Cooper vai Cooper S?

Koopperi

Hei!

Mahdollisesti tuleva MINIsteri haluaisi lisätietoja autoista. Tarkoituksena hankkia tulevaisuudessa 1. sukupolven "uusi" Mini Cooper tai Cooper S. Hinta siinä 10k € kieppeillä mielellään. Ehdoton maksimi 13-14k. Olen etsinyt tietoja ja selaillut useita foorumeita asiaan liittyen, mutta muutama asia on jääny askarruttamaan ja pyytäisinkin apua tietävämmiltä.

1) Ilmeisesti ainoa suurempi ja kalliimpi vika näissä on vaihdelaatikko ja nekin käsittääkseni alkupään malleissa? Kuitenkaan en ole löytänyt tietoja, milloin asia on korjattu. Eli mikä on se tarkka vuosi ja kuukausi, josta lähtien laatikot on lujempaa tekoa?

2) Cooperin ja Cooper S:n erot? Ässässä on ahdin ja tehoa se 50-60hv enemmän, mitä muuta? Kumpaa suosittelette? Ajomääräni vuodessa on noin 15tkm, josta noin 90 % matka-ajoa. Onko alustoissa eroja? Joidenkin lähteiden mukaan niissä molemmissa maavara on 14,9cm ja toisten mukaan se on Cooperissa tuo ja S:ssä 13,5cm? Kumpi lie oikein? Onko Ässässä tiukempi alusta muuten, onko liian kova ympärivuotiseen käyttöautoon? Miten jarrut, onko eroja? Muut erot autojen välillä?

3) Viat? Onko Cooperin ja S:n välillä eroja luotettavuudessa? S:ää on varmaan kengitetty enemmän, mutta onko mitään oikeita eroja? Esim. onko ahdin luotettava ja kuinka usein sitä on huollettava? Paljonko koneet kestää kilometrejä?

4) Varaosien saatavuus? Cooperhan on vielä ihan perusauto, johon tuntuu osia saavan suht normaalisti. Entä Cooper S? Onko osissa paljon eroja, että pitäisikö kaikki osat hakea merkkiliikkeestä Ässään?

5) Käyttökulut Cooper vs. Cooper S? Vakuutuksissa ei näköjään ole kuin alle 100€ eroa ja ajoneuvoverossakin vain muutama kymppi. Entä bensankulutus? Toki nettiautosta ym. löytää vaikka mitä lukemia, mutta miten tosielämässä, millaisia kulutuslukemia näillä on? Ja tosiaan ne kuluvien osien, jarruosat, pakoputket, pyöränlaakerit yms. hinnat? Onko eroja?

Muita mainintoja, mielipiteitä, kokemuksia?

1

317

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuuupperisti

      1. 2007 siirryttiin "aitoon" Bemarin moottoriin.

      2-5 käyppäs haastattelemassa Minin myyjää ja vaikka koeajolla. Täältä saa vain musta-valkoisia mielipiteitä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      373
      4714
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      86
      1904
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      67
      1631
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1566
    5. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      229
      1463
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1410
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      60
      1386
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1367
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1245
    10. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      11
      1234
    Aihe