koira pelkää miestäni....

pelkääväkoira

Koirani on todella ihmisrakas ja aina änkeää kaikkien tuttavien syliin, mutta miestäni se pelkää.Mieheni ei tee ensinnäkään koskaan koirani kanssa yhtään mitään,eikä siihen suostukkaan koska ei oikeastaan edes pidä/välitä niinkään koirista.Hän ei kiinnitä koskaan mitään huomiota koiraani paitsi joskus kieltää jos koira tekee jotain väärää.tuntuu että koirani pelkää miestäni.aina kun mieheni on paikalla,koiran käytös muuttuu.koira liikkuu kyyryssä ja änkeää selkäni taakse tai muuten vain lähelleni.seuraa kokoajan miestäni katseellaan.ja muutenkin mieheni läsnäollessa viihtyy enimmäkseen omassa pedissään nurkassa.samantien kun mies lähtee asunnosta,koirani tulee ulos pedistään ja alkaa liikkumaan asunnossa.järsii luitansa yms.samantien kun kuuluu rapusta ääni että mieheni tulee kotiin kun avain menee lukkoon, koira hipsii takaisin omalle paikalleen ja pysyttelee siellä.

16

4012

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • selvänäkijä99

      Varmaan miehesi on joskus ollut kahdestaan kotona koiran kanssa. Ja jotenkin kiusannut koiraa... sinun läsnäollessa ei ilkeä.

    • bobi

      Mihesi on hakannut koiraasi.Koirasi ei valehtele.

    • Viittaukset

      väkivaltaan ovat varsin selvät. Toki jokin "onnettomuus"tilannekin on saattanut aiheuttaa sen että koirasi yhdistää negaatiota mieheen. Jos vaikka kompastunut koiraan keskellä laatetta tai säikähtänyt jotain kolausta. Mutta nuo menevät ajan kanssa ohi.

      Sen sijaan väkivaltainen käytös jättää kyllä pysyvät jäljet sieluun. Kauanko lienee ollut tuollainen?

      Laitahan muistellen milloin alkoi ja oliko mies ollut sitä ennen jossain vaiheessa kaksin koissun kanssa? Sitten ristikuulustelu päälle ja tarvittaessa ukko ulkoruokintaan.

    • pelkääväkoira

      Koira oli miestäni kohtaan sellainen ihan alusta asti.... voiko johtua siitä että miehelläni on TODELLA kova auktoriteetti ja mies myös korottaa ääntään suuttuessaan.Koiraan hän ei ole väkivaltaisesti koskenut,siitä olen ihan varma.ja outoa on se että sitten jos mieheni joskus harvoin pyytää koiraa luokseen niin koira tulee kyyryssä ja luimistelee korvia mutta sitten sen jälkeen kun on miehen luo mennyt, ei lähtisi siitä kulumallakaan pois,nuolee miehen kasvoja aivan innoissaan ja häntä vispaa kauheaa vauhtia.ja yksi asia minkä olen huomannut että jos olemme joskus vaikka menneet yhdessä käymään mieheni kanssa kaupassa ja koira on mukana niin jos mies sitä taluttaa niin koira kävelee nätisti ja ohittaa toiset koirat todella hienosti,mutta jos hihna on minulla niin koira räyhää toisille koirille ja välillä vähän vetääkin.

    • LEadershipskills

      Olet ymmärtänyt kaiken väärin. Koira kokee miehesi olevan johtaja.
      Anna kun arvaan, kun koira tulee luoksesi ja kerjää rapsutuksia; sinä rapsutat. (Se pyysi, sinä annat.) Kun avaat oven koira menee ensin, sinä seuraavaksi.
      Syy miksi koira mielestäsi vaikuttaa "pelkäävän" miestäsi on itseasiassa alistumista. Koira seuraa lauman johtajaa katseellaan. Se kyyristelee ja pitää päätään matalalla osoittaen alistumista. Koira nuolee johtajan naamaa yrittäen pyytää hyväksyntää. Kun miehesi taluttaa koiraa se tietää että lauman johtaja suojelee, sen ei tarvitse pelätä mitään. Kun sinä talutat koiraa se kokee olevansa vastuussa sinun turvallisuudestasi.
      Ehdotan että rupeat korjaamaan omaa asemaasi.

      • Anonyymi

        Koira jota koulutetaan oikein ei kyyristele ei pelkää. Koiraa koulutetaan palkitsemalla koiraa ei kohdella huonosti ei lyödä ei huudeta. Koira on älykäs eläin oppii oikeanlaisella koulutuksella mitä vain. Koiraa on lyöty jos se kyyristelee ja pelkää pelolla kouluttaminen on eläinrääkkäysta


    • pelkääväkoira

      Kiitos vastauksesta, noinhan se asia onkin :) en minä aina koiraani rapsuta kun sitä tulee kerjäämään,silloin rapsutan kun itse haluan.mutta joo,ei muutakun laittamaan asiaa kuntoon.

      • ...

        Älä hölmöliini nyt tuollaiseen lähde mukaan...

        Ensiksikin koira pelkää silloin kun se pelkää ja kukaan ihminen ei ole niin puusilmä etteikö koiran pelkoa tunnista ja silloin kun se pelkää, niin se pelkää, eikä palvo johtajaansa tai muuta siansontaa...

        Koiran häntä heiluu kun se stressaa, ilo ei ole ainut hännän heiluttaja, vaan kaikki koiran viretasoa nostava saa hännän heilumaan. Koira nuolee ihmisen kasvoja alistumisen merkiksi. Kumpikaan noista ei mitenkään päin tarkoita, että koira palvoisi tai tykkäisi miehestäsi. Se ei lähde siitä pois, ei tietenkään kun se on kutsuttu luokse ja yrittää varmiselemalla varmistaa ettei se tee mitään väärää ja miehellä olisi syytä hermostua. Samasta syystä se ei hypi miestäsi vasten tai vedä miehellesi hihnassa tai uskalla reakoida toisiin koiriin, koska se haluaa olla vain apaattinen ja rauhallinen varmistaakseen, ettei ole mitään syytä hermostua.

        Koiran ja miehen välinen suhde kuntoon, eikä mitenkään liity sinuun. Te sinä koiran kanssa mitä haluat, mutta älä nyt hyvä ihminen lähde ainakaan hakemaan sitä että koira pelkäisi sinuakin...

        Koiran pelokkuus ihmisä kohtaan ei tarvitse minkäänlaista ikävää fyysistä kokemusta. Riittää pelkkä ihmisen käytöksen arvaamattomuus. Jos pelkoja miettii, niin kaikille peloille on yhteistä hallitsemattomuus. Ei pysty hallitsemaan tilannetta. Eli pimeässä pelottaa ihmisiä se, että ei hallitse ympäristöään kun sitä ei näe, ei hallitse ruumistaan siinä ympäristössä koska ei näe esimerkiksi maaston muotoja, ei kykene varautumaan ennalta jos joku tuleekin.... Koiraasi arvattuna pelottaa miehessäsi se, että ei kykene ennalta varautumaan tunnetiloihin, koirasi ei kykene hallitsemaan miehesi tunnetiloja, koska hän ehkä säännöllisesti tai sattumanvaraisesti vain osoittaa vihaa. Koira yrittää hallita tilannetta mielistelemällä, yrittää lepyyttää ja saada paremmalle tuulelle, mutta on oppinut että se on turhaa, mahdollisesti lepyttely-yrityksistäkin saa ajoittain vauhdikkaat lähdöt, kun mies ei olekaan sillä tuulella, että koira saa nuolla. Koira ei kykene yhtään arvaamaan millä tuulella se on, joten koira ei hallitse tilannetta yhtään.

        Ainut mitä tilanteelle voi tehdä on saada mies lopettamaan koiralle äksyily. Ja sen jälkeen kun hän käyttäytyy säännöllisen johdonmukaisesti ja rauhallisesti koiran seurassa, niin vain odottaa ja toivoa, että koira vielä joskus voi luottaa mieheen.


    • molossi ei rek

      Siis voi koira parkaa...Surullista, että tuollaisessa stressissä joutuu olemaan. Minkä ihmeen takia koira on hankittu, jos mies ei pidä koirista? Aika älytöntä.
      Ei siinä mikään ihme ole, jos koira on epävarma/pelkää,jos mies jakaa pelkkää negaatiota koiralle,ei koskaan positiivista.Stressiähän se synnyttää.Samahan se olisi,jos koiran emä ainoastaan kärvistelisi pennuille,ei koskaan muuta...
      Koiran käytös on yli-reagointia,ei normaalia.Ei edes ns.normaalia "alistumiseleitä".

      Minä sanoisin olevani vahva auktoriteetti,mutta yksikään koiristani,olleet tai nykyiset ei ole noin käyttäytyneet.Jos käyttäytyisini,niin peiliin katsoisin.
      Puistattaa oikein ajatella,miten paineessa koira joutuu elämään...

      • köökkipsykologi

        Taitaa kirjoittajakin kulkea seinänvieriä pitkin hipsien, miestään peläten. En kehottaisi luopumaan koirasta vaan..


    • pelkääväkoira

      Minä en koirastani luopuisi.Koiran olen hommannut kun en mieheni kanssa asunut yhteisessä asunnossa.joo nyt kun asiaa ajattelee niin koira kyllä stressaa näköjään kovastikkin.muuttu heti miehen lähdettyä taas touhukkaaksi itsekseen ja miehen ollessa paikalla vain makaa pedissään. jos mies istuu olohuoneessa kun laitan koiralle ruokaa,niin koira kyllä syö mutta heti jos menen itse toiseen huoneeseen niin koira lopettaa syömisen ja tulee minun perässäni.koirani on yleensä aika perso ruualle.

      • Anonyymi

        Stressaantunut koira ulostaa sisälle repii asunnon seinät ja huonekalut. Varsinkin jos koira ei saa tarpeeksi virikkeita ja liikuntaa. Koira parka elää hullujen ihmisten kanssa. Koiraa ei kouluteta pelolla ei huutamalla koiraa ei lyödä. Tottakai se pelon vallassa nuolee ja yrittää miellyttää ettei omistaja vaan huuda tai lyö. Ihan hirveää eläinrääkkäysta


    • matkalainen

      Hakattu on koira miehesipuolesta....omani tottelee ja kulkee minun kans rintarinnan. Voitas syödä vaikka samasta kupista yhtä aikaa

    • pekstujeff20

      Jätä se ukko.Kohta mätkii sinuakin.

    • minä

      koirasi on saanut kovasta kädestä koska pelkää miestäsi. itselläni oli sama ongelma. hyvä lääke äijä ulos koira jäi. nyt koira on ihan kuin uudesti syntynyt. nauttii elämästä täysin siemauksin

    • Anonyymi

      Käytöksen syynä on miehen käytös koiraa on mitä ilmeisemmin komennettu kovaa tai jopa lyöty. Koira pelkää suunnattomasti ihmistä mikä on kohdellut sitä huonosti. Nyt olisi ehdottomasti lopetettava koiran huonosti kohteleminen. Jos ei pidä koirista se ei oikeuta eläimen huonoon kohteluun

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      146
      2550
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1986
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1968
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1776
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1530
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1306
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe