Kuntouttava työtoiminta

roopertti

mitä se on, kukapa siitä välittäisi, ketäpä se hyödyttäisi?

kaupunkia? kyllä.

asiakasta? ei.

ilmaista työvoimaa sanon minä.

120

2780

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mielipide asiaan

      Mielestäni jokaiselle kuuluu päivärytmi. Lähdetään aamulla sieltä sänkystä töihin, vaikka se ei juuri silloin niin tuottavaa olisikaan, mutta siinä saattaa päästä palkkatyöhönkin kiinni. Oppisi taas keskustelemaan ihmisten kanssa ja huomaamaan että on muutakin elämää kuin se makoilu siellä kotona, odottaminen ilmaista rahaa tulevaksi.

      Hyöty olisi kaupunkille suuri ja jollakin tavoin siitä pääsisimme nauttimaan kaikki, tai ainakin velka ei kasvamistaan kasvaisi.

      • Vieroksuva

        Jokaisella varmasti on päivärytminsä, kenellä minkäkinlainen, mutta se pisti ajattelemaan, että pitäisi tehdä "ilmaista" työtä josta joku toinen ottaa hyödyn, eli saa plakkariinsa ilmaista rahaa, ilman että itse tekee muuta kuin on ylimielinen ja käskee. Tiedän että tällainenkin orjalaitos on olemassa ja työn hedelmätkin nähtävillä, pitää vain avata silmänsä ja uskoa näkemäänsä. Persaukisilla syrjäytyneillä joista useimmat ovat ammattimiehiä teetetään hämärähommia joista normaalilla rehellisellä toiminnalla olisi maksettava kunnon palkka.
        Kuinkakohan moni on työllistynyt näistä henkilöistä? Rohkenen epäillä ettei monikaan.


      • yritystä edes
        Vieroksuva kirjoitti:

        Jokaisella varmasti on päivärytminsä, kenellä minkäkinlainen, mutta se pisti ajattelemaan, että pitäisi tehdä "ilmaista" työtä josta joku toinen ottaa hyödyn, eli saa plakkariinsa ilmaista rahaa, ilman että itse tekee muuta kuin on ylimielinen ja käskee. Tiedän että tällainenkin orjalaitos on olemassa ja työn hedelmätkin nähtävillä, pitää vain avata silmänsä ja uskoa näkemäänsä. Persaukisilla syrjäytyneillä joista useimmat ovat ammattimiehiä teetetään hämärähommia joista normaalilla rehellisellä toiminnalla olisi maksettava kunnon palkka.
        Kuinkakohan moni on työllistynyt näistä henkilöistä? Rohkenen epäillä ettei monikaan.

        Ammattimiehet, persaukiset ja syrjäytyneet . Miten saat mahtumaan nuo yhteen ihmiseen ?
        Taitaa olla tuo ammattitaito noilla jo jälkeen jäänyttä. Eikun uutta oppimaan


      • Vieroksuva
        yritystä edes kirjoitti:

        Ammattimiehet, persaukiset ja syrjäytyneet . Miten saat mahtumaan nuo yhteen ihmiseen ?
        Taitaa olla tuo ammattitaito noilla jo jälkeen jäänyttä. Eikun uutta oppimaan

        Ammattiihmisiä taitojensa puolesta, jotka ovat jääneet vaille työtä esim. suuren tarjonnan vuoksi. Työttömyyden seuraukset on nähtävissä monen kohdalla. Jos "yritystä edes" voisit kertoa mikä on se ihmeitä tekevä ammatti johon kannattaisi opiskella ja joka pelastaisi kaikki työttömät? Saisivat muuta ajateltavaa kuin että "antaa mennä kun on alamäki". Tällaisia ihmisiä on helppo käyttää hyväksi ja teettää heillä "ilmaista työtä", ymmärtänet varmasti mitä tarkoitan.


      • kkffnfnkflfkgbkflmflgkg

        Eli mielestäsi yötyötä tekevä lähihoitaja on siis huono ihminen?
        Itse tykkään herätä viideltä, mutta ei ole minulta pois, jos joku haluaa mennä siihen aikaan nukkumaan. Ei kaikkien tarvitse olla samasta muotista..

        Noihin työelämävalmennuksiin sen verran, että ne kannattaa hyvin tarkkaan salata oikeaa työpaikkaa hakiessa. Muuten saa heti sen leiman, että jahas, se on taas näitä..
        Rehellinen työttömyys ei ole työnantajan silmissä lainkaan yhtä paha leima!


    • jaana37

      Joillakin työttömillä ihmisillä saattaa olla muutakin tekemistä päivisin kuin siellä kotona makoilu. Osalla heistä, persaukisista, saattaa jopa olla ihan oikea elämä elettävänään. Jäisitkö itse ennemmin pienten lasten kanssa kotiin, vai lähdetkö kuuntelemaan ylimielistä ohjausta KUNTOUTTAVAAN TYÖTOIMINTAAN?

      • laskuoppi

        Jos olisin sen tarpeessa, menisin kyllä katsomaan mitä se oikein on.
        Voi olla itsellä joku asennevamma kun kokee kaiken ylimieliseksi. Joskus se kuitenkin on sieltä hoitamasta niitä penskojakin, ne kasvaa isoiksi,. sitten tilanne on huonompi, kun ei tulekkaan tukia kotiin


      • Jartsu
        laskuoppi kirjoitti:

        Jos olisin sen tarpeessa, menisin kyllä katsomaan mitä se oikein on.
        Voi olla itsellä joku asennevamma kun kokee kaiken ylimieliseksi. Joskus se kuitenkin on sieltä hoitamasta niitä penskojakin, ne kasvaa isoiksi,. sitten tilanne on huonompi, kun ei tulekkaan tukia kotiin

        Siinä ei paljon katsomista ole. Teet minimissään 4h päiviä 9€ liksalla/pv. Ja samalla kuuntelet ylimielisen pomon v.......a päivästä toiseen. Ja sitä kuinka huono olet siinä mitä teet. Ja omia aivojahan sinulla ei ole, joten kaikki opetetaan kädestä kiinni pitämällä vaikka olisit tehnyt sitä samaa työtä jo vuosia "edellisessä elämässä".


    • hottenvatti

      Jostain syystä ihmisillä on käsitys, että kaikki työttömät ovat lapsettomia sinkkuja. Aivan päätöntä menoa!

      • tyhjä vinkuu

        Ei lapsettomuuskaan vissiin työtöntä huonoksi tee, mutta se on tämä tukiverkosto joka teitä pitää työttömänä.

        Työhaluinen ei ole koskaan pitkäaikaistyötön. Täytyy vaan osata suhteuttaa palkka koulutukseen


      • Hilppa52
        tyhjä vinkuu kirjoitti:

        Ei lapsettomuuskaan vissiin työtöntä huonoksi tee, mutta se on tämä tukiverkosto joka teitä pitää työttömänä.

        Työhaluinen ei ole koskaan pitkäaikaistyötön. Täytyy vaan osata suhteuttaa palkka koulutukseen

        Tukiverkostoko mukaa pitäisi kotona, jos saat nippanappa 400 euroa käteen peruspäivärahaa ja toinen vaihtoehto olisi vaikkapa palkkatuloa 1000 euroa, kumpikohan oli mieluisampaa.
        Ongelma on siinä ettei näitä pienipalkkaisille suunnattuja työpaikkoja ole, ennen vanhaan pääsi tehtaaseen töihin jos ei kiinnostanut opiskella, enää ei ole tehtaita jotka palkkaisivat.


      • :P :P :P

        HAH! Monet lehmät puskee muksuja sen takia, että saa elatuksen yhteiskunnan etuuksista.


    • Vierestä katsonut

      Olen samaa mieltä, kaupat ottavat mielellään "työkokeiluun" ja jos kokeilia osottuukin hyväksi saa kokeilla 6kk ilmaisena työntekijänä vailla toivoa työpaikasta.

      Yhteiskunta maksaa henkilölle 9€ päivässä ylläpitokorvausta.
      Työnantaja käytää henkilöä "työntekijänä" jolla saadaan tehot paremmiksi kun ei tarvitse omaa palkallista ihmistä tekemään työtä.
      Eli hyöty menee .... ? Ja kokeilia saa pahan mielen hyväksikäytöstä.

      • Hilppa52

        Itselläkin on kokemusta tälläisestä työllistämisestä, joskus 90-luvun puolessa välissä palailin työelämään lasten kotihoidon jälkeen. Minulle tuli kutsu työkokeiluun erääseen riihimäkeläiseen pieneen firmaan, soitin sitten ja kysyin minkälainen mahdollisuus minulla on työllistyä kokeilun jälkeen, sieltä ihmeteltiin mitä minä tuollaisia kysyn, närkästyin niin paljon, että ilmoitin asiasta työkkäriin, siellä vaan pyöriteltiin peukaloita asian suhteen.


      • kuvottaa laiskuus
        Hilppa52 kirjoitti:

        Itselläkin on kokemusta tälläisestä työllistämisestä, joskus 90-luvun puolessa välissä palailin työelämään lasten kotihoidon jälkeen. Minulle tuli kutsu työkokeiluun erääseen riihimäkeläiseen pieneen firmaan, soitin sitten ja kysyin minkälainen mahdollisuus minulla on työllistyä kokeilun jälkeen, sieltä ihmeteltiin mitä minä tuollaisia kysyn, närkästyin niin paljon, että ilmoitin asiasta työkkäriin, siellä vaan pyöriteltiin peukaloita asian suhteen.

        Siinä se avuton työnhakija selvitti oikein itse : soitin sinne ja kysyin vaki paikkaa.
        Jos ei sen vertaa työnsaannin eteen viitsi töitä tehdä, että kävisi paikalla keskustelemassa, saisi minun puolesta katkaista se päivärahakin välittömästi ja sossun luukku muurata umpeen. Asumistukeakaan ei tarvitse tuollaisille vetelyksille maksaa.

        Oli niin konkreettinen esimerkki itse kerrottuna tällä hilpalla, ettei kannata kenenkään näitä tyhjäntoimittajia ihmetellä. Työkkäriinkään ei olisi mennyt mutta olosuhteiden pakosta oli siellä käytävä katsomassa kuinka ne peukaloita pyörittelee. Mitä luulit niiden puolestasi tekevän.


      • apu elämiseen
        kuvottaa laiskuus kirjoitti:

        Siinä se avuton työnhakija selvitti oikein itse : soitin sinne ja kysyin vaki paikkaa.
        Jos ei sen vertaa työnsaannin eteen viitsi töitä tehdä, että kävisi paikalla keskustelemassa, saisi minun puolesta katkaista se päivärahakin välittömästi ja sossun luukku muurata umpeen. Asumistukeakaan ei tarvitse tuollaisille vetelyksille maksaa.

        Oli niin konkreettinen esimerkki itse kerrottuna tällä hilpalla, ettei kannata kenenkään näitä tyhjäntoimittajia ihmetellä. Työkkäriinkään ei olisi mennyt mutta olosuhteiden pakosta oli siellä käytävä katsomassa kuinka ne peukaloita pyörittelee. Mitä luulit niiden puolestasi tekevän.

        Näin on!
        Ilmaista rahaa pitäisi saada enemmän ja enemmän. Kait sen eteen voisi jotain tehdäkin. Mutta eräskin avuilla eläjä kehtasi olla tyytymätön, kun sai "niin vähän,ettei jäänyt yhtään säästöön"! Ei ressukka ymmärtänyt, mihin tällaiset sosiaaliturvat ovat tarkoitetut.


      • Hilppa52
        kuvottaa laiskuus kirjoitti:

        Siinä se avuton työnhakija selvitti oikein itse : soitin sinne ja kysyin vaki paikkaa.
        Jos ei sen vertaa työnsaannin eteen viitsi töitä tehdä, että kävisi paikalla keskustelemassa, saisi minun puolesta katkaista se päivärahakin välittömästi ja sossun luukku muurata umpeen. Asumistukeakaan ei tarvitse tuollaisille vetelyksille maksaa.

        Oli niin konkreettinen esimerkki itse kerrottuna tällä hilpalla, ettei kannata kenenkään näitä tyhjäntoimittajia ihmetellä. Työkkäriinkään ei olisi mennyt mutta olosuhteiden pakosta oli siellä käytävä katsomassa kuinka ne peukaloita pyörittelee. Mitä luulit niiden puolestasi tekevän.

        Tulihan vuosisadan naurut kommentistasi hyvä "kuvottaa laiskuus".

        Tämän ylläkertomani episodin jälkeen työllistyin ihan itse löytämääni työpaikkaan ja siitä lähtien olen ollut tiiviisti työelämässä ja vielä täällä kotipaikkakunnalla, joten en tarvitse niitä minulta kieltämiäsi asumistukia tai muita avustuksia.


      • Laki ja oikeus
        Hilppa52 kirjoitti:

        Tulihan vuosisadan naurut kommentistasi hyvä "kuvottaa laiskuus".

        Tämän ylläkertomani episodin jälkeen työllistyin ihan itse löytämääni työpaikkaan ja siitä lähtien olen ollut tiiviisti työelämässä ja vielä täällä kotipaikkakunnalla, joten en tarvitse niitä minulta kieltämiäsi asumistukia tai muita avustuksia.

        Hilppa52 - olet toiminut täysin oikein, enempää ei voi vaatia.

        Nämä keskustelut ovat valitettavasti täynnä trolleja, joista suurin osa taitaa olla jo eläkkeellä ja joilla ei ole mitään käsitystä tämän päivän työmarkkinoista (veikkaisin, että osa on kaupungin työntekijöitä, joilla on aikaa roikkua netissä kaiket päivät).


      • lue lakis muualla
        Laki ja oikeus kirjoitti:

        Hilppa52 - olet toiminut täysin oikein, enempää ei voi vaatia.

        Nämä keskustelut ovat valitettavasti täynnä trolleja, joista suurin osa taitaa olla jo eläkkeellä ja joilla ei ole mitään käsitystä tämän päivän työmarkkinoista (veikkaisin, että osa on kaupungin työntekijöitä, joilla on aikaa roikkua netissä kaiket päivät).

        Vai on laki ja oikeus kaupunkilla töissä, kun täällä roikkuu koko
        kokopäivät, tai sitten eläkkeellä ja ajantajukin hukkunut, minusta tuo hilppa ei puhunut nykypäivästä, vaan -90 luvun puolivälistä


      • Laki ja oikeus
        lue lakis muualla kirjoitti:

        Vai on laki ja oikeus kaupunkilla töissä, kun täällä roikkuu koko
        kokopäivät, tai sitten eläkkeellä ja ajantajukin hukkunut, minusta tuo hilppa ei puhunut nykypäivästä, vaan -90 luvun puolivälistä

        Tänään sattuu olemaan itsenäisyyspäivä, jos nimimerkki ei ole asiaa huomannut (mitä en yhtään ihmettele). Ilmeisesti kommenttini osui oikeaan :)


      • vuoden naurut
        Hilppa52 kirjoitti:

        Tulihan vuosisadan naurut kommentistasi hyvä "kuvottaa laiskuus".

        Tämän ylläkertomani episodin jälkeen työllistyin ihan itse löytämääni työpaikkaan ja siitä lähtien olen ollut tiiviisti työelämässä ja vielä täällä kotipaikkakunnalla, joten en tarvitse niitä minulta kieltämiäsi asumistukia tai muita avustuksia.

        Kuinka näitä oikein luetaan, minä en kyllä nähnyt "kuvottaa laiskuus" kommentissa mitään hilpalta kieltoa.
        Tosiasia kun vain on se että työttömyyskorvaukset ja asumistuet kulkevat niinsanotusti käsikädessä.Siihen sitten lisäksi kotihoidon tuet, lapsilisät ja kaikki harkinnanvarainen tuki.
        Tukiviidakot tuntevan ei kannatakkaan vielä tonnilla kuussa töihin lähteä, eihän siitä saa kuin vaivan palkaksi. En kyllä tiedä missä työssä niin pientä palkkaa edes maksetaan.


      • nenääs pidemmälle
        Laki ja oikeus kirjoitti:

        Tänään sattuu olemaan itsenäisyyspäivä, jos nimimerkki ei ole asiaa huomannut (mitä en yhtään ihmettele). Ilmeisesti kommenttini osui oikeaan :)

        Jos laki ja oikeus sotki tähän itsenäisyyspäivänkin vain siksi että se on vapaapäivä monelle, oletko ollenkaan tietoinen että on paljon ihmisiä joille se on työpäivä ja silti ehtii täällä roikkua


      • Yhteiskunta kuntoon
        vuoden naurut kirjoitti:

        Kuinka näitä oikein luetaan, minä en kyllä nähnyt "kuvottaa laiskuus" kommentissa mitään hilpalta kieltoa.
        Tosiasia kun vain on se että työttömyyskorvaukset ja asumistuet kulkevat niinsanotusti käsikädessä.Siihen sitten lisäksi kotihoidon tuet, lapsilisät ja kaikki harkinnanvarainen tuki.
        Tukiviidakot tuntevan ei kannatakkaan vielä tonnilla kuussa töihin lähteä, eihän siitä saa kuin vaivan palkaksi. En kyllä tiedä missä työssä niin pientä palkkaa edes maksetaan.

        Tais se kuvattava laiskuus sen asumistuen siltä evätä, kun oikein tarkastelin kirjotusta.
        Se on aina kovin helppo arvostella ulkopuolelta ja ei kaikilla työttömillä todellakaan ole lapsialaumaa tai edes asu vuokralla.
        Joku on saattanut olla töissä ja ostaa asunnon,maksanut sen jä taantumassa jäänyt työttömäksi.
        Tukitoimien olisi hyvä olla mielekkäitä.
        Työmylly, elämäneväät ym. vastaavat eivät ole tuttaviani työllistäneet, mutta paikkojen vetäjillä on ilmeisesti vakityö.

        Mehän voisimme luodä oman kehitysmaan tänne suomeen missä yritykset voisivat teetää kaiken halpamaissa tehtävän duunin.
        Annetaa työtoimintaa työttömille. Vähän sopaa, yöpaikka, pientä taskurahaa ja yhteiskunta säästää asumistuissa, työttömyys ym. tukiaisissa.
        Vanhukset pannan hoitamaan eläkettä vastaan lapsia ja huonommin pärjääviä ikätovereita.


      • Hilppa52
        vuoden naurut kirjoitti:

        Kuinka näitä oikein luetaan, minä en kyllä nähnyt "kuvottaa laiskuus" kommentissa mitään hilpalta kieltoa.
        Tosiasia kun vain on se että työttömyyskorvaukset ja asumistuet kulkevat niinsanotusti käsikädessä.Siihen sitten lisäksi kotihoidon tuet, lapsilisät ja kaikki harkinnanvarainen tuki.
        Tukiviidakot tuntevan ei kannatakkaan vielä tonnilla kuussa töihin lähteä, eihän siitä saa kuin vaivan palkaksi. En kyllä tiedä missä työssä niin pientä palkkaa edes maksetaan.

        Tukiahan on vaikka minkälaisia, myös yrityksiä tuetaan erilaisin verotuskikkailuin, maataloutta tuetaan erilaisin tukiaisin jne. ei lapsilisät, asumistuet jne. ole ainuita tukia maassamme.

        Työstä pitää maksaa palkka jolla tulla toimeen, on väärin että työllistettynä saat 23 euroa/päivä ja työpanoksesi on yhtä vahva kuin täyttä palkkaa nauttivan työntekijän.


      • Kyynel-Helmi
        Yhteiskunta kuntoon kirjoitti:

        Tais se kuvattava laiskuus sen asumistuen siltä evätä, kun oikein tarkastelin kirjotusta.
        Se on aina kovin helppo arvostella ulkopuolelta ja ei kaikilla työttömillä todellakaan ole lapsialaumaa tai edes asu vuokralla.
        Joku on saattanut olla töissä ja ostaa asunnon,maksanut sen jä taantumassa jäänyt työttömäksi.
        Tukitoimien olisi hyvä olla mielekkäitä.
        Työmylly, elämäneväät ym. vastaavat eivät ole tuttaviani työllistäneet, mutta paikkojen vetäjillä on ilmeisesti vakityö.

        Mehän voisimme luodä oman kehitysmaan tänne suomeen missä yritykset voisivat teetää kaiken halpamaissa tehtävän duunin.
        Annetaa työtoimintaa työttömille. Vähän sopaa, yöpaikka, pientä taskurahaa ja yhteiskunta säästää asumistuissa, työttömyys ym. tukiaisissa.
        Vanhukset pannan hoitamaan eläkettä vastaan lapsia ja huonommin pärjääviä ikätovereita.

        Kuules ny! älä sekota vanhuksia tähän soppaan . Eläkkeet on itse tienattuja rahoja pitkäaikaisella ja kovalla työllä.Mulla ei kovin pitkästi ole eläkeikään, niin pitäiskö täs vielä ruveta piiaks toisten kakaroille.
        Vielä sanon noista "myllystä ja eväistä" että toinen niistä on jotakuinkin perheyritys, ainakin siellä on huseeranneet äidit ja tyttäret lakeijoineen.


      • palkasta ei tietoo
        Hilppa52 kirjoitti:

        Tukiahan on vaikka minkälaisia, myös yrityksiä tuetaan erilaisin verotuskikkailuin, maataloutta tuetaan erilaisin tukiaisin jne. ei lapsilisät, asumistuet jne. ole ainuita tukia maassamme.

        Työstä pitää maksaa palkka jolla tulla toimeen, on väärin että työllistettynä saat 23 euroa/päivä ja työpanoksesi on yhtä vahva kuin täyttä palkkaa nauttivan työntekijän.

        Mitenkäs sen työllistetyn ammattitaidon ja koulutuksen laita on, eikä tee edes täyttä päivää


      • Yhteiskunta kuntoon
        Kyynel-Helmi kirjoitti:

        Kuules ny! älä sekota vanhuksia tähän soppaan . Eläkkeet on itse tienattuja rahoja pitkäaikaisella ja kovalla työllä.Mulla ei kovin pitkästi ole eläkeikään, niin pitäiskö täs vielä ruveta piiaks toisten kakaroille.
        Vielä sanon noista "myllystä ja eväistä" että toinen niistä on jotakuinkin perheyritys, ainakin siellä on huseeranneet äidit ja tyttäret lakeijoineen.

        Tiedän kyllä jotta vanhuksista osa on ollu ihan oikeissa toissä, vaan on siellä niitäkin mitkä eivät ole olleet.
        Kun eläkeikää nostetaan työssäolevilla, jotka maksavat nyt tätä eläkepommia niin olisi kohtuullista värvätä yhteiskunnan rattaisiin miitä ennen aikojaa eläkkeelle jäänneitä hyvätuloisia jotka ovat pystyneet maksamaan itselleen eläkevakuutuksen ja jääneet hyväkuntoisina eläkkeelle noin 55.vuotiaana.

        Niinhän se kuitenkin menee, niillä joilla on niin niille tulee vielä lisää.
        Yksi sanoo itsensä irti saa 300.00 ja toinen 3kk karenssin.


      • koulutusta ja taitoa
        palkasta ei tietoo kirjoitti:

        Mitenkäs sen työllistetyn ammattitaidon ja koulutuksen laita on, eikä tee edes täyttä päivää

        Arvaappa kuinka moni vakituisita kaupanmyyjistä tekee täyttä päivää, ei suinkaan omasta vaan työnantajan halusta.
        Lain mukaan omille vakkarelle pitää tarjota vapautuvia tunteja, silti palkataa uusi ihminen 25/h viikko ja jos rupea oikeuksiasi vaatimaan tunnet sen nahossasi.
        Siinä kuukausiansio jää helposti 1000€ kuussa.
        Eli joudutaan asumistuki luukulle.


      • laskuoppi
        Yhteiskunta kuntoon kirjoitti:

        Tiedän kyllä jotta vanhuksista osa on ollu ihan oikeissa toissä, vaan on siellä niitäkin mitkä eivät ole olleet.
        Kun eläkeikää nostetaan työssäolevilla, jotka maksavat nyt tätä eläkepommia niin olisi kohtuullista värvätä yhteiskunnan rattaisiin miitä ennen aikojaa eläkkeelle jäänneitä hyvätuloisia jotka ovat pystyneet maksamaan itselleen eläkevakuutuksen ja jääneet hyväkuntoisina eläkkeelle noin 55.vuotiaana.

        Niinhän se kuitenkin menee, niillä joilla on niin niille tulee vielä lisää.
        Yksi sanoo itsensä irti saa 300.00 ja toinen 3kk karenssin.

        On tietenkin ollut ihmiset töissä ennenkin, mutta työeläkelaki tuli vasta -62 v. ja sitä ennen tehdystä ei eläkkeitä tullut, ja silloinkin vasta 20v täyttäneelle, aikaisemmat vuodet meni hukkaan


      • laskuoppi
        koulutusta ja taitoa kirjoitti:

        Arvaappa kuinka moni vakituisita kaupanmyyjistä tekee täyttä päivää, ei suinkaan omasta vaan työnantajan halusta.
        Lain mukaan omille vakkarelle pitää tarjota vapautuvia tunteja, silti palkataa uusi ihminen 25/h viikko ja jos rupea oikeuksiasi vaatimaan tunnet sen nahossasi.
        Siinä kuukausiansio jää helposti 1000€ kuussa.
        Eli joudutaan asumistuki luukulle.

        Sen ymmärränkin oikein hyvin, jos ihminen työtä tekevänä jää alle toimeentulo rajan, se hänelle maksettakoon, mutta entäs ne väärin luimuilijat ?


      • Hilppa23
        palkasta ei tietoo kirjoitti:

        Mitenkäs sen työllistetyn ammattitaidon ja koulutuksen laita on, eikä tee edes täyttä päivää

        Vaikka tekisi puolta päivää on 23 euroa liian vähän palkkaa silti.


      • laskuoppi
        Hilppa23 kirjoitti:

        Vaikka tekisi puolta päivää on 23 euroa liian vähän palkkaa silti.

        Yritätkö nyt ihan tosissasi kertoa, että työllistetty saa 23 euroa/pv? 6/h pv senhän ne tekee.
        En käy nyt kinaamaan mutta otan asiasta selvän. Vakio tuo summa ei kuitenkaan ole, koska eri aloilla on eri palkatkin.


      • Hilppa52
        laskuoppi kirjoitti:

        Yritätkö nyt ihan tosissasi kertoa, että työllistetty saa 23 euroa/pv? 6/h pv senhän ne tekee.
        En käy nyt kinaamaan mutta otan asiasta selvän. Vakio tuo summa ei kuitenkaan ole, koska eri aloilla on eri palkatkin.

        en tarkkaan tiedä miten asiat menevät tänä päivänä, nuorilla alle 25 v. jos ei kuulu liittoon tuo korvaus on peruspäiväraha. Näitä termejäkin on tänä päivänä monia, ei onneksi tarvitse ainakaan vielä noita asioita miettiä.


      • Eläke häämöttää
        Yhteiskunta kuntoon kirjoitti:

        Tiedän kyllä jotta vanhuksista osa on ollu ihan oikeissa toissä, vaan on siellä niitäkin mitkä eivät ole olleet.
        Kun eläkeikää nostetaan työssäolevilla, jotka maksavat nyt tätä eläkepommia niin olisi kohtuullista värvätä yhteiskunnan rattaisiin miitä ennen aikojaa eläkkeelle jäänneitä hyvätuloisia jotka ovat pystyneet maksamaan itselleen eläkevakuutuksen ja jääneet hyväkuntoisina eläkkeelle noin 55.vuotiaana.

        Niinhän se kuitenkin menee, niillä joilla on niin niille tulee vielä lisää.
        Yksi sanoo itsensä irti saa 300.00 ja toinen 3kk karenssin.

        Jaa että pitäis eläkeläiset värvätä töihin viemään nuorten työpaikat, etteivät he pääsisi vuorollaan keräämään itselleen eläkettä... Johan oli viisas kommentti.. ihan itsekkö omasta päästäs kekkasit vai antoko joku neuvoja?
        Eikä sun tarvii kade olla jos joku on omista rahoistaan pystynyt maksamaan itselleen hieman paremman eläkkeen, niin meistä jokainen tekisi jos olisi mahdollista ja olisihan se kiva jäädä kotiin mummoilemaan ja hoitamaan tyttären muksuja ettei hänen tarvitsisi kuskata lapsia hoitoon ja säästyis nekin rahat, mitkä vois sitten sijoittaa vaikka eläkekassaan.
        Tyhmä päätös eläkeiän nosto, kun muutenkin työpaikat on kortilla. Minun mielestä ihmiset pitäisi potkaista aiemmin eläkkeelle että kaikilla työhön haluavilla olisi siihen mahdollisuus. Onhan toki niitäkin jotka eivät halua, heille en nosta hattua. Piste


      • kohta eläkkeellä
        Eläke häämöttää kirjoitti:

        Jaa että pitäis eläkeläiset värvätä töihin viemään nuorten työpaikat, etteivät he pääsisi vuorollaan keräämään itselleen eläkettä... Johan oli viisas kommentti.. ihan itsekkö omasta päästäs kekkasit vai antoko joku neuvoja?
        Eikä sun tarvii kade olla jos joku on omista rahoistaan pystynyt maksamaan itselleen hieman paremman eläkkeen, niin meistä jokainen tekisi jos olisi mahdollista ja olisihan se kiva jäädä kotiin mummoilemaan ja hoitamaan tyttären muksuja ettei hänen tarvitsisi kuskata lapsia hoitoon ja säästyis nekin rahat, mitkä vois sitten sijoittaa vaikka eläkekassaan.
        Tyhmä päätös eläkeiän nosto, kun muutenkin työpaikat on kortilla. Minun mielestä ihmiset pitäisi potkaista aiemmin eläkkeelle että kaikilla työhön haluavilla olisi siihen mahdollisuus. Onhan toki niitäkin jotka eivät halua, heille en nosta hattua. Piste

        Miten näihin yhteiskunna talkoisiin kelpaa ainoastaan ale 63v.
        Sen jälkeen terävät mummot ja papat ovat hyödytömiä.
        Ja tuntuu olevan suorastaan rikos jos ehdottaa vapaaehtoishommia hyväkuntoisille eläkeläisille.
        Yhteisvastuuta tarvitaan myös.


      • Anti piitles
        kohta eläkkeellä kirjoitti:

        Miten näihin yhteiskunna talkoisiin kelpaa ainoastaan ale 63v.
        Sen jälkeen terävät mummot ja papat ovat hyödytömiä.
        Ja tuntuu olevan suorastaan rikos jos ehdottaa vapaaehtoishommia hyväkuntoisille eläkeläisille.
        Yhteisvastuuta tarvitaan myös.

        Suuret ikäluokat ovat liian usein kuorineet yhteiskunnassa kerman päältä ja jättäneeet seuraavat ikäluokat maksumiehiksi.

        Tämä huoltovastuu on ollut 70-luvulta tiedossa. Nyt kun suuret ikäluokat jäävät terveenä eläkkeelle, maksumiehiksi joutuvat taas nuoremmat ikäluokat. Eivät halunneet tehdä yli kolmeenkymmeneen vuoteen (vallassa ollessaan) mitään asian eteen.

        Tuskin tuo kuntouttava työ on kovin tuottavaa tai lähellekään työelämän tehokkuusvaatimuksilla tehtävää.
        Laadulliset tavoitteetkin asetetaan sosiaaliseen kanssakäymisen ja työelämän päivärytmin opetteluun.

        Jos joku haluaa elämänsä chillailla, siitä vaan kunhan tekee sen itse hankkimillaan rahoilla, ei verovaroilla, siihen niitä ei ole tarkoitettu.


      • Järki on mennyt
        Anti piitles kirjoitti:

        Suuret ikäluokat ovat liian usein kuorineet yhteiskunnassa kerman päältä ja jättäneeet seuraavat ikäluokat maksumiehiksi.

        Tämä huoltovastuu on ollut 70-luvulta tiedossa. Nyt kun suuret ikäluokat jäävät terveenä eläkkeelle, maksumiehiksi joutuvat taas nuoremmat ikäluokat. Eivät halunneet tehdä yli kolmeenkymmeneen vuoteen (vallassa ollessaan) mitään asian eteen.

        Tuskin tuo kuntouttava työ on kovin tuottavaa tai lähellekään työelämän tehokkuusvaatimuksilla tehtävää.
        Laadulliset tavoitteetkin asetetaan sosiaaliseen kanssakäymisen ja työelämän päivärytmin opetteluun.

        Jos joku haluaa elämänsä chillailla, siitä vaan kunhan tekee sen itse hankkimillaan rahoilla, ei verovaroilla, siihen niitä ei ole tarkoitettu.

        Mitäs kerman kuorimista se on jos suurten ikäluokkien parhaassa työiässä Suomessa oli asiat hyvin. Nythän tää maa on ajettu vararikkoon kun "nuoret ja nälkäset" pääsi johtamaan tätä maata. Nyt haukutaan heitä jotka eivät mistään hinnasta olisi ajaneet Suomea tähän pisteeseen.


      • eivät unohda
        Järki on mennyt kirjoitti:

        Mitäs kerman kuorimista se on jos suurten ikäluokkien parhaassa työiässä Suomessa oli asiat hyvin. Nythän tää maa on ajettu vararikkoon kun "nuoret ja nälkäset" pääsi johtamaan tätä maata. Nyt haukutaan heitä jotka eivät mistään hinnasta olisi ajaneet Suomea tähän pisteeseen.

        Ihan tosi, nyt ootte taas suututtaneet Neuvostoliitonkin sano Niinistökin.Me kun se jo saatiin leppymään. Ne on pitkävihaista porukkaa


      • kokoomus
        kohta eläkkeellä kirjoitti:

        Miten näihin yhteiskunna talkoisiin kelpaa ainoastaan ale 63v.
        Sen jälkeen terävät mummot ja papat ovat hyödytömiä.
        Ja tuntuu olevan suorastaan rikos jos ehdottaa vapaaehtoishommia hyväkuntoisille eläkeläisille.
        Yhteisvastuuta tarvitaan myös.

        Jos töissä olet ja hyvässä kunnossa älä vaan jääkkään eläkkeelle 63v. Kasvaa eläkekkin vähän isommalla %.

        Aika paljon eläkeläiset tekee vapaaehtoistyötä vanhusten hoidossa, mikä on todella tarpeeseen ja arvokasta. Lapsia en kyllä olisi valmis laittamaan eläkeläisen hoiviin ainakaan vakituisesti. Mutta onhan niitä vieraita nytkin lapsille mummeina ja pappoina joilla vaan käydään kyläilemässä.


      • kuvottava laiskuus
        Yhteiskunta kuntoon kirjoitti:

        Tais se kuvattava laiskuus sen asumistuen siltä evätä, kun oikein tarkastelin kirjotusta.
        Se on aina kovin helppo arvostella ulkopuolelta ja ei kaikilla työttömillä todellakaan ole lapsialaumaa tai edes asu vuokralla.
        Joku on saattanut olla töissä ja ostaa asunnon,maksanut sen jä taantumassa jäänyt työttömäksi.
        Tukitoimien olisi hyvä olla mielekkäitä.
        Työmylly, elämäneväät ym. vastaavat eivät ole tuttaviani työllistäneet, mutta paikkojen vetäjillä on ilmeisesti vakityö.

        Mehän voisimme luodä oman kehitysmaan tänne suomeen missä yritykset voisivat teetää kaiken halpamaissa tehtävän duunin.
        Annetaa työtoimintaa työttömille. Vähän sopaa, yöpaikka, pientä taskurahaa ja yhteiskunta säästää asumistuissa, työttömyys ym. tukiaisissa.
        Vanhukset pannan hoitamaan eläkettä vastaan lapsia ja huonommin pärjääviä ikätovereita.

        Kyllä ne saa omakotiasujat ja osakkeessaan asuvat työttömyyden kohdatessa asumistukea, jos menot nousee niin korkeiksi että kriteerit tukeen täyttyy.


      • saa tai ei
        kuvottava laiskuus kirjoitti:

        Kyllä ne saa omakotiasujat ja osakkeessaan asuvat työttömyyden kohdatessa asumistukea, jos menot nousee niin korkeiksi että kriteerit tukeen täyttyy.

        Voi olla et saa asumistukea, vaan velkojen lyhennyksiin ei apua tule.
        Kyllä äkkiä kehotetaan myymään kämppä, sitten voikin olla rahaa jonkun aikaa ettei tarvitse tukiaisia.
        osakkeessa taas on niin pieni yhtiövastike ettei sillä paljon asumistukea irtoa.


      • kuvottava laiskuus
        saa tai ei kirjoitti:

        Voi olla et saa asumistukea, vaan velkojen lyhennyksiin ei apua tule.
        Kyllä äkkiä kehotetaan myymään kämppä, sitten voikin olla rahaa jonkun aikaa ettei tarvitse tukiaisia.
        osakkeessa taas on niin pieni yhtiövastike ettei sillä paljon asumistukea irtoa.

        Olisiko sinusta soveliasta että toiset maksaisi asuntosi? Kyllä varmaan niitä velkojan kanssa saa sovittua, jos entiset on hyvin hoidettu.

        Ei kaikkien yhtiövastikkeet ole niin pieniä etteikö apua siihen saisi, edellyttäen tietysti että on peruspäivärahalla.
        Onhan se aivan päivänselvää että työttömän elintaso laskee varmasti, muutenhan töissä ei olisi kannattanut käydäkkään


      • kuvotus
        kuvottava laiskuus kirjoitti:

        Olisiko sinusta soveliasta että toiset maksaisi asuntosi? Kyllä varmaan niitä velkojan kanssa saa sovittua, jos entiset on hyvin hoidettu.

        Ei kaikkien yhtiövastikkeet ole niin pieniä etteikö apua siihen saisi, edellyttäen tietysti että on peruspäivärahalla.
        Onhan se aivan päivänselvää että työttömän elintaso laskee varmasti, muutenhan töissä ei olisi kannattanut käydäkkään

        Asumistukea saavat myös töissä käyvät ja eläkkeellä olevat.


      • saa tai ei
        kuvottava laiskuus kirjoitti:

        Olisiko sinusta soveliasta että toiset maksaisi asuntosi? Kyllä varmaan niitä velkojan kanssa saa sovittua, jos entiset on hyvin hoidettu.

        Ei kaikkien yhtiövastikkeet ole niin pieniä etteikö apua siihen saisi, edellyttäen tietysti että on peruspäivärahalla.
        Onhan se aivan päivänselvää että työttömän elintaso laskee varmasti, muutenhan töissä ei olisi kannattanut käydäkkään

        Eipä ole velkaa ja yhtiövastikekin on pieni joten en ole tukiluukulla.
        Mutta maksanut olen varmasti monien asumistukia ym. verorahoillani


      • nyt työtön

        Mielestäni tuo juuri on harmaata taloutta, mistäs ne veroeurot nykyään saadaan, kun normaalit työntekijät on potkittu pihalle. Ja just tuon takia, saavat ensin ilmaisen
        työn tekijän, ja vielä valtiolta rahaa työllistämisensä tueksi. Tarkkaa summaa en
        tiedä, mutta muistaakseni firma saa n.700 e per henkilö, jonka on ottanut
        "työkokeiluun". Meille pois potkituille maksetaan työttömyysrahaa eikä tämä
        ns.työntekijä saa pienen korvauksen tekemästään työstä. Missäpä on meillä
        kuluttajia, jotka ostaisi muutakin kuin ruokaa ??? Täysin nurinkurista tämä
        elämä, valtio jakaa pientä rahasummaa kohta kaikille. Eikä me rassukat
        pysty ees vuokria maksamaan, saati ostelemaan ja kuluttamaan.


    • laki esiin

      Kaikki viranomaistoiminta - työnvälitystoimintakin valtion toimena - tulee perustua voimassaolevaan LAKIIN. Jos ei perustu, niin se on laitonta.
      Asettakaa kyseenalaiseksi! Muutoin olemme kohta natsi-Saksankaltaisessa meiningissä, olemmehan jo EU:ssakin jota Saksa johtaa.
      Nyt jarruja, työttömät tarvitsevat kohta asianajajan mukaansa käynneilleen työvoimatoimistossa. Muutoin heitä painostetaan ja johdetaan harhaan ja pakotetaan vaikka mihin. Työttömänkään ei tule alistua mihin tahansa.

      • vapaus koittaa

        Niin, muistakaa Nelson Mandela, VAPAUSTAISTELIJA. Oikeus voittaa aina, ennemmin tai myöhemmin.


    • kusetusta 9 ekua

      Olen koulutettu ammattiini, tunnen satoja työttömiä jotka eivät löydä töitä-koska niitä ei yksinkertaisesti ole.
      Jokainen duunari pitäköön turpansa kiinni ja olkoon tyytyväinen että on työtä.
      Löytyy nimittäin paljon tekeviä,osaavia sinunkin tilallesi ja pioenemmällä palkalla! Turhaan kadehditte työttömiä, vaihhdetaan paikkoja!? Nämä 9 ekun duunit ovat leikkipaikkoja,niillä ei auteta ketään-päinvastoin vievät normaalipalkatun työn. Tulee hetkeksi ja sanotaan, sorry ei voida palkata sinua,kiitos kun olit täällä ja sama homma jatkuu. Jos näitä ei olisi ,yritykset joutuisi tarpeensa mukaan-oikealla palkalla työllistään.

    • Jotain tolkkua tähän

      Ilmaisen työn teettäminen työttömillä on suoraan pois oikeista työpaikoista. Jos työnantajat eivät saisi näitä ilmaisia työntekijöitä, heidän pitäisi palkata "oikeita" työntekijöitä ja moni työtön saisi vakituisen työpaikan.

      Moneen kertaan on tutkittu ja todettu että nämä työllisyyskurssit ja työpajat hyödyttävät työttömiä erittäin vähän kulutettuun rahaan nähden. Aivan älytöntä rahan tuhlausta ja työttömien kiusaamista. Niistä hyötyvät ainoastaa kursseja järjestävät yritykset.

      • lantin puolet

        Olisin mielelläni maksanut sen 9e/pv noille tappelupukareillekkin, olisivat olleet muualla kuin räätykänmäessä


      • ORJATYÖVOIMAA
        lantin puolet kirjoitti:

        Olisin mielelläni maksanut sen 9e/pv noille tappelupukareillekkin, olisivat olleet muualla kuin räätykänmäessä

        Niin ihan oikesti me veronmaksajat maksetaan ne 9 euroset ym,tukityöllistettyjen "palkat". eivät ne työlistäjät.

        Yhdelläki pomolla oli pokkaa mennä sanomaan tukiihmiselle tehojen kärsimisestä jos vei pahveja pienemmässä erässä roskiin.
        Ei makseta mitään mutta ilmasenkin on oltava tehokas.


    • hevosellapäin

      Työttömätkin maksaa veroja korvauksistaan ja enemmän keskimäärin kuin työssäkäyvät eli 20% pienestä korvauksesta.

      • ergerg

        Näin muuten on.

        Prosentti on vakio ja aika korkea korvaukseen nähden.


      • kokoomus
        ergerg kirjoitti:

        Näin muuten on.

        Prosentti on vakio ja aika korkea korvaukseen nähden.

        Aivan hyvin sitä korvausta voisi maksaa vieläkin vähemmän niin ei menisi veroa. %suuruus siksi, kun teillä ei ole mitään työtulo vähennyksiä, vai pitäisitkö sitä työnä että käyt ilmaista rahaa nostamassa ja huonolla tuurilla joudut alkoon kävelemään. Jotenkin on teidän elämän kuva vääristynyt


    • jöss

      Tiedän ihmisen ketä otti vastaan työkokeilun muutamaman kuukauden,ei voinut kuitenkaan jatkaa koska tili tuli eri aikaan kuin sossun raha tuli.Hän päätti ettei enää voinut ottaa töitä vastaan koska talous kärsi.Hän kuitenkin otti vastaan asumistukea väärin perustein.Asunnossa asuva ihminen oli muualla kirjoilla.kuitenkin otti vuokraa luonaan asuvasta ihmisestä

      • tiks

        Mielelläni menisin uuteen ammattiin kokeilemaan,9 eur kiva fyffe


    • Aksus1

      Eräs näistä kuntouttavan työtoiminnan ohjaajista arvostelee ihmiset ulkonäön perusteella. Katsellaan pitkin nenänvarsia, seisoskellaan itse toimettomana kädet selän takana. En ole mikään adonis, mutta entäs sitten? Olen itse päässyt ennakkoluuloistani eroon jo ala-asteella, joten se olisi suotavaa myös 50-vuotiaalle naisihmisellekkin.

      Hain kuntouttavaan työtoimintaan vapaaehtoisesti, koska kaipasin jotain fiksua ohjelmaa päiviini. Rahallisesti en niinkään asiaa miettinyt. En kuitenkaan lähde kuuntelemaan vinoilua 9e/päivä, varsinkin kun ymmärrän että tuokin korvaus maksetaan veronmaksajien selkänahasta.

      Mittarini tuli lopulta täyteen, ja katsoin mielenterveyteni kannalta parhaaksi keskeyttää tämä KUNTOUTTAVA työtoiminta.

      Kirjoitin työvoimatoimistolle selvityksen keskeyttämiseeni johtaneista syistä, joista yksi oli tämän erään ohjaajan ylimielinen käytös ja ihmisten arvioiminen ulkonäön perusteella. Mielestäni tuollaista ei tarvitse kenenkään, varsinkaan KUNTOUTUJIEN kestää. Työvoimatoimistossa minulle sanottiin tämän ihmisen käytöksestä että: "Sellaisia ihmisiä on joka työmaalla." Olin pöllämystynyt. -Edellämainitun kaltaisia ihmisiä EI TODELLAKAAN SAA OLLA KUNTOUTTAVASSA TYÖTOIMINNASSA OHJAAJINA!

      Miten ihmeessä jotain syrjäytynyttä/mielenterveyskuntoutujaa kuntouttaa se, että hänen ohjaajansa arvostelee tätä ulkonäöllisten seikkojen perusteella?

      Kiitoksena tästä kaikesta, ja riippumatta antamastani selvityksestä
      sain KELAsta kolmen kuukauden karenssin ja rahattoman joulun.

      Kannatti hakea vapaaehtoisena KUNTOUTTAVAAN TYÖTOIMINTAAN, jonne kuulemma on tulossa ihmisiä ihan jonossa asti (ohjaajan mukaan).

      Rauhallista Joulua ja tervemenoa kuntouttavaan työtoimintaan kokeilemaan vaikka muuttomiehen hommia 9e/päivä,
      kiva fyffe.

      • jundes

        Kaikkea kannattaa kokeilla


      • Janis Petke

        Puhut asiaa. Kaveri oli aktivoinnissa perjantaina 20.12.2013, oli fatasta pari tyyppiä, työkkäristä 1 ja kierrätyskeskuksesta 1 henkilö paikalla.

        Haukuttiin hitaaksi ja ettei kaikki mene jakeluun kun ohjeistaa tehtäviä!
        Mitä vittua! Ollaan kaikki siellä samalla viivalla, syrjäytyneitä ja ollaan itse haettu työtoimintaan, silti saa paskaa niskaan.

        Toi koko paikka on lastentarha nykyään. Pajan "FAntti" pomo, 31v kakara, koittaa leikkiä ISOA pomoa ja koittaa myös olla meidän ORJIEN kaverina, voi stana sentään.

        Onneks ite ei tarvi enää sinne mennä, pitäkööt homeiset tavaransa ja syökööt eräs "pomo" safkansa ihan itekseen, ei mene enää ruokahalu kun sinne ei tarvi mennä.

        Mulkero vittuili joka saatanan päivä kun tuli ruoka, että on tietty määrä safkaa. Niin, eihän me kuntouttavassa toiminnassa olevat sitä hiffattu ;) Kuspiä tulee ja papattaa ku hernekattila ja ottaa ite papatuksen aikana kukkurallisen safkaa, köyhät otti vaan alle puolilautasellista!
        Ja kehtaa mulkero vittuilla. Eipä onneks enää tarvi sinne leikkitarhaan mennä.

        Kyl on annettu iso valta jollekin turhalle ihmiselle, no tosta yhdestä ohjaajasta/pää luottamusmies ja jotain vastaavaa tittelit. Kukaan ei oikeastaan tiedä mikä se akka on?! Onko kellään tietoa?

        Jeps, kohta on muutto Sakon tiloihin ja tulee pajalle 18 tyyppiä hommiin, ok.
        Siinä on sitten "Fantti" ihmeissään kun on noita deekuja sun muita jaloissa pyörimässä ja tuskin tulee niistä kukaan tekemään Röitä siellä.
        Kukas nyt enää haluaa ku meni keskitysleiri hommeleihin nyt. Vahditaan aamulla kuka tulee pajalle 9:00 työkuteet päällä ja ollaan siinä jonossa oikein oottamassa.

        Se siitä, paskaa ne saa nyt niskaan. Oma moka!


      • Janis Petke

        Ja soitetaan poliisille kun tulee autolla töihin. Ok, oli kamulla kortti kuivumassa sakkojen takia, mutta ei se ole syy, että kolme "pomoa" soittaa poliisit perään työpaikalle?
        Kuitenkin kaveri halus ja tuli töihin ajopillaan, ei kyl enää.
        Kytätköön "FAntti" sitä ja merkitköön vihkoon ylös. Meitä se tarkkailee, mutta ei esim. yhtä tyyppiä jolla on sairaus. V_i_t_t_u, niin on muillakin jotain sairauksia, ei saada silti mitään etuuksia, paitsi tämä yksi sankari.

        Ja toisia koitetaan pakottaa osallistumaan Jeesusteluihin, vaikka toisella ei ole uskontoa tahi halua tollaseen lastentarhaan.
        Eikös Suomessa ole vielä uskonvapaus? Silti koitetaan pakottaa Jesseä ja jotain Kristillistä jumalaa palvomaan. Come on!


      • muuta kuvittelin
        Janis Petke kirjoitti:

        Puhut asiaa. Kaveri oli aktivoinnissa perjantaina 20.12.2013, oli fatasta pari tyyppiä, työkkäristä 1 ja kierrätyskeskuksesta 1 henkilö paikalla.

        Haukuttiin hitaaksi ja ettei kaikki mene jakeluun kun ohjeistaa tehtäviä!
        Mitä vittua! Ollaan kaikki siellä samalla viivalla, syrjäytyneitä ja ollaan itse haettu työtoimintaan, silti saa paskaa niskaan.

        Toi koko paikka on lastentarha nykyään. Pajan "FAntti" pomo, 31v kakara, koittaa leikkiä ISOA pomoa ja koittaa myös olla meidän ORJIEN kaverina, voi stana sentään.

        Onneks ite ei tarvi enää sinne mennä, pitäkööt homeiset tavaransa ja syökööt eräs "pomo" safkansa ihan itekseen, ei mene enää ruokahalu kun sinne ei tarvi mennä.

        Mulkero vittuili joka saatanan päivä kun tuli ruoka, että on tietty määrä safkaa. Niin, eihän me kuntouttavassa toiminnassa olevat sitä hiffattu ;) Kuspiä tulee ja papattaa ku hernekattila ja ottaa ite papatuksen aikana kukkurallisen safkaa, köyhät otti vaan alle puolilautasellista!
        Ja kehtaa mulkero vittuilla. Eipä onneks enää tarvi sinne leikkitarhaan mennä.

        Kyl on annettu iso valta jollekin turhalle ihmiselle, no tosta yhdestä ohjaajasta/pää luottamusmies ja jotain vastaavaa tittelit. Kukaan ei oikeastaan tiedä mikä se akka on?! Onko kellään tietoa?

        Jeps, kohta on muutto Sakon tiloihin ja tulee pajalle 18 tyyppiä hommiin, ok.
        Siinä on sitten "Fantti" ihmeissään kun on noita deekuja sun muita jaloissa pyörimässä ja tuskin tulee niistä kukaan tekemään Röitä siellä.
        Kukas nyt enää haluaa ku meni keskitysleiri hommeleihin nyt. Vahditaan aamulla kuka tulee pajalle 9:00 työkuteet päällä ja ollaan siinä jonossa oikein oottamassa.

        Se siitä, paskaa ne saa nyt niskaan. Oma moka!

        Sanokaa kyt hiivatissa missä ja mikä tuollainen paja on. Vaihdan mielipiteeni kuntouttavasta työtoiminnasta heti, jos nuo jutut on tosia


      • soppakauhaa2013
        Janis Petke kirjoitti:

        Puhut asiaa. Kaveri oli aktivoinnissa perjantaina 20.12.2013, oli fatasta pari tyyppiä, työkkäristä 1 ja kierrätyskeskuksesta 1 henkilö paikalla.

        Haukuttiin hitaaksi ja ettei kaikki mene jakeluun kun ohjeistaa tehtäviä!
        Mitä vittua! Ollaan kaikki siellä samalla viivalla, syrjäytyneitä ja ollaan itse haettu työtoimintaan, silti saa paskaa niskaan.

        Toi koko paikka on lastentarha nykyään. Pajan "FAntti" pomo, 31v kakara, koittaa leikkiä ISOA pomoa ja koittaa myös olla meidän ORJIEN kaverina, voi stana sentään.

        Onneks ite ei tarvi enää sinne mennä, pitäkööt homeiset tavaransa ja syökööt eräs "pomo" safkansa ihan itekseen, ei mene enää ruokahalu kun sinne ei tarvi mennä.

        Mulkero vittuili joka saatanan päivä kun tuli ruoka, että on tietty määrä safkaa. Niin, eihän me kuntouttavassa toiminnassa olevat sitä hiffattu ;) Kuspiä tulee ja papattaa ku hernekattila ja ottaa ite papatuksen aikana kukkurallisen safkaa, köyhät otti vaan alle puolilautasellista!
        Ja kehtaa mulkero vittuilla. Eipä onneks enää tarvi sinne leikkitarhaan mennä.

        Kyl on annettu iso valta jollekin turhalle ihmiselle, no tosta yhdestä ohjaajasta/pää luottamusmies ja jotain vastaavaa tittelit. Kukaan ei oikeastaan tiedä mikä se akka on?! Onko kellään tietoa?

        Jeps, kohta on muutto Sakon tiloihin ja tulee pajalle 18 tyyppiä hommiin, ok.
        Siinä on sitten "Fantti" ihmeissään kun on noita deekuja sun muita jaloissa pyörimässä ja tuskin tulee niistä kukaan tekemään Röitä siellä.
        Kukas nyt enää haluaa ku meni keskitysleiri hommeleihin nyt. Vahditaan aamulla kuka tulee pajalle 9:00 työkuteet päällä ja ollaan siinä jonossa oikein oottamassa.

        Se siitä, paskaa ne saa nyt niskaan. Oma moka!

        tommosta pomottajaa pitää vetää pitkin lattioita,jos alkaaa hyppii silmille.ei kenenkään tarvii sietää tommosta.ja jos mä sinne joudun niin se on varmasti alta aika yksikön lyöty seinään.niin meil on aina pietty töissä yhtä.kaikki tasa-arvosiietä saa isoo palkkaa suksii suohon,jos ei tee samaa työtä mitä muut pienellä palkalla. yrittäkää pärjätä älkää antako periksi.


      • kokoomus
        soppakauhaa2013 kirjoitti:

        tommosta pomottajaa pitää vetää pitkin lattioita,jos alkaaa hyppii silmille.ei kenenkään tarvii sietää tommosta.ja jos mä sinne joudun niin se on varmasti alta aika yksikön lyöty seinään.niin meil on aina pietty töissä yhtä.kaikki tasa-arvosiietä saa isoo palkkaa suksii suohon,jos ei tee samaa työtä mitä muut pienellä palkalla. yrittäkää pärjätä älkää antako periksi.

        Sanokaa nyt joku jo mikä tuo paikka on mistä tuohon sävyyn keskustellaan ?
        Jos nuo jutut on tosia niin kyllä kaikelle joku järjestys löytyy, ei ne riitelemällä parane.
        Puhumalla korjaantuu, täytyy vaan olla oikea kuuntelija


      • kuka kuuntelee
        kokoomus kirjoitti:

        Sanokaa nyt joku jo mikä tuo paikka on mistä tuohon sävyyn keskustellaan ?
        Jos nuo jutut on tosia niin kyllä kaikelle joku järjestys löytyy, ei ne riitelemällä parane.
        Puhumalla korjaantuu, täytyy vaan olla oikea kuuntelija

        Höpö, höpö korjaantuu millään puhumalla.


    • olla nolla

      Työpaikkakiusaaminen on rikos, palaute ei saa koskaan mennä henkilökohtaisuuksiin eikä puutua persoonaan.
      Kyllä sillä ohjaajalakin on pomo jolle voi kannella tai sitten teette rikosilmoituksen poliisille
      .
      Siellä yritetään vissiin olla kuin töissä joten ohjaajankin pitää käyttäytyä kuin töissä. Otetaanko siltä ohjaajalta ruokaperintä palkasta vai miten hän maksaa syömisensä.

      Tuntevako he itsensä tärkeiksi saadessaan alistaa ja kontrolloida heikommassa asemassa olevia. Luulisi olevan tärkeää saada pitkäaikaistyöttömän itsetunto kokoamaan, ei alistaa lisää.

    • älyhoijärkiäläjätä

      Niin, jos kaikilla teetettäisiin työtä vain 9 eurolla päivä, niin kukas näiden raukkojen opintolainat, vuokrat, ynnä muut maksaa?

      • kokoomus

        Tietysti veronmaksajat sen tukiviidakon hoitaa minkä tähänkin asti. Eikös se 9e olekkin vain pieni houkutin siihen että nousee joka aamu lähtemään johonkin töihin. Se on niinkuin kuntoutusraha


      • varokaa

        KUNTOUTTAVA TYÖVOIMINTA, se yhtä kuin joutuminen TYÖPAJAN ASIAKKAAKSI:

        "2.3.2001/189
        Laki kuntouttavasta työtoiminnasta
        9 §
        Kuntouttava työtoiminta aktivointisuunnitelmassa
        JOS AKTIVOINTISUUNNITELMAAN SISÄLLYTETÄÄN KUNTOUTTAVA TYÖTOIMINTA, on siitä kirjattava suunnitelmaan ainakin seuraavat asiat:
        1) kuntouttavan työtoiminnan kuvaus ja toiminnan järjestämispaikka;
        2) kuntouttavan työtoiminnan päivittäinen ja viikoittainen kesto;
        3) kuntouttavan työtoiminnan jakson alkamisajankohta ja pituus;
        4) henkilölle kuntouttavan työtoiminnan ohella tarjottavat muut sosiaalipalvelut sekä terveys-, kuntoutus- ja koulutuspalvelut; sekä
        5) ajankohta, jolloin viimeistään arvioidaan kuntouttavan työtoiminnan vaikutuksia henkilön työllistymismahdollisuuksille ja päätetään jatkotoimista sekä aktivointisuunnitelman uudistamisesta.
        Ennen suunnitelman allekirjoittamista on työvoimatoimiston ja kunnan informoitava henkilöä kuntouttavaan työtoimintaan osallistumisen perusteella maksettavista etuuksista ja korvauksista.
        Aktivointisuunnitelmaa tarkistetaan tarvittaessa."

        Ja http://www.tyopajatieto.fi/tyopajatieto/mita_on_sosiaalinen_tyollistamin/lainsaadanto/ "Laki kuntouttavasta työtoiminnasta puolestaan velvoittaa kunnat tekemään työttömälle työnhakijalle kuntoutussuunnitelman kolmen kuukauden kuluttua työttömyyden alkamisesta. Osana kuntoutussuunnitelmaa voi olla työskentely pajalla, MIKÄLI TYÖNHAKIJAN TYÖKYKY TAI AMMATTITAITO ON JOSTAIN SYYSTÄ ALENTUNUT."

        Kuntouttavaan työtoimintaan kun joudut, niin takaisin ei ole tulemista eli normaali työnhaku ja palkkatyön saaminen ei enää onnistu. Kuntouttava työtoiminta on kuin kuilu johon pudotaan.
        SIKSI: Katsokaa, ettei siihen aktivointisuunnitelmaan sisällytetä kahta sanaa eli kuntouttava työtoiminta!!!
        Joudut työpajalle psykologien määräämillä huumeilla huumattavaksi ja kaupungin kassavirtaa paisuttavaksi tahdottomaksi robotiksi.
        Tai joudut johonkin sosiaaliseen yritykseen yhtälailla kytätyksi ja hyväksikäytetyksi. Näitä yhteiskunnan valmistamia kuiluja työttömien kiusaamiseksi riittää.

        Silmät auki siellä Fyhrerintoimistossa ennenkuin on liian myöhäistä.


      • 13v vanha
        varokaa kirjoitti:

        KUNTOUTTAVA TYÖVOIMINTA, se yhtä kuin joutuminen TYÖPAJAN ASIAKKAAKSI:

        "2.3.2001/189
        Laki kuntouttavasta työtoiminnasta
        9 §
        Kuntouttava työtoiminta aktivointisuunnitelmassa
        JOS AKTIVOINTISUUNNITELMAAN SISÄLLYTETÄÄN KUNTOUTTAVA TYÖTOIMINTA, on siitä kirjattava suunnitelmaan ainakin seuraavat asiat:
        1) kuntouttavan työtoiminnan kuvaus ja toiminnan järjestämispaikka;
        2) kuntouttavan työtoiminnan päivittäinen ja viikoittainen kesto;
        3) kuntouttavan työtoiminnan jakson alkamisajankohta ja pituus;
        4) henkilölle kuntouttavan työtoiminnan ohella tarjottavat muut sosiaalipalvelut sekä terveys-, kuntoutus- ja koulutuspalvelut; sekä
        5) ajankohta, jolloin viimeistään arvioidaan kuntouttavan työtoiminnan vaikutuksia henkilön työllistymismahdollisuuksille ja päätetään jatkotoimista sekä aktivointisuunnitelman uudistamisesta.
        Ennen suunnitelman allekirjoittamista on työvoimatoimiston ja kunnan informoitava henkilöä kuntouttavaan työtoimintaan osallistumisen perusteella maksettavista etuuksista ja korvauksista.
        Aktivointisuunnitelmaa tarkistetaan tarvittaessa."

        Ja http://www.tyopajatieto.fi/tyopajatieto/mita_on_sosiaalinen_tyollistamin/lainsaadanto/ "Laki kuntouttavasta työtoiminnasta puolestaan velvoittaa kunnat tekemään työttömälle työnhakijalle kuntoutussuunnitelman kolmen kuukauden kuluttua työttömyyden alkamisesta. Osana kuntoutussuunnitelmaa voi olla työskentely pajalla, MIKÄLI TYÖNHAKIJAN TYÖKYKY TAI AMMATTITAITO ON JOSTAIN SYYSTÄ ALENTUNUT."

        Kuntouttavaan työtoimintaan kun joudut, niin takaisin ei ole tulemista eli normaali työnhaku ja palkkatyön saaminen ei enää onnistu. Kuntouttava työtoiminta on kuin kuilu johon pudotaan.
        SIKSI: Katsokaa, ettei siihen aktivointisuunnitelmaan sisällytetä kahta sanaa eli kuntouttava työtoiminta!!!
        Joudut työpajalle psykologien määräämillä huumeilla huumattavaksi ja kaupungin kassavirtaa paisuttavaksi tahdottomaksi robotiksi.
        Tai joudut johonkin sosiaaliseen yritykseen yhtälailla kytätyksi ja hyväksikäytetyksi. Näitä yhteiskunnan valmistamia kuiluja työttömien kiusaamiseksi riittää.

        Silmät auki siellä Fyhrerintoimistossa ennenkuin on liian myöhäistä.

        laki vuodelta 2001


      • missä uudempi
        13v vanha kirjoitti:

        laki vuodelta 2001

        Joo, 13 v vanha laki, mutta tätä ne yhä soveltavat ainakin Riihimäen työkkärissä.
        Löytyykö uudenpaa?


      • kokoomus 13v vanha
        missä uudempi kirjoitti:

        Joo, 13 v vanha laki, mutta tätä ne yhä soveltavat ainakin Riihimäen työkkärissä.
        Löytyykö uudenpaa?

        En viitsinyt alkaa haeskelemaan, mutta kyllä maailma niin paljon on muuttunut ettei tuokaan kai ihan ennallaan ole pysynyt


      • kyllä vain
        kokoomus 13v vanha kirjoitti:

        En viitsinyt alkaa haeskelemaan, mutta kyllä maailma niin paljon on muuttunut ettei tuokaan kai ihan ennallaan ole pysynyt

        Soveltavat em. lakia Riihimäen työvoimatoimistossa vielä tammikuussa tänä vuonna, joten älä yritä muuta väittää. Olen itse ollut paikalla.


    • eecsjsdhdgdfee

      Kuntoutusraha?
      Mene itse kuuntelemaan päivittäin vittuilua sinne sillä summalla, ja kuuntelemaan vihjailua siitä, kuinka huono ihminen olet yhteiskunnassa.
      En yhtään ihmettele, että ketään tuollainen 9 e "korvaus" motivoi. Vee käyrä vaan nousee porukoilla ja pinnat alkavat katkeilla.

    • mettänpeikko 2014.1

      Ja siitä kuntouttavasta työtoiminnasta,työharjottelusta yms mikä ei oo palkkatyötä.
      EI SAA MINKÄÄNLAISTA NORMAALII työtodistusta.VAAN todistuksen että on
      ollut talläses toiminnassa mukana työttömyyden aikana.MILLÄ ei oo mitään välii kun haet töitä,asuntoo yms.MISSÄ olisi palkkatyö TODISTUKSET painavaa asiaa.et jos ei tarvii antaa verokorttii työnantajalle,niin se on tota ilman todistusta olevaa halpatyö
      hommaa.miettikää nyt palkkatyö tai yrittäjyys omassa firmassa.siitä jää muutakin käteen tyhjää.TYHJÄN SAA PYYTÄMÄTIKIN.nyt ylös kaikki,näytetään mitä me ollaan,meitä ei poljeta ojaan ikinä.

    • lopettakaanöyristely

      Ei hemmetti, ei työttömänkään pitäisi joutua työkkärissä kokemaan mitä karkeinta ja julminta henkistä pahoinpitelyä, jossa virkailija - sossutädin todistaessa - suorittaa mitä karkeinta ja julminta asiakkaan aiheetonta syyttämistä ja ala-arvoistamista, uhkailua ja kiristystä. Mutta se vain näyttää tulevan kerta kerralla pahemmaksi. Sellaista kenenkään ei saisi joutua kokemaan; jos joutuu, niin ulos sieltä kaikki, sitten ei olisi ilmaistyövoimaakaan!!!
      Alkaisikohan palkkatyötä löytymään sitten vihdoin viimein jokaiselle halukkaalle??????????????

      Niin kauan kun työttömät alistuvat lytättäviksi, niin kauan heitä lytätään ja kuulkaa se on rikollista toimintaa se.
      Mutta nostakaa päänne ja muistakaa ihmisarvonne.

      • eirehellistätoiminta

        Huoneeseen mentäessä sossutäti piileksi oven takana, ei halunnut kohdata työttömän katsetta, kun työtön oli istuutunut paikalleen, sitten vasta istuutui selän taakse. Ja kohta huoneeseen ryntäsi aivan ilmoittamaton henkilö, joka halusi puhua kuntouttavasta työtoiminnasta.
        Siis kolme yhtä vastaan ja kaksi niistä oli etukäteen ilmoitettu, kolmas tuli sinne ilmeisesti työvoimavirkailijan kutsumana mutta ei ilmoittamana siis.
        Kummaa touhua.

        Ja kuvitelkaa, että tämä sama lymyilevä sossutäti päättää myös omalta osiltaan kaupungin asuntojen jaosta. Ja jos hänestä riippuu niin et varmasti saa kaupungin asuntoa vaikka et pienituloisena pysty maksamaan sellaisia vuokria joita yksityisillä markkinoilla pyydetään.

        Työtöntä halutaan vaan kiusata, ei antaa hänelle ammattikoulutusta vastaavaa työtä.

        No niin, siellä se Kierrätyskeskuksenkin kapo raippaansa kiillottelee, tiedossa lienee lisää kiusattavia työkkäristä, eihän sitä muuten laajennettaisi. Kaikki otetaan tässäkin paikassa irti työttömien selkänahasta.


    • ihan viluttaa

      Opittiinko mitään Paltamon työllisyyskokeilusta? Sen piti maksaa saman verran kuin tukien maksaminen – tosiasiassa se maksoi paljon enemmän, yli 40 % enemmän.
      Nyt ministeri Risikko on ajamassa Suomeen osallistuvaa sosiaaliturvaa, joka nojaa Paltamon kokemuksiin. ONKO TÄSTÄ TULOSSA PELÄTTY PAKKOTYÖLAKI SUOMENKIN TYÖTTÖMILLE? (Saksassa kehitetty kansalaistyöhanke on raju: työttömän on pakko suostua euron tuntipalkkaiseen työhön tai hän menettää kaikki työttömyyskorvauksensa.) Kainuun Paltamossakin keskusteltiin alun perin kovista toimista.
      Työtön työvoimatalon häkissä,
      huomaatko hyödyn ihmiskokeessa tässä?
      Kaikki työttömät tänne haalittiin, toivoakin paremmasta tarjottiin.
      Hanke kuitenkin alas ajettiin.
      Kokeestako huolta vain kannettiin, koska ihmiset toiveineen hyljättiin ja lopulta ulos heitettiin?
      (Paltamon työttömien laulusta, itse kirjoitetusta, ahdingon aikaansaamasta v:lta 2013. Laulu kertoo kunnan kokeilusta.)

      Näin siis Seurassa 19.12.2013
      Onko meille tulossa Saksassa kehitetty kansalaistyöhanke, DDR:stä kopioitu terveydenhuoltohan meillä jo onkin.
      Saksahan ne pakkotyöleirit jo kokemuksesta osaa: Saadaan täysi hyöty kun ei makseta palkkaa lainkaan! Otetaan vaan mallit Saksasta, niin on täysi roudaus tuhoamisleireille kohta päällä, huh huh.

      • kokoomus

        Olet sinä säälittävän katkera ihminen


      • happamia
        kokoomus kirjoitti:

        Olet sinä säälittävän katkera ihminen

        Epäoikeudenmukaisuuden kokeminen ja tunnustaminen on lähtökohta asioiden saattamiseksi parempaan suuntaan.

        Eräänlaista huutolais touhua on tämäkin kuka ottaa syrjäytyneen työkokeiluun tai johonkin pajaan olemaa jollakin konstilla leipänsä arvoinen.


      • lukekaahyvätihmiset
        kokoomus kirjoitti:

        Olet sinä säälittävän katkera ihminen

        Ei tekis sullekkaan yhtään pahaa perehtyä paremmin historiankirjoihisi. Sanotaan että historia toistaa itseään.


      • happamia
        lukekaahyvätihmiset kirjoitti:

        Ei tekis sullekkaan yhtään pahaa perehtyä paremmin historiankirjoihisi. Sanotaan että historia toistaa itseään.

        Odotatko sinä sitten niitä köyhä taloja joihin ne yh-äidit ja työtä vieroksuvat laitettiin


    • ystävä pulassa

      onko toi kuntouttava työtoiminta samaa kun työharjoittelu? esim opiskelijat ovat työharjottelussa. sehän on tuttu juttu se että työpaikan päällepäsmärit alistaa ja kiusaa työharjoittelussa olevia opiskelijoita.
      kaveri on parhaillaan työharjoittelujaksolla, ja kaameaa on sivusta seurata, miten ihminen on nujerrettu työharjottelupaikassa. nälvintää, ilkeilyä ja kiusaamista on päivät kuulemma täynnä. yli 40 vuotiaita naisia nuo kiusaajat, ai sori siis työhönperehdyttäjät

      • kaksi eri asiaa

        Kuntouttava työtoiminta on ERI ASIA kuin työharjoittelu. Tee sitä työharjoittelua niin kauan kuin saat, siinä on jokin maksimiaika, eikä kenenkään ole pakko ostaa vastaan kuntouttavaa työtoimintaa (työpajalle alkoholistien kanssa ym.!!!).


    • VELTTOman

      Kaikki ne on siellä samanlaisia luusereita. Kaikki pitäis tuoda valmiina tarjottimella.
      Siitähän se johtuu kun ei oo kotona pienenä mitään vaadittu.
      Kaikenlaista syytä löytyy kokoajan ettei tarvii tehdä mitään, milloin on selkä kipee, milloin ahistaa tai sitten sattuu muuten vaan vit......
      Kyllä mailmanmeno on mennyt ihmeelliseksi, rahaa tulee luukulta, oma auto on pihassa ja asuntokin alla. Silti ei sanaa TYÖ ole kuultu koskaan.Minkään eteen ei tarvii enää tehdä tai kärsiä.Kaikesta pitää saada joku hyöty???Miksi? Sukulaismieskin kävi kylässä, ei 20vuoteen tehnyt muutakuin nostanut korvauksia. Haukotteli vaan ja valitti kun väsyttää.
      Nuorena ja vanhempanakin piti kaikki paska hommat tehdä ,ei puhettakaan että olisi kieltäytynyt. Nyt tässä asemassa täytyy olla ylpeä siitä.

      • kokoomus

        Luusereita nimenomaan.

        Kyllä "oikealla" työpaikalla nykyisin työskennellään paineen alla. Yhden asian kun saat valmiiksi, kaksi seuraavaa kiireesti odottamassa.
        Eikä tuo esimiehen tyyli aina niin herttaista ole missään, Kaikkea vaan täytyy oppia sietämään


      • geegeeallyn
        kokoomus kirjoitti:

        Luusereita nimenomaan.

        Kyllä "oikealla" työpaikalla nykyisin työskennellään paineen alla. Yhden asian kun saat valmiiksi, kaksi seuraavaa kiireesti odottamassa.
        Eikä tuo esimiehen tyyli aina niin herttaista ole missään, Kaikkea vaan täytyy oppia sietämään

        jos mä olen 25 vuotta kärsinyt ja sietänyt kiusaamista ulkonäköni takia, niin millä perusteella mun täytyy sietää sitä esimieheltäni KUNTOUTTAVASSA TYÖTOIMINNASSA?

        jos mun pitää oppia sietämään päivittäistä kuittailua ja arvostelua ulkonäöstäni, niin sitten kannattaa myös esimiehien opetella sietämään voimakkaita nyrkiniskuja purukalustossaan päivittäin.


    • macstool

      Kaikkea ei todellakaan tarvitse oppia sietämään!

      Tehkää tuosta valmentajastanne tai mikä onkaan hänen esimiehelleen ilmoitus,

      kyllä asiaan on tultava muutos. Tuo hänen käytöksensä kuulostaa alaisten kiusaamiselta.

      Kuntoutujina on kaikenlaisia ihmisiä, eikä sinne todellakaan tarvita työpaikkakiusaajia esimiehiksi. Ei ole kuntoutujan etujen mukaista, jos hänen esimiehenään toimii työpaikkakiusaaja.

      • älkää suostuko

        Kiusaajia on jo työkkärissä, se on sikäli hankalaa, että siellä ei enää nykyisin saa valita virkailijaansa. Pitkäaikaistyöttömät on ohjattu vain sille yhdelle. Tämä ei ole oikein.
        Tämä yksi on oikein erikoistunut ulosheittämiseen! Saadaan tilastot kaunistumaan näet.
        Valittaminen ei auta, en usko että auttaa enää siinäkään vaiheessa, kun ollaan jo suostuttu kuntouttavaan työtoimintaan eli työpajalle.
        Kun ollaan menty Lahti-vetoiseksi, on työkkärin toiminnasta inhimillisyys kaukana.
        Vaikka työmarkkinatuki ei ole lain mukaan vastikkeellista, niin käytännössä siitä on pyritty sellainen tekemään, lainvastaisesti. Normaalia työtä ei enää tarjotakkaan, mieluummin sysätään ilmaistyövoimaksi työpajoille, yms.


    • Prophetius2014

      Marx oli oikeassa, paitsi hänen mielensä oli liian alkeellinen kuvitellakseen koneet (Aivan kuin minun mieleni on liian alkeellinen kuvittelemaan toimiva tietoisuuden yhdistäminen, jossa yksilöllisyys sulautetaan saumattomasti tekoälyyn).

      Sitten kun terveydenhuolto, laki, tuotanto -ja maatalous, sekä teollisuuden alat on automatisoitu, ei maailman hallituksiakaan enää nykyisenlaisinaan tarvita.

      Tiedän että se kuulostaa pelottavalta ja oudolta, mutta ajattele mitä tapahtuu jos yritykset omistaisivat nämä koneet sen sijaan, että ne olisivat yhteishyödyllisessä omistuksessa.

      Kuvittele leirit jonne joutilaat viedään, jotta he eivät maleksi kaduilla häiritsemässä rikkaita. Kuvittele leirit joissa ruuanjakelun ja ihmisten valvomisen hoitavat robotit.

      Kuvittele erilaisia pillereitä joilla sinut saadaan pidettyä turtana ja tahdottomana, pois pääoman tahkojien koneiden tieltä.

      Kuvittele olevasi ansassa, avuttomana ja hyödyttömänä.

      Vertaile edellistä maailmaan jossa kaikille maksettaisiin (koneista riippumatta) tehdyn työn mukaan. Näin ihmiset voisivat matkustaa, elää ja syödä hyvin maailmassa jossa koneen ja ihmisen yhteensulautuminen olisi onnistunut niin hyvin, että tulevaisuutemme olisi täysin itsejohdettavissa ja muokattavissamme.

      Maailmassa, jossa itse päättäisimme mitä merkitsee olla ihminen, tai enemmän.

      Taide, tiede, teatteri, musiikki, matematiikka, fysiikka ja hengellisyys voisivat yhdessäviedä meidät siihen suuntaan, vaikka se tuntuisikin siltä kuin lukisi satukirjan satua.

      Nykyinen systeemi on kuin lohikäärme joka liekit leimahdellen syö omaa häntäänsä.

      Meidän on löydettävä (olemassa oleva, hyvin pieni) ikkuna kohti parempaa vaihtoehtoa,pois kapitalismin epätäydellisestä noidankehästä, jatkumosta jossa rikkaat rikastuvat ja köyhät pysyvät systeemin vankeina; köyhinä ja lääkittyinä.

      Voisimme yhä saavuttaa vapaan yhteiskunnan jossa kaikille kansalaisille annettaisiin vapaus (varallisuudesta riippumatta) tutkiskella itseään ja sitä mitä on olla ihminen.

      Minkälaisen yhteiskunnan sinä haluat?

      Miten aiot omalta osaltasi toimia, jottei automatisaatio syö sinunkin tehtävääsi yhteiskunnassamme?

      Sen mukanaan tuomat haitat on jo nähtävissä ympärillämme: Yritykset irtisanovat, työttömyys lisääntyy ja toimettomien määrä kasvaa. Epävarmuus ja toivottomuus lisääntyvät ja se aiheuttaa yksilöissä käytöshäiriöitä ympäri maailman.

      Ne, ketkä ovat jämähtäneet tuohon kapitalismin mukanaan tuomaan epätäydelliseen jatkumoon, ovat niin pihalla ympäröivästä todellisuudesta, että he halveksuen suhtautuvat näihin toimettomiin, (useimmiten) pakon edessä työttömiksi jääneisiin kanssaihmisiinsä.

      Varovaisen arvioni mukaan viimeistään kymmenen vuoden kuluttua yli 50% meistä kaikista on työttömiä, joten omien arvojen tarkistaminen alkaa olla viimeistään nyt kaikilla ajankohtaista.

      Useimmiten jo pelkkä avun pyytäminen saa ihmisen tuntemaan itsensä merkityksettömäksi, ja täytyisi aina muistaa osata asettaa itsensä toisen asemaan, oppia katselemaan maailmaa toisen ihmisen perpektiivistä.

      Se, että joku tarvitsee rahallista tukea yhteiskunnalta, ei ole ihmisarvosta pois.

      Kuitenkin lopulta suurin osa ihmiskunnasta tulee aina olemaan toimettomina, huulet pyöreinä, kämmenet ojossa ja taskut tyhjinä: "mitäs nyt tehdään?" .

      Kukaan ei vapaaehtoisesti halua tuohon tilanteeseen; toimeton, merkityksetön ja halveksittu. Ei siis ole ihme, että tuohon useimmiten yhdistyy vielä käytöshäiriöinen päihteiden käyttökin.

      Nykymaailmassa empatia loistaa poissaolollaan, ja se johtaa meitä kiivaasti kohti huonointa mahdollista vaihtoehtoa. Kilpailuyhteiskunta tekee oravanpyörän riivaamista ihmisistä koko ajan entistä röyhkeämpiä ja itsekeskeisempiä, sokeita todelliselle maailmalle ja elämälle. Rahankiilto ja valta silmissään he heittävät ihmisyytensä, elämänsä ja elämänarvonsa hukkaan.

      Samalla nämä sokeat, empatiakyvyttömät megalomaanikot johtavat yhteiskuntaa puolestamme, päättävät samalla etukäteen tulevien sukupolvien kohtalon.

      Aiotko toimia kuin robotti siihen asti kunnes automatisaatio korvaa sinut?

      Aiotko tehdä jotakin konkreettista muuttaaksesi nykyisen kilpailuyhteiskunnan mallin?

      Aiotko toimia kuin robotti siihen asti kunnes automatisaatio korvaa sinut?

      Haluatko sinä jälkikasvua tällaiseen maailmaan, ja jos haluat niin miksi?


      Mitä teet?

      • ihminenkin

        Kiitos kirjotuksesta ja paneutumisesta asiaan.
        Työ tai työttömyys määritä ihmisarvoa.


    • vapet.....

      Täyttä orjuuttamista ja poljetaan talonmiespalveljen hintoja ilmaisella työ voimalla.
      Hillot ottaa tämä yhdistys joka tämän toiminnan tarjoaa.

    • kkksssk

      Mistä yhdistyksestä on kysymys?

      • Noom.....

        Se on säätiö!
        Hyvinkään-Riihimäen Seudun Ammattikoulutussäätiö.


      • Oltu mukana...
        Noom..... kirjoitti:

        Se on säätiö!
        Hyvinkään-Riihimäen Seudun Ammattikoulutussäätiö.

        Ei tuolla ole kuntouttavaa Riihimäellä... Vain kaupungin kierrätyskeskuksessa.


    • parempaan huomiseen

      Tehkää päättäjät niinkuin Islannissa:

      http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art-1288647142588.html?pos=ksk-trm-uuti-ostu

      "
      Kun rahkeet eivät riittäneet pankkien pelastamiseen, poliitikot jättivät ne kaatumaan. Islannin valitsema tapa finanssikriisin hoidossa on tuottanut uutistoimisto Bloombergin mukaan Islantiin ällistyttävän alhaisen 4 prosentin työttömyyden - ja laskua on yhä luvassa.Pankkien tukemisen sijaan islantilaiset suuntasivat finanssikriisin jälkihoitona julkisia varoja laajoihin sosiaalisiin ohjelmiin. Islannin hallitus muun muassa velvoitti pankit antamaan asuntolainoja anteeksi pitääkseen yllä kotitalouksien ostovoimaa. Sosiaali- ja terveyssektori nielee tänä vuonna 43 prosenttia maan budjetista.

      Islannin talousopit ovat uineet vastavirtaan euroalueen maiden kanssa, joissa on noudatettu ankaraa kulukuuria ja sitouduttu pitämään pankit pystyssä.

      Islannin tavoitteena oleva kahden prosentin työllisyys alkaa täyttää käytännössä täystyöllisyyden määritelmän. Eräissä arvioissa pelkästään työmarkkinoiden ns. kitkatyöttömyyden lasketaan olevan kahden prosentin luokkaa.
      "
      Eli ottakaa päättäjät oppia Islannista ja alkakaa helpottamaan myös tavallisen ihmisen elämää, niin ei kenenkään tarvitse tehdä toisarvoisia eikä ilmaisia töitä.
      Ja pankkien tukemiset sikseen, kuten Islannissa.

    • kivakivakiva

      En jaksanut lukea kommentteja muilta kuin aloittajalta... Tosi upeeta että näitä kuntouttavaa työtoimintaa kunta järjestää..Oon 58v ja työpaikkaa en saa vaikka haluaisin, mut tää kuntouttava työtoiminta on tosi kiva.. saat uusia ystäviä ja pääset sieltä neljän seinän sisältä pois :)

      • kokomus

        Kivakiva. Ompa tänne yksi täysjärkinenkin sekaan mahtunut, nää kun on niitä jotka ei halua itseään ulkoiluttaa muutakuin toisten rahoilla kaljaa hakemaan


      • 696969

        Hienoa että joku on kiitollinensiitä mahdollisuudesta joka annetaan, päästä takaisin työelämään. Mä en ymmärrä mitä te täällä itkette jos olette kaikki niin hyviä ja mahtavia niin menkää oikeisiin töihin niin jää sinne kuntouttavaan paikkoja niitä oikeasti tarvitseville. Ja katsokaa peiliin olisiko siinä omassa käytöksessä jotain parannettavaa. Ja ottakaa oikeasti selvää mitä se kuntouttava työtoiminta ennenkuin alatte täällä haukkumaan. En todellakaan ihmettele yhtään että olette työttömiä. Itse en ole ollut päivääkään työttömänä 12.v työuraa takana. Oma asenne kohdalleen ensin ennen kuin haukutte muita


      • järkyttävää seurata
        696969 kirjoitti:

        Hienoa että joku on kiitollinensiitä mahdollisuudesta joka annetaan, päästä takaisin työelämään. Mä en ymmärrä mitä te täällä itkette jos olette kaikki niin hyviä ja mahtavia niin menkää oikeisiin töihin niin jää sinne kuntouttavaan paikkoja niitä oikeasti tarvitseville. Ja katsokaa peiliin olisiko siinä omassa käytöksessä jotain parannettavaa. Ja ottakaa oikeasti selvää mitä se kuntouttava työtoiminta ennenkuin alatte täällä haukkumaan. En todellakaan ihmettele yhtään että olette työttömiä. Itse en ole ollut päivääkään työttömänä 12.v työuraa takana. Oma asenne kohdalleen ensin ennen kuin haukutte muita

        Älä puhu sontaa. Kuntouttava työtoiminta ei mahdollista pääsyä takaisin työelämään.
        Ei varsinkaan jos sulla on sellainen sairaus joka pahentuu kaikenlaisesta stressistä ja tekemisestä.
        Aina potkittu pois työpaikoilta kun huomataan ettei ole kunnossa.
        Mutta kun lääkäritkään eivät uskalla tehdä mitään, on ilmeisesti kielletty päästämästä työtöntä sairasta sairaslomalle tai s.eläkkeelle. Kelahan on valtion firma. Asiastahan tehtiin oikein eduskuntakysely, mutta pj väisti kysymyksen ovelasti.
        Miksi halutaan ajaa työttömät sairaat kuntouttavaan työtoimintaan kun se ei heitä yhtään auta, päinvastoin.
        Jos työtön haluaa tehdä työharjoittelua jossain työpaikassa niin annetaan hänelle mahdollisuus tehdä se tuntimäärä kuin vain saa tehdä, eikä lähdetä häntä työkkärissä uhkailemaan siitä kun ei saa isompia tuntimääriä. Ei se ole aina työttömästä kiinni. Ei se ole aina työttömän asenteesta kiinni.
        Ja en ole työtön, vaan olen sivusta seurannut tätä keskustelua. Kokemusta elämästä on toisillekin jakaa. Järkyttävää se mihin on menty tässä Saksa-johteisessa EU:ssa.


    • poimijatar

      " En jaksanut lukea kommentteja muilta kuin aloittajalta...Tosi upeeta että näitä kuntouttavaa työtoimintaa kunta järjestää..työpaikkaa en saa vaikka haluaisin, mut tää kuntouttava työtoiminta on tosi kiva.. saat uusia ystäviä ja pääset sieltä neljän seinän sisältä pois :)"

      Miten niin et saa työpaikkaa, vaikka haluaisit?

      Puhelinmyyjiä haetaan parhaillaankin riihimäen alueelle.

      Kuusikymppinen ihminen ei löydä maailmasta mitään tekemistä ilman järjestettyä toimintaa?

      Etkö pääse neljän seinän sisältä pois ilman kuntouttavaa työtoimintaa/ohjattua tekemistä? Sammuta se televisio välillä ja lähde vaikka metsään kävelemään, niin huomaat elämän odottavan neljän seinän ulkopuolella.. ei liukuhihnalla pahvittajana eikä kuntouttavassa työtoiminnassa ilmaisena muuttomiehenä, ei kotona television edessä, vaan metsissä, rannoilla, luonnossa.

      Meitä on moneen junaan. Minun junani vie luontoon, pois betonihelvetistä ja jättiläismäisistä ostoskeskuksista.

      Elämässä saa ja pitää ihan itse tehdä niitä valintoja. Kaikkialle minne ihminen koskee, se tuhoaa luontoa oman etunsa nimissä. Se on jokaisen oma valinta, haluaako siihen osallistua.

    • jsgpgaqiefdhg

      Vai että puhelin myyjiä.....? Montako päivää olet tehnyt ko. töitä? Anna kun arvaan? Et yhtään.

      Ajele sillä junallasi vaikka iivantiiraan, ja mieti matkan aikana, millaista se työ sillä alalla mahtaa olla?

      Voi hyvää päivää.....

    • kokenut tarpeeksi

      Tarpeeksi hyvä itsetunto vain ja se on ihan sama mitä joku ajattelee mistäkin.

      Televisionaamat urheilu ja AMK korvakoruhomot ajettava helvaaniaan.

      Työttömille ja syrjäytetyille sympatiani.

    • kika

      Mä oli kuntouttavas työssä ruoka makso vaika oli saatu kaupusta ilma maksu . kovasti haukku koko ajan . kahvi maksu piti kuljettaa pakettia kuussa emännän tykö muuten huusi kovasti. emäntä saanut kaupusta paljon tavaraa mutta ei se anna meille vaikka aina huusi paljo hyvää loppu jo ja meni toinen paika

    • tuhoamisleirit

      Kuntouttava työtoiminta = työpajatoiminta =

      Riihimäellä: Nuorten työpajat (Työmylly nuoret): Hyvinkäällä Starttipaja, Move-työpaja, Tekniikkapaja, Kuljetuspaja, Kahvila- ja asiakaspalvelupaja Cafe Sveitsi - Riihimäellä Etappi työpaja, Tekniikkapaja ja Kahvila- ja asiakaspalvelupaja Cafe Harju - Hausjärvellä K-paja - Lopella Kipinä Korjaamo -työpaja
      "Työpajat" alueelta Riihimäki tulee myös: Riihimäen kaupunki Psykiatrian työtoiminta, Rautatietori 2, RIIHIMÄKI
      Elämän eväät ry| RIIHIMÄKI, mm. pajatoiminta

      Koska olemme nyt Saksa-johteisessa työvoimapolitiikassa, niin on muistettava lähimenneisyydestä aiemmat saksalaisten johtamat "työpajat" eli keskitysleirit, joihin suomalaisiakin joutui: Auschwitz, Ravensbruck, Mauthausen, Dachau, Treblinka, Sobibor, jne. Niitä kutsutaan myös tuhoamisleireiksi.

      • pakkotyö

        Riihimäen kierrätyskeskus muuttaa ja laajentaa. Työvoimana tulevat nytkin olemaan ns. ilmaistyövoima. Kyseessä siis työpaja = työleiri = tuhoamisleiri varmaankin lopulta. Nyt näyttää olevan pääasiana se, että työkkäristä kiireellä ja uhkaillen työnnetään vastoin tahtoaan ihmisiä sinne lorvimaan pölyisiin ja homeisiin olosuhteisiin.
        Saksan mallia noudatetaan tässäkin. Huh huh


      • Kannattaa selvittää

        Kuntouttava ei ole sama kuin työpaja. Aikamoinen ero.


      • Kossipoika

        Olet tainut kossina lukea vähän liikaa korkkareita ja leikkiä hitler-leikkejä!?
        Kun tiedät noin hyvin.


    • 99999

      Nykyajan huutolaisia. Sellaisiksi voidaan lukea pitkäaikaistyöttömät. Heidät pakotetaan tarjoutumaan 9 eurolla päivä työnantajille töihin, siis ilmaistöihin. Jos ei sellaista työtä löydy, niin aletaan uhkailla kuntouttavalla työtoiminnalla. Tätä ennen on udeltu mahdollisista sairauksista, vaikka asiakas olisikin todettu työkuntoiseksi.

      Uhkailua ja kiristystä, tätä valtio (työvoimaviranomainen) harjoittaa, sensijaan että tarjottaisiin palkkatyötä joka vastaisi koulutusta ja ammattitaitoa.

      ÄLKÄÄ PUHUKO SAIRAUKSISTANNE SIELLÄ MITÄÄN.

    • Työtön hakija

      minne työpaikoille pääsisi kuntouttavaan työtoiminnan kautta töihin ja mikä olisi työaika ja palkkaus?

    • ex sossun-ämmä
    • kapo kapo ...

      Jos ei kukaan ostaisi Riihimäen kierrätyskeskuksen tuotteita, niin ei olisi työttömien kiusaamistakaan siellä. Näyttää sitä paitsi siltä, että paikan kapo on alkanut kiusata asiakkaitakin, virallisesti jo eläkkeellä olevat ovat hänen erikoisalaansa.

      Käyhät ne vaan niitä tuotteita ostaa ja he saavat huonoa kohtelua. Vaikkei mitään kysyisikään, niin kapo tulee utelemaan ja arvioimaan sitten saamansa vastauksen tuimin ilmein. Pah.

      Tehdään ostolakko eikä osteta tästä paikasta mitään niin kauan kuin se pyörii ilmaistyövoimalla!!!

    • steffe2

      Olen edelleen karenssissa vastaavan kapon toiminnan takia. Aikuinen ihminen, ja käyttäytyy kuin pahaiset koulukiusaajat.

      Jumalauta, kenenkään ei tarvitse kuunnella vihjailuja omasta ulkonäöstään tai arvostelevasti pitkin nenänvarsia katsomista.... ja hei KUNTOUTTAVASSA työtoiminnassa, missä on kaikenlaisia kuntoutujia; koulukiusatuista psykoosipotilaisiin. Siellä ei ihmisiä voi ylenkatsoa, ihan oikeasti.

      Että vähän nyt jotain järkeä toivoisin niihin kaupungin työntekijävalintoihin, niinkuin varmasti moni muukin.

      Onko tämän kapon toiminta TE-toimiston tiedossa, vai pitääkö ko. asiasta mennä heitä infoamaan?

      Mihin tällaisesta kohtelusta voi valittaa? Sosiaaliasiamiehelle?

      • vallankäyttö

        Jos sinua kiusataan töissä koulussa tai yms. paikassa, tee rikosilmoitus poliisille.


    • Tarkkana

      Kaikille maksetaan työamarkkinatuen korotusosaa vuoden alusta lähtien. Oletteko saaneet sitä? Mihin tahansa työllistämistä edistävään toimenpiteeseen osallistuminen riittää. Kuntouttava työtoiminta, harjoittelu, kurrsit jne

      http://www.sttk.fi/2014/kelan-maksamiin-etuuksiin-muutoksia-2014-alusta/

      " Työttömyysturvan perusturvan korotusosa on 4,78 euroa päivässä.
      Peruspäivärahan ja ansiopäivärahan saajille työttömyyden alussa maksettavasta 20 päivän korotusosasta ja korotusosan ansio-osasta luovutaan. Jatkossa kaikille työllistymistä edistävässä palvelussa käyville myönnetään työmarkkinatuen korotusosa."

      http://www.kela.fi/maara_korotusosa

      " Korotusosa voidaan maksaa myös työmarkkinatukeen työllistymistä edistävän palvelun ajalta enintään 200 päivältä."

    • kertokaapa

      Aamupostissa luki, että Riihimäen kierrätyskeskuksessa toimii 50 hengen kuntouttavan työtoiminnan yksikkö. Sairaitako siellä kuntoutetaan, vai ketä? Ja mikä on sellainen sairaus joka työnteolla saadaan kuriin???????????

      Oikein paholaisia nämä työvoimatoimiston virkailijat, kun näin ajattelevat.

      • leiri mikä leiri

        Ei liene sattumaa, että kierrätyskeskus "kuntoutettavineen" siirtyi juuri Sakon tontille. On korkea aita ja kaikki. Paljon tehdassaleja. Saas nähdä koska alkavat irtisanoa asetehtaan henkilökuntaa ja korvata ne työttömillä. Eivätpähän enää sen jälkeen työttömiä ilku nämä irtisanotut. Joutuvat tekemään yhdeksällä eurolla päivä töitä hekin sitten kunhan ensin työkkärin kautta sinne asti pääsevät.

        Philipsinkin tuotteita teetettiin keskitysleirivangeilla.

        Siitä tulee Suomen ensimmäinen Saksan mallin mukainen keskitysleiri. Jos siellä joku sairastuu, ei kuin sairastuvalle vaan lääkäreiden rääkättäväksi, takaisin ei ole tulemista.

        Kapitalismi ottaa kaikki minkä se voi, mitään se ei anna.


      • Eerik 27
        leiri mikä leiri kirjoitti:

        Ei liene sattumaa, että kierrätyskeskus "kuntoutettavineen" siirtyi juuri Sakon tontille. On korkea aita ja kaikki. Paljon tehdassaleja. Saas nähdä koska alkavat irtisanoa asetehtaan henkilökuntaa ja korvata ne työttömillä. Eivätpähän enää sen jälkeen työttömiä ilku nämä irtisanotut. Joutuvat tekemään yhdeksällä eurolla päivä töitä hekin sitten kunhan ensin työkkärin kautta sinne asti pääsevät.

        Philipsinkin tuotteita teetettiin keskitysleirivangeilla.

        Siitä tulee Suomen ensimmäinen Saksan mallin mukainen keskitysleiri. Jos siellä joku sairastuu, ei kuin sairastuvalle vaan lääkäreiden rääkättäväksi, takaisin ei ole tulemista.

        Kapitalismi ottaa kaikki minkä se voi, mitään se ei anna.

        Olen miettinyt, miten tähän kuntouttavaan työtoimintaan pääsee (joutuu)? Olen tosi huonokuntoinen, olen tosin työssä, mutta kuntoillaanko siellä työn lomassa, vai miten se kunnon kohoaminen tapahtuu? Onko lupaavia tuloksia? Esim. mahdollisuus huippu-urheilijaksi.


      • sopuli1
        leiri mikä leiri kirjoitti:

        Ei liene sattumaa, että kierrätyskeskus "kuntoutettavineen" siirtyi juuri Sakon tontille. On korkea aita ja kaikki. Paljon tehdassaleja. Saas nähdä koska alkavat irtisanoa asetehtaan henkilökuntaa ja korvata ne työttömillä. Eivätpähän enää sen jälkeen työttömiä ilku nämä irtisanotut. Joutuvat tekemään yhdeksällä eurolla päivä töitä hekin sitten kunhan ensin työkkärin kautta sinne asti pääsevät.

        Philipsinkin tuotteita teetettiin keskitysleirivangeilla.

        Siitä tulee Suomen ensimmäinen Saksan mallin mukainen keskitysleiri. Jos siellä joku sairastuu, ei kuin sairastuvalle vaan lääkäreiden rääkättäväksi, takaisin ei ole tulemista.

        Kapitalismi ottaa kaikki minkä se voi, mitään se ei anna.

        Otappa ensin selville kuka sen kiinteistön ensinäkin omistaa. Ei ainakaan Sako


      • ihanoikeastiei
        Eerik 27 kirjoitti:

        Olen miettinyt, miten tähän kuntouttavaan työtoimintaan pääsee (joutuu)? Olen tosi huonokuntoinen, olen tosin työssä, mutta kuntoillaanko siellä työn lomassa, vai miten se kunnon kohoaminen tapahtuu? Onko lupaavia tuloksia? Esim. mahdollisuus huippu-urheilijaksi.

        Hei, Eerik 27, ihan oikeasti, et kai tosissasi luule, että kuntouttava työtoiminta TOSIAAN tarkoittaa sitä mitä siinä lukee?

        Kautta aikojen sairauksiin on ensisijaisena hoitokeinona hyvä hoito ja LEPO. Työnteolla ei sairauksia ole ennenkään parannettu. Jos sinulla on jokin sairaus, työnteko voi suorastaan tappaa sinut lopulta.

        Nämä työkkärin erilaiset termit ovat ennen kaikkea harhauttavia ja väärin ymmärrettyjä. Sen tietää jokainen kuka siihen "kuntouttavan työtoiminnan" myllyyn on joutunut. Kiusattavaksi ovat joutuneet joka iikka, toinen vähemmän, toinen enemmän. Karenssejakin on paikan kapo jaellut kun ei naamataulu miellytä.


      • tosikuinvesi
        sopuli1 kirjoitti:

        Otappa ensin selville kuka sen kiinteistön ensinäkin omistaa. Ei ainakaan Sako

        No mutta siinä toimii kuitenkin asetehdas ja sitä sanotaan perinteisesti Sakon tehtaiksi Riihimäellä. Joten äläpäs viitsi olla pilkunnuolija.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      48
      4874
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3207
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      1355
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      180
      1176
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      858
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      63
      855
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      837
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      215
      731
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      708
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      478
      690
    Aihe