laittakaa tietoa yt firmoista

kiinnostaa tietää

Isot firmat tiedottaa mutta pienemmät eivät.

Laittakaa tietoa missä yt:t päällä, kiitos.

19

2093

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kaktus2

      Plantagen

    • äänestäkää vaaleissa

      SDP:n foorumille on ketju http://keskustelu.suomi24.fi/node/11539235
      joss kerrotaan mitä Jutta Urpilainen ja Lauri Ihalainen ovat saaneet aikaan: "Mittavat irtisanomiset SDP:n syytä " - satoja YT ja irtisanomisuutisia,

      Muistakaa äänestää vaaleissa, että pääsemme eroon tästä "häviäjien hallituksesta" ja eritoten Urpilaisen remmistä.

    • hyvin menee

      Plantagen ainut?!

    • Firma?

      Pelkkä firmatieto ei auta.

      Meillä esim. Savossa on YT tuloksena irtisanottuja, mutta pks odottaa määräajan täyttymistä jotta saataisiin palkata jonossa olevat Espoon konttoriin.

      Usein kuvitellaan että YT on jotain työntekijää auttavaa, mutta kyse on vain viivästyksestä, ei mistään konkreettisesta. Koko ammattiliittokikkailu on työnantajan näkökulmasta pelleilyä. Annetaan niiden antaa lakkovaroitus ja jopa lakkoilla muutama viikko, säästyypä palkkakuluja hiljaisena aikana.

      Itse olin aiemmassa firmassa luottamusmiehenä ja nykyisin olen päällikkönä työnantajan edustajana ja nyt vasta näen kuinka turhaa ammattiliittojen räpiköinti on. Teitä viedään kuin sikaa narussa teuraalle, te ette vain huomaa sitä niiden kaiken taakse naamioitujen tavoitteiden vuoksi.

      • Olen puhunt

        Työnantajan tehtävä on suunnitella talouttansa ja YT-neuvotteluja edeltäen suunnitella mm väen vähennyksiä silloin kun sellaista tarvitaan. YT-neuvottelussa asiat vain kommunikoidaan irtisanottaville, jotka hädissään keksivät uusia tapoja työkuormansa lisäämiseksi ja toistensa syömiseksi. Työnantaja hyötyy YT-neuvotteluista sen että saa puristaa paskat ulos työntekijöistä ennen irtisanomisia ja pääsee hallitsemaan pelolla pitkäksi aikaa. Työntekijäpuoli saa 6 vkoa enemmän aikaa sopeutua lomauttamiseen/irtisanomiseen.

        YT-neuvottelu ei tietenkään voi olla mikään tasapuolinen neuvottelu osapuolten välillä. Tyhjästä ei tarvi maksaa, jos työntekijöitä ei tarvita, tai kassakriisi pakottaa vähentämään työntekijöiden määrää.


      • YT-insinööri

        Oikeassa elämässä YT-neuvotteluiden aikana kaikki vetävät italialaista lakkoa eli tekevät täsmälleen sen minimin mitä on sopimuksessa vaadittu eikä yhtään enempää. Sitten kun YT päättyy, vaihtavat he uuteen työpaikkaan paremmalle palkalle kuin entisessä epäonnistuneessa firmassa.


    • tietoa on

      Reaktor, Futurice, Vincit.

      • Metso, Itella molemmat "suomenennätys" lukemilla


    • Demak nosturit

      Stadis herzigassa

    • liisa ihmemaasta

      HOK-Elanto ainakin, tosin taisi ulkoistaa homman siirtämällä väkeä joten toinen hoitaa homman ja oma pesä on niin siisti että.

    • mehiläinen

      Lääkärikeskus Aava

      • Työterveyslaskuttaja

        Juu, Lääkärikeskus Aava Oy irtisanoi työterveyshoitajia laittomasti ja perusteetta parisenkymmentä kappaletta, mutta eipä täällä talossa mikään mukaan asia suju lakipykälien mukaan, raha edellä mennään. Nyt meitä jäljelle jääneitä yritetään johtaa pelolla ja kiristämisellä, hirveesti töitä, ei voi laadusta puhua. Tämä on Lääkärikeskus Aavan syöksylaskua ja yritän päästä alamäestä pois mahdollisimman pian ja löytää uusia töitä ennen seuraavia yt-neuvotteluja.


    • kysyjä

      Onko helsingin kaupungin hoitajat yt-kierroksessa?

      • Hoitaja44

        Länsi-Suomen Diakonialaitoksen säätiö Sotainvalidien Sairakoti ja Kuntoutuskeskus.
        Laitos sijaitsee Porissa.


    • Nyt alkoi

      Isoworks

    • 9+2

      riistofirma cgi

    • ShortOnPenileMeasurement

      Microshaft

    • P.aska

      Infocare Worksop Oy aikoo monottaa 35 eli yli puolet 65:n henkilökunnastaan.

    • CTR_timeshite

      Capgemini

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2733
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      74
      1460
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      40
      1433
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      31
      1211
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1164
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1163
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      45
      1151
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1151
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1099
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      10
      1080
    Aihe