riistäjille autovero 2015

toimitsija (Sdp)

Vasemmistolaisen valtiovarainministerin johdolla taksien 9600 autoveroalennus poistetaan. Vihdoinkin myös riistäjäisännät joutuvat rahoittamaan hyvinvointipalveluja.

http://www.talouselama.fi/uutiset/tyomatkavahennys puolittumassa taksimersut historiaan vmn muistio/a2218755

60

1500

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sdfghjklöäölkjhgf

      Sinänsä ihan sama, ei liiketa minua, mutta yhdenvertaisuuden nimissä verohelpotus pitäisi poistaa myös linja-autoiksi rekisteröidyiltä autoilta. Tällä hetkelläkin verotus antaa kilpailuetua joukkoliikenneautoille verrattuna takseihin.

      Esimerkiksi taksiksi rekisteröity transportter on tällä hetkellä kalliimpi kuin bussiksi rekisteröity samanlainen auto. Transportteriin ei tarvitse kuin laittaa yksi penkki enemmän niin siinä ei enää ole veroa lainkaan. Esimerkiksi Kovasen kalustosta taitaa suurin osa olla joukkoliikenneautoja vaikka taksiliikennettä niillä käytännössä ajetaankin.

      Luulen että tämä ehdotus ei mene läpi juuri siksi että se asettaa samoista ajoista kilpailevat liikennevälineet epätasa-arvoiseen asemaan.

      • äly hoi

      • dfghjklgfdsa
        äly hoi kirjoitti:

        Jäljet johtavat sylttytehtaalle!

        http://www.kilpailuvirasto.fi/cgi-bin/suomi.cgi?sivu=aloit-laus/a-1998-72-0721

        Kilpailun edistäminen vaatii ehdottomasti vapaata hinnoittelua!

        Niin minunkin mielestä. Onhan se erikoista että joukkariautoilija voi itse määrittää hinnan mutta taksi ei näin voi tehdä. Taksan pitää voida liikkua molempiin suuntiin ilman keinotekoisia rajoja. Markkinat määrittää hinnan, niin sen pitäisi olla.


      • Ruotsi ja Suomi
        dfghjklgfdsa kirjoitti:

        Niin minunkin mielestä. Onhan se erikoista että joukkariautoilija voi itse määrittää hinnan mutta taksi ei näin voi tehdä. Taksan pitää voida liikkua molempiin suuntiin ilman keinotekoisia rajoja. Markkinat määrittää hinnan, niin sen pitäisi olla.

        Yhtä veikeetä että ollaan vielä eurossa.Ruotsissa pirun hienoja 1960-1970 Muskelijenkkejä kun museo-autoja ei veroteta.Ruotsi ei osaa sotia yli 300 vuoden jälkeen ni kansaa ei veroteta kun meitä suomalaisia.Suomi puolusti omalla maalla toisen maailmansodan Ruotsia.Ruotsi kyllä otti Lapsia paljon omaan hoitoon kun Sota vei vanhukset.Siitä iso kiitos.


    • Ässien Ässä

      Liki 11000 euroa maksan veroa jo nyt,ja kuski omasta puolestaan,lisäksi työlistän huoltoa joka kahdenkympin välein,rengasliiketä parikertaa vuodessa,alvia tilitän valtiolle keskimäärin 600 euroa kuukaudessa,minkä olen asiakailta nyhtänyt,ja provikat kaiken maaliman luottokortti yhtiöille,ja kirjanpitäjää.ja elylle 90 euroa vuodessa.ja taksikeskukselle yli kolmesataa kuukaudessa,niin vakuutukset myös,ym.ym.luulen että rahoitan hyvinvointi palveluja ruhtinaalisesti.

      • toinen ässien ässä

        lista jatkuu...teosto, semel, liitto, öljy-yhtiöt...


      • sippii iisakki

        joo o niin varmaan työllistät ja hyvä niin mutta niin sanotut tolppa-h" on ikuisia valittajia ,mutta tolppa-ht on niin pihi kansa kun ne vehoon auton vaihtoon niin ne riisuu kaiken vaikka autolla ois aj 450tkm voi suoraa laskea niin auto on tienannut jo n,600t e silti taxari tolppa h,haluaa viimeisen hinnan loppuun as tusta romusta,elikä aivan oikein että vero etu poistuu ja vielä monopoli hajalle niin kaikki ok,,


    • rätkä

      Se on aivan oikein on se ollutkin takseilla kulta-aikaa, ostakoon sityten uuden auton ken voi

    • ...

      Ostammekin sitten kymppitonnin ritsoja tolpalle ja vaihdamme niitä vuosittain. Vuoden kestää ajaa ja sitten vaikka romikseen. Tästä toimitsijakin tykkää, kun ei tarvii enää rutista kateellisena taksien kalliista kalustosta. Asiakkaat ei ehkä,tykkää, vaan tyytyköön tarjontaan...

    • 1+17

      Kaiken tässä maailmassa loppupelissä maksaa ASIAKAS. Eli joko tuo autoveronalennuksen poistuminen näkyy palvelun hinnassa tai sitten se näkyy laadussa. Todennäköisin vaihtoehto ei varmasti tuon toteutuessa jatkossa ole uusi "Ford Mondeo" täydellä autoverolla, vaan taksiksi aletaan hakea Saksasta halvalla vähän ajettuja käytettyjä autoja.

      • yy7

        Asiakashan tätä ei maksa, sillä taksit jo nyt ovat vuosikaudet (aina?) rahastaneet sen maksimin mitä ne saavat kyydistä rahastaa! Joten kyllä liikennöitsijät jatkossa maksavat katteissaan ihan itse, tai sitten tyytyvät pienempiin kiinteisiin ja muuttuviin kustannuksiin..


    • riistäjäisäntä

      Hmm....kyllä se taitaa edelleen olla asiakas, joka on siinä rahoittajan asemassa taksiin istuessaan.
      Mut ehkä vahingonilo (?) sit lämmittää kun istuu 10v vanhassa rämisevässä Toyotassa, ja maksaa kyydistä ihan saman kun ennen Mersussa .

      • tolppahomo

        Onhan autojen hinta haarukka tälläkin hetkellä aika laaja. 20 tonnin kiiasta 80 tonnin inva-autoon. En siis usko että veron mahdollinen poistaminen suurestikkaan vaikuttaa autokantaan.

        Samaa mieltä olen toisen kirjoittajan kanssa siitä että yhdenvertaisuuden nimissä verohelpotus olisi poistettava myös joukkariautoilta.


      • 1+6
        tolppahomo kirjoitti:

        Onhan autojen hinta haarukka tälläkin hetkellä aika laaja. 20 tonnin kiiasta 80 tonnin inva-autoon. En siis usko että veron mahdollinen poistaminen suurestikkaan vaikuttaa autokantaan.

        Samaa mieltä olen toisen kirjoittajan kanssa siitä että yhdenvertaisuuden nimissä verohelpotus olisi poistettava myös joukkariautoilta.

        Vaikutus on loogisella ajattelulla helposti todistettavissa. Tällä hetkellä autoveronpalautuksen saa vain ensimmäistä kertaa Suomessa rekisteröitävästä autosta; käytännössä tämä siis tarkoittaa aina uutta autoa, jos osto tehdään Suomesta. 9000 euron veronpalautus on kuitenkin niin iso raha, että se "kannustaa" hankkimaan uuden auton taksiin käytetyn sijaan. Uuteen autoon saa kuitenkin myös takuun ja huoltosopimukset myös helposti kuntoon.

        20 tonnin auto tolpalla ei ole mikään tavallinen tarina, vaan harvan laskutaidottoman pihistelijän valinta. Todellisuudessahan taksiauto on keskimäärin listahinnaltaan 35.000-50.000 euroa eli valinta tehdään väliltä Superb (Passat) - Mercees-Benz E.

        Rehellisesti sanottuna en ymmärrä mitä tällä veromuutoksella haetaan, ilmeisesti VM:n virkamiesten Audit ovat menettäneet statusarvonsa ja pienik*lliset virkamiehet lähteneet sotajalalle heitä paremmilla autoilla ajavia vastaan. Nykytilanne on liikenneturvallisuuden kannalta paras mahdollinen, ja lisäksi edes taksikanta on edustava maassa jossa muutoin on Euroopan vanhin autokanta.


    • aleale

      jo nyt arvon asiakkaat,tää autokauppa ei paljon naurata.Ostat 50kympin auton ajat sillä kaksivuotta 200.000 km ja humps auton vaihto arvo onkin kymmenentuhatta(10.000) jopa allekkin!

      • rtyuiopoölukjyhtg

        Osta jatkossa 30 kympin auto niin häviät vähemmän. Itse olen ajellut 25-30 tonnin autoilla koska niiden arvo tippuu vähemmän kuin kalliimpien autojen.
        esim viimeisin autonvaihto(mondeo mondeoon) meni 16 tonnin välirahalla.


      • verot malsaba
        rtyuiopoölukjyhtg kirjoitti:

        Osta jatkossa 30 kympin auto niin häviät vähemmän. Itse olen ajellut 25-30 tonnin autoilla koska niiden arvo tippuu vähemmän kuin kalliimpien autojen.
        esim viimeisin autonvaihto(mondeo mondeoon) meni 16 tonnin välirahalla.

        Loppuu vihdoinkin öky autoilu.

        hienoa kun äkyilijät pannaan ruotuun.

        vanhoista pitäisi vielä periä verot takautuvasti


      • lamdalaistalstaksi tarpe
        verot malsaba kirjoitti:

        Loppuu vihdoinkin öky autoilu.

        hienoa kun äkyilijät pannaan ruotuun.

        vanhoista pitäisi vielä periä verot takautuvasti

        Niin taksi monopoli yrittäjän omisuus kasvaa joka auton vaihdon jälkeen verottomasti. Ei kait tolpilla olisi öky autoja jos siitä ei olisi jotain hyötyä.eihän raksa miehet ja kala kauppiaatkaa aja miljoona autoilla vaan ovat todellisia yrittäjiä


      • Alalla.

        Jos tuo on kohdallasi totta, aleale, niin kehottaisin vaihtamaan alaa koska ilmiselvästi sinua autokauppiaat vie kuin litran mittaa. Ei todellakaan pidä paikkaansa, joku raja sentään silläkin miten surkealta tämän alan halutaan julkisuuteen näyttävän.....


      • dsftreyuiopi
        lamdalaistalstaksi tarpe kirjoitti:

        Niin taksi monopoli yrittäjän omisuus kasvaa joka auton vaihdon jälkeen verottomasti. Ei kait tolpilla olisi öky autoja jos siitä ei olisi jotain hyötyä.eihän raksa miehet ja kala kauppiaatkaa aja miljoona autoilla vaan ovat todellisia yrittäjiä

        Esimerkiksi puusepällä tai pienellä metalliverstaalla on helposti kalustossa enemmän rahaa kiinni kun taksilla. Ne vain ei hertätä mitään intohimoja koska se raha ei ole kiinni autossa. Taksille auto on työkalu, kone jolla ansaitaan, eli aivan samanlainen tuotantoväline kun metalliverstaan sorvi.


      • jariwee1
        verot malsaba kirjoitti:

        Loppuu vihdoinkin öky autoilu.

        hienoa kun äkyilijät pannaan ruotuun.

        vanhoista pitäisi vielä periä verot takautuvasti

        Olisiko niin, että punanuttu on kateellinen?


    • asfasdfs

      Siis onko tää asia nyt 100% varmaa vai onko se harkintavaiheessa?

      • riksat tännekin

        Ei ole päätöstä ja pahoja mutkia on edessä, esitys on lähtenyt vasta iltajuopottelu riihestä.
        Taksien autoveron palautusosa kyllä palauttaa valtion talouden kevyesti plussalle ja ainainen itku taksimersuista voi loppua tai vähentyä.


      • Kumijalka
        riksat tännekin kirjoitti:

        Ei ole päätöstä ja pahoja mutkia on edessä, esitys on lähtenyt vasta iltajuopottelu riihestä.
        Taksien autoveron palautusosa kyllä palauttaa valtion talouden kevyesti plussalle ja ainainen itku taksimersuista voi loppua tai vähentyä.

        Taksien autoveropalautuksen ainoa tarkoitus on estää ammattikäyttöön hankitun henkilöauton yksityiskäyttö ( Suomen kansalainen ei saa ajaa Suomessa autoa josta ei ole maksettu veroja Suomeen ). Kohta ajetaan työkaluilla yksityisajoja ja lähes ilmaiseksi, eikä yksityisautoa enää tarvita.


    • Nuori Isäntä

      Tuohan on vasta esitys joltain pikkuvirkamieheltä jola on ollut kravatti liian tiukalla.

      Samoin esityksessä on käsitteet aivan sekaisin.
      Invataksina esitetään esteetöntä taksiautoa, vaikka nämä ovat 2 aivan eri asiaa jo lakiteknisesti, kuten myös käytännössä.

      Tyypillinen puoliksi perseestä repäisty esitys virkamieheltä jonka on pakko suoltaa joitain muistioita silloin tällöin jotta oma virka näyttäisi tärkeälle.

      Läpi mennessään tuo esity tekisi aika pahaa tuhoa taksi-alalle.
      Autokanta alkaisi vanheta, ja pienentyisi kokoluokkaa pienemmäksi.
      Tolpille tulisi ford focus, mondeon tilalle, Avensis korvautuisi corollalla, I40 huyndai olisikin I30 jne jne jne.
      Taksa ei muuten alentuisi yhtään, tämä jo tässä tiedoksi.

      Pyörätuolipuolella tämä pahimmillaan aiheuttaisi katastrofin kalustossa, joko kalustomäärä pienenisi olennaisesti joloin auton saanti olisi hankalampaa ja kalusto alkaisi vanheta koska uusimiseen ei olisi valuuttaa.

      Mutta, tässä maassa ennekin on osattu tyriä toimivat asiat täysin typerillä virkamiestöillä.

      Iloitkaa vain jo tuo veroetu poistuu, mutta älkää sitten valittako kun istutte siellä corollan takapenkillä ja mittari nakuttaa "mersun taksalla"

      • matkailunies

        123 ja 124 kopan mersut vaan takasin tolpille, niin kuin Saksassa.


      • gvhjbuokl

        Itse asiassa uuden corollan takapenkillä on reilusti enemmän tilaa kuin vaikka ceemelissä......


      • ooooooooo

      • dfsgrthyjukiolöpäoöi
        matkailunies kirjoitti:

        123 ja 124 kopan mersut vaan takasin tolpille, niin kuin Saksassa.

        Ramppaan saksassa vähän väliä, mutta enpä ole koskaan taksissa nähnyt 123 tai 124 koppasia. Uutta autoa sielläkin on.


      • Ennustajaeukkko
        ooooooooo kirjoitti:

        http://www.youtube.com/watch?v=rIQ-VXruBME

        Tummat pojat tietää, mikä malli kestää

        Muutama 123 tolpalla :) Näkymä on kuin Helsingin rautatieasemalla vuonna 2025, kun taksiliikenne on vapautettu ja verolle pantu. Vain räntäsade puuttuu.


    • ...

      Mistä johtuu tuo suunnaton kateus taksareita kohtaan? Paska hommaa, ei ole syytä kadehtia. Jos nuorempana olisin tiennyt millaista taksarin homma on en kuunä päivänä olis alkanat tähän hommaan. En jumankekka!

      • mutta arki on muuta

        Kaikki mikä kiiltää on kadehtimisen arvoista. Yleensä taksi on uudehko ja pellissä kiilto päällä. Raha tulee helposti kuin manulle illallinen.


      • ...
        mutta arki on muuta kirjoitti:

        Kaikki mikä kiiltää on kadehtimisen arvoista. Yleensä taksi on uudehko ja pellissä kiilto päällä. Raha tulee helposti kuin manulle illallinen.

        Tiedätkö itse, kuinka helposti?? 12 tuntia joka ikinen päivä saadaksesi peruselintason?


    • riistäjäisäntä

      Niinpä. Me ollaan sellasia nykyajan torppareita: Yhteiskunta antaa meidän ostaa alennetulla autoverolla työkalun, säännöstelee hinnan, ja pakottaa päivystämään kannattamattominakin aikoina.
      Palkkaa itse ajaen tällainen kaltaiseni riistäjäisäntä saa huomattavasi vähemmän, kuin suomalaisen keskipalkka on, mutta töitä toki saa tehdä enemmän kuin se keskivertosuomalainen, ja silti riittää noita kadehtijoita.

      • ...

        Kadehtijoita riittää. Mistähän kumman syystä alalla on krooninen työvoimapula, kun töihin ei meinaa saada ketään? Juu juu, isännäksi hetijanyt, kyllä mä sitte. Kunhan edes viihtyisitte yhden kuukauden renkinä, saisitte tietoa, kuinka "helposti se manun illallinen" otetaan. ;) aika monella on varma luulo suurempi, kuin aito tietämys. Kyllä se pikkujouluissa sen kerran vuodessa kun pirssiä käyttää, tuntuu hyvältä hommalata, kun vuoden viitenä kiirepäivänä on pitkät jonot asiakkaita odottamassa.

        Kyllä jumal'auta me teitä riistetään.... :(


      • juujuujepjep
        ... kirjoitti:

        Kadehtijoita riittää. Mistähän kumman syystä alalla on krooninen työvoimapula, kun töihin ei meinaa saada ketään? Juu juu, isännäksi hetijanyt, kyllä mä sitte. Kunhan edes viihtyisitte yhden kuukauden renkinä, saisitte tietoa, kuinka "helposti se manun illallinen" otetaan. ;) aika monella on varma luulo suurempi, kuin aito tietämys. Kyllä se pikkujouluissa sen kerran vuodessa kun pirssiä käyttää, tuntuu hyvältä hommalata, kun vuoden viitenä kiirepäivänä on pitkät jonot asiakkaita odottamassa.

        Kyllä jumal'auta me teitä riistetään.... :(

        On täysin oikein että moinen verokikkailu loppuu takseissa tai sitten se täytyy saada myös kaikkeen kuljetus kalustoon.on kumma että taksimies vaihtaa autoa 2-3 vuoden välein kun muut yrittäjät kituuttaa 1000000 km autoillansa kun ei vaan ole varaa vaihtaa.lisätään siihen viellä 16000€/auto lisä maksua kusitelineiden asennuksesta jotka on pakko tehdä jos mielii kaupungin hommissa olla.


      • ...
        juujuujepjep kirjoitti:

        On täysin oikein että moinen verokikkailu loppuu takseissa tai sitten se täytyy saada myös kaikkeen kuljetus kalustoon.on kumma että taksimies vaihtaa autoa 2-3 vuoden välein kun muut yrittäjät kituuttaa 1000000 km autoillansa kun ei vaan ole varaa vaihtaa.lisätään siihen viellä 16000€/auto lisä maksua kusitelineiden asennuksesta jotka on pakko tehdä jos mielii kaupungin hommissa olla.

        Sulla varmaankin on kaikki muumit laaksossa? Kannataa muistaa, että tuo autoveron poistosta aiheutuva lisätään taksoihin....


      • ertyuikolöpäipoöuilk
        juujuujepjep kirjoitti:

        On täysin oikein että moinen verokikkailu loppuu takseissa tai sitten se täytyy saada myös kaikkeen kuljetus kalustoon.on kumma että taksimies vaihtaa autoa 2-3 vuoden välein kun muut yrittäjät kituuttaa 1000000 km autoillansa kun ei vaan ole varaa vaihtaa.lisätään siihen viellä 16000€/auto lisä maksua kusitelineiden asennuksesta jotka on pakko tehdä jos mielii kaupungin hommissa olla.

        Pakettiautoissa on pienempi vero kuin henkilöautoissa, linja-autoissa ei ole veroa lainkaan, eikä kuorma-autoissa. Ruumisautot on verottomia myös. Itseasiassa taksi on ainoa ammattiliikenne auto jossa on osittainen autovero. Kuorma-auton ja linja-auton dieselverokin on pienempi kuin taksissa.

        Joukkoliikenneautot on ihan samanlaisia pikkubusseja kuin taksitkin, ne vain on rekisteröity linja-autoiksi jolloin saadaan koko vero pois. Silti ne kilpailee samoista ajoista kuin taksit. Jos takseilta menee se osittainen verohelpotus on tasapuolisuuden nimissä se vietävä myös joukkareilta.


      • juujuujepjep
        ertyuikolöpäipoöuilk kirjoitti:

        Pakettiautoissa on pienempi vero kuin henkilöautoissa, linja-autoissa ei ole veroa lainkaan, eikä kuorma-autoissa. Ruumisautot on verottomia myös. Itseasiassa taksi on ainoa ammattiliikenne auto jossa on osittainen autovero. Kuorma-auton ja linja-auton dieselverokin on pienempi kuin taksissa.

        Joukkoliikenneautot on ihan samanlaisia pikkubusseja kuin taksitkin, ne vain on rekisteröity linja-autoiksi jolloin saadaan koko vero pois. Silti ne kilpailee samoista ajoista kuin taksit. Jos takseilta menee se osittainen verohelpotus on tasapuolisuuden nimissä se vietävä myös joukkareilta.

        Et kai sä vaan ala vertaamaan vuosittaisia kuluja suhteessa ansioihin? Kaikista pienimmät kulut takseilla on verrattuna esim. Rahtiliikenteeseen tai bussiliikenteeseen.


      • xcvghjbklöhm
        juujuujepjep kirjoitti:

        Et kai sä vaan ala vertaamaan vuosittaisia kuluja suhteessa ansioihin? Kaikista pienimmät kulut takseilla on verrattuna esim. Rahtiliikenteeseen tai bussiliikenteeseen.

        En verrannut kuluja vaan auton hintaan sisältyviä veroja ja mitä tulee bussien kuluihin niin et kai kuvittele että bussiksi rekisteröidyssä transportterissa olisi jotenkin isommat kulut kun taksiksi rekisteröidyssä transportterissa? Niillä kahdella ei ole muuta eroa kuin toisessa on yhdeksän asiakaspaikkaa ja toisessa kahdeksan ja sitten se että bussissa ei ole autoveroa lainkaan taksissa on.

        Raskaanliikenteen kuluista tiedän sen verran mitä kymmenen vuotta raskaanliikenteen autoilijana olen oppinut tietämään. Koska harjoitan sekä tavaraliikennettä että taksiliikennettä pystyn hyvin vertaamaan niitä kahta toisiinsa. En lähde sen enempää kulurakennetta yksilöimään mutta ehkä jotain kertoo se että raskaanliikenteen taksoilla pystyn maksamaan kuljettajalle TES palkan kaikkine lisineen mutta taksin tuotto ei siihen riitä. Raskaassa liikenteessä on omat ongelmansa mutta sillä on hyvin hoidettuna mahdollista tehdä myös kannattavaa bisnestä, taksilla se on käytännössä aika vaikeaa.

        Kuorma-autot mulla muuten on mersuja, mutta taksit fordeja. Silti vain ne taksit herättää kateutta.


      • idhafhdf
        xcvghjbklöhm kirjoitti:

        En verrannut kuluja vaan auton hintaan sisältyviä veroja ja mitä tulee bussien kuluihin niin et kai kuvittele että bussiksi rekisteröidyssä transportterissa olisi jotenkin isommat kulut kun taksiksi rekisteröidyssä transportterissa? Niillä kahdella ei ole muuta eroa kuin toisessa on yhdeksän asiakaspaikkaa ja toisessa kahdeksan ja sitten se että bussissa ei ole autoveroa lainkaan taksissa on.

        Raskaanliikenteen kuluista tiedän sen verran mitä kymmenen vuotta raskaanliikenteen autoilijana olen oppinut tietämään. Koska harjoitan sekä tavaraliikennettä että taksiliikennettä pystyn hyvin vertaamaan niitä kahta toisiinsa. En lähde sen enempää kulurakennetta yksilöimään mutta ehkä jotain kertoo se että raskaanliikenteen taksoilla pystyn maksamaan kuljettajalle TES palkan kaikkine lisineen mutta taksin tuotto ei siihen riitä. Raskaassa liikenteessä on omat ongelmansa mutta sillä on hyvin hoidettuna mahdollista tehdä myös kannattavaa bisnestä, taksilla se on käytännössä aika vaikeaa.

        Kuorma-autot mulla muuten on mersuja, mutta taksit fordeja. Silti vain ne taksit herättää kateutta.

        "Kuorma-autot mulla muuten on mersuja, mutta taksit fordeja. Silti vain ne taksit herättää kateutta."

        http://bitsandpieces.us/2013/10/09/gold-diggers/

        Kaikki eivät ole tietoisia siitä kuinka kallista raskas kalusto on.


    • taksiketku

      Aivan sama. Asiakkaat sen lopulta maksaa.

      • ISOdddddd

        Voihan niitä taksoja aina korottaa. Sittenpähän saa tolpalla istua.


    • Nysse tulee

      Puolet linja-autoista taitaa pyöriä kaiken lisäksi yhteiskunnan tuealla,ajetaan tyhjiä vuoroja perähikiälle,ja kaikenmaaliman nysse bussit ajaa kaiketi samalla konseptilla,siinä sitä on tukea tuen pääle.

      • mikä onkaan järkevää

        niin mitä järkeä kahta mummoa ajaa 52 paikkaisella,se on suurta rahan hukkaa. Valtiolla ei ole varaa pönkittää tällaista.


    • riistäjäisäntä

      Summa summarum, näköjään se ajatus, että taksimieheltä viedään joku etu pois, on niin herkullinen asia, että asiakas ihan mielellään istuu sitten jonkun halpisauton takapenkillä, ja joutuu maksamaan saman hinnan, ja ehkä enemmänkin, kun ne ritsat vaatii sitten korjausta ja huoltoa enemmän

      • just joo

        Tai sitten jos hinnat nousee laskemisemn sijaan on taksien ainoa kulu se mitä Webasto vie tunnissa. Siellä huoltoaseman kahvilassa voi sitten miettiä missä meni vikaan vai luuleeko joku suhari oikeesti että keikkaa tulee kun hintaa nostaa entisestä riisto hinnasta?


      • 18+17
        just joo kirjoitti:

        Tai sitten jos hinnat nousee laskemisemn sijaan on taksien ainoa kulu se mitä Webasto vie tunnissa. Siellä huoltoaseman kahvilassa voi sitten miettiä missä meni vikaan vai luuleeko joku suhari oikeesti että keikkaa tulee kun hintaa nostaa entisestä riisto hinnasta?

        Höpöhöpö... Ei Alkokaan konkurssiin mene vaikka viinan hinta tuplattaisiin. Aina riittää köyhäksi syntyneitä, joilla rahat palavat turhuuksiin tuloista riippumatta.


      • riistäjäisäntä
        just joo kirjoitti:

        Tai sitten jos hinnat nousee laskemisemn sijaan on taksien ainoa kulu se mitä Webasto vie tunnissa. Siellä huoltoaseman kahvilassa voi sitten miettiä missä meni vikaan vai luuleeko joku suhari oikeesti että keikkaa tulee kun hintaa nostaa entisestä riisto hinnasta?

        Uudehko hyväkuntoinen auto, täysvakuutukset, ammattitaitoinen kuljettaja, mahdollisuus maksaa kortilla, saatavuus 24/7/365, Helsingissä paikalla keskim. 4 minuutin kuluttua tilauksesta, hinta 1,52 eur kilometriltä 5.9 eur alkumaksu.
        Ei kyl ihan riistohinnoilta kuulosta, mut toki jos siihenkään ei oo rahaa.
        Mulla ratkaisu siihenkin : tule ajamaan taksia ...hehheh


      • hfk
        riistäjäisäntä kirjoitti:

        Uudehko hyväkuntoinen auto, täysvakuutukset, ammattitaitoinen kuljettaja, mahdollisuus maksaa kortilla, saatavuus 24/7/365, Helsingissä paikalla keskim. 4 minuutin kuluttua tilauksesta, hinta 1,52 eur kilometriltä 5.9 eur alkumaksu.
        Ei kyl ihan riistohinnoilta kuulosta, mut toki jos siihenkään ei oo rahaa.
        Mulla ratkaisu siihenkin : tule ajamaan taksia ...hehheh

        Kiitos ei. Taitaa sen verran olla puurot ja vellit sekasin yrittäjien,kuskien ja liiton kanssa että parempi olla koskematta koko soppaan.


      • hfk
        hfk kirjoitti:

        Kiitos ei. Taitaa sen verran olla puurot ja vellit sekasin yrittäjien,kuskien ja liiton kanssa että parempi olla koskematta koko soppaan.

        Mistä olet ammattitaitoisen kuljettajan löytänyt? Taidat olla ainoa suomessa!


      • Joukkari yrittäjä

        Jatkossa asiakas voi halpis taksiauton sijasta tilata MB Sprinter joukkariauton hyvin kilpailukykyiseen hintaan, kun taksarit nostaa kiiojensa km hintaa :))))


      • n 35 minuutin odotus
        just joo kirjoitti:

        Tai sitten jos hinnat nousee laskemisemn sijaan on taksien ainoa kulu se mitä Webasto vie tunnissa. Siellä huoltoaseman kahvilassa voi sitten miettiä missä meni vikaan vai luuleeko joku suhari oikeesti että keikkaa tulee kun hintaa nostaa entisestä riisto hinnasta?

        Asuin ulkomailla ja paikkakunnan taksi päivysti kotoa, ja tuli jos ehti kanojen ruokkimiselta.

        Ei istunut esson baarissa!

        että silleen


    • Aaseja69

      Niin arvon aasit yleensä autoa vaihdetaan jo kahden vuoden kohdalla jotenka joudumme maksamaan autoveroa valtiolle takaisin 3200euroa!!

      • Alalla.

        3200 euroa JOS on autossa ns. täysi ale (9600). Kaikissa ei ole.....

        Ja mitä tähän itse asiaan tulee, niin mitäänhän ei ole vielä päätetty......


    • tietäjä

      Kalustopisto suurempi niin so what.

    • jopee667

      Itse olen aina ostanut uuden autoverottoman auton ja ajellut vara autolla työhommat.

      3v. Pitämisen jälkeen poistoineen olen tienannut sievoisen katteen yhtiölle kun auto myyty eteenpäin.

      • TABWA

        Kerro ihmeessä miten saat ostettua autoverottoman auton Suomesta ja miksi se täytyy pitää kolme vuotta.


      • verorosvo
        TABWA kirjoitti:

        Kerro ihmeessä miten saat ostettua autoverottoman auton Suomesta ja miksi se täytyy pitää kolme vuotta.

        Meniskö se niin, että ostaa uuden MB ja saa 9600 veropalautuksen ja kuljettaa vanhalla romulla asiakkaita.
        Joskus voi sitten itse hienostella ja ajella uudella Eemelilä.

        Sitten voi vähän ajetun MB vaihtaa uuteen korimalliin ja saada uuden veronpalautuksen, ja hienostella taas. Romu kuljettaa matkustajalampaat edelleen.
        Ei sitä kukaan vahdi, eihän.


    • volvo rules

      erään kuljetusliikkeen yli 20.tä mersusta hajosi moottori toissa talvena.että se siitä sakujen laadusta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5600
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3557
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1682
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      207
      1670
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      83
      1126
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      27
      1107
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      917
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      846
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      829
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      818
    Aihe