Menkkatietäjät tänne!

apuja tänne!

Eli oon 12v. netissä lueskelen menkkajuttuja, ja silloin alkaa vähän karmia :D En mitenkään odote menkkoja (en hullu ole) mutta paljon kysyttävää. Äidiltä aijon kysellä, mutten vielä. Eli muutamia kysymyksiä:
-Huomaako ekojen menkkojen edeltävää vatsakipua ns. normaalista vatsakivusta?
-Mitä siteitä kannattaa käyttää/Onko niitten laitto monimutkaista?
-Muutamilla luokkalaisilla menkat alkaneet, ja puhuu menkoista niinkuin ne olisi itsestäänselvyys, että kaikilla on jo alkanut. Arka puheenaihe siis kaveripiirissä.
-Onko kaikkien menkat ns. taistelua maailmaa vastaan? Siskolla ollut menkat pitkkän, enkä eroa huomaa(pelkästään vessan roskakorin roskista).

7

110

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • justsayin'

      -Kyllä sen kivun yleensä tunnistaa, mutta kaikilla ei edes ole menkkakipuja. Usein se on sellasta pistävää ja lähinnä alavatsan alueella.
      -Siteitä ei ole ollenkaan hankala käyttää, ja minkälaisia riippuu ihan vuodon runsaudesta. Yöksi kannattaa varata yösiteitä tai ainakin vähän isompia.
      -Sinuna olisin vain onnellinen, ettei sulla oo menkkoja ja usko pois, et ole ainoa vaikka joskus saattaa siltä tuntua;)
      -Menkkojen kivuliaisuus riippuu ihan ihmisestä eli toisilla ei tunnu missään ja toisilla tuntuu ympäri kehoa.

    • bdkdha

      Ei niitä kipuja välttämättä kaikilla ole, minulla ei ole suurempia ollut, menkat on tulleet kohta 4 v.

      Aluksi kannattaa käyttää siteitä, mutta suosittelen tampooneja. Eli kannattaa alkaa harjoitella niiden käyttöä sitten kun vuotoa tulee runsaammin.

      Itse käytän pääsääntöisesti ob:n tampooneja, joten ihan halpissiteet passaa mulle. Mutta kyllä ne libressen tai alwayssin siteet on parhaimpia.

    • Kupit kunniaan!

      Itse suosittelen kuukupin käyttöä. Parantaa todella elämänlaatua, kun ei tunne inhottavien eritteiden vuotavan. Se on erittäin vastenmielistä.
      Myös uimassa kupilla voi käydä. Lesbo ja neitsytkin voi käyttää (olen lesbo ja käytän). Käytön opettelu on hankalaa, mutta kannattaa opetella!
      Ympäristöystävällistäkin tämä on, tarvitsee yhden kupin (kestää n.10 vuotta) ja maksaa n.vuoden siteet (taloudellinen). Ei myöskään aiheuta TSS:sää kuten voimakkaasti imukykyiset tamponit joskus. Suosittelen. :) Aiemmin menkat ovat ahdistaneet sairaan paljon, mutta kupim ansiosta ne eivät ahdista enää.

      • Kupit kunniaan!

        *kupin


      • aedfsgfg

        Mitä hiton tekemistä seksuaalisella suuntautumisella on kuukautissuojien kanssa? :D

        Edellinen TSS-tapaus on useamman vuosikymmenen takaa. Sitä on huono käyttää argumenttina kupin puolesta.


      • heyjaa
        aedfsgfg kirjoitti:

        Mitä hiton tekemistä seksuaalisella suuntautumisella on kuukautissuojien kanssa? :D

        Edellinen TSS-tapaus on useamman vuosikymmenen takaa. Sitä on huono käyttää argumenttina kupin puolesta.

        juuvsiis erottaa sen, tosin kaikillahan ei kipuja tuu. itellä kipu tuntuu alaselässä eikä niinkää vatsassa, paitsi turvottaa. siteitten käyttö on tosi helppoo mut ite tykkään tamppoonrist, koska ei tuu ylivuotoja ja ne menkat ei ees häiritse sillon(: ja mulla alko 12v menkat mut monillakaa ei oo vielä tossa iässä alkanu(:


    • "tietäjä" :D

      1. Huomaako ekojen menkkojen edeltävää vatsakipua ns. normaalista vatsakivusta?
      -Itselläni ei ole ikinä menkkakipuja ollut, kaikilla niitä ei vain ole:)
      Mutta luulisin sen olevan erilaista kuin tavallinen vatsakipu.
      2. Mitä siteitä kannattaa käyttää/Onko niitten laitto monimutkaista?
      -Anteeks mä nauran:D Siteiden laitto ei todellakaan ole monimutkaista!
      3. Muutamilla luokkalaisilla menkat alkaneet, ja puhuu menkoista niinkuin ne olisi itsestäänselvyys, että kaikilla on jo alkanut. Arka puheenaihe siis kaveripiirissä.
      -Ymmärrän sinua, tulee varmaan vähän ulkopuolinen ja tyhmä olo?
      kaikki kehittyy yksilöllisesti!
      4. Onko kaikkien menkat ns. taistelua maailmaa vastaan? Siskolla ollut menkat pitkkän, enkä eroa huomaa(pelkästään vessan roskakorin roskista).
      -Nyt meni vähän ohi mitä tällä tarkoitit?:D Joillakin on kovia kipuja, jotka tuottavat tuskaa.
      Minulla ei ole lainkaan kipuja, täytyy vaan käydä vähän useammin vessassa, mutta ei muuta:)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      93
      4417
    2. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      44
      4406
    3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      612
      4046
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      2967
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      79
      2591
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      129
      2153
    7. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      342
      2115
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      204
      2069
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      29
      1695
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1462
    Aihe