Kesätöihin rekkahommiin?

Tegu

Hei teille kaikille arjen sankareille! Olen todella kiinnostunut kuljetusalasta ja haluaisin myös kuljettajaksikin joskus. Olen nyt tätä kirjoittaessani 15, mutta pian 16-vuotias lukiolainen sälli Kurikasta Etelä-Pohjanmaalta. Ajattelin tässä kysäistä, kun kesällä tulee taas aika vuodesta, jolloin on hankittava kesätyöpaikka, niin ajattelin kysä teiltä, että mitä kuljetusalan kesätöissä voisi tehdä?
Minun naapurissani (melkein) on eräs kuljetusfirma, joka kulettaa soraa ja hietaa ja myös äidin siskon mihelläkin on oma maitoauto firmansa Keski-Suomessa, niin ajattelin kysäistä, millaitsa kesätyötä voisi tehdä rekkakuskien parissa? Ohjaamossa olemista vaiko vaiko vaan toimistohommia?

12

442

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rf54erf65ew

      No useissa kuljetushommissa on kaksi miestä aina mukana.

      Esim. ruumisautoissa on aina kaksi, myöskin juomakuljetuksia ajetaan kahdestaan, samaten lääkekuljetuksissa on usein kaksi ihmistä, huonekalukuljetuksissa, arvokuljetuksissa yms.

      Olisi muute oikein todellinen unelma saada joku kiva 16v poika apumieheksi, ei taatusti tulis tylsää

      • on se vaan tyhmä!!

        Äläs nyt entinenn Nolo Sika-nimimerkki tule taas seksusaalista suuntautumistasi tänne esittelemään. 16-vuotias on alaikäinen homosuhteessakin. Eikö sulle riittänyt käräjöinti kameratolppien kusettamisessa vaan vielä haluaisit lakitupaan alaikäisen hyväksikäytöstä?


      • 16-59v naiset
        on se vaan tyhmä!! kirjoitti:

        Äläs nyt entinenn Nolo Sika-nimimerkki tule taas seksusaalista suuntautumistasi tänne esittelemään. 16-vuotias on alaikäinen homosuhteessakin. Eikö sulle riittänyt käräjöinti kameratolppien kusettamisessa vaan vielä haluaisit lakitupaan alaikäisen hyväksikäytöstä?

        Itse olen poika.

        Mutta en kyllä 16 vuotiaan pojan kanssa oo koskaan tehnyt mitään seksuaalista, lähes kaikki seksuaalinen toiminta liittynyt naisiin ja nuorin ollut 16v ja vanhin 59v

        Ja mitä siinä oikeudekäynnissä kusetettiin? tuomari totesi että kamera ei ollut kunnossa, en minä mitään huijannut :)


      • on se vaan tyhmä!!
        16-59v naiset kirjoitti:

        Itse olen poika.

        Mutta en kyllä 16 vuotiaan pojan kanssa oo koskaan tehnyt mitään seksuaalista, lähes kaikki seksuaalinen toiminta liittynyt naisiin ja nuorin ollut 16v ja vanhin 59v

        Ja mitä siinä oikeudekäynnissä kusetettiin? tuomari totesi että kamera ei ollut kunnossa, en minä mitään huijannut :)

        Kerroithan sinä medialle ettei sulla mitään gps-laitetta mukana ollut vaikka käräjillä niin väitit. Sekö ei ole kusettamista? Normaalijärjellä varustettu ihminen ymmärtää sen valehteluksi.


      • fefwefwe
        on se vaan tyhmä!! kirjoitti:

        Kerroithan sinä medialle ettei sulla mitään gps-laitetta mukana ollut vaikka käräjillä niin väitit. Sekö ei ole kusettamista? Normaalijärjellä varustettu ihminen ymmärtää sen valehteluksi.

        Viittaat varmaan iltalehteen, johon en ole antanut mitään haastattelua, he vain oli tulkinnut muut haastattelut aika erikoisella tavalla:

        Saatoin ajaa ylinopeutta. Iltalehden mukaan = Totta kai ajoin ylinopeutta

        Väitin paikantimen näyttäneen oikeaa nopeutta = Autossa ei edes ollut paikanninta

        ja lue Torstain iltasanomien paperilehti, siinä on haastattelu minusta, ja valotan asiaa kansalle. Oikein Turkulainen toimittaja haastalleli, ja vieläpä samassa talossa missä asun. Lisäksi tuossa paperilehdessä on itse ottamani kuva siitä Motorolan kapulasta.

        Tosin iltalehdellä on kyllä syy ollakin vähä kiukkunen mulle, he kun oman toimintansa takia menetti koko jutun :)

        Ja mitä väliä voitinko tai en? laske piruuttaas paljonkon se 70€ olisi ollut valtion budjetista... et taida edes löytää niin pientä lukua


      • suojaikäraja
        on se vaan tyhmä!! kirjoitti:

        Äläs nyt entinenn Nolo Sika-nimimerkki tule taas seksusaalista suuntautumistasi tänne esittelemään. 16-vuotias on alaikäinen homosuhteessakin. Eikö sulle riittänyt käräjöinti kameratolppien kusettamisessa vaan vielä haluaisit lakitupaan alaikäisen hyväksikäytöstä?

        Suojaikäraja suomessa on kyllä juurikin tuo 16 vuotta. Laittomaksi molemminpuolin vapaaehtoinen touhu muuttuu ainoastaan siinä kohtaa, jos kyse on maksullisesta seksistä tai toinen osapuoli on auktoriteettiasemassa (esim. opettaja).


    • M-LL

      Kuorma-auto kuskin homma ihan koiran homma. Kusee ratasta vasten niinku koira. Kukaan perkele kesätöihin mitään saatanan 16v röökäävää homopoikaa ota. Ehk siksi ottavat että vänkäri voisi ajaessa tumputella ajajan munaa.

      • Tegu

        Ensinnäkään EN ole homo ENKÄ polta ja kysyin tuon vain siksi, että haluan kokemusta rekkahommista, koska itsekkin haluan kyseiselle alalle.


    • KTK Best

      Kysy paikallisesta KTK:sta jos ne tarvii johonkin nuppiautoon apupoikaa vaikka nyytinajajan apulaiseksi.

    • Rahtihemmo2006

      Arvokuljetukseen ei pääse. Pitää olla 18-vuotias ja vartijan (perustutkinto) edes käytynä.

      Juurikin johonkin kahden miehen kuljetuksiin mitä tuossakin ylempänä lueteltiin. Toki,jos on jokin isohko terminaali lähellä (kesko,inex tai jokin kuljetusyritys joka tarvitsee lastaajaa / purkaajaa tai keräilijää niin kyllähän 16-vuotias oppii tekemällä ajamaan trukkia ,sähköpässiä tai ihan käsissä vedettävää roclaa (pumppua)


      Ns.kappaletavarapuolella pitää osata verrata rahtikirjoja ja tavaroita keskenään. Siinä menee hetki,että osaa tehdä sen homman. Osaa kuutioida ja laittaa lavametrit,jos laskutusperusteet on laitettu väärin. Lastaaminenkin on se oman hommansa,että osaa lastata kuormatilan oikein. Mitä saa lastata päällekkäin ja mitä ei ja sitten pitää vähän katsella akselipainoja,ettei tule liian etupainoinen tai takapainoinen.

      Ei muutakuin logistiikka kouluun ja siitä sitten jatkoa. Tervetuloa alalle.

      Tässä hieman esimerkkejä vain ja joku voi lisätä,jos jotain juolahtaa mieleen.

      • ewff

        LAKI ei määrittele mitään ikärajoja arvokuljetuksiin tms. ei edes ruumiskuljetuksiin taida olla LAIN määräämää ikärajaa, vaikka "käytäntö" taitaa olla että väh 50v :)


    • Tegu

      Kiitos vain teille vastauksista. :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1545
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1194
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1117
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1016
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      975
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      937
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      860
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      694
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      660
    Aihe