutta sitten ei oikein toimi enää mikään, vastaukset sähköposteihin, vastaukset puheluihin! saatika sitten rahojen palutuksen... lopulta ne sentään saapuivat tilille, mutta matka oli pitkä!! n 5kk. EN SUOSITTELE KYSEISTÄ YRITYSTÄ KENELLEKKÄÄN!

    • Toinen näkökulma

      Hei,

      koska keskustelu soljuu taas asiattomalla linjalla kohti pelkkää haukkumasanojen listaksi muuttumista, kommentoimme vielä tähän kohtaan seuraavaa:

      Autoimportin liiketoiminta on myyty Scandic Car Servicelle ja kaikki liiketoimintakaupan jälkeen syntyneet asiakkuudet ovat automaattisesti Scandic Car Service Oy:n asiakkuuksia. OLB Revival / OLB Autoimport -nimisellä toiminimellä ei ole näin ollen enää mitään tekemistä autoimport.fin liiketoiminnan kanssa ja OLB:n taloustiedoilla ei ole mitään vaikutusta siihen miten autoimport.fi toimii. Kyseessä on kaksi täysin erillistä yritystä, jotka ovat sopineet keskenään liiketoimintakaupasta.

      Terveisin
      Autoimport

      • toinenkin näkökulma

        kaksi täysin erillistä yritystä joiden molempien takaa löytyy samat henkilöt ?
        Mikään muu ei varmaan ole muuttunut kuin yhtiömuoto.
        Kumpaan yritykseen pitää ottaa yhteyttä jos ja kun tulee aihetta reklamoida toimistanne?
        Kaikesta päätellen toimitapanne ei ole muuttunut yhtään parempaan suuntaan.


      • kolmas näkökulma

        Hyvä, kun tuli tuo uuden firman nimi nyt tänne keskusteluun myös niin löytyy sitten googlettamalla tämäkin ketju. :-)

        Samat henkilöt on molempien firmojen takana, joten sama kai se minkä nimen laittaa firmalle, ei se siitä varmaankaan yhtään muutu?


    • Hyva pojat!

      Kiva nahda etta julkisuus ja sananvapaus toimii! Huijarit ja puolihuijarit vaan pois markkinoilta.

    • Velkoja1

      Mahtaako myös OLB Revivalin kontolla olleet VELAT siirtyneet kaupan myötä uudelle yritykselle, vai keneltä niitä peritään!!!????

    • Faktat tiskiin

      Tästä yrityksestähän tulee vaan enemmän ja enemmän yllätyksiä. Kuinka näin epäammattilasen firman annetaan ylipäänsä olla pystys enää??!

      Onks kellään mitään faktoja liikevaihdosta ja yrityksen taseesta vai onks tää sellanen kusetus firma joka siirtää velat vaan uuten yritykseen ja eri henkilön nimiin?

      Omien selvityksen perusteella tän yrityksen toiminta haiskahtaa pahasti epärehelliseltä ja mahdollisesti joissaki tapauksis jopa laittomalta. Lisäks yritykses ei ole ammattitaitosta porukkaa.

      • sauli77

        Kerro vähän mitä tarkoitat tuolla ei ole ammattitaitoista porukkaa? Toimiva auto on itselläni ajossa.


    • ettänäin

      http://www.autosuomeen.com

      AutoSuomeen on vuonna 2014 perustettu yritysbrändi, joka kuuluu Scandic Car Service Oy:n liiketoimintaan.

      Uusia hyväuskoisia asiakkaita yritetään hakea myös eri nettisivuilla.
      Olkaa tarkkana!!

      • Petepä

        En tiedä enkä jaksa lukea mitä ihmisille on tapahtunut yrityksen kautta, mutta minä sain toivomani ja toimivan auton ilman ongelmia. Varmaan kyse on siitä, että jos yritys tuo 200 autoa niin joka kymmenes tilaaja on "oman elämänsä sankari", jolle pitää saada satasella kymppitonnin auto ja virheetön sellainen....


    • Tyytyväinen

      Samat kokemukset kuin Petepällä. Auto tuli toki muutaman viikon toivomaani myöhässä, mutta muuten kaikki meni nappiin kotiinkuljetusta myöten. Myöskään takalaatikon joulujuomat eivät haitanneet lainkaan. Se vaan menee niin, että 15v vanha auto ei muutu uudemmaksi saksasta tuotuna...

    • Jussi022

      Se on myös asiantuntevan autoliikkeen palvelua, jos osaavat kertoa mitä budjetilla saadaan - taikka jättää tuomatta autoa jos tiedostavat riskit siihen, että tuominen "asiakaslupauksensa" mukaisesti ei ole järkevää. Toiminnan laatu on edelleenkin reklamaatioissa ollut luokattoman huonoa.

    • kokenut2

      Vaikuttaa siltä että autoliikkeen toimijat kirjoittavat täällä mukamas asiakkaina saamastaan hyvästä palvelusta, kyseinen yrityshän on täys huijarien käsissä pää omistajalla pankki tausta eli tietää miten pystyy vedättämään asioita ja odottaa että asiakkaat kyllästyvät vaatimaan oikeuksiaan ja näin yritys tekee hyvää tiliä.

    • Tyytymätön asiakas

      Itse ostin kyseiseltä liikkeeltä auton kesällä, auto on ollut hyvä, siinä ei ole ollut moittimista, mutta ne verot... Niitä ei ole vieläkään autoliikkeen toimesta maksettu vaikka olen ollut liikkeeseen toistuvasti yhteydessä asiasta. Rahat he ovat kyllä saaneet ja veropäätöksen aikoja sitten, joten olisi ihan kiva jos hoitaisivat asiat loppuun saakka.

      • Sulo67

        Oma kohtainen kokemus, oma asia meni maaliin noin puolen vuoden kontaktoinnin jälkeen, Minulla oli "hävinnyt" alkuperäiset paperit, no nyt auto ajossa.
        Joten voimia sinulle!


    • Nummelatulluliiantutuksi

      Kyseisestä firmasta vuosi sitten ostettu auto ja takuuremontit vielä vaiheessa.Viimeisimmän rempan jälkeen auto tuotiin ja luovutettiin "kunnossa olevana".Ei tarvinnut kuin istua autoon ja käynnistää se niin huomasi heti ettei kaikki ole niinkuin pitäisi.Tuossa tuo nyt seisoo parkkipaikalla ja niin jäi perheen kanssa hiihtolomareissut ajelematta.Luvattua sijaisautoa ei lupauksista huolimatta toimitettu ja ihmeitä saisi tapahtua jos sellainen vielä ilmestyisi.Tämän olen kirjoittanut yön yli rauhoituttuani joten teksti on julkaisukelpoista.Vuoden aikana tehdyistä epäonnistuneista remonteista,selityksistä ja suoranaisesta ryssimisestä saisi aika vakuuttavan tarinan miten joku jos on mennäkseen pieleen niin menee ja kolisten.

      • Sulo67

        No, niin tämäkin tarina sai lopun. Toivon, että kaikki saavat saatavansa. Onneksi oma tapaus selvisi ennen näitä murheita


    • hyvääpäivää1

      Niin kauan palvelu oli hyvää ja ystävällistä kun kaupanteossa ei ollut ongelmia. Nyt muutama kuukausi jälkeenpäin auton paljastuttua pommiksi yhteydenpito vaikeaa ja joka asiasta saa vääntää. Vastaan eivät tule. Välttäkää kuin ruttoa tätä toimijaa, mikä nykyään nimeltään onkin.

    • OLBrevivalscandic

      Samat ihmiset jatkaa samaa kieroa liiketoimintaa uuden Y-tunnuksen voimin. Konkurssilla vältettiin vanhojen tyytymättömien asiakkaiden vaatimukset, aloitetaan ns. puhtaalta pöydältä. En suosittele asioimaan heillä minkään asian tiimoilta

    • autonheiltäostanut

      Hei,
      Vältättehän samaista firmaa, joka kylläkin nykyään toimii nimellä "Scandic Car Service Oy". Olen edelleen oikeutaistelussa edellisen firman jäljiltä ja odotan ulosotosta rahojani, jotka firmassa edelleen on, vaikka kuuluisi meikäläisen lompakkoon.

    • onsenyperkele1

      Itsellä ei mitään hyvää sanottavaa kyeisestä lafkasta. Henkilöiden tavoittamiseen puhelimitse voi mennä kuukausikin vaikka toisen toimijan vastaajassa sanotaan että soittaa pian takaisin, samaa jauhantaa mitä yrityksen muukin toiminta, toinen ei 2kk:n aikana ole vastannut lainkaan puheluihin ja soittopyyntöihin.

      Asiakkaan tyytyväisyys heillä ulottuu lain rajoihin, oikeasti toimijat eivät välitä tippaakaan asiakkaan tyytyväisyydestä. Reklamoinneissa yrittävät jahkailla asian kanssa niin kauan että asiakas kyllästyy soittelemaan perään.

      Toivottavasti tämä ketju tavoittaa kaikki ketkä meinaa käyttää heidän palvelujaan.
      Välttäkää, välttäkää ja välttäkää. Toiminta suoraan sanoen perseestä.

    • rahaasäästänyt

      Itse tilasin helmi-maaliskuussa heidän kauttaan auton, jonka kanssa kaikki meni kuin pitikin. Auto tuotiin kotiovelle, eikä takuukorjauksia ole tarvinnut tehdä. Yhteydenpito toimi minimissään vaadittavalla tavalla, mutta toimi kuitenkin.

      • vittuuntunu

        Minä tilasin auton joulukuussa,rahat meni mut autoa ei tullu,nyt yrityssaneerauksessa koko pulju.Vituttaa vaan kun on lainarahaa siellä sisällä ja lyhentelen sitä joka kuukausi.Palvelu oli aktiivista niin kauan kunnes minä typerä maksoin etumaksun.Siihen sitte loppu niitten palvelualttius,älkää vaan kukaan sekaantuko tähän putiikkiin ja uskokaa se!


    • JaTaasMennään
      • JaTaasMennään

        Pistäkää hakuun kyseinen firma ja sieltä verovelkarekisteri. Hyvin menee...


    • Tyytymätön3

      Erittäin huono kokemus. En missään nimessä suosittele käyttämään heitä tai ainakaan mitään maksamaan etukäteen

    • koijariliikeseon

      Suuri nega. Ostin auton, jonka omistin 3kk, siitä ajasta auto oli kansi kierrossa huollossa niinkin kauan että koko omistajuusaikanani sain ajaa autolla 2vk. Kansi kiero, tiivisteitä ei osattu laittaa oikein paikalleen. Menetin oikeesti toimivan auton ja ostamani bmw:n. Sain kumminkin "hyvitykseksi noin kahden tonnin auton. Kun nyt ottaa huomioon että bimmeri makso 6000 ja annoin 4000 auton vaihtoon niin miinukselle jäin. Kiertäkää hemmetin kaukaa tämä lafka!

    • älkääkäyttäkö

      Selityksiä selityksien perään, yhteydenpito olematonta. Eturaha kyllä kelpasi ja makasi heidän tilillään puoli vuotta. Onneksi sopimukseen oli kirjattu takaraja, joten sain sentään kuluttajansuojalla (ja lopulta poliisilla) uhkaamalla rahani pois. Kiertäkää kaukaa.

    • Perttipenanas

      Kävinpä eilen firman osoitteessa, mutta ei sieltä enää löytynyt koko firmaa. Asia ei onneksi sen kummempi ollut kuin talvipyörien mutterit jotka jäivät matkasta keväällä kun auton ostin.
      Tätä ketjua kun lulee niin ilmeisesti pitäisi olla ihan tyytyväinen kun ei tuon kummempia ongelmia autokaupassa ilmennyt. Toki ostamani autokin oli viallinen ja ostettiin halvalla korjattavaksi.

      Sen verran myyjä kyllä liioitteli että hänen mainostamansa "toimiva Webasto" ei varmasti ollut kyseisessä autossa toiminut, siitä kun puuttui johtosarja ja käyttövoimakin oli väärä.

    • Kyrpiintynyt

      Vedin omat saatavat kuluttajariitalautakuntaan,kirje tuli ja ei voi mitään koska Scandic Car Service on konkurssissa.Pojat veti pari firmaa lyhyen ajan sisällä konkkaan.Onneksi ei mitään hirveitä jäänyt saamatta,mutta vituttaa noiden kolmen lipeväkielisen poikasen toiminnat ja puheet.Laittakaa hyvät ihmiset näiden nimet muistiin ja välttäkää kuin ruttoa jos jossain yhteydessä esiin putkahtavat.Toivon heidän puolesta ettei missään törmätä.

    • Bmw123

      Itse tulin huijatuksi täysin autoni huollossa (ja siitä seuranneessa loputtomassa korjauskierteessä missä asensivat vanhoja tai rikkinäisiä osia) n. vuosi sitten ko. rottien toimesta. Älkää ihmeessä menkö samaan lankaa. Tunteettomia huijareita, jotka saavat joku päivä ansionsa mukaan. Se on varma.

    • Tomppa111111

      Hei, vaikka asiani liittyykin korjaamotoimintaan eikä maahantuontiin niin kyse on aina ihmisten välisessä kaupankäynnistä. Minulla on myös erittäin huonoja kokemuksia viime vuodelta. Vaihdatin heillä hehkutulpat 5-sarjan bemariini mutta niitä ei meinattu saada vaihdettua, 2 kierteestä meni jengat ja hehkun pää putosi palotilaan. Sitä ei saatu pois ilman kannen avaamista. Joskushan näin voi käydä, ei siinä mitään. Sitten alkoi erimieliysyys kenen vika. Yritys oli sitä mieltä että lasku kuuluu minulle, minun mielestä heidän vikansa. Heidän olisi tullut informoida minulle että tulpat olivat normaalia tiukemmassa tms jotta oliko heillä lupaa jatkaa jos jotain menee pieleen. Mutta tällaista ei minulle ilmoitettu. Lasku tälle kansiremontille kokonaisuudessaan noin 2500 eur kieppeillä tulppineen. Tajuttoman väännön jälkeen saatiin sovittua lasku täysin puoliksi. Kävin hakemassa auton ja kaveri lähti vielä vääntää hinnasta vaikka olimme meilitse sopineet laittavamme asian puoliksi. Lopulta tehtiin kun näytin meilistä mitä olimme sopineet. Onneksi auto toimi mutta kun seuraavana päivänä kun katsoin nokkaa (jossa BMW merkki) niin siinä oli aika paljon hankaumaa. Se tuli tietysti siitä että mitään suojaa ei oltu käytetty vaan kaveri oli ruuvannut niitä hehkutulppia ja hangannut haalareillaan maalipintaa. Ei ollut kiva yllätys 4 vuotta vanhaan autoon.
      Ajattelin että tämäkin vielä... mutta pari kuukautta sitten ajaessani autolla yhtäkkiä konehuoneessa tapahtui jotakin. Hinautin merkkikorjaamolle ja selvisi että hehkutulppa oli lähtenyt pois paikoiltaan. Huollossa kysyttiin oliko näitä vaihdettu äskettäin... he ihmettelivät miten ihmeessä tulppa voi lähteä pois ja kyselin olisiko vaan itsekseen jostain syystä kiertynyt pois tärinästä tms. He sanoivat että aika epätodennäköistä, sillä tulpan kierteissä näkyi selkeä raja mihin asti tämä tulppa on kierretty kiinni ja se oli vain ihan hepposesti pari milliä ollut kiinni.
      Siis joko tämä on tehty tahallaan tai sitten huollossa on vahingossa jäänyt tulppa kiertämättä. En tiedä edes kumpi on pahempi mutta
      tämä osoittaa että älkää ikinä viekö mitään siihen korjaamoon mitäään jos siellä on samat ihmiset töissä/vastuuhenkilöinä.

    • VeliHyväOstaHalvalla

      Ihan täysi kusetusfirma jota luultavimmin 'Oleg' niminen kaveri pyörittää, ainakin myi tyttärelleni 'ehjän' auton.
      Tainnut jo vetää konkurssiin ainakin yhden tai useamman autofirman aikaisemmin, todennäköisesti välttääkseen nuo ikävät verojenmaksut ja vastuut myymistään/huoltamistaan kotteroista.
      Myi tyttärelleni auton johon 'vaihtoivat' ennen ostoa jakopäänhihnan josta meni yllättäen kuukauden päästä jakopään hihna poikki rikkoen koko moottorin.
      Eivät suostuneet mihinkään korjaukseen vaan sanoivat ettei ole heidän vika...
      Merkinnänkin laittoivat huoltokirjaan että hihna olisi korjattu asianmukaisesti.

      Haaste on laitettu ja odotellaan käräjille pääsyä (turussa 6kk jono).

    • KErrastaopittu

      Itellä meinas jäädä koko auto saamatta, kävin sitte hakemassa laitteen pois ja jouduin vielä itse verojen osilta maksumieheks, ja tais siinä mennä aikaa ja rahaa saada auto ajokuntoon noin muutenkin...no ainoo pelastus, että sain auton omiin nimiin ja omalle pihalle.. kyllä laittaa harmittaa moinen kusettaminen, toivonkin että kohtaavat saman kohtalon jossain vaiheessa elämäänsä! tää kolmikko on varmasti saanu enemmän tai vähemmän juridiselta puolelta haasteita, toivottavasti!!! "Sen minkä taakseen jättää, sen edestään löytää"

    • Garyplayer

      Siis onko Autorepair jotenkin tähän liittyvä yritys ?olen v.2013 huollattanut BMW 5-sarjan 3.0d ko.firmassa jolloin öljyt vaihdettiin ja kannen läpät poistettiin(vaihdettiin venttiilikoppa) ja vanha jäi läppineen vaihdossa ..ei meinannut lähteä käyntiin huoltomies sitä ihmetteli ja löytyi "vika" parin tunnin sisällä jotain oli koppien välissä..vähänkään se tälläistä amatööiautoilijaa ihmetytti mutta hyvin on pelannut ja läppäriskit poistuivat ja hinta longlife öljyillä suodattimineen myös raitisilmat ja yhteensä 450€ Silloin olin ainakin ihan tyytyväinen.
      Mutta jatkossa perheessämme yksi autoista johon piti tilata zenon polttimot niin niitä ei koskaan tullut saati ettei ilmoitettu asiasta ja ne sitten Scmiedmannilla hoidettiin kun ei kuulunut mitään.

    • Tosielämästä

      Joo, vaihdelaatikko remontoitiin BMW 530d, tuossa viime vuoden alkuna. Auto oli Helmikuusta maaliskuun 28. päivään, kun aina tuli jotakin uutta. Sähköpostit viuhuivat ahkeraan ja puhelin sekä soi, että vastattiin. Mutta kun laatikkoa otettiin toista kertaa irti ja alas saman remontin yhteydessä, kyseenalaistin asiat kuluttajasuojalla ja sieltä henkilöillä, niin soitot loppuivat. Tuli vain sähköposteja, onneksi, että nyt on auto kunnossa, koeajolenkki ja voit noutaa. Näitä tuli 4 kpl, jolloin ilmoitin että ihan rauhassa vaan. Tuli laskukin sähköpostiin josta soitettiin, että voisinko maksaa, kun on niin paljon kertynyt osista jo laskua. Sanoin, että voin, kun auto on kunnossa ja valmiina haettavaksi. No koittihan se päivä, että auto oli valmis ja noudettavissa. Lasku nyt kyllä täytyisi maksaa, ennen noutoa. Sanoin että toki. Laskuja oli siis jo kolme postissani. Testilenkille lähtiessä, pääsin Honkkarille asti, kun auto tumppasi. Itkuhan siinä meinasi tulla, mutta naurua siitä kuitenkin tuli lopuksi. Käppäily takaisin, annoin autonavaimet heille, kerroin että lasku on vielä maksamatta, kuluttajamies ottaa taas yhteyttä ja palaillaan kun on valmista. Puolitoista viikkoa tästä soitettiin, kerrottiin mitä oli löytynyt, mitä oli tehty, vaihdettu ja mitä vielä mahdollisesti tulisi tehdä. Sanoin, että laittakaa sähköpostia, koska olen kiireinen. Sähköposti tuli ja 4. lasku. Kuittasin, että OK. Haen autoni.

      Autoa hakiessa en meinannut saada avaimia, koska laskut olivat avoimina. Vastaanotossa kaveri oli ihan ymmällään, kun pyysin hänen käydä laskut läpi, mitä autolle oli tehty. Sanoi, ettei hän tiedä, koska on ollut vasta hetken töissä. Pyysin hänen pyytävän paikalle jonkun, joka osaa kertoa. Sellaista ei nyt ollut tavattavissa. Pyysin avaimia koeajolenkkiä varten, kertoi, ettei voi antaa, koska oli kielletty. Olen kuulemma hankala asiakas... Nauroin ääneen ja otin taskusta vara-avaimet ja kysyin tuleeko hän mukaan. Ei tullut, mutta laskua aloimme käymään läpi.
      Autoon siis oli tarkoitus tehdä laatikkoremontti.
      Vaihdetut osat olivat ensiksi laatikkoon liittyviä, zip-kit, pelti, tiivistesarja. Ohjelmointia, vikatestausta, työtä, irroitus, purku, kasaus, asennus, irroitus, purku, kasaus, asennus, välissä solenoidit, turbiini, öljyt, suodatin... yms. Joka kerta samoissa töissä oli mennyt eriaika, ja toisella kertaa jopa enemmän kuin ensimmäisellä. Sitten alkoi osio oho, yllätyksiä. Auto oli siis käytetty testerissä useamman kerran ja vikakoodit, jotka haittasivat vaihdelaatikon toimintaa ja tuli siis siksi saattaa kuntoon. Asioista oli minun kanssani sovittu, jonka kiistin heti ja pyysin saada työtilauksen. Alussahan sellainen tehtiin ja yhden letkunvaihto sovittiin sähköpostitse. Muita töitä oli 2kpl suuttimia, termostaatit, vesipumppu se sähköinen, termostaatti laatikkoon, katkenneet pultit, hehku, hehkun ohjain, IBS, antennivahvistin, ahtoputki, tiivisteet, kiristin ohjain.... ja Koeajot 3h... yhteensä laskua oli 9894,64€. Kysyin mitä nämä työt oikein ovat. Kuuluivat sovittuun ehdotettuun remonttiin, että auto kuntoon ja ajoon, eli posti, johon olin vastannut, OK, haen autoni.

      Annoin työnantajani lakimiehen numeron ja sanoin, että olemme varmasti vielä yhteyksissä ja tekemisissä, nyt myös ne toiset avaimet. sain ne ja maksoin 1800,00€ laskua, jotka olivat turbiinista, solenoideista ja zipkitistä yms, koska auto toimi hienosti vaihdelaatikoltaan.

      Kaikista hassuinta oli se, että vikakoodinluvut olivat aina eripäiviltä ja vaikka auto ei ollut ajossa, niin siihen tuli uusia vikoja.

      Sieltä alettiin uhkailemaan kaikella mahdollisella, mutta onneksi minulla oli kaikki postit, viimeisin keskustelu nauhoitettu ja ajoissa otettu yhteys kuluttajasuojan kautta. Lisäksi meidän Hannele oli korvaamaton apu loppukahinoissa. Olen edelleen sitä mieltä, että autoon ei vaihdettu noista osista varmaan 1/3 osaa. Nyt on jo vaihdettu kiristin, vesipumppu, ohjain uudelleen, tosin 38tkm ajettu... maksettavaa jäi laatikkoremontin verran, muihin näyttö riitti kiistämään.

      Sopuun pääsimme, tyytyväinen en ollut, koska auto alkoi reistailla 25 tkm ajon jälkeen. Soitin, vastatiin, mutta kun autoa vein ja äkkäsivät kuka olin, pyysivät jättämään auton avaimineen heille, seuraavalla viikolla tekisivät tarkastusajon vasta. Sanoin, että onnistuu, mutta auton tuon sitten silloin, sovimme uuden tarkistuspäivän tarkalleen. Lupasivat varmistaa vielä kellonajan, soittamalla tai sähköpostilla. Sen jälkeen ei sitten numero ole enää ollut käytössä.

      Karua oli leikki henkilöillä. On varmasti helppo hengitellä, vaikka paha saakin parhaat päältä....

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      52
      5056
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3317
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1462
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1295
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      1000
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      867
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      748
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe