Ero pitkästä parisuhteesta-miten selvisitte?

nainen76

Olemme olleet ex-mieheni kanssa yhdessä reilut 17 vuotta ennen eroamme ja meillä on suhteestamme yksi lapsi 16 v. Kuten kaikilla, pitkään parisuhteeseen mahtuu ylä- ja alamäkiä ja niistä olimme selvinneet, kunnes ex-mies jäi pettämisestä kiinni kesällä. Hän ei olisi varmasti koskaan tätä minulle paljastanut, mutta uskoin vahvasti jotain tapahtuneen ja sain vahvistuksen tunteelle. Sitä ennen kuulin exältäni kuinka vainoharhainen olen..:)Pohdittumme asiaa päätimme ottaa ”etäisyyttä” ja miettiä kumpikin aidosti tahoillamme mitä elämältä haluaa. Kerroimme lapselle avoimesti tilanteesta, että otamme etäisyyttä ja kolmansia osapuolia kummankaan elämään ei kuulu. Vietimme kesän lähestulkoon erillään, minä tyttäreni kanssa ja exäni kavereiden kanssa aikaa viettäen ja harrastaen. Pidimme exän kanssa kuitenkin yhteyttä suhteellisen säännöllisesti ja vietimme aikaa yhdessä molemmille tärkeän harrastuksen parissa sekä toisinaan myös vietimme yhteisiä viikonloppuja. Kaikki meni hyvin ja minulla oli tunne, että molemmat aidosti miettii vielä meidän tulevaisuutta kunnes syyskuussa tilanne muuttui. Miehestä tuli hyvin etäinen ja ahdistunut sekä hän vältteli minua ja lopetti yhteydenpidon lähes kokonaan myös lapseensa lähes kuukaudeksi. Ymmärsin heti, että jotain on tapahtunut ja yritin kysyä häneltä asiaa, mutta hän vaan sanoi, että haluaa nyt etäisyyttä ja saada käytännön asiat järjestymään. Vetosi asumisjärjestelyihin, työkiireisiin yms. Tämä ”löyhässä hirressä” roikkuminen ja epävarmuus kostautui kuitenkin itselleni ja halusin hetkeksi päästä omien ajatusten kanssa miettimään asioita ja sain kuin sainkin exäni tulemaan lapsemme luo siksi aikaa. Exä pamautti saman tien lapselle, että hänellä on uusi nainen, kertoi perusteellisesti millainen hän on, mitä ovat tehneet tämän uuden puolison kanssa ja kuinka he ovat marraskuussa lähdössä matkalle tämän uuden naisen kanssa. Itse kuulin tämän saman asian exältäni seuraavana päivänä tultuani kotiin. Olin aivan kysymysmerkkinä ja samoin lapseni. Ex-mies ei selitellyt muuta kuin kuinka onnellinen hän ja hänen on mietittävä nyt itseään ja millään muulla ei ole väliä ja sitten hän lähti. En voinut uskoa, exän ja tämän uuden tavanneen syyskuun lopussa, kuten exä kertoi, sillä kaikki tuntui edenneen niin nopeasti. Mutta kuulin asiasta ystävältäni, että näin todella on ja myös tavan miten tämä heidän kohtaaminen on tapahtunut! Exäni oli ollut kantamassa tavaroita omistamamme rivitalon pihassa ja pihalla oli samanaikaisesti ollut meidän naapurin nainen (nainen, jonka kanssa olen pitänyt paljon yhteyttä, käynyt lenkillä yms) sekä tämän naapurin ystävä, joka eronnut maaliskuun lopussa (2 alaikäistä alle kouluikäistä lasta) Tämä naapuri oli kertonut ystävälleen,että olemme exäni kanssa eroamassa ainakin toistaiseksi ja tämä hänen kaverinsa oli pyytänyt exäni puhelinnumeron samalta istumalta ja laittanut viestin ja ehdottanut tapaamista! Tästä heidän suhde sitten alkoi! Järkyttävintä tässä on se, että kaikki meidän asiat oli selvittämättä tavaroiden jakoa ja lasten elatuksen sopimista myöten. Shokki oli siis aivan järkyttävä. Exä muutti omaan asuntoon marraskuun alussa ja vasta tällöin lapsemme on voinut viettää aikaa isän luona. Toivoin, että heidän tapaamisensa menisi hyvin, sillä olihan siitä aikaa lähes 1 1/2kk, kun he olivat olleet yhdessä. Toisin kuitenkin kävi..tämä uusi nainen soitti ja viestitteli useita kertoja päivässä ja ehdotti jopa sitä, että exäni tulisi lapsen kanssa käymään! Lapsi oli aivan järkyttynyt tästä kokemuksesta ja itki kotiin tultuaan. Pyysin saman tien exää korjaamaan asian lapsen kanssa, mutta mitään ei tapahtunut..Tapasimme exäni kanssa seuraavalla viikolla lastenvalvojalla sopiaksemme lapseen liittyvistä elatusasioista ja sama ralli tekstiviestien suhteen jatkui tässäkin tapaamisessa! Aivan järkyttävää, miten jotkut ihmiset voi toimia välinpitämättömästi tällaisessa tilanteessa! Olisin halunnut keskustella lastenvalvojan luona lapsen hyvinvointiin yms. liittyvistä asioista, mutta exäni katsoi parhaaksi poistua paikalta. Oli siinä ihmettelemistä lastenvalvojallakin. No tästä on kulunut reilu viikko ja lapsi yrittää itse saada omia tunteitaan isän suuntaan viestittyä, mutta isä on tehnyt hänelle selväksi, että lapsi ei voi estää hänen yhteydenpitoaan tähän naiseen ei edes vaikka lapsi sanoi, että hän kokee sen loukkaavana, että tämä uusi puoliso haluaa heti tämän tavata ja häntä harmittaa tämä jatkuva soittelu ja viestittely silloin kun hän on paikalla. Isä hokee lapselle, että jos tämä suhde ei onnistu hän etsii uuden..kyllä tässä on ihmettelemistä, onko lapsen todella kuultava kaikki tämä..Olen itse keskustellut asiasta terapeutin kanssa kuinka minun tulisi toimia ja ylipäätään käsitellä kaikkea tätä tapahtunutta ja terapeutin vinkki on, että anna isänsä kokea asiat kantapään kautta ja hoitaa itse suhteensa lapsen kanssa. Onko teillä kokemuksia, vinkkejä miten tästä selvitään??

2

995

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vinkkejä käsittelyyn

      Noh,jotkut miehet ovat sellaisia etteivät halua tulla jätetyiksi vaikka itse pettäisivätkin tai jäisivät kiinni.Hylkäämisen kokemus tai oman naaman katsominen peilistä tuottaa ongelmia ja sitä vältellään.Monikin sitten kuitenkin tuo päivänvaloon kakkosensa jos oma jättää,eipä siinä voi muuta kuin onnitella uutta paria.Ei tosiaan,sinuna nyt kun vielä olette toistenne elämissä,voisit vaimon otto-oikeudella pyytää miestä juttelemaan,vaikka pojan kasvatuksesta sopimisen varjolla ja vähän kysellä nyt niitä askarruttavia kysymyksiä ripotellen muiden aiheiden sekaan.Esimerkiksi voisit heittää jonkun muiston ja myöntää itsestäsi jotain pehmittääksesi miestä,vaikka että olit kamalan mustasukkainen kauan sitten siitä,ja kun myönnät,voit livauttaa sekaan kysymyksiä kuten,pettikö koskaan aiemmin tai missä vaiheessa himo pettämiseen heräsi Ym.Älä anna miehelle kuitenkaan saumaa alkaa syyttämään sinua,vaan kaivele faktoja.Jos siis haluat tietää,uskon että totuus vapauttaa.Sitten voit alkaa käsittelemään eroa ja saaat miehesikin tajuamaan että kaikenlainen kosto on turhaa,hän on nyt vapaa etkä sinä ole enää hänen.Tässä vaiheessa pelleily yleensä viimeistään loppuu ja ehkä mieskin tajuaa ettei ole vielä niin yli yhteisistä vuosistanne mitä nyt yrittää esittää kertomalla "liikaa"asioita,kuin vähän pelaamalla erolla...

    • Turunen

      Viinalla siitä selviä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6183
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3966
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      255
      2349
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1920
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1383
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1306
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1077
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1040
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      986
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      951
    Aihe