Välitilinpäätöksen aika

päivänsäde

Kun näitä keskusteluketjuja lukee, tulee pakosta mieleen, että tämä ikä yli nelikymppiset, panee ihmisen tekemään jonkinlaista tiliä elämästään, tulevasta ja menneestä. Ollaan pääasiassa tyytymättömiä nykytilanteeseen.
Surraan sitä mitä ei olla saavutettu ja haikaillaan tulevaan suurin suunnitelmin. Miksiköhän ei voidan hyväksyä tätä tilannetta, mikä on nyt meillä elettävänä, ja haaveilla sellaisesta, mikä olisi mahdollisesti saavutettavissa.
Olipa se filosofista.
Itse olen kulkenut siipimaassa koko syksyn, kun talous kaatuu päälle, terveys romahti ja yksinäisyyskin vaivaa. Nyt olen miettinyt tilannetta ja huomannut, etteivät asiat aivan hanurista ole.
Rahat riittää kitkutelllen, lapset kasvaa ja aikuistuu, saavat tuulta siipiensä alle. Terveyskin on suhteellinen asia. Yksinäisyyskin on jotenkin ratkaistavissa, jos ei muuten, niin ainakin täällä bittiavaruudessa voi jonkinlaista juttua vääntää.
Olen myös hyväksynyt ja oppinut elämään ilman parisuhdetta, vaikka tahtoisinkin jonkun vanhenemaan vierelleni. Nyt vain menen päivän kerrallaan ja yritän myös nauttia siitä.

Nyt takaisin sorvin ääreen.On mahtava tuulispäivä, toivottavasti sähköt nyt pysyy....

6

166

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • En minä ainakaa haikaile minkään perään. Olen täysin tyytyväinen just tähän mitä nyt on.

    • Ihana elämä

      Se on ihan totta, että sitä punnitsee omia valintoja ja mietiskelee tulevaa.
      Jatkaakko sitä mitä on tehnyt vai ottaisiko uuden suunnan.
      Lapset, se viimeinenkin, lähtee kohta omilleen ja minulle tulee erilainen vapaus toteuttaa omaa elämääni.
      On ihanaa olla aikuinen itsenäinen ihminen, ottaa kaikki irti elämän ns. toisesta puoliskosta.

      Kaikkea hyvää Sinulle, joka luet tämän. Ole rohkea ja nauti elämän pienistä iloista.

    • Ihailtava elämänasenne sinulla, arvostan todella. :)

      Aika ajoin tulee pysähdyttyä oman elämänsä äärelle ja mietittyä suuntaa, mistä olen tulossa, minne menossa. Sitku-vaihe on ohitettu,elämä on tässä ja nyt.

      Tiedän kuka ja mitä olen.Ympäristö ei määrittele sitä, ehkä korkeintaan viitoittaa tietä. Löytöretken teen kuitenkin itse. Matka itseen on varmasti yksi antoisimmista ja herättävimmistä matkoista, mitä elämänsä aikana voi tehdä.

      Halu ja tarve toteuttaa itseään on voimistunut. Voi ilman syyllisyyttä huomioida omia tarpeitaan, olla armollinen itseään kohtaan ja antaa itselle myös anteeksi. Vaatia se oma tila ja tankata elämää itselleen merkityksellisillä asioilla.

      "What there is to complain about?"

      http://www.youtube.com/watch?v=jZhQOvvV45w

    • fhfhfhf

      Hyvä on...yritän elää sen kanssa mitä on, mikä ei ole paljon...kohta kuolema korjaa pois...onneksi.

    • aefragt

      Olen 48 -vuotias, elän arkielämää yksikseni työkyvyttömyyseläkkeellä. Sosiaalinen kommunikointi hoituu naapurien kanssa päivittäin, asun rivitalossa vuokralla.
      Näin se menee päivästä toiseen.

    • Ihana elämä

      Hei Aefragt,

      jos olet tyytyväinen ja onnellinen, niin hyvä niin... Ei elämässä tarvitsekkaan olla sen kummempia asioita.

      Jos kuitenkin kaipaat jotain muuta, niin ei sitä muuta kukaan tule ovelle tarjoamaan. On vain otettava esim. kaupunkilehti käteen ja valittava tapahtuma tms. ja vain vietävä itsensä sinne.
      Kuin ottaisi itseään kädestä kiinni ja taluttaisi jonnekin.

      Kaikkea hyvää sinulle, ja rauhaisaa joulun aikaa ja loppuvuotta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1515
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1164
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      85
      1080
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      986
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      579
      961
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      907
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      872
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      832
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      664
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      630
    Aihe