Ota vastaan Jeesus!

Näin tapahtuu

Ja sitten ...
Pelastuksen prosessiin kuuluu seuraavana askeleena parannuksen tekeminen ja upotuskaste vedessä Jeesuksen Nimeen. Näin sanoo Raamattu:
"Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan...
… Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin, ja niin heitä lisääntyi ..” Apt. 2:38,41.
Ja näille tällä tavalla uskoon tulleille sitten kuuluu loppuelämän kestävä pyhityksessä kasvaminen SEURAKUNTAYHTEYDESSÄ! :
”Ja HE (uskoon tulleet ja kasteella käyneet) pysyivät apostolien opetuksessa ja keskinäisessä yhteydessä ja leivän murtamisessa ja rukouksissa.” Apt. 2:42. / Jos me samoin pysymme alkuperäisen kristinuskon opetuksissa, ”apostolien opetuksesssa” ja seurakuntayhteydessä (keskinäisessä yhteydessä niiden kanssa, jotka ovat samalla tavalla pelastuneet) sekä pysymme ehtoollisyhteydessä näiden rakkaiden uudestisyntyneiden, parannuksen tehneiden, kasteella käyneiden kanssa, niin olemme varmuudella kerran perillä Taivaassa.

usko, parannus, kaste, henkikaste, pyhitys..

113

176

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lkkhkkh

      joo... Tuo seurakuntayhteys -juttu riippuu tietty siitä minkälainen kutsumus uskovalla on... Itse yritin väkisin päästä helluntailaisten porukkaan... mutta joku vaan hommassa mätti ja lähdin pois.

      Helluntailaiset saisivat kyllä kastaa kaikki ihmiset jotka tunnustavat Jeesuksen Herrakseen... nykyinen käytäntö että paikallisseurakuntaan liitytään kasteessa on jotenkin painostava, eikä edes mitenkään Raamatun käsky.

      • sdfse3r

        Herran nimeen kastamaton ei kuulu paikalliseen Jumalan seurakuntaan.


      • kjhjkhjkkj
        sdfse3r kirjoitti:

        Herran nimeen kastamaton ei kuulu paikalliseen Jumalan seurakuntaan.

        niin ei tietenkään... mutta ei Herran nimeen kasteen ottamiselle pidä lisätä epäraamatullista ehtoa: Kasteessa liitytään paikallisseurakuntaan. Joka on jokaisen helluntaiseurakunnan opissa.

        Raamatusta saa kuvan että ihmiset tulivat kasteelle ja sen jälkeen lähtivät omille teilleen... eivätkä alkaneet "väkisin" oleilemaan yhdessä...


      • dfbkjhp
        kjhjkhjkkj kirjoitti:

        niin ei tietenkään... mutta ei Herran nimeen kasteen ottamiselle pidä lisätä epäraamatullista ehtoa: Kasteessa liitytään paikallisseurakuntaan. Joka on jokaisen helluntaiseurakunnan opissa.

        Raamatusta saa kuvan että ihmiset tulivat kasteelle ja sen jälkeen lähtivät omille teilleen... eivätkä alkaneet "väkisin" oleilemaan yhdessä...

        En tiedä mitä tarkoitat, mutta paikalliseen Jumalan seurakuntaan ei kuulu Herran nimeen kastamattomia, mutta kastamisen ehtona ei pidä olla sellainen, että pitää liittyä johonkin seurakunnaksi itseään nimittävään ryhmittymään kuten "helluntaiseurakunta" tms. Kastettu uskova kuuluu jo paikalliseen Jumalan seurakuntaan.


    • Uskossa

      Seurakunta olemme me uskoon tulleet ja kasteeella käyneet.

      Helluntaiseurakunnissa seurakuntakäsite on luisunut luterilaiseen suuntaan. Se johtuu siitä, että on avoimesti alettu veljeillä kastamattomien luterilaisten kanssa.
      Sivuun Raamatusta ovat menneet.

      • lkjlkhkhkjh

        Olet oikeassa. Ovat jopa ottaneet käyttöön -92 raamatun käännöksen, ainakin Helsingin Saalemissa.

        Kyllähän se kansankirkon luopumus tarttuu vapaisiin seurakuntiinkin... No, kyllä Herra varmaan herättää kansamme vielä... mutta jonkun kriisin kautta... tai sodan...


    • slkghh2

      Mutta vr62 ja IsoP tuovat esiin ilmoitustaan, että kastamiseen ei kuulu vesi ja että henkikaste tarkoittaa sellaista mikä tapahtuu automaattisesti jokaiselle uskoontulevalle ihan uskoontulohetkessä ja ei ole olemassa mitään sen jälkeistä henkikastetta.

      • VesikastejaHenkikast

        Siten opettavat ovat Raamatun opetusta ja Pyhää Henkeä vastaan.


      • IsoP.
        VesikastejaHenkikast kirjoitti:

        Siten opettavat ovat Raamatun opetusta ja Pyhää Henkeä vastaan.

        Henkikaste ei kuulu Raamattu. Se vasta on Raamatun opetusta ja Pyhää Henkeä vastaan.

        Henkikaste, sakramentti jne. ovat "kirkkojen" oppeja joita ei löydy Raamatusta. Ne on "kirkon" omia rakennelmia.


      • 345789yu7
        IsoP. kirjoitti:

        Henkikaste ei kuulu Raamattu. Se vasta on Raamatun opetusta ja Pyhää Henkeä vastaan.

        Henkikaste, sakramentti jne. ovat "kirkkojen" oppeja joita ei löydy Raamatusta. Ne on "kirkon" omia rakennelmia.

        IsoP: "Henkikaste ei kuulu Raamattu."

        Aivan samoin voidaan sanoa, että "Pyhän Hengen kaste ei kuulu Raamattuun" :)


      • IsoP.
        345789yu7 kirjoitti:

        IsoP: "Henkikaste ei kuulu Raamattu."

        Aivan samoin voidaan sanoa, että "Pyhän Hengen kaste ei kuulu Raamattuun" :)

        Raamattu puhuu Pyhällä Hengellä kastamisesta. Siksi on olemassa Pyhän Hengen kaste.

        Raamatussa ei ole käsitettä/sanaa "henkikaste". Se miksi jotkut käyttää sanaa "henkikaste", koska se on jonkun tahon kehittämä omaoppi. Sama asia on sanan "sakramentti" kanssa. Se on myös omaoppi joka halutaan sujauttaa Raamattuun.

        Asioille pitää keksiä nimi koska sitä ei ole Raamatussa. Kun on keksitty omaoppi, pitäähän sille keksiä oma nimikin. Nämä "omat opit" ovat puujalkoja sille taustalla olevalle suuremmalle väärälle opille. Sille opille joka ei enää pysy Raamatun sisällä, vaan tarvitsee ulkopuolista "tukea", koska tämä oppi menee "yli" Raamatun.

        Jokainen voi miettiä mitä Raamatun ulkopuolisia asioita sanoilla "henkikaste" ja "sakramentti" halutaan pönkittää.


      • yjlkjh43y
        IsoP. kirjoitti:

        Raamattu puhuu Pyhällä Hengellä kastamisesta. Siksi on olemassa Pyhän Hengen kaste.

        Raamatussa ei ole käsitettä/sanaa "henkikaste". Se miksi jotkut käyttää sanaa "henkikaste", koska se on jonkun tahon kehittämä omaoppi. Sama asia on sanan "sakramentti" kanssa. Se on myös omaoppi joka halutaan sujauttaa Raamattuun.

        Asioille pitää keksiä nimi koska sitä ei ole Raamatussa. Kun on keksitty omaoppi, pitäähän sille keksiä oma nimikin. Nämä "omat opit" ovat puujalkoja sille taustalla olevalle suuremmalle väärälle opille. Sille opille joka ei enää pysy Raamatun sisällä, vaan tarvitsee ulkopuolista "tukea", koska tämä oppi menee "yli" Raamatun.

        Jokainen voi miettiä mitä Raamatun ulkopuolisia asioita sanoilla "henkikaste" ja "sakramentti" halutaan pönkittää.

        Raamatussa ei ole käsitettä/ilmaisua "Pyhän Hengen kaste".

        Se miksi jotkut käyttää sanaa "Pyhän Hengen kaste", koska se on jonkun tahon kehittämä omaoppi. Sama asia on sanan "sakramentti" kanssa. Se on myös omaoppi joka halutaan sujauttaa Raamattuun.

        Asioille pitää keksiä nimi koska sitä ei ole Raamatussa. Kun on keksitty omaoppi, pitäähän sille keksiä oma nimikin. Nämä "omat opit" ovat puujalkoja sille taustalla olevalle suuremmalle väärälle opille. Sille opille joka ei enää pysy Raamatun sisällä, vaan tarvitsee ulkopuolista "tukea", koska tämä oppi menee "yli" Raamatun.

        Jokainen voi miettiä mitä Raamatun ulkopuolisia asioita sanoilla "Pyhän Hengen kaste" ja "sakramentti" halutaan pönkittää.

        :)


      • yjlkjh43y kirjoitti:

        Raamatussa ei ole käsitettä/ilmaisua "Pyhän Hengen kaste".

        Se miksi jotkut käyttää sanaa "Pyhän Hengen kaste", koska se on jonkun tahon kehittämä omaoppi. Sama asia on sanan "sakramentti" kanssa. Se on myös omaoppi joka halutaan sujauttaa Raamattuun.

        Asioille pitää keksiä nimi koska sitä ei ole Raamatussa. Kun on keksitty omaoppi, pitäähän sille keksiä oma nimikin. Nämä "omat opit" ovat puujalkoja sille taustalla olevalle suuremmalle väärälle opille. Sille opille joka ei enää pysy Raamatun sisällä, vaan tarvitsee ulkopuolista "tukea", koska tämä oppi menee "yli" Raamatun.

        Jokainen voi miettiä mitä Raamatun ulkopuolisia asioita sanoilla "Pyhän Hengen kaste" ja "sakramentti" halutaan pönkittää.

        :)

        Minkä verran olet Raamattua lukenut ?

        Mitä seuraavissa kohdisaa sanotaan:

        Matt. 3:11 Minä kastan teidät vedellä parannukseen, mutta se, joka minun jäljessäni tulee, on minua väkevämpi, jonka kenkiäkään minä en ole kelvollinen kantamaan; hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella.

        Mark. 1:8 Minä kastan teidät vedellä, mutta hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä."

        Luuk. 3:16 niin Johannes vastasi kaikille sanoen: "Minä kastan teidät vedellä, mutta on tuleva minua väkevämpi, jonka kengänpaulaakaan minä en ole kelvollinen päästämään; hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella.

        Joh. 1:33 Ja minä en tuntenut häntä; mutta hän, joka lähetti minut vedellä kastamaan, sanoi minulle: 'Se, jonka päälle sinä näet Hengen laskeutuvan ja jäävän, hän on se, joka kastaa Pyhällä Hengellä'.


      • lue ja ymmärrä!
        vr62 kirjoitti:

        Minkä verran olet Raamattua lukenut ?

        Mitä seuraavissa kohdisaa sanotaan:

        Matt. 3:11 Minä kastan teidät vedellä parannukseen, mutta se, joka minun jäljessäni tulee, on minua väkevämpi, jonka kenkiäkään minä en ole kelvollinen kantamaan; hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella.

        Mark. 1:8 Minä kastan teidät vedellä, mutta hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä."

        Luuk. 3:16 niin Johannes vastasi kaikille sanoen: "Minä kastan teidät vedellä, mutta on tuleva minua väkevämpi, jonka kengänpaulaakaan minä en ole kelvollinen päästämään; hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella.

        Joh. 1:33 Ja minä en tuntenut häntä; mutta hän, joka lähetti minut vedellä kastamaan, sanoi minulle: 'Se, jonka päälle sinä näet Hengen laskeutuvan ja jäävän, hän on se, joka kastaa Pyhällä Hengellä'.

        Sinulla näyttää olevan pahoja vaikeuksia ymmärtää lukeemasi, valitettavasti! Yhdessäkään noista kohdista ei ole ilmaisua "Pyhän Hengen kaste" ! Ei sen puoleen ei ole myöskään ilmaisua "henkikaste" ! Siis "henkikastetta" (vaihtoehtoinen yleinen ilmaus ilmaukselle "henkikaste" on "Pyhän Hengen kaste") ei ole olemassakaan. Kun helluntaina noin 3000 ihmistä tuli Jeesuksen Kristuksen nimeen kastetuksi, siinä he tulivat Pyhässä Hengessä kastetuksi, kiitos Herralle!


      • IsoP.
        lue ja ymmärrä! kirjoitti:

        Sinulla näyttää olevan pahoja vaikeuksia ymmärtää lukeemasi, valitettavasti! Yhdessäkään noista kohdista ei ole ilmaisua "Pyhän Hengen kaste" ! Ei sen puoleen ei ole myöskään ilmaisua "henkikaste" ! Siis "henkikastetta" (vaihtoehtoinen yleinen ilmaus ilmaukselle "henkikaste" on "Pyhän Hengen kaste") ei ole olemassakaan. Kun helluntaina noin 3000 ihmistä tuli Jeesuksen Kristuksen nimeen kastetuksi, siinä he tulivat Pyhässä Hengessä kastetuksi, kiitos Herralle!

        Tiedän kyllä mikä on Pyhän Hengen kaste,

        mutta voitko kertoa mikä on "henkikaste"?


      • lue ja ymmärrä!
        IsoP. kirjoitti:

        Tiedän kyllä mikä on Pyhän Hengen kaste,

        mutta voitko kertoa mikä on "henkikaste"?

        Mitään ilmaisua "Pyhän Hengen kaste" ei Raamatussa ole, mutta yleisessä käytössä on joissain ryhmittymissä uskonnollinen ilmaisu "henkikaste" ja sille vaihtoehtoisena ilmaisuna tuo uskonnollinen ilmaisu "Pyhän Hengen kaste".


      • lue ja ymmärrä! kirjoitti:

        Sinulla näyttää olevan pahoja vaikeuksia ymmärtää lukeemasi, valitettavasti! Yhdessäkään noista kohdista ei ole ilmaisua "Pyhän Hengen kaste" ! Ei sen puoleen ei ole myöskään ilmaisua "henkikaste" ! Siis "henkikastetta" (vaihtoehtoinen yleinen ilmaus ilmaukselle "henkikaste" on "Pyhän Hengen kaste") ei ole olemassakaan. Kun helluntaina noin 3000 ihmistä tuli Jeesuksen Kristuksen nimeen kastetuksi, siinä he tulivat Pyhässä Hengessä kastetuksi, kiitos Herralle!

        Onko tärkeää kiistellä sanoista ja merkityksistä ?

        Kerrotko, että mikä ero on Pyhässä Hengessä kastetuksi tulemisesta, ja sillä, että Jeesus kastaa Pyhällä Hengellä, eli toisin sanoin Pyhän Hengen kasteeksi ?

        Siis saivarteletko vain sanan muodoista, vai onko jotakin todellista syytä tälle toiminnallesi ?

        Lisäksi, jos sinä siis nyt tuon perusteella sanot, että nuo 3000 tulivat RAAMATUN SANOJEN MUKAAN Pyhässä Hengessä kastetuiksi, niin miksi Raamatussa sen sijaan lukee näin:

        38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
        39 Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."
        40 Ja monilla muillakin sanoilla hän vakaasti todisti; ja hän kehoitti heitä sanoen: "Antakaa pelastaa itsenne tästä nurjasta sukupolvesta".
        41 Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin, ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua.

        Siinä siis sanotaan sen sijaan mitä sinä väität, että ottakaa vesi kaste, ja te SAATTE PYHÄN HENGEN LAHJAN, ei siis sinun omien sanojesi mukaan !!!

        Siis tämä nyt siis vain siksi, että alat nähdäkseni saivartelemaan sanoista ja merkityksistä.

        Siis uudestisyntynyt voidaan sanoa myös syntynyt Hengestä, uudestisyntynyt sanaakaan et löydä raamatusta, mutta sen tarkotus tiedetään, sillä Sana sanoo teidän tulee syntyä uudesti ylhäältä, ei siis uudestisyntyä sanaa !!!

        3 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa".
        4 Nikodeemus sanoi hänelle: "Kuinka voi ihminen vanhana syntyä? Eihän hän voi jälleen mennä äitinsä kohtuun ja syntyä?"
        5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
        6 Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.
        7 Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.

        Siis saivarteletko vain sanoista ja merkityksistä, vai onko tällä joku ihan asia pohja, jota haluat tuoda esille ?


      • lue ja ymmärrä!
        vr62 kirjoitti:

        Onko tärkeää kiistellä sanoista ja merkityksistä ?

        Kerrotko, että mikä ero on Pyhässä Hengessä kastetuksi tulemisesta, ja sillä, että Jeesus kastaa Pyhällä Hengellä, eli toisin sanoin Pyhän Hengen kasteeksi ?

        Siis saivarteletko vain sanan muodoista, vai onko jotakin todellista syytä tälle toiminnallesi ?

        Lisäksi, jos sinä siis nyt tuon perusteella sanot, että nuo 3000 tulivat RAAMATUN SANOJEN MUKAAN Pyhässä Hengessä kastetuiksi, niin miksi Raamatussa sen sijaan lukee näin:

        38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
        39 Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."
        40 Ja monilla muillakin sanoilla hän vakaasti todisti; ja hän kehoitti heitä sanoen: "Antakaa pelastaa itsenne tästä nurjasta sukupolvesta".
        41 Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin, ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua.

        Siinä siis sanotaan sen sijaan mitä sinä väität, että ottakaa vesi kaste, ja te SAATTE PYHÄN HENGEN LAHJAN, ei siis sinun omien sanojesi mukaan !!!

        Siis tämä nyt siis vain siksi, että alat nähdäkseni saivartelemaan sanoista ja merkityksistä.

        Siis uudestisyntynyt voidaan sanoa myös syntynyt Hengestä, uudestisyntynyt sanaakaan et löydä raamatusta, mutta sen tarkotus tiedetään, sillä Sana sanoo teidän tulee syntyä uudesti ylhäältä, ei siis uudestisyntyä sanaa !!!

        3 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa".
        4 Nikodeemus sanoi hänelle: "Kuinka voi ihminen vanhana syntyä? Eihän hän voi jälleen mennä äitinsä kohtuun ja syntyä?"
        5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
        6 Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.
        7 Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.

        Siis saivarteletko vain sanoista ja merkityksistä, vai onko tällä joku ihan asia pohja, jota haluat tuoda esille ?

        Ei kannata kiistellä sanoista ja merkityksistä. Todetaan vain rehellisesti ja avoimesti, että ei ilmaisua "henkikaste" eikä myöskään "Pyhän Hengen kaste" löydy Raamatusta ja kuten IsoP totesi, apostolien opetukselle vieraiden ilmaisujen itsepintaiselle käytölle syynä lienee se, että niiden käytöllä halutaan ujuttaa jotain vierasta oppia ... joten ... jätetäänpä nuo ilmaisut, eikö tehdäkin niin! :) Ei meillä ole mitään syytä itsepintaisesti niitä käyttää! Jeesus ja apostolitkaan eivät niitä käyttäneet!

        Varsinaiseen asiaan:

        * Sinä vr62 siis uskot (kuten minäkin), että nuo noin 3000, jotka helluntaina (Apt. 2:38) pelastuivat, olivat ennen Jeesuksen Kristuksen nimeen kastamistaan (ennen vesitoimitustaan) Hengessä kastamattomia ja sitten tuosta Jeesuksen Kristuksen nimeen kastamisestaan lähtien (vesitoimituksestaan lähtien) Hengessä kastettuja? *


      • lue ja ymmärrä! kirjoitti:

        Ei kannata kiistellä sanoista ja merkityksistä. Todetaan vain rehellisesti ja avoimesti, että ei ilmaisua "henkikaste" eikä myöskään "Pyhän Hengen kaste" löydy Raamatusta ja kuten IsoP totesi, apostolien opetukselle vieraiden ilmaisujen itsepintaiselle käytölle syynä lienee se, että niiden käytöllä halutaan ujuttaa jotain vierasta oppia ... joten ... jätetäänpä nuo ilmaisut, eikö tehdäkin niin! :) Ei meillä ole mitään syytä itsepintaisesti niitä käyttää! Jeesus ja apostolitkaan eivät niitä käyttäneet!

        Varsinaiseen asiaan:

        * Sinä vr62 siis uskot (kuten minäkin), että nuo noin 3000, jotka helluntaina (Apt. 2:38) pelastuivat, olivat ennen Jeesuksen Kristuksen nimeen kastamistaan (ennen vesitoimitustaan) Hengessä kastamattomia ja sitten tuosta Jeesuksen Kristuksen nimeen kastamisestaan lähtien (vesitoimituksestaan lähtien) Hengessä kastettuja? *

        On vain surullista, että sinä itse ENSIN takerruit niihin, vaikka ITSE siis käytit väärää eli Sanasta löytymätöntä sanontaa tai käsitettä, kertaan sen sinulle:

        "Lisäksi, jos sinä siis nyt tuon perusteella sanot, että nuo 3000 tulivat RAAMATUN SANOJEN MUKAAN Pyhässä Hengessä kastetuiksi, niin miksi Raamatussa sen sijaan lukee näin:

        38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.

        Siinä siis sanotaan sen sijaan toisin kuin mitä sinä väität, siinä sanotaan siis, että ottakaa vesi kaste, ja te SAATTE PYHÄN HENGEN LAHJAN, ei siis sinun omien sanojesi mukaan !

        Jos siis vaatii toiselta jotakin, niin siihen tulisi itse silloin myös kyetä, ja olen kyllä samaa mieltä siitä, että olisi hyvä käyttää aina Raamatun termejä, sillä kuten sanoit moni vääntää omien termien kautta asioita, olen sitä kyllä nähnyt itsekin !

        Mutta se ei poista ongelmia sekään, sillä sanoille ja käsitteille jokainen muodostaa oman käsityksen ja merkitykset ja sisällöt.

        Otetaan esim se, uudestisyntyminen, joka siis Sanan kukaan menisi syntyä uudestaan ylhäältä, tai syntyä uudestaan Hengestä.

        Mitä kaikkea se todella pitää sisällään ?

        Moni ei ole edes itselleen sitä selvittänyt, joten kuinka sen voisi selittää toiselle Totuuden mukaisesti ?

        Tätä asiaa sinäkin näköjään käyt läpi, mutta asia on laaja, eikä siihen ole lyhyitä vastauksia !

        Muuten mitä eroa näet ilmaisuilla Pyhässä Hengessä kastetuksi tuleminen, ja sillä, että Jeesus kastaa Pyhällä Hengellä, eli toisin sanoin Pyhän Hengen kaste ?

        Minä en näe eroa, sama asia ainakin minulle !


    • Seuratkaa minua

      Upotuskaste sekä muutkin kidutusmuodot vuonna 2013! Kuka on niin taneli, että uskoo vedessä itsensä läträämisen muuttavan mitään? Seurakunnat houkuttelevat herkkäuskoisia, ja piinaavat heitä jopa hautaan asti. Että se siitä leivän murtamisesta, kyllä se on pelkkää kulissia ja ihmisten ei annettaisi elää omaa elämää onnellisena, vaan pitää joka helevetin sapatit kitua kuivettuneissa opeissa. Hyi!

      • jkhgkgh

        Pääsin irti alkoholista upotuskasteen avulla... viimeksi yli 10v sitten ollut kaksi kuukautta tipattomana.

        Herra palkitsee kyllä kaikki jotka antavat elämänsä Jeesukselle.


      • Mazdels (ei kirj.)
        jkhgkgh kirjoitti:

        Pääsin irti alkoholista upotuskasteen avulla... viimeksi yli 10v sitten ollut kaksi kuukautta tipattomana.

        Herra palkitsee kyllä kaikki jotka antavat elämänsä Jeesukselle.

        Upotuskasteko se oli joka vei lopulta alkoholin himon? Keinonsa kullakin, jos toimii, mikäs siinä. Mikä osuus uskolla Jeesukseen alkoholinkäytön lopettamisessa oli? On olemassa kuitenkin paljon henkilöitä, joita upotuskaste ei ole auttanut raitistumaan.


    • Täytyin Hengellä

      Jeesus on edelleen sitä mieltä, että Häneen uskovien tulee ottaa upotuskaste vedessä. Hän on sen niin säätänyt. Asiaan sisältyy paljon sellaista, minkä kasteella käyneet saavat kokea. Me tunnemme ja tiedämme, että olemme irrottautuneet maailmasta ja sen syntrelämästä. Olemme kasteessa sanotuneet irti Aadamin suvun jäsenyydestä, ja kastevedestä nousimme Jeesuksen ylösnousemuselämään. Vanha synti-ihminen haudattiin.
      Kiitos Israelin Jumalalle!

      • IsoP.

        Toi on katteeton harhainen mantra.

        Ei vesikaste irrota ketään synnistä ja liitä Jeesukseen. Täyttä hölynpölyä ja taika uskoa. Buddhakin on enemmän oikealla tiellä.


      • Voit pelastua
        IsoP. kirjoitti:

        Toi on katteeton harhainen mantra.

        Ei vesikaste irrota ketään synnistä ja liitä Jeesukseen. Täyttä hölynpölyä ja taika uskoa. Buddhakin on enemmän oikealla tiellä.

        Jospa isoP ottaisit vastaan Jumalan armon Jeesuksessa. Sinusta tulisi Hänen lapsensa, josta alkaisit kasvaa hengelliseen aikuisuuteen.


      • Parannusta saarnataa
        Voit pelastua kirjoitti:

        Jospa isoP ottaisit vastaan Jumalan armon Jeesuksessa. Sinusta tulisi Hänen lapsensa, josta alkaisit kasvaa hengelliseen aikuisuuteen.

        Armoa tarjotaan vielä. Aika on käymässä vähiin.


      • jeesus tuli mun ..

      • Mazdels (ei kirj.)

        Vastaan tähän, että upotuskaste ei ole auttanut ihmisiä irrottautumaan maailmasta ja syntielämästä ainakaan helluntaiseurakunnissa. Nykyisin tuossa seurakunnassa hyväksytään hyvinkin maailmallinen meno.


    • LKS

      Juuri näin, olet asian ytimessä

    • Sydän on auki

      Jeesus etsii avoimia sydämiä, johon voi tulla asumaan!
      "Sydän kun auki on, sinne Jeesus tekee asunnon.."

    • olen kyllästynyt

      sinuun häirikkö.

    • Voivottelen sinua

      Olet pahasti häiriintynyt raukka.

    • Kiitos .

      Hyvää opetusta oli aloiutuksessa ja muutamassa kommentissa sen jälkene.

    • Kasteelle kaikki

      Jos kasteelle meno jätetään pois uskoon tuloprosessista, on siirrytty Raamatulle vieraaseen evankeliumiin, joka tuo elämään kirousta. Armosta saatu pelastus jopa menetetään. Joh. 3:36.

      "Me emme hetkeksikään alistuneet antamaan heille myöten, että evankeliumin totuus säilyisi teidän keskuudessanne."
      Gal. 1:8,9. 2:

      • Kasteelle kerran

        Onpa ristiriitainen viesti. Jos pelastukseen vaaditaan uskoontulo"prosessi", niin eihän pelastus sitten enää armosta olekaan. Ja usko ja kaste kuuluvat yhteen, ei järjestyksellä ole väliä. Eikä kaikilla kristityillä mitään uskoontuloprosessia ole vaan usko on mukana lapsesta saakka.


      • IsoP.

        Ken on syntynyt ylhäältä uudesti on saanut kasteen, eikä tarvii enää mennä minnekkään ottamaan mitään.

        Joh. 3:36 kohdassa sanotaankin että jos menettä armosta saadun uskon menettää pelastuksen. Juuri näin. Uskon kuuliaisuus on uskomista, eikä vesikasteella hyppäämistä.


    • Suora tie

      Hyvä kohta:

      "Me emme hetkeksikään alistuneet antamaan heille myöten, että evankeliumin totuus säilyisi teidän keskuudessanne."
      Gal. 1:8,9. Ja varsinkin tämä Gal. 2: 5.

      • IsoP.

        Totta. Niin moni nykyäänkin valuu perinnäissääntöjen noudattamiseen, sanoen:"kirkko on aina näin tehnyt, tee sinäkin". Näin he saavat toiset lankeamaan ulkokultaisuuteen ja menemään vesikasteelle, peljäten vanhimpia ja pappeja.

        Jos olet luterilainen tai helluntailainen ja noudatat niiden tapoja, miksi sitten pakotat muita noudattamaan heidän tapojaan?

        "Mutta koska tiedämme, ettei ihminen tule vanhurskaaksi lain teoista, vaan uskon kautta Jeesukseen Kristukseen, niin olemme mekin uskoneet Kristukseen Jeesukseen tullaksemme vanhurskaiksi uskosta Kristukseen eikä lain teoista, koska ei mikään liha tule vanhurskaaksi lain teoista."

        "Sillä minä teen teille tiettäväksi, veljet, että minun julistamani evankeliumi ei ole ihmisten mukaista; enkä minä olekaan sitä ihmisiltä saanut, eikä sitä ole minulle opetettu, vaan Jeesus Kristus on sen minulle ilmoittanut."


    • Ei kirkko ole srk.

      Raamatun opetuksia seurakunnasta ei pidä sekoittaa kirkkoon.

    • Asia ei muutu

      Johannes Kastaja toi ensimmäisenä esiin käsitteen ”kastaa Hengellä”:
      ”Minä kastan teidät vedellä parannukseen, mutta se, joka minun jäljessäni tulee, on minua väkevämpi, jonka kenkiäkään minä en ole kelvollinen kantamaan; Hän KASTAA teidät Pyhällä Hengellä ja tulella.” Matt. 3:11.
      Kastaa Hengellä on siis selkeästi raamatullinen ilmaisu.

      Johannes Kastaja oli profeettojen lupaama Messiaan edellä käyvä ”huutavan ääni erämaassa” (Jes. 40:3) ja ”liiton enkeli” (Mal. 3:1) sekä Elias. Mal. 4:5 / Luuk. 1:13-17. Matt. 11:7-15.

      Johannes oli lähetetty valmistamaan kansaa ottamaan vastaan luvatun Pelastajan, Jeesuksen. Hänet oli lähetetty kastamaan vedessä ne, jotka tekivät rehellisen parannuksen synneistään. Matt. 3. Hän tiesi jo silloin, ennen lähetyskäskyn antamista, että upottamalla suoritettu vesikaste kuuluu kaikille, jotka ottavat vastaan Messiaan. Mutta Johannes ymmärsi myös, miten vesikasteen lisäksi Messias kastaa Pyhällä Hengellä.

      Jumala sääsi nämä molemmat kasteet kuulumaan kaikille, jotka ottavat vastaan Jeesuksen syntiensä sovittajaksi ja elämänsä Herraksi. Kasteet vedessä ja Hengessä ovat Kristuksen opin alkeita. Hb. 6:1-3. Ne tulee ottaa vastaan ennen siirtymistä kristinuskon syvempiin asioihin.

    • Jos paranisi

      Ymmärsin kyllä. Varmaankin jokainen käsittää asian. Sairasta ei pidä kiusata. Antaa hänen "Mieti tätä" ää.

    • Rukoillaan yhdessä.

      Uskon isoP.n tarvitsevan myös esirukousta, että Ramatun opetukset alkaisivat kiinnostaa.

      • eitpa

        Mukana!


      • turha vaiva
        eitpa kirjoitti:

        Mukana!

        Jumala ei vastaa tuollaisten fariseusten rukouksiin, joten turhaan te hoette, Herra, Herra, ettekä tee taivaallisen isän tahdon mukaan.!!


      • eitpa
        turha vaiva kirjoitti:

        Jumala ei vastaa tuollaisten fariseusten rukouksiin, joten turhaan te hoette, Herra, Herra, ettekä tee taivaallisen isän tahdon mukaan.!!

        Jumala kyllä vastaa rukouksiin. Onneksi sinä et määrää sitä mitä Jumala tekee :-)


      • ei turhaa
        eitpa kirjoitti:

        Jumala kyllä vastaa rukouksiin. Onneksi sinä et määrää sitä mitä Jumala tekee :-)

        Jumala toden totta kuulee rukoukset jossa eksyksissä olevien ihmisten puolesta rukoillaan!


      • saas nähdä
        ei turhaa kirjoitti:

        Jumala toden totta kuulee rukoukset jossa eksyksissä olevien ihmisten puolesta rukoillaan!

        No pitää kai alkaa sitten rukoilemaan eitpan puolesta.


      • rukoilen näin!
        saas nähdä kirjoitti:

        No pitää kai alkaa sitten rukoilemaan eitpan puolesta.

        Herra, auta veli "eitpaa" kestämään kaikki uudestikastajien kirjoituksien kautta tulevat vihollisen hyökkäykset! Anna uudestikastajakiihkoilijoille anteeksi ja palauta heidät eksyksistä oikealle tielle!

        Aamen!


      • henkka5
        rukoilen näin! kirjoitti:

        Herra, auta veli "eitpaa" kestämään kaikki uudestikastajien kirjoituksien kautta tulevat vihollisen hyökkäykset! Anna uudestikastajakiihkoilijoille anteeksi ja palauta heidät eksyksistä oikealle tielle!

        Aamen!

        Jep, rukoilen myös eitpa:lle voimia taistella harhaoppisten voimakasta vyöryä uskovia vastaan.


      • eitpa
        henkka5 kirjoitti:

        Jep, rukoilen myös eitpa:lle voimia taistella harhaoppisten voimakasta vyöryä uskovia vastaan.

        Kiitos, rukousapua aina tarvitaan. :-) Siunausta teille!


      • rukousapu
        henkka5 kirjoitti:

        Jep, rukoilen myös eitpa:lle voimia taistella harhaoppisten voimakasta vyöryä uskovia vastaan.

        Eitpan puolesta voimme toki rukoilla, mutta ennen kaikkea rukoillaan uudestikastajien puolesta, että he eivät panisi toivoaan omiin ratkaisuihin, tai valintohin, vaan Kristukseen.


      • väärä jumala
        rukoilen näin! kirjoitti:

        Herra, auta veli "eitpaa" kestämään kaikki uudestikastajien kirjoituksien kautta tulevat vihollisen hyökkäykset! Anna uudestikastajakiihkoilijoille anteeksi ja palauta heidät eksyksistä oikealle tielle!

        Aamen!

        Eipä' ole teidän "vesijumalanne" kuullut noita rukouksia, kun raamatullista
        kastetta opettavat vain lisääntyvät tällä palstalla.
        Ev-lut kirkonkin väki senkun vähenee ja kohta saadaan kirkkojen ovet naulata kiinni.


      • oikea Jumala
        väärä jumala kirjoitti:

        Eipä' ole teidän "vesijumalanne" kuullut noita rukouksia, kun raamatullista
        kastetta opettavat vain lisääntyvät tällä palstalla.
        Ev-lut kirkonkin väki senkun vähenee ja kohta saadaan kirkkojen ovet naulata kiinni.

        "Eipä' ole teidän "vesijumalanne" kuullut noita rukouksia, kun raamatullista
        kastetta opettavat vain lisääntyvät tällä palstalla" Totta, raamatullista kastetta opettavat ovat lisääntyneet, uudestikastajien selitykset ja Raamatun väärentelemiset alkavat pikku hiljaa loppua


      • error flynn
        eitpa kirjoitti:

        Jumala kyllä vastaa rukouksiin. Onneksi sinä et määrää sitä mitä Jumala tekee :-)

        Kyllä uudestikastajat määräävät, ja Jumala tottelee heidän käskyjään.


    • Ottakaa esimerkkiä

      Turussa olivat pitäneet taas kastetilaisuuden jossain nuimahallissa. Siellä 6 uskoon tullutta oli kastettu raamatullisella kasteella. Vaativat ensin kirkosta eroamisen.

    • Jumalaa kunnioittava

      Hienoa! Turun helluntaiseurakunnassa on tänä vuonna kastettu myös yli 30 muslimia, joista nyt tuli kristittyjä. Näin Turussa on taas 30 muslimia vähemmän. Kiitos Israelin Jumalalle!

      • ongelmia ennustava

        Eiköhän Turun Veijo ilmesty kohta heitä uudestikastamaan. Ja kolmas kaste tulee Yakovin sakilta. Eihän yksi kastekerta riitä!


    • Naapuripitäjästä

      Turun Weijo ei taatusti kasta uskovia, jotka ovat jo kastetut uskovien kasteella Jeesuksen nimeen. Hän tuntee Raamatun opetukset "yhdestä kasteesta", Efes. 4:3-6.
      Mutta mikä, kuka on Yakov? Kastaako hän Turussa? Mitä suuntaa hän edustaa?

      • ongelmia ennustava

        Yakov edustaa pientä Yeshua only -lahkoa. En muista edes, miten se Yeshuan nimi piti kirjoittaa, että pelastettujen joukkoon pääsee.


      • loitsut?

        Eiköhän Turun Weijo kasta Suomen Vapaakirkossa upotuskasteella kastettuja? Kun Vapaakirkossa ei ole sanottu kastehetkessä oikeita "loitsuja" :)


      • IsoP.
        loitsut? kirjoitti:

        Eiköhän Turun Weijo kasta Suomen Vapaakirkossa upotuskasteella kastettuja? Kun Vapaakirkossa ei ole sanottu kastehetkessä oikeita "loitsuja" :)

        Tässä sitä ollaan! Jollain on yksi kaste, jollain oikeat sanat, joku on vapaakirkossa. Mutta kaikilla on väärä tapa - vesikaste, joka ei kykene mitään tekemään.

        Hepr 9:9 Tämä on nykyistä aikaa tarkoittava vertauskuva, ja sen mukaisesti uhrataan lahjoja ja uhreja, jotka eivät kykene tekemään täydelliseksi omassatunnossaan sitä, joka jumalanpalvelusta toimittaa,
        10 vaan jotka, niinkuin ruuat ja juomat ja erilaiset pesotkin, ovat ainoastaan lihan sääntöjä, jotka ovat voimassa uuden järjestyksen aikaan asti.

        Tervetuloa uuden liiton järjestykseen. Johannes kastoi vedellä ja kuoli vanhassa liitossa. Jeesus kastaa Pyhällä Hengellä ja ELÄÄ uudessaliitossa. Vesikaste ei anna hyvää omaatuntoa, vaan veri:

        Hepr 9:14 kuinka paljoa enemmän on Kristuksen veri, hänen, joka iankaikkisen Hengen kautta uhrasi itsensä viattomana Jumalalle, puhdistava meidän omantuntomme kuolleista teoista palvelemaan elävää Jumalaa!

        Tervetuloa uudenliiton kasteeseen, jossa saamme syntimme anteeksi ja hyvän omantunnon, jonka perustana on Jeessuksen Kristuksen sovitustyö.

        1 Piet 3:21 Tämän vertauskuvan mukaan vesi nyt teidätkin pelastaa, kasteena-joka ei ole lihan saastan poistamista, vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta-Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuksen kautta,

        Tässä vertauskuvassa Arkki on Jeesus. Niinkuin Nooa meni arkkiin sisään. Samoin meidät "upotetaan" Jeesuksen ruumiiseen ja tämä ruumis ei ole paikallisseurakunta, johonka "upotetaan" vedellä, vaan ulos kutsuttujen seurakunta, jotka kastetaan Pyhällä Hengellä Jeesukseen Kristukseen.

        Kun näin on, ei ole epäselvää kuka on "oikein" kastettu, koska kastaja tietää kenet on kastanut ja on nähnyt kastettavan sydämmen asenteen ja oikeaksi havainnut. Pyhän Hengen kaste on luvattu uuden liiton kaste, joka tuli Johanneksen vesikasteen tilalle. Sillä mikään ulkoinen "pesu" ei voi puhdistaa sisäisesti. Ei vesi tee sinusta uutta ihmistä, vaan Pyhä Henki.

        Jokainen joka sanoo tekevänsä vesikasteen oikein, tekee väärin. Sillä se on vain varjo siitä mikä hyvää on. Niinkuin Jeesus syntyi Pyhän Hengen vaikutuksesta, samoin meidän tulee syntyä Hengestä uudestaan ja tulla Jumalan lapsiksi ja eläväksi tultuamme elää siinä kasteessa, jonka Pyhä Henki suo. Silloin olemme saaneet juoda kaikki samaa Henkeä.

        1 Kor 12:13 sillä me olemme kaikki yhdessä Hengessä kastetut yhdeksi ruumiiksi, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, ja kaikki olemme saaneet juoda samaa Henkeä.


      • error flynn
        IsoP. kirjoitti:

        Tässä sitä ollaan! Jollain on yksi kaste, jollain oikeat sanat, joku on vapaakirkossa. Mutta kaikilla on väärä tapa - vesikaste, joka ei kykene mitään tekemään.

        Hepr 9:9 Tämä on nykyistä aikaa tarkoittava vertauskuva, ja sen mukaisesti uhrataan lahjoja ja uhreja, jotka eivät kykene tekemään täydelliseksi omassatunnossaan sitä, joka jumalanpalvelusta toimittaa,
        10 vaan jotka, niinkuin ruuat ja juomat ja erilaiset pesotkin, ovat ainoastaan lihan sääntöjä, jotka ovat voimassa uuden järjestyksen aikaan asti.

        Tervetuloa uuden liiton järjestykseen. Johannes kastoi vedellä ja kuoli vanhassa liitossa. Jeesus kastaa Pyhällä Hengellä ja ELÄÄ uudessaliitossa. Vesikaste ei anna hyvää omaatuntoa, vaan veri:

        Hepr 9:14 kuinka paljoa enemmän on Kristuksen veri, hänen, joka iankaikkisen Hengen kautta uhrasi itsensä viattomana Jumalalle, puhdistava meidän omantuntomme kuolleista teoista palvelemaan elävää Jumalaa!

        Tervetuloa uudenliiton kasteeseen, jossa saamme syntimme anteeksi ja hyvän omantunnon, jonka perustana on Jeessuksen Kristuksen sovitustyö.

        1 Piet 3:21 Tämän vertauskuvan mukaan vesi nyt teidätkin pelastaa, kasteena-joka ei ole lihan saastan poistamista, vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta-Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuksen kautta,

        Tässä vertauskuvassa Arkki on Jeesus. Niinkuin Nooa meni arkkiin sisään. Samoin meidät "upotetaan" Jeesuksen ruumiiseen ja tämä ruumis ei ole paikallisseurakunta, johonka "upotetaan" vedellä, vaan ulos kutsuttujen seurakunta, jotka kastetaan Pyhällä Hengellä Jeesukseen Kristukseen.

        Kun näin on, ei ole epäselvää kuka on "oikein" kastettu, koska kastaja tietää kenet on kastanut ja on nähnyt kastettavan sydämmen asenteen ja oikeaksi havainnut. Pyhän Hengen kaste on luvattu uuden liiton kaste, joka tuli Johanneksen vesikasteen tilalle. Sillä mikään ulkoinen "pesu" ei voi puhdistaa sisäisesti. Ei vesi tee sinusta uutta ihmistä, vaan Pyhä Henki.

        Jokainen joka sanoo tekevänsä vesikasteen oikein, tekee väärin. Sillä se on vain varjo siitä mikä hyvää on. Niinkuin Jeesus syntyi Pyhän Hengen vaikutuksesta, samoin meidän tulee syntyä Hengestä uudestaan ja tulla Jumalan lapsiksi ja eläväksi tultuamme elää siinä kasteessa, jonka Pyhä Henki suo. Silloin olemme saaneet juoda kaikki samaa Henkeä.

        1 Kor 12:13 sillä me olemme kaikki yhdessä Hengessä kastetut yhdeksi ruumiiksi, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, ja kaikki olemme saaneet juoda samaa Henkeä.

        Jotkut luulevat syntyvänsä pelkästä Hengestä. Kristitty on syntynyt vedestä ja Hengestä.


      • IsoP.
        error flynn kirjoitti:

        Jotkut luulevat syntyvänsä pelkästä Hengestä. Kristitty on syntynyt vedestä ja Hengestä.

        Kyllä, luulo ei ole tiedon väärtti. Olen samaa mieltä, että tulee syntyä vedestä ja Hengestä. Luonnollinen syntymä ja uudelleen syntyminen Hengestä. Juuri tuossa järjestyksessä.

        Liha on kuolemaksi, mutta Henki tekee eläväksi.

        Room 8:9 Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.
        10 Mutta jos Kristus on teissä, niin ruumis tosin on kuollut synnin tähden, mutta henki on elämä vanhurskauden tähden.

        Joh 7:38 Joka uskoo minuun, hänen sisimmästään on, niinkuin Raamattu sanoo, juokseva elävän veden virrat."
        39 Mutta sen hän sanoi Hengestä, joka niiden piti saaman, jotka uskoivat häneen; sillä Henki ei ollut vielä tullut, koska Jeesus ei vielä ollut kirkastettu.


      • IsoP.

        Jakeet 4 ja 5 ovat: kysymys ja vastaus.

        Vastaus "vedestä ja hengestä", oli vastaus kysymykseen:
        "Kuinka voi ihminen vanhana syntyä? Eihän hän voi jälleen mennä äitinsä kohtuun ja syntyä?"

        Oikea vastaus on "tulee syntyä luonnollisesti ja Hengestä"


        Jakeet 3,6 ja 7, ovat selitystä uudestisyntymisestä.

        3 "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa".
        6 Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.
        7 Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.

        Kuten huomaatte Nikodeemus keskeyttää Jeesuksen vastauksen kysymyksellään jakeella 4. ja Jeesus vastaa tähän jakeella 5, mutta jatkaa heti sen jälkeen edellistä vastaustaan ja samalla selventäen "vedestä ja hengestä" vastaustaan.

        Tämä Jeesuksen selvitys antaa selityksen "vedestä ja hengestä" vastaukselle, Hänen puhuessa lihallisesta syntymisestä ja hengestä syntymisestä.

        Kun sanotaan "joka ei synny uudesti" kertoo että pitää jotenkin syntyä toisen kerran. Tämä toinen syntyminen tapahtuu Hengessä eli silloin kun tullaan uskoon ja ensimmäinen on tapahtunut "äidin kohdun" kautta.

        Jos vielä ihmettelette mitä tarkoittaa: "teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.", en voi mitään.



        Siunausta ja Kristusvaloa teille!
        Jeesus teille runsaasti sanaansa valaiskoon!


    • Raamattu on oikeassa

      Olisiko hyvä kastaa Raamatun sanan mukaisesti? Miksi se ei kelpaa kaikille?
      "Ja kaikki, minkä teette sanalla tai työllä, kaikki tehkää Herran Jeesuksen nimessä, kiittäen Isää Jumalaa hänen kauttansa." Kol. 3:17.
      Missä Nimessä kaste siis pitää toimittaa?
      -
      "Ja hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimeen." Apt. 10:48.

    • Upotuskastettu

      Kuuluuko uskoon tullut kastaa samalla tavalla kuin alkuseurakunnassa kastettiin?

      • Kerran kastettu

        Uudestikastoiko alkuseurakunta ketään?


      • IsoP.

        Kyllä
        ja koko omaisuuskin tuli antaa johtajille. Ja ne jotka yrittää pummata jotain itselle, niin niitä uhataan kuolemalla.
        Ahdistellaan niitä, jotka viettää aikaa tai käy pakanoiden luona, koska "meillä" vain on oikea usko.
        Voisi myös vinkata, että ympärileikkaus tarvii ottaa uskoontulon merkiksi, muuten ei pelastu.


        Tämä oli alkuseurakunnan käytäntö.


      • oikea malli
        Kerran kastettu kirjoitti:

        Uudestikastoiko alkuseurakunta ketään?

        Kyllä alkuseurakunnissa kastettiin uudelleen ne, joilla oli väärä kaste,

        Ap 19 kertoo, kuin efesolaiset uskovat, jotka oli kastettu Johanneksen kasteella, kastettiin uudelleen.


      • toto
        oikea malli kirjoitti:

        Kyllä alkuseurakunnissa kastettiin uudelleen ne, joilla oli väärä kaste,

        Ap 19 kertoo, kuin efesolaiset uskovat, jotka oli kastettu Johanneksen kasteella, kastettiin uudelleen.

        Ei Johanneksen kaste ollut väärä, vaan se oli vanhentunut. Yhtään kristillistä kastetta ei uusittu, ei alkuseurakunnassa eikä Uuden testamentin kirjoituksissa.


    • totuus

      Miksi et ole noudattanut kirjoituksessasi Jeesuksen antamaa ohjetta?
      Markus 16:15
      Kummallinen opettaja olet kun Jeesuksen Nimeen toisten oppeja tyrkytät.

    • Lapinkaste

      On hyvä muistaa, ettei lapsikasteella ole mitään tekemistä kristillisen kasteen kanssa. Yhträ kuin lapinkasteella.

    • Näin on totta.

      Näin on totta. Lapsikaste ei ole kristillinen. Siksi sitä ei tule huomioida kasteena. Lapsikasteen varassa olevat ovat kastamattomia. Raamatullinen kaste heidän kohdallaan ei ole uusi tai toinen kaste.

      • totta on tämä

        Lapsikaste on raamatullinen jos se on tehty Jumalan nimeen. Raamatulla ei voi mitenkään perustella ettei se olisi oikea kaste. Uudestikaste ei ole oikea kaste, ja siitä on päästävä eroon


    • Yksi ainoa kaste

      Raamattu tuntee vain YHDEN kasteen. Se on upotuskaste Jeesuken Kristuksen Nimeen uskoon tulleille, ja se toimitetaan apostolisen käytännön mukaisesti. Apt. 10:48. 19:1-6.
      Lapsikaste on toinen, toisenlainen kaste.

      • Yksi ainoa kaste

        Raamattu tuntee yhden kasteen, ja se on kaste Jumalan nimeen syntienanteeksisaamiseksi. Upottamisesta Raamattu ei puhu mitään, sen paremmin kuin valelemisestakaan, joten kasteen toimitustavan on Jumala jättänyt kristittyjen vapaan harkinnan piiriin; se ei ole olennaista

        Kastettavan iällä ei ole väliä, sillä kaste ei perustu kastettavan ikään vaan Kristukseen. Lapsikaste on oikea kaste siinä missä kenen tahansa kaste. Raamattu ei muuta opeta. Uudestikaste on täysin turha


      • IsoP.
        Yksi ainoa kaste kirjoitti:

        Raamattu tuntee yhden kasteen, ja se on kaste Jumalan nimeen syntienanteeksisaamiseksi. Upottamisesta Raamattu ei puhu mitään, sen paremmin kuin valelemisestakaan, joten kasteen toimitustavan on Jumala jättänyt kristittyjen vapaan harkinnan piiriin; se ei ole olennaista

        Kastettavan iällä ei ole väliä, sillä kaste ei perustu kastettavan ikään vaan Kristukseen. Lapsikaste on oikea kaste siinä missä kenen tahansa kaste. Raamattu ei muuta opeta. Uudestikaste on täysin turha

        On hyvä muistaa että vesikasteella ei ole nykyään mitään tekemistä Jumalan kanssa. Se on ihmisten oma pikku kaste, josta he keskenään nahistelevat. Milloin se pitää tehdä. Miten se pitää tehdä. Mitä pitää sanoa. Kuka saa tehdä. Montako kertaa upotetaan/valellaa. Mikä on sen merkitys. Pelastaako vai ei. Kelpaako se meille vai pitääkö ottaa vielä toiset.

        Kaiken tämän jälkeen joku vielä kehtaa sanoa "meidän omaa" kastetta ainoaksi oikeaksi.


      • eitpa
        IsoP. kirjoitti:

        On hyvä muistaa että vesikasteella ei ole nykyään mitään tekemistä Jumalan kanssa. Se on ihmisten oma pikku kaste, josta he keskenään nahistelevat. Milloin se pitää tehdä. Miten se pitää tehdä. Mitä pitää sanoa. Kuka saa tehdä. Montako kertaa upotetaan/valellaa. Mikä on sen merkitys. Pelastaako vai ei. Kelpaako se meille vai pitääkö ottaa vielä toiset.

        Kaiken tämän jälkeen joku vielä kehtaa sanoa "meidän omaa" kastetta ainoaksi oikeaksi.

        Vesikasteella on Kristuksen asettama ja kristillinen seurakunta on aina kastanut vedellä. Tuo oma oppisi on aivan uutta ja Raamatulle vierasta oppia.


      • IsoP.
        eitpa kirjoitti:

        Vesikasteella on Kristuksen asettama ja kristillinen seurakunta on aina kastanut vedellä. Tuo oma oppisi on aivan uutta ja Raamatulle vierasta oppia.

        eitpa:

        Voitko perustella Raamatulla mikä on väärää.
        Älä perustele sillä miten jotkut on aina tehnyt tai tämän opin mukaan vaan pitää toimia näin. Osoita Raamatun sanalla mikä on vierasta.


        Ei se tee asioista väärää, että siinä on sinulle jotain uutta.

        Sinun väittämääsi että Kristus olisi asettanut vesikasteen on väärä. Raamatussa ei sanota missään että Jeesus olisi kehoittanut ihmisiä kastamaan toisiaan vedellä, mutta Hän on kyllä sanonut kastavansa itse Pyhällä Hengellä.


      • eitpa
        IsoP. kirjoitti:

        eitpa:

        Voitko perustella Raamatulla mikä on väärää.
        Älä perustele sillä miten jotkut on aina tehnyt tai tämän opin mukaan vaan pitää toimia näin. Osoita Raamatun sanalla mikä on vierasta.


        Ei se tee asioista väärää, että siinä on sinulle jotain uutta.

        Sinun väittämääsi että Kristus olisi asettanut vesikasteen on väärä. Raamatussa ei sanota missään että Jeesus olisi kehoittanut ihmisiä kastamaan toisiaan vedellä, mutta Hän on kyllä sanonut kastavansa itse Pyhällä Hengellä.

        "Voitko perustella Raamatulla mikä on väärää" Voin perustella. Lue Apostolien tekojen kastetapaukset ja Jeesuksen asettama lähetyskäsky.

        "Älä perustele sillä miten jotkut on aina tehnyt" Kyllä kristillisellä traditiolla on merkitystä. Koska voidaan osoittaa, että Jeesuksesta lähtien seurakunta on kastanut vedellä, niin sinun oppisi on auttamatta harha. On täysin mielivaltainen ajatus, että kaikki kristityt kaikkina aikoina ovat toimineet väärin ja nyt sinä yksi taulapää "löydät" sen totuuden. Raamattu puhuu päinvastaista: myöhempinä aikoita tulee eksyttäjiä ja harhaoppeja.

        "Raamatussa ei sanota missään että Jeesus olisi kehoittanut ihmisiä kastamaan toisiaan vedellä" No niin, tässä sitä ollaan. Vedellä kastaminen on niin itsestään selvää, ettei Jeesus sitä sanonut. Vesi tulee ilmi muista Raamatun kohdista (mm. Ef. 5:26, Hes. 36:25, Joh. 3:5, Hepr. 10:22, Apt. 10:47, jne...) Kehoitan myös tutkimaan kirkkohistoriaa

        "mutta Hän on kyllä sanonut kastavansa itse Pyhällä Hengellä." Kyllä, niin on. Pyhän Hengen kaste saadaan vedessä.


    • Kasteella käynyt

      Raamattu tuntee vain YHDEN kasteen. Se on upotuskaste Jeesuken Kristuksen Nimeen uskoon tulleille, ja se toimitetaan apostolisen käytännön mukaisesti. Apt. 10:48. 19:1-6.
      Lapsikaste on toinen, toisenlainen kaste.

      • Kasteen saanut

        Raamattu tuntee yhden kasteen syntienanteeksisaamiseksi. Se voidaan toimittaa niin upottamalla kuin valelemallakin. Jälkimmäistä käytettiin alkuseurakunnassa. Uskoontulon ja kasteen järjestyksellä ei ole väliä. Tärkeämpää on ymmärtää mitä kaste antaaa kuka siinä toimii.
        Uudestikaste on toinen kaste jota Raamattu ei tunne


    • Selvä Sana:

      Uudestikaste on väärin. Kyllä. Ihmistä ei tule kastaa toista kertaa, jos hän on jo käynyt kasteella uskoon tulon jälkeen.

      • Selvä Sana

        Eikä uskoontulon jälkeenkäätarvitse uudestikasteella käydä, jos henkilö on kastettu ennen uskoontuloaan.


      • Tosi selvää
        Selvä Sana kirjoitti:

        Eikä uskoontulon jälkeenkäätarvitse uudestikasteella käydä, jos henkilö on kastettu ennen uskoontuloaan.

        Kun he nyt uskoivat Filippusta, joka julisti evankeliumia Jumalan valtakunnasta ja
        Jeesuksen Kristuksen nimestä, he ottivat kasteen, sekä miehet että naiset"
        Ap 8:12

        Lukeeko sinun raamatussasi.
        "Heidät kaikki kastettiin ja sen jälkeen osa heistä tuli uskoon"????


      • Hirveän selvää
        Tosi selvää kirjoitti:

        Kun he nyt uskoivat Filippusta, joka julisti evankeliumia Jumalan valtakunnasta ja
        Jeesuksen Kristuksen nimestä, he ottivat kasteen, sekä miehet että naiset"
        Ap 8:12

        Lukeeko sinun raamatussasi.
        "Heidät kaikki kastettiin ja sen jälkeen osa heistä tuli uskoon"????

        "Kun he nyt uskoivat Filippusta, joka julisti evankeliumia Jumalan valtakunnasta ja
        Jeesuksen Kristuksen nimestä, he ottivat kasteen, sekä miehet että naiset"

        Näin, eli kaste ja usko kuuluvat yhteen,

        ""Heidät kaikki kastettiin ja sen jälkeen osa heistä tuli uskoon"????"

        Ei. Kasteen ja uskon järjestyksellä ei ole väliä. Molemmat tarvitaan. Itse sain uskon kasteessani.


    • Ikuiisen elämän usko

      Ei kannata venkoilla . Raamattu opettaa selvin sanoin, että ensin julistettiin snaaa, sitten ihmiset tulivat sen vaikutuksesta uskoon, ja heidät kastettiin uskossa olevina.
      "Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu.."

      • ikuisen elämän oppi

        Tottakai tässä järjestyksessä toimittiin kun kristinuskoa vietiin juutalaisille, mutta Raamattu EI opeta, että tämä järjestys olisi ainoa oikea.

        Sen sijaan Jeesus itse sanoo: "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, KASTAMALLA heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen JA opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää.
        - Eli ensin kaste, sitten opetus! :-)


    • Kastettu 1. kerran

      Raamatun terve opetus on, että sinun pitää ensin tulla uskoon, sitten vasta kasteelle. Se on ainoa Raamatun tuntema 1. kaste.

      • error flynn

        Roskaa. Missään ei määrätä tulemaan uskoon ennen kastetta. Seurakunnan syntyessä 100% juutalaiseen tai pakanalliseen ympäristöön käy niinkuin Apostolien Tekojen kertomuksissa, että ensimmäiset seurakuntaan tulevat ottavat sanoman vastaan ja saavat sitten kasteen.

        Tietenkään tämä ei määrää sitä, että kun seurakuntaan kuuluville syntyy lapsia, ei heitä SAISI kastaa ennen kuin tulevat aikuisina uskoon.

        Tätä pitää näköjään loputtomasti toistaa kaikille teille kovakorvaisille jästipäisille uudestikastajatyhmyreille.


    • Tule sisälle

      Error Flynn.
      Ymmärrät asian sitten kun itse tulet uskoon ja otat raamatullisen kasteen. Nyt olet vielä ulkopuolella armon.

      • Oot sinä typerä!

        Sinä viisastut paljon sitten, kun olet upoksissa veden alla tunnin ilman sukelluslaitteita. Etkä sinä sitä päätä, ketkä ovat ulkopuolella armon ja ketkä eivät. Ja uskoon tulleen ei tarvitse tulla uskoon.

        Te uudestikastajat olette aina juuri tuollaisia. Niiden, jotka eivät kahta kastetta ota, te perkeleet sanotte olevan uskosta osattomia.


      • taas nähtiin!!!!!!!!
        Oot sinä typerä! kirjoitti:

        Sinä viisastut paljon sitten, kun olet upoksissa veden alla tunnin ilman sukelluslaitteita. Etkä sinä sitä päätä, ketkä ovat ulkopuolella armon ja ketkä eivät. Ja uskoon tulleen ei tarvitse tulla uskoon.

        Te uudestikastajat olette aina juuri tuollaisia. Niiden, jotka eivät kahta kastetta ota, te perkeleet sanotte olevan uskosta osattomia.

        Sudenpentujen käsikirjan kolmoskohta on uudestikastajaperkeleellä hallussa!

        3. Kohta Joh.3:5. on luterilaisten suosikkeja. Kiellä ehdottomasti, että vesi tarkoittaisi siinä vettä. Sano, että se tarkoittaa Henkeä, sanaa, tai ihan mitä tahansa muuta, kunhan ei vaan vettä. Muista tämä aina!

        -Jos luterilainen kysyy, onko vesi vettä joissain muissa jakeissa, sano ettei hän ole oikeasti uskossa eikä ymmärrä mitään.

        Kuspiä alkoi heti mukeltamaan, ettei error flynn olisi uskossa!!!!


    • Kastettu uskossa

      Jumalan sana ei ole muuttunut kirkkojen oppien mukaiseksi. Tunnustuskirjojen väärentämä kristionusko on pahanlaatuista eksytystä.

      • vain lut

        Oletko paljonkin tutkinut tunnustuskirjoja?


      • sai uskon kasteessa

        Tunnustuskirjat ovat parasta Raamattun selitystä ja selittävät Raamattua sillä itsellää, eivät oman järjen spekuloinnin kautta tai Raamatun sanojan muuttamisen kautta kuten u-kastajat


    • Toden tietävä

      Tunnustuskirjat ovat todellisuudessa raamattuunlisäyksiä. Niin on katekismuskin. Kolminaisuusoppikin on statusaervonsa puolesta Raamatun liitännäinen.

      Ilm. 22:18,19.

      • kaiken tietävä

        Tunnustuskirjat eivät tuo Raamattuun mitään lisää, vaan tiivistävät Raamatun saomat, kuten uskontunnustuksetkin. Kolmianisuusoppikin perustuu Raaamattuun ja tiivistää Raamatun esittämän Jumal-kuvan.


    • Yksin Raamattuun on

      Raamatun opetus on selvempää. Siksi valitse Raamatun ja hylkään sen rinnakkaisopit.

      • Yksin Sana

        "Yksin Raamattu ei ole koskaan yksin" Uskontunnustukset ja katekismus eivät ole rinnakkaisoppia vaan nimenomaan sitä Raamatun oppia, joka kokoaa keskeisen sanoman. Jos hylkäät uskontunnustukset, et edusta kristillistä uskoa ollenkaan, vaan harhaoppia.


    • Jeesus on hyvä

      Herran Jeesuksen hyvyys on ylitsevuotavainen.

    • Spain

      Raamattuun lisätyt uskontunnustukset, katekismukset, kirkkokäsikirjat, tunnustuskirjat ja virsikirjat... Joopa joo. Ne kaikki siis pitäisi hyväksyä? Raamattuko yksin ei riitä?

      Olemme sitten miljoonien kanssa menossa kadotukseen, kun emme ole koskaan avanneet mainittuja Raamatun ulkopuolisia tekstejä.

      Spain

      • France

        Et nyt ymmärtänyt yhtään mistä tässä keskustelussa oli kyse

        Uskontunnustuksissa on koottuna Raamatun oppi, joka siis kristillisyyden määritelmä. Alkuseurakunnassa tuli kaikenlaisia harhaoppeja, mm. areiolaisuus, joita vastaan piti taistella. Uskontunnustukset eivät tuo Raamattuun mitään lisää. En ota kantaa sinun iankaikkisuuteesi, mutta vain Kristus voi pelastaa, se Kristus josta Raamattu opettaa.

        Raamattu yksin riittää, mutta yksin Raamattu ei ole koskaan yksin. Olet kyll aika pihalla kun sotket virsikirjoja ja kirkkokäsikirjoja sotke tähän!


    • Apt. 10:48.

      .

      Kirkkoisien tekstit eivät ole pyhiä kirjoituksia, joten sellaiset saa huoletta laittaa roskiin. Niillä ei ole vähäisintäkään arvoa kristillisyyden määrittelyssä. Kristinuskon sisältö määritellään Raamatulla.
      Joh. 1:12. Apt. 2:38,41 1 Kor. 3:11. 2 Kor. 6:1,2. on oikean kristinuskon perusta! Ilman niitä ei ole raamatullista kristinuskoa, vaan on vain kirkkoisien määrittelemä kirkkouskonto.

      • Ja Apt. 2:38,41.

        Tunnen, Apt. 10:48, tekstistäsi, että sinussa vaikuttaa kirkkauden Henki. Mutta ei puhtailla sanoillasi ole ehkä tilaa näillä parjaajien palstoilla.


    • Rukoillen

      Totta niinkin. Mutta totuus on kerrottava, kuulevat tai ovat kuulematta. Jumalaa vastaan niskoittelevat lapsikasteihmiset ovat estämässä Jumalan tahdon tapahtumista monien kohdalla.

      • eitpa

        Totuus on todella saarnattava! Jumalaa vastaan niskoittelevat uudestikastajat ovat estämässä Jumalan tahdon tapahtumista hylkäämällä kasteen armolähteen ja tekemällä siitä ihmisen teon. Mutta eivät he halua totuutta kuulla. :(


      • totuutta
        eitpa kirjoitti:

        Totuus on todella saarnattava! Jumalaa vastaan niskoittelevat uudestikastajat ovat estämässä Jumalan tahdon tapahtumista hylkäämällä kasteen armolähteen ja tekemällä siitä ihmisen teon. Mutta eivät he halua totuutta kuulla. :(

        Raamattu ei tunne mitään "lapsikasteen armonlähdettä"!!

        Ainoa armo on Jeesuksessa Kristuksessa ja Hänen sovitustyössään.

        Ei siihen pidä sotkea vettä eikä ihmistekoja, kuten lapsikaste.


      • eitpa
        totuutta kirjoitti:

        Raamattu ei tunne mitään "lapsikasteen armonlähdettä"!!

        Ainoa armo on Jeesuksessa Kristuksessa ja Hänen sovitustyössään.

        Ei siihen pidä sotkea vettä eikä ihmistekoja, kuten lapsikaste.

        "Raamattu ei tunne mitään "lapsikasteen armonlähdettä"!!" Raamattu tuntee kasteen armolähteen oikein hyvin. Oli kyseessä sitten lapsen tai aikuisen kaste. Oletko lukenut Uutta testamenttia ollenkaan?

        "Ainoa armo on Jeesuksessa Kristuksessa ja Hänen sovitustyössään." Niin on, ja uskossa ja kasteessa ja ehtoollisessa ja Sanassa jne. Kaikki tämä Jumalan lahja

        Ei siihen pidä sotkea vettä eikä ihmistekoja, kuten lapsikaste" Kaste ei ole ihmiseteko, vaan Jumalan teko. Kristillinen kaste on aina Jumalan teko olipa kastettava sitten lapsi tai aikuinen. Kateessa tulemme osalliseksi Kristuksen hankkimasta sovituksesta ja uskolla otamme sen vastaan.


    • Isänionkuningas

      Se on jännä nähdä nyt kun olen saanut syntyä uudelleen, että miten ihminen sulkee totuuden pois ja pakenee sitä... Miettikääpä että, jos jeesus ei ole totta niin eihän se enään olisi kenenkään huulilla, se olisi kuihtunut pois ja ihmiset olisivat keksineet jo ns ''villityksen''... Ja joka päivä tapahtuu ihmeitä mitä jeesus tekee, ja jeesus pelastaa niistä mihin olet tässä maailmassa sitoutunut, kokemuksella sanon kun olen päihdekoukusta vapautunut ja saanut alkaa laittaa elämää kuntoon.. Ja teille jotka ette jeesusta ole ottanut vastaan ja pakenette sitä, nii kokeilkaa sanokaa että haluatte jeesuksen elämäänne ja TE TULETTE HUOMAAMAAN MUUTOKSEN!!!!! ETTE PETY, Jos tämä ei olisi totta niin eihän ihmiset jäisivät sitte siihen tielle... Ihmisen mieli on tosi jännä ku aina keksii tekosyitä miksi sitä ei tarvitse tehdä... ja semmonen vielä että TÄMÄ ON OIKEASTI ELÄMÄN PARASTA HUUMETTA!!!!!!!!!! MIKSI ME MUUTEN TÄTÄ TEHTÄISIIN. OLLAAN MEKIN IHMISIÄ JA HALUTAAN ETTÄ ON KIVAA... NII TÄMÄ ON SITÄ AITONA... Ja Aika outoa mielestäni jos pidät meitä vinksahtaneena, niin miten meidän monien kymmenien miljoonien ihmisten elämä muuttuu? ;) En lukenut aikasempia tekstejä mutta halusin vain sanoa että JEESUS PELASTAA... ja jos et tajua teksin ydintä eli ELÄMÄN PÄÄPOINTTIA.. niin saatana sitoo sinua.... ja kun ystävä huomasi minussa täyden muutoksen, niin yritti arvuutella syitä... jopa avaruusolennot kuulostivat järkevämmältä kuin että sain isältäni voiman siihen..... T: muutama päivä sitte elämän löytänytt!!!!!....... ps olo on mahtava :)

      • Jeesus elää!

        täysin totta on, että miljoonien ihmisten elämät ovat muuttuneet kohdatessaan Jeesuksen, he ovat löytäneet vapauden ja tarkoituksen elämälleen, sekä pelastuneet helvetistä!


    • Näin tapahtui minull

      Ja lisää ihmisiä on tulossa tähän armoon! Jeesuksen veri puhdistaa kaikesta synnistä. vanha ihminen viedään kasteen hautaan!

      Room. 6:4.

    • Jeesusonherra,aina

      "Minä en enää ole maailmassa, mutta he jäävät maailmaan, kun tulen luoksesi. Pyhä Isä, suojele heitä nimesi voimalla, sen nimen, jonka olet minulle antanut, jotta he olisivat yhtä, niin kuin me olemme yhtä"

      Jeesukseen uskovat yhdistytään taistelemaan yhdessä, uskon että suuri herätys tulossa suomeen, Jumala vahvista meitä yhdistämään, ei erottamaan, Jeesuksen nimessä. Kun Jeesusta ylistetään ja palvotaan, ei vihollinen voi olla siellä, sillä Jumala asuu kansansa kiitoksen keskellä.

    Ketjusta on poistettu 43 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1898
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      133
      1888
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1838
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe