Carinat oli hyviä autoja

Tankki täyteen

Onko Carinat ajettu loppuun vai vähävikaisia autoja, kun ei ole kenelläkään mitään kysyttävää.

33

612

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • totuus...

      Jälkimmäisiä...

    • Hyvin toimii

      Mulla yks 24-vuotias carina II päivittäisessä ajossa, eikä loppua ole vielä näkyvissä. Kuluvaa osaa (takajarrut, rattinivel, vetonivel(?), jakohihna) vähän vaihdettu, kun ajettu 360 000. Lähtee käyntiin pakkasillakin ja vie lämpimästi perille. Ei ole mitään ihmeellisiä vikoja, kun ei ole ihmeellisiä osia. Nuo muutamat varaosatkaan ei ole maksaneet juuri mitään, kun joka mutteria ei ohjaa tietokone.

      Kun kuuntelee näitä nykyautojen ihmeellisiä (ja uskomattoman kalliita) sähkövikoja, joita ei kukaan osaa selvittää, niin toivon hartaasti että tämä oma auto kestää maailman tappiin asti.

      • carina2gljoo

        No kilsoja vasta vaivaiset 340t


      • hohohohoho

        Kovasti puhut kummista sähkövioista, mutta tuskin tiedät mistä puhut.

        Itselläni on toki 90-luvun lopun euroauto ja on muuten hyvä vaikka sitä sähkövikaa muka on. Ehkä olen vaihtanut pyyhkijöiden jaksoreleen, mutta mitä tuosta. Aika vähäisenä pidän sitä.

        Jos tarkoitat sähkövioilla jotain moottorinohjausyksikköä, niin ne ovat olleet suhteellisen harmittomia, jos vertaa siihen miten kauan ne yleisesti kestävät. Kaasuttimella varustetuissa autoissa oli enemmän jatkuvampia harmeja ja huollettavaa.

        Siinä mitä noihin ihaniin tojota kaarinoihin vaihdetaan puoli autoa osia, niin minä en viitsisi tuollaista autoa kauaa katsella. Nuohan ovat ihan selvää romiskamaa. Autoissa on eroja.


    • Heinäflätsä

      Paalissa ovat.

      • carina2gl

        Itellä kans 1988 syntyny Carina 2 ja ei missään paalissa ole, vaan jokapäiväisessä ajossa.


    • kaarina käytössä...

      Kaarina -91 päivittäisessä käytössä. Vaihdoin välillä uudempaan mersuun mutta petyin.carina ollut nelisen vuotta ja remonttiin mennyt:
      -vesipumppu
      .etuvastus
      .jarrupalat ja kengät
      .takajarru sylinteri
      .takajarruputki
      .bensatankin täyttöputki
      .polttimoita,öljyä ja nesteitä
      .pyyhijän sulat
      .taka akselia hitsattu
      .maalipaikkuuta sieltä täältä.

      Kilometrejä siinä 280tkm. Olen ollut tyytyväinen.

      • Kaarina käytössä..

        Ai niin unohtui..

        .Takaäänenvaimennin
        .Ohjaustangon suojakumi.
        .akku


      • Pelittää

        Minulla on myös 1,6 carina II cat vm-90. Ajokilometrejä on kertynyt 498 000 km eikä mitään merkkiä etteikö matka jatkuisi edelleen. Vaihdetut osat vesipumppu, laturi, kerran iskunvaimentimet, vetonivelen suojakumi vain toinen, pakoputkisto kokonaan, pyyhkijöiden välitanko, jakoremmi ja kiristinpyörä noin 100 000 km välein, termostaatti, takapyörien kaaret ruostepaikattu, jarruputki taakse. En ole nyt ihan varma tuliko kaikki voi olla että joku pieni osa unohtui mutta siinä kaikki korjaukset pääsääntöisesti ovat. Kertaakaan ei ole vielä jättänyt tielle eikä ole kieltäytynyt lähtemästä käymään. En halua mitenkään kehua mutta on uskomattoman vähävikainen ja luotettava auto. Ollut yli 25-vuotta uudesta asti minulla joten tiedän auton historian.


    • ihmeen kestävä

      Kyllä Carina kakkoset ovat olleet esimerkillisiä autoja. Niin vahvoja ja varmatoimisia ei enää tehdä eikä ollut tehty niitä aiemminkaan. Mullakin on Carinoita ollut nurkissa neljäkin kappaletta parhaimmillaan, kaikilla ajettu vähintäänkin 400000km. 2 on myyty Afrikkaan ja yksi meni lunastukseen nokkakolarista, mutta vielä on viimeisin -88-malli päivittäisessä käytössä.

    • sinicatti

      Minulla Carina e vm-97 valmistettu briteissä. Tuolla aiemmissa viesteissä kovasti moitittiin briteissä tehtyjä/koottuja Kaarinoita. Minun Kaarinalla ajettu jo 409tuhatta km. Etuovien helmat ruosteilee, mutta eipä ole ainoa jossa sitä näkyy. Öljyä se ei syö lainkaan eikä bensaa kuluta suuria määriä. Laturi on vaihdettu, samoin akku ja jakopäänhihna tietty määrätyin välein. Kerran tehty jarruremppa ja raidetangonpään välyksiä laiteltu. Tulpat vaihdettu ja polttimoita tietty joskus mennyt. Katalysaattori siinä metelöi, mutta päästöt on ollu aina kohdillaan. Nyt takana koiranluut kolisee ja ne pitää vaihtaa. Eipä ole moittimista minulla mun Kaarinassa :) ok auto on!

    • Yamamoto

      Miksi Toyotan viimeisten kunnon autojen nämä Japanissa koottujen Carina E mallien jälkeen on tehty sumujensaarilla ja kebabbasaareissa sutta ja sekundaa?

    • Carina kans

      Jossain vaiheessa Carina E:tä alettiin valmistaa Englannissa. Ensiksi autot tehtiin Japanissa. Euroopan markkinoille autot tuli sitten myöhemmin englannin tehtaasta. Myös farmarit ja 2.0 GLi mallit tulivat Japanista suurimmaksi osaksi alkuaikoina. Sitä en tiedä oliko Eurooppaan viedyt mallit laadultaan ja kestävyydeltään yhtä hyviä mitä Japanissa tehtiin omille markkinoille. Tuskimpa.

    • pilipalicarina

      carina on surkee auton tekele.Paalaan oman heti kun eka palkka kolahtaa tilille.

    • CarinaEGTI

      Minun Toyota Carina E GTI vm. -95 on valmistettu Japanissa. Auto on tuotu etelä saksasta ja ruosteeton tuotaessa ja heti massattu. Itse massasin ja kotelosuojasin kolme vuotta sitten. Tosi varmatoiminen auto verrattuna nykyisiin autoihin. Öljyt ja suodattimen vaihdan kerran vuodessa (9500 km/vuosi, hinta 38 euroa). Aika halpaa huoltamista uusiin autoihin verrattuna :)

    • rtvwertv

      Minä ajoin Carina II-91 autolla 8 vuotta, ei isoja remontteja, eikä paljon huoltojakaan, itse vaihdoin öljyt suod kerran vuodessa. Ainoa kunnon vika oli sähköflektin hajoaminen. Ja tämän takia nyt on alla Toyota 2014.

    • TheKöle

      Väittäisin, että Carina-autoilijat ovat paremmilla palstoilla.
      -vaatii omistajan jo olevan jonkin sortin "tee-se-itse" tai harrastan vanhoja autoja......
      Näitä ovat mm. FintoysForum ja Dynamiitti.com

      Jos joku ei ole huomannut, uusinkin Carina on 18-vuotias!

      Terveiset Carinisteille toivottaa Kölli, aikanaan omistanut:
      Carina II-87 1991->2001 (60tkm->360tm)

      Aika kultaa muistoja.
      -Carinasta meni mm. laturin ja startinhiilet tuona aikana.
      -pakoputki.

      Seuraavasta Avesta 1998 (britti) -ei mennyt edellä mainittuja alle 500tkm
      -mutta uusia vikoja oli mm. virtalukonpohja ja ajonestovika

    • urbaanilegendaa

      Kummipoika myi carinana farmarin mustalaisille 200eurolla.Parin tunnin päästä he halusivat rahat jo takaisin.Pakosarja oli halki ja jarruvalot rikki.

      • Urpaanilekentaa

        kirjoitti taas palstan oma trollipoju. Aika huonoksi on skitsofreniansa jo mielikuvituksenkin pojulta vienyt. Sen huomaa jokaisesta oksennuksestaan, ja niitä riittää joka ketjussa.


      • Paras.A.ryhmä
        Urpaanilekentaa kirjoitti:

        kirjoitti taas palstan oma trollipoju. Aika huonoksi on skitsofreniansa jo mielikuvituksenkin pojulta vienyt. Sen huomaa jokaisesta oksennuksestaan, ja niitä riittää joka ketjussa.

        Trollit trollaa,se on heidän ongelmansa. Lukuisan määrän ja eri merkkisiä autoja omistaneena, mm pari Carinaa. Kokemuksesta voin todeta että Carina oli aikansa laatu ja luotettavuusikoni. Pelkkiä kulutusosia kuten jarrupaloja-iskareita ja jäkopään hihnoja vaihdeltiin. Ei ikinä mitään hajoamisia tai tielle jättämisiä. Tosi huoleton ja varma kulkija.


    • Laatulaskenut

      Carinaa näkee vielä maaseudulla. Enimmäkseen ruosteessa. Oli se parempi laadultaan kuin nykytojotat. Ave ei ole yhtä laadukas ja pienemmät varsinkaan .

    • kaarlokuuskuus

      Eilen ajelin 4-tietä JKLn suunnasta ja vastaan tuli peräkkäin 3 Carina E:tä, hauska juttu sinänsä, niidenhän on pitänyt jo kuolla sukupuuttoon, ne on paalattu tai läpiruostuvat navetan takana. Olikohan siinä kaikki Suomen narinat kerralla :)).. ai niin, omani liikkuu yhä.

      • Abdullah_Al_Aziz

        Onhan noita nettiautosta saatavilla. Varmasti laadukkaampia autoja ikinä, kaikki kestää ja kestää. Vaikka yli 500 000 lasissa niin yleensä vain jarrupalat vaihdettu, jopa levyt kestää noin paljon. Iskarit voi olla alkuperäiset jos ei kuoppapolkuja ajettu. Se on LAATUA.


    • Caarinisti

      Omistan 23 vuotta vanhan Carina E:n. Uutena tehtiin täydellinen ruostesuojaus ja ruostetta ei näy sitten missään, iskunvaimentimet vaihdettiin 5 vuotta sitten, mutta ajo-ominaisuuksiin ei tullut juuri mitään parannusta, auto on Japanissa tehty ja hyvät Michelin renkaat alla tällä hetkellä. .Vertailukohtana minulla on Volvo S 60 2002 mallinen auto, ehkä tukevampi ajaa, mutta ajoominaisuuksissa en kyllä huomaa juurikaan mitään eroa Volvon eduksi, ajan ihan kummallakin autolla mielelläni, sanoisin, että Volvo menee sujuvammin sitten pitemmillä matkoilla ja meno on kevyempää pienemmällä kaasulla.

    • Paalissa

      No menepä vaikka ruuhka-aikaan Mannerheimintien varteen. Tai Kehäll, kummalle vaan. Veikkaan että koko ruuhkan aikana et näe yhtään Carinaa. Päivän aikana saattaa tulla vastaan vanhoja Kuplia, Escorteja, evkä Tipparellu tai rättäri, mutta ei yhtään takavetokorollaa eikä välttämättä yhtään Carinaa. Ihan kiva jos teillä on sellaiset ja jos ne on kauhean kestäviä. Mutta jos kattoo vähän ympärilleen, niin tulee mieleen väittää että kyllä ne on poissa vakinaisesti palvelusta. Jokainen.

    • Silloinolitoisin

      Sääli että kaikkien aikojen varmatoimisin tojo ja terojen suosikki on viime vuosituhannelta ja enimmäkseen paalattu. Sen jälkeen ollut hiljaisempaa.

      • Eijatkoon

        Totta. Ne kesti kilometrejä ja käyttöä, mutta ruostuivat pian puhki.

        Nykyiset ei kestä edes käyttöä kovin hyvin. Aven D4D mallista ollut paljon murhetta.


    • kaarlokuuskuus

      Jotkut osaavat autojen teon, harmi ettei muuten tekniikkaintoilija-suomalaiset, jotka työstää vain alihankintana brändiosaamisen vuoksi. Carina E.

      • MiesLandelta

        Tulee noita täällä maalla vastaan. Hyvässä kunnossa ovat, mittarissa yleensä yli 500 000 ja tekniikka parempi kuin monessa 100 000 ajetussa. Peltejä ehkä jo vähän hitsattu, mutta aika siistejä vielä.
        Ajettavuus oli oman kokemuksen mukaan erinomainen, parempi kuin vaikka Mondeo tai Passat.


      • kaarlokuuskuus

        2 kpl Narinaa käytössä, toinen nuorisolla ja toinen itsellä. Junnuilla 1.6 ja itsellä 2.0 A, ja syystä - jos joku saa auton hajalle, se on kortin saanut nuorimies, joka repii viimeisetkin hevoset myllystä pihalle, laatikosta ja kytkimestä puhumattakaan.

        Siksi niillä ei käytännössä kestä kuin narina ilman kaameita korjauskustannuksia!


    • Narinisti

      Olisikohan ruoste raiskannut kaupunkien Carinat, kun noita isompia teitä suolataan järjestään, täällä maalla ei suolata maanteitä juurikaan yhtään ja silti autot pysyy tiellä.

    • vanhatautotkestää

      Itselläni on ollut Carina E siitä asti kun täytin 18 eli 10vuotta sitten tuli kyseinen auto hankittua ajettu mittarissa lukemat vaa 535tkm hyvin on kestänyt tähän päivää asti ajattelin pitää niin kauan kuin vaa kestää Öljyt vaihdettu 10tkm aina välein, helposti menee 600tkm rikki juuri vaihdettu kytkin tulpat Öljyt jakopää kone kestää kuhan vaa huoltaa kori lahoaa ennen konetta, nykyään Carina jäänyt kakkos autoks kun tuli uudempi v40 talouteen 1,6 t4 180hv

    • aina_viimeinen

      Tässä vuosien takaa TM:n testin arvio Carinasta:
      TM 20/1979
      Tavallisista tavallisin

      Toyota Carina 1600 tarjoaa vielä vähemmän mitään erityisominaisuuksia kuin Mitsubishi. Toyotassa on juuri ja juuri se, mikä on välttämätöntä, että autoa kannattaa tämän luokan markkinoille tarjota. Mitään erityishoukutinta ei ole. Ei edes hinta ole paljon kilpailijoitten alapuolella, että se perustelisi Toyotan vaatimattoman toteutuksen. Pahimmin Toyota jää jälkeen muusta ryhmästä sisätilojen ahtauden ja yleisen matkustusmukavuuden puutteen vuoksi, ja myös varustelu on niukempaa kuin muissa. Häntäpäässä se on myös ajo-ominaisuuksien, melun ja tavaratilan osalta. Muutamat kohtuulliselle tasolle yltävät ominaisuudet eivät pelasta Toyotaa jumbosijalta.

      Muuttestiin osallistuneet autot paremmuusjärjestyksessä.
      Ford Taunus 1.6 GL, Fiat Mirafiori 1600 Cl, Mazda 626 1.6 DX ja Mitsubishi Galant Sigma 1600

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6013
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3801
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      238
      2108
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1840
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1279
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1266
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      298
      1055
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1000
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      929
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      878
    Aihe