Plussia:
isot tilat
hyvä ajettavuus maantiellä perusajossa
halpa hinta
premium-autojen luokkaa oleva suorituskyky (esim. BMW 320d verrattavissa olevat tehot ja kiihtyvyys)
Miinuksia:
epämukava alusta
raskaan oloinen kori "urheilullisesti" ajettaessa
moottorin äänet, epämiellyttävä voimakas vanhanaikainen raksatus
Eli tuossa saa kyllä rahalle vastinetta, saa edullisesti kohtalaisella suorituskyvyllä (8,1s. nollasta sataan, 184hv) olevan auton, jossa on hyvät tilat, hyvä ajettavuus normaalikäytössä, mutta joka on kuitenkin epämiellyttävä alustaltaan vähän huonommilla teillä, hieman raskaan oloinen koriltaan sporttisesti ajettaessa ja jonka moottori tuntuu edustavan vanhaa perustekniikkaa ainakin äänimaailmaltaan (samanlainen ääni kuin kymmenen vuotta vanhoissa pumppusuutin TDI Golfeissa esim.)
Hinta huomioiden hyvä auto peruskäyttöön jos on valmis tinkimään vähän joistakin ominaisuuksista moottorin, alustan ja urheilullisen ajettavuuden suhteen.
Jos haluaa paremman alustan ja paremman moottorin ja paremman ajettavuuden joutuu toki latomaan melko paljonkin rahaa tiskiin, tosin samalla suorituskyky ja tehotkin toki usein kasvavat vielä tuosta 2-litraisten turbodieseleiden luokasta esim. n. 2,5litraisten tasolle (n. 240-250hv ja n. 6,8 - 7,3 s nollasta sataan)
Koeajoin uuden Octavia RS dieselin, huomioita
71
842
Vastaukset
- Joo.
Eihän kaksilitraista yleensä kannata verrata 2,5:iin. Ne ovat vähän eri hintaluokassa. Toi kaksilitrainen cr-kone onkin vagin yleisessä käytössä (Audi,Skoda,vw ja Seat). Aika jännää, että pidät sitä vanhanaikaisena.
- Käyntiääni
Ei se kone varmaan muuten vanhanaikainen ole mutta se käyntiääni on vanhanaikaisen kuuloinen sivistymätön "raksatus".
- risto premium
Käyntiääni kirjoitti:
Ei se kone varmaan muuten vanhanaikainen ole mutta se käyntiääni on vanhanaikaisen kuuloinen sivistymätön "raksatus".
Vanha moottoriteknikka ja riittämätön eristys vaikutta köyhältä.
- duseltorp
Käyntiääni kirjoitti:
Ei se kone varmaan muuten vanhanaikainen ole mutta se käyntiääni on vanhanaikaisen kuuloinen sivistymätön "raksatus".
HÖPÖN HÖPÖN. Niissä on nykyään Commonrail-koneet jotka käyvät ihan siististi. Vanhempien mallien pumppusuutinkoneet raksuttivat kyllä.
- Suhteellista
BMW 320d farkku automaatti on 0-100 7,6 s
Ero on kuitenkin isohko.
Skodassa itseäni on häirinnyt kova sisämeteli.- melutaso
Jos suhteuttaa RS hinnan melutasoon, niin lähes kaikki muut samanhintaiset autot ovat hiljaisempia. Jonkinlaiseen perusääneneristykseen Skoda olisi voinut vielä laittaa muutaman satasen.
- saturainen
melutaso kirjoitti:
Jos suhteuttaa RS hinnan melutasoon, niin lähes kaikki muut samanhintaiset autot ovat hiljaisempia. Jonkinlaiseen perusääneneristykseen Skoda olisi voinut vielä laittaa muutaman satasen.
Listaapa ne muut autot jotka ovat samanhintaisia ja samoilla ominaisuuksilla?
- löytyy kyllä
saturainen kirjoitti:
Listaapa ne muut autot jotka ovat samanhintaisia ja samoilla ominaisuuksilla?
Eiköhän Seatilta löydy rs:ää vastaavat dieselmallit. Seatilla vastaava on aina kuulunut perusmalleihin eli ei mitään rs- tai muuta 'tehomerkintää'. Tehomallit on sitten erikseen, joskin huomattavasti tehokkaampina ja hieman kalliimpina. Leon ja Altean malleista. Hieman halvempia. Alteasta löytyy rs:än tehoilla varustettuna vielä nelivetoisenakin. Ainakin aiemmin, mutta en tiedä onko vielä tullut päivitystä.
- ja entä kulutus
no paljonko tuo käytänns heittää esim rs tsillä 6,9 ja käytännössä 6,6 tdillä 8-8,1 käytännössä. näin ulkom. vertailusivu joku zeparts...
- ei tullut kauppoja
Ocu RS:n suurimmat ongelmat: alusta ja sisämelu.
Vartin koeajon jälkeen stressitaso nousi, koska alusta oli todella ärsyttävän epämukava. Ei olisi mukava vetää Lappiin sellaisella paukkulaudalla. Lisäksi sisämeteli oli aika hurja.
Muuten olisi ollut hintaansa hyvä paketti. - kuis bensa
Onko bensaräsässä yhtä kova sisämelu?
- RS bensa
Ei ole!
- A5 3,0 tdi q
RS bensa kirjoitti:
Ei ole!
Onko kokemuksia bensa räsän kulutuksesta?
Outoa ettei autolehtien koeajoissa ole mainittu mitään negatiivista alustasta tai poikkeuksellisen suuresta melusta. Tuon tyylisessä autossa saa jossainmäärin olla moottorin ääntä,rengasmelua ei tässä hintaluokassa oikein saa vähemmäksi. - RS bensa
A5 3,0 tdi q kirjoitti:
Onko kokemuksia bensa räsän kulutuksesta?
Outoa ettei autolehtien koeajoissa ole mainittu mitään negatiivista alustasta tai poikkeuksellisen suuresta melusta. Tuon tyylisessä autossa saa jossainmäärin olla moottorin ääntä,rengasmelua ei tässä hintaluokassa oikein saa vähemmäksi.Räsän kulutus näyttäis asettuvan arkisessa nurkka pyörityksessä (ei sisällä kävelyvauhtista ruuhka nytkytystä) 7.7-7.9 tasolle. Muutaman vuoden takainen FR Leon vanhemmalla bensaturbolla vei 9.0-9.4. Joten kehitys oikean suuntainen. Autotyyppi huomioiden, alusta on riittävän mukava (esim ST Focus selvästi epämukavampi). Rengasmelu vakio 17" vähäinen. Esittely ja lehdistöautoissa yleensä 19". Ne tietysti meluisempia. Esimerkiksi Tuulilasi-lehdessä moitittiin bensaversion vaisua moottorimurinaa;) Mulle (vanha äijä kun oon) kelpaa hiljainen moottori vallan mainiosti.
- A5 3,0 tdi q
RS bensa kirjoitti:
Räsän kulutus näyttäis asettuvan arkisessa nurkka pyörityksessä (ei sisällä kävelyvauhtista ruuhka nytkytystä) 7.7-7.9 tasolle. Muutaman vuoden takainen FR Leon vanhemmalla bensaturbolla vei 9.0-9.4. Joten kehitys oikean suuntainen. Autotyyppi huomioiden, alusta on riittävän mukava (esim ST Focus selvästi epämukavampi). Rengasmelu vakio 17" vähäinen. Esittely ja lehdistöautoissa yleensä 19". Ne tietysti meluisempia. Esimerkiksi Tuulilasi-lehdessä moitittiin bensaversion vaisua moottorimurinaa;) Mulle (vanha äijä kun oon) kelpaa hiljainen moottori vallan mainiosti.
Kohtuulliselta vaikuttaa kulutus. Olarin veholla oli ständillä valkoinen farkku räsä,näytti kerrassaan upealta.
Harmi olla jo siinä iässä että pitää siirtyä eemeliin... - Vähemmän fiktiota
RS bensa kirjoitti:
Ei ole!
Auto, Motor und Sportin testivertailu Focus ST, Occu 2.0 RS LB DSG ja VW GTI Performance, kaikissa 18 vanteet. Ocu oli 180 km/h kaikista hiljaisin (Ocu 74 dB, Golf 75 ja Focus 76). 100 km/h vastaavat arvot, Ocu 66, Golf 67 ja Ford 68 dB).
- A5 3,0 tdi q
Vähemmän fiktiota kirjoitti:
Auto, Motor und Sportin testivertailu Focus ST, Occu 2.0 RS LB DSG ja VW GTI Performance, kaikissa 18 vanteet. Ocu oli 180 km/h kaikista hiljaisin (Ocu 74 dB, Golf 75 ja Focus 76). 100 km/h vastaavat arvot, Ocu 66, Golf 67 ja Ford 68 dB).
Tuo mittaus ei kerro mitään muuta kun tuloksen numeroina,lisäksi 1db ero on mitätön jo rengastus vaikuttaa enemmän. Käsittääkseni mittaus on tehty kestopäällysteellä jolla ei ole ajettu koskaan nastarenkailla,joten tulosta ei sinällään voi verrata suomessa tehtyyn autenttiseen koeajoon.
Nyt kyse oli siitä miten ihminen kokee melun,siihen vaikuttaa monta muuttujaa.
Tänä syksynä on keskusteltu laajasti nokian 8 aiheuttamasta melusta,mittausten mukaan hiljainen rengas mutta ihmiset kokee "ulinan"häiritseväksi-varsinkin tietyissä autoissa. - Ei kolise
Bensa ei pidä sitä dieselin kilkatusta ja kalkatusta mutta hiljaiseksi ei voi haukkua silti.
- HyväKuulo
A5 3,0 tdi q kirjoitti:
Tuo mittaus ei kerro mitään muuta kun tuloksen numeroina,lisäksi 1db ero on mitätön jo rengastus vaikuttaa enemmän. Käsittääkseni mittaus on tehty kestopäällysteellä jolla ei ole ajettu koskaan nastarenkailla,joten tulosta ei sinällään voi verrata suomessa tehtyyn autenttiseen koeajoon.
Nyt kyse oli siitä miten ihminen kokee melun,siihen vaikuttaa monta muuttujaa.
Tänä syksynä on keskusteltu laajasti nokian 8 aiheuttamasta melusta,mittausten mukaan hiljainen rengas mutta ihmiset kokee "ulinan"häiritseväksi-varsinkin tietyissä autoissa.Logaritmisella asteikolla 1dB on oikeasti aika paljon - se on myös selvästi korvin kuultavissa oleva ero.
- Niin on
HyväKuulo kirjoitti:
Logaritmisella asteikolla 1dB on oikeasti aika paljon - se on myös selvästi korvin kuultavissa oleva ero.
10 db lisäys tarkoittaa jo melun kaksinkertaistumista.
- höpö höpö
Niin on kirjoitti:
10 db lisäys tarkoittaa jo melun kaksinkertaistumista.
Melussa eli äänenpaineessa 3 db lisäys on jo kaksinkertaistuminen
- A5 3,0 tdi q
höpö höpö kirjoitti:
Melussa eli äänenpaineessa 3 db lisäys on jo kaksinkertaistuminen
Kyllä se vaan on niin että 10 db nousu tuntuu ihmisen korvaan melun kaksikertaistumisena.
Kannattaa kirjoittaa vain faktaa! - ei uutena
Ei kolise kirjoitti:
Bensa ei pidä sitä dieselin kilkatusta ja kalkatusta mutta hiljaiseksi ei voi haukkua silti.
Ei TSI kauaa kolinattomana pysy.
- 1222222
A5 3,0 tdi q kirjoitti:
Onko kokemuksia bensa räsän kulutuksesta?
Outoa ettei autolehtien koeajoissa ole mainittu mitään negatiivista alustasta tai poikkeuksellisen suuresta melusta. Tuon tyylisessä autossa saa jossainmäärin olla moottorin ääntä,rengasmelua ei tässä hintaluokassa oikein saa vähemmäksi.eiköhän läelle pääsek un pikku autoihin lisää 1,01,5 litraa ja 2 litraisiin 2-2,5ltr ojearvon. näin mitä autolehtien mittauksia huomioinu. eli tsi räsässä 7,7-8 aika lähellä totuutta. kun pollet kasvaa ajotyyli muuttuu...väkisten.
- isot erot
Vähemmän fiktiota kirjoitti:
Auto, Motor und Sportin testivertailu Focus ST, Occu 2.0 RS LB DSG ja VW GTI Performance, kaikissa 18 vanteet. Ocu oli 180 km/h kaikista hiljaisin (Ocu 74 dB, Golf 75 ja Focus 76). 100 km/h vastaavat arvot, Ocu 66, Golf 67 ja Ford 68 dB).
ottakaa nyt hitto huomoioon ne renkaat merki ja vannekoko
- krekoripek
Ihan hyvät tehot ym mutta se on silti vain Skoda.
- SuutariPieri
krekoripek on tämän päivän luupää.
- zimi.
Ajelin yli 10 vuotta 5-sarjan bemareilla ja onhan ne hiljaisia autoja, mutta siirryttyäni Skodaan täytyy vaan todeta, ettei vähän suurempi sisämelu merkitse käytännössä yhtään mitään. Sisämelut tuntuu olevan enemmän trollien korvien välissä kuin ulkokorvissa.
- A5 3,0 tdi q
Joo,tuo melun häiritsevyys on niin henkilökohtaista.
Noihin mittauksiin kannattaa suhtautua hyvin kriittisesti,varsinkin muualla kuin Suomessa tehtyihin.
Tuollaista 1db muutosta autossa ei todellakaan huomaa,renkailla on jo 0-3db merkitys,myös Suomen teillä ajoradan erikohdissa saa hyvin erilaisia tuloksia,ainahan on mittaus virhettä ja loppupeleissä ihmisen äänekkyysaistimus koostuu taajuudesta,äänenpaineesta ja melun spektristä. - zimi.
A5 3,0 tdi q kirjoitti:
Joo,tuo melun häiritsevyys on niin henkilökohtaista.
Noihin mittauksiin kannattaa suhtautua hyvin kriittisesti,varsinkin muualla kuin Suomessa tehtyihin.
Tuollaista 1db muutosta autossa ei todellakaan huomaa,renkailla on jo 0-3db merkitys,myös Suomen teillä ajoradan erikohdissa saa hyvin erilaisia tuloksia,ainahan on mittaus virhettä ja loppupeleissä ihmisen äänekkyysaistimus koostuu taajuudesta,äänenpaineesta ja melun spektristä.Höh, tässä on nyt kyseessä omat kokemukset, eivätkä mitkään tieteelliset mittaukset.
A5:ssä on sen verran leveät renkaat ja erillisripustukset, ettei se todellakaan sovi Suomen uraisille teille melun eikä varsinkaan ajettavuuden suhteen.
Lisäksi A5 on littana ja ruma.. - A5 3,0 tdi q
zimi. kirjoitti:
Höh, tässä on nyt kyseessä omat kokemukset, eivätkä mitkään tieteelliset mittaukset.
A5:ssä on sen verran leveät renkaat ja erillisripustukset, ettei se todellakaan sovi Suomen uraisille teille melun eikä varsinkaan ajettavuuden suhteen.
Lisäksi A5 on littana ja ruma..Niin,kyseessä oli skoda octavia rs ketju-audit kuuluu muualle!
Siis juuri kirjoitin että ei kannata tuijottaa teoreettisia mittauksia,vaan luottaa korvaan-vastaa siis oikeaan paikkaan.
Mielellään kuulisin niitä ihan oikeita kokemuksia räsästä. - zimi.
A5 3,0 tdi q kirjoitti:
Niin,kyseessä oli skoda octavia rs ketju-audit kuuluu muualle!
Siis juuri kirjoitin että ei kannata tuijottaa teoreettisia mittauksia,vaan luottaa korvaan-vastaa siis oikeaan paikkaan.
Mielellään kuulisin niitä ihan oikeita kokemuksia räsästä."Tuollaista 1db muutosta autossa ei todellakaan huomaa,renkailla on jo 0-3db merkitys,myös Suomen teillä ajoradan erikohdissa saa hyvin erilaisia tuloksia,ainahan on mittaus virhettä ja loppupeleissä ihmisen äänekkyysaistimus koostuu taajuudesta,äänenpaineesta ja melun spektristä."
Siis kukakohan ton kirjoitti? - zimi-
A5 3,0 tdi q kirjoitti:
Niin,kyseessä oli skoda octavia rs ketju-audit kuuluu muualle!
Siis juuri kirjoitin että ei kannata tuijottaa teoreettisia mittauksia,vaan luottaa korvaan-vastaa siis oikeaan paikkaan.
Mielellään kuulisin niitä ihan oikeita kokemuksia räsästä.Siis, eiköhän me olla samaa mieltä siitä, että nykyautojen sisämelusta ei kannata riidellä?
- A5 3,0 tdi q
zimi- kirjoitti:
Siis, eiköhän me olla samaa mieltä siitä, että nykyautojen sisämelusta ei kannata riidellä?
Tekniikan mailman sivuilla on kattava otos autojen melumittauksia(noin 600 mallia),käy siellä tutustumassa mitä tarkoitan. Ja vastaa jatkossa sille nimimerkille jota kommentoit,siis sille joka pitää deppoja tärkeinä. Koitin selittää että numeroilla ei ole väliä ,vaan miltä ihmisen omassa korvassa tuntuu!!!
- Bemarista Skodaan
Köyhtyneen selityksiä.
- zimi.
Bemarista Skodaan kirjoitti:
Köyhtyneen selityksiä.
Siis vaihdoin vanhan Bemarin uuteen Skodaan, kun sain vakituisen työpaikan.
- zimi
A5 3,0 tdi q kirjoitti:
Tekniikan mailman sivuilla on kattava otos autojen melumittauksia(noin 600 mallia),käy siellä tutustumassa mitä tarkoitan. Ja vastaa jatkossa sille nimimerkille jota kommentoit,siis sille joka pitää deppoja tärkeinä. Koitin selittää että numeroilla ei ole väliä ,vaan miltä ihmisen omassa korvassa tuntuu!!!
Ok, mutta miksi itse käytät tollasta nimimerkkiä?
- A5 3,0 tdi q
zimi kirjoitti:
Ok, mutta miksi itse käytät tollasta nimimerkkiä?
Tullut käytettyä samaa jo vuosia,vaikka kulkineet on vaihtuneet välillä.
- hinta laatu edelleen
ott harvoja exbemaristeja joilla on munaa vaihtaa ainut oikee merkki skudaan. respekt
- ei arka
Puhutaan nyt kokemuksesta. Mielestäni UUden rsn melu oli häiritsevä kun sitä ajoin- Karkeahko vanha asfaltti. Jättäisin auton ostamatta tämän perusteella. Muuten ok. Mutta useiden koeajojen perusteella tuo melu tuntuu olevan ongelma monissa merkeissä. Hinnat alkaen versioilla. Sanompa tuon mutta en mainosta. Toyota auris oli mm. melutasoltaan miellyttävä näin jos vertailen. Itse ajn skodalla.
- räsää mieli
Onko uudessa räsässä ovenvälit ym.takapuolet lakattu vai onko ns.santapaperipinta jota ei pysty pitämään kunnolla puhtaana.
- melu ratkaisi
jos auto pitää noin kovaa melua, pitää kulkupuolikin olla parempaa
- perusmalli
melu ratkaisi kirjoitti:
jos auto pitää noin kovaa melua, pitää kulkupuolikin olla parempaa
Perusmallissa saa saman melun halvemmalla.
- perusasiat kuntoon
melu ratkaisi kirjoitti:
jos auto pitää noin kovaa melua, pitää kulkupuolikin olla parempaa
Meluttomuus, hyvät valot, moderni ulkonäkö, hyvä istuin, täristämätön alusta, tarkka ohjaus, riittävä sitkeys, kohtalainen kulutus, likimain tuossa järjestyksessä ne on minun autoni valintaperusteet. Tiedä sitten täyttäisikö RS noista montaakaan.
- onkohan sittenkään järke
perusmalli kirjoitti:
Perusmallissa saa saman melun halvemmalla.
Sama melu, mutta räsä kiihtyy nollasta sataan muutaman sekunnin nopeammin. Kyllähän siitä jo kannattaa maksaa kymppitonnin extraa, jos väkisin on skodissa kerran pysyttävä...
- perusmalli
onkohan sittenkään järke kirjoitti:
Sama melu, mutta räsä kiihtyy nollasta sataan muutaman sekunnin nopeammin. Kyllähän siitä jo kannattaa maksaa kymppitonnin extraa, jos väkisin on skodissa kerran pysyttävä...
Eipä Skodalla paljoa kehtaa kiihdytellä. Parempi ajella mahdollisimman huomaamattomasti, ettei kukaan tunnista.
- persportti
onkohan sittenkään järke kirjoitti:
Sama melu, mutta räsä kiihtyy nollasta sataan muutaman sekunnin nopeammin. Kyllähän siitä jo kannattaa maksaa kymppitonnin extraa, jos väkisin on skodissa kerran pysyttävä...
pojat kattelee niitä dualeja ja 0-100kmh etipä netistä vertailusivut jossa on vedätykset kullakin vaihteella eri noupeuksilla niin kyllä III ocutrulaa aika hyvin kokoonsa nähden. siinä on 5 sarjan bemut läes tasoissa 1.4tsin kanssa.
no kyllä se ocussa onse monipuolisuus järkevyys tilat suorityuskyky hinnant ja ylläpidon suhde se miks ne on suosittuja
- Parempi kuin vanha?
Onko äänieristys edes parempi kuin vanhassa mallissa?
- räsää mieli
Taitaa olla kyseessä sellainen auto että äänettömyys ei ole pääasia,veikkaan että jos olisi tonnin lisähintaan putkisto joka toisi urheilullisuutta äänimailmaan moni valitsisi sen. Tietysti rengasäänet on asia erikseen.
Ja verrokit on tietysti luokkaa golf gti,focus st/rs jne.eli ei ihan perusmalleja.
- isompi kun ocu
Jos haluatte hiljaisen saksalaisen samassa hintaluokassa käykää kokeilemassa opel.
http://www.autotalli.com/uusi-auto/47685/Opel/Insignia/HB 2.0 CDTI BiTurbo Edition 143kW AT6- ei kelpaa
Autossa pitää olla melua ja ankeutta. Elämässä pitää olla myös jännitystä. Siksi Skoda DSG:llä.
- komukka
Mutta Insignia on tyylikäs. Auton pitää olla ruma, korkea ja kapea kökkö niinkuin Taavi.
- osssss
15 pakkasessa lämpiääkö hytti ennenkuin kerkiää työpaikalle.Tehomallissa sais olla myös mukavaa.
Saati sulaako lasit alle 40min?- Mallista riippuen
Jos on vastukset saattaa lämmetä mutta sitten on akku tyhjä.
- it-inssi
Mallista riippuen kirjoitti:
Jos on vastukset saattaa lämmetä mutta sitten on akku tyhjä.
Vittuillaan sitten kun on aloitettu vittulemaan..
Uusi auto on paras, ja vanha Priimium naurettava.. - gk kon
Mallista riippuen kirjoitti:
Jos on vastukset saattaa lämmetä mutta sitten on akku tyhjä.
Ei vastukset kerrasta akkua tyhjennä. Viikonloppuna voi akun ladata täyteen ja taas saa viikon käyttää vastuksia.
- PSA
Hehe, on mailmankirjat sekasin, kun tonnin- kahden hintanen Psa ranskis hiljasempi ja paremman kyytin antaa kuin uudet 30000-40000 e hintaset uudet "paremmat" autot?
- Kokemusta on näistä
Miksi tuijjotatte jotain 0-100 arvoa? Se ei kyllä kerro paljoakaan auton suorituskyvystä. Väännöllä ajetaan eikä hevosvoimilla. Huomaa että autoista tietämättömät teinit kommentoi kun miettivät jotain 0-100 arvoa joka voi poiketa ihanneolosuhteissa mitatusta ihannetuloksesta vaikka kuinka paljon..siihen vaikuttaa kuski...ilman lämpötila...tien pinta...tuuli..auton paino(monta kuudissä,tankki täynnä?) ihan turhaa sanoa että joku kiihtyy 8,1 sek sataseen kun todennäkösesti et koskaan tuota arvoa saavuta saatika miksi se pitäisi saavuttaa? Arkiajossa on ihan sama kiihtyykö auto 6 vai 10 sek sataseen jos kummassakin on vaikka 400nm vääntöä niin niillä on hyvä ja helppo ajaa. Mulla esim volvo s60 D4 163hv ja 400nm..kokeilin yksi päivä v60 D5 polestar nelivetoa...tässä oli 235hv ja 470nm ja ihan oikeesti mitään ihmeellistä lisäarvoa tuo isohko tehonlisäys ei tuonut...kiihtyvyys oli toki parempi tehokkaammassa mutta mitään merkittävää eroa ei ollut. Tuolla 400nm väännöllä pääsee jo niin hyvin että ei tarvitse enempää mihinkään. Nopeat autot on sitten erikseen.
- Esimerkkiiii
Sama kokemus uudessa bmw 520da vs 518da. Tehokkaammassa 184hv 380nm ja heikommassa 143hv ja 360nm. Näiden käytännön suorituskyvyssä et huomaa eroa kuin kellon kanssa normaaliajossa. Vaikka hevosvoima ero on iso niin vääntö lähes sama myös pienemmässä ja siksi ajossa ei ero huomaa ellet radalle mene huudattamaan:) moni epäily tuota 518da konetta joka on 2 litranen ja sama kone kun tehokkaammassa mutta se tosiaan yllättää että suorituskyky onkin sama. Kiitos bmw:n 8 vaihteisen automaatin.
- osssss
Äkkiä työpaikalle pitää päästä kun ei lämpene hytti?
- räsää mieli
Esimerkkiiii kirjoitti:
Sama kokemus uudessa bmw 520da vs 518da. Tehokkaammassa 184hv 380nm ja heikommassa 143hv ja 360nm. Näiden käytännön suorituskyvyssä et huomaa eroa kuin kellon kanssa normaaliajossa. Vaikka hevosvoima ero on iso niin vääntö lähes sama myös pienemmässä ja siksi ajossa ei ero huomaa ellet radalle mene huudattamaan:) moni epäily tuota 518da konetta joka on 2 litranen ja sama kone kun tehokkaammassa mutta se tosiaan yllättää että suorituskyky onkin sama. Kiitos bmw:n 8 vaihteisen automaatin.
Kyllä se on teho ja ainoastaan teho joka vie autoa eteenpäin ja vääntöhän saadaan sitten laskemalla pyörimisnopeudesta ja tehosta.
Toki tässä sinun esimerkissäsi käsittääkseni on tehoa leikattu ohjelmallisesti ja kokemuksesta voin sanoa että tuo tehokkaampi versio on huomattavasti mukavampia käytännössä.
Mutta onko kukaan kokeillut bensa räsää? - onkohan sittenkään j
räsää mieli kirjoitti:
Kyllä se on teho ja ainoastaan teho joka vie autoa eteenpäin ja vääntöhän saadaan sitten laskemalla pyörimisnopeudesta ja tehosta.
Toki tässä sinun esimerkissäsi käsittääkseni on tehoa leikattu ohjelmallisesti ja kokemuksesta voin sanoa että tuo tehokkaampi versio on huomattavasti mukavampia käytännössä.
Mutta onko kukaan kokeillut bensa räsää?Toki tehoa tarvitaan, mutta kenelle on elämän tärkein juttu päästä seuraaviin punaisiin liikennevaloihin muutaman sadasosasekuntia nopeammin? Tai motarilla saavuttaa moottoritienopeus sekunnin pari nopeammin?
JA maksaa tästä ilosta kymppitonneja extraa - ei kaahari
onkohan sittenkään j kirjoitti:
Toki tehoa tarvitaan, mutta kenelle on elämän tärkein juttu päästä seuraaviin punaisiin liikennevaloihin muutaman sadasosasekuntia nopeammin? Tai motarilla saavuttaa moottoritienopeus sekunnin pari nopeammin?
JA maksaa tästä ilosta kymppitonneja extraaTehoissa riittää tonnin autossa noin 70 kW / 4 henkilöä vallan mainiosti.
- 111111111111
taitaa olla keää 3 sisäpuolella nou joilla on hirvee hätä tehdä dualeja yms ramppikiihdytyksiä. itse ajan 95% muualla kuin ruuhkissa ja tyamatkaaikoina ja lisäksi matkaajot eli kiidytykset on tosiaan tasasessa ajossa se 2% mitä tarvitsen miksi siis ääritilanteeseen apnostaa
- harrasteet muualla
Miksi jonkun pitäisi ajaa "urheilullisesti"?
- A5 3,0 tdi q
Ei tehontarpeen ainoa syy ole välttämättä urheilullinen ajotyyli.
Occu rs:sää myydään taatusti paljon farkkuversiona,kyydissä saataa olla useampi ihminen matkatavaroineen,myös perävaunun veto lisää kokonaismassaa ja siten tarvittavaa tehoa.
Uuden diesel räsän kokonaismassa on lähelle pari tonnia,joten kuormatun skodan teho/painosuhde ei poikkea paljon esim. kevyesti kuormatusta1,2 tsi polosta.
Tilanne on sitten jo todella paljon huonompi ketjussa mainitussa 518 da:ssa,ylämäkeen kun ohittaa kuormatulla autolla saattaa tulla ikävä 184 hv:n versiota. - 12+13
A5 3,0 tdi q kirjoitti:
Ei tehontarpeen ainoa syy ole välttämättä urheilullinen ajotyyli.
Occu rs:sää myydään taatusti paljon farkkuversiona,kyydissä saataa olla useampi ihminen matkatavaroineen,myös perävaunun veto lisää kokonaismassaa ja siten tarvittavaa tehoa.
Uuden diesel räsän kokonaismassa on lähelle pari tonnia,joten kuormatun skodan teho/painosuhde ei poikkea paljon esim. kevyesti kuormatusta1,2 tsi polosta.
Tilanne on sitten jo todella paljon huonompi ketjussa mainitussa 518 da:ssa,ylämäkeen kun ohittaa kuormatulla autolla saattaa tulla ikävä 184 hv:n versiota.Hyvä kysymys on tietysti, miksi pitää ylipäänsä ohittaa, jos se hyvät normaalitehot (143 hv) ei riitä tai käy vähiin.
Sehän tarkoittaa kai sitä, että ohitettava ajaa ihan ok nopeutta eikä liene tientukkona jos nopeusrajoituksia edes suunnilleen noudatetaan.
Perävaunullahan ei saa ajaakaan yli 80 km/t. Siihen riittää kyllä normiauton tehot. - A5 3,0 tdi q
12+13 kirjoitti:
Hyvä kysymys on tietysti, miksi pitää ylipäänsä ohittaa, jos se hyvät normaalitehot (143 hv) ei riitä tai käy vähiin.
Sehän tarkoittaa kai sitä, että ohitettava ajaa ihan ok nopeutta eikä liene tientukkona jos nopeusrajoituksia edes suunnilleen noudatetaan.
Perävaunullahan ei saa ajaakaan yli 80 km/t. Siihen riittää kyllä normiauton tehot.Pitäisi normaalilla järjellä varustetun ihmisen ymmärtää missä ohittaa ja kenet ohittaa.
On vain faktaa että joskus joutuu tekemään ohituksia,siis ihan lakien ja rajoitusten puitteissa. - 12+13
A5 3,0 tdi q kirjoitti:
Pitäisi normaalilla järjellä varustetun ihmisen ymmärtää missä ohittaa ja kenet ohittaa.
On vain faktaa että joskus joutuu tekemään ohituksia,siis ihan lakien ja rajoitusten puitteissa.Tuon ymmärtäminen mitä kirjoitit on helppoa.
Noihin lakien ja rajoitusten mukaisiin ohituksiin riittääkin mainiosti normaaliauton tehot, esim tuo 143 hv.
- Tossu kone
No heh c'moon, toi diiseliräsä on tossu mopo. Taksimersut pyörii kahdeksikkoo sen ympärillä ja 2-litran bimmerit pieksee myös 6-0. Hävettäis ajaa sporttivehkeellä "RS" jossa tossu kulku. Ei se bensa räsäkään ole raketti vaan ihan tavis normi kaara. Älkää siis tehkö siitä jumal autoa!
- Eikä muuksi muutu
Skodahan on tosi olemattoman oloinen arkiauto tuulipuvuille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
eerikäinen novassa sanoi ei kukaan enää aja manuaalivaihteilla
meillä on 3 autoa talissa ja kaikissa manuaalilaatikot, on meillä vielä tämmöiset vaikka toisin puhutaan.1501606Ilo, joka nousee silmiisi saakka
kun katseemme kohtaavat. Olet energinen, aito, ihana. Välillä tuijotat suoraan silmiini - enkä hämmenny, katson takaisin671596Jokaisella on omat syntinsä
Minä olisin niin mielelläni sinun. Ehkä joskus viittasitkin siihen. Olet nainen ajatuksissani jatkuvasti ja taidat tietä661296En oikeasti
Tiennyt että sinulla on ollut vaikeuksia ja huonoja aikoja. Olen oikeasti pahoillani, ja olisin myös toiminut eritavoin1311292- 421125
- 172958
90-luvulla maa syöksyi lamaan, ja silloinkin oli syypäinä samat tahot kuin nyt
Laman aiheuttajat olivat demarivetoinen virheellinen finanssipolitiikka, sekä ay-liikkeen taipumattomuus tilanteessa mik101904Mä olisin niin iloinen
Jos vielä joskus nähtäis.. Ollaanko tulkittu mies toisiamme väärin?. Kumpikin luuli ettei toinen tykkää, vaikka molemmat60744Olisitko ihminen minulle. Ihan ihminen vain.
Tiedätkö, että saan kyyneleet silmiini, niin syvästi sinua kaipaan. Meidän välillä on jotain todella syvää, kaunista ja42677Vakava varoitus perussuomalaisista!
Keskustan Annika Saarikolta veret seisauttavaa tekstiä, lukekaa uutinen kokonaisuudessaan, tässä siitä maistiainen: ”Ke155666