Kirvelevä iho sheivauksen jäljiltä

Autamuamunihonkanssa

Minulla on tapana sheivata sääreni ja reiteni kerran viikossa suihkussa tavallisilla kertakäyttöhöylillä. Käytän samalla vartalosaippuaa ns. liukasteena. Sheivauksen jälkeen ja nykyään sheivauksen aikanakin ihoani kirvelee ihan tajuttoman paljon ja ihollani on välillä punaisia näppyjä. En käytä voimakkaasti hajustettuja tuotteita. Ihoni kaipaa sheivauksen jälkeen kosteusvoidetta, mutta se vain pahentaa kirvelyä. Kirvely jatkuu yleensä monta tuntia ja iho on todella kosketusherkkä. Ongelmaa ei esiinny muualla kuin jaloissa. Mitä minun pitäisi tehdä tässä tilanteessa? En suostu elämään karvajalkana. Olen sheivannut jo monta vuotta mutta ongelma on vasta nyt viimeaikoina pahentunut

5

3257

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • autamuamunihonkanssa

      Niinja pitää vielä lisätä ettei minulla ole köyhänä opiskelijana varaa mihinkään kalliisiin superhöyliin ja epilointi on turhan hidas vaihtoehto minulle se ei jätä sileää ihoa, Ihokarvanpoistovoiteita olen kokeillut mutta nekin ovat aivan liian tyyriitä miun kukkarolle tässä elämänvaiheessa.

    • njsfoabaf

      Rasvaa, rasvaa ja rasvaa. Sheivauksen jälkeen kannattaa seuraava yö nukkua ilman housuja nii ei tuu näppyi. J a muista käyä suihkussa urheilun jälkeen nii ei tuu hikinäppyjä

      • autamuamunihonkanssa

        Nukun aina yöni alasti enkä harrasta liikuntaa, joten ainakaan hikinäppyjen piikkiin tätä ei voi pistää.. Ihoni ei ole koskaan ollut herkkä tuoksuille tai aineille, en ymmärrä miksi nyt ihoni käyttäytyy näin


      • Sillein
        autamuamunihonkanssa kirjoitti:

        Nukun aina yöni alasti enkä harrasta liikuntaa, joten ainakaan hikinäppyjen piikkiin tätä ei voi pistää.. Ihoni ei ole koskaan ollut herkkä tuoksuille tai aineille, en ymmärrä miksi nyt ihoni käyttäytyy näin

        Käytä partageeliä ja ihon punoituksen estävää voidetta. Osta moniteräisiä höyliä jos ei vielä ole.


      • pinkyy
        autamuamunihonkanssa kirjoitti:

        Nukun aina yöni alasti enkä harrasta liikuntaa, joten ainakaan hikinäppyjen piikkiin tätä ei voi pistää.. Ihoni ei ole koskaan ollut herkkä tuoksuille tai aineille, en ymmärrä miksi nyt ihoni käyttäytyy näin

        Kuivasta ihosta tuo johtuu... Jos sheivaa usein kannattaa myös kosteuttaa usein, mielellään 2-3 kertaa useammin mitä sheivaa. Noi näpytkin katoaa kun vaan rasvaat ihoos. Muista aina suihkuttaa jaloille vettä ennen ja jälkeen sheivauksen, äläkä kuivatessa vedä vastakarvaan. Tavarataloista esim tokmanni, tarjoustalo, säöstöpörssi saa halpoja kosteusvoiteita, niillä kun rasvaat vaikka ihoa polttelee niin se auttaa, ja puhun siis ihan omankin kokemuksen pohjalta!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      50
      5035
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3307
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1452
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1295
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      990
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe