Lahja vai ei?

kummi

Joulu tulossa ja sen myötä kysymys kummilapsen lahjasta.
Ärsyttää, kun mitään muuta yhteyttä perheeseen ei ole, kuin nuo pakolliset "lahjajuhlat" (joulu ja synttärit).
Lapsen äiti aina omien sanojensa mukaan niin kiireinen, ettei ehdi millään tavata. Olen ehdottanut kahvillakäyntiä, kävelylenkkiä, mutta "voi, voi, kun on niin paljon.."

Mitä tehdä?

8

202

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tätikin

      Just tyypillistä. Mutta annas olla jos sinä et hoidakaan yhteyksiä niin...

      Jos ette ole missään tekemisissä muutenkaan, tuntuu kyllä todella kohttuutomalta odottaa sinulta lahojajakaan. Jos heillä ei ole aikaa sinulle, miksi sinulle sitten heille.

      Jos kummilapsi todella pieni alle 3 v., voit mielestäni lopettaa yhteydenpidon. Mutta jos jo reilu 4 v., jatka ainakin postikortin lähettämistä synttäreinä (jouluna) aina harvakseltaan siihen asti kun kummilapsi on 10-12, ja hänellä alkaa reviiri laajeta.

    • kummi

      Kummilapsi täyttää jo 13 ensi vuonna. Taidanpa todellakin antaa lahjojen olla jatkossa.

    • lähes_lahjaton_kummi

      Minulla sama kuvio erään kummilapsen äidin kanssa, että yhteydenpitoa on lapsen synttäreinä tai jouluna. Muulloin hänellä ei ole aikaa tavata ja jos hän suostuisikin tapaamiseen, se varmasti perutaan. Viimeeksi oli suunniteltu menoa erääseen tapahtumaan, mutta totta kai tulikin paljon kokeiden korjaamista juuri sille viikonlopulle.

      Yllättäen joulun tienoolla hän muistaa olla yhteydessä! Jos kyseessä olisi mikä vain muu ihmissuhde, olisi se hiipunut jo mahdottomuuteensa. Samaa olen ajatellut, että jättäisin lahjomiset kokonaan.

    • rippi- ja yo-juhlat

      Voisiko joku niukasti kummiin yhteyttä pitävä äiti kommentoida?

      Tuntuu aika hölmöltä, kun kummilapsen perhe ottaa kutsuu kylään vain kun lahjoja on luvassa.
      Minä saan kutsuja myös kummilapsen sisarusten rippi- ja yo-juhliin, vaikka muuten en noita nuoria tapaa koskaan.

      • lähes_lahjaton_kummi

        Hyvä kysymys, johon kaipaisin vastausta minäkin. Tämän tietyn kummilapsen äiti nimittäin esitti, että mm. lapsen synttäreillä pitäis muistaa muitakin lapsia (perheessä on kolme lasta).

        Mistä lähtien kummius on alkanut olla joidenkin äitien mielessä kuin ikuinen lahjatoivelista?


    • käytöstavatkunniaan!

      Voi,on niin paljon näyttelijä äitejä jotka ei "kiireissään kerkeä" yhtään mihinkään. Jos ei ole aikaa kummilapselle tai lapsen kummille, ei ole ollut kaikki hamsterit häkissä silloin kun on kummeja valinnut. Kyllä nykykiireet joillakin johtuu ihan vain "tosi tärkeistä jutuista",jotka osoittautuu esim facebookissa roikkumiseen.Valitettavasti.

    • akfhfksh

      meillä on lapsella niin mukava kummi, että hän ei muistanut kummilastaan edes kastejuhlassa, vaikka oli lapsen sylikummi. Valitteli vain, miten raskaita on kummin velvollisuudet. TÄmän jälkeen ei ole ottanut kertaakaan yhteyttä, kysyäkseen edes lapsen kuulumisia tai että olisi tullut synttäreille, muistanut jouluna edes kortilla tms. Kuinka itsekäs voi ihminen olla?Harmittaa, että tuli edes pyydettyä sellaista ihmistä, pyydettäessä oli oikein otettu "kunniasta". Sitten alkoi kuitenkin tämä outo käytös!Olen niin sydänjuuriani myöten pahoillani lapseni puolesta!

    • kummipa

      Oletko itse kysellyt kummin kuulumisia? Lapsella on kuitenkin muitakin kummeja? Sylikummi ei muuten ole mitenkään muita kummeja tärkeämpi tai jotenkin enemmän kummi.
      Tiesitkö myös, että kummin voi lisätä?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      60
      5917
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      24
      3744
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      230
      2033
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1810
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1256
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1239
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      298
      1049
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      990
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      909
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      868
    Aihe