Miten te olette perustelleet/selittäneet ettette haluaisi

mitenteootte

Tilanne on se, että nainen haluaa naimisiin, mies ei. nykytilanne on ihan hyvä tällaisenaan. Kosia voi toki ja kihlautua,mutta se ei johtaisi mihinkään.
Miten te olette selittäneet/tehneet ettette joutuisi naimisiin.
Pari vuotta voisi vielä katsella tilannetta ja sitten erota. Miten toimia siihen asti?

26

875

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Neuvojanneuvoja

      Miksei voi alkaa eroamaan samantien, kun käy ilmi että ei aio toisen kanssa naimisiin? Miks pitäisi vielä kosia siinä tilanteessa? Ketä se hyödyttää? Kuka tulee onnelliseksi loppupeleissä tollasesta teinipelleilystä? "Nykytilanne on hyvä tällaisenaan" tarkoittaa mitä? Tiedätkö itsekään? Miksi olla jonkun kanssa, jos ei ole muuta kuin taloudelliset syyt? Mikä itse häissä pelottaa? Miten toiseen sitoutuminen voi ahdistaa ja jäätkö mieluummin yksin? Miksi et halua, että joku on tosiaan sitoutunut virallisesti sinuun häiden jälkeen? Miksi et halua, että joku on osoittanut haluavansa jakaa koko elämänsä juuri sinun kanssasi? Mikä pelottaa? Onko kumppani täysin väärä? Toteutuvatko omat vaatimuksesi hyvästä suhteesta juuri teidän suhteessanne? Jos ei, niin miksi ja voiko tilannetta enää korjata? Onko puolisosi vastenmielinen moukka? Miksi naisit jonkun, joka sinua ei miellytä? Jos pystyt ja haluat olla tämänhetkisen kumppanisi kanssa muuten, miksi on kuitenkin vaikeaa virallistaa suhteenne? Onko siinä kuitenkin jokin pielessä? Oletko itse vielä keskenkasvuinen ja haluatko vain etsiä muita, vaikka sanot, että on hyvä tilanne nytkin? Miten sinulla on yhtä aikaa kumppani, jonka haluat, mutta jota et kuitenkaan halua?

      Mieti vaikka noita kysymyksiä ja sitä mitä juuri sinä haluat, ja miten juuri sinä haluat elää? Oletko onnellinen? Onko kumppanisi onnellinen? Onko sinulle tärkeää hänen onnellisuutensa, entä sinun hänelle? Onnellinen voit olla vain oikean kumppanin kanssa, et väärän.

      Rakastuneelle naimisiinmenossa ei ole mitään ongelmaa, eikä siitä tarvitse käydä vuosien taistoa. Naimisiinmeno oikean henkilön kanssa ei ole mitään muuta kuin onnellista. Miksipä naimisiin muuten menisikään?

      Oletko onnellisempi yksin? Mitä tapahtuu, jos eroatte? Onko naimisiinmenemättömyys kumppanillesi vahva epäluottamuslause ja hän ei kestä sitä? Mitä teet jos hän häipyy, kun et mene naimisiin?

      Miksi tuhlaisit omasta elämästäsi vielä "pari vuotta", jos sanot jo haluavasi erota? Mitäs järkeä siinä mielestäsi on? Voisit tavata elämäsi parhaimman ihmisen, jos et tuhlaisi aikaa nykyisen kanssa. Miksi käytät omaa aikaasi noin?

      Jos et siis halua juuri hänen sitoutuvan sinuun, ei sinun kannata mennä naimisiin, vaan etsiä uusi. Kaikenlisäksi on todella julmaa pelleillä toisen tunteilla, ethän sinäkään halua itseäsi loukattavan? Kerro rehellisesti, että hän ei ole se oikea ja häitä ei tule. Pääsette molemmat jatkamaan elämää ja löytämään oikean onnen nopeammin. Häitä ei kannata järjestää turhan takia.

      • jäkiliittooo

        Minulla on vähän samanlainen tilanne kuin aloittajalla. Minä (n/30), en halua naimisiin,mutta suostuin kosintaa ihan järkisyistä. saan opsikeluni parin vuoden päästä loppuun ja sitten olen vapaa menemään miten huvittaa. toinen 8m) uskoo, että menemme naimisiin,kun valmistun. En tule menemään naimisiin hänen kanssaan,se on varma. Asumme miehen talossa ja muutenkaan minun ei tarvitse taloudellisesti osallitustua arkeen. Tämä ky minulle hyvin. saan vähän/riittävästi rahaa säästöön,jotta voin muuttaa omilleni parin vuoden päästä. Meillä on ns järkiavoliitto:)


      • yakkkis
        jäkiliittooo kirjoitti:

        Minulla on vähän samanlainen tilanne kuin aloittajalla. Minä (n/30), en halua naimisiin,mutta suostuin kosintaa ihan järkisyistä. saan opsikeluni parin vuoden päästä loppuun ja sitten olen vapaa menemään miten huvittaa. toinen 8m) uskoo, että menemme naimisiin,kun valmistun. En tule menemään naimisiin hänen kanssaan,se on varma. Asumme miehen talossa ja muutenkaan minun ei tarvitse taloudellisesti osallitustua arkeen. Tämä ky minulle hyvin. saan vähän/riittävästi rahaa säästöön,jotta voin muuttaa omilleni parin vuoden päästä. Meillä on ns järkiavoliitto:)

        Katohan likkaa. Järkiavoliittopa hyvinkin. Järki perustuu siis siihen että elät siivellä, vaikka tiedät ettet ole kiinnostunut toisesta. Oksettavaa. Toivotaan että karma käy sinullekin oikeudesta.


    • Miehille oikeutta

      Jos oikein ymmärsin tässä ns. Järkiavoliitosta, ettei mies tiedä totuutta... Niin TODELLA törkeää leikkiä tuolla tavalla! Häpeä!

      • kannatetaankoo

        Mielestäni järkiavoliitto on yhtä hyväksyttävä, kuin järkiavioliitto. minä myös olen käytännön syistä avoliitossa mieheni omistamassa asunnossa. Ei ainakaan minulla ole aikomustakaan virallistaa tätä meitin suhdetta. Mies kyllä haluaisi. Ilmainen ylöspito on parasta, mitä täällä voi saavuttaa ja jäähän samalla omat rahat säästöön tulevaisuuden varalle,kun erotaan. Kannatan järkiavoliittoa.


      • 1+20
        kannatetaankoo kirjoitti:

        Mielestäni järkiavoliitto on yhtä hyväksyttävä, kuin järkiavioliitto. minä myös olen käytännön syistä avoliitossa mieheni omistamassa asunnossa. Ei ainakaan minulla ole aikomustakaan virallistaa tätä meitin suhdetta. Mies kyllä haluaisi. Ilmainen ylöspito on parasta, mitä täällä voi saavuttaa ja jäähän samalla omat rahat säästöön tulevaisuuden varalle,kun erotaan. Kannatan järkiavoliittoa.

        Kaikella lailla tuo on ihan järjenvastaista. järkiavioliitto tarkoittaa ihan eri asiaa kuin itse kuvittelet. Järkiavioliitolla tarkoitetaan että se on molempien osapuolien kannalta järkevä liitto, on siinä sitten rakkautta tai ei. Eli molemmat hyötyy yhtä lailla. Jos ei ns. järkiavioliitossa tasapaino säily muuttuu se saman tien siipeilijäliitoksi. Kuten sun tapauksessa.


      • kannatetaankooo
        1+20 kirjoitti:

        Kaikella lailla tuo on ihan järjenvastaista. järkiavioliitto tarkoittaa ihan eri asiaa kuin itse kuvittelet. Järkiavioliitolla tarkoitetaan että se on molempien osapuolien kannalta järkevä liitto, on siinä sitten rakkautta tai ei. Eli molemmat hyötyy yhtä lailla. Jos ei ns. järkiavioliitossa tasapaino säily muuttuu se saman tien siipeilijäliitoksi. Kuten sun tapauksessa.

        Ihan tämä on järkeenkäypää. Molemmat hyötyvät tilanteesta. Minä (n) taloudellisesti ja mies muilla tavoin (k18:). Rakkautta ei kannata asiaan sotkea,kun järjellä asioita ajatellaan. Saahan miun mieskin nyt sitä mitä haluaa ja riittävän usein:)


      • Palle1
        kannatetaankooo kirjoitti:

        Ihan tämä on järkeenkäypää. Molemmat hyötyvät tilanteesta. Minä (n) taloudellisesti ja mies muilla tavoin (k18:). Rakkautta ei kannata asiaan sotkea,kun järjellä asioita ajatellaan. Saahan miun mieskin nyt sitä mitä haluaa ja riittävän usein:)

        Olet siis huora?


      • 16+5
        Palle1 kirjoitti:

        Olet siis huora?

        Veit sanat suustani, Palle1!
        Yläpidetty horo elää just noin "järkiliittoa".


      • mies43

        Tuollaista naista kutsutaan maksulliseksi naiseksi!


      • 2volovoo
        mies43 kirjoitti:

        Tuollaista naista kutsutaan maksulliseksi naiseksi!

        Hih, meilläkin on just tuollainen tilanne. Onpa vaan farmarivolvo, omakotitalo ja kaksi koiraa. Miehen nimissä. mutta naimisiin ku mennään niin 50% on mun.


      • EtOlisiEka

        Niinhän sä luulet. Hymy hyytyy kun nenän eteen ilmestyy avioehtopaperit ;)


    • kerro totuus!

      Eroa heti. kun kerta sitä haluat.
      Kuvottaa tuollaiset läheisille valehtelevat siipeilijät! Ensimmäisellä vastaajalla hyviä kysymyksiä! Miten nykytilanne voi olla hyvä, jos suunnittelet eroa?

      Miksi ihmeessä pitää olla suhteessa, jonka aikoo päättää "parin vuoden" päästä? Miksi tuhlata aikaansa ja huijata toista?

      Kun seuraavan kerran kosintaa kärttää, sano rehellisesti, että häitä ei tule koskaan. Lopeta valehtelu ja muka-hyvien perustelujen kysely. Totuus on paras perustelu ja avovaimo/tyttöystävä ansaitsee sen.

      • hieanootaa

        Kannatan järkiavoliittoa samalla tavalla, kuin järkiavioliittoakin. Siinä kumpikin on win-win tilanteessa.
        Ei kannata erota, ennen kuin on uusi valmiiksi katsottuna.
        Pari vuotta on hyvä aika suhteelle. Parempikin suhde ehtii vakiintua siinä ajassa ja arkipäiväistyä.
        Ehdottomasti ei kannata mitään suoraan päätä luvata. Aina voi sopia, että katsotaan paremmalla ajalla. Anna toisen olla siinä luulossa, että vakavasti harkitset asiaa, sitä kuitenkaan tekemättä. Hienoa, että olet löytänyt järkiavoliiton.


    • bntrnrtn

      järkiavoliitot on kyllä hyvin yleisiä. Halutaan hyvää itselle, mutta kun kumppani ei olekaan se unelmien prisnssi/prinsessa niin jätetään ovet auki sille sitten kun se ilmaantuu elämään ja voidaan JUOSTEN kirmata alttarille, ettei vaan muut saa napattua sitä prinssiä pois ensin! Eikä tarvitse kantaa eronnenn naisen häpeää suvun edessä, ja siviilisääty on naimaton.
      Yksi ystäväni tekee juuri näin. "ei meidän välillä ole yhtään mitään" vastaa kun kysyn suhteestaan. Silti on ok-talo hankittu ja lapset. mutta ei oikeaa ihastumista, on vaan kylmä järkiliitto, kun ei muitakaan ole saanut haaviinsa VIELÄ.
      molemmat kuulemma samaa mieltä "ettei me tarvita mitään avioliittoja"! hAH ha hah nauran! ootappas vaan kun tulee niin raju ihastuminen johonkun mikä vie jalat alta! Siloin ollaan pappia kutsumassa hätiin, etä saadaan rengas sen ihastuksen sormeen merkiksi muille viehättäville kilpakosioille! että tää on mun ja näpit irti muille!

      • N27vee

        Minulla vähän samanlainen tilanne. Taloudellisesti menee hyvin. Kaikki omat rahat jää säästöön,kun mies maksaa kaiken:)
        En välitä miehestäni, vaikka 3 vuotta ollaan oltu yhdessä. Odotan vaan, että löydän sen oikean. yritystä on ollut ja pari lupaavaa "koeajalla". Mieheni kuvittelee, että ens kesänä kihloihin ja siitä sitten naimisiin. En aio tähän suostua, mutta en aio erotakaan. mies haluaisi myös lapsia joskus, mutta itse ajattelin tehdä uraa,kun valmistun. Kexin kyllä jonkin selityksen, millä lykätä asiaa.


      • 3+6
        N27vee kirjoitti:

        Minulla vähän samanlainen tilanne. Taloudellisesti menee hyvin. Kaikki omat rahat jää säästöön,kun mies maksaa kaiken:)
        En välitä miehestäni, vaikka 3 vuotta ollaan oltu yhdessä. Odotan vaan, että löydän sen oikean. yritystä on ollut ja pari lupaavaa "koeajalla". Mieheni kuvittelee, että ens kesänä kihloihin ja siitä sitten naimisiin. En aio tähän suostua, mutta en aio erotakaan. mies haluaisi myös lapsia joskus, mutta itse ajattelin tehdä uraa,kun valmistun. Kexin kyllä jonkin selityksen, millä lykätä asiaa.

        Etkö koskaan tunne syyllisyyden pistoa valehtelusta, huijaamisesta ja toisen elämän pilaamisesta?

        Tiedät miehesi tunteet ja toiveet varsin tarkkaan, ja silti petät ja olet elätettävänä. Etkö häpeä yhtään? Uraa meinasit tehdä, liekö kykenet mihinkään omaan suoritukseen vai meinasitko reittä pitkin uraa tehdä?

        Miksi et kerro miehelle totuutta? Miten jaksat/viitsit olla vuosia suhteessa, jossa et välitä toisesta? Eikö ole uuvuttavaa valehdella ja esittää jatkuvasti? Teeskennellä sängyssä?

        Onko mies niin sinisilmäinen ja luottavainen, ettei yhtään ihmettele käytöstäsi? Koetko, että "tyhmää saa sakottaa" ?


    • Onnenonkijaneito

      Itsellä tilanne oli aluksi niin että mies halusi kihloihin ja minä myös. Sitten mies alkoi ajatella ja tuli siihen tulokseen ettei järkeä mennä kihloihin ja naimisiin. Petyin syvästi ja tajusin että itse haluan sitä suhteelta ja tämä "avoliitto/seurustelu" ei riitä vaan tahdon naimisiin. Nyt elän siivellä niinkuin aiemminkin mutta olen päättänyt lähteä heti kun rahat on kasassa omaan asuntoon. Mies ei sitä tiedä mutta jos kerran särkee toisen unelmat naimisiin menosta niin en tunne häpeää kerätessäni rahaa siipeilemällä. Tahdon miehen joka on tosissaan. Silloin voisin kerätä rahaa yhteistä tulevaisuutta varten enkä omaan pakooni suhteesta.

      • 19.5

        Miksi et sitten lopeta huonoa suhdetta, jota et halua? Ja etsi sitä miestä, joka toteuttaa unelmasi? Tai mikset voi olla yksin, ilman huonoa suhdetta?


      • eipvmmäää
        19.5 kirjoitti:

        Miksi et sitten lopeta huonoa suhdetta, jota et halua? Ja etsi sitä miestä, joka toteuttaa unelmasi? Tai mikset voi olla yksin, ilman huonoa suhdetta?

        Miulla samanlainen kohtalo. Mies on ihan hyvä, mutta ei ole unelmieni mies. maksaa kaiken ja saan siis ilmaisen asunnon ja ylöspidon. Mankuu kihloihin aika ajoin, mutta miuta ei kiinnosta,kun kiikarissa on parempi mies. Aina voi sanoa, että kassotaan myöhemmin. Mitään päivämäärää ei kannata sanoa.


      • 19.5
        eipvmmäää kirjoitti:

        Miulla samanlainen kohtalo. Mies on ihan hyvä, mutta ei ole unelmieni mies. maksaa kaiken ja saan siis ilmaisen asunnon ja ylöspidon. Mankuu kihloihin aika ajoin, mutta miuta ei kiinnosta,kun kiikarissa on parempi mies. Aina voi sanoa, että kassotaan myöhemmin. Mitään päivämäärää ei kannata sanoa.

        Voisiko joku teistä vastata, vai ettekö uskalla kohdata totuutta?

        Miksi et sitten lopeta huonoa suhdetta, jota et halua? Ja etsi sitä miestä, joka toteuttaa unelmasi? Tai mikset voi olla yksin, ilman huonoa suhdetta? Etkö koskaan tunne syyllisyyden pistoa valehtelusta, huijaamisesta ja toisen elämän pilaamisesta? Tiedät miehesi tunteet ja toiveet varsin tarkkaan, ja silti petät ja olet elätettävänä. Etkö häpeä yhtään?


      • Naimisiin
        19.5 kirjoitti:

        Voisiko joku teistä vastata, vai ettekö uskalla kohdata totuutta?

        Miksi et sitten lopeta huonoa suhdetta, jota et halua? Ja etsi sitä miestä, joka toteuttaa unelmasi? Tai mikset voi olla yksin, ilman huonoa suhdetta? Etkö koskaan tunne syyllisyyden pistoa valehtelusta, huijaamisesta ja toisen elämän pilaamisesta? Tiedät miehesi tunteet ja toiveet varsin tarkkaan, ja silti petät ja olet elätettävänä. Etkö häpeä yhtään?

        Itse olen mieluummin yksin kuin sellaisen kanssa, joka ei halua virallistaa suhdetta. En halua sellaista, joka ei halua olla kanssani virallisesti.

        Syy tähän on se, että kun minä haluan omassa elämässäni olla jonkun kanssa virallisesti, on hänenkin haluttava olla minun kanssa virallisesti. Jos hän sanoo ei, minäkin sanon ei. Se on niin yksinkertaista.

        Minä päätän miten haluan omaa elämääni elää. Se on Suomessa naiselle täysin mahdollista. Kun joku ei halua virallistaa suhdetta kanssani, on siihen silloin jokin syy. Minä en vain jää sitä syytä kuuntelemaan. Sekin on hyvin yksinkertaista.

        En seurustele enää sen jälkeen, kun kuulen, että mies ei halua naimisiin. Se loppuu sitten siihen. Maailmassa on muitakin ihmisiä. Jos en voi mennä naimisiin, olen mieluusti ihan yksin. Vaikka koko lopun ikääni.

        Sopimusta eivät tee sellaiset, jotka eivät halua sopimusta tehdä. Näin se on.


    • Lunanna

      Toisen kanssa ei oo MITÄÄN järkeä seurustella, jos ei aio naimisiin tai viettää koko loppuelämää yhdessä. Mitä ihmeen järkeä sellaisessa suhteessa on, jossa vain "katellaan nyt miten tää tästä, ehkä erotaa jossain vaiheessa kummiski". Jos ei toimi, niin miksei sitten eroaisi heti? Miksi pitkittää?

      • seurustelu järkevää

        Toimii kyllä, mutta en oleta, että toimisi välttämättä jatkossa. Ollaan niin kauan yhdessä, kun on kivaa ja homma toimii. Mistä sitä kukaan tulevasta tietää, ei kait sitä hampaat irvessä väännetä väkisin elämää yhdessä loppuun asti vain periaatteesta, että on pakko olla yhdessä, kun on kerran alettu.

        Seurusteluhan on tutustumista toiseen, että tuleeko hommasta mitään.


    • Mä olen suoraan sanonu tavallisena keskustelunaiheena, etten aio mennä naimisiin. Ei mitään erikoista syytä, mutta mua ei vain kiinnosta se. Mulle se on liian siirappista :D Tarviiko se vielä litanian syitä?

    • Riinukkainen

      Mun mielestä se on tervettä kokea niin, ettei halua naimisiin. On jotenkin luonnottomampaa, että niin monet naiset aivan kuin automaattisesti vaan haluavat naimisiin, jopa suostuen mankumaan miehen suostumusta, vaikka tämä ei olis mikään sopiva mieskään, kunhan vaan pääsee naimisiin.
      Olen nainen ja olen ollut aina sitä mieltä, etten halua naimisiin. Se on ollut päivän selvää aina. Jostain vain olen löytänyt pidempiin suhteisiin juuri ne miehet, jotka ovat halunneet naimisiin. Kun he tuota asiaa vänkäsivät ja oma näkemykseni oli asiallinen ei kiitos, mietin, että mitenhän niin monet noin vaan ja aina vaan haluavat naimisiin ja minä en.
      Selviskin se tässä sitten mulle itelleni. Eka ajattelin, että kyse tulee olemaan elämäni tappiin asti siitä, että en tule menemään naimisiin enkä sitä missään nimessä halua. Sitten selviskin, kun olin ollut saman miehen kanssa suhteessa 12 vuotta, että kaikkien niiden alun hullaantumisten jälkeen, samoin kuin sen vaikeuksien ja nihkeämmän kauden jälkeen koitti vasta sellainen vaihe, jota voidaan kutsua rakkaudeksi ja yhtäkkiä liiton solmiminen alkoi tuntua luonnolliselta.
      Edelleenkään en ole mennyt naimisiin, mutta tuntuu siltä, että voisin jopa mennä. Ehkä seuraavan 12 vuoden aikana kypsyn puolestaan tähän päätökseen =D

      Ilmeisesti jotkut meistä haluavat kahtella rauhassa. Ja jos aidosti ei ole sellaista rakkauden tunnetta, miksi mennä naimisiin? SIis useat parit menevät kihloihin ja naimisiin omistamisen halusta, merkatakseen toisen itselleen, eivätkä rakkaudesta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      366
      4456
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      84
      1844
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      65
      1580
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1556
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1390
    6. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      209
      1369
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1351
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1341
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1225
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1218
    Aihe